Terug
Gepubliceerd op 01/09/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 16/08/2021 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 2 augustus 2021 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 2 augustus 2021 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • VVOG - algemene ledenvergadering - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene ledenvergadering van 15 juni 2021 van VVOG.

      • IKA - raad van bestuur en algemene vergadering - verslagen en besluitenlijsten - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen en besluitenlijsten van de raad van bestuur van 22 februari, 22 maart, 19 april en 31 mei 2021 en deze van de algemene vergadering van 15 juni 2021 van IKA.

      • Besluiten algemeen directeur - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Kandidaatstelling en engagement - project landschapspark Kleine en Grote Nete samen met de provincie en de andere gemeenten van het projectgebied Kleine en Grote Nete - kennisname aagepaste conceptnota en goedkeuring ondertekening engagementsverklaring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de aangepaste conceptnota en het overwegingsdocument.

        Artikel 2: Goedkeuring van de ondertekening van de engagementsverklaring en deze uiterlijk tegen 10 september 2021 bezorgen aan bram.abrams@provincieantwerpen.be.

      • Aanvraag bagagevervoer naar Bredene van Mariaschool - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Een gemeentelijke vrachtwagen met chauffeur ter beschikking te stellen op:

        • maandag 18 oktober 2021 om 8:40u om de bagage van de leerlingen + de directeur te vervoeren van Grobbendonk naar Bredene;
        • en vrijdag 22 oktober 2022 om 12:00u om de bagage van de leerlingen + de directeur op te halen in Bredene en te vervoeren naar Grobbendonk.

        Artikel 2 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Directeur Mariaschool Grobbendonk

      • Omgevingsvergunning OMV_2021123321 - Jos De Schutterstraat 7 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Stijn Vanderhoydonck voor het plaatsen van een pergola, met als adres Jos De Schutterstraat 7, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 850D.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het plaatsen van een pergola.

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

        - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021125703 - Vlierberg 1 - geen aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt geen akte van de melding ingediend door de heer Francis Van Eersel voor het aanpassen van raam- en deuropeningen, met als adres Vlierberg 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 168B.

        De vermelde werken zullen een constructieprobleem met zich meebrengen en de stabiliteit van het gebouw wordt gewijzigd zodat de medewerking van een architect vereist is. Bijgevolg dient er een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen aangevraagd worden.

        Van volgende stedenbouwkundige handelingen wordt geen akte genomen: het aanpassen van raam- en deuropeningen. 

      • Omgevingsvergunning OMV_2021033355 - Herentalse steenweg 16, 2280 Grobbendonk - uitnodiging POVC - kennisname

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van de provincie Antwerpen, Dienst Omgevingsvergunningen.

        Artikel 2: Het college herhaalt de argumenten die haar deden beslissen tot het formuleren van een ongunstig advies.

        Artikel 3: Een medewerker van team Ruimte & Vergunningen af te vaardigen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021039446 - Industrieweg 32-34-38 - uitnodiging POVC - kennisname

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Provincie Antwerpen, Dienst Omgevingsvergunningen.

        Artikel 2: Het college herhaalt de argumenten die haar deden beslissen tot het formuleren van een voorwaardelijk gunstig.

        Artikel 3: Een medewerker van team Ruimte & Vergunningen af te vaardigen.

      • Pidpa - aanleg drinkwaternet Priester Daensstraat - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Telenet en Proximus.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

      • Pidpa - uitbreiding waterleidingnet Leopoldstraat 107 (Hoevepad) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

      • Fluvius - aanleg nutsleidingen elektriciteit Industrieweg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - aanleg nutsleidingen elektriciteit Rabesdijk - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - aanleg nutsleidingen Troon 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Telenet en Proximus.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius 

      • Fluvius - verledden openbare verlichting en saneren lagedrukgasnet Nieuwbaan en omgeving - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - verledden openbare verlichting en saneren lagedrukgasnet Berg en Dal - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Telenet - ondergronds ingraven gevelnet en plaatsen PS-kastje Bouwelse steenweg 35 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet

      • Telenet - plaatsen ondergrondse kabel Troon 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Proximus.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 

      • Proximus - plaatsen ondergrondse kabel Industrieweg 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Proximus

      • Tijdelijk verkeersreglement aanleg waterleidingnet Floris Primsstraat 30 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 23 tot en met 26 augustus 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Floris Primsstraat 30, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
        - het verkeer zal omgeleid worden via de Leopoldstraat en Nijverheidsstraat.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P21-01837, opgesteld door Admibo bvba, Ternesselei 181, 2160 Wommelgem.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan Admibo bvba, Ternesselei 181, 2160 Wommelgem.

        Artikel 4: De firma Admibo bvba, Ternesselei 181, 2160 Wommelgem bezorgt de bewoners van de Floris Primsstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Jurgen Van Looy

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team HRM & Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement asfalteren en plaatsen thermoplastische wegmarkeringen kruispunt De Lindekens - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van vrijdag 27 tot en met zondag 30 augustus 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het kruispunt De Lindekens, zijnde: 
        - het kruispunt zal volledig afgesloten worden voor alle verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers
        - de nodige omleidingen zullen gesignaleerd worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 4119760/DCA/001 - index F, opgesteld door DCA Infra, Lilsedijk 50, 2340 Beerse.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan DCA Infra, Lilsedijk 50, 2340 Beerse.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Jurgen Van Looy

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team HRM & Secretariaat

      • Gratis grondafstand Nieuwstraat, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie C, nummer 107K3P0000 en 107X2P0000, thans kadastraal gekend, sectie C, deel van nummer 107/K3P0000 en 107X2P0000, - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester en Ulrik Anthonis, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten hebben.

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Nieuwstraat, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie C, nummer 107K3P0000 en 107X2P0000, thans kadastraal gekend, sectie C, deel van nummer 107/K3P0000 en 107X2P0000, met een oppervlakte volgens meting van zesendertig vierkante meter (36m²),, op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Notarisvennootschap Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Gratis grondafstand Liersesteenweg 40, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie C, nummers 67/A/15/P0000 en 67/B/15/P0000, thans kadastraal bekend, sectie C, deel van nummers 67/A/15/P0000 en 67/B/15/P0000 - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester en Ulrik Anthonis, schepen, ingevolge art. 27 DLB de zitting verlaten hebben.

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan ter plaatse “Liersesteenweg”, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie C, nummers 67/A/15/P0000 en 67/B/15/P0000, thans kadastraal bekend, sectie C, deel van nummers 67/A/15/P0000 en 67/B/15/P0000, met een oppervlakte volgens meting van honderd en twee vierkante meter (102m²), op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Notarisvennootschap Goossens, Verwerft & SCHEURWEGHS, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Budgetaanvraag AWV voor de opbouw van de verkeerslichteninstallatie (kabels en palen) t.h.v. kruispunt Lindekens voor project "Weg- en rioleringswerken N13" - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te geven van de budgetaanvraag van AWV met ref. BA/00035 voor een bedrag van 125.333,28 € (excl. BTW) en 156.202,87 € (incl. 21% BTW en 3% geschatte herzieningen)

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        Agentschap Wegen en Verkeer

      • Kapvergunning - 202131 - Binnenheide 20 - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapweigering voor een coniferenhaag op het perceel Binnenheide 20, kadastraal gekend als 2/A/44F. 

        Artikel 2: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kwalitatieve selectie "Aanstellen architect ontwerp van een kindercampus Klim-Op Bouwel" - samenstelling jury beoordeling ontwerpen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Art. 1: Het college beslist de samenstelling van de jury voor de beoordeling van de ingediende offertes uit te breiden met de architecte Katrien Glas.

        Art. 2: Het college beslist de extra dienstenopdracht “bijkomende ondersteuning bij de beoordeling van de ingediende offertes” voor een bedrag van 3400,00 euro excl BTW toe te wijzen aan MULTI Engineering / architecte Katrien Glas.

        Art. 3: Afschrift wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Multi Engineering

    • Team Vrije tijd

      • Harmoniefeesten - vzw Kon. Harmonie De Broedermin - 27, 28 en 29 augustus 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan vzw Kon. Harmonie de Broedermin om de Harmoniefeesten 2021 te organiseren op 27, 28 en 29 augustus 2021 in De Volle Vaart en de Vaartkom.

        27 augustus 2021

        Bierterras: van 17.00 tot 1.00 uur

        Mosselrestaurant: 4 shiften van 1,5 uur startend vanaf 17.00 uur

        28 augustus 2021

        Bierterras met optreden: van 12.00 tot 1.00 uur

        Mosselrestaurant: 4 shiften van 1,5 uur startend vanaf 12.00 uur

        29 augustus 2021

        Bierterras: van 10.00 tot 1.00 uur 

        Mosselrestaurant: 4 shiften van 1,5 uur startend vanaf 12.00 uur

        Rommelmarkt van 7.00 tot 17.00 uur op de parking van de Volle Vaart parking Vaartkom en de Vaartkom vanaf de parking van de brandweer tot het kruispunt Quinten Matsyslaan.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: De toestemming te geven voor een geluidsafwijking op zaterdag 28 augustus van 20.00 tot 1.00 uur. 

        Artikel 5: Op zondag 29 augustus 2021 van 05.00 uur tot 17.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de Vaartkom, zijnde:

        - de Vaartkom zal verkeersvrij gemaakt worden vanaf de parking van de brandweer tot aan de Quinten Matsyslaan.

        Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren, fietsers en bromfietsers klasse A.

        Artikel 7: Op zondag 29 augustus 2021 van 05.00 uur tot 17.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:

        - op de parking van de Vaartkom

        - in de Gilliam

        Artikel 8: Op zondag 25 augustus 2019 van 05.00 uur tot 17.00 uur zal de mobilhomeparking niet bereikbaar zijn. Tijdelijk zullen plaatsen voorbehouden worden voor de mobilhomes in de straat Troon.

        Artikel 9: Aan de toezichters mobilhomeparking zal gevraagd worden om de eigenaars van de mobilhomes die reeds geparkeerd staan ervan te verwittigen dat ze de parking op zondag 29 augustus 2021 van 05.00 uur tot 17.00 uur niet zullen kunnen verlaten.

        Artikel 10: De nodige omleiding zal gesignaleerd worden:

        - voor het verkeer in westelijke richting via Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan;

        - voor het verkeer in oostelijke richting via Dobbelhoefweg en Gilliam.

        Artikel 11: In de straat Gilliam zal enkelrichtingverkeer ingericht worden vanaf Dobbelhoefweg, richting Vaartkom.

        Artikel 12: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 13: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel management

        Team Informatie & Communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Noodplanningsambtenaar

        wijkpost politie Grobbendonk

        Brandweer zone Kempen

        Jurgen Van Looy

        Organisator

      • Jubileum FC Sportief 75 jaar - FC Sportief - 28 augustus 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Toestemming te geven aan FC Sportief  om jubileum FC Sportief 75 jaar te organiseren op 28 augustus 2021 van 11.00 uur tot 01.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van 400.00 euro subsidie vanuit het subsidiereglement jubilerende verenigingen.

        Artikel 5: De organisator een geluidsafwijking toe te staan tot max 95 dB tot uiterst 01.00 uur mits naleven van de volgende richtlijnen: 

        - De organisator meet gedurende de hele activiteit het geluidsvolume.

        - Het gemeten volume is zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.

        De organisatoren kunnen hiervoor een geluidsmeter ontlenen van het lokaal bestuur, op voorwaarde dat er tijdig een waarborg van 150.00 euro wordt gestort.

        - De organisator moet de omwonenden in de ruime omgeving informeren.

        Artikel 6: Van 28 augustus 2021 - 11.00 uur tot 29 augustus 2021 - 03.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Del, zijnde:

        - er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanop de Dobbelhoefweg richting Eikenlei.

        Artikel 7: Dit artikel geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 8: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

        Team HRM & Secretariaat

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Jurgen Van Looy

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Organisator

      • Straatfeest - Hendrik Consciencestraat - 4 september 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisator om straatfeest Hendrick Consciencestraat te organiseren op 4 september 2021 van 16.00 uur tot 00.00 uur. 

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100.00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten. 

        Artikel 5: Op zaterdag 4 september 2021 vanaf 09.00 uur tot en met zondag 5 september 2021 - 09.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Cosciencestraat, zijnde:

        - de Hendrik Consciencestraat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
        - het verkeer zal omgeleid worden via Hoevepad, Van Craeyenhemstraat en Rubensstraat.

        Artikel 6: Dit artikel geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel management

        Team Informatie & Communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Jurgen Van Looy

        Beleidsdeskundige communicatie

        Organisator

      • Weekend van de verenigingen - 4 en 5 september 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om Weekend van de verenigingen te organiseren op 4 en 5 september 2021, behoudens van de coronamaatregelen. Het einduur van zaterdag kan verschoven worden naar 1.00 uur indien de richtlijnen dit toelaten.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen het lokaal bestuur als organisator, team HRM de opdracht te geven hiervoor het nodige te voorzien.

        Artikel 4: Een geluidsafwijking te voorzien tot 95 dB op zaterdag 4 en zondag 5 september 2021 tijdens de optredens.

        Artikel 5: Toelating te geven voor het schenken van sterke dranken.

        Artikel 6: Toelating te geven voor het dragen van de kosten voor dit evenement.

        Artikel 7: Van zaterdag 4 tot maandag 6 september 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen betreffende het parkeren gelden op het Astridplein, zijnde:

        - vanaf zaterdag 4 september 2021 - 07.00 uur tot maandag 6 september 2021 – 17.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden over een lengte van 15 meter aan de plantsoenkant van het Astridplein tegenover bakkerij Bierinckx
        - van zaterdag 4 september 2021 – 14.00 uur tot zondag 5 september 2021 - 24.00 uur geldt er een parkeerverbod op alle parkeerplaatsen rond het Astridplein en op de openbare parkings kant bibliotheek.

        Artikel 8: Van zaterdag 4 september  2021 - 14.00 uur tot zondag 5 september 2021 – 24.00 uur wordt de toegang tot het Astridplein in beide richtingen voor iedere bestuurder verboden en dit vanaf de kruispunten Schransstraat – Melkerijstraat, Bergstraat – Quinten Matsyslaan en Boudewijnstraat – Vaartkom – Troon.

        Artikel 9: Voorgaand artikel geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 10: De te volgen omleidingen zullen aangeduid worden volgens het bijgevoegde plan.

        Artikel 11: De knip in de wijk 't Schrans dienen voor deze gelegenheid verwijderd te worden en daags nadien teruggeplaatst te worden.

        Artikel 12: Om het verkeer vlot te laten verlopen op de omleiding tussen Bouwel en Vorselaar is het verboden stil te staan en te parkeren vanaf zaterdag 4 september 2021 - 14.00 uur tot zondag 5 september 2021 - 24.00 uur langs één zijde van de straat (rechterkant komende vanuit Troon) in  de straten:

        - Vaartstraat
        - Antoon Van Dyckstraat
        - Gaspar Schetzstraat
        - Kasteelstraat

        langs beide zijden van de straat in de straat:
        - De Vriesstraat.

        Artikel 13: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegde plannen.

        Artikel 14: Het team Vrije tijd zorgt ervoor dat de bewoners van het Astridplein er tijdig van verwittigd worden dat tijdens het weekend van de verenigingen hun woning niet bereikbaar is met de wagen aan de hand van een bewonersbrief.

        Artikel 15: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 16: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel management

        Team Informatie & Communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Noodplanningsambtenaar

        wijkpost politie Grobbendonk

        Brandweer zone Kempen

        Jurgen Van Looy

      • Bubbelen op donderdag - 9, 23 september 2021 en 7, 21 oktober 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om bubbelen op donderdag te organiseren op 9 en 23 september 2021, 7 en 21 oktober 2021.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel management

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanningsambtenaar

      • Hoender en krielen tentoonstelling - Kempische pluimvee vereniging - 18 en 19 september 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan de Kempische Pluimvee vereniging Oostmalle om de hoender en krielen tentoonstelling te organiseren op 18 september 2021 van 15.00 uur tot 22.00 uur en 19 september 2021 van 9.00 uur tot 17.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: Logistieke ondersteuning te verlenen die gevraagd is

        Artikel 4: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanningsambtenaar

        Organisator

      • Kienavond Vooruit - Vooruit - 24 september 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Vooruit om Kienavond Vooruit te organiseren op 24 september van 18.00 uur tot 23.30 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Noodplanningsambtenaar

        Jurgen Van Looy

        Organisator

      • Avondwandeling "Het mysterie Ten Troon" - Toerisme Grobbendonk - 16 oktober 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1 : De toeristische dienst de toestemming te geven om de avondwandeling “Het mysterie Ten Troon” te organiseren. 

        Artikel 2 : De onkosten voor de organisatie van de wandeling te bekostigen met de voorziene gemeentelijke budgetten voorbehouden voor toerisme.

        Artikel 3 : Een afschrift van het besluit wordt bezorgd aan : 

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie 

        Toerisme Grobbendonk

    • Team HRM

      • Voorstel welzijnsactie - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Positief advies voor de opstart en uitrol van de welzijnsactie.

        Artikel 2: Goedkeuring voor de offertes van foodtruck Mucho Gusto en Zomerbar Lambert.

        Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen vraagt aan het team HRM & Secretariaat om dit voorstel uit te werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Deeltijdse loopbaanonderbreking medische bijstand - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan betrokkene, kleuteronderwijzeres, aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 30 november 2021. 

      • Deeltijdse loopbaanonderbreking medische bijstand - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan betrokkene, kleuteronderwijzeres, aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 30 november 2021. 

    • Team Financieel Management

      • Bestellijst van 16 augustus 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 16 augustus 2021.

      • Kosten van30 juli 2021 tot en met 12 augustus 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 30 juli 2021 tot en met 12 augustus 2021.