Terug
Gepubliceerd op 30/04/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 22/04/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 15 april 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 15 april 2024 worden goedgekeurd, mits wijziging van de bijlage "Gunningsverslag opgemaakt door stad Herentals" in volgend punt:

        43. Team Financieel Management: Gunning - het leveren en implementeren van een softwaremodule voor de digitalisering en automatisering van alle aanvragen van evenementen en inname openbaar domein volgens het gipod - goedkeuring.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Klacht via ABB - werking lokaal bestuur in functie van verkeersreglementen - antwoord - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om het gemotiveerd schrijven van team Ruimte & Vergunningen inclusief bijlagen over te maken aan ABB via het digitaal loket.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 28 februari 2024 van Fluvius OV.

      • EthiasCo - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van EthiasCo van 13 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        EthiasCo

        Alle vertegenwoordigers

      • MAT 4 maart 2024 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Kennisname van de notulen van het MAT van 4 maart 2024.

      • Kempens Karakter - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 28 maart 2024 van Kempens Karakter.

      • Iveka - RBC Zuid en RBC Noord - verslagen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de RBC Zuid en RBC Noord van 23 januari 2024 van Iveka.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023167700 - Antoon Van Dyckstraat - Gaspar Schetzstraat - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 15 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Charlotte Verhaert Charlotte Verhaert namens Studiebureau Verhaert & Co BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de bijstelling van een vergunde verkaveling.

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden:

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - De hierbij gevoegde verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.

        - De voorwaarden uit volgende adviezen dienen strikt te worden nageleefd:

        -      Vlaamse Milieumaatschappij van 21 februari 2024 en 26 maart 2024

        -      Wyre van 24 januari 2024

        -      Fluvius 18 januari 2024

        -      Pidpa Drinkwater dd. 19 december 2023

        -      Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) van  16 januari 2024

         

        - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

        - De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoende aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

         

        Lasten:

        - De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023166989 - Herentalse Steenweg zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 18 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Fille Grielen namens STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van een perceel in één lot, met als adres Herentalse steenweg 94, 98, 100, Parklaan 3 en 5, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nrs. 185M2, 185M4, 185L4, 185P4 en 186X.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:
          • Fluvius van 17 januari 2024;
          • Agentschap wegen en verkeer van 27 februari 2024;
          • Pidpa van 10 januari 2024.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
        • De hierbij gevoegde, aangepaste, verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.
        • De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

        Lasten:

        • Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
        • De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024050070 - Heibloemlaan zn - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 15 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Dre Wuyts BVBA en Nancy Versmissen voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Heibloemlaan zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als 1/C/52Y8, 1/C/52X8 met inrichtingsnummer 20240319-0061.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        53.2.2°a) - Aktename

        tijdelijke bronbemaling van max 247 m³/dag, max 12.802 m³/jaar - klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
        • Het opgepompte grondwater dient nuttig toegepast te worden bij de uitvoering van de bouwwerken (bvb. poetswater, aanmaak beton, mortels,....).
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater of de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De exploitant dient de nodige maatregelen te treffen om de veiligheid van weggebruikers te garanderen bij de aanleg en het gebruik van de afvoervoorzieningen. Er dient rekening gehouden te worden met het vrijwaren van de opritten en het verkeer, de nodige maatregelen dienen genomen te worden.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024050207 - Heibloemlaan 16 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 15 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Nicolas Rosseel voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Heibloemlaan 16, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 53P4 met inrichtingsnummer 20240404-0089.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        53.2.2°a) - Aktename

        tijdelijke bronbemaling van max. 28.037 m³/jaar - klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
        • Deze vergunning is pas uitvoerbaar indien de omgevingsvergunning voor het bouwen van de vrijstaande woning afgeleverd wordt.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
        • Het opgepompte grondwater dient nuttig toegepast te worden bij de uitvoering van de bouwwerken (bvb. poetswater, aanmaak beton, mortels,....).
        • De exploitant dient de nodige maatregelen te treffen om de veiligheid van weggebruikers te garanderen bij de aanleg en het gebruik van de afvoervoorzieningen. Er dient rekening gehouden te worden met het vrijwaren van de opritten en het verkeer, de nodige maatregelen dienen genomen te worden.
        • Het tracé van de afvoerleiding om het bemalingswater te lozen in de Heidelaan moet overgemaakt worden aan de vergunningverlenende overheid.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024050456 - Kroonspaadje 13 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 18 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

         

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Christoph De Beuckelaer voor het exploiteren van een warmtepomp, met als adres Kroonspaadje 13, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 161G met inrichtingsnummer 20240408-0049.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        16.3.2°a) - Aktename

        Lucht-water warmtepomp met 1 buiten-unit met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 14,32 kW klasse 3 (Nieuw) 

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        * Hoofdstuk 5.16 – behandelen van gassen

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De warmtepompen dienen regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.
        • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.2

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Verdeling 20243 - Bosschaert de Bouwellaan 3 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notarissen Gilissen & Janssen. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en schenking. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notarissen Gilissen & Janssen, Luikersteenweg 165, 3500 Hasselt

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing – aanslagjaar 2023 – VOL00005 – Ter Duinen 39 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing voor de leegstaande woning gelegen Ter Duinen 39, 2288 Bouwel (Grobbendonk) volgens kadaster gelegen afdeling 2 sectie A nr. 73H9, is ontvankelijk en gegrond.

        Het college van burgemeester en schepenen beslist dat de aangevraagde vrijstelling van de leegstandsheffing voor vergunningsplichtige renovatiewerken door betrokkene op 5 april 2024 kan verleend worden voor één jaar.

        Dit heeft tot gevolg dat er voor bovenvernoemd pand geen leegstandsheffing verschuldigd is voor het aanslagjaar 2023.

      • Tijdelijk verkeersreglement - Schransstraat, Astridplein en Hofeinde - saneren waterleiding - fase 4 Hofeinde - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 6 tot uiterlijk 31 mei 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Hofeinde vanaf de Beukenlaan tot de watertoren, zijnde: 

        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten. Indien de werfzone nabij de Beukenlaan ligt moet ook in de Beukenlaan een verkeerslicht gezet worden.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt aangekondigd met A33-borden op 150m voor de werfzone. Bijkomend dient een A33-bord gezet te worden voor de bocht komende van Vorselaar.

        Artikel 3: De werking/ afstelling van de verkeerslichten dient dagelijks gecontroleerd te worden.

        Artikel 4: Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor fietsers en voetgangers met werfhekken en dagslapers.

        Artikel 5: Het gebruik van deze corridor door fietsers/voetgangers wordt verplicht via D10-borden.

        Artikel 6: Er moet een veilige talud aangelegd worden op de plaatsen waar fietsers op- en af het fietspad moeten rijden.

        Artikel 7: De werfzone wordt afgezet met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c of D1d bord, respectievelijk verplicht links/rechts aanhouden.

        Artikel 8: Er zal een snelheidsbeperking van 30km/u ingevoerd worden met C43-borden (30).

        Artikel 9: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 20306714 van 9 april 2024, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via website, Hoplr en facebook.

        Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Molendreef - enkelrichtingsverkeer - verkiezingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op zondag 9 juni 2024 van 08.00u tot 16.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Molendreef, zijnde:
        - er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanuit de Molenstraat richting Herenthoutse steenweg.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
        - C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) ter hoogte van het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molendreef
        - F19-bord (éénrichtingsverkeer) ter hoogte van het kruispunt Molenstraat/Molendreef.

        Artikel 3: Het verkeer wordt omgeleid via de Herenthoutse steenweg en Molenstraat.

        Artikel 4: De omleiding zal aangeduid worden met F41-omleidingspijlen aan:
        - het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molendreef
        - het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molenstraat
        - het kruispunt Molenstraat/Molendreef.

        Artikel 5: Op zondag 9 juni 2024 08.00u tot 16.00u is het verboden stil te staan en te parkeren:
        - in gans de Molendreef
        - in de Molenstraat tussen de Herenthoutse steenweg en de Molendreef.

        Artikel 6: Het parkeerverbod wordt ingericht met E3-borden en onderborden GXa.

        Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 8: De verkeersmaatregelen zullen aangekondigd worden via Hoplr.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Hofeinde en Watermolenweg - sonderingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 3 en 14 juni 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Hofeinde en Watermolenweg.
        Artikel 2: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00u tot 15.00u.
        Artikel 3: Elke boring mag maximaal 2 uur duren.
        Artikel 4: Locatie 1 bevindt zich volledig op het terrein van de Kasteelhoeve en veroorzaakt geen hinder voor het verkeer.
        Artikel 5: Voor locatie 2 stellen de werfvoertuigen zich op in Hofeinde en worden volgende maatregelen getroffen:
        - inrichten beurtelings verkeer met borden B19 en B21
        - invoeren inhaalverbod met C35-bord
        - de werfzone is maximum 25 meter lang
        - de werfzone wordt afgebakend met kegels. Net voor de werfzone wordt een D1c-bord gezet (verplicht links aanhouden)
        Artikel 6: De signalisatie vermeld in artikel 6 mag niet in strijd zijn met de werfsignalisatie van Colas voor de fietsomleiding. 
        Artikel 7: Om de hinder op de rijbaan te beperken kan de boorwagen eventueel op de zandweg richting Kasteelhoeve gezet worden. Eén van beide toegangswegen naar de Kasteelhoeve moet steeds bereikbaar blijven. Als dit echt niet mogelijk is moet de uitbater minimum 5 werkdagen voor de werken via brief of persoonlijk verwittigd worden van de hinder.
        Artikel 8: Voor locatie 3 en 4 wordt de rijbaan afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Voor fietsers en voetgangers blijft een veilige doorgang van minimum 1,50m behouden.
        Artikel 9: Voor locatie 3 dient bijkomend een A31-bord geplaatst te worden op 150m voor de werf komende van het bruggetje aan de Watermolen.
        Artikel 10: Tijdens de werken op locatie 3 dient het C1-bord afgedekt te worden zodat bestuurders links kunnen indraaien om weg te rijden van de Watermolen.
        Artikel 11: Tijdens de werken op locatie 4 dient een omleidingspijl gezet te worden naar de volgende toegangsweg naar de Watermolen.
        Artikel 12: De toegangsweg naar Hofeinde 16 moet steeds bereikbaar blijven. Als dit echt niet mogelijk is moet de bewoner minimum 5 werkdagen voor de werken via brief of persoonlijk verwittigd worden van de hinder.
        Artikel 13: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
        Artikel 14: De boringen moeten één na één uitgevoerd worden zodat er slechts op één locatie hinder is. Eén toegangsweg naar de Watermolen moet steeds vrij blijven.
        Artikel 15: Na afloop van de werken moet alle signalisatie zo snel mogelijk opgeruimd worden en moet eventueel afgedekte signalisatie terug vrijgegeven worden.
        Artikel 16: Betrokkene meldt ten laatste 10 dagen voor de startdatum de effectieve uitvoerdata via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be zodat de molenaar tijdig kan verwittigd worden van de toekomende hinder.
        Artikel 17: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
        Artikel 18: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
        Artikel 19: De werken zullen aangekondigd worden via het meest geschikte kanaal.
        Artikel 20 Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
        Artikel 21: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanningsambtenaar
        Kapitein brandweer
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Langenheuvel - graven proefsleuven ter voorbereiding van de heraanleg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 13 tot en 24 mei 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Langenheuvel, zijnde: 
        Kant onpare huisnummers:
        - ter hoogte van de proefsleuf zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
        - er zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden
        - voor de fietsers wordt op de rijbaan een veilige corridor afgebakend met soldaten voorzien van dagslapers
        - er zal een bord geplaatst worden "fietsers op de rijbaan"
        - er moet een rubber mat gelegd worden daar waar fietsers het fietspad moeten op-en afrijden
        - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

        Kant pare huisnummers:
        - de ontstane versmalling zal gesignaleerd worden met borden A7b en A7c
        - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet woren met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

        Artikel 2: De lengte van de werfzone mag maximum 8m zijn.

        Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Het lokaal bestuur bezorgt de bewoners van de Langenheuvel een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Inname openbaar domein - scouts Bosvogels - plaatsen reclameborden - bekrachtiging van de burgemeesterbeslissing van 12-04-2024

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 12 april 2024 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van reclamepanelen in de Bevrijdingsstraat, ter hoogte van Bevrijdingsstraat 30 en een tweede bord aan de watermolen, richting Vorselaar. Deze goedkeuring wordt voorlopig gegeven door de burgemeester maar zal nog bekrachtigd worden op het college van 22 april 2024.

        Artikel 2: De borden mogen geplaatst worden vanaf de toelating en dienen uiterlijk op 12 mei 2024 verwijderd te worden.

        Artikel 3: De borden mogen geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.

        Artikel 4: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.

        Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.

        Artikel 6: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 22 april 2024.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Betrokkene

      • Weg- en rioleringswerken 'Sanering Kleine Beek' en aanleg fietspaden - vorderingsstaat 6 (01/02/24 - 29/02/24) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 6 (01/02/24 - 29/02/24) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 14.605,24 excl. btw of € 17.672,34 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 226.942,67 excl. btw of € 274.600,63 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Aquafin

        Fluvius

        Jonckeere BVBA

      • Lokaal Energie- en Klimaatpact - rapportering - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt met hoogdringendheid doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad van 23 april 2024 met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de rapportering 2023/2024 in verband met het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 en 2.0 die in het Lokaal Klimaatpactportaal van de Vlaamse overheid zal worden toegevoegd.

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen Triatlon weekend Viersel - 4 mei 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Triatlon weekend Viersel dat aanvangt 4 mei 2024 09.00 uur en eindigt op 5 mei 2024 18.00 uur. 

        Artikel 2: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 3: Toestemming te geven voor het aanbrengen van bewegwijzering op een milieuvriendelijke manier, zodat deze zonder schade aan de omgeving terug kan verwijderd worden. De bewegwijzering mag maximum twee dagen op voorhand aangebracht worden en moet maximum twee dagen na datum verwijderd worden.

        Artikel 4: De vereiste signalisatie voor het afsluiten van Nederviersel en het aanduiden van de fietsomleiding vanaf het recyclagepark zal volgens bijgevoegd plan geplaatst worden door het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Aanvragen gemeentelijke mantelzorgpremie – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende personen: betrokkene 2.

        Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 1.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Zorg & Gezondheid

        Teamleider Vrije tijd

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Wijngaardstraat 35 0101, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team HRM

      • Vrijwilligersbeleid - evaluatie 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de bevindingen uit de evaluatie van het vrijwilligersbeleid begin 2024.

        Artikel 2: Kennisname van het overzicht van vrijwilligersfuncties die een forfaitaire vergoeding ontvangen volgens de criteria zoals voorzien in het vrijwilligersbeleid.

        Artikel 3: Goedkeuring van de bijsturingen in het vrijwilligersbeleid, zoals hierboven beschreven.

    • Team Financieel Management

      • Toetreding raamcontract CREAT brandbestrijdingsmiddelen en noodverlichting januari 2021 voor het samenstellen van een interventiedossier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring toetreding raamovereenkomst "brandbestrijdingsmiddelen en noodverlichting - januari 2021  via CREAT bij de firma Somati FIE Industrielaan 19A, te 9320 Erembodegem voor de opmaak van een risicoanalyse brand op de plannen van de nieuwbouw van het schoolgebouw KLIM OP BOUWEL.

        Artikel 2: Start van de overeenkomst na goedkeuring.

        Artikel 3: Einde van de overeenkomst vast te stellen op 17/01/2025.

