Terug
Gepubliceerd op 20/02/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 12/02/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 5 februari 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 5 februari 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Klacht via ABB - het tijdelijk verkeersreglement Binnenheide en Berg en Dal en weg- en rioleringswerken Stationlei - antwoord - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om het gemotiveerd schrijven van team Ruimte & Vergunningen inclusief bijlagen over te maken aan ABB via het digitaal loket.

      • MAT 8 januari 2024 - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Kennisname van de notulen van het MAT van 8 januari 2024.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Fluvius Antwerpen - RBC Regio - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Regio van 13 december 2023 van Fluvius Antwerpen.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023154589 - Korte Nieuwstraat 11 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Chérise Sleeckx voor het aanbrengen van isolatie en gevelbekleding in crepi, met als adres Korte Nieuwstraat 11, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 107Y2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanbrengen van isolatie en gevelbekleding in crepi.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        * De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        * De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        * Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        * De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsaanvraag OMV_2023105595 - Remmers bv, Bouwelven 19 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2023105595, ingediend door Adelbrecht Kornelis namens Remmers BV betreffende het exploiteren van een inrichting voor het produceren van bedekkingsmiddelen gelegen Bouwelven 19. Kadastraal is het perceel gekend als sectie D nrs. 60/4 B te Herentals en afdeling 1 sectie E nrs. 140R te Grobbendonk.

        Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De warmtepompen dienen regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.
        • In Bouwelven is er een gescheiden rioleringsstelsel. De overloop van de regenwaterput moet gekoppeld zijn met de RWA en het afvalwater dient gekoppeld te zijn aan de DWA.

        Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

      • Bodemsaneringsproject Pollet Grobbendonk, Leopoldstraat 2 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Gunstig advies te verlenen, mits rekening te houden met het advies van team Ruimte & Vergunningen van 29 januari 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan OVAM.

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bouwelse steenweg 28 - aansluiting waterleidingnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 5 maart 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bouwelse steenweg ter hoogte van huisnummer 28, zijnde: 

        - fietsers moeten afstappen
        - voor voetgangers wordt op de rijbaan een veilige corridor afgebakend met sergeanten met knipperlichten
        - er wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten
        - voor het geval de lichten defect zijn worden B19 en B21-borden gezet
        - er wordt een inhaalverbod ingericht met C35-borden
        - de werken worden aangekondigd via A31-borden
        - de verkeerslichten worden aangekondigd met A33-borden
        - de werf wordt afgebakend met afzethekken voorzien van D1-borden

        Artikel 2: Op de parkeerplaatsen ter hoogte van Bouwelse steenweg 43 en 45 wordt een parkeerverbod ingericht met E3-borden.

        Artikel 3: Er dient een vooraankondigingsbord geplaatst worden ten laatste op 19 februari 2024.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-00496 F01 SF01 versie A, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

        Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Pidpa - Dorp 57 - plaatsen bovengrondse brandkraan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Fluvius - Herentalse steenweg 10 - plaatsen hoogspanningsleiding en nieuwe klantcabine - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten of fietspaden of andere verhardingen gedwarst worden, dient dit te gebeuren met een gestuurde boring zonder verkeershinder te veroorzaken. Er mag op geen enkele manier geraakt worden aan de verharding.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2Er mag niet geraakt worden aan het wegdek noch aan het fietspad.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Renovatie gelijkvloers gemeentehuis - meerprijs en meerwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de meerpijs en de meerwerken voor een bedrag van 11.391.89 euro excl. BTW of 13.784,18 euro incl. BTW. Hiervan is 1.356 euro excl. BTW voor de vloer een meerprijs. De overige 10.035,89 euro, exclusief BTW, zijn meerwerken.

        Artikel 2: Goedkeuring om een kredietverschuiving uit te voeren van MJP002478 naar MJP000348 voor een bedrag van 15.000 euro.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        EMPOWERGROUP
        Team Uitvoering & Onderhoud 

      • Renovatie gelijkvloers gemeentehuis - noodzakelijke extra werken/aankopen - kredietverschuiving - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om voor de noodzakelijke werken/aankopen zoals hierboven omschreven een kredietverschuiving te doen van het volledige krediet van het project "we verduurzamen de Volle Vaart" naar de renovatie van het gelijkvloers van het gemeentehuis zodat de uitvoering van het project niet in het gedrang komt.

        Artikel 2: Goedkeuring te verlenen, indien bovenstaande kredietverschuiving onvoldoende is, om na de overdracht van de investeringen van 2023 naar 2024 de nodige kredieten te verschuiven naar dit project van projecten die overraamd zijn of niet zouden doorgaan.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud 

      • Tonnagebeperking Heirbaan - Warme Handstraat - extra bebording - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het bijplaatsen van bebording ter aanduiding van de tonnagebeperking 3,5 ton uitgezonderd laden en lossen in de Heirbaan en Warme Handstraat. 

        Artikel 2: Volgende borden zullen gezet worden:

        - op het kruispunt Nijverheidsstraat/Leopoldstraat:

        - C21

        - onderbord "uitgezonderd laden en lossen"

        - onderbord "850m"

        - op het kruispunt Nijverheidsstraat/Floris Primsstraat/Vorselaarse baan

        - C21

        - onderbord "uitgezonderd laden en lossen"

        - onderbord "650m"

      • Wegenis- en rioleringswerken Heibloemlaan, Wielewaalstraat, Acialaan, Rozenlaan en Spechtdreef - aanstellen toezichter Fluvius - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft goedkeuring dat Fluvius toezicht houdt op het gemeentelijk aandeel voor een geraamde kostprijs van 8.370,67 euro. Deze kost verloopt via het rioleringsfonds zonder prefinanciering.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Fluvius

      • Weg- en rioleringswerken 'Sanering Kleine Beek' en aanleg fietspaden Stationlei - vorderingsstaat 4 (01/12/2023 - 31/12/2023) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 4 (01/12/2023 - 31/12/2023) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 49.776,29 excl. btw of € 60.229,31 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 202.790,67 excl. btw of € 245.376,71 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de het team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Aquafin
        Fluvius
        Jonckeere BVBA

      • Financiering HUISdokter Energiehuis Kempen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring financiering HUISdokter Energiehuis Kempen om gratis renovatieadvies aan alle inwoners te kunnen blijven aanbieden, voor een bedrag van €2.340.
        Artikel 2: Het lokaal bestuur onderschrijft het belang van gratis renovatieadvies aan huis om de renovatiegraad bij particulieren te verhogen.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Mens & Welzijn
        IOK

    • Team Vrije tijd

      • Toelating afwijking verplichte wekelijkse rustdag/Weekend van de Klant - Unizo - 6 oktober 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afwijking toe te staan op de verplichte wekelijkse rustdag tijdens het Weekend van de Klant op zondag 6 oktober 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Vrije tijd
        Organisatie

      • Vergunnen rommelmarkt Eisterlee - 28 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Rommelmarkt Eisterlee die aanvangt 28 september 2024 10.00 uur en eindigt op 28 september 2024 17.00 uur.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: Op 28 september 2024 van 06.00 uur tot 20.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Hoevepad, Hendrik Consciencestraat, Rubensstraat en Van Craeyenhemstraat.

        Artikel 4: Er zal geen toegang zijn voor het gemotoriseerd verkeer:

        • in Hoevepad vanaf de Van Craeyenhemstraat
        • in de Hendrik Consciencestraat vanaf Hoevepad tot Rubensstraat
        • in de Rubensstraat vanaf Hendrik Consciencestraat tot Van Craeyenhemstraat
        • in de Van Craeyenhemstraat vanaf Rubensstraat tot Hoevepad.

        Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 6: De maatregel in artikel 4 en 5 zal gesignaleerd worden met een afzethek, C3 (verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A):

        • in Hoevepad ter hoogte van de Van Craeyenhemstraat
        • in de Hendrik Consciencestraat ter hoogte van Hoevepad 
        • in de Rubensstraat ter hoogte van de Hendrik Consciencestraat 
        • in de Van Craeyenhemstraat ter hoogte van de Rubensstraat.

        Artikel 7: Ter aankondiging van de maatregel in artikel 4 en 5 zal een afzethek met F45 (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" geplaatst worden:

        • in Hoevepad ter hoogte van Hoevestraat
        • in de Hendrik Consciencestraat ter hoogte van Leopoldstraat
        • in de Rubensstraat ter hoogte van Waterwinningsstraat
        • in de Van Craeyenhemstraat ter hoogte van Kretbosstraat/Hoveniersstraat.

        Artikel 8: Er zal een parkeerverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat:

        • in Hoevepad vanaf de Van Craeyenhemstraat
        • in de Hendrik Consciencestraat vanaf Hoevepad tot Rubensstraat
        • in de Rubensstraat vanaf Hendrik Consciencestraat tot Van Craeyenhemstraat
        • in de Van Craeyenhemstraat vanaf Rubensstraat tot Hoevepad.

        Artikel 9: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderbord GXa (begin van de reglementering):

        • in Hoevepad ter hoogte van de Van Craeyenhemstraat en ter hoogte van Hendrik Consciencestraat
        • in de Hendrik Consciencestraat ter hoogte van Hoevepad en ter hoogte van Rubensstraat
        • in de Rubensstraat ter hoogte van Hendrik Consciencestraat en ter hoogte Van Craeyenhemstraat
        • in de Van Craeyenhemstraat ter hoogte van de Rubensstraat en ter hoogte van Hoevepad.

        Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

        Artikel 11: De bewoners van de betrokken straten dienen schriftelijk verwittigd te worden van het evenement en de ermee gepaard gaande hinder. De organisator dient vooraf een voorbeeldbrief ter goedkeuring te bezorgen aan team Vrije tijd.

        Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Team Vrije tijd
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanningsambtenaar
        Kapitein brandweer
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat
        Betrokkene

      • Vergunnen Bouwel Kermis - 13 april 2024 tot 15 april 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven om Bouwel Kermis te organiseren van 13 april 2024 tot en met 15 april 2024. De kermis opent op zaterdag en zondag om 14.00 uur en op maandag om 15.30 uur. De kermis sluit elke dag om 22.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Voor het opstellen van de kermis zal een parkeerverbod ingericht worden in de Kasteeldreef vanaf het kruispunt Kasteeldreef/Dorp tot aan de voetweg tussen Kasteeldreef en Berkendreef op donderdag 11 april 2024 van 06.00 uur tot 23.59 uur.

        Artikel 5: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een E3-bord en onderbord GXa voor beide rijrichtingen.

        Artikel 6: Van donderdag 11 april 2024 - 12.00 uur tot en met maandag 15 april 2024 - 23.59 uur zal de Kasteeldreef afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf het kruispunt Kasteeldreef/Dorp tot aan de voetweg tussen Kasteeldreef en Berkendreef.

        Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 8: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

        - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen), onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsen klasse A":

        - aan het kruispunt Dorp/Kasteeldreef
        - in de Kasteeldreef ter hoogte van de voetweg tussen Kasteeldreef en Berkendreef

        - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsen klasse A":

        - aan het kruispunt Berkendreef/Kasteeldreef.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken en verkeersborden volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: De bewoners van Kasteeldreef 1, 3 en 5 zullen schriftelijk verwittigd worden van de hinder door het lokaal bestuur.

        Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Noodplanningsambtenaar 

        Team Informatie & Communicatie

        Betrokkene

      • Vergunnen Carnavalfuif - 2 maart 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Carnavalfuif 2024 die aanvangt 2 maart 2024 21.00 uur en eindigt op 3 maart 2024 03.00 uur in jeugdhuis Lido. 

        Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 2 maart 2024 van 21.00 uur tot 3 maart 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van Politiezone Neteland te volgen namelijk:

        - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

        - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

        - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

        - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        - De organisator voorziet een inzet van minstens 2 personen vrijwillige security. Voor een voorafgaandelijke screening bezorgt de organisator ten laatste 14 dagen voor start van het evenement het ingevulde formulier 'Toestemming vrijwilligers veiligheidsdienst’ zodat de politie dit kan evalueren.

        Artikel 6: De organisator op te dragen de daarop bijkomende richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

        - De veiligheidscapaciteit van de locatie is bepaald op 129 personen. De organisator moet maatregelen nemen om deze capaciteit te waarborgen (ticketverkoop beperken, polsbandjes aan inkom, telsysteem,…).

        - De locatie vertoont gebreken op vlak van brandveiligheid. Een aantal hiervan werden recent aangepakt (elektriciteitswerken) of tijdelijk opgelost (brandblusser, tijdelijke noodverlichting,…). Hierdoor zijn de minimale veiligheidsvereisten afgedekt. Er moet echter zo snel mogelijk werk gemaakt worden van de nog openstaande tekortkomingen en gewerkt worden aan een permanente oplossing.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland

        Noodplanning

        Team Ruimte & Vergunningen 

        Organisator

      • Vergunnen Après ski fuif - 12 april 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Après ski fuif 2024 die aanvangt 12 april 2024 21.00 uur en eindigt op 13 april 2024 03.00 uur in jeugdhuis Lido. 

        Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 12 april 2024 van 21.00 uur tot 13 april 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

        Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van politiezone Neteland te volgen namelijk:

        - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

        - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

        - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

        - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        - De organisator voorziet een inzet van minstens 2 personen vrijwillige security. Voor een voorafgaandelijke screening bezorgt de organisator ten laatste 14 dagen voor start van het evenement het ingevulde formulier 'Toestemming vrijwilligers veiligheidsdienst’ zodat de politie dit kan evalueren.

        Artikel 6: De organisator op te dragen de bijkomende richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

        - De veiligheidscapaciteit van de locatie is bepaald op 129 personen. De organisator moet maatregelen nemen om deze capaciteit te waarborgen (ticketverkoop beperken, polsbandjes aan inkom, telsysteem,…).

        - De locatie vertoont gebreken op vlak van brandveiligheid. Een aantal hiervan werd recent aangepakt (elektriciteitswerken) of tijdelijk opgelost (brandblusser, tijdelijke noodverlichting,…). Hierdoor zijn de minimale veiligheidsvereisten afgedekt. Er moet echter zo snel mogelijk werk gemaakt worden van de nog openstaande tekortkomingen en gewerkt worden aan een permanente oplossing.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen Beerpongtoernooi - 10 mei 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Beerpongtoernooi dat aanvangt 10 mei 2024 19.00 uur en eindigt op 11 mei 2024 03.00 uur in jeugdhuis Lido.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

        - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 

        - De veiligheidscapaciteit van de locatie is bepaald op 129 personen. De organisator moet maatregelen nemen om deze capaciteit te waarborgen (ticketverkoop beperken, polsbandjes aan inkom, telsysteem,…).

        - De locatie vertoont gebreken op vlak van brandveiligheid. Een aantal hiervan werd recent aangepakt (elektriciteitswerken) of tijdelijk opgelost (brandblusser, tijdelijke noodverlichting,…). Hierdoor zijn de minimale veiligheidsvereisten afgedekt. Er moet echter zo snel mogelijk werk gemaakt worden van de nog openstaande tekortkomingen en gewerkt worden aan een permanente oplossing.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        Organisator 

        Team Ruimte & Vergunningen 

      • Vergunnen Senioren ontspanningsnamiddag - 19 maart 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Senioren ontspanningsnamiddag die aanvangt 19 maart 2024 13.00 uur en eindigt op 19 maart 2024 18.00 uur in de Volle Vaart.

        Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 19 maart 2024 van 13.00 uur tot 18.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

        - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:

        Noodplanning

        Organisator

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Aanvragen gemeentelijke mantelzorgpremie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende persoon:

        • Betrokkene 3

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen:

        • Betrokkene 1
        • Betrokkene 2

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Zorg & Gezondheid

        Teamleider Vrije tijd

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 93032340704 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 75090925645 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    • Team HRM

      • Aanvraag om schadeloosstelling wegens een beroepsziekte met referentiecode 99914, ingediend op 2 maart 2022, op naam van M.M. - weigering - definitieve beslissing

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De ontwerpbeslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 januari 2023 wordt hierbij definitief, daar betrokkene geen opmerkingen heeft kenbaar gemaakt.

        Artikel 2: Overeenkomstig de bepalingen van artikel 13 van het koninklijk besluit van 21 januari 1993 werd de huidige beslissing betekend aan:

        Betrokkene

        Fedris

        Het ziekenfonds van betrokkene

      • Aanvraag om schadeloosstelling wegens een beroepsziekte met referentiecode 99924, ingediend op 2 maart 2022, op naam van M.M. - weigering - definitieve beslissing

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De ontwerpbeslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 januari 2023 wordt hierbij definitief, daar betrokkene geen opmerkingen heeft kenbaar gemaakt.

        Artikel 2: Overeenkomstig de bepalingen van artikel 13 van het koninklijk besluit van 21 januari 1993 werd de huidige beslissing betekend aan:

        Betrokkene

        Fedris

        Het ziekenfonds van betrokkene

      • Personeelsbehoefteplan 2020-2025 - stand van zaken - kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Goedkeuring van de wijzigingen aan het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden managementteam

        Team HRM & Secretariaat

        Team Financieel Management

    • Team Informatie en Communicatie

      • Protocol Vlaamse Huisvestingstool - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het protocol ter omkadering van de elektronische mededeling van persoonsgegevens in het kader van de Vlaamse Huisvestingstool en de huisvesting van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne, zoals opgenomen in bijlagen.

        Artikel 2: De burgemeester en algemeen directeur worden gemachtigd om het protocol namens de gemeente Grobbendonk te ondertekenen.

        Artikel 3: Het ondertekende protocol en addendum wordt via het Loket Lokale Besturen aan het Agentschap Binnenlands Bestuur verstuurd.

        Artikel 4: In het kader van de transparantieverplichting die de AVG oplegt aan de verwerkingsverantwoordelijken, zal het protocol vermeld worden op de website van de gemeente zodat burgers geïnformeerd worden.

    • Staf van de AD

      • Lijst afwezigheden en vervangingen - kennisname en bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.

    • Team Financieel Management

      • Kerkfabriek St. Lambertus - notulen - 10 januari 2024 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 10 januari 2024 van kerkfabriek St. Lambertus.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - notulen - 10 januari 2024 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 10 januari 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Belasting ter verbetering van het milieu, ten laste van gezinnen 2023 - materiële vergissing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2023 voor artikel 327300123373 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.

        Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2023 voor artikel 327300144894 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.

        Artikel 3: Goedkeuring te verlenen voor het afsluiten van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2023 voor het artikel 327300433167 voor het bedrag van 50,00 euro wegens materiële vergissing. 

      • Gunning - externe ondersteuning deskundige patrimonium - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijvers MULTI NV, BUNKERHOTEL PLUS BVBA en Engenius BV voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.

        Artikel 2: De offertes van MULTI NV, BUNKERHOTEL PLUS BVBA en Engenius BV worden als volledig en regelmatig beschouwd.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 7 februari 2024, opgesteld door team Financieel Management.

        Artikel 4: De opdracht “Externe ondersteuning deskundige patrimonium” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Engenius BV, Diestersteenweg 36 te 3545 Halen.

        Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-BV-2023-200.

        Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het meerjarenplan op exploitatie van 2024 en 2025, op boekhoudsleutel 6140000/IO/0119/00 (actie/raming AC000069/MJP001031) onder voorbehoud van aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2025 voor de opnamen van de kredieten tot aan het gunningsbedrag.

        Artikel 7: Het college van burgemeester en schepenen beslist om de huidige leverancier, Multi nv, vast te leggen tot eind februari om de overdracht te kunnen verzorgen.

        Artikel 8: Het college van burgemeester en schepenen beslist om bij Multi een plan van aanpak op te vragen over de werkwijze van de overdracht en dit te bezorgen aan de burgemeester en de algemeen directeur.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Investeringskredieten Gemeente - meerjarenplan 2020-2025 - overdracht kredieten van 2023 naar 2024 - vaststelling

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststelling van de overdracht van de investering- en financieringskredieten van zowel uitgaven als inkomsten van het jaar 2023 naar het jaar 2024, zoals het voorstel in bijlage.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        De teamleiders waarop de overdracht van toepassing is

      • Bestellijsten van 12 februari 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 februari 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 12 februari 2024.

        Artikel 3: Goedkeuring van de bestellijst investering voor bb 2024000957.

      • Opbrengsten van 2023016811 tot en met 2023016835 (2023) en van 2024000444 tot en met 2024000475 (2024) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van  2023016811 tot en met 2023016835 (2023) en van 2024000444 tot en met 2024000475 (2024).

      • Kosten van 02 februari 2024 tot en met 08 februari 2024 (2023 en 2024)– goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 02 februari 2024 tot en met 08 februari 2024 (2023 en 2024).