Terug
Gepubliceerd op 25/06/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 17/06/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • Kikoen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Kikoen van 24 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Kikoen

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Gratis grondafstand “Mussendreef”, kadastraal bekend, sectie A, nummer 217CP0000 - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan “Mussendreef”, volgens titels onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie A, nummers 217 en 216/2, thans kadastraal bekend, sectie A, nummer 217CP0000, met een oppervlakte van vierhonderdachtentachtig vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Gratis grondafstanden en vestigen erfdienstbaarheden - Heibloemlaan voor project 'Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan ea' - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De percelen gelegen ter plaatse bekend “Heibloemlaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 52/P/6/P0000 met gereserveerde perceelsidentificatie 52/T/9/P0000 en deel van nummer 52/R/6/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 52/V/9/P0000 +  deel van nummer 52/S/6/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 52/W/9/P0000 en deel van nummer 52/R/9/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 52/X/9/P0000 en deel van nummer 52/Y/6/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 52/Y/9/P0000 en deel van nummer 52/Z/6/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 52/Z/9/P0000 en deel van nummer 52/B/7/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/A/P0000 en  deel van nummer 52/C/7/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/B/P0000 en deel van nummer 57/R/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/C/P0000 en deel van nummer 53/X/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/D/P0000 en deel van nummer 53/W/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/E/P0000 en deel van nummer 53/S/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie160/F/P0000 en deel van nummer 53/Y/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/G/P000 en deel van nummer 53/N/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/A/P0000 en deel van nummer 53/L/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/B/P0000 en deel van nummer 53/H/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/C/P0000 en deel van nummer 53/F/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/D/P0000 en deel van nummer 53/E/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/E/P0000 en deel van nummer 53/D/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/F/P0000 en deel van nummer 57/E/4/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/G/P0000 en deel van nummer 57/D/4/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 161/H/P0000 op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 2: Een erfdienstbaarheid te vestigen op de percelen gelegen ter plaatse bekend “Heibloemlaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 52/N/9/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 52/S/9/P0000 en deel van nummer 53/P/3/P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 160/H/P0000.

        Artikel 3: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 4: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 5: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de gemeente.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Gratis grondafstanden - Spechtdreef en Sparrenlaan voor project 'Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan ea' - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De percelen gelegen: ter plaatse bekend “Heidelaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 45/S/2_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/A_P0000; ter plaatse bekend “Sparrenlaan” thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 45/T/2_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/C_P0000; ter plaatse bekend “Sparrenlaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 44/F_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/E_P0000; ter plaatse bekend “Bouwelse heide”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 47/V_P0000, metgereserveerde perceelsidentificatie 162/F_P0000; ter plaatse bekend “Spechtdreef”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 47/A/2_P0001, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/G_P0000; ter plaatse bekend “Sparrenlaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 45/P/2_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/L_P0000; ter plaatse bekend “Heidelaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 46/S/3_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/M_P0000; ter plaatse bekend “Spechtdreef”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 46/R/3_P0000, met egereserveerde perceelsidentificatie 162/N_P0000; ter plaatse bekend “Spechtdreef”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 46/P/2_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/P_P0000; ter plaatse bekend “Bouwelse heide”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 47/V_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/F_P0000; ter plaatse bekend “Spechtdreef”, thans kadastraal bekend, afdeling 1  sectie C, deel van nummer 47/A/2_P0001, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/G_P0000; ter plaatse bekend “Sparrenlaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 45/P/2_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/L_P0000; ter plaatse bekend “Heidelaan”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 46/S/3_P0000, metgereserveerde perceelsidentificatie 162/M_P0000; ter plaatse bekend “Spechtdreef”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 46/R/3_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/N_P0000; ter plaatse bekend “Spechtdreef”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 46/P/2_P0000, met gereserveerde perceelsidentificatie 162/P_P0000.

        Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de gemeente.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Gratis grondafstanden en vestigen erfdienstbaarheden - Wielewaalstraat, Acacialaan, Bremlaan en Rozenlaan voor project 'Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan ea' - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De percelen gelegen ter plaatse bekend: aan de Rozenlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie A, deel van nummer 49/F/5/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 163/A/P0000; aan de Rozenlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/T/4/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 163/B/P0000; aan de Rozenlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/K/8/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 163/C/P0000; aan de Wielewaalstraat, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 52/G/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie $$$; aan de Rozenlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/N/5/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/Y/8/P0000; aan de Rozenlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/X/5/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/Z/8/P0000; aan de Rozenlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/T/2/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/A/9/P0000; aan de Bremlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/A/4/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/B/9/P0000; aan de Bremlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/C/4/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/C/9/P0000; ter plaatse “Bouwelscheheide”, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, nummer 49/M/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie $$$$$; aan de Heidelaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/F/6/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/D/9/P0000; aan de Heidelaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/G/8/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/E/9/P0000; aan de Heidelaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/A/5/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/F/9/P0000; aan de Acacialaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/T/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/G/9/P0000; aan de Bremlaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/G/6/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/H/9/P0000; aan de Acacialaan, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 49/R/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 49/L/9/P0000 op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 2 : Een erfdienstbaarheid te vestigen op de percelen gelegen ter plaatse bekend aan de Wielewaalstraat, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 52/M/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 163/F/P0000; aan de Wielewaalstraat, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 52/E/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 163/G/P0000; aan de Wielewaalstraat, thans kadastraal bekend, afdeling 1 sectie C, deel van nummer 52/D/7/P0000, met gereserveerde perceelidentificatie 163/H/P0000.

        Artikel 3: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 4: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 5: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de gemeente.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financiëel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

    • Staf van de AD

      • Organisatiebeheersing - jaarlijkse rapportering - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de rapportering inzake de organisatiebeheersing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden managementteam

    • Team Financieel Management

      • Kerkfabriek O.L. Vrouw - solidaire borgstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om solidair borg te staan voor de lening die kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen zal aangaan om de uitvoering van de restauratie van de kerk en de ontvangst van de subsidies van Onroerend Erfgoed te overbruggen, met een maximum van 300.000,00 euro.

        Artikel 2: De gemeente staat borg indien de lening wordt aangegaan door de kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen onder de vorm van een vast voorschot.

        Artikel 3: De afgesloten overeenkomst van de kerkfabriek met de bankinstelling zal ter kennisname op het college van burgemeester en schepenen worden geagendeerd.

    • Onderwijs

      • Schoolreglementen en infobrochures gemeentelijke basisscholen Grobbendonk en Bouwel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs met inbegrip van de infobrochures voor zowel de gemeentelijke basisscholen te Grobbendonk als Bouwel goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 20 juni 2023, worden opgeheven.

        Artikel 2: Het hierbij gevoegde schoolreglement gewoon basisonderwijs alsook de infobrochures van de gemeentelijke basisscholen Grobbendonk en Bouwel worden goedgekeurd.  

        Artikel 3: Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure wordt bij elke inschrijving van leerlingen nadien bij deze wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 25 juni 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 21 mei 2024 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: Antwoord gouverneur - erfpachtovereenkomst gemeente/OCMW 'Kerkblok-Kasteeldreef o'- kennisname
        3. Team Secretariaat: Leefgoed - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: Gemeentelijke Holding NV in vereffening - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        5. Team Secretariaat: Vereniging voor Openbaar Groen (VVOG) - statutaire algemene ledenvergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Secretariaat: VVSG - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: Kikoen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        8. Team Ruimte & Vergunningen: Op- en afrittencomplex E313 + fietspad Industrieweg - belofte van verkoop voor openbaar nut - inname 16 - goedkeuring
        9. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand "Mussendreef", kadastraal bekend, sectie A, nummer 217CPoooo - ontwerpakte - goedkeuring
        10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstanden - Spechtdreef en Sparrenlaan voor project 'Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan ea' - ontwerpakte - goedkeuring
        11. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstanden en vestigen erfdienstbaarheden - Heibloemlaan voor project 'Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan ea' - ontwerpakte - goedkeuring
        12. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstanden en vestigen erfdienstbaarheden - Wielewaalstraat, Acacialaan, Bremlaan en Rozenlaan voor project 'Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan ea' - ontwerpakte - goedkeuring
        13. Team Ruimte en Vergunningen: Samenwerking overeenkomst met de Vlaamse Waterweg inzake de omlegging van fietssnelweg F5 langs het Albertkanaal - goedkeuring
        14. Team HRM: Overeenkomst occasioneel gezamenlijke opdracht voor groepsaankoop van vacaturesoftware - goedkeuring
        15. Onderwijs: Schoolreglementen en infobrochures gemeentelijke basisscholen Grobbendonk en Bouwel - goedkeuring
        16. Staf van de AD: Organisatiebeheersing - jaarlijkse rapportering - kennisname
        17. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw - solidaire borgstelling - goedkeuring
        18. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2025 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling
        19. Team Financieel Management: Jaarrekening 2023 - deel gemeente - vaststelling
        20. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2025 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring
        21. Team Financieel Management: Jaarrekening 2023 - deel OCMW - goedkeuring
        22. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vragenstelling
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 10 juni 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 10 juni 2024 worden goedgekeurd mits aanpassing van agendapunt 11 "Team Ruimte en Vergunningen: Samenwerking overeenkomst met de Vlaamse Waterweg inzake de omlegging van fietssnelweg F5 langs het Albertkanaal - goedkeuring" als volgt:

        BESLUIT:
        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • MAT 6 mei 2024 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Kennisname van de notulen van het MAT van 6 mei 2024.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024054918 - Populierendreef 16 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 7 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Ken Janssen voor het plaatsen van een veranda, met als adres Populierendreef 16, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 177B2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een veranda.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024006300 - Bannerlaan 50 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 12 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert aan Binderij Inniger BV en Diss-Europe BV een vergunning af voor het bijbouwen van een hal met kantoren, het aanleggen van verharding en een wadi en het exploiteren van een inrichting voor het vervaardigen en stockeren van industriële dichtingen, met als adres Bannerlaan 50, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 109K met inrichtingsnummer 20240314-0018.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        • het bijbouwen van een hal met kantoren, het aanleggen van verharding en een wadi.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende stedenbouwkundige voorwaarden:

        - de voorwaarden en aanbevelingen opgenomen in de uitgebrachte adviezen dienen strikt nageleefd te worden;

        - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

        - het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden;

        - de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        • Volgende ingedeelde inrichting klasse 3 voor het vervaardigen en stockeren van industriële dichtingen worden vergund:

        - Rubriek 16.3.2°a) – Aktename

        Compressoren en een warmtepomp met een totaal geïnstalleerd vermogen van 23,9 kW  - klasse 3 (Nieuw).

        - Rubriek 23.2.1°a) – Aktename

        Het behandelen van kunststoffen en het vervaardigen van voorwerpen uit kunststoffen met een totale geïnstalleerde drijfkracht van 72,48 kW - klasse 3 (Nieuw).

        - Rubriek 23.3.1°a) - Aktename

        De opslag van 50 ton voorwerpen uit kunststof in een lokaal -  klasse 3 (Nieuw).

        - Rubriek 29.5.2.1°a) - Aktename

        Inrichtingen voor het mechanisch of fysisch behandelen van metalen en het vervaardigen van voorwerpen uit metaal met een totaal geïnstalleerd vermogen van 64,55 kW - klasse 3 (Nieuw).

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

        • Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s

        • Hoofdstuk 4.9 – Energieplanning en energieaudits

        • Hoofdstuk 4.10 – Emissies van broeikasgassen

        Sectorale voorwaarden:

        •               Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen

        •               Hoofdstuk 5.23 – Kunststoffen

        •               Hoofdstuk 5.29 - Metalen

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket. De warmtepomp dient regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Te allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepomp opgevolgd worden.

        De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024038428 - Albertkanaalstraat 9 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 12 juni 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen  levert aan de heer Walter Verrijken een vergunning af voor het plaatsen van een distributiecabine, met als adres Albertkanaalstraat 9, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afd. 1 sectie D nr. 249 r 2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        •  het plaatsen van een distributiecabine.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende stedenbouwkundige voorwaarden:

        - de voorwaarden en opmerkingen, opgenomen in het advies van Elia van 7 juni 2024 met kenmerk  313808, Pipelink  van 29 mei 2024 met kenmerk AG-AB/KW/NE en  bijhorende Fetrapi-voorwaarden; Petrochemical Pipeline Services van 30 mei 2024 met kenmerk U202401097 en bijhorende Fetrapi-voorwaarden dienen strikt nageleefd en toegepast te worden.

        - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        - het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024011067 - Jagersdreef 1 (Aldhem) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het advies van de POVC van 22 maart 2024 maar treedt dit advies niet bij.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Aldhem NV en de heer Jorn Wittevrongel voor het verbouwen en uitbreiden van een bestaand hotel met functiewijziging naar kantoren/restaurant/wonen met service/commerciële ruimte en ondergrondse parkeergarage, herbouwen van een hotel op een gewijzigde locatie binnen de perceelsgrenzen, aanleggen van verharding, het beperkt vellen van bomen en het exploiteren van een hotel met polyvalente zaal en het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Jagersdreef 1 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als Grobbendonk, 1ste afdeling, sectie D, nrs. 235a11, 238k met inrichtingsnummer 20240130-0021.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en uitbreiden van een bestaand hotel met functiewijziging naar kantoren/restaurant/wonen met service/commerciële ruimte en ondergrondse parkeergarage, herbouwen van een hotel op een gewijzigde locatie binnen de perceelsgrenzen, aanleggen van verharding, het beperkt vellen van bomen.

         

        Volgende rubrieken worden vergund:

        3.2.2°a) - Aktename

        Lozing van huishoudelijk afvalwater in de openbare riolering 3.000 m³/jaar - klasse 3 (Nieuw) 

        16.3.2°b) - Vergunning

        Warmtepompen en koelinstallaties met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 389,1 kW - klasse 2 (Nieuw)

        17.4. - Aktename

        Opslag van 250 liter poetsproducten in kleine verpakkingen - klasse 3 (Nieuw)

        32.2.2° - Aktename

        1 polyvalente zaal voor vergaderingen en congressen - klasse 3 (Nieuw) 

        53.2.2°b)2° - Vergunning

        Tijdelijke bemaling en verlaging van het grondwaterpeil met meer dan 4 meter onder het maaiveld met een max. opgepompt debiet van 37,3 m³/u, 895,0 m³/dag en  178.000 m³/jaar voor een geschat aantal dagen van 310 dagen - klasse 2 (Nieuw)

         

        De aanvraag resulteert in volgende geactualiseerde vergunningssituatie op het vlak van de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        3.2.2°a) - Aktename

        Lozing van huishoudelijk afvalwater in de openbare riolering 3.000 m³/jaar - klasse 3 (Nieuw)

        16.3.2°b) - Vergunning

        Warmtepompen en koelinstallaties met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 389,1 kW - klasse 2 (Nieuw)

        17.4. - Aktename

        Opslag van 250 liter poetsproducten in kleine verpakkingen - klasse 3 (Nieuw)

        32.2.2° - Aktename

        1 polyvalente zaal voor vergaderingen en congressen - klasse 3 (Nieuw) 

        53.2.2°b)2° - Vergunning

        Tijdelijke bemaling en verlaging van het grondwaterpeil met meer dan 4 meter onder het maaiveld met een max. opgepompt debiet van 37,3 m³/u, 895,0 m³/dag en  178.000 m³/jaar voor een geschat aantal dagen van 310 dagen - klasse 2 (Nieuw)

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

         

        • Er zijn 12 woonentiteiten met service die enkel op deze plek aanvaard kunnen worden mits gekoppeld aan de hotelfunctie en kunnen enkel dienen als long stayverblijf. Individuele woonentiteiten, los van de hotelfunctie, kunnen geenszins aanvaard worden.
        • De maatregelen in de archeologie nota moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma van maatregelen inclusief de bijkomende voorwaarden en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli2023.
        • De aanvraag dient te voldoen aan de volgende bepalingen van de gemeentelijke bouwverordening:

        Artikel 24 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen

        5°. Vanaf 15 autostalplaatsen dient er een elektriciteitsvoorziening met voldoende vermogen voorzien te worden ten behoeve van elektrisch oplaadpunten voor wagens.

         

        Artikel 23 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen

        4°. Vanaf 10 fietsstal- of fietsparkeerplaatsen dient er minimaal 1 elektrisch oplaadpunt aanwezig te zijn. Indien het aantal te voorziene fietsstalplaatsen van 10 of meer fietsplaatsen opgedeeld wordt in verschillende ruimten dient in elk van deze ruimten een elektrisch oplaadpunt aanwezig te zijn.

        Hierbij dient ook rekening te worden gehouden met de voorwaarden uit het advies van de Brandweer:

        Bij het voorzien van laadvoorzieningen voor elektrische voertuigen in de ondergrondse parkings, dient de Regel van Goed Vakmanschap (RGV) toegepast te worden. Meer info vindt u op https://kempen.hulpverleningszone.be/pagina/richtlijnen-voor-parkeergebouwen-inclusief-regel-van-goed-vakmanschap-elektrische-voertuigen-in-parkings.

        Los hiervan dient aanvrager rekening te houden met de bemerkingen van de brandweer:

        Richtlijnen voor parkeergebouwen (Inclusief Regel van goed vakmanschap Elektrische voertuigen in parkings) - Hulpverleningszone Brandweer zone Kempen

        https://kempen.hulpverleningszone.be

        Tenslotte dient de aanvrager attent te worden gemaakt op de verplichtingen voor laadpunten bij parkings zoals bepaald in het Energiedecreet van 8 mei 2009 en het besluit van de Vlaamse Regering houdende algemene bepalingen over het energiebeleid. Meer informatie is terug te vinden op de website van de Vlaamse Overheid https://www.vlaanderen.be/een-elektrische-wagen-laden/verplichtingen-voor-laadpunten-bij-parkings#regelgeving

         

        • Openbaar domein

        Noodzakelijke aanpassingen aan het openbaar domein langs de gemeentewegen kunnen pas na toestemming van de gemeente Grobbendonk en zijn ten laste van de aanvrager.

         

        • De voorwaarden uit de voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd:

        -            Inter - Vlaams Expertisecentrum Toegankelijkheid van 28 mei 2024

        -            Fluvius gaf van 24 april 2024

        -            Vlaamse milieumaatschappij dienst grondwaterbeheer van 24 april 2024

        -            Omgevingsloket Wyre van 26 februari 2024

        -            Pidpa Drinkwater gaf van 26 februari 2024

        -            Proximus van 27 maart 2024

        -            DGLV - Airfields van 1 maart 2024 voorwaardelijk gunstig advies.

        -            FOD Binnenlandse Zaken - ASTRID veiligheidscommissie van 12 maart 2024

        -            Agentschap Wegen en Verkeer - District Geel van 22 maart 2024

        -            Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel)

        -            Departement Mobiliteit en Openbare Werken van 27 mei 2024 gedeeltelijk voorwaardelijk gunstig advies.

        -            Agentschap voor Natuur en Bos van 8 april 2024

        • De velling van de bestaande bomen mag niet uitgevoerd worden in het broedseizoen van de te verwachten verstoringsgevoelige en bedreigde diersoorten en dit in de periode van 15 februari tot en met 1 juli om te vermijden dat broedende vogels en hun nestplaatsen worden geschaad.
        • Conform de suggestie in de bemalingsnota dienen de werken zodanig ingepland te worden zodanig dat de cruciale bemaling in het droge seizoen (vanaf augustus) valt waardoor de impact op de verboden te wijzigen vegetatie binnen de invloedsstraal van de bemaling tot het minimum wordt beperkt. Conform de bemalingsnota zal daardoor vermoedelijk geen bemaling meer nodig zal zijn (enkel gedurende 1 à 2 weken voor de aanleg van de liftputten).
        • Gezien het gehele project binnen meerdere criteria valt, heeft de commissie beslist dat er in het volledige project (boven- en ondergrondse delen) ASTRID indoordekking dient aanwezig te zijn. Uitzondering hierop is de commerciële ruimte 1 welke gecompartimenteerd is van de rest van het gebouw.

         

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        • Hoofdstuk 4.7 – beheersing van asbest

        • Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s

        • Hoofdstuk 4.9 – energieplanning en energieaudits

        • Hoofdstuk 4.10 – emissies van broeikasgassen

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.3 – Afvalwater en koelwater
        • Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen
        • Hoofdstuk 5.17 – Gevaarlijke stoffen
        • Hoofdstuk 5.32 – Ontspanningsinrichtingen en schietstanden
        • Hoofdstuk 5.53 - Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.
        • De warmtepompen dienen regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.
        • De exploitant dient de milieuvoorwaarden m.b.t. installatie, onderhoud, reparatie, periodieke (lekdichtheids)controles, buitendienststelling van koelinstallaties en het bijhouden van een logboek, zoals opgenomen in artikel 5.16.3.3. van Vlarem II, strikt na te leven.
        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
        • Het opgepompte grondwater dient nuttig toegepast te worden bij de uitvoering van de bouwwerken (bvb. poetswater, aanmaak beton, mortels,....).
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater of de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De exploitant dient de nodige maatregelen te treffen om de veiligheid van weggebruikers te garanderen bij de aanleg en het gebruik van de afvoervoorzieningen.
        • De bemaling moet afgestemd worden met het grondwaterpeil, er mag niet meer water onttrokken worden dan technisch nodig voor de bouwwerken. Een van nature verlaagd grondwaterpeil moet aanleiding geven naar een verlaagde debiet van onttrekking.

         

        De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

         

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van de gebouwen.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Aandachtspunten

        De aanvrager wordt gewezen op de bepalingen van het Energiedecreet van 8 mei 2009 en het besluit van de Vlaamse Regering houdende de algemene bepalingen over het energiebeleid, in het bijzonder wat de verplichtingen voor laadpunten bij parkings betreft. In bepaalde gevallen is het verplicht om laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen te installeren op parkeerterreinen van gebouwen.

      • Kapvergunning - 202425 - Minnekepoeslaan zn - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 den en 1 eik op het perceel Minnekepoeslaan zn, kadastraal gekend als 1/C/68M9. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 inheemse loofbomen op het perceel 1/C/68M9, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Mobiliteitsvisie Middenkempen - voorstel plan vrachtroutenetwerk Middenkempen - goedkeuring mits opmerkingen

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het rapport en actieplan ‘Een vrachtroutenetwerk voor de Middenkempen’ en keurt dit goed met volgende opmerkingen:

        • ruimte om als gemeente eerst een verkeersonderzoek te laten uitvoeren door de provincie Antwerpen via de provinciale raamovereenkomst om alvorens te investeren in een vrachtwagensluis met ANPR-controle. Dit zal moeten gebeuren in afstemming met de andere gemeenten, zodat hiermee rekening wordt gehouden in de planning, alvorens verdere stappen te zetten in de uitbouw en uitvoering van het vrachtroutenetwerk
        • engagement om als provincie te ondersteunen en druk uit te oefenen in het aanpassen van de GPS-systemen zodat dit vrachtroutenetwerk duidelijk kenbaar is 
        • onderzoek naar eenzelfde tonnagebeperking binnen Neteland/Middenkempen
        • onderzoek naar het hergebruik van de huidige trajectcontrole in de Bevrijdingsstraat (ter hoogte van huisnummer 9) zodat de kosten kunnen dalen.
        • maatregelen zodat de toegang voor lokaal bestemmingsverkeer tussen de dorpskernen (Bouwel, Grobbendonk, Pulle) mogelijk blijft (eventueel werken met whitelist).

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland

        Provincie Antwerpen, dienst mobiliteit

      • Tijdelijk verkeersreglement - Spoorwegstraat - uitvoeren pressiometerproef - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 29 juli 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Spoorwegstraat, zijnde: 
        - deze doodlopende straat zal afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van de Meirendreef.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een afzethek en C3-bord ter hoogte van de Meirendreef volgens het signalisatieschema met referentie P24-02410-01-A, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Spoorwegstraat uiterlijk op 22 juli 2024 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Binnenheide - aanleg telecomleiding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 3 tot en met 11 juli 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenheide, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
        - ter aanduiding van de ontstane versmalling worden A7b en A7c-borden gezet.

        Artikel 2: Aan beide kanten van de werfzone wordt een afzethek gezet met D1c of D1d bord, respectievelijk verplichting links/rechts aanhouden.

        Artikel 3: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie EUB 220135 fase 2a, 2b en 2c, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek.
        Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - jaagpad Albertkanaal - plaatsen hoogtewerker voor werken aan de hoogspanningskabels - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 1 juli tot en met 14 augustus 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het jaagpad Albertkanaal, zijnde: 
        - het jaagpad zal volledig afgesloten worden voor alle verkeer.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-01393-08 index A, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 4: Voor het plaatsen van signalisatie op grondgebied Herentals moet bij het lokaal bestuur Herentals een vergunning aangevraagd worden.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Inname openbaar domein - Boudewijnstraat (kerk) - antennewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van de kerk in de Boudewijnstraat op 9 juli 2024:
        - de hoogtewerker dient geplaatst te worden op het grasveld naast de kerk en net voor de trappen van de kerk.

        Artikel 2: Als de hoogtewerker opgesteld wordt op het grasveld naast de kerk moeten er rijplaten en schotten geplaatst worden om de putdeksels van de gasleidingen en de ondergrond te beschermen.

        Artikel 3: Het fietspad moet te allen tijde vrij blijven.

        Artikel 4: De levering/ophaling van de rijplaten en schotten, waarvoor de vrachtwagen op de rijbaan moet staan, mag enkel gebeuren buiten de spitsuren. Dit wil zeggen niet tussen 07.00 uur en 09.00 uur noch tussen 15.00 uur en 18.00 uur.

        Artikel 5: Het transport van de hoogtewerker mag absoluut niet gebeuren in de schoolomgeving (in dit geval Bergstraat) tijdens de begin- en einduren van de school, zijnde tussen 08.00u en 09.00u, tussen 11.30u en 13.30u en tussen 15.30u en 16.30u.

        Artikel 6: Opdracht te geven aan team Uitvoering & Onderhoud om tijdelijk de paaltjes aan de kerk weg te nemen.

        Artikel 7: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan worden de herstellingen uitgevoerd door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en worden de kosten hiervoor aangerekend aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 11 (01/04/2024 - 30/04/2024) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 11 (01/04/2024 - 30/04/2024) van aannemer Vandersmissen, Terbermenweg 74, 3540 Herk-De-Stad, voor de opdracht “Bouwen van de kindercampus Bouwel” voor een bedrag van 113.796,79€ excl. BTW en 120.624,60€ incl. 21% BTW en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering Vorderingsstaat 11 (01/04/2024 - 30/04/2024) van 21 mei 2024.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2023/2210007/SA/08002 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 12 (01/05/2024 - 31/05/2024) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 12 (01/05/2024 - 31/05/2024) van aannemer Vandersmissen, Terbermenweg 74, 3540 Herk-De-Stad, voor de opdracht “Bouwen van de kindercampus Bouwel” voor een bedrag van 166.160.28€ excl. BTW en 176.129,90 € incl. 21% BTW en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering Vorderingsstaat 12 (01/05/2024 - 31/05/2024) van 17 april 2024.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2023/2210007/SA/08002 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

    • Team Vrije tijd

      • Speelstraten 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven voor het inrichten van onderstaande speelstraten:

        - Cardijnlaan (hele straat): 01/07/2024 - 07/07/2024

        - Capuynestraat (nummer 1 tot en met 25): 22/07/2024 - 28/07/2024 - tussen Verbindingsstraat en Het Hoog

        - Rubensstraat (nummer 2 tot en met 19): 11/08/2024 - 18/08/2024

        - Cardijnlaan (hele straat): 19/08/2024 - 25/08/2024

        - Hendrik Consciencestraat (nummer 1 tot en met 28): 26/08/2024 - 01/09/2024

        - Dijkstraat (nummer 1 tot en met 22): 30/08/2024 - 01/09/2024

        Artikel 2: In het kader van de inrichting van een speelstraat zal de toegang in beide richtingen verboden worden voor het verkeer in volgende straten:

        - Cardijnlaan (hele straat): 01/07/2024 - 07/07/2024

        - Capuynestraat (nummer 1 tot en met 25): 22/07/2024 - 28/07/2024 - tussen Verbindingsstraat en Het Hoog

        - Rubensstraat (nummer 2 tot en met 19): 11/08/2024 - 18/08/2024

        - Cardijnlaan (hele straat): 19/08/2024 - 25/08/2024

        - Hendrik Consciencestraat (nummer 1 tot en met 28): 26/08/2024 - 01/09/2024

        - Dijkstraat (nummer 1 tot en met 22): 30/08/2024 - 01/09/2024

        Artikel 3: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 4: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen waarvan de bestuurders in de speelstraat wonen of er hun garage hebben.

        Artikel 5: Deze maatregel zal gesignaleerd worden door het plaatsen van een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord “speelstraat” en vermelding van de uren (van 09.00u tot 21.00u) bij het begin en het einde van de speelstraat.

        Artikel 6: Voor Capuynestraat zal een omleiding aangeduid worden via Het Hoog, Dijkstraat en Verbindingsstraat.

        Artikel 7: Op 8 juli 2024 dienen vooraankondigingsborden geplaatst te worden aan het kruispunt Langenheuvel/Herenthoutse steenweg en Bannerlaan/Klein Gentstraat "Capuynestraat - geen doorgang - speelstraat van 22 tot en met 28 juli".

        Artikel 8: Team Ruimte & Vergunningen brengt IOK op de hoogte van de afsluiting van de straten.

        Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 10: Organisatoren van speelstraten dienen te voldoen aan de richtlijnen zoals vermeld in het reglement speelstraten, 2/3 van de bewoners dienen schriftelijk hun akkoord te bezorgen via enquête voorzien door meters en peters.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        IOK

        Peter en meter speelstraten

      • Vergunnen 3de Kerstnacht van Bouwel - Het Zevende gebod - zaterdag 7 december 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van 3de Kerstnacht van Bouwel dat aanvangt 7 december 2024 17.00 uur en eindigt op 7 december 2024 23.59 uur de volgende toelatingen:

        - Organisatie evenement
        - De verkoop van sterke drank
        - Maken van open vuur

        Deze toelating is onder voorbehoud van wijzigingen in weersomstandigheden en is enkel van toepassing mits het volgen van de richtlijnen van brandveiligheid.

        Artikel 2: Goedkeuring voor het verlenen van logistieke ondersteuning in de vorm van uitleenmaterialen voor het evenement.

        Artikel 3: De organisator op te dragen de maatregelen van noodplanning strikt op te volgen.

        Artikel 4: Deze toelating is onder voorbehoud van wijzigingen in weersomstandigheden en is enkel van toepassing mits het volgen van de richtlijnen van brandveiligheid.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Vrije Tijd
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Noodplanning Politiezone
        Neteland Brandweer
        Zone Kempen
        Organisatie

      • Vergunnen Straatfeest - Hoevestraatsefeesten - 29 juni 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om Hoevestraatse Feesten te organiseren van 29 juni 2024 van 10.00 uur tot 30 juni 2024 15.00 uur. 

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100,00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.

        Artikel 5: Van zaterdag 29 juni 2024 - 10.00 uur tot zondag 30 juni 2024 - 15.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hoevestraat, zijnde:

        - de Hoevestraat zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Hoevepad en Kretbosstraat met een afzethek en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
        - aan beide zijden van de straat zal een parkeerverbod ingevoerd worden mat E3-borden.

        Artikel 6: Er zal een omleiding ingericht worden via Kretbosstraat, Van Craeyenhemstraat en Hoevepad met F41-omleidingspijlen.

        Artikel 7: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Beleidsgroep Vrije tijd Neteland - verslag van 28 mei 2024 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de beleidsgroep Vrije tijd Neteland van 28 mei 2024.

      • Vergunnen Apres Exams Summer - JH Lido vzw - 21 juni 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan JH Lido vzw om Apres Exams summer te organiseren op 21 juni 2024 van 21.00 uur tot 22 juni 2024 03.00 onder voorbehoud van het naleven van de strikt opgelegde voorwaarden.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 juni 2024 van 21.00 uur tot en met 22 juni 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. Deze toelating is enkel geldig op de activiteiten die binnen plaatsvinden.

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 6: De organisator geen toelating te geven tot het schenken van sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator wordt verplicht hierop actief te controleren (bv. door bandjes). Er wordt extra verwezen naar het FeestGoe Charter waarin te nemen maatregelen zijn opgesomd om alcoholmisbruik te vermijden. Het FeestGoe Charter is opgenomen in bijlage.
        Artikel 7: De organisator de verplichting te geven om de ticketverkoop te laten stoppen op 850 tickets. Hierop dient toegezien te worden doormiddel van een telsysteem waardoor de organisator op elk moment weet hoeveel aanwezigen er zijn. Bijkomend alle gevraagde maatregelen op te volgen en toe te passen:
        - ruimtes vrij maken van meubilair en andere materialen
        - vrij houden van nooduitgangen
        - vrij houden van tussenruimtes tussen de verschillende zalen
        - aparte ruimte voorzien voor EHBO
        Artikel 8: De organisator geen toestemming te geven bijkomende activiteiten in de kleine zaal van de Volle Vaart te organiseren. Bijkomende activiteiten kunnen buiten georganiseerd worden tot maximaal 01.00 uur.
        Artikel 9:  De organisator geen toestemming te geven voor het organiseren van drankspelletjes met alcoholische dranken of alcoholische geschenken.
        Artikel 10: De organisator verbieden om gebruik te maken van glas.
        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator

    • Team Financieel Management

      • Oninbare vorderingen wegens materiële vergissing: dossierkosten GAS-boetes - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuren van de oninbare dossierkosten voor GAS-boetes wegens materiële vergissing voor een totaal bedrag aan 1.060,00 euro (zie bijlage).

      • Belasting op rendez-vous-huizen 2023 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op rendez-vous-huizen 2023 met 4 belastingplichtigen voor een bedrag van 19.200,00 euro.

      • Belasting op leegstaande gebouwen en woningen 2023 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op leegstand 2023 met 1 belastingplichtige voor een bedrag van 4.500,00 euro.

      • Belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies 2023 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies 2023 met 4 belastingplichtigen voor een bedrag van 78.000,00 euro.

      • Belasting op verwaarloosde gebouwen en woningen 2023 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op verwaarloosde gebouwen en woningen 2023 met 1 belastingplichtige voor een bedrag van 1.500,00 euro.

      • Toetreding tot de groepsaankoop via de aankoopcentrale van IOK - groepsaankoop duurzaam kantoorpapier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De gemeente treedt toe tot de aankoopcentrale van IOK aangaande de raamovereenkomst “Groepsaankoop duurzaam kantoorpapier” voor een bedrag van 10.000,00 euro incl. BTW.
        Artikel 2: De toetreding zal aanvangen vanaf 1 juli 2024.
        Artikel 3: De overeenkomst zal eindigen op 31 augustus 2026.
        Artikel 4: De uitvoering van de opdracht zal gebeuren zoals beschreven in het bestek (Ref.: 2021028) opgemaakt door IOK
        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Team KOS
        Team Financieel Management
        IOK
        Betrokken Lyreco Belgium NV

      • Bestellijsten van 17 juni 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 17 juni 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 17 juni 2024.

      • Kosten van 7 juni 2024 tot en met 13 juni 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 7 juni 2024 tot en met 13 juni 2024.