Mon 11/03/2024 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 4 maart 2024 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van het ontslag van Fatima De Smedt als gemeenteraadslid.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Artikel 1: Goedkeuring om het voorstel tot schrijven te ondertekenen en versturen naar het Kabinet van de Vlaamse minister van Financiën en Begroting, Wonen en Erfgoed t.a.v. minister dhr. Diependaele.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur op 2 en 3 mei 2024.
Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen op 2 en 3 mei 2024:
- mevrouw Kristel Van Regemortel, teamleider Mens & Welzijn
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Teamleider Mens & Welzijn
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de beleidsgroepen Neteland van:
Kennisname van de notulen van het MAT van 5 februari 2024.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 10 januari 2024 van Fluvius OV.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 12 december 2023 van Iveka.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pidpa van 19 april 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pidpa
Alle vertegenwoordigers
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 29 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Elke Vervoort voor het isoleren en het aanbrengen van een crepi op alle gevels en het wijzigen van de raam- en deuropeningen, met als adres Bevrijdingsstraat 22, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 16Y4.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het isoleren en het aanbrengen van een crepi en het wijzigen van de raam- en deuropeningen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
* De geschreven maten op de bouwplannen zijn bindend.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Het college van burgemeester en schepenen geeft de vergunning af aan Gorik Vandersanden namens Sparki BV voor het bouwen van een laadstation, met als adres Herentalse steenweg 10, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 58M7.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een laadstation.
Deze stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
De vergunning wordt afgeleverd onder volgende voorwaarden:
De voorwaarden opgelegd in volgende adviezen moeten strikt worden nageleefd:
* De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 24-200997.
* De te ontbossen oppervlakte bedraagt 349 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
* De resterende bosoppervlakte 233 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
* De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
* De bosbehoudsbijdrage van € 2.209,17 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
* De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
* De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
* Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
* Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
* Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
* Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
* De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 7 maart 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Robertus Klerks voor het melden van een zorgwoning, met als adres Bergstraat 31, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 147H8.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het melden van een zorgwoning.
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het beëindigen van de zorgsituatie is eveneens meldingsplichtig.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 28 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Evelien Wouters voor het beperkt vellen van 2 acacia's, met als adres Lierse steenweg 139, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 5R.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het beperkt vellen van 2 acacia's.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Tom Herrijgers voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Lierse steenweg 62A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 65X2 met inrichtingsnummer 20240224-0004.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
Tijdelijke bronbemaling (geschat 4 weken) aan 20 m³/uur - 13.440 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van het ingediende beroep bij de dienst omgevingsberoepen.
Artikel 2: Volgend advies wordt aan de dienst omgevingsberoepen bezorgd voor de beroepsbehandeling: “Het college herhaalt de argumenten die haar deden beslissen tot voorwaardelijk vergunnen van de omgevingsaanvraag.”
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van 28 mei 2024.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van 27 februari 2024 van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. De gemeente komt niet tussen in de procedure tussen de verzoekende partij en de deputatie.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen via info.vergunningsbetwistingen@vlaanderen.be
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 2 coniferen op het perceel Hanegoor 22, kadastraal gekend als 2/B/351R.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met een nieuwe gemengde haag of één hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 2/B/351R, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 6 wilgen, 8 populieren, 1 eik (enkel zijtak) en 1 kers op het perceel Bouwelse steenweg 5, kadastraal gekend als 1/D/247M11.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Kennisname van het behalen van het Vlaco keuringsattest.
Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van het beheersplan door het Agentschap Onroerend Erfgoed en het Agentschap Natuur en Bos.
Artikel 1: Kennisname van de opheffing van de bescherming als cultuurhistorisch landschap van de parochiekerk Onze-Lieve-Vrouw ten Hemel in Bouwel.
Artikel 1: Machtiging verlenen aan betrokkene tot de verkoop van ijs met de ijskar genaamd 'Mijn Droomijsje' op maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag en dit van mei tot eind september 2024.
Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de Politiecodex en de Vlarem-geluidsnorm te respecteren:
- Het is verboden op de openbare weg, al dan niet op een voertuig, geluid te verwekken met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van volgende voorwaarden:
- De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.
- Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.
- De persoon die de ijskar bemant, moet deze machtiging bij zich hebben en tonen op vraag van de bevoegde personen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Betrokkene
De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 19 september 2022 houdende goedkeuring van een tijdelijk verkeersreglement voor het verkleinen van de zwaaikom en heraanleg oververdediging (jaagpad Zuid) wordt herroepen en aangepast als volgt:
Artikel 1: Van 1 maart tot en met 31 december 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het zuidelijk jaagpad Albertkanaal en de Uitbreidingsstraat, zijnde:
- het jaagpad zal volledig afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van de werfzone, net achter de brug over het Albertkanaal tot achter de werfzone ter hoogte van de Kleine Nete
- de Uitbreidingsstraat zal volledig afgesloten worden voor alle verkeer vanaf de Albertkanaalstraat tot achter de werfzone ter hoogte van de Kleine Nete.
Artikel 2: Het fietsverkeer zal omgeleid worden:
- via de Albertkanaalstraat, Industrieweg om net achter het recyclagepark terug naar het jaagpad te rijden
Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema van 28 februari 2024 opgesteld door betrokkene.
Artikel 4: Opmerkingen bij het signalisatieschema:
Omleiding aan te duiden via het noordelijk jaagpad:
- in Viersel ter hoogte van Watersportlaan, Nederviersel, Herentalse baan
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Betrokkene is op de hoogte van de komende werken aan het fietspad Industrieweg. Te gepaster tijde zal een overleg ingepland worden met de uitvoerende aannemer en het lokaal bestuur.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Op 29 maart 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat ter hoogte van huisnummer 120, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording (B19 en B21)
- bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met een C35-bord
- gezien het voetpad ingenomen wordt voor de werken zal op de rijbaan een veilige corridor afgebakend worden op de rijbaan
- de werfzone en de corridor zullen afgebakend worden met afzethekken en sergeanten voorzien van dagslapers
- op de afzethekken komt een D1(c/d)-bord ter aanduiding van de te volgen richting
- het verplicht gebruik van de corridor door de voetgangers wordt aangeduid via de borden D11 (verplicht weg voor voetgangers)
Artikel 2: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 5 maart 2024 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 6 maart tot en 30 september 2024 in het kader van de weg- en rioleringswerken Stationlei aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de N13 zijnde:
- het fietspad langsheen de oneven zijde van de N13, tussen het kruispunt met de Stationlei en Dorp, wordt een dubbelrichtingsfietspad.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd woren met een D7-bord (verplicht fietspad) en onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in beide richtingen):
- naast het fietspad N13, komende uit Dorp
- naast het fietspad N13, komende van het kruispunt Stationlei/Bouwelse steenweg.
Artikel 3: Om de bestuurders komende uit Dorp te verwittigen zal een B1-bord (voorrang verlenen) en onderbord (fietsers en bromfietsers in beide richtingen op de dwarslopende openbare weg die men gaat oprijden) gezet worden.
Artikel 4: Er zal een omleidingspijl voor fietsers geplaatst worden:
- aan het begin van de Stationlei, net achter het kruispunt met de N13, wijzende richting Nijlen
- komende uit Dorp, wijzende richting Herentals
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9 : Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Aan betrokkene toelating te verlenen om het openbaar domein ter hoogte van Eikenlei 6 te verharden tussen het voet/fietspad en de klinkerstrook langsheen de rijbaan over een breedte van +/- 6m. Deze 6m omvat de oprit en het tuinpad naar de voordeur met inbegrip van 1,60m tussen beide.
Artikel 2: Bij het aanleggen van de verharding mag niet geraakt worden aan de huidige versmalling van de rijbaan. Deze dient behouden te blijven zoals momenteel ingericht.
Artikel 3: De verharding dient aan de volgende voorwaarden te voldoen
• waterdoorlatend materiaal gebruiken zijnde: waterdoorlatende betonstraatstenen, betonstraatstenen met perforaties of afstandshouders, niet cement-gebonden siergrind zoals bijvoorbeeld dolomiet of grasdals;
• fundering dient waterdoorlatend te zijn;
• opbreekbaar materiaal gebruiken;
• materiaal mag enkel op een niet bestendige wijze met elkaar verbonden worden;
• verharding mag de goede afwatering van de openbare weg niet in het gedrang brengen;
• verharding kan ten allen tijde om redenen van openbaar nut worden opgebroken, zonder dat de eigenaar, verhuurder, pachter, erfpachter, opstalhouder, vruchtgebruiker of gebruiker van het onroerend goed waar de verharding toegang verleent, zich hiertegen kan verzetten;
• kosten van aanleg en onderhoud alsook het onderhoud zelf vallen volledig ten laste van de aanvrager;
• het verharde gedeelte blijft openbaar domein en de wegcode blijft van toepassing.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (01/01/24 tot 06/03/24) van EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde voor de opdracht “Renovatie gelijkvloers gemeentehuis” voor een bedrag van € 101.105,66 excl. btw of € 122.337,85 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000214/MJP000348).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Empowergroup
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor het meerwerk 'verrekening 01' uit te voeren binnen de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanleg Stationlei fietspad” voor een totaal bedrag van 158.655,74 euro excl. BTW of 191.973,45 euro incl. BTW.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2024/2240007/OM/0200/ (actie/raming AC000300/MJP00310), na kredietverschuiving zoals bij de financiële gevolgen aangegeven.
Artikel 3: De factuur voor betaling wordt overgemaakt aan het team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Jonckheere
Vangeel
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 1.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Zorg & Gezondheid
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Het gemeentebestuur voorziet aanplakborden om verkiezingspropaganda aan te brengen naar aanleiding van de federale, Vlaamse en Europese verkiezingen van 9 juni 2024.
Artikel 2: De aanplakborden zullen voorzien worden op de volgende locaties:
Artikel 3: De aanplakking gebeurt door de politieke partijen binnen de voorziene ruimte aangegeven door de volgnummer van de politieke partij. En is pas toegestaan na aanduiding van de volgnummers op de borden.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Het grondgebied van de gemeente Grobbendonk op te delen in twee geografische deelgebieden Grobbendonk en Bouwel.
Artikel 2: De geografische deelgebieden verder op te delen in stemafdelingen volgens de bijgevoegde lijst.
Artikel 3: Aan de stemafdelingen of stembureaus volgende namen toe te kennen aan de hand van hun topografische ligging:
Artikel 1: De niet-geconcedeerde graven van het jaar 2009 en de niet-geconcedeerde columbariumnissen van het jaar 2009 op de begraafplaatsen Grobbendonk, Bouwel kerk en Bouwel Het Hoog te ontruimen. De procedure start op 1 april 2024.
Artikel 2: De procedure aan de ingang van de begraafplaatsen en individueel aan de graven en nissen bekend te maken.
Artikel 3: De nabestaanden hebben de mogelijkheid om voor de niet-geconcedeerde begravingen een concessie aan te vragen. De concessie wordt verleend voor een termijn van 10 of 20 jaar per persoon. Voor de concessie wordt, overeenkomstig het belastingreglement, een tarief van €100 per persoon voor een termijn van 10 jaar of €200 per persoon voor een termijn van 20 jaar betaald.
Artikel 4: De nabestaanden of belanghebbenden beschikken over een periode van 6 maanden (vanaf 1 oktober 2024) om de grafmonumenten en/ of grafgiften op de betrokken grafmonumenten van de overledenen, opgenomen in bijgevoegde lijsten, weg te nemen. De grafmonumenten die op het einde van de procedure nog op de begraafplaatsen aanwezig zijn, worden eigendom van de gemeentelijke overheid en worden ambtshalve verwijderd.
Artikel 5: De assen van de te ontruimen urnen worden uitgestrooid op de strooiweide van de begraafplaats.
Artikel 1: Aan Gentle nv, Pastoor Ballingstraat 41, 3550 Heusden-Zolder, wordt de toelating gegeven om een stratenplan vorm te geven, te drukken en te verspreiden voor onze gemeente.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Team Financieel Management
Gentle nv
Artikel 1: Toestemming geven aan team Uitvoering & Onderhoud om collectief vervoer te organiseren door de gemeentelijke bus ter beschikking te stellen op donderdagavond 16 mei 2024 van en naar Merksplas ten behoeve van het ambtenarenbal 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team HRM & Secretariaat
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Kennisname van de resultaten en de analyse van de evaluatie van de beleidscolleges, met als doel een optimaal functioneren van het beleidscollege te waarborgen.
Artikel 2: Goedkeuring van de bijsturingen en/ of herhalingen zoals hierboven geformuleerd door het managementteam.
Artikel 1: Het dossier niet te gunnen om volgende redenen: Hetgeen gevraagd werd in de technische bepalingen kan niet geleverd worden. Geen van de aanbieders kan op dit moment een verbinding aanbieden via Modbus of het MQTT-protocol".
Artikel 2: Stopzetting van deze overheidsopdracht.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: De inschrijver Dakwerken Juriaan voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.
Artikel 2: De offerte van Dakwerken Juriaan wordt als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 4 maart 2024, opgesteld door de ontwerper.
Artikel 4: De opdracht “Bakgoten aan beide zijde van het lange gebouw volledig vervangen door een dakgoot” wordt gegund aan de firma met de enige offerte (op basis van de prijs), zijnde Dakwerken Juriaan, Oude Bevelsesteenweg 152 te 2560 Nijlen tegen het nagerekende offertebedrag van 32.190,00 euro excl. btw of 34.121,40 euro incl. 6% btw.
Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2024-213.
Artikel 6: Goedkeuring te verlenen om het bedrag van 4.121,40 euro te verschuiven van MJP001853 naar MJP001263.
Artikel 7: Goedkeuring te verlenen om geen wachtperiode van 15 dagen te nemen maar op opdracht te sluiten na goedkeuring van deze gunning.
Artikel 8: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op boekhoudsleutel 2210007/SA/0800/01 (actie/raming AC000221/MJP001263).
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Firma Dakwerken Juriaan
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om in te stappen in de raamovereenkomst van Pidpa.
Artikel 2: Goedkeuring te verlenen aan het contract "Onderhoud van brandkranen in het drinkwaternet" WS16026
Artikel 2: Deze raamovereenkomst zal aanvangen na goedkeuring van deze beslissing en neemt een einde op het einde van het raamcontract.
Artikel 3: Start van de overeenkomst na goedkeuring.
Artikel 4: Afname kan gebeuren tot 31/12/2024.
Artikel 5: Goedkeuring bestellingen via kredieten beschreven bij de financiële gevolgen.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Pidpa
Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene in naam van W.J., tegen de belasting op bedrijfsruimten met artikel 458300052307 en voor 55,00 euro, is ontvankelijk verklaard maar ongegrond. De Kruispuntbank van Ondernemingen vermeldt 30 juni 2023 als stopzettingsdatum. Deze belasting blijft verschuldigd.
Artikel 2: Het bezwaar van betrokkene in naam van d.M.G., tegen de belasting op bedrijfsruimten met artikel 458300041593 en voor 55,00 euro, is ontvankelijk verklaard maar ongegrond. De Kruispuntbank van Ondernemingen vermeldt 1 december 2023 als stopzettingsdatum. Ook deze belasting blijft verschuldigd.
Artikel 3: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de kredietverschuivingen van februari 2024 van de gemeente.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
De leden van het managementteam
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 11 maart 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 11 maart 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023016996 tot en met 2023017002 (2023) en van 2024000983 tot en met 2024001214 (2024).
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 1 maart 2024 tot en met 7 maart 2024 (2023 en 2024).
Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.