Terug College van burgemeester en schepenen

Tue 05/11/2024 - 18:00 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa van 25 november 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Pidpa

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het agendapunt van de buitengewone algemene vergadering van Leefgoed van 26 november 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leefgoed

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de politieverordening betreffende gedepenaliseerde verkeersinbreuken. 

    Artikel 2: Deze politieverordening treedt in werking op 1 december 2024.

    Artikel 3: Het retributiereglement op het parkeren in de blauwe zone wordt opgeheven met ingang van 1 december 2024.

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 19 november 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 22 oktober 2024 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Pidpa - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    3. Team Secretariaat: Leefgoed - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    4. Team Ruimte & Vergunningen: GAS - politieverordening gedepenaliseerde verkeersinbreuken GAS - goedkeuring
    5. Team Financieel Management: Verkoop bouwgrond gelegen in de Schoolstraat 8c te 2280 Grobbendonk (lot 1 tot en met lot 5) - goedkeuring
    6. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vragenstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Studiebureau Verhaert & CO namens de heer Bart Goedemé & namens VECO INVEST BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: een aanvraag voor een nieuwe verkaveling.

    De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

    -            Bijgevoegde, aangepaste, stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.

    -            Voorwaarde bestaande garage: De bestaande bebouwing op lot 1 dient te worden afgebroken vóór vervreemding van betrokken lot of vóór het indienen van enige omgevingsvergunningsaanvraag voor het bouwen een constructie op betrokken lot.

    -            De toekomstige constructies op de afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

    -            De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

    - De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

    • Fluvius van 22 augustus 2024;
    • Pidpa van 13 augustus 2024

    -            De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

    -            De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    -            Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    -            De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     

    Lasten:

    -            De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

    -            Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na voorlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten voor het betrokken lot zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 31 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jeanine Van Goubergen voor het plaatsen van een open terras met zijwand, met als adres Bloktstraat 13A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 139B.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een open terras met zijwand.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 31 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Chris Palmans en mevrouw Lutgardis Janssens voor het verbouwen van een woning, met als adres Groenstraat 20, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 290B2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het verbouwen van een woning.

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 24 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

     

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door IGM bv voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Industrieweg zn, 2280 Grobbendonk . Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 70E6 en 70D6, gelegen langsheen Industrieweg 2 en Albertkanaalstraat 20 met inrichtingsnummer 20241018-0003.

    Volgende rubrieken worden in akte genomen:

    53.2.2°a) - Aktename

    het uitvoeren van een tijdelijke bemaling over een lengte van 160 m - 5.333 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
    • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater of de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de voorgestelde vermoedenslijst.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

  • Artikel 1: Van zaterdag 14 december 2024 - 07.00 uur tot zondag 15 december 2024 - 02.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het Astridplein, zijnde:
    - de toegang tot het Astridplein wordt verboden vanaf de kruispunten Schransstraat - Astridplein, Bergstraat - Quinten Matsyslaan en Boudewijnstraat - Astridplein.
    Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:

    • een afzethek met C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
      • aan het kruispunt Astridplein/Schransstraat
      • aan het kruispunt Bergstraat/Quinten Matsyslaan
      • aan het kruispunt Astridplein/Boudewijnstraat
    • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A"
      • aan het kruispunt Melkerijstraat/Schransstraat
      • aan het kruispunt De Vriesstraat/Schransstraat
      • aan het kruispunt Wijngaardstraat/Schransstraat
      • aan de rotonde Vaartkom/Boudewijnstraat
      • aan het kruispunt Leopoldstraat/Bergstraat

    Artikel 4: De te volgen omleidingen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan met F41-omleidingspijlen:

    • Omleiding tussen Vorselaar en Bouwel, in beide richtingen, via wijk 't Schrans
    • Omleiding tussen Pulle en Vorselaar via Nijverheidsstraat - Vorselaarse baan en Wijngaardstraat
    • Omleiding tussen Bouwel en Pulle via Vaartkom - Eikenlei - Van Craeyenhemstraat - Rubensstraat en Hendrik Consciencestraat.
    • Omleiding vanuit Bergstraat via Quinten Matsyslaan en Vaartkom

    Artikel 5: De knips in de wijk 't Schrans zullen voor deze gelegenheid verwijderd worden.

    Artikel 6: Van zaterdag 14 december 2024 - 07.00 uur tot zondag 15 december 2024 - 02.00 is het verboden te parkeren op gans het Astridplein met E3-borden, met uitzondering van de openbare parkings aan de bibliotheek tussen de kerk en de werfzone Astridplein 13-15.

    Artikel 7 : De paaltjes aan de inrit van de parking kant kerk moeten verwijderd worden.
    Artikel 8: De huidige in- en uitrit van de parking wordt dichtgezet met nadars/polgards voorzien van dagslapers.

    Artikel 9: Bijkomend is het op vrijdag 13 december 2024 verboden te parkeren aan de noordkant van het Astridplein, parkeerplaatsen ter hoogte van huisnummers 52-54 aan beide zijden van de straat voor het leveren van materialen.

    Artikel 10: Er dienen voldoende nadars/polgards geleverd te worden om de straten en gedeelte parking volledig te kunnen afsluiten en te vermijden dat gemotoriseerd verkeerd gemengd kan worden met bezoekers van het evenement.

    Artikel 11: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

    Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • De beslissing van de burgemeester van 22 oktober 2024 wordt bekrachtigd als volgt:

    Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 28 oktober 2024 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Lierse steenweg 145, zijnde:

    Artikel 1: Tijdens de werken wordt het fietspad afgesloten en moeten fietsers over de rijbaan passeren.   

    Artikel 2: Er zal een veilige corridor afgebakend worden met sergeanten voorzien van dagslapers om de 3 meter. Ter aankondiging wordt een bord gezet "fietsers op de rijbaan".

    Artikel 3: Voor het gemotoriseerd verkeer wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten. Deze worden aangekondigd met A33-borden. 

    Artikel 4: Voor het geval de lichten niet zouden werken dienen extra borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 geplaatst te worden (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen ).

    Artikel 5: Bijkomend wordt een inhaalverbod en een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd, respectievelijk met de borden C35 en C43.

    Artikel 6: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 7: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.
    Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
    Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan.
    Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan de betrokkene.
    Artikel 10: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

    Artikel 11 : Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar 
    Kapitein brandweer
    Ludo Willems en Suske Verhaegen, toezichters mobilhomeparking
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 25 november en 6 december 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hoevestraat ter hoogte van huisnummer 24, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer. 
    Artikel 2: Deze maatregel zal aangeduid worden met:
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor ieder bestuurder) voor en achter de werfzone
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor ieder bestuurder), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer", onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) en F45b-bord (doorlopende weg) aan de kruispunten Hoevestraat/Hoevepad en Hoevestraat/Kretbosstraat.

    Artikel 3: Het verkeer wordt omgeleid via de Kretbosstraat, Van Craeyenhemstraat en Hoevepad. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.

    Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 440000583685, opgesteld door betrokkene.
    Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 18 tot en met 29 november 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Waterwinningsstraat ter hoogte van huisnummer 2B, zijnde: 

    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21;
    - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden;
    - de versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7-borden.
    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
    Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

    Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 18 tot en met 29 november 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Oudstrijdersstraat ter hoogte van huisnummer 16, zijnde: 

    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21;
    - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden;
    - de versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7-borden.
    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 5: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

    Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

    Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Goedkeuring van de offerte met een bedrag van 81.008,65 euro excl. BTW en 81.688,76 euro incl. BTW.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Fluvius
    Studiebureau Quadrant

  • Artikel 1: Aan Fluvius de toelating te verlenen tot het overwelven van de gracht voor het perceel gelegen Lierse steenweg 145 over een lengte van 5 meter onder de voorwaarden vermeld in het besluit van de gemeenteraad van 13 november 2007 houdende goedkeuring van de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten op het gemeentelijk openbaar domein.

    Artikel 2: De betrokkene op te leggen de door Fluvius uitgevoerde inbuizing aan de stroomop- en stroomafwaartse zijde af te werken met een kopmuur in baksteen metselwerk of beton volgens de voorwaarden opgelegd door AWV.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Secretariaat
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Fluvius
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (1/9/24 - 31/10/24) van Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel voor de opdracht “Aanleg van belevenispark de Volle Vaart - Perceel 1 (Voorbereidende werken en grondwerken)” voor een bedrag van € 17.680,00 excl. btw of € 21.392,80 incl. 21% btw (€ 3.712,80 btw medecontractant).

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2220007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002598).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Heylen natuur en groenbedrijf

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (01/9/24 - 31/10/24) van Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel voor de opdracht “Aanleg van belevenispark de Volle Vaart - Perceel 2 (Aanleg speelheuvel met speelelement en wateropvang)” voor een bedrag van € 64.661,30 excl. btw of € 78.240,17 incl. 21% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2220007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002598).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Heylen natuur en groenbedrijf

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (1/9/24 - 31/10/24) van Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel voor de opdracht “Aanleg van belevenispark de Volle Vaart - Perceel 3 (Aanplantingswerken (inclusief onderhoud))” voor een bedrag van € 9.804,70 excl. btw of € 11.863,69 incl. 21% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2220007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002598).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Heylen natuur en groenbedrijf

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nieuwjaarsdrink De Dellekens - Cogelsdreef die aanvangt 4 januari 2025 09.00 uur en eindigt op 5 januari 2025 12.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan personen onder de 18 jaar! De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    • De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
    • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
    • De organisator voorziet een EHBO-koffer.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Van 4 januari 2025 - 09.00 uur tot 5 januari 2025 - 12.00 uur zal de Cogelsdreef tussen de Secretarisdreef en Het Putteken afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het kruispunt Cogelsdreef/Secretarisdreef en het kruispunt Cogelsdreef/Het Putteken.

    Artikel 9: De te volgen omleiding via de Secretarisdreef, De Dellekens en Het Putteken zal aangeduid worden met de nodige F41-omleidingspijlen.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 11: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

    Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nacht van Excelsior dat aanvangt 10 november 2024 20.00 uur en eindigt op 11 november 2024 03.00 uur te Kantine Excelsior Bouwel.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 10 november 2024 van 21.00 uur tot 11 november 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
    • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
    • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
    • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

    Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd

    Noodplanningsambtenaar 

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nieuwjaarsdrink Hendrik Conscience 2025 dat aanvangt 10 januari 2025 16.00 uur en eindigt op 10 januari 2025 23.45 uur op de oprit van de betrokkene.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven.
    Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
    De organisator voorziet een EHBO-koffer.

    Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd

    Noodplanningsambtenaar 

    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme  om een winterwandeling te organiseren op zondag 26 januari 2025 van 10u tot 18 uur, die start aan de Welkomhoeve en een deelnameprijs van 3 euro heeft. 

    Artikel 2: Goedkeuring te verlenen om de kosten voor de versnaperingen te vergoeden aan de uitbater van de Welkomhoeve. 

    Artikel 3: Goedkeuring te verlenen om 5 streekproducten te voorzien voor de streekmanden.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    De organisator ziet erop toe dat de deelnemers altijd de wegcode volgen.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

    Team HRM & Secretariaat

    Team Financieel management

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van activiteiten Grobbendonkse HarTlopers zoals eerder opgesomd:

    • Het verkopen van pompoensoep op de wekelijkse markt in het Halloween thema op donderdag 31 oktober. 
      We vragen 2 euro per tas soep. De soep wordt gemaakt door de keuken van de welzijnsvereniging met groenten die we nog ter beschikking hadden van de volkstuinen. 
    • Het verkopen van koekjes en pralines aan het onthaal van het gemeentehuis voor het eindejaar. 
      De dozen koekjes en pralines worden verkocht aan 5 euro per doosje. 
    • Het uitbaten van 2 standen op de eindejaarsdrink met de verkoop van de koekjes en pralines, hotdogs, zelfgemaakte geschenken, kaartjes en spelen met het blikkenspel op zaterdag 14 december. 
    • Een springkastelen festival organiseren op vrijdag 3 januari 2025 in de sporthal De Molen. Hiervoor wordt een aparte aanvraag ingediend. 

    Artikel 2: Kennis te nemen dat de opbrengst van al onze acties doorgestort wordt aan Levensloop Neteland aan het team Grobbendonkse HarTlopers. 

    Artikel 3: Toestemming te geven voor de aankopen van de benodigdheden via de gemeente. 

    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Aprés Exams Winter dat aanvangt 20 december 2024 21.00 uur en eindigt op 21 december 2024 03.00 uur te Volle Vaart.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement dat aanvangt op 20 december 2024 21.00 uur en eindigt op 21 december 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden.

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
    • De organisator vult een veiligheidsfiche in en bezorgt dit minstens 30 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
    • De organisator respecteert de opgelegde maximale capaciteit van het terrein en/of de binnenlocatie. Hij neemt acties om op elk moment inzicht te hebben op het aantal aanwezigen.
    • De organisator voorziet een medische hulppost met voldoende EHBO-materiaal en gekwalificeerde hulpverlener(s).
    • Wanneer de organisator gebruik wenst te maken van meerdere lokalen van de Volle Vaart, of ook gebruik maakt van de buitenruimte, dient de organisator een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op te maken en bezorgt hij dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be De politie legt de inzet van minimaal 3 personen professionele security op in haar voorwaarden.

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

    Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:
    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
    • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
    • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
    • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
    • De organisator voorziet een inzet van professionele security via een private firma.
     Bijkomende voorwaarde:
    • De organisator dient een toelichting van hun plannen, gezien hun uitgebreid concept voor Apres Exams (juni 2024).
    Artikel 8: Er zijn geen extra verkeersmaatregelen van toepassing bij dit evenement.

    Artikel 9: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van THIS IS NOT A MURDER MYSTERY - Filmopnames die aanvangt 18 november 2024 08.00 uur en eindigt op 20 november 2024 20.00 te Kasteelhoeve Neerhof.

    Artikel 2: Van maandag 18 november 2024 08.00 uur tot en met woensdag 20 november 2024 20.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Watermolenweg. Een overzicht:

    • De Watermolenweg wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer vanaf de brug aan de molenaar tot de brug van VMM. Dit wordt aangeduid met:
      • afzethekken met dagslapers en C3 en F45 met onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' en een M12 aan kruising Watermolenweg x Hofeinde (parallelbaan vanaf Hofeinde), kruising Troon x Watermolenweg en kruising Troon x Vaartstraat.
      • afzethakken met dagslapers en C3 met onderbord M12 aan brug aan de molenaar en brug VMM. 
      • aan het afzethek kruising Troon x Vaartstraat komt een oranje bord "Watermolenweg onderbroken - Fietsers doorgang - Molenaar bereikbaar via Hofeinde"
      • Parkeren van personenwagens kan op de zandruimte op de brug van VMM (richting stuw Kleine Nete), op de zandruimte aan de kayakstopplaats en naast de rijbaan in Watermolenweg (kort stuk vanaf Hofeinde tot parkeerverbod - parallelbaan van Hofeinde). 
    • Parkeren van maximum 20 personenwagens in totaal kan gesplitst op de parkeervakken in de Beukenlaan, op de parking van het WZC De Wijngaard of op de verhoogde berm in de straat Korentenbossen. Parkeren in de Beukenlaan kan niet op de verhoogde berm conform de wegcode omdat deze straat binnen de bebouwde kom ligt.
    • Vanaf de Beukenlaan (800 m) en Korentenbossen (300 m) is de filmlocatie op wandelafstand.

    Artikel 3: Het oranje bord "Watermolenweg onderbroken - Fietsers doorgang - Molenaar bereikbaar via Hofeinde" aan het afzethek kruising Troon x Vaartstraat wordt door de betrokkene voorzien en geplaatst.

    Artikel 4: De kraan kan enkel toerijden vanuit Troon en Watermolenweg gelet op de kwetsbaarheid van de brug aan de Watermolen over de molenarm en de brug in de toegangsdreef naar de Kasteelhoeve. 

    Artikel 5: In Troon en Watermolenweg gelden de verkeersmaatregelen omtrent een fietszone: gemotoriseerde voertuigen blijven achter fietsers en respecteren de maximumsnelheid van 30 km/u en de tonnagebeperking (uitgezonderd laden en lossen).

    Artikel 6: Fietsers en voetgangers hebben steeds doorgang. Om de doorgang veilig te laten verlopen voorziet de betrokkene seingevers.

    Artikel 7: Artikel 2 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesdiensten.

    Artikel 8: Voorafgaandelijk aan maandag 18 november 08.00uur dient er een plaatsbeschrijving opgemaakt te worden van de locatie en de rijroutes van de kraan naar de locatie. 

    Artikel 9 : Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan. 

    Artikel 10: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 11: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
    Er zijn geen bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement.
    Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 13: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kerstboomverbranding 2025 dat aanvangt zaterdag 4 januari 2025 17.00 uur en eindigt op zondag 5 januari 2025 03.00 uur te Scouts Rimboe.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement dat aanvangt zaterdag 4 januari 2025 17.00 uur en eindigt op zondag 5 januari 2025 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk: 
    • De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
    • De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
    • De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.
    • De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.
    • Een kerstboomverbranding in een bosrijke omgeving houdt serieuze risico’s in. Er wordt aan de organisatie gevraagd om ruim voldoende veiligheidsmaatregelen te voorzien en deze ook zeker aan te duiden op het aan te leveren grondplan. De organisator zorgt voor de aanstelling van enkele verantwoordelijken voor het vuur. Deze personen blijven nuchter en kijken toe op de veiligheidsmaatregelen betreffende de verbranding.

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

    Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Schoolfeest GBS KLIM-OP Grobbendonk dat aanvangt 25 mei 2025 12.00 uur en eindigt om 18.00 uur te GBS KLIM-OP Grobbendonk.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement dat aanvangt 25 mei 2025 12.00 uur en eindigt om 18.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
    - De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.

    Artikel 7: Er zijn specifieke verkeersmaatregelen nodig voor dit evenement.

    Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Team Secretariaat
    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om het omruilvoordeel voor UiTPAS aan te bieden zoals voorgesteld namelijk 10 punten voor een Grobbendonkse Cadeaucheque van 5 euro. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie 

  • Artikel 1: Subsidies uit te keren aan volgende verenigingen volgens volgende berekening:

    VERENIGING evenredige verdeling deelname op zaterdag verdeling volgens prestatie op zaterdag evenredige verdeling deelname op zondag verdeling volgens prestatie op zondag TOTAAL
      subsidiebedrag = 2500 subsidiebedrag = 2500 subsidiebedrag = 2500 subsidiebedrag = 2500 10000
               
    KFC Grobbendonk 416 746 625 974 2761
    Gymspirit 416 140 0 0 556
    RAAK Grobbendonk 416 93 625 100 1234
    Harmonie 416 410 0 0 826
    Imkers Neteland 416 765 0 0 1181
    Biljartclub 416 345 0 0 761
    Bosvogels 0 0 625 1345 1970
    Bouwelse Ketsers 0 0 625 80 705
               
     TOTAAL: 2496 2499 2500 2499 9994
             

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

Team Mens

  • Artikel 1: Het college neemt kennis van de oproeping van de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente Grobbendonk door de familierechtbank te Turnhout en beslist om meester Dominique Vanhaelewyn, optredend voor GD & A Advocaten, met kantoor te 2800 Mechelen, Antwerpsesteenweg 16-18, aan te stellen om de belangen van de ambtenaar burgerlijke stand van de gemeente Grobbendonk te behartigen in de gerechtelijke procedure tot vernietiging van een akte van de burgerlijke stand en hiervoor alle nodige handelingen te stellen die wettelijk voorzien en toegelaten zijn, met inbegrip van onder meer de vertegenwoordiging van de ambtenaar burgerlijke stand van de gemeente Grobbendonk ter zitting.

  • Artikel 1: De concessies in de bijgevoegde lijsten toe te kennen. 

Team HRM

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op leegstaande gebouwen en woningen (Grobbendonk) 2024 met 11 belastingplichtigen voor een bedrag van 46.500,00 euro.

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier belasting ter verbetering van het milieu, ten laste van gezinnen 2024 met 4.923 belastingplichtigen voor een bedrag van 387.525,00 euro.

  • Artikel 1: Goedkeuring te geven aan volgende kredietverschuivingen zodat de opdrachten voor de stookplaatsrenovatie van sporthal De Molen en het gemeentehuis kunnen opgestart worden:

    - MJP002477 - We verduurzamen sporthal De Molen - te verhogen met 11.217,96 euro

    - MJP002473 - We verduurzamen het gemeentehuis - te verhogen met 54.450,00 euro

    - MJP002472 - We verduurzamen de bibliotheek - te verlagen met 15.323,01 euro

    - MJP002475 - We verduurzamen Klim-Op Grobbendonk - te verlagen met 50.344,95 euro

    Artikel 2: De stookplaatsrenovatie van de bibliotheek op te nemen in de voorstellen van team Ruimte & Vergunningen tot opmaak van het meerjarenplan 2026-2031.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-SVG-2024-272 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst brand- en inbraakalarm”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
    Artikel 3: Betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 6 december 2024 om 10.00 uur.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring voor de technische beschrijving en gevoerde procedure (overheidsopdracht van beperkte waarde) met nr. FIM-KIA-2024-279.

    Artikel 2: Goedkeuring van de inschrijvers en offertes conform verslag van nazicht opgesteld door de ontwerper op 31 oktober 2024.

    Artikel 3: Goedkeuring voor volgende kredietverschuiving:
    - Vermeerdering van MJP000347 met 24.000,35 euro
    - Vermindering van MJP002475 met 24.000,35 euro

    Artikel 4: Goedkeuring opdracht te gunnen aan de firma RGielen, Visésteenweg 98 bus a te 3770 Riemst tegen het bedrag van de goedgekeurde offerte van 19.835,00 euro excl. btw of 24.000,35 euro incl. 21% btw.

    Artikel 5: De betaling zal gebeuren overeenkomstig de bepalingen voorzien in de offerte en met het krediet ingeschreven in het inversteringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Betrokken firmas

  • Artikel 1: Goedkeuring voor de voorgestelde gunning van Fluvis System Operator (trekker van de opdracht) aan de firma Antea Belgium, Roderveldlaan 1 te Antwerpen. Het deel voor de gemeente Grobbendonk bedraagt 53.031,75 euro incl. 21% btw voor zowel het deel van Grensstraat als het deel van Binnenheide. De opdrachtgever van dit dossier is Fluvius cv, Koningin Elisabethlei 38,2300 Turnhout, met een aandeel voor de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 2: Goedkeuring voor een kredietverschuiving van meerjarenplan met nummer MJP000310 (Stationlei) naar meerjarenplan met nummer MJP002769 voor een bedrag van 13.031,75 euro.

    Artikel 3: De uitvoering moet gebeuren volgens de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek.

    Artikel 4: De betaling zal gebeuren op het krediet ingeschreven in het meerjarenplan op investering van 2024, op boekhoudsleutel 2024/2140007/OM/0310/.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Fluvius Operator System
    Antea Belgium

  • Artikel 1: De inschrijvers EMPOWERGROUP, Dakwerken Juriaan en Dakwerken Renisol bvba voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.

    Artikel 2: De offertes van Dakwerken Juriaan, EMPOWERGROUP en Dakwerken Renisol bvba worden als volledig en regelmatig beschouwd.

    Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 23 oktober 2024.

    Artikel 4: De opdracht “Totaal renovatie van het dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B” wordt gegund aan de economisch meest voordelige regelmatige inschrijver (op basis van het enig gunningscriterium prijs), zijnde EMPOWERGROUP, Jagershoek 3 te 2970 Schilde tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van 37.150,55 euro excl. btw of 39.379,58 euro incl. btw mits het verkrijgen van een visum.

    Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2024-264.

    Artikel 6: Goedkeuring voor kredietverschuiving:
    - MJP000352 – Renovatie Leopoldstraat 45A – te verhogen met 39.379,58 euro
    - MJP002114 - Optimaliseren, vergroenen en ontharden Langenheuvel - ereleonen en werken - te verlagen met 39.378,58 euro

    Artikel 7: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op boekhoudsleutel 2024/2200007/AF/0050/.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit en het bijhorend verslag van nazicht d.d. 23 oktober 2024 wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Betrokken inschrijvers

    Artikel 9: Een vereenvoudigde aankondiging van de gegunde opdracht wordt gepubliceerd, uiterlijk 30 dagen na de sluiting.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 5 november 2024.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 5 november 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 18 oktober 2024 tot en met 31 oktober 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024009708 tot en met 2024010049.

Onderwijs

  • Artikel 1: De kandidaten, zoals opgenomen in bijlage 1, worden toegelaten tot deelname aan de selectieproef voor de invulling van de vacature directeur basisonderwijs aan de gemeentelijke basisschool Grobbendonk.

    Artikel 2: De kandidaat, zoals opgenomen in bijlage 2, wordt niet toegelaten tot deelname aan de selectieproef voor de invulling van de vacature directeur basisonderwijs aan de gemeentelijke basisschool Grobbendonk aangezien hij niet voldoet aan de gestelde voorwaarden.

    Artikel 3: De toegelaten kandidaten worden uitgenodigd voor het schriftelijk onderdeel op 09 november 2024.

    Artikel 4: De geslaagde kandidaten uit het schriftelijk onderdeel zullen uitgenodigd worden voor het mondeling onderdeel op 27 november 2024.

    Artikel 5: De geslaagde kandidaten uit het schriftelijk en het mondeling onderdeel zullen uitgenodigd worden door het wervings- en selectiebureau Motmans & Partners voor het psychosociaal-technisch onderdeel op 6 december 2024.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent zijn goedkeuring aan de bruikleenovereenkomst en het gebruik ervan binnen de derde graad van de KLIM-OP basisscholen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Directeur KLIM-OP

    Stafmedewerker beleid en juridische zaken

  • Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.

  • Artikel 1: Volgende betrekkingen vacant te verklaren bij de gemeentelijke basisscholen KLIM-OP:

    Voor Grobbendonk:

    • onderwijzer à 14/24
    • leermeester Katholieke godsdienst à 8/24
    • leermeester Islamitische godsdienst à 6/24
    • ICT-coördinator PBA à 6/36
    • administratief medewerker HSO à 3/36
    • zorgcoördinator PBA à 7/36
    • beleidsondersteuner PBA à 13/36

    Voor Bouwel:

    • kleuteronderwijzer à 22/24
    • onderwijzer à 2/24
    • leermeester Islamitische godsdienst à 6/24
    • leermeester Katholieke godsdienst à 6/24
    • kinderverzorger à 1/32
    • zorgcoördinator PBA à 2/36
    • beleidsondersteuner PBA à 5/36
    • ICT- coördinator PBA à 5/36

    Artikel 2: De kandidaturen voor een vaste benoeming in één of meer van de hierboven omschreven vacante betrekkingen moeten ingediend worden bij het college van burgemeester en schepenen, Boudewijnstraat 4 te 2280 Grobbendonk.

    Artikel 3: De kandidaturen moeten uiterlijk op 30 november 2024 via een aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs worden ingediend.

    Artikel 4: De kandidaten vermelden duidelijk in hun schrijven voor welke vacante betrekking(en) ze kandideren. Ze vermelden eventueel de voorrang waarop ze zich beroepen. Iedere kandidatuur is vergezeld van de nodige documenten die aantonen dat de kandidaat aan de voorwaarden voldoet.

    Artikel 5: Alle personeelsleden van de scholengemeenschap worden op de hoogte gebracht van deze vacantverklaring en tekenen voor ontvangst.


Publicaties