Terug
Gepubliceerd op 06/11/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 21/10/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 14 oktober 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 14 oktober 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Overzicht evenementen bekijken in Flowlab - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024135695 - Quinten Matsyslaan 37 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 17 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Yannick Mertens voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Quinten Matsyslaan 37, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 493K  met inrichtingsnummer 20241009-0022.

        De aanvraag resulteert in volgende geactualiseerde vergunningssituatie op het vlak van de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        53.2.2°a) - Aktename

        Bronbemaling voor het plaatsen van micropalen met een max. totaal debiet van 8.300 m³/jaar gedurende een max. totaal periode van 21 dagen - klasse 3 (Nieuw)

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen. De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater. Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De bemaling moet worden stopgezet zodra de ondergrondse constructie geplaatst is.

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024096947 - Vinkenlaan 5 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 17 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Ellen Vermeulen en de heer Jelle Geentjens voor het herbouwen van een eengezinswoning na sloop bestaande woning, met als adres Vinkenlaan 5, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 41W3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het herbouwen van een eengezinswoning na sloop bestaande woning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        -          Het advies van Agentschap voor Natuur & Bos van 24 september met kenmerk 24-213451 ten strengste na te leven.

        -          Vóór het verlijden van de notariële akte dienen volgende documenten bij lokaal bestuur Grobbendonk binnen gebracht te worden voor de gratis grondafstand:

        • Uittreksel kadasterplan en legger;
        • Opmetingsplan;
        • Belofte gratis grondafstand.

        -          De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        -          De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        -          Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.

        -          Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

        -          Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

        -          Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

        -          Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        -          De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        -          Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen.  Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023080931 - Fabiolalaan 42 - beslissing beroep - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.

      • Verdeling 20246 - Vrijheidsstraat (Minnekepoeslaan) - kennisname

        Ter kennis genomen

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Het college merkt wel op dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_2023018154 van 14 juli 2023 ten strengste moeten nageleefd worden.  

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Kapvergunning - 202452 - Pallieterdreef 30 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 4 grove dennen op het perceel Pallieterdreef 30, kadastraal gekend als 1/C/68F8. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met een hoogstammige inheemse loofboom of een inheemse gemengde haag op het perceel 1/C/68F8, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Voeder zwerfkatten - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het aankopen van voeder voor de voederplaatsen van zwerfkatten op openbaar domein onder toezicht van vrijwilligers tot einde 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud 

        Team Financieel Management

        Zwerfkattenvrijwilliger

      • Mobiliteitscel 14 oktober 2024 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 14 oktober 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Rioleringsproject N153 - overleg mobiliteit - verslag incl. beslissing - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het intergemeentelijk mobiliteitsoverleg van 4 oktober 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Tijdelijk verkeersreglement - weg- en rioleringswerken Heibloemlaan e.a. - fase 3 Wielewaalstraat (incl. kruispunt met Sperwerlaan), Acacialaan, Bremlaan en Rozenlaan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 25 november 2024 tot 20 juni 2025 zal de Wielewaalstraat (incl. kruispunt met Sperwerlaan), Acacialaan, Bremlaan en Rozenlaan afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer. Vooraankondigingsborden staan op brug Sperwerlaan, Albertkanaalstraat (komende van Bevrijdingsstraat), Industrieweg (komende van N13) met als tekst 'Sperwerlaan onderbroken - 16/09 tot bouwverlof 2025 - fietsers en voetgangers doorgang'.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

        - een afzethek met F45b-bord (doodlopende weg excl. fietsers en voetgangers) of F45-bord (doodlopende weg), C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd bewoners" of onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer":

        • aan het kruispunt Sperwerlaan/Wielewaalstraat (uitgezonderd bewoners)
        • aan het kruispunt Heidelaan/Rozenlaan (uitgezonderd bewoners)
        • aan het kruispunt N13/ Heidelaan (uitgezonderd plaatselijk verkeer)

        - C31-borden (verboden links en rechts af te slaan) met onderbord "uitgezonderd bewoners" aan het kruispunt Heidelaan/Wielewaalstraat en Rozenlaan.

