Terug
Gepubliceerd op 20/08/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 12/08/2024 - 09:00 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 5 augustus 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 5 augustus 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • MAT 1 juli 2024 - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Kennisname van de notulen van het MAT van 1 juli 2024.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Wyre BV - Timmermanslei 2 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240524_25151745 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre BV bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre BV die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met piloot Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Wyre BV 

      • Wyre BV - Frans Masereelstraat 2 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240524_25151748 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre BV bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre BV die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Fiberklaar.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Wyre BV 

        Fluvius

        Fiberklaar

      • Wyre BV - Bergen 5A - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240607_25153084 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre BV bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre BV die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Wyre BV 
        Fluvius

      • Wyre BV - Pulse steenweg 8 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240524_25151744 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre BV, Liersestenweg 4, 2500 Lier bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre BV, Liersestenweg 4, 2500 Lier die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Wyre BV
        Fluvius

      • Wyre BV - Dorp 59 - saneren nutsleidingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan VVA_20240506_25149633 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met gemeente Grobbendonk.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Wyre

      • Wyre BV - Rerum Novarumstraat 1 - uitvoeren realiseren Fiber uitbreiding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240702_25155819 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Wyre

        Fluvius

      • Wyre BV - Dobbelhoefweg 2L - werken aan de nutsleidingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240604_25152730 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt. 
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Wyre

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024105838 - Hazelaardreef 1 - aktename

        Ter kennis genomen

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 augustus 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

         

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door mevrouw Ellen Joris voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Hazelaardreef 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5 met inrichtingsnummer 20240729-0006.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        53.2.2°a) - Aktename

        Bronbemaling voor het tijdelijk droogzuigen kelder met een max. totaal debiet van 16309 m³/jaar gedurende een max. totaal periode van 60 dagen - klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater. Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning 2023080617 - Lierse steenweg 34, 34A, 36, 38, 40, 40C - beslissing beroep - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024038619 - Albertstroom nv, Industrieweg 11A - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 25 juli 2024 door Deputatie aan Albertstroom nv met als adres Industrieweg 11A.

        Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2024021954 - Papenbergstraat 17 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2024021954 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 24 juni 2024 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel (Grobbendonk). 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        betrokkene, Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel (Grobbendonk)

      • Verdeling 20245 - Hoevestraat 24 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Peeters & Hermans, Geassocieerde Notarissen. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college merkt wel op dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_ 2023082457 van 16 oktober 2023 ten strengste moeten nageleefd worden.  

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Peeters & Hermans, Geassocieerde Notarissen, Schoolstraat 11 te 2222 Itegem

      • Vermoeden van vergunning - gebouw op perceel Gilliam zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om het (sport)gebouw (kantine) op het perceel Gilliam zn, kadastraal gekend als afd. 1 sectie B perceelnummer 454E  op te nemen als vergund geacht in het vergunningenregister.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan betrokkenen.

      • Bijzonder bestek - BS Klim-op Bouwel - Bij-akte wijziging uitvoeringstermijn

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De bij-akte "wijziging uitvoeringstermijn" wordt goedgekeurd

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        Team KOS

        BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV

      • Snoeivergunning - 202438 - Hügerlaan 12 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 2 Amerikaanse eiken op het perceel Hügerlaan 12, kadastraal gekend als 1/E/182L6. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 28 december 2024 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202437 - Van Craeyenhemstraat 24 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 wilg op het perceel Van Craeyenhemstraat 24, kadastraal gekend als 1/B/108A.

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 1/B/108A, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202435 - Bloktstraat 8 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 notenboom op het perceel Bloktstraat 8, kadastraal gekend als 1/C/128X2. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 1/C/128X2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202434 - Kretbosstraat 21 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 6 sparren op het perceel Kretbosstraat 21, kadastraal gekend als 1/B/192F2. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 27 december 2024 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202430 - De Vriesstraat 1 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 Amerikaanse eik en 1 taxus op het perceel De Vriesstraat 1, kadastraal gekend als 1/B/349E. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Fluvius - Rerum Novarumstraat 18 - uitvoeren grondwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 399615 - DNW 20317541 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fiberklaar en Wyre.

