Terug Raad van Bestuur - Welzijnsvereniging

Thu 25/05/2023 - 17:00 Woonzorgcentrum Raadzaal

  • Artikel 1: De notulen van de raad van bestuur van welzijnsvereniging De Wijngaard van 30 maart 2023 worden goedgekeurd.

  • Artikel 1: De raad van bestuur gaat akkoord dat het agendapunt "principiële goedkeuring afsluiten gebruikersovereenkomst tussen OCMW Grobbendonk en welzijnsvereniging De Wijngaard met betrekking tot het gebruik van zaal De Druif van het woonzorgcentrum" aan de agenda van de raad van bestuur van 25 mei 2023 wordt toegevoegd.

  • Artikel 1: De raad van bestuur neemt kennis van de voorstelling van de medewerkers.

  • Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de voorzitter van de raad van bestuur de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Artikel 1: De raad van bestuur keurt de vernieuwde versie van de afsprakenota's goed, zoals toegevoegd in bijlagen.

  • Artikel 1: De raad van bestuur gaat principieel akkoord met het afsluiten van een gebruikersovereenkomst tussen OCMW Grobbendonk en welzijnsvereniging De Wijngaard met betrekking tot het gebruik van zaal De Druif van het woonzorgcentrum.

    Artikel 2: De raad van bestuur geeft de opdracht aan de algemeen directeur deze gebruikersovereenkomst op te maken.

  • Artikel 1: Kennisname van de waarderingsregels. Het voorstel zal ter goedkeuring voorgelegd worden aan de algemene vergadering.

    Alle vlottende activa worden opgenomen voor hun reële waarde.
    Voorraden: principe van ijzeren voorraad.

    ACTIVA
    Vorderingen op lange termijn
    Niet van toepassing
    Financiële vaste activa
    Aandelen: aanschaffingswaarde
    Borgtochten: nominale waarde
    Vastrentende effecten: aanschaffingswaarde
    Immateriële vaste activa
    Activatie vanaf 2.500,00 euro excl. btw
    Afschrijvingsperiode 5 jaar
    Materiële vaste activa
    Terreinen en gebouwen
    Gebouwen: afschrijvingsperiode 33 jaar
    Buitengewoon onderhoud gebouwen: afschrijvingsperiode 15 jaar
    Uitrusting gronden: afschrijvingsperiode 15 jaar
    Beplanting: afschrijvingsperiode 5 jaar
    Installaties, machines en uitrusting
    Gebruiksduur 3-5 jaar: afschrijvingsperiode 5 jaar
    Gebruiksduur 6-10 jaar: afschrijvingsperiode 10 jaar
    Meubilair, kantooruitrusting en rollend materieel
    Rollend materieel met gebruiksduur < 10 jaar: afschrijvingsperiode 10 jaar
    Rollend materieel met gebruiksduur 10-20 jaar: afschrijvingsperiode 15 jaar
    Meubilair: afschrijvingsperiode 10 jaar
    Kantooruitrusting met gebruiksduur 3-5 jaar: afschrijvingsperiode 5 jaar
    Kantooruitrusting met gebruiksduur 6-10 jaar: afschrijvingsperiode 10 jaar
    Leasing en soortgelijke rechten
    Niet van toepassing
    Erfgoed
    Gezien de gebruiksduur van deze voorwerpen niet beperkt is in tijd vanaf hun ingebruikname, wordt hier geen afschrijving op toegepast.

    PASSIVA
    Schulden
    Alle schulden worden opgenomen voor hun reële waarde.
    Nettoactief
    Investeringssubsidies en -schenkingen
    Nominale waarde
    De overboekingen in de staat van opbrengsten en kosten gebeuren in overeenstemming met afschrijvingen op het gesubsidieerde actief. Deze zijn afgestemd op de nieuwe waarderingsregels van de activa.
    Investeringssubsidies en -schenkingen voor niet-afschrijfbare activa zoals gronden: oorspronkelijke waarde blijft behouden.

    Artikel 2: Voorlopig worden geen waardeverminderingen of herwaarderingen opgenomen in de waarderingsregels. Als er redenen zijn om deze op te nemen worden zij voorgelegd aan de raad van bestuur. Dit geldt ook voor waarderingsregels die niet opgenomen zijn in dit besluit.

    Artikel 3: Indien er onduidelijkheid heerst over het bepalen of iets exploitatie of investering is, is het feit of het een duurzame vermeerdering van het patrimonium betreft bepalend. Indien het een duurzame vermeerdering van het patrimonium is, de gebruiksduur langer is dan 3 jaar en de kostprijs hoger ligt dan 500,00 euro excl. btw, dan is het een investering. Indien de kostprijs van deze duurzame aankoop lager ligt dat 500,00 euro excl. btw wordt deze uitgave op het exploitatiebudget geboekt en via een Excellijst opgevolgd.

    Artikel 4: Een project wordt in zijn geheel bekeken om te bepalen of het een investerings- of exploitatie-uitgave betreft. Zo worden bv plaatsingskosten en materiaalkosten bij elkaar opgeteld.

    Artikel 5: Bij immateriële vaste activa worden bij de aankoop van de software de éénmalige kosten, zoals installatie, conversie en opleiding, eveneens geactiveerd indien de totale kostprijs meer dan 2.500,00 excl. btw bedraagt.

    Artikel 6: De aankoop van materiaal met een gebruiksduur kleiner dan 3 jaar, wordt beschouwd als een exploitatie-uitgave. Deze aankopen worden niet opgevolgd in de inventaris maar, indien aangewezen, via een aparte Excel-lijst.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de algemene vergadering met volgend voorstel:

    Artikel 1: De beginbalans per 1 juli 2022 vast te stellen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de algemene vergadering  met volgend voorstel:

    Artikel 1: De  jaarrekening 2022 vast te stellen.

  • Artikel 1: De raad van bestuur keurt de samenwerkingsovereenkomst goed met Kinesitherapie Vincent Van Kerkhoven.
    Artikel 2: De raad van bestuur keurt de samenwerkingsovereenkomst goed met Kinesitherapie Matthias Drees.
    Artikel 3: De raad van bestuur vraagt aan de algemeen directeur om de samenwerkingsovereenkomsten te laten ondertekenen door alle hierboven genoemde samenwerkingspartners.

  • Artikel 1: De inschrijver CORILUS SA wordt niet geselecteerd.
    Artikel 2: De inschrijvers CEVI NV en Malta Belgium sa voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
    Artikel 3: De offertes van CEVI NV en Malta Belgium sa worden als volledig en regelmatig beschouwd.
    Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 15 mei 2023, opgesteld door Team financieel management.
    Artikel 5: De opdracht “Vernieuwing elektronisch zorgdossier welzijnsvereniging De Wijngaard” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Malta Belgium sa, avenue Georges Lemaire 58/b te 6041 Gosselies tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 32.423,80 excl. btw of € 39.232,80 incl. 21% btw.
    Artikel 6: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM - SVG - 2023 - 140.
    Artikel 7: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het meerjarenplan 2022 - 2025  van 2023, De éénmalige installatiekost voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023; budgetcode 2110007/SA/0953 (raming MJP002297).  De jaarlijkse uitgaven voor licenties met bijhorend onderhoud zijn voorzien in het exploitatiebudget van 2023, 2024 en 2025; budgetcode 61400000/SA/0953 (raming MJP002297).  De uitgaven voor opleidingen zijn voorzien in het exploitatiebudget van 2023, 2024 en 2025; budgetcode 61401000/SA/0953 (raming MJP002279)
    Artikel 8: Afschrift wordt bezorgd aan:
    Welzijnsvereniging De Wijngaard
    Team Financieel Management
    Malta Belgium sa

  • Artikel 1:Kennisname van notule AD-VW van 27 april 2023 betreffende gunning van overheidsopdracht met beperkte waarde "Aankoop industriële doorschuif vaatwasmachine voor de keuken van het woonzorgcentrum" aan firma COMPASS GROUP BELGIUM tegen het nagerekende offertebedrag van 13.660,50 excl. btw of € 16.529,21 incl. 21% btw.
    Artikel 2: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023-141
    Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 2210007/SA/0953 (actie/raming AC000523/MJP002345).
    Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:
    Welzijnsvereniging De Wijngaard
    Team Financieel Management