        Artikel 3: Het verkeer kan omrijden via de Nachtegalendreef, Heidelaan, Hazelaardreef en/of Grensstraat.
        Artikel 4: Fietsers en voetgangers kunnen steeds door via de Sperwerlaan met de fiets aan de hand. Oranje bebording zal dit aangeven. Hiervoor wordt ook een corridor voorzien met sergeanten en dagslapers. Hiervoor wordt steenslag voorzien, bij drassig weer worden rubberen matten voorzien.

        Artikel 5: Buurtbewoners zijn geïnformeerd via een infomoment op 5 september 2024 en briefwisseling van de aannemer. De aannemer houdt buurtbewoners op de hoogte via digitale kanalen. De gemeente communiceert via de website, Hoplr en Facebook. Ook gemeente Nijlen zal op de hoogte worden gebracht van de volgende fase.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanning Neteland

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - inname openbaar domein Netestraat 21 - bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Bekrachtiging van de burgemeesterbeslissing van 14 oktober 2024 inzake de goedkeuring dat er op 17 oktober 2024 een werfvoertuig zal staan op de rijbaan in de Netestraat van huisnummer 23 tot 19. 

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met onderstaande borden komende van de Bevrijdingsstraat

        • A31 op 150 meter voor de werken vanuit beide richtingen
        • C35 verboden een voertuig in te halen
        • C43-30 verbod om te rijden met een grotere snelheid dan 30 km/u
        • B19 smalle doorgang er dient voorrang te worden verleend aan bestuurders die uit de richting van rondpunt Troon komen

        Artikel 3: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met onderstaande borden komende van rondpunt Troon

        • A31 op 150 meter voor de werken vanuit beide richtingen
        • C35 verboden een voertuig in te halen
        • C43-30 verbod om te rijden met een grotere snelheid dan 30 km/u
        • B21 smalle doorgang er is voorrang ten opzichte van de bestuurders komende uit de richting van de Bevrijdingsstraat
        Artikel 4: Om het einde van de werken aan te kondigen zal een F45 (einde van de werken), C46 (eind van alle plaatselijke verbodsbepalingen) en het bord van de verantwoordelijke signalisatiebeheerder worden geplaatst.

        Artikel 5: De werken dienen uitgevoerd te worden na de de spitsperiode: dit is tussen 9 uur en 15 uur.

        Artikel 6: Er mogen geen borden op fiets- en voetpad staan die fietsers en voetgangers hinderen. Er mogen geen borden op de rijweg en voet- en fietspaden staan die de zichtbaarheid van verkeer beperken. 

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanning Neteland

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - opbreken hellende fietsdoorsteek Industrieweg - Bevrijdingsstraat - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 28 en 29 oktober 2024 zal de hellende fietsdoorsteek vanop de Industrieweg naar de Bevrijdingsstraat opgebroken worden.
        Artikel 2: Tijdens de werken is de doorsteek volledig afgesloten voor alle verkeer, inclusief voetgangers en fietsers. Aan het begin en einde van de fietsdoorsteek zal een afzethek gezet worden met dagslapers en volgende borden:
        - A31: werken
        - C19: verboden toegang voor voetgangers
        - C11: verboden toegang voor bestuurders van rijwielen.
        Artikel 3: Fietsers worden omgeleid via de Albertkanaalstraat. Ter aanduiding hiervan zullen de nodige F41 omleidingspijlen en aankondigingsborden gezet worden.
        Artikel 4: Vanaf de  start van de werken moeten fietsers via de Albertkanaalstraat rijden.