        Artilkel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Fluvius

        Fiberklaar

        Wyre

      • Fluvius - Timmermanslei 7 - Dennenlaan - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057482 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Fluvius

        Wyre

      • Fluvius - Papenbergstraat 11 - Veldstraat - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057649 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Fluvius

        Wyre

      • Fluvius - De Dellekens - Dammersberg - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057486 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie

        Fluvius

        Wyre

      • Fluvius - Kapelstraat 5 - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057489 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Fluvius

      • Tijdelijk verkeersreglement - Herenthoutse steenweg 8 - aansluiting drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 30 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg 8, zijnde: 
        - er wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden:

        • B19: smalle doorgang, gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen
        • B21: smalle doorgang, voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen

        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met C35-borden.

        Artikel 2: Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor voetgangers (fietsers moeten afstappen).
        De corridor wordt aan het begin en einde voorzien van een afzethek met D1c en D1d-bord (respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden) en zijdelings afgebakend met sergeanten met dagslapers. De corridor krijgt een D11-bord (verplicht weg voor voetgangers).

        Artikel 3: Aan de overkant van de straat wordt een parkeerverbod ingericht met E3-borden.

        Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-03489 - F01 - SF01 versie A, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bergstraat 3-5 - ontruimen kelders - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 26 tot en met 30 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bergstraat 3-5, zijnde: 
        - er zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B21 (smalle doorgang, voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B19 (smalle doorgang, gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen)
        - aan de overkant van de straat zal een parkeerverbod ingevoerd worden van huisnummer 6 tot en met 12 met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderborden Gxa en Gxb, respectievelijk begin en einde van de reglementering
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35

        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 3: Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegd signalisatieschema.

        Artikel 5: De kabels op het voet- en fietspad moeten voorzien worden van kabelbruggen zodat voetgangers en fietsers steeds veilig kunnen passeren.

        Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 7: De handelaars van Bergstraat 4 tot en met 10 zullen door het lokaal bestuur verwittigd worden van de hinder.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Berdenweg - speelstraat - afbraak- en verbouwingswerken Klim-Op Bouwel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 1 september 2024 tot en met 30 juni 2025, met uitzondering van weekends en schoolvakanties, zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg, zijnde:

        - de Berdenweg zal vanop Dorp afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer;
        - het enkelrichtingsverkeer in de Berdenweg zal opgeheven worden;
        - Berdenweg blijft een schoolstraat;
        - Berdenweg wordt de ganse dag een speelstraat ter hoogte van de school;
        - in de Berdenweg zal een parkeerverbod ingericht worden vanaf huisnummer 8 tot aan De Wip, van maandag 8.00u tot en met vrijdag 16.00u , met uitzondering van schoolvakanties.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met de borden:

        - afzethek met C3 (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) aan het begin van de Berdenweg x Dorp ter vervanging F19 (éénrichtingsverkeer);
        - afdekken C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) begin Berdenweg X De Wip;
        - bord schoolstraat te verplaatsen naar Berdenweg X De Wip met vermelding uren: van 8u15u tot 16u00;
        - afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) ter hoogte van de school;
        - E3 borden (stilstaan en parkeren verboden) met onderbord GXa en GXb (respectievelijk begin en einde van de reglementering) en onderbord met vermelding uren: van maandag 8.00u tot en met vrijdag 16.00u , met uitzondering van schoolvakanties.

        Artikel 3: De vereiste borden zullen geplaatst worden door team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 4: De kinderopvang van Kikoen op vrijdagavond gaat door op de kleuterspeelplaats.

        Artikel 5: De school is verantwoordelijk voor het wegnemen van de afsluitingsborden op vrijdagavond na de lesdag.

        Artikel 6: Betrokkene is verantwoordelijk voor het plaatsen van de afsluitingsborden op maandagochtend - niet tijdens de schoolvakanties.

