Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pidpa van 15 december 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Goedkeuring van de statutenwijziging van Pidpa zoals zij haar werd voorgelegd.
Artikel 4: Goedkeuring van alle overige handelingen en/of transacties nodig of nuttig in het kader van de voorgenomen Transactie.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pidpa (kirsten.caers@pidpa.be)
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van FINEG van 12 december 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
FINEG (secretariaat@fineg.be)
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad besluit geen bestuurder voor te dragen in Water-link (Adelta) en zich aan te sluiten bij de voordrachten gedaan door de andere steden en gemeenten in het arrondissement van de gemeente.
Artikel 2: De gemeenteraad duidt Marianne Verhaert aan als waarnemer op de algemene vergadering van Water-link (Adelta) gehouden op 14 december 2023, met mogelijkheid van indeplaatsstelling.
Artikel 3: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op de algemene vergaderingen in Water-link (Adelta) (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Water-link, Mechelsesteenweg 66 te 2018 Antwerpen
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 12 september 2023 aangaande de meerjarenplanwijziging.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 12 september 2023 aangaande het budget 2024 van de kerkfabriek waarbij een gemeentelijke exploitatietoelage van 17.816,45 euro wordt voorzien.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 12 september 2023 aangaande “Budgetwijziging 2023” waarbij de exploitatietoelage voor 2023 in het gemeentebudget wordt opgetrokken naar 18.083,03 euro.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de jaarrekening 2023 door de gouverneur van de provincie Antwerpen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Team Financieel Management
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 20 september 2023 aangaande de meerjarenplanwijziging.
Artikel 2: De nodige kredieten voor exploitatie- en investeringstoelagen zijn opgenomen in het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2024 van het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 20 september 2023 aangaande het budget 2024 van de kerkfabriek waarbij een gemeentelijke exploitatietoelage van 4.999,96 euro en een investeringstoelage van 4.918,00 euro wordt voorzien.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 20 september 2023 aangaande “Budgetwijziging 2023”.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan het wijzigen van het belastingreglement als volgt:
Artikel 3: BELASTINGPLICHTIGE
De belasting is verschuldigd door de verantwoordelijke uitgever. Wanneer de verantwoordelijke uitgever niet gekend is, is de belasting in afnemende volgorde verschuldigd door de genieter wiens naam, logo of embleem het niet-geadresseerde drukwerk of gelijkgesteld product draagt, de opdrachtgever van de verdeler of de verdeler zelf.
Indien de verantwoordelijke uitgever in het buitenland is gevestigd, is de belasting verschuldigd door de Belgische vestiging van de verantwoordelijke uitgever. Wanneer er geen Belgische vestiging is, is de belasting in afnemende volgorde verschuldigd door de genieter wiens naam, logo of embleem het niet-geadresseerde drukwerk of gelijkgesteld product draagt, de opdrachtgever van de verdeler of de verdeler zelf.
De genieter wiens naam, logo of embleem het niet-geadresseerde drukwerk of gelijkgesteld product draagt is steeds hoofdelijk gehouden tot betaling van de belasting.
Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van het gewijzigde arbeidsreglement voor de personeelsleden van het gemeentelijk onderwijs te Grobbendonk-Bouwel.
De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 21 november 2023 om 19u30 met volgende punten op de agenda:
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 6 november 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland en de verslagen van:
- Beleidsgroep Vrije tijd van 24 oktober 2023
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Vaststelling van de data van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn voor 2024 op volgende dinsdagen:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Kennisname van de notulen van het MAT van 2 oktober 2023.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Interne Organisatie van 25 september 2023.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Clusterverantwoordelijke Interne Organisatie
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Samenleving van 25 september 2023.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Clusterverantwoordelijke Samenleving
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Omgeving van 25 september 2023.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Clusterverantwoordelijke Omgeving
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raden van bestuur en de algemene vergadering van 2023 van IKA.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Akkoord voor de overdracht naar de gemeente van het onverhard terrein met perceelsnr. sectie B, 72 w, met een oppervlakte van 11a6ca zoals aangeduid op het rooilijnplan.
Artikel 2: Akkoord met de overdracht van de wegenis tussen de woningen 4 en 5 met een oppervlakte van 1a2ca uit te voeren in volgende materialen: waterdoorlatende klinkerverharding met brede voeg met een steendikte van 8cm, een straatlaag van 3cm en een onderfundering van 15cm.