        Artikel 5: De bebording in de Albertkanaalstraat wordt als volgt aangepast:
        - het F45-bord aan het kruispunt Industrieweg/Albertkanaalstraat wordt vervangen door een F45b ( doodlopende weg, uitgezonderd voetgangers en fietsers)
        - het F34b2- bord (bewegwijzeringsbord voor de aanbevolen reisweg voor fietsers naar Grobbendonk en Bouwel) zal afgedekt worden
        - de onderborden "ook voor fietsers" bij de C1-borden (verboden richting voor iedere bestuurder) worden vervangen door een M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs)
        - het F19-bord (éénrichtingsverkeer) aan het begin van de Albertkanaalstraat, komende van de brug Bevrijdingsstraat/Bouwelse steenweg, krijgt een onderbord M18 (fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs mogen in beide richtingen).

        Artikel 6: De belijning in de Albertkanaalstraat wordt aangepast als volgt:
        - de enkele pijl (bij de fietslogo's) ter aanduiding van de te volgen richting wordt vervangen door een dubbele pijl (in beide richtingen).

        Artikel 7: Op de Bevrijdingsstraat zal ter hoogte van de Albertkanaalstraat een fietsoversteek gemarkeerd worden. Deze zal aangekondigd worden met een A25-bord (oversteekplaats voor fietsers en bromfietsers). Op de brug worden aan beide zijden van de straat (2 à 3) haaientanden gemarkeerd zodat de fietsers zeker weten dat ze nog altijd voorrang moeten verlenen aan de voertuigen op de Bevrijdingsstraat.

        Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 9: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie DA24-0184-WR_SIG24-0793 (B), opgesteld door betrokkene.

        Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Echelpoel - grondwerken voor een nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 29 tot en met 31 oktober 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Echelpoel en Middeldonk, zijnde: 

        Artikel 2: Ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
        Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.

        Artikel 4: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c-bord, verplicht links aanhouden.

        Artikel 5: De versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7c-borden (versmalling rechts).

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057811, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Betrokkene bezorgt de bewoners van Echelpoel een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de de meest geschikte kanalen.

        Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bovenpad - grondwerken voor nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 28 tot en met 30 oktober 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bovenpad en Oudstrijdersstraat, zijnde: 

        Artikel 2: Tijdens fase 1 en 2 van de werken zal in de Oudstrijdersstraat beurtelings verkeer ingericht worden. Deze maatregel wordt aangeduid met:
        - borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen)
        - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d- bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden
        - de versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7b en A7c-borden (respectievelijk versmalling links en rechts).
        Artikel 3: Tijdens fase 3 van de werken (vanaf Oudstrijdersstraat tot huisnummer 35) wordt éénrichtingsverkeer ingevoerd vanuit de Oudstrijdersstraat richting Kiezelweg. Deze maatregel wordt aangeduid met:
        - aan het kruispunt Oudstrijdersstraat/Bovenpad: F19-bord (éénrichtingsverkeer) met onderbord M18 (fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs mogen in beide richtingen)
        - ter hoogte van huisnummer 35: afzethek met dagslapers, C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs)
        - aan het begin van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1d-bord (verplicht rechts aanhouden)
        - aan de kruispunten met Jos De Schutterstraat, Neerveld, Kiezelweg en Notelaarsweg: afzethek met dagslapers, C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder), onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) en F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers)
        - de nodige omleidingspijlen (F41) en aankondigingsborden voor het aanduiden van de omleiding via Kiezelweg, Quinten Matsyslaan, Eikenlei, Van Craeyenhemstraat en Kretbosstraat naar Oudstrijdersstraat.

        Artikel 4: Tijdens fase 4 van de werken is er geen doorgang voor gemotoriseerd verkeer in Bovenpad tussen huisnummer 35 en 21. Deze maatregel wordt gesignaleerd met:
        - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het begin en einde van de werfzone
        - aan de kruispunten met Jos De Schutterstraat, Neerveld, Kiezelweg en Notelaarsweg en aan de kruispunten Oudstrijdersstraat/Kretbosstraat en Oudstrijdersstraat/Populierendreef: afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) en F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers)
        - de nodige omleidingspijlen (F41) en aankondigingsborden voor het aanduiden van de omleiding via Kiezelweg, Quinten Matsyslaan, Eikenlei, Van Craeyenhemstraat,  Kretbosstraat en Oudstrijdersstraat.

        Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 6: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen aangeduid worden volgens het signalisatieplan met referentie 5000057779, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met volgende opmerkingen:
        - aan de Bergstraat staat een fietssas. Hier moet geen signalisatie meer gezet worden
        - fase 3: aan de kruispunten met Jos De Schutterstraat, Neerveld, Kiezelweg en Notelaarsweg moet het C3-bord vervangen worden door een C1.

        Artikel 9: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Bovenpad een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

        Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - weg- en rioleringswerken Stationlei - aanpassing trekput - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 4 november tot 6 november 2024 zal er een werfzone zijn aan de trekput ter hoogte van perceel 44. De in- en uitrit van dit perceel wordt gevrijwaard. 

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met onderstaande borden komende van kruispunt Lindekens:

        • A31 op 150 meter voor de werken 
        • C35 verboden een voertuig in te halen
        • C43-30 verbod om te rijden met een grotere snelheid dan 30 km/u
        • B19 smalle doorgang er dient voorrang te worden verleend aan bestuurders die uit de richting van station van Bouwel komen

        Artikel 3: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met onderstaande borden komende van station van Bouwel:

        • A31 op 150 meter voor de werken vanuit beide richtingen
        • C35 verboden een voertuig in te halen
        • C43-30 verbod om te rijden met een grotere snelheid dan 30 km/u
        • B21 smalle doorgang er is voorrang ten opzichte van de bestuurders komende uit de richting van kruispunt Lindekens
        Artikel 4: Voor fietsers wordt een corridor voorzien met dagslapers en sergeanten. De dagslapers moeten te allen tijde werkzaam zijn. Bij het verlaten en terugkeren naar het fietspad worden rubberen tussenstukken gelegd.
        Artikel 5: Om het einde van de werken aan te kondigen zal een F45 (einde van de werken), C46 (eind van alle plaatselijke verbodsbepalingen) en het bord van de verantwoordelijke signalisatiebeheerder worden geplaatst.

        Artikel 6: De werken dienen uitgevoerd te worden na de spitsperiode: dit is tussen 9 uur en 15 uur.

        Artikel 7: Er mogen geen borden op fiets- en voetpad staan die fietsers en voetgangers hinderen. Er mogen geen borden op de rijweg en voet- en fietspaden staan die de zichtbaarheid van verkeer beperken. 

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanning Neteland

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Timmermanslei en Dennenlaan - grondwerken voor een nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 31 oktober 2024 tot en met 4 november 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Timmermanslei en Dennenlaan, zijnde: 

        Artikel 2: Tijdens fase 1 en 2, vanaf hoek Perlamoenalaan tot en met Timmermanslei 2B, zal ter hoogte van de werfzone beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten.
        Artikel 3: Tijdens fase 3, vanaf Timmermanslei 2A tot en met hoek Vrijheidsstraat, zal het verkeer op de 4 armen van het kruispunt geregeld worden met verkeerslichten.

        Artikel 4: Tijdens fase 4, vanaf hoek Vrijheidsstraat tot Bouwelse steenweg, zal het verkeer op de 4 armen van het kruispunt geregeld worden met verkeerslichten. Dennenlaan tussen Bouwelse steenweg en Vrijheidsstraat blijft éénrichtingsverkeer.

        Artikel 5: Fase 5, in de Dennenlaan aan weerszijden van de Bouwelse steenweg:
        - voor het verkeer vanop de Bouwelse steenweg richting Timmermanslei blijft de situatie ongewijzigd 
        - het verkeer dat vanop de Bouwelse steenweg in oostelijke richting de Dennenlaan wil indraaien heeft voorrang ten opzichte van uitrijdend verkeer. Het beurtelings verkeer zal ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
        De snelheid op het kruispunt zal beperkt worden tot 30km per uur met C43-borden.

        Artikel 6: In de vergunning wordt opgenomen dat er absoluut geen hinder mag zijn op de Bouwelse steenweg, noch op het fietspad, noch op de rijbaan.

        Artikel 7: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c-bord en D1d-bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

        Artikel 8: De versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7b en A7c-borden (respectievelijk versmalling links en rechts).

        Artikel 9: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 10: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het plan met referentie 500057482, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 12: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met opmerking voor fase 4: B19 en B21 correct toe te voegen op alle assen.

        Artikel 13: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Timmermanslei en Dennenlaan een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 14: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 15: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

        Artikel 16: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Stationlei - plaatsen telescoopkraan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 28 oktober 2024 van 06.00 uur tot 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, zijnde: 

        Artikel 2: Tussen huisnummer 18 en 22 zal een mobiele kraan geparkeerd staan waardoor er geen doorgang mogelijk is voor gemotoriseerd verkeer.
        Artikel 3: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
        - een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers) ter hoogte van de Wip, Rode Haagjes, Kasteeldreef en Lierse steenweg (aan kruispunt Lindekens);
        - een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) net voor en achter de kraan.

        Artikel 4: Het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via de Lierse steenweg, Dorp en Kasteeldreef. Hiervoor zullen de nodige F41- omleidingspijlen gezet worden.

        Artikel 5: Het fietspad vanuit Herenthout naar Grobbendonk blijft vrij. Fietsers komende van Grobbendonk moeten oversteken aan De Wip en Rode Haagjes. Hiervoor moeten borden gezet worden "fietsers hier oversteken" aan De Wip en Rode Haagjes. Het fietspad aan oostelijke zijde (van Herenthout richting kruispunt Lindekens) wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad, aan te duiden met D7-bord (verplicht fietspad) en onderbord M5bis ( fietsers, bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen op de weg rijden).

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50 m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Fluvius - Astridplein - Quinten Matsyslaan - uitbreiden laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 401795 - DNW 20319299 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.

        Artikel 3Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Fluvius
        Pidpa

      • Pidpa - Astridplein 15 - aanleg drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan D-28-026 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Pidpa
        Fluvius

      • Wyre - Bovenpad 56 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240914_25163222 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Weg- en rioleringswerken 'Sanering Kleine Beek' en aanleg fietspaden - vorderingsstaat 10 (01/06/2024 - 30/06/2024) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 10 (01/06/24 - 30/06/2024) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 289.235,71 excl. btw of € 349.975,20 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 654.851,21 excl. btw of € 792.369,97 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Aquafin

        Fluvius

        Jonckeere BVBA

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 16 (01/09/24 - 30/09/24) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 16 (01/09/24 - 30/09/24) van BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” voor een bedrag van € 109.698,28 excl. btw of € 116.280,18 incl. 6% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van €1.280.413,10 excl. btw of €1.362.141,58 incl. 6% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/SA/0800/02 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

      • Aanvraag bagagevervoer naar Koksijde van Klavertje 3 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Een gemeentelijke vrachtwagen met chauffeur ter beschikking te stellen op:

        - maandag 10 maart 2024 om 7:30u om de bagage van 45 leerlingen te vervoeren van Dorp 57 te 2288 Bouwel naar Vakantiecentrum Reigersnest, Prins Boudewijnlaan 39 te 8670 Koksijde;
        - en vrijdag 14 maart 2024 tussen 8:30u en 9:00u om de bagage van de leerlingen op te halen in Vakantiecentrum Reigersnest, Prins Boudewijnlaan 39 te 8670 Koksijde en terug te brengen naar Dorp 57 in 2288 Bouwel.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Klavertje 3

