Terug
Gepubliceerd op 07/05/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 29/04/2024 - 15:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 22 april 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 22 april 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • IOK Afvalbeheer - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 21 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK Afvalbeheer

        Alle vertegenwoordigers

      • IOK - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van IOK van 21 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK

        Alle vertegenwoordigers

      • Pidpa - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 22 maart 2024 van Pidpa.

      • Pidpa - buitengewone algemene vergadering - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de buitengewone algemene vergadering van 19 april 2024 van Pidpa.

      • Afwezigheid algemeen directeur - aanduiding vervanger - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 22 juli 2024 t.e.m. 9 augustus 2024 en van 26 augustus 2024 t.e.m. 30 augustus 2024.

        Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen van 22 juli 2024 t.e.m. 9 augustus 2024:

        - de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken

        en volgend personeelslid om hem te vervangen van 26 augustus 2024  t.e.m. 30 augustus 2024:

        - mevrouw Kristel Van Regemortel, teamleider Mens & Welzijn

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken

        Teamleider Mens & Welzijn

      • Klacht via ABB - erfpachtovereenkomst gemeente/OCMW 'Kerkblok-Kasteeldreef 0' - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de klacht inzake de erfpachtovereenkomst gemeente/OCMW Kerkblok-Kasteeldreef 0.

        Artikel 2: Een gemotiveerd antwoord zal worden opgemaakt en ter goedkeuring worden geagendeerd alvorens te verzenden naar ABB.

      • Klacht via ABB - erfpachtovereenkomst gemeente/OCMW 'Kerkblok-Kasteeldreef 0’ - antwoord - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om het gemotiveerd schrijven over te maken via het digitaal loket aan ABB.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024025455 - Kabienstraat 47 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 19 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Vicky Van Der Elst en de heer Yorick Versmissen voor het aanleggen van een zwembad, met als adres Kabienstraat 47, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 67C12.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanleggen van een zwembad.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden. Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
        • De uitgegraven grond dient verwerkt te worden volgens de code van goede bodempraktijken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023141359 - Waterrmolenweg zn (touwhangbrug) - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 21 april 2024 door de Vlaamse Regering aan lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend binnen een termijn van vijfenveertig dagen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023080617 - Lierse steenweg 34 - 34A - 36 - 40 - 40C - ingediende nota ter weerlegging van het beroep – kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de ingediende nota ter weerlegging van het beroep door GSJ advocaten voor Colim nv.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024058123 - Miloti Group bv, Herentalse steenweg 63 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 23 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Miloti Group BV voor het plaatsen van een bovengrondse propaangastank, met als adres Herentalse steenweg 63, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 235B11 met inrichtingsnummer 20240419-0102.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        17.1.2.2.1° - Aktename

        een bovengrondse propaangastank van 2.700 liter klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        * Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het keuringsattest van de tank en attest van ingebruikname dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2023025493 - Berg en Dal zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023025493 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 11 september 2023 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Kapvergunning - 202417 - Echelpoel 33 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor uitgeschoten coniferen in de voortuin op het perceel Echelpoel 33, kadastraal gekend als 2/A/188T. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse hoogstammige loofboom of inheemse gemengde haag op het perceel 2/A/188T, na de kap- en verbouwingswerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Tijdelijk verkeersreglement - Dorp - herstel wegdek - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op zaterdag 18 mei 2024 van 07.00u tot 14.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, zijnde: 
        - tussen de N13 en Ter Duinen zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanop de N13 in zuidelijke richting.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
        - een C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs) ter hoogte van Dorp/Ter Duinen
        - een F19-bord (éénrichtingsverkeer) en onderbord M18 (fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs mogen in 2 richtingen) ter hoogte van Dorp/N13.

        Artikel 3: Bijkomend zullen de werken aangekondigd worden in De Wip en Ter Duinen met een A31-bord (werken) en respectievelijk C31b en C31a (verboden rechts/links af te slaan).

        Artikel 4: Voor het verkeer in noordelijke richting wordt een omleiding ingericht via Ter Duinen, De Bergen en Berg en Dal. Hiervoor zullen omleidingspijlen (F41) gezet worden:
        - aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen
        - aan het kruispunt Bergen/Berg en Dal
        - aan het kruispunt Berg en Dal/N13.

        Artikel 5: De werfzone wordt afgezet met sergeanten.

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 8: Betrokkene bezorgt de bewoners van Dorp (deel tussen N13 en Ter Duinen) een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 9: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 10: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 11: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Minnekepoeslaan - Fluvius - uitbreiden laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 394804 - DNW 20313783 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa, Proximus en Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius 

      • Offerte Fluvius ondergronds brengen net - Lievekenshoek - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de offerte ten bedrage van 3.318,45 euro exclusief btw, 3.547,83 euro inclusief btw.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        Fluvius