Artikel 3: Op het gedeelte dat wordt overgedragen aan de gemeente voor de woningen 1 en 2 mogen er geen bomen worden aangeplant zoals aangeduid op het inplantingsplan om de bereikbaarheid van de grond die wordt overgedragen aan de gemeente niet te hypothekeren.
Artikel 4: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.
Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.
Artikel 5: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.
Artikel 6: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Geert Wouters en mevrouw Ingrid Kerckhofs voor het bouwen van een woning met geïntegreerde zorgwoning, met als adres Steenbergstraat 6, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 203S3.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een woning met geïntegreerde zorgwoning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 linde, 1 Amerikaanse vogelkers, 1 den en 3 robinia's op het perceel Dennenlaan 1A, kadastraal gekend als 1/D/248A.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse hoogstammige loofboom op het perceel 1/D/248A, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot goedkeuring van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 17 augustus 2023 m.b.t. de woning Schransstraat 56, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie B nr. 280P.
Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Schransstraat 56, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 niet zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene
Financieel directeur
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 30 van 17 tot en met 19 november 2023.
Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 25,00 euro.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Vlaio - Digitaal Vlaanderen
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Deelname aan De Grote Verkeersquiz 2023 voor bedrijven en organisaties tussen 6 november tot en met 6 december 2023.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene voor het plaatsen van signalisatie grondgebied Grobbendonk van 13 november tot en met 8 december 2023 volgens bijgevoegde plannen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Betrokkene
De beslissing van de burgemeester van 8 november 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 13 tot en met 24 november 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg 2, zijnde:
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P23-05313-01 index D, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Van 20 november 2023 tot uiterlijk 5 april 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Schransstraat, Astridplein en Hofeinde, zijnde:
- Fase 1: de Schransstraat, vanaf het Astridplein tot de De Vriesstraat, zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Het kruispunt met de De Vriesstraat wordt half/half aangepakt - verkeer komende uit de De Vriesstraat kan steeds ontsluiten
Het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Wijngaardstraat
- Fase 2: op het Astridplein, vanaf de Boudewijnstraat tot de Schransstraat zulen voetpad en parkeerstroken ingenomen worden. Hier wordt de werfzone zo kort mogelijk gehouden
- Fase 3: in de Schransstraat, vanaf de De Vriesstraat tot de Beukenlaan wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten
- Fase 4: in Hofeinde, vanaf de Beukenlaan tot de watertoren, wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording. Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor fietsers en voetgangers
- Fase 5: op het kruispunt Beukenlaan/Schransstraat zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording. Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor fietsers en voetgangers
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 20306714, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Pidpa laat door de aannemer nog aankondigingskaarten bedelen. Daarop staat het rechtstreekse nummer van de werfleider van de aannemer.
Bij geplande wateronderbrekingen (nodig om de nieuwe leidingen te koppelen op het net en de oude af te koppelen) worden de betrokken mensen apart verwittigd 3 werkdagen voor de onderbreking.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van nieuwjaarsdrink Cogelsdreef 2024 dat aanvangt op 06 januari 2024 om 16.00 uur en eindigt op 07 januari 2024 om 01.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 6: Van zaterdag 6 januari 2024 - 09.00 uur tot zondag 7 januari 2024 - 12.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Cogelsdreef, zijnde:
- de Cogelsdreef wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer tussen de kuispunten met de Secretarisdreef en Het Putteken.
Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van de hulpdiensten en dringend opgeroepen geneesheren, fietsers en bromfietsers klasse A.
Artikel 8: Het verkeer zal omgeleid worden via de Secretarisdreef, De Dellekens en Het Putteken.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Vrije tijd
Team Financieel Management
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Les Femmes market dat aanvangt 10 december 2023 om 11.00 uur en eindigt op 10 december 2023 om 17.00 uur op het kasteelplein van Den Herberg.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: De organisator op te dragen het advies van noodplanning te volgen.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene
Noodplanning
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Quiz jins Bosvogels dat aanvangt 23 februari 2024 om 18.00 uur en eindigt op 23 februari 2024 om 23.30 uur de toelating om het evenement te organiseren.
Artikel 2: De organisator opdragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Kerstfeest dat aanvangt 13 december 2023 om 15.00 uur en eindigt op 13 december 2023 om 19.00 uur de toelating om het evenement te organiseren.
Artikel 2: De organisator opdragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Kerstfeest dat aanvangt 11 december 2024 om 15.00 uur en eindigt op 11 december 2024 om 20.00 uur de toelating om het evenement te organiseren
Artikel 2: De organisator opdragen de richtlijnen van Noodplanning strikt te volgen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft aan de betrokkene de toelating voor de organisatie van een mosselfeest in de parochiezaal te Grobbendonk dat aanvangt 26 november 2023 om 09.30 uur en eindigt op 26 november 2023 om 23.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De organisatie éénmalig de toestemming te geven voor het organiseren van een tombola.
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming geven aan de GROS om de subsidie van 750 euro uit te betalen aan de betrokkene voor het project Fajar Baru VZW Indonesië volgens het subsidiereglement.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming geven aan de GROS om de subsidie van 750 euro uit te betalen aan de betrokkene voor het project Sustainable Technology Acceleration Programme for Africa volgens het subsidiereglement.
Artikel 2: Een afschrift van deze beslissing te bezorgen aan
Team Financieel Management
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming geven aan de GROS om 1.875 euro te storten aan Consortium 1212 voor noodhulp in Gaza, Libië en Marokko.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan
Team Financieel Management
GROS
Artikel 1: Kennisname van de deelname van Bibliotheek Neteland aan het project Weesgedichten tijdens de week van de poëzie van 25 tot 31 januari 2024.
Artikel 1: Goedkeuring te geven om de factuur voor de takeldienst Jimmy Verwimp voor een bedrag van 121,00 euro ten laste te nemen van de gemeente Grobbendonk op MJP002069, we organiseren Grobbendonk kermis.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan
Team Financieel Management
Artikel 1: Het bestek, ingevoegd als bijlage, met nr. FIM - SVG - 2023 - 194 en de raming voor de opdracht “Ramenwas voor het lokaal bestuur”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 28.925,62 excl. btw of € 35.000,00 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 18 december 2023.
Artikel 4: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om de belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk met kohierartikel nummer 524310001849 te verminderen van 600,00 euro naar 150,00 euro wegens een materiële vergissing.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om de structurele werken uit te voeren aan de gemeenschappelijke muur om deze vochtvrij te maken door injectie, het plaatsen van een waterdichte bekleding en deze opnieuw af te werken met als doel de waterschade aan de aanpalende woning op te lossen en te voorkomen naar de toekomst.
Artikel 2: De kosten worden geraamd op 5.000 euro.
Artikel 3: Opdracht te geven aan de cluster Omgeving om een lange termijnplanning van de woning te Leopolstraat 45a uit te werken.
Artikel 4: De verzekering van tegenpartij en eigenaar Leopoldstraat 45 b op de hoogte te brengen van de overeengekomen uit te voeren werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Kennisname van de verkoop van de roerende goederen uit de lijst in bijlage voor een totaalbedrag van 8.409,00 euro.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: De plaatsingsprocedure voor Heraanleg vijver met infiltratie en afkoppeling van regenwater - actie Blue Deal wordt stopgezet. De opdracht wordt niet gegund en de procedure zal later eventueel opnieuw opgestart worden.
Artikel 2: Bovengenoemde inschrijvers zullen hierover per mail/brief ingelicht worden.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023-197 en de raming voor de opdracht “Heraanleg vijver met infiltratie en afkoppeling van regenwater - actie Blue Deal”, opgesteld door gemeente Grobbendonk worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels voor aannemingen van werken. De raming bedraagt 44.274,51 euro incl. btw.
Artikel 2: De opdracht “Heraanleg vijver met infiltratie en afkoppeling van regenwater - actie Blue Deal” wordt gegund bij wijze van een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen en hun offerte in te dienen via het platform e-procurement ten laatste op 18 december 2023 om 10.00 uur.
Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op kredietcode 2220007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002598).
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 13 november 2023.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 13 november 2023.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023014313 tot en met 2023014628.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 27 oktober 2023 tot en met 09 november 2023.
Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.