Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 16 november 2021 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pidpa van 17 december 2021.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pidpa
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 24 september 2021 van Pidpa.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 16 december 2021.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pontes
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van RBC Regio, RBC Antwerpen en de raad van bestuur van 8 september 2021 van Fluvius Antwerpen.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de digitale algemene vergadering van Cipal dv van 16 december 2021.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze digitale algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Cipal dv
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Filip De Reijer voor het uitbreiden van het gelijkvloers met een tuinkamer, met als adres Perlamoenalaan 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 69S6.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het uitbreiden van het gelijkvloers met een tuinkamer.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Jef Peeters namens JEF PEETERS - RENOVATIES BV voor het verbouwen en renoveren van een meergezinswoning, de sloop van een bestaande garageblok, de aanleg van een toegangsweg naar parking, voetpaden en omgevingsaanleg en bijhorende infrastructuur zoals getekend op de plannen, met als adres Leopoldstraat 125, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 107T10.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en renoveren van een meergezinswoning, de sloop van een bestaande garageblok, de aanleg van een toegangsweg naar parking, voetpaden en omgevingsaanleg en bijhorende infrastructuur zoals getekend op de plannen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- Gelet op de kwetsbaarheid van de waterwinning dient gekozen voor een open, bovengrondse en visueel controleerbare voorziening.
- Het advies van Brandweerzone Kempen van 8 september 2021 strikt op te volgen en het gemeentebestuur te verwittigen alvorens de gebouwen in gebruik te nemen.
- Het advies van Pidpa van 19 augustus 2021 strikt na te leven.
- Het advies van Inter van 15 oktober 2021 strikt na te leven
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2021140486, ingediend door Pascal Kerkstoel namens IMMO K NV en Pascal Kerkstoel namens KERKSTOEL 2000 + NV betreffende het bouwen van een betoncentrale, regulariseren van een kantoorgebouw, het bouwen van granulatenopslag, het regulariseren van verhardingen en het veranderen door toevoeging, uitbreiding en wijziging van de ingedeelde inrichting gelegen Industrieweg 10. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 64T3.
Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:
- Geluidshinderende activiteiten zijn verboden tussen 19.00 uur en 07.00 uur om de geluidshinder naar de nabijgelegen woonzone te beperken.
- Een akoestisch onderzoek uit te voeren na het in bedrijf stellen van de betoncentrale.
- Voordat het water in de infiltratiekratten komt moet er een KWS-afscheider voorzien worden om calamiteiten te kunnen opvangen
- Er dient te worden voldaan een de opmerkingen van de dienst integraal waterbeleid inzake de ligging binnen een mogelijks overstromingsgevoelig gebied.
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Artikel 3: Omwille van diverse meldingen inzake verkeersveiligheid moeten er dringend andere oplossingen gevonden worden voor de opslag op openbaar domein. De gemeente neemt geen verantwoordelijkheid voor mogelijke incidenten omwille van deze laatste.
Artikel 1: Kennisname van het ingediende beroep bij de dienst omgevingsberoepen.
Artikel 2: Volgend advies wordt aan de dienst omgevingsberoepen bezorgd voor de beroepsbehandeling: “Het college herhaalt de argumenten die haar deden beslissen tot afleveren van de omgevingsaanvraag.”
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting op 8 februari 2022.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de voorgestelde vermoedenslijst.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IOK
Artikel 1: Volgend advies te geven:
Het voorontwerp van het provinciale ruimtelijk beleidsplan strategische visie en beleidskaders is ten aanzien van de vroegere conceptnota’s beter genuanceerd.
Het voorontwerp provinciale ruimtelijk beleidsplan strategische visie en de beleidskaders bieden te weinig oplossingen voor de uitdagingen waarvoor de gemeente Grobbendonk staat. De demografische vooruitzichten, die vooral de buitengemeenten te wachten staan, laten geen marge voor ondoordachte en onvoldoende onderbouwde beleidsopties.
De duurzaamheidsgedachte vervat in de Vlaamse Codex ruimtelijke ordening vereist dat ruimtelijke behoeften van de verschillende maatschappelijke activiteiten gelijktijdig tegen elkaar worden afgewogen en dat de ruimte wordt beheerd zonder dat de behoeften van de toekomstige generaties in het gedrang gebracht worden. Zonder positief ontwikkelingsperspectief kan het gemeentebestuur niet inspelen op demografische en economische trends die de leefbaarheid en toekomst van de gemeente Grobbendonk bedreigen. Ook de toekomstige generaties hebben recht op een leefbare en bruisende gemeente, met hoogwaardig en innovatief werk.
Vanuit het subsidiariteitsbeginsel is de gemeente het best geplaatst om te waken over de leefbaarheid van haar gemeente. De hogere overheden moeten niet doen wat door de gemeente kan worden afgehandeld.
De gemeente Grobbendonk staat open voor een ondersteunde rol van de provincie bij de opmaak van gemeentelijke beleidsplannen. De gemeente doet graag beroep op de kennis en ervaring van de provincie. De gemeente Grobbendonk wenst dit evenwel te doen als volwaardige partner vanuit een gezamenlijke bekommernis voor een welzijn van de gemeente, los van paternalisme.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één lindeboom op het perceel Ter Duinen 3A, kadastraal gekend als 2/B/5A2.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met vier inheemse bijvriendelijke loofbomen op het perceel 2/B/5A2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 7 (01/05/2021-31/05/2021) van betrokkene, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” voor een bedrag van € 5.821,78 excl. btw of € 7.044,35 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 33.563,49 excl. btw of € 40.611,82 incl. 21% btw en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 7 (01/05/2021-31/05/2021) ) van 29 oktober 2021.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000364/MJP000392).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
IOK
Betrokkene
Artikel 1: Van 14 tot en met 17 december 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Nieuwendijk, zijnde:
- de overweg zal afgesloten worden voor alle verkeer
- er zal een omleiding ingericht worden voor de voetgangers en fietsers via N13, Stationlei, Herenthoutse steenweg en Langedreef.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 6322172M01 plannummer 009 opgesteld door Besix Infra, Steenwinkelstraat 640, 2627 Schelle.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met als extra voorwaarde opgenomen dat ten laatste 7 dagen voor de aanvang van de werken vooraankondigingsborden moeten geplaatst worden aan de overweg.
Artikel 4: De bewoners van Nieuwendijk, Achterheide en Dijkstraat moeten via brief verwittigd worden van de werken en de ermee gepaard gaande verkeershinder. De brief moet vooraf ter goedkeuring bezorgd worden aan het lokaal bestuur Grobbendonk, team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 5: Bij de uitvoering van de werken mag niet geraakt worden aan de toplaag van de Nieuwendijk.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Beleidsdeskundige communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Bijkomende goedkeuring te verlenen voor de inname van de parkeerhaven én voetpad ter hoogte van Schransstraat 2-4 van 26 november tot en met 3 december 2021.
Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor het plaatsen van een voetgangerstunnel ter hoogte van Schransstraat 2-4 van 26 november tot en met 3 december 2021.
Artikel 3: Het openbaar domein dient in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zal dit hersteld worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 4: Voor de bijkomende inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend.
Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan Adams Aannemingen NV ten bedrage van 7 x 25 = 175,00 euro.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Artikel 1: Aan betrokkene, onderwijzeres aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 december 2021 t.e.m. 28 februari 2022.
Artikel 1: Aan betrokkene, kleuteronderwijzeres aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 december 2021 t.e.m. 28 februari 2022.
Artikel 1: Aan betrokkene, onderwijzer aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 december 2021 t.e.m. 28 februari 2022.
Artikel 1: Ingevolge het arbeidsongeval van 31 januari 2011, wordt er aan betrokkene, arbeider, geboren op 4 februari 1963 en wonende Nijlse baan 20 - 2280 Grobbendonk, een blijvende arbeidsongeschiktheid toegekend .
Artikel 2: Voor de berekeningen worden volgende gegevens in aanmerking genomen:
Basisloon tegen index 138,01, andere professionele voordelenen en vakantiegeld inbegrepen: 23.037,79 euro.
Letsels: Linker voet crushtrauma waarvoor partiele amputatie.
Graad van globale blijvende arbeidsongeschiktheid 45,00% zoals vastgesteld door de medische dienst.
Consolidatiedatum: 25 november 2015.
Uitwerking van de rente: 01 november 2015.
Artikel 3: Betrokkene heeft recht op een jaarrente.
Die rente beloopt tegen zijn niet–geïndexeerde waarde, dus tegen 100% aan index 138,01: 23.037,79 euro x 45,00/100 = 10.367,01 euro.
In toepassing van artikel van artikel 6 § 1 van de wet van 3 juli 1967, wordt deze rente beperkt tot 23.037,79 x 25/100 = 5.759,45 euro.
Tegen index 209,16 geldig bij datum van het ongeval, beloopt die rente: 5.759 x 1,5157 = 8.729,60 euro en is maandelijks vooraf betaalbaar door één twaalfde, nl: 727,47 euro.
In uitvoering van de wettelijke bepalingen wordt de rente niet aan de schommelingen van de verbruikersindex aangepast.
Artikel 4: In het kader van het verzekeringscontract nr. 6051056, onderschreven door de gemeente Grobbendonk, verbindt Ethias NV, Prins-Bisschopssingel 73 te 3500 Hasselt, zich tot de volledige uitvoering van de regeling zoals hiervoor vermeld, in toepassing van het vonnis uitgesproken door de arbeidsrechtbank, van Antwerpen, afdeling Turnhout op 22 juni 2021 en rekening houdend met de bepalingen van de wet van 3 juli 1967.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021007564 tot en met 2021011042.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 22 november 2021.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 11 november 2021 tot en met 18 november 2021.