DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
BESLUIT:
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
De notulen van de gemeenteraad van 17 september 2024 worden goedgekeurd.
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij Cipal dv. De gemeente werd per schrijven van 12 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de algemene vergadering van Cipal dv die plaats zal vinden op 7 november 2024 om 16 uur op digitale wijze.
De agenda van de algemene vergadering van Cipal dv van 7 november 2024 bevat volgende agendapunten:
De gemeenteraad van 26 mei 2020 stelde de heer Guy Echelpoels voor als volmachtdrager voor de algemene vergadering van Cipal dv gedurende de ganse legislatuur.
De gemeenteraad van 28 februari 2019 stelde de heer Brent Wouters voor als plaatsvervanger voor de algemene vergadering van Cipal dv gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De statuten van Cipal.
De toelichtende nota van Cipal betreffende de agendapunten van deze algemene vergadering.
De voorstellen van de raad van bestuur van Cipal.
Voorafgaand aan onze algemene vergadering vindt op 22 oktober ons halfjaarlijkse Webinar plaats. Tijdens deze sessie zullen de activiteiten en de begrotingscijfers voor 2025 van Cipal dv toegelicht worden. Meer informatie over het Webinar is beschikbaar op deze pagina https://www.c-smart.be/cipal/webinar-cipal-dv22oktober2024/.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 7 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Cipal dv
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij Creat Services dv. De gemeente werd per schrijven van 5 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv die plaats zal vinden op 26 november 2024 om 14.30 uur in in FLANDERS EXPO, Maaltekouter 1, 9051 Gent.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv van 26 november 2024 bevat volgende agendapunten:
1. Wijziging van vermogen
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
4. Begroting 202 5 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
5. Actualisering presentievergoeding
6. Statutaire benoemingen
Varia
De gemeenteraad van 28 februari 2019 stelde mevrouw Peggy Goormans voor als volmachtdrager en de heer Gino Van der Elst als plaatsvervanger voor de algemene vergaderingen van Creat Services dv gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv van 26 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Creat Services dv (20241126BAV@farys.be)
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij Fluvius Antwerpen. De gemeente werd per schrijven van 19 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen die plaats zal vinden op 27 november 2024 om 18 uur in Vestar (zaal Pano), Van Diepenbeeckstraat 12 te 2018 Antwerpen.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 27 november 2024 bevat volgende agendapunten:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2025.
2. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig artikel 6:114 e.v. WVV.
3. Desgevallend aanvaarding uitbreiding aansluiting gemeenten voor (neven)activiteiten.
4. Statutaire benoemingen.
5. Statutaire mededelingen
De gemeenteraad van 28 april 2020 stelde de heer Guy Echelpoels voor als volmachtdrager voor de algemene vergadering van Fluvius Antwerpen gedurende de ganse legislatuur.
De gemeenteraad van 28 februari 2019 stelde de heer Ulrik Anthonis voor als plaatsvervanger voor de algemene vergadering van Fluvius Antwerpen gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 27 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius Antwerpen
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij IKA. De gemeente werd per schrijven van 1 oktober 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van IKA die plaats zal vinden op 22 november 2024 om 18.45 uur in Alta Ripa II, Engelstraat 6 te 2360 Oud-Turnhout.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van IKA van 22 november 2024 bevat volgende agendapunten:
De gemeenteraad van 28 april 2020 stelde de heer Guy Echelpoels voor als volmachtdrager voor de algemene vergaderingen van IKA gedurende de ganse legislatuur.
De gemeenteraad van 28 februari 2019 stelde de heer Gino Van der Elst voor als plaatsvervanger voor de algemene vergaderingen van IKA gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IKA van 22 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IKA
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij IOK. De gemeente werd per schrijven van 27 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van IOK die plaats zal vinden op 19 november 2024 om 18 uur in de kantoren van IOK, Antwerpseweg 1 te Geel.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van IOK van 19 november 2024 bevat volgende agendapunten:
De gemeenteraad van 28 april 2020 stelde de heer Guy Echelpoels voor als volmachtdrager voor de algemene vergadering van IOK gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK van 19 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IOK
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij IOK Afvalbeheer. De gemeente werd per schrijven van 27 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer die plaats zal vinden op 19 november 2024 om 18.30 uur in de kantoren van IOK Afvalbeheer, Antwerpseweg 1 te Geel.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 19 november 2024 bevat volgende agendapunten:
De gemeenteraad van 28 april 2020 stelde de heer Guy Echelpoels voor als volmachtdrager voor de algemene vergadering van IOK Afvalbeheer gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 19 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IOK Afvalbeheer
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij Iveka. De gemeente werd per schrijven van 23 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Iveka die plaats zal vinden op 22 november 2024 om 18 uur in Alta Ripa II, Engelstraat 6 te 2360 Oud-Turnhout.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 22 november 2024 bevat volgende agendapunten:
De gemeenteraad van 28 februari 2019 stelde de heer Gino Van der Elst voor als volmachtdrager en de heer Eric Van Meensel als plaatsvervanger voor de algemene vergadering van Iveka gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 22 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Iveka
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Het lokaal bestuur Grobbendonk is aangesloten bij Pontes. De gemeente werd per schrijven van 26 september 2024 uitgenodigd om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Pontes die plaats zal vinden op 21 november 2024 om 19 uur op digitale wijze.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 21 november 2024 bevat volgende agendapunten:
De gemeenteraad van 28 februari 2019 stelde de heer Gino Van der Elst voor als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van Pontes gedurende de ganse legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De statuten van Pontes.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (2 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang).
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 21 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pontes
Alle vertegenwoordigers
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Betrokkenen, doen overdracht van: een perceel grond, gelegen ter plaatse Steenbergstraat 6, volgens titels onder grotere oppervlakte kadastraal bekend sectie B, nummer 203Y2P0000 en deel van nummer 203F3P0000, en thans kadastraal bekend sectie B, deel van nummer 203S3P0000, met een oppervlakte volgens meting van zevenentwintig vierkante meter (27 m2), zoals dit goed staat afgebeeld als lot A op het opmetingsplan opgemaakt op 7 september 2022 door landmeter-expert Paul Verhaert, handelend voor de besloten vennootschap Studiebureau Verhaert & Co, met zetel te 2288 Bouwel, Rode Haagjes 3/001.
Met gereserveerde perceelsidentificatie: 203T3P0000.
Ontwerpakte opgemaakt door notarisvennootschap Notadux te Grobbendonk.
BESLUIT:
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge artikel 27 van het decreet lokaal bestuur,
Goedgekeurd met 13 stemmen voor (7 GIB, 3 N-VA, Carine Geyselings en Koen De Vries) en 2 onthoudingen (Els Beullens en Natalie Moens).
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen ter plaatse Steenbergstraat 6, volgens titels onder grotere oppervlakte kadastraal bekend sectie B, nummer 203Y2P0000 en deel van nummer 203F3P0000, en thans kadastraal bekend sectie B, deel van nummer 203S3P0000, met een oppervlakte volgens meting van zevenentwintig vierkante meter (27 m2), op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
In het kader van de opdracht “Ontsluiting van de Industrieweg op het op- en afrittencomplex E313 - studieopdracht” werd op 23 april 2020 een bestek met nr. FIN/2020/017 opgesteld door team Financieel Management.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 71.000,00 excl. btw of € 85.910,00 incl. 21% btw.
Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 4 mei 2020 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 4 mei 2020 om de plaatsingsprocedure te starten.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 29 juni 2020 de opdracht “Ontsluiting van de Industrieweg op het op- en afrittencomplex E313 - studieopdracht” te gunnen volgens bestek FIN/2020/017 aan Arcadis Belgium nv tegen het inschrijvingsbedrag van € 131.219,66 incl. 21% btw.
In het kader van de opdracht “Aanstellen van een ontwerper en veiligheidscoördinator voor het opmaken van de studie voor de aanleg van fietspaden langsheen de Industrieweg" werd een bestek met nr. TD/15/03 opgesteld door de technische dienst.
De raming excl. btw overschrijdt de limiet voor het gebruik van de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking van € 85.000,00 niet.
Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 15 september 2015 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de gunningswijze van deze opdracht, met name de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 24 augustus 2015 om de gunningsprocedure te starten.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 9 mei 2016 deze opdracht te gunnen aan de economisch meest voordelige (rekening houdend met de gunningscriteria) bieder, zijnde ARCADIS Belgium nv, Posthofbrug 12 te 2600 Berchem.
In kader van dit dossier moeten er onteigeningen gebeuren. Lokale besturen kunnen beroep doen op de Vlaamse Belastingdienst, Afdeling Juridische Dienstverlening, dienst Vastgoedtransacties om de bedragen van de onteigeningen te schatten, de onderhandelingen te voeren met de eigenaars van de te onteigenen percelen en het verlijden van de aktes. De dienst Vastgoedtransacties is onderbemand en wordt overbevraagd, zodat ze enkel nog gewestelijke dossiers behandelen en lokale dossiers in de wachtrij komen.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 13 december 2021 houdende goedkeuring van het aanstellen van IOK als onderhandelaar om de Vlaamse belastingdienst, dienst Vastgoedtransacties bij te staan in het realiseren van de grondverwervingen voor beide dossiers.
De dienst Vastgoedtransacties maakte de ontwerpaktes op voor innames 5, 6 en 16.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.
Decreet van 26 maart 2004 betreffende openbaarheid van bestuur.
De beloftes van verkoop voor genoemde innames werden reeds goedgekeurd door de gemeenteraad. Voor innames 5 en 6 gebeurde dit op 27 februari 2024, voor inname 16 op 25 juni 2024.
BD000002 We dragen bij tot een veilige, vlotte en duurzame leefomgeving. 2020-2025.
AP000008 We investeren in de (her)aanleg en onderhoud van fiets- en voetpaden. 2020-2025.
AP000009 We garanderen, samen met onze partners, sterke en betrouwbare netwerken. 2020-2025.
AC000292 We investeren in de aanleg van een fietspad aan de Industrieweg.
AC000302 We investeren in een op- en afrittencomplex E313/N13/Industrieweg.
MJP001197.
MJP002088.
BESLUIT:
Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Artikel 1: De ontwerpaktes voor inname 5, 6 en 16 worden goedgekeurd.
Artikel 2: De vooropgestelde kredietverschuiving wordt goedgekeurd.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Vlaamse belastingdienst, Afdeling Juridische Dienstverlening, Vastgoedtransacties Brussel - Vastgoedtransacties Oost, Koning Albert II-laan 15 bus 395, 1210 Brussel
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
We maakten een denkoefening om te bekijken hoe we een kwalitatieve dienstverlening in de sporthal kunnen blijven garanderen, ook wanneer de zaalwachters minder fysiek aanwezig zijn. Op basis daarvan werd met de gebruikers een tijdslijn afgesproken voor een gefaseerde uitrol van nieuwe afspraken rond toegang en gedeeld gebruik van de sporthal.
De nodige technische aanpassingen werden reeds uitgevoerd. Ook aan het huidig reglement van inwendige orde - huishoudelijk reglement van sporthal De Molen dienen de nodige aanpassingen dringend te gebeuren om deze nieuwe werking mogelijk te maken binnen de afgesproken tijdslijn.
In een latere oefening zal het reglement van inwendige orde - huishoudelijk reglement afgestemd worden op de overige huishoudelijke reglementen binnen de diverse vrijetijdsinfrastructuur van het lokaal bestuur Grobbendonk. Om die reden beperken we ons vandaag tot de noodzakelijke aanpassingen.
De aangepaste onderdelen worden geel gemarkeerd in bijlage 1 en worden hierna opgesomd.
Reglement van inwendige orde
Art. 10 - Het personeel zal de huurder bij elke ingebruikneming de kleedkamer en sportvloer aanwijzen. Bij vertrek zal het personeel nagaan of de gebruikte lokalen in behoorlijke staat zijn en of er geen beschadigingen werden aangebracht
wordt vervangen door:
De toewijzing van de kleedkamers alsook de (week)planning wordt geafficheerd in de sporthal. De huurder zal een sleutel van de kleedkamer ontvangen. Bij vertrek zal de huurder nagaan of de gebruikte lokalen in behoorlijke staat zijn en of er geen beschadigingen werden aangebracht.
Art. 14 - De bij het personeel geleende materialen moeten terstond na het beëindigen van het gebruik aldaar worden terugbezorgd
wordt vervangen door:
Indien er gemeentelijke materialen en/of toestellen aanwezig in de sporthal gebruikt worden, dienen deze meteen na gebruik terug op de daarvoor voorziene plaats gezet te worden.
Art. 14 - Onder toezicht van het personeel, plaatsen de gebruikers de toestellen en ruimen ze terug op binnen de vastgestelde verhuurtijd
wordt vervangen door:
De gebruikers plaatsen de toestellen en ruimen ze terug op binnen de vastgestelde huurtijd.
Art. 27 - Het complex wordt geopend en gesloten door het personeel
wordt vervangen door:
De buitendeur van de sporthal wordt 's morgens door het gemeentelijk personeel geopend. Wanneer de cafetaria gesloten is, dient de buitendeur met de sleutel te worden afgesloten door de laatste gebruiker van de dag. Wanneer de cafetaria geopend is, sluiten de concessiehouders 's de buitendeur avonds af.
De kleedkamers en de grote zaal worden met een persoonlijke code voor het alarm en een ketting geopend en gesloten. Telkens wanneer een gebruiker dit gedeelte van de sporthal betreedt en/of verlaat en er geen vorige/volgende gebruiker aanwezig is, dient de ketting gesloten te worden en het alarm aan-uitgezet te worden met de persoonlijke code.
Art. 30 - In noodsituaties dienen strikt de onderrichtingen van het personeel te worden opgevolgd. Bij brand, normaal gemeld door een geluidssignaal, dienen de accommodaties ordelijk en zo snel mogelijk te worden ontruimd
wordt vervangen door:
De richtlijnen in geval van brand alsook de noodnummers worden geafficheerd in de sporthal. Bij brand, normaal gemeld door een geluidssignaal, dienen de accommodaties ordelijk en zo snel mogelijk te worden ontruimd.
Gebruikers ontvangen een gebruikershandleiding. Bij technische problemen of algemene vragen kunnen gebruikers terecht op de telefoonnummers vermeld in de gebruikershandleiding.
Art. 35 - Voor elke huurder moet op het ogenblik van gebruik een aansprakelijkheidsverzekering bij een erkende verzekeringsmaatschappij onderschreven zijn, waarvan de geldigheidsduur niet is overschreden
wordt vervangen door:
Het lokaal bestuur van Grobbendonk sluit een brandverzekering af. In deze brandverzekering moet steeds de volgende bijzondere voorwaarde worden opgenomen:
De verzekeraar doet kosteloos afstand van alle verhaal dat hij zou kunnen uitoefenen tegen natuurlijke of rechtspersonen ten aanzien van wie de verzekerden vooraf zelf afstand van verhaal hebben gedaan. Algemeen ziet de verzekeraar af van elk verhaal dat hij bij een schadegeval als gesubrogeerde in de rechten van de verzekerde eventueel zou kunnen uitoefenen tegen besturen, openbare of private instellingen, groeperingen van leerlingen en oud-leerlingen, evenals tegen alle personen die, met uitzondering van commerciële exploitanten, het recht krijgen om kosteloos of tegen vergoeding gebruik te maken van de verzekerde gebouwen voor openbaar gebruik, zoals scholen, feestzalen, culturele centra, sportcomplexen en andere vergelijkbare voorzieningen. Dit geldt niet in geval van kwaadwilligheid en voor zover de betrokkenen hun aansprakelijkheid niet elders verzekerd hebben.
Huishoudelijk reglement
Art. 1 - Tijdens deze sluitingsdagen kan er geen enkele activiteit plaatshebben
wordt vervangen door:
Tijdens deze sluitingsdagen is het enkel mogelijk om de sporthal te gebruiken onder volgende voorwaarden: mits voorafgaande aanvraag via sporthal.demolen@grobbendonk.be (min 14 dagen op voorhand), indien er geen andere invulling is op dat moment (bijv: vakantiewerking, onderhoudswerken, verkiezingen,...). Aangezien er voor deze dagen geen vaste planning is, hanteren we hiervoor het "first come, first serve" principe. Er is op de sluitingsdagen geen gemeentelijk personeel aanwezig.
BESLUIT:
Goedgekeurd met 12 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en 1 Vlaams Belang), 2 stemmen tegen (Vooruit) en 2 onthoudingen (CD&V).
Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassingen van het reglement van inwendige orde en het huishoudelijk reglement van sporthal De Molen als volgt:
Reglement van inwendige orde
Art. 10 - Het personeel zal de huurder bij elke ingebruikneming de kleedkamer en sportvloer aanwijzen. Bij vertrek zal het personeel nagaan of de gebruikte lokalen in behoorlijke staat zijn en of er geen beschadigingen werden aangebracht
wordt vervangen door:
De toewijzing van de kleedkamers alsook de (week)planning wordt geafficheerd in de sporthal. De huurder zal een sleutel van de kleedkamer ontvangen. Bij vertrek zal de huurder nagaan of de gebruikte lokalen in behoorlijke staat zijn en of er geen beschadigingen werden aangebracht.
Art. 14 - De bij het personeel geleende materialen moeten terstond na het beëindigen van het gebruik aldaar worden terugbezorgd
wordt vervangen door:
Indien er gemeentelijke materialen en/of toestellen aanwezig in de sporthal gebruikt worden, dienen deze meteen na gebruik terug op de daarvoor voorziene plaats gezet te worden.
Art. 14 - Onder toezicht van het personeel, plaatsen de gebruikers de toestellen en ruimen ze terug op
wordt vervangen door:
De gebruikers plaatsen de toestellen en ruimen ze terug op binnen de vastgestelde huurtijd.
Art. 27 - Het complex wordt geopend en gesloten door het personeel
wordt vervangen door:
De buitendeur van de sporthal wordt 's morgens door het gemeentelijk personeel geopend. Wanneer de cafetaria gesloten is, dient de buitendeur met de sleutel te worden afgesloten door de laatste gebruiker van de dag. Wanneer de cafetaria geopend is, sluiten de concessiehouders 's de buitendeur avonds af.
De kleedkamers en de grote zaal worden met een persoonlijke code voor het alarm en een ketting geopend en gesloten. Telkens wanneer een gebruiker dit gedeelte van de sporthal betreedt en/of verlaat en er geen vorige/volgende gebruiker aanwezig is, dient de ketting gesloten te worden en het alarm aan-uitgezet te worden met de persoonlijke code.
Art. 30 - In noodsituaties dienen strikt de onderrichtingen van het personeel te worden opgevolgd. Bij brand, normaal gemeld door een geluidssignaal, dienen de accommodaties ordelijk en zo snel mogelijk te worden ontruimd
wordt vervangen door:
De richtlijnen in geval van brand alsook de noodnummers worden geafficheerd in de sporthal. Bij brand, normaal gemeld door een geluidssignaal, dienen de accommodaties ordelijk en zo snel mogelijk te worden ontruimd.
Gebruikers ontvangen een gebruikershandleiding. Bij technische problemen of algemene vragen kunnen gebruikers terecht op de telefoonnummers vermeld in de gebruikershandleiding.
Art. 35 - Voor elke huurder moet op het ogenblik van gebruik een aansprakelijkheidsverzekering bij een erkende verzekeringsmaatschappij onderschreven zijn, waarvan de geldigheidsduur niet is overschreden
wordt vervangen door:
Het lokaal bestuur van Grobbendonk sluit een brandverzekering af. In deze brandverzekering moet steeds de volgende bijzondere voorwaarde worden opgenomen:
De verzekeraar doet kosteloos afstand van alle verhaal dat hij zou kunnen uitoefenen tegen natuurlijke of rechtspersonen ten aanzien van wie de verzekerden vooraf zelf afstand van verhaal hebben gedaan. Algemeen ziet de verzekeraar af van elk verhaal dat hij bij een schadegeval als gesubrogeerde in de rechten van de verzekerde eventueel zou kunnen uitoefenen tegen besturen, openbare of private instellingen, groeperingen van leerlingen en oud-leerlingen, evenals tegen alle personen die, met uitzondering van commerciële exploitanten, het recht krijgen om kosteloos of tegen vergoeding gebruik te maken van de verzekerde gebouwen voor openbaar gebruik, zoals scholen, feestzalen, culturele centra, sportcomplexen en andere vergelijkbare voorzieningen. Dit geldt niet in geval van kwaadwilligheid en voor zover de betrokkenen hun aansprakelijkheid niet elders verzekerd hebben.
Huishoudelijk reglement
Art. 1 - Tijdens deze sluitingsdagen kan er geen enkele activiteit plaatshebben
wordt vervangen door:
Tijdens deze sluitingsdagen is het enkel mogelijk om de sporthal te gebruiken onder volgende voorwaarden: mits voorafgaande aanvraag via sporthal.demolen@grobbendonk.be (min 14 dagen op voorhand), indien er geen andere invulling is op dat moment (bijv: vakantiewerking, onderhoudswerken, verkiezingen,...). Aangezien er voor deze dagen geen vaste planning is, hanteren we hiervoor het "first come, first serve" principe. Er is op de sluitingsdagen geen gemeentelijk personeel aanwezig.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht aan team Vrije tijd en team Uitvoering & Onderhoud om alle praktische aanpassingen die deze wijzigingen met zich mee brengen tijdig uit te voeren in functie van de gefaseerde uitrol van de nieuwe werking.
Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht aan team Vrije tijd en team Uitvoering & Onderhoud om in december een evaluatiemoment in te plannen.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn bepalen wanneer hen een opvolgingsrapportering, met een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan, wordt voorgelegd. Er wordt minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar voorgelegd.
Artikel 263 van het decreet lokaal bestuur schrijft voor dat de opvolgingsrapportering minstens volgende elementen dient te bevatten:
1° een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan;
2° een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar;
3° in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan;
4° in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiële risico’s. De wettelijke vereisten werden vertaald in volgende rapporten:
- Overzicht van de prioritaire doelstellingen en actieplannen;
- Schema T2: Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;
- Schema J1: Doelstellingenrekening.
In de bijgevoegde beleidsrapporten zijn enkel de kosten en opbrengsten in de kolommen van de jaarrekening terug te vinden.
BESLUIT:
Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2024:
- Beleidsevaluatie prioritaire acties;
- Beleidsopvolging overheidsopdrachten;
- Beleidsopvolging klimaatacties;
- J1 Doelstellingenrekening;
- ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie);
- T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;
- T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;
- T3 Investeringsproject.
DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
Vragen en antwoorden over gemeentelijke aangelegenheden die niet op de agenda van de gemeenteraad staan, ingevolge artikel 11 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad.
BESLUIT:
GIB: Geen vragen
N-VA: Geen vragen
Vooruit:
CD&V:
Vlaams Belang: Geen vragen
Namens Gemeenteraad,
Daan Ceulemans
algemeen directeur
Peggy Goormans
voorzitter