Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 6 februari 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Bespreking van het verzoekschrift van betrokkenen.
Artikel 2: Een gemotiveerd schrijven zal worden overgemaakt door team Vrije tijd en later ter goedkeuring geagendeerd worden op het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Artikel 1: Kennisname van de notulen van het MAT van 9 januari 2023.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Antwerpen van 14 december 2022 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Regio van 14 december 2022 van Fluvius Antwerpen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Dorien De Beuckelaer voor het bijbouwen van een tuinberging, met als adres Herentalse steenweg 47 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 246E16.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bijbouwen van een tuinberging.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Tom Van Doninck namens DE KOE BVBA voor een aanvraag tot:
• slopen van bestaande woning
• slopen van 5 bestaande bijgebouwen
• bouwen van 5 eengezinswoningen
• bouwen van een bijgebouw.
• 5 warmtepompen van 6 kwatt
met als adres Leopoldstraat 89, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 183D3, 183E3 en 183Y5 met inrichtingsnummer 20221130-0045.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:
• slopen van bestaande woning
• slopen van 5 bestaande bijgebouwen
• bouwen van 5 eengezinswoningen
• bouwen van een bijgebouw.
• 5 warmtepompen van 6 kwatt.
Zodat de inrichting voortaan omvat
16.3.2°a) - Aktename
5 warmtepompen van 6 kW (woningen).30 kW klasse 3 (Nieuw)
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Ellen Joris en de heer Raf Van Goubergen voor het verbouwen van een vrijstaande eengezinswoning met bijgebouw, met als adres Hazelaardreef 1 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een vrijstaande eengezinswoning met bijgebouw.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Helga Michiels en de heer Herman Boogaerts voor het verbouwen van een woning, met als adres Nachtegalendreef 12, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 55X5.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
• Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, speelruimten, tennisvelden en dergelijke.
• Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
• Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
• De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft de gearceerde zone voor 27 m².
Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.
Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.
Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.
Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 2.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.
Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot A, voor een oppervlakte van 18 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.
Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.
Artikel 1: Van 20 tot en met 24 februari 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het noordelijk jaagpad Albertkanaal, zijnde:
- het jaagpad wordt afgesloten voor alle verkeer, inclusief fietsers en voetgangers tussen de Lorkendreef en de Kleine Nete
- het verkeer wordt omgeleid via de Lorkendreef, Kapelletjesweg, Eikenlei, Del, Dobbelhoefweg, Rooiaarde en jaagpad Kleine Nete.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie F21-2531-01 index C, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: Bijkomend dienen 6 werkdagen voor de start van de werken vooraankondigingsborden gezet te worden "jaagpad afgesloten tussen Lorkendreef en Kleine Nete van 20 tot en met 24 februari 2023".
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 7 februari 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 7 tot en met 10 februari 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Netestraat 7, zijnde:
- op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor voetgangers en fietsers
- het gemotoriseerd verkeer kan beurtelings passeren via bebording
- ter hoogte van de werf zal een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd worden.
Artikel 2: Er mag niet gewerkt worden van 07.30 uur en 8.45 uur en van 15.30 uur tot 16.30 uur.
Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene, aangevuld volgens de opmerkingen opgenomen in de signalisatievergunning.
Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
De beslissing van de burgemeester van 8 februari 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 8 tot en met 24 februari 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, zijnde:
- ter hoogte van huisnummer 37 wordt de straat volledig afgesloten
- het voetpad aan de kant van de pare huisnummers blijft open.
Artikel 2: Het verkeer wordt omgeleid:
via Berdenweg
via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan
via Nieuwbaan, Stationlei en De Wip.
Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van Dorp, deel tussen Ter Duinen en Nieuwbaan, een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Pidpa
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Quinten Matsyslaan 18 van 20 tot en met 25 februari 2023.
Artikel 2: Een parkeerverbod in te richten ter hoogte van huisnummers 16, 18 en 20 van 20 tot en met 25 februari 2023.
Artikel 3: Om de veiligheid van de voetgangers te garandern dient een bord gezet te worden "Opgepast! Voetgangers op de rijbaan".
Artikel 4: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 5: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van €25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 6: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van €100,00 euro.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 28 van 16 februari tot en met 10 mei 2023.
Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 2.100,00 euro.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om gebruik te maken van de Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.
Artikel 2: Er mag geen werftransport zijn tijdens de spitsuren, zijnde van 07.00u tot 09.00u en van 16.00u tot 18.00u.
Artikel 3: Betrokkene meldt ten laatste 5 werkdagen voor het transport de exacte datum van uitvoering via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Agentschap Wegen en Verkeer
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om tussen 21.00 uur en 06.00 uur gebruik te maken van de gemeentewegen, Bouwelse steenweg, Bevrijdingsstraat, Netestraat, Boudewijnstraat, Astridplein, Bergstraat, Leopoldstraat en Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.
Artikel 2: Betrokkene meldt ten laatste 5 werkdagen voor het transport de exacte datum van uitvoering via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Agentschap Wegen en Verkeer
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 16 (01/06/2022 - 30/06/2022) van DE PEUTER NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals voor de opdracht “UITBREIDING BEGRAAFPLAATS GROBBENDONK” voor een bedrag van € 1.376,19 excl. btw of € 1.665,19 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 509.116,02 excl. btw of € 616.030,38 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2220007/GG/0990.
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
De Peuter NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals
Arcadis Belgium nv, Corda 1, Kempische Steenweg 311 bus 2.07 te 3500 Hasselt
Artikel 1: De cadeaucheque mag worden opgemaakt en zal persoonlijk worden overhandigd aan de betrokken bewoonster.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de mobiliteitscel van 30 januari 2023.
Artikel 2: Goedkeuring om uitvoering te geven aan de besluiten van de mobiliteitscel, zoals opgenomen in het verslag van 30 januari 2023.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politie Neteland
Brandweerzone Kempen
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Goedkeuring verlenen aan oudercomité Mariaschool Grobbendonk om de carnavalstoet te organiseren op 17 februari 2023 tussen 9.00 uur en 12.00 uur.
Artikel 2: Goedkeuring verlenen voor een parkeerverbod ter hoogte van Schransstraat 9-11 om een vlotte doorgang te voorzien.
Artikel 3: Toestemming geven aan team Vrije tijd om de appels te voorzien voor alle deelnemers van de carnavalstoet.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel management
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van Brocante markt dat aanvangt 11 juni 2023 - 09.00 uur en eindigt op 11 juni 2023 - 17.00 uur.
Artikel 2: Toestemming te geven om met een tijdelijk verkeersreglement de Watermolenweg af te sluiten op 11 juni 2023.
Artikel 3: Toestemming te geven tot een verkeersverbod in Watermolenweg en Hofeinde van Kremersgat tot Hofeinde 24 op 11 juni 2023.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toelating te geven aan 4Events bvba voor de organisatie van pop-up zomerbar Lambert, mits goedkeuring evenementenaanvraag pop-up bar.
Artikel 2: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de evenementenaanvraag pop-up zomerbar Lambert verder te behandelen en te agenderen op een volgend college.
Artikel 3: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de aanvragers op de hoogte te brengen van deze beslissing.
Artikel 1: Erkenning te verlenen aan Scouts Bosvogels gelegen Kremersgat te 2280 Grobbendonk als Grobbendonks opvanginitiatief vanaf 20 februari 2023 t.e.m. 19 februari 2027.
Artikel 2: Scouts Bosvogels te vragen om elke wijziging van werkings- of contactgegevens van het Grobbendonkse opvanginitiatief na indienen van de erkenningsaanvraag onmiddellijk schriftelijk door te geven aan team Vrije tijd.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Scouts Bosvogels
Artikel 1: De niet-geconcedeerde graven van het jaar 2008 en de niet-geconcedeerde columbariumnissen van het jaar 2008 op de begraafplaatsen Grobbendonk, Bouwel kerk en Bouwel Het Hoog te ontruimen. De procedure start op 10 maart 2023.
Artikel 2: De procedure aan de ingang van de begraafplaatsen en individueel aan de graven en nissen bekend te maken.
Artikel 3: De nabestaanden hebben de mogelijkheid om voor de niet-geconcedeerde begravingen een concessie aan te vragen. De concessie wordt verleend voor een termijn van 10 of 20 jaar per persoon. Voor de concessie wordt, overeenkomstig het belastingreglement, een tarief van €100 per persoon voor een termijn van 10 jaar of €200 per persoon voor een termijn van 20 jaar betaald.
