Terug
Gepubliceerd op 20/09/2024

Notulen  Raad voor maatschappelijk welzijn

di 25/06/2024 - 21:00 Raadzaal
Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
Greet Van de Peer, vierde schepen
Marianne Verhaert, burgemeester
Ulrik Anthonis, raadslid
Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
Daan Ceulemans, algemeen directeur
Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden
    • Raad voor maatschappelijk welzijn 21 mei 2024 - notulen - goedkeuring

      Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
      Greet Van de Peer, vierde schepen
      Marianne Verhaert, burgemeester
      Ulrik Anthonis, raadslid
      Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
      Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
      Daan Ceulemans, algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden

      DE RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

      MOTIVERING

      BESLUIT:


      Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 2 CD&V, 2 Vooruit, 1 De Lokale Lijst, Greet Van de Peer en Eric Van Meensel) en 1 onthouding (Gino Van der Elst).

       

      De notulen van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 mei 2024 worden goedgekeurd.

    • Overeenkomst occasioneel gezamelijke opdracht voor groepsaankoop van vacaturesoftware - goedkeuring

      Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
      Greet Van de Peer, vierde schepen
      Marianne Verhaert, burgemeester
      Ulrik Anthonis, raadslid
      Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
      Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
      Daan Ceulemans, algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden

      DE RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

      MOTIVERING

      Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

      De HRM teams van de Neteland-besturen werken intussen op verschillende domeinen samen via verschillende werkgroepen. Fietslease is daarbij wellicht de mooiste vrucht van deze samenwerking in 2023. De werkgroep Werving en Selectie buigt zich momenteel over de mogelijkheid tot samenwerking op vlak van aankoop van vacaturesoftware. 

      Binnen de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het steeds belangrijker geworden om snel & efficiënt te kunnen schakelen als bestuur om nieuw vrijgekomen functies (her)in te vullen. De verschillende besturen merkten de nood om administratief ondersteund te worden in de selectieprocedure en de opvolging ervan door middel van software. Stad Herentals en gemeente Olen hebben reeds goede ervaringen in de toepassingen van vacaturesoftware binnen hun werking. 

      Aangezien we binnen Neteland onze ervaren en waardevolle medewerkers (nog) meer kansen willen kunnen (blijven) bieden op groei en ontwikkeling, voorzien we graag ook een ruimere mogelijkheid om regiomobiliteit/ interne personeelsmobiliteit tussen de verschillende Neteland-besturen mogelijk te maken. 

      De gezamenlijke software Vacaturebeheer is een belangrijke voorwaarde én hefboom om de doelstelling van regiomobiliteit te realiseren. Het nieuwe rechtspositieregelingsbesluit, d.d. 20 januari 2023, biedt ons de mogelijkheid om deze stap te nemen.  

      De nood om interne vacantstellingen zorgvuldig en efficiënt te communiceren binnen verschillende Neteland-besturen, dringt zich dan ook steeds meer op. Samenwerken met de 4 Neteland besturen (Herentals in een latere fase) om vacaturesoftware aan te kopen, biedt verschillende voordelen: 

      1. Efficiëntie: het gebruik van dezelfde vacaturesoftware door meerdere besturen kan de efficiëntie verhogen. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld gemakkelijker informatie delen, procedures standaardiseren, deadlines opvolgen en best practices uitwisselen. 

      2. Kostenbesparing: door gezamenlijk software aan te kopen, kunnen de deelnemende besturen profiteren van schaalvoordelen en gereduceerde implementatiekosten. Dit kan leiden tot lagere aankoopprijzen en/of gunstigere licentievoorwaarden. 

      3. Krachten bundelen: samenwerken met de verschillende Neteland-besturen in deze kan leiden tot een grotere invloed op de leverancier van de vacaturesoftware. Dit kan resulteren in een betere ondersteuning, maatwerkoplossingen en een grotere kans op het vervullen van specifieke behoeften van de besturen. 

      4. Kennisdeling: door samen te werken, intensiveert de mate van overleg en uitwisseling van kennis/ervaring over het gebruik van vacaturesoftware. Zo kunnen we tot een beter begrip komen van de mogelijkheden van de software en hoe deze optimaal te benutten. 

      5. Standaardisatie: het gebruik van dezelfde software kan helpen bij het op elkaar afstemmen van processen en procedures binnen Neteland. Dit kan leiden tot meer consistentie in het wervingsproces en meer mogelijkheden tot jobmobiliteit binnen Neteland. 

      6. Vergroten van het bereik: veel van onze medewerkers/kandidaten wonen in de eigen stad/gemeente of bij één van de Neteland-besturen. Door eenzelfde software te gebruiken voor vacantstellingen kunnen we sneller een groter deel van onze burgers bereiken/informeren over lopende vacatures en hen zo overtuigen mee te werken aan hun stad/gemeente. 

      Dit alles draagt bij aan een professionele en vlotte werking van de personeelsdiensten en de organisaties als geheel. 

      Het bestek zelf moet bij elk lokaal bestuur goedgekeurd worden. Het bestek alleen omschrijft echter niet hoe de verschillende lokale besturen samenwerken voor de occasionele gezamenlijke opdracht. Daarom stelt de werkgroep voor om ook een samenwerkingsovereenkomst op te stellen tussen de 4 lokale besturen (stad Herentals sluit mogelijk later toe) met als doel de samenwerking te regelen tussen de deelnemende lokale besturen. Hiermee wordt onder meer het lokaal bestuur Herenthout aangeduid om de procedure en de modaliteiten hieraan verbonden te voeren. 

      Deze overeenkomst heeft als doel de samenwerking te regelen tussen de deelnemende lokale besturen die middels de figuur van occasionele gezamenlijke opdracht, volgens artikel 48 van de wet op overheidsopdrachten van 17 juni 2016, vacaturesoftware wensen aan te kopen. De Partijen beslissen om het lokale bestuur Herenthout aan te duiden om in hun gezamenlijke naam bij de plaatsing en de uitvoering van de opdrachten als aanbestedende overheid op te treden. 

      In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht. 
      De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau. 

      De 4 deelnemende lokale besturen van Neteland agenderen de samenwerkingsovereenkomst ter goedkeuring op de gemeenteraad. Hieronder staat de oplijsting van de zittingen: 

      • Lokaal bestuur Grobbendonk: 25 juni 2024  

      • Lokaal bestuur Herenthout: 24 juni 2024 

      • Lokaal bestuur Vorselaar 25 juni 2024 

      • Lokaal bestuur Olen 03 juli 2024  

      Juridisch kader

      Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 40 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad; 

      Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht; 

      Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen; 

      Bestuursdecreet van 7 december 2018; 

      Wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten;

      Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten; 

      Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren;

      Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.

      BESLUIT:


      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst “Overeenkomst occasioneel gezamenlijke opdracht voor groepsaankoop van vacaturesoftware” zoals in bijlage weergegeven. 

      Artikel 2: De voorzitter en algemeen directeur worden gemachtigd om de samenwerkingsovereenkomst namens de gemeente Grobbendonk te ondertekenen. 

      Artikel 3: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan:  

      De deelnemende besturen 

      Team HRM  

      Team Financieel management 

    • Organisatiebeheersing - jaarlijkse rapportering - kennisname

      Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
      Greet Van de Peer, vierde schepen
      Marianne Verhaert, burgemeester
      Ulrik Anthonis, raadslid
      Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
      Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
      Daan Ceulemans, algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden

      DE RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

      MOTIVERING

      Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

      In 2020 werd door en voor de gemeente/het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn een kader vastgelegd waarbinnen de organisatiebeheersing wordt georganiseerd.

      Organisatiebeheersing wordt decretaal in artikel 217 van het decreet lokaal bestuur (hierna DLB) omschreven als volgt:

      'Organisatiebeheersing is het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:

      1° de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico's om deze te bereiken kent en beheerst;

      2° wetgeving en procedures naleeft;

      3° over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;

      4° op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;

      5° de activa beschermt en fraude voorkomt.'

      Als richtinggevend kader werd de leidraad van Audit Vlaanderen gekozen: dit model benadert organisatiebeheersing vanuit tien verschillende thema's.

      Gezien de steeds meer complexere context waarbinnen lokale besturen dienen te opereren, wint organisatiebeheersing aan toenemend belang.

      De vaststelling van het organisatiebeheersingssysteem is een bevoegdheid van de algemeen directeur, na overleg met het managementteam. De rapportage dient te gebeuren conform artikel 219 DLB, op jaarlijkse basis en uiterlijk voor 30 juni. De rapportage omvat enerzijds een terugblik op het voorbije werkingsjaar en de verwezenlijkingen, anderzijds wordt op basis van een actieplan de komende periode benaderd.

      Juridisch kader

      Besluiten van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 juni 2023 houdende organisatiebeheersing - jaarlijkse rapportering - kennisname. 

      Besluiten van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn van 26 mei 2020 houdende organisatiebeheersing - kader en jaaractieplan 2020 - goedkeuring. 

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen (art. 217 t.e.m. art. 220).

      Adviezen

      Positief advies van het managementteam met betrekking tot het verslag van het werkingsjaar 2023-2024 en het voorstel van het jaaractieplan 2024-2025.

      Bijkomende motivering

      Teneinde een efficiënte benadering van de organisatiebeheersing na te streven werd ervoor geopteerd om de rapportage en de vooruitblik (actieplan) in één rapporteringsmoment samen te brengen, waardoor de combinatie terug- en vooruitblik naadloos in mekaar overgaan. Vermits de rapportage gebeurt in de raden van juni, wordt er gekozen voor een actieplan dat zowel het tweede semester van 2024 omvat, maar ook het eerste van 2025. De rapportering (evaluatie) hierover zal gebeuren op de gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn van juni 2025.

      BESLUIT:


      Artikel 1: Kennisname van de rapportering inzake de organisatiebeheersing.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Leden managementteam

    • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2025 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - vaststelling

      Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
      Greet Van de Peer, vierde schepen
      Marianne Verhaert, burgemeester
      Ulrik Anthonis, raadslid
      Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
      Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
      Daan Ceulemans, algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden

      DE RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

      MOTIVERING

      Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

      Het lokaal bestuur maakt een aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor het jaar 2025.

      Het jaar 2027 wordt toegevoegd aan het meerjarenplan 2020 -2025.

      Het financieel evenwicht wordt bereikt met een beschikbaar budgettair resultaat dat elk jaar positief is en een positieve autofinancieringsmarge van 547 890 euro in 2025.

      Juridisch kader

      Ministrieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeninguittreksels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.

      Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.

      Verslag van de Vlaamse Regering bij het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en de memorie van toelichting van het decreet.

      Omzendbrief KBBJ / ABB 2020 /3 betreffende de aanpassing van de meerjarenplannen 2020 - 2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- en beheerscyclus.

      Bijkomende motivering

      De gemeenten en de OCMW's hebben een geïntegreerd meerjarenplan, maar hebben hun eigen bevoegdheden voor de vaststelling ervan. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moeten eerst hun eigen deel van de aanpassing van het meerjarenplan vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de aanpassing van het meerjarenplan dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld goedkeuren, waardoor het meerjarenplan definitief is vastgesteld.

      Financiële gevolgen/visum

      De aanpassing van het meerjarenplan van het lokaal bestuur Grobbendonk is financieel in evenwicht omdat het voldoet aan de volgende voorwaarden:

      - het geraamde beschikbaar budgettair resultaat is elk jaar positief;

      - de geraamde autofinancieringsmarge (AFM) voor 2025 in minstens gelijk aan nul.

      BESLUIT:


      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 CD&V, 2 Vooruit en 1 De Lokale Lijst).

       

      Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2025 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht: 

      Jaar

      Beschikbaar Budgettair Resultaat

      Autofinancieringsmarge

      2020

      4 831 540

      1 548 537

      2021

      6 121 464

      2 280 496

      2022

      3 576 874  

      1 093 551

      2023

      6 273 001

      3 835 879

      2024

         217 328 

         946 176

      2025

         180 636

         547 890

      Artikel 2: De financiële nota wordt verlengd tot het jaar 2027 en het financieel evenwicht is bereikt.

      Artikel 3: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2025 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

    • Jaarrekening 2023 - deel OCMW - vaststelling

      Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
      Greet Van de Peer, vierde schepen
      Marianne Verhaert, burgemeester
      Ulrik Anthonis, raadslid
      Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
      Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
      Daan Ceulemans, algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden

      DE RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

      MOTIVERING

      Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

      Tijdens de raad voor maatschappelijk welzijn van 22 november 2022 werd het aangepaste meerjarenplan vastgesteld in het besluit met als titel "Financiën: Meerjarenplan 2020-2025 2023 lokaal bestuur Grobbendonk – deel OCMW - vaststelling".

      Juridisch kader

      Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen. Artikels 176, 250, 260 en 262.

      Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheercyclus van de lokale en de provinciale besturen en latere wijzigingen. Artikels 17 t.e.m. 28.

      Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen en latere wijzigingen.

      Omzendbrieven van het Agentschap voor Binnenlands Bestuur.

      Bijkomende motivering

      De gemeenten en OCMW’s hebben een geïntegreerde jaarrekening, maar hebben hun eigen bevoegdheden voor de vaststelling ervan. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moeten eerst hun eigen deel van de jaarrekening vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de jaarrekening van het OCMW dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld goedkeuren, waardoor de jaarrekening definitief is vastgesteld.

       

      De jaarrekening 2023 bevat volgende documenten die als bijlage terug te vinden zijn:

       

      Beleidsevaluatie

      Financiële nota

      • Doelstellingenrekening (J1)
      • Staat financieel evenwicht (J2)
      • Realisatie kredieten (J3)
      • Balans (J4)
      • Staat van opbrengsten en kosten (J5)

      Toelichting

      • Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard (T1)
      • Ontvangsten en uitgaven naar economische aard (T2)
      • Investeringsproject (T3)
      • Evolutie van de financiële schulden (T4)
      • Toelichting bij de balans (T5)
      • Financiële risico’s
      • Waarderingsregels
      • Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
      • Verklaring materiële verschillen tussen gerealiseerde en geraamde ontvangsten en uitgaven.
      • Kosten, opbrengsten, uitgaven en ontvangsten met buitengewone invloed op het resultaat
      • Overzicht overgedragen kredieten voor investeringen en financiering
      • Verwijzing naar plaats waar documentatie beschikbaar is

      Documentatie

      • Overzicht van alle beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties
      • Overzicht investeringsprojecten
      • Toegestane werkings- en investeringssubsidies
      • Samenstelling beleidsdomeinen
      • Overzicht verbonden entiteiten
      • Personeelsinzet
      • Overzicht jaarlijkse opbrengst per belastingsoort
      • Proef- en saldibalans
      • Overeenstemming tussen algemene en budgettaire boekhouding
      • Verlenen visum
      • Debiteurenbeheer
      • Deelnemingen
      • Jaarverslag 2023 Lokaal dienstencentrum Grobbendonk

      Transacties tussen gemeente en OCMW


      Beschikbaar budgettair resultaat:

       

      Geconsolideerd

       

       

      Exploitatiesaldo

      5.103.151,00 euro

      Investeringssaldo

      -3.431.036,00 euro

      Financieringssaldo

      1.024.012,00 euro

       

       

      Budgettair resultaat van het boekjaar

      2.696.127,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

      3.576.874,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat

      6.273.001,00 euro

       

       

      Beschikbaar budgettair resultaat

      6.273.001,00 euro

       

      Staat van opbrengsten en kosten:

      Kosten 

       20.699.908,00 euro

      Opbrengsten

       23.927.801,00 euro

       

       

      Overschot van het boekjaar

       3.227.893,00 euro

       

      Eindbalans:

      Activa

      87.821.686,00 euro

      Vlottende activa

       14.196.886,00 euro

      Vaste activa

       73.624.800,00 euro

       

       

      Passiva

      87.821.686,00 euro

      Schulden

       17.340.552,00 euro

      Nettoactief

       70.481.135,00 euro

      Financiële gevolgen/visum

      Het resultaat van de jaarrekening 2023 wordt meegenomen in de volgende aanpassing van het meerjarenplan.

      BESLUIT:


      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 CD&V, 2 Vooruit en 1 De Lokale Lijst).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 1.786.756,44 euro.

      Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2023 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

      Beschikbaar budgettair resultaat:

       

      Geconsolideerd

       

       

      Exploitatiesaldo

      5.103.151,00 euro

      Investeringssaldo

      -3.431.036,00 euro

      Financieringssaldo

      1.024.012,00 euro

       

       

      Budgettair resultaat van het boekjaar

      2.696.127,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

      3.576.874,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat

      6.273.001,00 euro

       

       

      Beschikbaar budgettair resultaat

      6.273.001,00 euro

      Staat van opbrengsten en kosten:

      Kosten 

       20.699.908,00 euro

      Opbrengsten

       23.927.801,00 euro

       

       

      Overschot van het boekjaar

       3.227.893,00 euro

      Eindbalans:

      Activa

      87.821.686,00 euro

      Vlottende activa

       14.196.886,00 euro

      Vaste activa

       73.624.800,00 euro

       

       

      Passiva

      87.821.686,00 euro

      Schulden

       17.340.552,00 euro

      Nettoactief

       70.481.135,00 euro

       

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Algemeen directeur

      Financieel directeur

    • Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

      Aanwezig: Peggy Goormans, voorzitter
      Greet Van de Peer, vierde schepen
      Marianne Verhaert, burgemeester
      Ulrik Anthonis, raadslid
      Martine Taelman, Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, schepenen
      Els Beullens, Carine Geyselings, Natalie Moens, Gino Van der Elst, Guy Echelpoels, Bart Wagemans, Elina Liesenborghs, Koen De Vries, Wendy Overbeeke, raadsleden
      Daan Ceulemans, algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lut Cateau, Ivan Verbeeck, Philip Ardies, Johan Struyfs, raadsleden

      DE RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

      MOTIVERING

      Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

      Vragen en antwoorden over aangelegenheden die niet op de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn staan, ingevolge artikel 11 van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn.

      BESLUIT:


      Vooruit: Geen vragen

      Lokale Lijst: Geen vragen

      CD&V: Geen vragen

      GIB: Geen vragen

      N-VA: Geen vragen

Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,

Daan Ceulemans
algemeen directeur

Peggy Goormans
voorzitter