        Artikel 4: Een offerte op te vragen (voorstel op maat)

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Bezwaar belasting op leegstand 2023 - B.P. - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op leegstaande gebouwen en woningen met kohierartikel 209300002582, per mail ontvangen op 29 december 2023, is ontvankelijk. Ondanks het ontbreken van een aanvraag om een vrijstelling te bekomen wordt het bezwaar gegrond verklaard aangezien de bezwaarindiener voor het onroerend goed over een omgevingsvergunning beschikt. De belasting is niet verschuldigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Belasting op bedrijfsruimten 2023 - materiële vergissing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het afsluiten van de belasting voor bedrijfsruimten 2023 voor artikel 458300101009 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

      • Bestellijsten van 22 april 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 22 april 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 22 april 2024.

      • Opbrengsten van 2024002613 tot en met 2024002728 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024002613 tot en met 2024002728.

      • Kosten van 12 april 2024 tot en met 18 april 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 12 april 2024 tot en met 18 april 2024.

    • Onderwijs

      • R.d.B - TAO - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 18/24 lestijden TAO als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 2: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 3/24 lestijden TAO als onderwijzer aanvangsbegeleiding in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 3: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 3/24 lestijden TAO als onderwijzer ondersteuning kerntaak van de leerkracht in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • A.D. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Quinten Matsyslaan 80 te 2280 Grobbendonk, vanaf 1 september 2023 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Capuynestraat 23 te 2288 Bouwel, die 8/24 TAO neemt vanaf 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 3: Betrokkene 1, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 4, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die 18/24 TAO neemt voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • C.C. - tijdelijke aanstelling - kinderverzorgster - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Ter Duinen 9 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster (omzetting instaplestijden) voor 21/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • E.V.G. - tijdelijke aanstelling - kinderverzorgster - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Astridplein 58 bus B te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster (personeelswerkingsbudget) voor 4/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • J.C. - tijdelijke aanstelling - kleuteronderwijzer - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Fabiolalaan 32 te 2280 Grobbendonk die TAO neemt voor de periode van 16 oktober 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer (G)AN voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode vanaf 16 oktober 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 3: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Kretbosstraat 56A te 2280 Grobbendonk, van 1 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 4: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 8/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, vanaf 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • K.D. - tijdelijke aanstelling - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van de deeltijdse loopbaanonderbreking van betrokkene 2, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, vanaf 1 september 2023 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.
        Artikel 2: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel, vanaf 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 3: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 3/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel, voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 4: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 1/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk die 18/24 TAO neemt van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 5: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 4, Fabiolalaan 32 te 2280 Grobbendonk die TAO neemt voor de periode van 16 oktober 2023 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 6: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer uren Oekraïne voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 7: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer ondersteuning kerntaak van de leerkracht voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk die 3/24 TAO neemt van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 8: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, voor de periode van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 9: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer (instaplestijden) voor 5/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, voor de periode van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • L.P. - tijdelijke aanstelling - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die 18/24 TAO neemt voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 12/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 3: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator voor 4/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 3, Heidelaan 4A te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens ziekte van 23 december 2023 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 4: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator voor 3/36 klokuren (vacant) in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 5: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator voor 4/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 3, Heidelaan 4A te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens ziekte van 23 december 2023 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 6: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator voor 1/36 klokuren (vacant) in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.
        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • N.V. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, vanaf 1 september 2023 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel, vanuit de extra puntenenveloppe op SG niveau van 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 3: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel, van 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 4: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 7/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Heidelaan 4A te 2280 Grobbendonk die afwezig is wegens ziekte van 23 december 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 5: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 4, Capuynestraat 23 te 2288 Bouwel die 10/24 TAO neemt voor het schooljaar 2023 – 2024.

        Artikel 6: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer aanvangsbegeleiding voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 5, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk die 3/24 TAO neemt voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 7: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 5/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 5, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk die 3/24 TAO neemt voor de periode van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • A.A. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer lerarenplatform - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Heistsebaan 76 te 2590 Berlaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer in het lerarenplatform voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Heidelaan 23 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens ziekte van 15 april 2024 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Heistsebaan 76 te 2590 Berlaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer in het lerarenplatform voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Heidelaan 4A te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens ziekte van 23 december 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • I.V. - ziekteverlof - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Heidelaan 23 te 2280 Grobbendonk, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 15 april 2024 tot en met 30 juni 2024.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel