Artikel 1: De notulen van het vast bureau van 31 oktober 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Intrekking van de beslissing van het vast bureau van 16 december 2019 houdende de goedkeuring om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid van het gemeentepersoneel te delegeren aan de algemeen directeur.
Artikel 2: Binnen het toepassingsgebied van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid vallen alle personeelsleden van het OCMW.
Op personeelsleden waarvoor een bijzonder statuut of een bijzondere regeling van toepassing is, gelden de bepalingen van deze beslissing slechts voor zover ze hiermee niet strijdig zijn.
Artikel 3: Onder aanstellingsbevoegdheid wordt begrepen:
- Vacant verklaren van een openstaande betrekking in de personeelsformatie
- Bekendmaken van een (toekomstige) vacante betrekking, met inbegrip van bepalen van de inschrijvingstermijn voor het indienen van de kandidaturen
- Vacant verklaren van andere betrekkingen: alle aanvragen voor vervanging, invulling van vacatures en extra tijdelijk personeel
- Aanleggen van een wervings- en bevorderingsreserve
- Bepalen volgens welke procedure een vacature wordt bezet
- Vaststellen aanvullende aanwervingsvoorwaarden
- Schrappen van een diplomavereiste na overleg met de representatieve vakorganisaties
- Vaststellen van een betrekking als een knelpuntberoep
- Vaststellen selectiecommissie
- Keuze van selectietechniek
- Keuze van bekendmakingskanalen oproep vacature
- Beoordelen van de ingediende kandidaturen
- Kennisnemen van (tussen) uitslagen examens/selectieproeven
- Vaststellen wervings- en bevorderingsreserves en verlenging, vaststellen datum indiensttreding
- Uitbreiden van de wekelijkse prestaties of omzetten naar voltijdse prestaties van een deeltijdse betrekking
Artikel 4: Onder ontslagbevoegdheid wordt begrepen:
- Een aangeboden ontslag wordt aanvaard
- Het personeelslid ambtshalve op pensioen wordt gesteld
- Het personeelslid tuchtrechtelijk wordt gestraft met het ontslag van ambtswege of de afzetting
- Het personeelslid wordt ontslagen na verloop van de proeftijd of wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties
- Het personeelslid overlijdt
- Wanneer de verbintenis tenietgaat volgens de algemene wijzen
- Door afloop van de termijn of voltooiing van het werk waarvoor de overeenkomst werd gesloten
- Door de wil van één van de partijen, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde tijd werd gesloten of ingeval een dringende reden tot beëindiging voorhanden is
- Wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties
- Door overmacht
- Door het overlijden van de werknemer
Artikel 5: Overeenkomstig artikel 201 decreet lokaal bestuur treedt de overheid die op het ogenblik van de vaststelling der feiten bevoegd is voor het aanstellen en het ontslaan van het personeelslid, op als tuchtoverheid. In geval van delegatie aan de algemeen directeur, treedt de algemeen directeur op als tuchtoverheid voor de personeelsleden die aangesteld zijn door het vast bureau/raad voor maatschappelijk welzijn, ten aanzien van feiten die hij vaststelt of waarvan kennis heeft gekregen na de datum van voorliggende delegatiebeslissing. De algemeen directeur licht het college tijdig in over onregelmatigheden en functioneringsproblemen.
Artikel 6: De beslissingen die de algemeen directeur neemt ten gevolge van de delegatie van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid worden maandelijks ter kennis gebracht van het vast bureau.
Artikel 7: Het vast bureau behoudt de bevoegdheid voor het nemen van beslissingen met betrekking tot:
Artikel 9: De delegatie om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid wordt jaarlijks in december door het college van burgemeester en schepenen geëvalueerd.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad van maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:
Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht:
Jaar |
Beschikbaar Budgettair Resultaat |
Autofinancieringsmarge |
2020 |
4 831 539,79 |
1 548 536,77 |
2021 |
6 121 463,58 |
2 280 495,71 |
2022 |
7 685 870.33 |
- 110 102,53 |
2023 |
3 868 725,22 |
- 197 572,49 |
2024 |
279 811,74 |
- 6 929 513,48 |
2025 |
1 643 368,68 |
1 267 843.24 |
Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022001715 tot en met 2022001723.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 7 november 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 28 oktober 2022 tot en met 3 november 2022.