Artikel 4: De nabestaanden of belanghebbenden beschikken over een periode van 6 maanden (vanaf 10 september 2023) om de grafmonumenten en/ of grafgiften op de betrokken grafmonumenten van de overledenen, opgenomen in bijgevoegde lijsten, weg te nemen. De grafmonumenten die op het einde van de procedure nog op de begraafplaatsen aanwezig zijn, worden eigendom van de gemeentelijke overheid en worden ambtshalve verwijderd.
Artikel 5: De assen van de te ontruimen urnen worden uitgestrooid op de strooiweide van de begraafplaats.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Goedkeuring van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Leden managementteam
Team HRM & Secretariaat
Team Financieel Management
Artikel 1: Kennisname van de gepresteerde uren t.e.m. 31 december 2022 door de vijf partners in de lopende overheidsopdrachten externe ondersteuning team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 1: Goedkeuring om de zomerregeling aan te houden en te borgen in de dienstverlening van de teams I&C en M&W. Deze afspraken worden voorlopig niet verder uitgebreid naar andere teams of vakantieperiodes.
Artikel 2: Goedkeuring om de aangepaste servicetijden van het subteam Mens te behouden en te borgen in de recurrente werking van de teams I&C en M&W. De openingstijden van het toeristisch infopunt op maandagavond zullen verder op de vraag worden afgestemd.
Artikel 3: Kennisname van de stand van zaken en de volgende stappen van het plannings- en servicemanagementsysteem (Topdesk/ Arinto) door de teams I&C en U&O/ R&V.
Artikel 1: Volgende personen aan te stellen als leden van de beroepsinstantie voor de negatieve evaluatie van betrokkene:
- Philippe Broechoven, stafmedewerker beleid en juridische zaken (Voorzitter);
- Kristine Soentjens, financieel directeur;
- Daisy Sleeckx, algemeen directeur Welzijnsvereniging De Wijngaard;
- Caroline D'Hulst, teamleider HRM & Secretariaat (secretaris-notulist).
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
- leden van de beroepsinstantie vermeld in artikel 1 van dit besluit
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van 20 t.e.m. 24 februari 2023.
Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van 20 t.e.m. 24 februari 2023, de heer Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Beleidsdeskundige financiën
Artikel 1: Vaststelling van de overdracht van de investering- en financieringskredieten van zowel uitgaven als inkomsten van het jaar 2022 naar het jaar 2023, zoals het voorstel in bijlage.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
De teamleiders waarop de overdracht van toepassing is
Artikel 1: De inschrijver GD&A Advocaten voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.
Artikel 2: Volgende offertes worden als volledig en regelmatig beschouwd:
- Perceel 1 (Administratief recht): GD&A Advocaten;
- Perceel 2 (Overheidsopdrachten en -contracten): GD&A Advocaten;
- Perceel 3 (Ambtenarenrecht): GD&A Advocaten;
- Perceel 4 (Aansprakelijkheidsrecht): GD&A Advocaten;
- Perceel 5 (Fiscaal recht): GD&A Advocaten;
- Perceel 6 (Omgevingsrecht): GD&A Advocaten.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 8 februari 2023 voor Perceel 1 (Administratief recht), Perceel 2 (Overheidsopdrachten en -contracten), Perceel 3 (Ambtenarenrecht), Perceel 4 (Aansprakelijkheidsrecht), Perceel 5 (Fiscaal recht) en Perceel 6 (Omgevingsrecht), opgesteld door Gemeente Grobbendonk.
Artikel 4: Deze opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) bieders, zijnde:
- Perceel 1 (Administratief recht): GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 15.000,00 excl. btw of € 18.150,00 incl. 21% btw op jaarbasis;
- Perceel 2 (Overheidsopdrachten en -contracten): GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% op jaarbasis;
- Perceel 3 (Ambtenarenrecht): GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% btw op jaarbasis;
- Perceel 4 (Aansprakelijkheidsrecht): GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% btw op jaarbasis;
- Perceel 5 (Fiscaal recht): GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% btw op jaarbasis;
- Perceel 6 (Omgevingsrecht): GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 12.272,76 excl. btw of € 14.850,04 incl. 21% btw op jaarbasis.
Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023/139.
Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het meerjarenplan 2020-2025 op budgetcode 6160100/IO/0110 (actie/raming AC000070/MJP000122) van 2023 en in volgende jaren.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team HRM & Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 13 februari 2023.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022013299 tot en met 2022013326 (2022) en 2023000532 tot en met 2023000663 (2023).
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 3 februari 2023 tot en met 9 februari 2023 (2022 en 2023).