DE GEMEENTERAAD
MOTIVERING
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn bepalen wanneer hen een opvolgingsrapportering, met een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan, wordt voorgelegd. Er wordt minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar voorgelegd.
Artikel 263 van het decreet lokaal bestuur schrijft voor dat de opvolgingsrapportering minstens volgende elementen dient te bevatten:
1° een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan;
2° een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar;
3° in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan;
4° in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiële risico’s. De wettelijke vereisten werden vertaald in volgende rapporten:
- Overzicht van de prioritaire doelstellingen en actieplannen;
- Schema T2: Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;
- Schema J1: Doelstellingenrekening.
In de bijgevoegde beleidsrapporten zijn enkel de kosten en opbrengsten in de kolommen van de jaarrekening terug te vinden.
BESLUIT
Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2023:
- Beleidsevaluatie prioritaire acties;
- Beleidsopvolging overheidsopdrachten;
- Beleidsopvolging klimaatacties;
- J1 Doelstellingenrekening;
- ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie);
- T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;
- T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;
- T3 Investeringsproject.