Terug
Gepubliceerd op 21/02/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 13/02/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 6 februari 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 6 februari 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Verzoekschrift - Parkomgeving de Volle Vaart - bespreking

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Bespreking van het verzoekschrift van betrokkenen.

        Artikel 2: Een gemotiveerd schrijven zal worden overgemaakt door team Vrije tijd en later ter goedkeuring geagendeerd worden op het college van burgemeester en schepenen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • MAT 9 januari 2023 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van het MAT van 9 januari 2023.

      • Fluvius Antwerpen - RBC Antwerpen - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Antwerpen van 14 december 2022 van Fluvius Antwerpen.

      • Fluvius Antwerpen - RBC Regio - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Regio van 14 december 2022 van Fluvius Antwerpen.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2022154441 - Herentalse steenweg 47 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Dorien De Beuckelaer voor het bijbouwen van een tuinberging, met als adres Herentalse steenweg 47 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 246E16.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bijbouwen van een tuinberging.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De bepalingen in het advies van agentschap Wegen en verkeer van 6 januari 2023 ten strengste na te leven.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2022159377 - Leopoldstraat 89 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Tom Van Doninck namens DE KOE BVBA voor een aanvraag tot:

        • slopen van bestaande woning

        • slopen van 5 bestaande bijgebouwen

        • bouwen van 5 eengezinswoningen

        • bouwen van een bijgebouw.

        • 5 warmtepompen van 6 kwatt

        met als adres Leopoldstraat 89, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 183D3, 183E3 en 183Y5 met inrichtingsnummer 20221130-0045.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        • slopen van bestaande woning

        • slopen van 5 bestaande bijgebouwen

        • bouwen van 5 eengezinswoningen

        • bouwen van een bijgebouw.

        • 5 warmtepompen van 6 kwatt.

         

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        16.3.2°a) - Aktename

        5 warmtepompen van 6 kW (woningen).30 kW klasse 3 (Nieuw)

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De voorwaarden uit de volgende adviezen moeten strikt worden nageleefd:
        • Pidpa Drinkwater dd. 21 december 2022.
        • Telenet NV dd. 21 december 2022.
        • Fluvius System Operator dd. 2 januari 2023.
        • Proximus dd. 5 januari 2023.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

         

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.
        • De exploitant moet als normaal zorgvuldig persoon steeds de beste beschikbare technieken (BBT) toepassen ter bescherming van mens en milieu, en dit zowel bij de keuze van behandelingsmethodes op het niveau van de emissies, als bij de keuze van bronbeperkende maatregelen (aangepaste produktietechnieken en -methoden, grondstoffenbeheersing, energie en dergelijke meer). Bij de bepaling van de BBT moeten de criteria van bijlage 18 van titel I van het VLAREM in aanmerking worden genomen. Deze verplichting geldt eveneens voor wijzigingen aan ingedeelde inrichtingen, alsook voor activiteiten die op zichzelf niet vergunnings- of meldingsplichtig zijn (artikel 4.1.2.1. uit Vlarem-II).

         

        De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022136728 - Hazelaardreef 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Ellen Joris en de heer Raf Van Goubergen voor het verbouwen van een vrijstaande eengezinswoning met bijgebouw, met als adres Hazelaardreef 1 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een vrijstaande eengezinswoning met bijgebouw.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Het niet bebouwde gedeelte van het perceel moet aangelegd worden met hoogstammig groen, het bestaande moet bewaard worden. Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasparken, speelruimten, tennisvelden, en dergelijke.
        • Het hierbij gevoegd advies van de Provincie Antwerpen afdeling Waterbeleid van 19 december 2022 ten strengste na te leven.
        • Het hierbij gevoegd advies van de afdeling Natuur & Bos van 9 januari 2023 ten strengste na te leven.
        • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 22-217949.
        • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 376 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
        • De resterende bosoppervlakte 2.471 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
        • De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
        • De bosbehoudsbijdrage van € 2.267.28 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door het Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
        • Algemene opmerking woonparkgebieden:
          • Volgens het geldende plan van aanleg of ruimtelijk uitvoeringsplan liggen de betrokken percelen in woonparkgebied. In overeenstemming met de ruimtelijke bestemming dient het niet-bebouwbare gedeelte aangelegd te worden met hoogstammig groen (de aanwezige bomen moeten bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen.
          • Slechts 10% van de perceel oppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, speelruimten, tennisvelden en dergelijke. De aangevraagde ontbossing houdt niet automatisch in dat alle hoogstammige bomen binnen de ontboste oppervlakte mogen gerooid worden. Hierbij mag deze zone omgevormd worden tot tuin, mits het behoud en/of (her)aanplanting van hoogstammige bomen. Deze bomen zullen dus geen deel meer uitmaken van een bos, maar van een tuin.
        • Alle van nature in het wild levende vogelsoorten en vleermuizen zijn beschermd in het Vlaamse Gewest op basis van het Soortenbesluit van 15 mei 2009. De bescherming heeft onder meer betrekking op de nesten van de vogels en de rustplaatsen van de vleermuizen (artikel 14 van het Soortenbesluit). Bij het uitvoeren van werken in de periode van 1 maart tot 1 juli moet men er zich – vóór men overgaat tot de uitvoering van de werken – van vergewissen dat geen nesten van beschermde vogelsoorten beschadigd, weggenomen of vernield worden. Bij het werken aan (oude) constructies of het kappen van bomen dient men na te gaan vóór de werken beginnen of er vleermuizen aanwezig zijn. Als nesten of rustplaatsen in het gedrang komen dient de aanvrager contact op te nemen met het Agentschap voor Natuur en Bos via het algemeen e-mailadres van AVES.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2022168796 - Nachtegalendreef 12 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Helga Michiels en de heer Herman Boogaerts voor het verbouwen van een woning, met als adres Nachtegalendreef 12, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 55X5. 
        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.
        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, speelruimten, tennisvelden en dergelijke.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022152080 - Steenbergstraat 6 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft de gearceerde zone voor 27 m².

        Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

        Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

        Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

        Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

        Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 2.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

        Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022146138 – Nijverheidsstraat zn - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot A, voor een oppervlakte van 18 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit. 

        Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

      • Omgevingsvergunning 2022077651 - hoek van Kasteeldreef en Dorp - beslissing beroep - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.

      • Tijdelijk verkeersreglement - noordelijk jaagpad Albertkanaal - herasfalteren jaagpad tussen Lorkendreef en Kleine Nete - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 20 tot en met 24 februari 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het noordelijk jaagpad Albertkanaal, zijnde: 
        - het jaagpad wordt afgesloten voor alle verkeer, inclusief fietsers en voetgangers tussen de Lorkendreef en de Kleine Nete
        - het verkeer wordt omgeleid via de Lorkendreef, Kapelletjesweg, Eikenlei, Del, Dobbelhoefweg, Rooiaarde en jaagpad Kleine Nete.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie F21-2531-01 index C, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: Bijkomend dienen 6 werkdagen voor de start van de werken vooraankondigingsborden gezet te worden "jaagpad afgesloten tussen Lorkendreef en Kleine Nete van 20 tot en met 24 februari 2023".

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Netestraat 7 - dakrenovatie - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 7 februari 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 7 februari 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 7 tot en met 10 februari 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Netestraat 7, zijnde:
        - op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor voetgangers en fietsers
        - het gemotoriseerd verkeer kan beurtelings passeren via bebording
        - ter hoogte van de werf zal een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd worden.
        Artikel 2: Er mag niet gewerkt worden van 07.30 uur en 8.45 uur en van 15.30 uur tot 16.30 uur.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene, aangevuld volgens de opmerkingen opgenomen in de signalisatievergunning.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Dorp 37 - herstellen verzakking - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 8 februari 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 8 februari 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 8 tot en met 24 februari 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, zijnde:
        - ter hoogte van huisnummer 37 wordt de straat volledig afgesloten
        - het voetpad aan de kant van de pare huisnummers blijft open.

        Artikel 2: Het verkeer wordt omgeleid:
        via Berdenweg
        via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan
        via Nieuwbaan, Stationlei en De Wip.    

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door team Ruimte & Vergunningen.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van Dorp, deel tussen Ter Duinen en Nieuwbaan, een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Pidpa - Kapelletjesweg - aanpassing drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

      • Inname openbaar domein - Quinten Matsyslaan 18 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Quinten Matsyslaan 18 van 20 tot en met 25 februari 2023.

        Artikel 2: Een parkeerverbod in te richten ter hoogte van huisnummers 16, 18 en 20 van 20 tot en met 25 februari 2023.

        Artikel 3: Om de veiligheid van de voetgangers te garandern dient een bord gezet te worden "Opgepast! Voetgangers op de rijbaan".

        Artikel 4: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 5: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van €25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 6: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van €100,00 euro.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Inname openbaar domein - Astridplein 28 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 28 van 16 februari tot en met 10 mei 2023.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 2.100,00 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Doortocht zwaar vervoer - Aertssen transport - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om gebruik te maken van de Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.

        Artikel 2: Er mag geen werftransport zijn tijdens de spitsuren, zijnde van 07.00u tot 09.00u en van 16.00u tot 18.00u.

        Artikel 3: Betrokkene meldt ten laatste 5 werkdagen voor het transport de exacte datum van uitvoering via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat
        Betrokkene
        Agentschap Wegen en Verkeer

      • Doortocht zwaar vervoer - Rudy Buijze Transportbegeleider B.V. - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om tussen 21.00 uur en 06.00 uur gebruik te maken van de gemeentewegen, Bouwelse steenweg, Bevrijdingsstraat, Netestraat, Boudewijnstraat, Astridplein, Bergstraat, Leopoldstraat en Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.

        Artikel 2: Betrokkene meldt ten laatste 5 werkdagen voor het transport de exacte datum van uitvoering via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat
        Betrokkene
        Agentschap Wegen en Verkeer

      • Uitbreiding begraafplaats Grobbendonk - vorderingsstaat 16 (01/06/2022 - 30/06/2022) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 16 (01/06/2022 - 30/06/2022) van DE PEUTER NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals voor de opdracht “UITBREIDING BEGRAAFPLAATS GROBBENDONK” voor een bedrag van € 1.376,19 excl. btw of € 1.665,19 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 509.116,02 excl. btw of € 616.030,38 incl. 21% btw.
        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2220007/GG/0990.
        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        De Peuter NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals
        Arcadis Belgium nv, Corda 1, Kempische Steenweg 311 bus 2.07 te 3500 Hasselt

      • Cadeaucheque ter vergoeding water en elektriciteitsverbruik Bouwels Bakhuisken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De cadeaucheque mag worden opgemaakt en zal persoonlijk worden overhandigd aan de betrokken bewoonster.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Mobiliteitscel 30 januari 2023 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de mobiliteitscel van 30 januari 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring om uitvoering te geven aan de besluiten van de mobiliteitscel, zoals opgenomen in het verslag van 30 januari 2023.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweerzone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen evenement: Carnavalstoet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring verlenen aan oudercomité Mariaschool Grobbendonk om de carnavalstoet te organiseren op 17 februari 2023 tussen 9.00 uur en 12.00 uur.

        Artikel 2: Goedkeuring verlenen voor een parkeerverbod ter hoogte van Schransstraat 9-11 om een vlotte doorgang te voorzien.

        Artikel 3: Toestemming geven aan team Vrije tijd om de appels te voorzien voor alle deelnemers van de carnavalstoet.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Noodplanning

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel management

        Organisator

      • Vergunnen evenement: Brocante markt - 11 juni 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van Brocante markt dat aanvangt 11 juni 2023 - 09.00 uur en eindigt op 11 juni 2023 - 17.00 uur.

        Artikel 2: Toestemming te geven om met een tijdelijk verkeersreglement de Watermolenweg af te sluiten op 11 juni 2023.

        Artikel 3: Toestemming te geven tot een verkeersverbod in Watermolenweg en Hofeinde van Kremersgat tot Hofeinde 24 op 11 juni 2023.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator

      • Toekenning pop-up zomerbar 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toelating te geven aan 4Events bvba voor de organisatie van pop-up zomerbar Lambert, mits goedkeuring evenementenaanvraag pop-up bar.

        Artikel 2: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de evenementenaanvraag pop-up zomerbar Lambert verder te behandelen en te agenderen op een volgend college.

        Artikel 3: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de aanvragers op de hoogte te brengen van deze beslissing.

      • Erkenning Grobbendonks opvanginitiatief - Scouts Bosvogels - 20 februari 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Erkenning te verlenen aan Scouts Bosvogels gelegen Kremersgat te 2280 Grobbendonk als Grobbendonks opvanginitiatief vanaf 20 februari 2023 t.e.m. 19 februari 2027.
        Artikel 2: Scouts Bosvogels te vragen om elke wijziging van werkings- of contactgegevens van het Grobbendonkse opvanginitiatief na indienen van de erkenningsaanvraag onmiddellijk schriftelijk door te geven aan team Vrije tijd.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Scouts Bosvogels

    • Team Mens

      • Vastlegging start procedure ontruiming graven 2008 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De niet-geconcedeerde graven van het jaar 2008 en de niet-geconcedeerde columbariumnissen van het jaar 2008 op de begraafplaatsen Grobbendonk, Bouwel kerk en Bouwel Het Hoog te ontruimen. De procedure start op 10 maart 2023. 

        Artikel 2: De procedure aan de ingang van de begraafplaatsen en individueel aan de graven en nissen bekend te maken. 

        Artikel 3: De nabestaanden hebben de mogelijkheid om voor de niet-geconcedeerde begravingen een concessie aan te vragen. De concessie wordt verleend voor een termijn van 10 of 20 jaar per persoon. Voor de concessie wordt, overeenkomstig het belastingreglement, een tarief van €100 per persoon voor een termijn van 10 jaar of €200 per persoon voor een termijn van 20 jaar betaald. 

        Artikel 4: De nabestaanden of belanghebbenden beschikken over een periode van 6 maanden (vanaf 10 september 2023) om de grafmonumenten en/ of grafgiften op de betrokken grafmonumenten van de overledenen, opgenomen in bijgevoegde lijsten, weg te nemen. De grafmonumenten die op het einde van de procedure nog op de begraafplaatsen aanwezig zijn, worden eigendom van de gemeentelijke overheid en worden ambtshalve verwijderd. 

        Artikel 5: De assen van de te ontruimen urnen worden uitgestrooid op de strooiweide van de begraafplaats. 

    • Team HRM

      • Personeelsbehoefteplan 2020-2025 - stand van zaken - kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Goedkeuring van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden managementteam

        Team HRM & Secretariaat

        Team Financieel Management

      • Externe ondersteuning - financiële opvolging overheidsopdrachten - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de gepresteerde uren t.e.m. 31 december 2022 door de vijf partners in de lopende overheidsopdrachten externe ondersteuning team Ruimte & Vergunningen.

    • Staf van de AD

      • Vervolgtraject optimalisatie dienstverlening - evaluatie pilootproject en stand van zaken plannings- en servicemanagementsysteem - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om de zomerregeling aan te houden en te borgen in de dienstverlening van de teams I&C en M&W. Deze afspraken worden voorlopig niet verder uitgebreid naar andere teams of vakantieperiodes.

        Artikel 2: Goedkeuring om de aangepaste servicetijden van het subteam Mens te behouden en te borgen in de recurrente werking van de teams I&C en M&W. De openingstijden van het toeristisch infopunt op maandagavond zullen verder op de vraag worden afgestemd.

        Artikel 3: Kennisname van de stand van zaken en de volgende stappen van het plannings- en servicemanagementsysteem (Topdesk/ Arinto) door de teams I&C en U&O/ R&V.

      • Administratief beroep na evaluatiecyclus - samenstelling beroepsinstantie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Volgende personen aan te stellen als leden van de beroepsinstantie voor de negatieve evaluatie van betrokkene:

        - Philippe Broechoven, stafmedewerker beleid en juridische zaken (Voorzitter);

        - Kristine Soentjens, financieel directeur;

        - Daisy Sleeckx, algemeen directeur Welzijnsvereniging De Wijngaard;

        - Caroline D'Hulst, teamleider HRM & Secretariaat (secretaris-notulist).

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        - leden van de beroepsinstantie vermeld in artikel 1 van dit besluit

    • Team Financieel Management

      • Afwezigheid financieel directeur - aanduiding vervanger - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van 20 t.e.m. 24 februari 2023.

        Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van 20 t.e.m. 24 februari 2023, de heer Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Beleidsdeskundige financiën

      • Overdracht investeringskredieten van de gemeente van het meerjarenplan 2020-2025: van 2022 naar 2023 - vaststelling

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststelling van de overdracht van de investering- en financieringskredieten van zowel uitgaven als inkomsten van het jaar 2022 naar het jaar 2023, zoals het voorstel in bijlage.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        De teamleiders waarop de overdracht van toepassing is

      • Raamovereenkomst juridische dienstverlening - gunning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijver GD&A Advocaten voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

        Artikel 2: Volgende offertes worden als volledig en regelmatig beschouwd:

        - Perceel 1 (Administratief recht): GD&A Advocaten;

        - Perceel 2 (Overheidsopdrachten en -contracten): GD&A Advocaten;

        - Perceel 3 (Ambtenarenrecht): GD&A Advocaten;

        - Perceel 4 (Aansprakelijkheidsrecht): GD&A Advocaten;

        - Perceel 5 (Fiscaal recht): GD&A Advocaten;

        - Perceel 6 (Omgevingsrecht): GD&A Advocaten.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 8 februari 2023 voor Perceel 1 (Administratief recht), Perceel 2 (Overheidsopdrachten en -contracten), Perceel 3 (Ambtenarenrecht), Perceel 4 (Aansprakelijkheidsrecht), Perceel 5 (Fiscaal recht) en Perceel 6 (Omgevingsrecht), opgesteld door Gemeente Grobbendonk.

        Artikel 4: Deze opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) bieders, zijnde:

        - Perceel 1 (Administratief recht):  GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 15.000,00 excl. btw of € 18.150,00 incl. 21% btw op jaarbasis;

        - Perceel 2 (Overheidsopdrachten en -contracten):  GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% op jaarbasis;

        - Perceel 3 (Ambtenarenrecht):  GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% btw op jaarbasis;

        - Perceel 4 (Aansprakelijkheidsrecht):  GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% btw op jaarbasis;

        - Perceel 5 (Fiscaal recht):  GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 2.479,33 excl. btw of € 2.999,99 incl. 21% btw op jaarbasis;

        - Perceel 6 (Omgevingsrecht):  GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 16-18 te 2800 Mechelen tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot € 12.272,76 excl. btw of € 14.850,04 incl. 21% btw op jaarbasis.

        Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023/139.

        Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het meerjarenplan 2020-2025 op budgetcode 6160100/IO/0110 (actie/raming AC000070/MJP000122) van 2023 en in volgende jaren.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team HRM & Secretariaat

      • Bestellijsten van 13 februari 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 13 februari 2023.

      • Opbrengsten van 2022013299 tot en met 2022013326 (2022) en 2023000532 tot en met 2023000663 (2023) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022013299 tot en met 2022013326 (2022) en 2023000532 tot en met 2023000663 (2023).

      • Kosten van 3 februari 2023 tot en met 9 februari 2023 (2022 en 2023) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 3 februari 2023 tot en met 9 februari 2023 (2022 en 2023).