        Artikel 7: Het lokaal bestuur bezorgt de bewoners van de Berdenweg een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Klim-Op Bouwel

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Leopoldstraat 1 - herstelling waterlek - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 19 tot en met 23 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat ter hoogte van huisnummer 1, zijnde:
        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met verkeerslichten
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
        - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers en D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

        Artikel 2: De Nijverheidsstraat zal vanaf de Floris Primsstraat enkel toegankelijk zijn voor plaatselijk verkeer. De aansluiting met de Leopoldstraat/Bergstraat zal versperd worden met een afzethek met C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs).
        Artikel 3: Lokaal verkeer wordt omgeleid via de Floris Primsstraat en Leopoldstraat. Aan het kruispunt Floris Primsstraat/Nijverheidsstraat zal een afzethek gezet worden met C3-bord, onderbord  "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs).

        Artikel 4: Verkeer kan vanaf de Bergstraat/Leopoldstraat wel de Nijverheidsstraat inslaan. Dit wordt aangeduid met een F19-bord (éénrichtingsverkeer) en onderbord M18 (fietsers, bromfietsen klasse A en speed pedelecs mogen in 2 richtingen rijden).

        Artikel 5: De in- en uitrit van Carrefour (zijde Leopoldstraat) wordt anders ingedeeld. Hiervoor zullen parkeerverbodsborden worden gezet.

        Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 6: Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-03564 F01 SF01 versie B opgesteld door betrokkene.

        Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 9: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Leopoldstraat, Nijverheidsstraat, Kerkeveldstraat, Kapelstraat, Koekoekstraat, Pulse pad, Houtstraat en Bosweg uiterlijk op woensdag 14 augustus 2024 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. De brief dient vooraf ter goedkeuring voorgelegd te worden aan team Ruite & Vergunningen. In de Floris Primsstraat moet de brief 'hinder door omleiding" bedeeld worden waarvan het model aangeleverd wordt door het lokaal bestuur. De betrokkene neemt ook contact op met Carrefour om de verkeerssituatie te duiden en afspraken te maken rond de parking.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Hernummering Waterwinningsstraat - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De woningen langs Waterwinningsstraat te hernummeren als volgt:

        • huisnummer 2B van de Waterwinningsstraat te hernummeren naar huisnummer 2D
        • huisnummer 2C van de Waterwinningsstraat te hernummeren naar huisnummer 2E

        Artikel 2: De personen die geconfronteerd worden met een hernummering zullen conform het subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 september 2022, een compensatie ontvangen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens & Welzijn

        De bewoners en/of eigenaars van Waterwinningsstraat 2B en 2C. 

      • Proximus - Albertkanaalstraat, Industrieweg en op-en afrittencomplex 20 van E313 - uitvoeren telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 14BOU0 - JMS 497531 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Aan het wegdek mag niet worden geraakt.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa, Fluvius en Telenet.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Telenet 

        Fluvius

        Proximus

        Pidpa

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen buurtfeest wijkfeest Hermeslaan - 31 augustus 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van wijkfeest dat aanvangt 31 augustus 2024 16.00 uur en eindigt op 31 augustus 23.00 uur.

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.

        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein.
        • Spantouwen voor tenten en hun bevestigingspunten mogen de evacuatie niet hinderen. De organisator zorgt dat tentharingen zijn afgedekt met zachte materialen.
        • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld.

        Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

        Artikel 6: Op 31 augustus 2024 van 14.00 uur tot 23.59 uur zullen aangepaste maatregelen gelden in de Hermeslaan, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor alle verkeer vanaf het kruispunt met de Kabienstraat.

        Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 8: De maatregelen uit artikel 6 en 7 zullen aangeduid worden met:
        - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het kruispunt Hermeslaan/Kabienstraat.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Organisator

      • Vergunnen Kerstmarkt Bouwel - 7 december 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kerstmarkt Bouwel dat aanvangt 7 december 2024 17.00 uur uur en eindigt op 7 december 2024 22.00 uur te Dorp Bouwel.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
        • De organisator maakt een inplantingsplan op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator maakt een veiligheidsplan op en bezorgt dit minstens 30 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator is aanwezig op het veiligheidsoverleg met noodplanningscoördinator en betrokken hulpdiensten. Tijdens dit overleg bespreken zij de op te volgen richtlijnen. De organisator houdt zich aan deze richtlijnen. Er volgt mogelijk een controle voor de aanvang van het evenement.
        • Brandweer en politie maken nog advies op, dit wordt besproken tijdens het veiligheidsoverleg. De organisator houdt zich strikt aan de richtlijnen van brandweer en politie.
        • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen. 
        • De organisator volgt de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu voor het inrichten van de medische hulpverlening.

        Artikel 3: Op zaterdag 7 december 2024 van 17.00 uur tot 23.00  uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Dorp, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Ter Duinen en Nieuwbaan.

        Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, brandweer, hulpdiensten en dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 5: De maatregelen uit artikel 3 en 4 zullen gesignaleerd worden met:
        - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder)en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" 

        •  aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen
        •  aan het kruispunt Dorp/Nieuwbaan
        •  aan het kruispunt Dorp/Kerkepad

        - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) aan het kruispunt Kerkepad/Kastanjelaan.

        Artikel 6: Bijkomend zal een parkeerverbod ingevoerd worden in Dorp tussen de Nieuwbaan en Ter Duinen met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderborden Gxa en Gxb, respectievelijk begin en einde van de reglementering.

        Artikel 7: Het verkeer zal omgeleid worden via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering

        Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 12: Het evenment en de hinder zullen aangekondigd worden via website, facebook en Hoplr.

        Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Aanvragen gemeentelijke mantelzorgpremie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen:

        betrokkene 1

        betrokkene 2

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Vrije tijd

    • Team Mens

      • Bijkomende toekenning van een concessie op de begraafplaats aan K.V. - kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Omwille van de uitdrukkelijke, laatste wens van betrokkene om bij haar overleden zoon te worden begraven en gezien dit technisch mogelijk is, ten uitzonderlijke titel in te stemmen met de laatste wens van betrokkene en zodoende af te wijken van het huishoudelijk reglement op de begraafplaatsen.

        Artikel 2: Herbevestiging van de opdracht om team Mens & Welzijn de opdracht te geven besluitvorming op te starten en voor te leggen aan de gemeenteraad einde 2024 met als doel het huishoudelijk reglement aan te passen en/of te verduidelijken.

    • Team Welzijn

      • Advies aanvraag omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen met vaste prijs naar kinderopvangplaatsen met subsidie inkomenstarief in de uitbreidingsronde herinzet Opgroeien: De Speelvogels - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent een gunstig advies tot omschakeling van 16 kinderopvangplaatsen met vaste prijs naar kinderopvangplaatsen met subsidie inkomenstarief aan opvanginitiatief 'De Speelvogels' te Leopoldstraat 24, 2280 Grobbendonk. 

    • Team Financieel Management

      • Bezwaar belasting op leegstand 2023 - G.W. - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op leegstaande gebouwen en woningen met kohierartikel 209300002178, ontvangen op 19 juni 2024, is ontvankelijk, doch ongegrond verklaard omdat er in het bezwaar geen nieuwe elementen naar voor worden gebracht t.o.v. de aanvraag voor vrijstelling die op 9 oktober 2023 werd afgewezen. De aanslag werd terecht gevestigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen Bolivarplaats 20 te 2000 Antwerpen, binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Bestellijsten van 12 augustus 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 augustus 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 12 augustus 2024.

      • Opbrengsten van 2024007447 tot en met 2024007585 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024007447 tot en met 2024007585.

      • Kosten van 2 augustus 2024 tot en met 8 augustus 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 2 augustus 2024 tot en met 8 augustus 2024.

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's - totaal renovatie dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-264 en de raming voor de opdracht “Totaal renovatie van het dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 40.000,00 euro excl. btw of 48.400,00 euro incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking

        Artikel 4: Goedkeuring voor kredietverschuiving van MJP002114 naar MJP000352 in 2024 voor het ramingsbedrag van 48.400,00 euro.

        Artikel 5: Goedkeuring voor kredietverschuiving van MJP000352 naar MJP002114 in 2025 voor het ramingsbedrag van 48.400,00 euro.

        Artikel 6: De offertes dienen ingediend te worden via het e-Procurement platform ten laatste op 16 september 2024 om 10.00 uur.

        Artikel 7: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel 2024/2200007/AF/0050/.

        Artikel 8: Afschrift wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen