Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 5 februari 2024 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Goedkeuring om het gemotiveerd schrijven van team Ruimte & Vergunningen inclusief bijlagen over te maken aan ABB via het digitaal loket.
Kennisname van de notulen van het MAT van 8 januari 2024.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Regio van 13 december 2023 van Fluvius Antwerpen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 februari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Chérise Sleeckx voor het aanbrengen van isolatie en gevelbekleding in crepi, met als adres Korte Nieuwstraat 11, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 107Y2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanbrengen van isolatie en gevelbekleding in crepi.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
* De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
* De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
* Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
* De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2023105595, ingediend door Adelbrecht Kornelis namens Remmers BV betreffende het exploiteren van een inrichting voor het produceren van bedekkingsmiddelen gelegen Bouwelven 19. Kadastraal is het perceel gekend als sectie D nrs. 60/4 B te Herentals en afdeling 1 sectie E nrs. 140R te Grobbendonk.
Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.
Artikel 1: Gunstig advies te verlenen, mits rekening te houden met het advies van team Ruimte & Vergunningen van 29 januari 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan OVAM.
Artikel 1: Op 5 maart 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bouwelse steenweg ter hoogte van huisnummer 28, zijnde:
- fietsers moeten afstappen
- voor voetgangers wordt op de rijbaan een veilige corridor afgebakend met sergeanten met knipperlichten
- er wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten
- voor het geval de lichten defect zijn worden B19 en B21-borden gezet
- er wordt een inhaalverbod ingericht met C35-borden
- de werken worden aangekondigd via A31-borden
- de verkeerslichten worden aangekondigd met A33-borden
- de werf wordt afgebakend met afzethekken voorzien van D1-borden
Artikel 2: Op de parkeerplaatsen ter hoogte van Bouwelse steenweg 43 en 45 wordt een parkeerverbod ingericht met E3-borden.
Artikel 3: Er dient een vooraankondigingsbord geplaatst worden ten laatste op 19 februari 2024.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-00496 F01 SF01 versie A, opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek noch aan het fietspad.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Artikel 1: Goedkeuring van de meerpijs en de meerwerken voor een bedrag van 11.391.89 euro excl. BTW of 13.784,18 euro incl. BTW. Hiervan is 1.356 euro excl. BTW voor de vloer een meerprijs. De overige 10.035,89 euro, exclusief BTW, zijn meerwerken.
Artikel 2: Goedkeuring om een kredietverschuiving uit te voeren van MJP002478 naar MJP000348 voor een bedrag van 15.000 euro.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
EMPOWERGROUP
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om voor de noodzakelijke werken/aankopen zoals hierboven omschreven een kredietverschuiving te doen van het volledige krediet van het project "we verduurzamen de Volle Vaart" naar de renovatie van het gelijkvloers van het gemeentehuis zodat de uitvoering van het project niet in het gedrang komt.
Artikel 2: Goedkeuring te verlenen, indien bovenstaande kredietverschuiving onvoldoende is, om na de overdracht van de investeringen van 2023 naar 2024 de nodige kredieten te verschuiven naar dit project van projecten die overraamd zijn of niet zouden doorgaan.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Kennisname van het bijplaatsen van bebording ter aanduiding van de tonnagebeperking 3,5 ton uitgezonderd laden en lossen in de Heirbaan en Warme Handstraat.
Artikel 2: Volgende borden zullen gezet worden:
- op het kruispunt Nijverheidsstraat/Leopoldstraat:
- C21
- onderbord "uitgezonderd laden en lossen"
- onderbord "850m"
- op het kruispunt Nijverheidsstraat/Floris Primsstraat/Vorselaarse baan
- C21
- onderbord "uitgezonderd laden en lossen"
- onderbord "650m"
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft goedkeuring dat Fluvius toezicht houdt op het gemeentelijk aandeel voor een geraamde kostprijs van 8.370,67 euro. Deze kost verloopt via het rioleringsfonds zonder prefinanciering.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Fluvius
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 4 (01/12/2023 - 31/12/2023) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 49.776,29 excl. btw of € 60.229,31 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 202.790,67 excl. btw of € 245.376,71 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de het team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Aquafin
Fluvius
Jonckeere BVBA
Artikel 1: Goedkeuring financiering HUISdokter Energiehuis Kempen om gratis renovatieadvies aan alle inwoners te kunnen blijven aanbieden, voor een bedrag van €2.340.
Artikel 2: Het lokaal bestuur onderschrijft het belang van gratis renovatieadvies aan huis om de renovatiegraad bij particulieren te verhogen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Mens & Welzijn
IOK
Artikel 1: Afwijking toe te staan op de verplichte wekelijkse rustdag tijdens het Weekend van de Klant op zondag 6 oktober 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Organisatie
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Rommelmarkt Eisterlee die aanvangt 28 september 2024 10.00 uur en eindigt op 28 september 2024 17.00 uur.
Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 3: Op 28 september 2024 van 06.00 uur tot 20.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Hoevepad, Hendrik Consciencestraat, Rubensstraat en Van Craeyenhemstraat.
Artikel 4: Er zal geen toegang zijn voor het gemotoriseerd verkeer:
Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 6: De maatregel in artikel 4 en 5 zal gesignaleerd worden met een afzethek, C3 (verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A):
Artikel 7: Ter aankondiging van de maatregel in artikel 4 en 5 zal een afzethek met F45 (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" geplaatst worden:
Artikel 8: Er zal een parkeerverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat:
Artikel 9: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden (stilstaan en parkeren verboden) en onderbord GXa (begin van de reglementering):
Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 11: De bewoners van de betrokken straten dienen schriftelijk verwittigd te worden van het evenement en de ermee gepaard gaande hinder. De organisator dient vooraf een voorbeeldbrief ter goedkeuring te bezorgen aan team Vrije tijd.
Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven om Bouwel Kermis te organiseren van 13 april 2024 tot en met 15 april 2024. De kermis opent op zaterdag en zondag om 14.00 uur en op maandag om 15.30 uur. De kermis sluit elke dag om 22.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Voor het opstellen van de kermis zal een parkeerverbod ingericht worden in de Kasteeldreef vanaf het kruispunt Kasteeldreef/Dorp tot aan de voetweg tussen Kasteeldreef en Berkendreef op donderdag 11 april 2024 van 06.00 uur tot 23.59 uur.
Artikel 5: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een E3-bord en onderbord GXa voor beide rijrichtingen.
Artikel 6: Van donderdag 11 april 2024 - 12.00 uur tot en met maandag 15 april 2024 - 23.59 uur zal de Kasteeldreef afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf het kruispunt Kasteeldreef/Dorp tot aan de voetweg tussen Kasteeldreef en Berkendreef.
Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 8: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen), onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsen klasse A":
- aan het kruispunt Dorp/Kasteeldreef
- in de Kasteeldreef ter hoogte van de voetweg tussen Kasteeldreef en Berkendreef
- een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsen klasse A":
- aan het kruispunt Berkendreef/Kasteeldreef.
Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken en verkeersborden volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 10: De bewoners van Kasteeldreef 1, 3 en 5 zullen schriftelijk verwittigd worden van de hinder door het lokaal bestuur.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Carnavalfuif 2024 die aanvangt 2 maart 2024 21.00 uur en eindigt op 3 maart 2024 03.00 uur in jeugdhuis Lido.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 2 maart 2024 van 21.00 uur tot 3 maart 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van Politiezone Neteland te volgen namelijk:
- De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
- De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
- De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
- De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
- De organisator voorziet een inzet van minstens 2 personen vrijwillige security. Voor een voorafgaandelijke screening bezorgt de organisator ten laatste 14 dagen voor start van het evenement het ingevulde formulier 'Toestemming vrijwilligers veiligheidsdienst’ zodat de politie dit kan evalueren.
Artikel 6: De organisator op te dragen de daarop bijkomende richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
- De veiligheidscapaciteit van de locatie is bepaald op 129 personen. De organisator moet maatregelen nemen om deze capaciteit te waarborgen (ticketverkoop beperken, polsbandjes aan inkom, telsysteem,…).
- De locatie vertoont gebreken op vlak van brandveiligheid. Een aantal hiervan werden recent aangepakt (elektriciteitswerken) of tijdelijk opgelost (brandblusser, tijdelijke noodverlichting,…). Hierdoor zijn de minimale veiligheidsvereisten afgedekt. Er moet echter zo snel mogelijk werk gemaakt worden van de nog openstaande tekortkomingen en gewerkt worden aan een permanente oplossing.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland
Noodplanning
Team Ruimte & Vergunningen
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Après ski fuif 2024 die aanvangt 12 april 2024 21.00 uur en eindigt op 13 april 2024 03.00 uur in jeugdhuis Lido.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 12 april 2024 van 21.00 uur tot 13 april 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van politiezone Neteland te volgen namelijk:
- De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
- De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
- De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
- De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
- De organisator voorziet een inzet van minstens 2 personen vrijwillige security. Voor een voorafgaandelijke screening bezorgt de organisator ten laatste 14 dagen voor start van het evenement het ingevulde formulier 'Toestemming vrijwilligers veiligheidsdienst’ zodat de politie dit kan evalueren.
Artikel 6: De organisator op te dragen de bijkomende richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
- De veiligheidscapaciteit van de locatie is bepaald op 129 personen. De organisator moet maatregelen nemen om deze capaciteit te waarborgen (ticketverkoop beperken, polsbandjes aan inkom, telsysteem,…).
- De locatie vertoont gebreken op vlak van brandveiligheid. Een aantal hiervan werd recent aangepakt (elektriciteitswerken) of tijdelijk opgelost (brandblusser, tijdelijke noodverlichting,…). Hierdoor zijn de minimale veiligheidsvereisten afgedekt. Er moet echter zo snel mogelijk werk gemaakt worden van de nog openstaande tekortkomingen en gewerkt worden aan een permanente oplossing.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Beerpongtoernooi dat aanvangt 10 mei 2024 19.00 uur en eindigt op 11 mei 2024 03.00 uur in jeugdhuis Lido.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
- De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
- De veiligheidscapaciteit van de locatie is bepaald op 129 personen. De organisator moet maatregelen nemen om deze capaciteit te waarborgen (ticketverkoop beperken, polsbandjes aan inkom, telsysteem,…).
- De locatie vertoont gebreken op vlak van brandveiligheid. Een aantal hiervan werd recent aangepakt (elektriciteitswerken) of tijdelijk opgelost (brandblusser, tijdelijke noodverlichting,…). Hierdoor zijn de minimale veiligheidsvereisten afgedekt. Er moet echter zo snel mogelijk werk gemaakt worden van de nog openstaande tekortkomingen en gewerkt worden aan een permanente oplossing.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Organisator
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Senioren ontspanningsnamiddag die aanvangt 19 maart 2024 13.00 uur en eindigt op 19 maart 2024 18.00 uur in de Volle Vaart.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 19 maart 2024 van 13.00 uur tot 18.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
- De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende persoon:
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen:
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Zorg & Gezondheid
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 93032340704 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 75090925645 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Artikel 1: De ontwerpbeslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 januari 2023 wordt hierbij definitief, daar betrokkene geen opmerkingen heeft kenbaar gemaakt.
Artikel 2: Overeenkomstig de bepalingen van artikel 13 van het koninklijk besluit van 21 januari 1993 werd de huidige beslissing betekend aan:
Betrokkene
Fedris
Het ziekenfonds van betrokkene
Artikel 1: De ontwerpbeslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 januari 2023 wordt hierbij definitief, daar betrokkene geen opmerkingen heeft kenbaar gemaakt.
Artikel 2: Overeenkomstig de bepalingen van artikel 13 van het koninklijk besluit van 21 januari 1993 werd de huidige beslissing betekend aan:
Betrokkene
Fedris
Het ziekenfonds van betrokkene
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Goedkeuring van de wijzigingen aan het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Leden managementteam
Team HRM & Secretariaat
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring van het protocol ter omkadering van de elektronische mededeling van persoonsgegevens in het kader van de Vlaamse Huisvestingstool en de huisvesting van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne, zoals opgenomen in bijlagen.
Artikel 2: De burgemeester en algemeen directeur worden gemachtigd om het protocol namens de gemeente Grobbendonk te ondertekenen.
Artikel 3: Het ondertekende protocol en addendum wordt via het Loket Lokale Besturen aan het Agentschap Binnenlands Bestuur verstuurd.
Artikel 4: In het kader van de transparantieverplichting die de AVG oplegt aan de verwerkingsverantwoordelijken, zal het protocol vermeld worden op de website van de gemeente zodat burgers geïnformeerd worden.
Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 10 januari 2024 van kerkfabriek St. Lambertus.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 10 januari 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2023 voor artikel 327300123373 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.
Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2023 voor artikel 327300144894 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.
Artikel 3: Goedkeuring te verlenen voor het afsluiten van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2023 voor het artikel 327300433167 voor het bedrag van 50,00 euro wegens materiële vergissing.
Artikel 1: De inschrijvers MULTI NV, BUNKERHOTEL PLUS BVBA en Engenius BV voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
Artikel 2: De offertes van MULTI NV, BUNKERHOTEL PLUS BVBA en Engenius BV worden als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 7 februari 2024, opgesteld door team Financieel Management.
Artikel 4: De opdracht “Externe ondersteuning deskundige patrimonium” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Engenius BV, Diestersteenweg 36 te 3545 Halen.
Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-BV-2023-200.
Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het meerjarenplan op exploitatie van 2024 en 2025, op boekhoudsleutel 6140000/IO/0119/00 (actie/raming AC000069/MJP001031) onder voorbehoud van aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2025 voor de opnamen van de kredieten tot aan het gunningsbedrag.
Artikel 7: Het college van burgemeester en schepenen beslist om de huidige leverancier, Multi nv, vast te leggen tot eind februari om de overdracht te kunnen verzorgen.
Artikel 8: Het college van burgemeester en schepenen beslist om bij Multi een plan van aanpak op te vragen over de werkwijze van de overdracht en dit te bezorgen aan de burgemeester en de algemeen directeur.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Vaststelling van de overdracht van de investering- en financieringskredieten van zowel uitgaven als inkomsten van het jaar 2023 naar het jaar 2024, zoals het voorstel in bijlage.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
De teamleiders waarop de overdracht van toepassing is
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 februari 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 12 februari 2024.
Artikel 3: Goedkeuring van de bestellijst investering voor bb 2024000957.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023016811 tot en met 2023016835 (2023) en van 2024000444 tot en met 2024000475 (2024).
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 02 februari 2024 tot en met 08 februari 2024 (2023 en 2024).