        Telenet

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 9 (01/02/2024 - 29/02/2024) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 9 (01/02/2024 - 29/02/2024) van aannemer Vandersmissen, Terbermenweg 74, 3540 Herk-De-Stad, voor de opdracht “Bouwen van de kindercampus Bouwel” voor een bedrag van 196.697,45 € excl. BTW en 216.259,64 € incl. 21% BTW en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 9 (01/02/2024 - 29/04/2024) van 15 maart 2024.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2023/2210007/SA/08002 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 10 (01/03/2024 - 31/03/2024) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 10 (01/03/2024 - 31/03/2024) van aannemer Vandersmissen, Terbermenweg 74, 3540 Herk-De-Stad, voor de opdracht “Bouwen van de kindercampus Bouwel” voor een bedrag van 356.102,77 € excl. BTW en 392.975,36 € incl. 21% BTW en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 10 (01/03/2024 - 31/03/2024) van 17 april 2024.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2023/2210007/SA/08002 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

      • Renovatie gelijkvloers gemeentehuis - vorderingsstaat 2 (29/02/2024 - 30/04/2024) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 2 (07/03/24 tot 24/04/24) van EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde voor de opdracht “Renovatie gelijkvloers gemeentehuis” voor een bedrag van 20.768,39 euro excl. btw en 25.129,74 euro incl. 21% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000214/MJP000348).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        Empowergroup

      • Verharden openbaar domein - Eikenlei 6 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan betrokkene toelating te verlenen om het openbaar domein ter hoogte van Eikenlei 6 te verharden tussen het voet/fietspad en de klinkerstrook langsheen de rijbaan over een breedte van +/- 6m. Deze 6m loopt vanaf de perceelsgrens met huisnummer 8 tot de reeds bestaande verharding ter hoogte van het midden van het perceel van betrokkene.

        Artikel 2: Bij het aanleggen van de verharding mag niet geraakt worden aan de huidige versmalling van de rijbaan. Deze dient behouden te blijven zoals momenteel ingericht.

        Artikel 3: De verharding dient aan de volgende voorwaarden te voldoen
        • waterdoorlatend materiaal gebruiken zijnde: waterdoorlatende betonstraatstenen, betonstraatstenen met perforaties of afstandshouders, niet cement-gebonden siergrind zoals bijvoorbeeld dolomiet of grasdals;
        • fundering dient waterdoorlatend te zijn;
        • opbreekbaar materiaal gebruiken;
        • materiaal mag enkel op een niet bestendige wijze met elkaar verbonden worden;
        • verharding mag de goede afwatering van de openbare weg niet in het gedrang brengen;
        • verharding kan ten allen tijde om redenen van openbaar nut worden opgebroken, zonder dat de eigenaar, verhuurder, pachter, erfpachter, opstalhouder, vruchtgebruiker of gebruiker van het onroerend goed waar de verharding toegang verleent, zich hiertegen kan verzetten;
        • kosten van aanleg en onderhoud alsook het onderhoud zelf vallen volledig ten laste van de aanvrager;
        • het verharde gedeelte blijft openbaar domein en de wegcode blijft van toepassing.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Betrokkene

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen buurtfeest "In de bloemetjes" Achterheide - 20 mei 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van het buurtfeest "In de bloemetjes" Achterheide dat aanvangt 20 mei 2024 12.00 uur en eindigt op 20 mei 2024 20.00 uur.

        Artikel 2: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten voorlopig niet toe te staan, aangezien niet aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 4: Op 20 mei 2024 van 12.00u tot 20.00u zal de Achterheide afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 5: De maatregel uit artikel 5 wordt gesignaleerd aan het kruispunt Nieuwendijk/Achterheide met een afzethek voorzien van:
        - C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder)
        - onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
        - onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A".

        Artikel 6: Het lokaal bestuur levert voldoende nadars om de straat over gans de breedte af te sluiten.

        Artikel 7: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Organisator

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 96052418183 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

      • Verkiezingen van 9 juni 2024 - vaststellen van de kiezerslijst - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen stelt de kiezerslijst voor de verkiezingen van 9 juni 2024 vast met 9424 kiezers. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie 

      • Besluit van 11 maart 2024 betreffende het plaatsen van aanplakborden - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De locatie kruispunt Lindekens te schrappen als aanplaklocatie in de beslissing van 3 maart 2024. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Team Uitvoering & Onderhoud

    • Team Welzijn

      • Projectoproep noodwoningen - indienen voorstel renovatie Leopoldstraat 45b - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met het indienen van een projectvoorstel 'noodwoningen 2023' en wenst de woning, gelegen te Leopoldstraat 45b te renoveren cfr. de vooropgestelde offerte. 

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen verzoekt de nodige budgetten hiervoor te voorzien in het MJP.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Overeenkomst Flanders Technology International (F.T.I. vzw) - Technopolis On Tour basisonderwijs - besluit 25 maart 2024 - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Intrekking van het besluit van 25 maart 2024 m.b.t. goedkeuring van de overeenkomst met Technopolis om op 19 november 2024 twee wetenshapsshows aan te bieden. 

        Artikel 2: Goedkeuring geven aan F.T.I. vzw om op 19 november 2024 vanaf 09:30u vier wetenschapsshows te geven in CC De Volle Vaart aan de leerlingen van de vijf basisscholen van Grobbendonk.

        Artikel 3: Akkoord met de ondertekening van bijgevoegde overeenkomst tussen F.T.I. vzw en de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

    • Team HRM

      • Voorstel juryvergoeding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met toekennen van volgende vergoeding aan externe juryleden vanaf mei 2024:

        • Voorbereiding (bv.: vergadering, opdracht opmaken) en eventuele verplaatsingen tijdens de selectieprocedure: €75
        • Verbeteren van een inhoudelijke opdracht (bv. thuisopdracht): €75 per dagdeel
        • Bijwonen van selectie (bv.: sollicitatiegesprek, praktische opdracht): €75 (bij meer dan 10 kandidaten: €25 extra per kandidaat)

        Artikel 2:  Onder externe juryleden wordt verstaan: juryleden die niet tewerkgesteld zijn binnen gemeente Grobbendonk   of OCMW Grobbendonk . Juryleden die in het kader van insourcing werken voor gemeente Grobbendonk   of OCMW Grobbendonk , krijgen geen vergoeding.  
    • Team Financieel Management

      • Dwangbevel fiscale vordering - goedkeuren en uitvoerbaar verklaren

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het dwangbevel voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen  milieubelasting gezinnen 2022 - vordering 2022/11826 en het dwangbevel voor belasting op verdeling reclamedrukwerk 2022-2 - vordering 2023/2013 - 2023/2018 - 2023/2033 - 2023-2037 goed te keuren en uitvoerbaar te verklaren .

        Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vordering te innen.

      • Dwangbevelen niet-fiscale vorderingen - goedkeuren en uitvoerbaar verklaren

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuren en uitvoerbaar verklaren van de dwangbevelen volgende dossiers: vordering 2023/0531 - 2022/0541 - 2023/0494 - 2023/1157, vordering 2022/4507 met dossierkost 2023/1371 en vorderingen 2023/2611 - 2023/4047 - 2023/15057 - 2023/2612 - 2023/4087 - 2023/15118 - 2023/2556 - 2023/4150.

        Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen voor de bovenvermelde vorderingen.

      • Belasting op bedrijfsruimten 2023 - materiële vergissing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het afsluiten van de belasting voor bedrijfsruimten 2023 voor artikel 458300102524 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

      • Gunning aanleg van belevenispark de Volle Vaart - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijver Heylen natuur en groenbedrijf voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.
        Artikel 2: Volgende offertes worden als volledig en regelmatig beschouwd:
        * Perceel 1 (Voorbereidende werken en grondwerken): Heylen natuur en groenbedrijf;
        * Perceel 2 (Aanleg speelheuvel met speelelement en wateropvang): Heylen natuur en groenbedrijf;
        * Perceel 3 (Aanplantingswerken (inclusief onderhoud)): Heylen natuur en groenbedrijf.
        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 17 april 2024 voor Perceel 1 (Voorbereidende werken en grondwerken), Perceel 2 (Aanleg speelheuvel met speelelement en wateropvang), Perceel 3 (Aanplantingswerken (inclusief onderhoud)), opgesteld door team Financieel management.
        Artikel 4: Deze opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) bieders, zijnde:
        * Perceel 1 (Voorbereidende werken en grondwerken): Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel tegen het nagerekende offertebedrag van € 17.680,00 excl. btw of € 21.392,80 incl. 21% btw
        * Perceel 2 (Aanleg speelheuvel met speelelement en wateropvang): Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel tegen het nagerekende offertebedrag van € 65.861,30 excl. btw of € 79.692,17 incl. 21% btw mits het verkrijgen van een visum;
        * Perceel 3 (Aanplantingswerken (inclusief onderhoud)): Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel tegen het nagerekende offertebedrag van € 26.694,70 excl. btw of € 32.300,59 incl. 21% btw mits het verkrijgen van een visum.
        Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-BV-2024-220.
        Artikel 6: De betalingen zullen gebeuren met transactiekredieten ingeschreven in het meerjarenplan op investering op MJP002598 (perceel 1) en MJP002596 (perceel 2 en 3) met als op budgetcode 2220007/SA/0711 actie/raming AC000227 
        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Vrije tijd

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's - we kopen een nieuwe wiellader aan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-233 en de raming voor de opdracht “We kopen een nieuwe wiellader aan”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 66.115,70 euro excl. btw of 80.000,00 euro incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 1 juli 2024 om 10.00 uur.

        Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel 2410000/IO/0119/00 (actie/raming AC000612/MJP002580).

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Toetreding raamcontract CREAT interactieve borden oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring toetreding raamovereenkomst interactieve borden - oktober 2023 via CREAT bij de firma Didakta, Hille-Zuid 1A te 8750 Zwevezele.
        Artikel 2: Start van de overeenkomst na goedkeuring.
        Artikel 3: Einde van de overeenkomst vast te stellen op 30 september 2028.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Informatie & Communicatie

      • Bestellijsten van 29 april 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 22 april 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 22 april 2024.

      • Opbrengsten van 2024002729 tot en met 2024003112 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024002729 tot en met 2024003112.

      • Kosten van 19 april 2024 tot en met 25 april 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 19 april 2024 tot en met 25 april 2024.