    • Team Vrije tijd

      • Fietsgids 'Fietsen in en om Antwerpen' - toerisme - maart 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven voor deelname aan de fietsgids genaamd 'Fietsen in en om Antwerpen 2025' en hiervoor de kosten te dragen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

      • Kampioenenvieringen Duivenbond Grobbendonk en Duivenbond Bouwel - financiële ondersteuning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De kosten van 804,01 euro voor de medailles van Duivenbond Bouwel en Duivenbond Grobbendonk te dragen via het voorziene budget.

        Artikel 2: Team Vrije tijd en team Financieel Management de opdracht te geven tot het uitwerken van een reglement voor toekomstige ondersteuningen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Vergunnen evenement: Herdenking wereldoorlogen voorstelling - 7 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Herdenking wereldoorlogen voorstelling dat aanvangt 7 november 2024 13.00 uur en eindigt om 21.30 uur.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 7 november 2024 van 13.00 uur tot maximum 22.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A). 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven:

        • De organisator houdt zich steeds aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 
        • Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement: De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist. 
        • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen.
        • De verschillende veiligheidsvoorschriften zijn te vinden op de website van Neteland via volgende link. https://regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket/

        Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

        Artikel 6: Goedkeuren de winsten van de toog toe te kennen aan de werking van de Harmonie Broedermin.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Wijkpost politie

        Noodplanningsambtenaar

      • Kunstendag voor kinderen - 17 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven aan team Vrije tijd om de Kunstendag voor Kinderen te ondersteunen op zondag 17 november 2024. 

        Artikel 2: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de Volle Vaart gratis ter beschikking te stellen aan Harmonie De Broedermin voor de Kunstendag voor Kinderen, indien hun tickets voor kinderen onder de 12 jaar gratis zijn.

        Artikel 3: De organisator op te dragen een evenementverzekering af te sluiten.

        Artikel 4: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de inschrijvingen te verzorgen voor Kunstatelier 't Palet voor de workshops van Kunstendag voor Kinderen. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Vergunnen evenement: Nieuwjaarsreceptie - 24 januari 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan het P-Team voor de organisatie van Nieuwjaarsreceptie die aanvangt 24 januari 2025 19.00 uur en eindigt op 25 januari 2025 02.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 24 januari 2025 19.00 uur tot 25 januari 2025 tot maximum 02.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A). 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        P-Team

        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen evenement: Bingo voor Levensloop Neteland - 21 februari 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bingo voor Levensloop Neteland dat aanvangt 21 februari 2025 12.00 uur en eindigt op 21 februari 2025 23.45 uur te Volle Vaart.

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het organiseren van een occasioneel kansspel. 

        Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

    • Staf van de AD

      • Werkgroep patrimonium - actieplan - stand van zaken - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het actieplan binnen de werkgroep patrimonium. 

    • Team Financieel Management

      • Belasting op tweede verblijven 2024 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op tweede verblijven 2024 met 49 belastingplichtigen voor een bedrag van 32.250,00 euro.

      • Belasting op overnachtingen 2024 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op overnachtingen 2024 met 6 belaste goederen voor een bedrag van 7.680,00 euro.

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze - renovatie woningen Leopoldstraat 45 A - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-SVG-2024-271 en de raming voor de opdracht “Totaal renovatie woning Leopoldstraat 45 / A”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. 
        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
        Artikel 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen

      • Verkoop bouwgrond gelegen in de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk (lot 1 tot en met lot 5) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het perceel bouwgrond (Lot 1) gekend als deel van perceel onder kadastrale legger afdeling 1, sectie D, nummers 246X17, gelegen aan de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk, met een totale grondoppervlakte van 337,11 m² openbaar te verkopen.
        Artikel 2: Aan de hand van het bijgevoegd schattingsverslag, opgesteld door beëdigd schatter Bram Van Meulebroeck, landmeter-Expert en handelend voor firma Plan² bvba, Kapucijnenstraat 16 te 2200 Herentals, de minimale verkoopprijs vast te stellen voor lot 1, Schoolstraat 8c op 133.140,00 euro.
        Artikel 3: Het perceel bouwgrond (Lot 2) gekend als deel van perceel onder kadastrale legger afdeling 1, sectie D, nummers 246X17, gelegen aan de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk, met een totale grondoppervlakte van 352,97 m² openbaar te verkopen.
        Artikel 4: Aan de hand van het bijgevoegd schattingsverslag, opgesteld door beëdigd schatter Bram Van Meulebroeck, landmeter-Expert en handelend voor firma Plan² bvba, Kapucijnenstraat 16 te 2200 Herentals, de minimale verkoopprijs vast te stellen voor lot 2, Schoolstraat 8c op 135.000,00 euro.
        Artikel 5: Het perceel bouwgrond (Lot 3) gekend als deel van perceel onder kadastrale legger afdeling 1, sectie D, nummers 246X17, gelegen aan de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk, met een totale grondoppervlakte van 335,17 m² openbaar te verkopen.
        Artikel 6: Aan de hand van het bijgevoegd schattingsverslag, opgesteld door beëdigd schatter Bram Van Meulebroeck, landmeter-Expert en handelend voor firma Plan² bvba, Kapucijnenstraat 16 te 2200 Herentals, de minimale verkoopprijs vast te stellen voor lot 3, Schoolstraat 8c op 132.374,00 euro.
        Artikel 7: Het perceel bouwgrond (Lot 4) gekend als deel van het perceel onder kadastrale legger afdeling 1, sectie D, nummers 246X17, gelegen aan de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk, met een totale grondoppervlakte van 270,99 m² openbaar te verkopen.
        Artikel 8: Aan de hand van het bijgevoegd schattingsverslag, opgesteld door beëdigd schatter Bram Van Meulebroeck, landmeter-Expert en handelend voor firma Plan² bvba, Kapucijnenstraat 16 te 2200 Herentals, de minimale verkoopprijs vast te stellen voor lot, 4 Schoolstraat 8c op 107.026,00 euro.
        Artikel 9: Het perceel bouwgrond (Lot 5) gekend als deel van het perceel onder kadastrale legger afdeling 1, sectie D, nummers 246X17, gelegen aan de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk, met een totale grondoppervlakte van 362,72 m² openbaar te verkopen.
        Artikel 10: Aan de hand van het bijgevoegd schattingsverslag, opgesteld door beëdigd schatter Bram Van Meulebroeck, landmeter-Expert en handelend voor firma Plan² bvba, Kapucijnenstraat 16 te 2200 Herentals, de minimale verkoopprijs vast te stellen voor lot 5, Schoolstraat 8c op 143.254,00 euro.
        Artikel 11: Het bestuur wil uitdrukkelijk toekomstige uitgaven voor onderhoud voor patrimonium zonder enig maatschappelijke doel vermijden.
        Artikel 12: De vrijgekomen middelen worden geïnvesteerd in de bouw of renovatie van schoolgebouwen en kinderopvangvoorzieningen.
        Artikel 13: De notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk aan te stellen om de verkavelingsakte op te maken.
        Artikel 14: De notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk aan te stellen om de vijf kavels te koop aan te bieden via het notarisplatvorm Biddit.
        Artikel 15: Bij verkoop, de notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk aan te stellen voor het opmaken en verlijden van de notariële akte.

      • Bestellijsten van 21 oktober 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 21 oktober 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 21 oktober 2024.

      • Opbrengsten van 2024009678 tot en met 2024009706 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024009678 tot en met 2024009706.

      • Kosten van 11 oktober 2024 tot en met 17 oktober 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 11 oktober 2024 tot en met 17 oktober 2024.