Mon 12/08/2024 - 09:00 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 5 augustus 2024 worden goedgekeurd mits aanpassing van agendapunt "Gemeenteraadsverkiezingen 13 oktober 2024 - inschrijving EU burgers op de kiezerslijst - goedkeuring" als volgt:
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen erkent de betrokken inwoners die onderdaan zijn van de Europese Unie als gemeenteraadskiezer bij de verkiezingen van 13 oktober 2024.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Kennisname van de notulen van het MAT van 1 juli 2024.
Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240524_25151745 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met piloot Fluvius.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre BV
Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240524_25151748 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Fiberklaar.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre BV
Fluvius
Fiberklaar
Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240607_25153084 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre BV
Fluvius
Artikel 1: Wyre BV de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240524_25151744 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre BV
Fluvius
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan VVA_20240506_25149633 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met gemeente Grobbendonk.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240702_25155819 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre
Fluvius
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240604_25152730 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 augustus 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door mevrouw Ellen Joris voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Hazelaardreef 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5 met inrichtingsnummer 20240729-0006.
Volgende rubrieken worden in akte genomen:
53.2.2°a) - Aktename
Bronbemaling voor het tijdelijk droogzuigen kelder met een max. totaal debiet van 16309 m³/jaar gedurende een max. totaal periode van 60 dagen - klasse 3 (Nieuw)
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 25 juli 2024 door Deputatie aan Albertstroom nv met als adres Industrieweg 11A.
Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2024021954 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 24 juni 2024 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel (Grobbendonk).
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
betrokkene, Rode Haagjes 3/001, 2288 Bouwel (Grobbendonk)
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Peeters & Hermans, Geassocieerde Notarissen. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college merkt wel op dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_ 2023082457 van 16 oktober 2023 ten strengste moeten nageleefd worden.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Peeters & Hermans, Geassocieerde Notarissen, Schoolstraat 11 te 2222 Itegem
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om het (sport)gebouw (kantine) op het perceel Gilliam zn, kadastraal gekend als afd. 1 sectie B perceelnummer 454E op te nemen als vergund geacht in het vergunningenregister.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan betrokkenen.
Artikel 1: De bij-akte "wijziging uitvoeringstermijn" wordt goedgekeurd
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Team KOS
BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV
Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 2 Amerikaanse eiken op het perceel Hügerlaan 12, kadastraal gekend als 1/E/182L6.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 28 december 2024 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 wilg op het perceel Van Craeyenhemstraat 24, kadastraal gekend als 1/B/108A.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 1/B/108A, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 notenboom op het perceel Bloktstraat 8, kadastraal gekend als 1/C/128X2.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 1/C/128X2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 6 sparren op het perceel Kretbosstraat 21, kadastraal gekend als 1/B/192F2.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 27 december 2024 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 Amerikaanse eik en 1 taxus op het perceel De Vriesstraat 1, kadastraal gekend als 1/B/349E.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 399615 - DNW 20317541 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fiberklaar en Wyre.
Artilkel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Fiberklaar
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057482 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057649 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057486 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan project 5000057489 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Artikel 1: Op 30 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg 8, zijnde:
- er wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden:
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met C35-borden.
Artikel 2: Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor voetgangers (fietsers moeten afstappen).
De corridor wordt aan het begin en einde voorzien van een afzethek met D1c en D1d-bord (respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden) en zijdelings afgebakend met sergeanten met dagslapers. De corridor krijgt een D11-bord (verplicht weg voor voetgangers).
Artikel 3: Aan de overkant van de straat wordt een parkeerverbod ingericht met E3-borden.
Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-03489 - F01 - SF01 versie A, opgesteld door betrokkene.
Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 26 tot en met 30 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bergstraat 3-5, zijnde:
- er zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B21 (smalle doorgang, voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B19 (smalle doorgang, gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen)
- aan de overkant van de straat zal een parkeerverbod ingevoerd worden van huisnummer 6 tot en met 12 met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderborden Gxa en Gxb, respectievelijk begin en einde van de reglementering
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
Artikel 3: Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegd signalisatieschema.
Artikel 5: De kabels op het voet- en fietspad moeten voorzien worden van kabelbruggen zodat voetgangers en fietsers steeds veilig kunnen passeren.
Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 7: De handelaars van Bergstraat 4 tot en met 10 zullen door het lokaal bestuur verwittigd worden van de hinder.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 1 september 2024 tot en met 30 juni 2025, met uitzondering van weekends en schoolvakanties, zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg, zijnde:
- de Berdenweg zal vanop Dorp afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer;
- het enkelrichtingsverkeer in de Berdenweg zal opgeheven worden;
- Berdenweg blijft een schoolstraat;
- Berdenweg wordt de ganse dag een speelstraat ter hoogte van de school;
- in de Berdenweg zal een parkeerverbod ingericht worden vanaf huisnummer 8 tot aan De Wip, van maandag 8.00u tot en met vrijdag 16.00u , met uitzondering van schoolvakanties.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met de borden:
- afzethek met C3 (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) aan het begin van de Berdenweg x Dorp ter vervanging F19 (éénrichtingsverkeer);
- afdekken C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) begin Berdenweg X De Wip;
- bord schoolstraat te verplaatsen naar Berdenweg X De Wip met vermelding uren: van 8u15u tot 16u00;
- afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) ter hoogte van de school;
- E3 borden (stilstaan en parkeren verboden) met onderbord GXa en GXb (respectievelijk begin en einde van de reglementering) en onderbord met vermelding uren: van maandag 8.00u tot en met vrijdag 16.00u , met uitzondering van schoolvakanties.
Artikel 3: De vereiste borden zullen geplaatst worden door team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 4: De kinderopvang van Kikoen op vrijdagavond gaat door op de kleuterspeelplaats.
Artikel 5: De school is verantwoordelijk voor het wegnemen van de afsluitingsborden op vrijdagavond na de lesdag.
Artikel 6: Betrokkene is verantwoordelijk voor het plaatsen van de afsluitingsborden op maandagochtend - niet tijdens de schoolvakanties.
Artikel 7: Het lokaal bestuur bezorgt de bewoners van de Berdenweg een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Klim-Op Bouwel
Betrokkene
Artikel 1: Van 19 tot en met 23 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat ter hoogte van huisnummer 1, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met verkeerslichten
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
- aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers en D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 2: De Nijverheidsstraat zal vanaf de Floris Primsstraat enkel toegankelijk zijn voor plaatselijk verkeer. De aansluiting met de Leopoldstraat/Bergstraat zal versperd worden met een afzethek met C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs).
Artikel 3: Lokaal verkeer wordt omgeleid via de Floris Primsstraat en Leopoldstraat. Aan het kruispunt Floris Primsstraat/Nijverheidsstraat zal een afzethek gezet worden met C3-bord, onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs).
Artikel 4: Verkeer kan vanaf de Bergstraat/Leopoldstraat wel de Nijverheidsstraat inslaan. Dit wordt aangeduid met een F19-bord (éénrichtingsverkeer) en onderbord M18 (fietsers, bromfietsen klasse A en speed pedelecs mogen in 2 richtingen rijden).
Artikel 5: De in- en uitrit van Carrefour (zijde Leopoldstraat) wordt anders ingedeeld. Hiervoor zullen parkeerverbodsborden worden gezet.
Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
Artikel 6: Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-03564 F01 SF01 versie B opgesteld door betrokkene.
Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 9: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Leopoldstraat, Nijverheidsstraat, Kerkeveldstraat, Kapelstraat, Koekoekstraat, Pulse pad, Houtstraat en Bosweg uiterlijk op woensdag 14 augustus 2024 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. De brief dient vooraf ter goedkeuring voorgelegd te worden aan team Ruite & Vergunningen. In de Floris Primsstraat moet de brief 'hinder door omleiding" bedeeld worden waarvan het model aangeleverd wordt door het lokaal bestuur. De betrokkene neemt ook contact op met Carrefour om de verkeerssituatie te duiden en afspraken te maken rond de parking.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: De woningen langs Waterwinningsstraat te hernummeren als volgt:
Artikel 2: De personen die geconfronteerd worden met een hernummering zullen conform het subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 september 2022, een compensatie ontvangen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Mens & Welzijn
De bewoners en/of eigenaars van Waterwinningsstraat 2B en 2C.
Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 14BOU0 - JMS 497531 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa, Fluvius en Telenet.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van wijkfeest dat aanvangt 31 augustus 2024 16.00 uur en eindigt op 31 augustus 23.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 6: Op 31 augustus 2024 van 14.00 uur tot 23.59 uur zullen aangepaste maatregelen gelden in de Hermeslaan, zijnde:
- de straat zal afgesloten worden voor alle verkeer vanaf het kruispunt met de Kabienstraat.
Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 8: De maatregelen uit artikel 6 en 7 zullen aangeduid worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het kruispunt Hermeslaan/Kabienstraat.
Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.
Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kerstmarkt Bouwel dat aanvangt 7 december 2024 17.00 uur uur en eindigt op 7 december 2024 22.00 uur te Dorp Bouwel.
Artikel 3: Op zaterdag 7 december 2024 van 17.00 uur tot 23.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Dorp, zijnde:
- de straat zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Ter Duinen en Nieuwbaan.
Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, brandweer, hulpdiensten en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 5: De maatregelen uit artikel 3 en 4 zullen gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder)en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
- een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) aan het kruispunt Kerkepad/Kastanjelaan.
Artikel 6: Bijkomend zal een parkeerverbod ingevoerd worden in Dorp tussen de Nieuwbaan en Ter Duinen met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderborden Gxa en Gxb, respectievelijk begin en einde van de reglementering.
Artikel 7: Het verkeer zal omgeleid worden via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 10: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Het evenment en de hinder zullen aangekondigd worden via website, facebook en Hoplr.
Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen:
betrokkene 1
betrokkene 2
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Omwille van de uitdrukkelijke, laatste wens van betrokkene om bij haar overleden zoon te worden begraven en gezien dit technisch mogelijk is, ten uitzonderlijke titel in te stemmen met de laatste wens van betrokkene en zodoende af te wijken van het huishoudelijk reglement op de begraafplaatsen.
Artikel 2: Herbevestiging van de opdracht om team Mens & Welzijn de opdracht te geven besluitvorming op te starten en voor te leggen aan de gemeenteraad einde 2024 met als doel het huishoudelijk reglement aan te passen en/of te verduidelijken.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent een gunstig advies tot omschakeling van 16 kinderopvangplaatsen met vaste prijs naar kinderopvangplaatsen met subsidie inkomenstarief aan opvanginitiatief 'De Speelvogels' te Leopoldstraat 24, 2280 Grobbendonk.
Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op leegstaande gebouwen en woningen met kohierartikel 209300002178, ontvangen op 19 juni 2024, is ontvankelijk, doch ongegrond verklaard omdat er in het bezwaar geen nieuwe elementen naar voor worden gebracht t.o.v. de aanvraag voor vrijstelling die op 9 oktober 2023 werd afgewezen. De aanslag werd terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen Bolivarplaats 20 te 2000 Antwerpen, binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 augustus 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 12 augustus 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024007447 tot en met 2024007585.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 2 augustus 2024 tot en met 8 augustus 2024.
Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-264 en de raming voor de opdracht “Totaal renovatie van het dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 40.000,00 euro excl. btw of 48.400,00 euro incl. 21% btw.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking
Artikel 4: Goedkeuring voor kredietverschuiving van MJP002114 naar MJP000352 in 2024 voor het ramingsbedrag van 48.400,00 euro.
Artikel 5: Goedkeuring voor kredietverschuiving van MJP000352 naar MJP002114 in 2025 voor het ramingsbedrag van 48.400,00 euro.
Artikel 6: De offertes dienen ingediend te worden via het e-Procurement platform ten laatste op 16 september 2024 om 10.00 uur.
Artikel 7: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel 2024/2200007/AF/0050/.
Artikel 8: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen