Mon 24/01/2022 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 17 januari 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van de brief van de gouverneur van 13 januari 2022 houdende het antwoord van de gouverneur op de klacht van betrokkene over 'klacht inzake het retributiereglement gedenkplaten en concessies begraafplaatsen'.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 10 november en 10 december 2021 van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Wouter Cox namens de heer Koen Gobart voor het aanbouwen van een veranda, met als adres Kroonspaadje 22, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 158G.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het aanbouwen van een veranda.
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs. Het college heeft geen bezwaar tegen de voorgestelde afsplitsing. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40, 2280 Grobbendonk
Artikel 1: Afleveren van een kapweigering voor één zomereik op het perceel Neerveld 15, kadastraal gekend als 1/B/163E.
Artikel 2: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: De Zuiderbaan is na de heraanleg ingericht als fietsweg, voorbehouden voor voetgangers, fietsers en speedpedelecs.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met onderstaande borden:
in de Zuiderbaan:
- aanduiding begin (F99) en einde (F101) van de fietsweg voor voetgangers, fietsers en speedpedelecs, zowel kant Grobbendonk als kant Vorselaar
- komende van Vorselaar, vóór het kruispunt met de Heirbaan: B17 - voorrang aan rechts
Bij het inrijden van de Zuiderbaan vanop de Heirbaan: C1 links van het groeneiland.
in de Heirbaan:
- reflecterende paal + bord visgraat op de groene verkeersgeleider
- borden B19 en B21 in de nabijheid van het kruispunt met voorrang aan het verkeer komende van Vorselaar
- komende van Grobbendonk: B17 voorrang aan rechts voor het verkeer komende uit de Zuiderbaan
Op het kruispunt Zuiderbaan - Kremersgat heeft de Zuiderbaan voorrang - aangeduid via B15a op de Zuiderbaan en B1 met M-onderbord (fietsers en speedpedelecs in beide richtingen) en haaietanden in Kremersgat.
Op het kruispunt Zuiderbaan - Pullesebaan - Heikant: B17 - voorrang aan rechts
Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Beleidsdeskundige communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 31 januari tot en met 4 februari 2022 zullen gedurende 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hoevepad, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 20284158 opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Hoevepad een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Beleidsdeskundige communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 28 januari tot en met 21 februari 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Troon ter hoogte van huisnummer 1, zijnde:
- ter hoogte van de werf zal een parkeerverbod ingericht worden op de openbare parkeerplaatsen
- voor de fietsers en voetgangers zal waar nodig een veilige doorgang afgebakend worden met verkeersbakens.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 20281650, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Van zodra de werken beëindigd zijn dient een controle van het openbaar domein aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Beleidsdeskundige communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan team Vrije tijd om het vakantieaanbod zoals voorgesteld te organiseren.
Artikel 2: Goedkeuring te geven aan de nieuwe steunmaatregelen die we zullen voorzien voor kansarme kinderen om deel te nemen aan de activiteiten in de zomerkampen, nl. onderzoeken en toekennen van de vrijetijdspas (1) en eventueel nadien het verrichten van een sociaal- en financieel onderzoek en het voorleggen van een steunaanvraag aan het BCSD (2).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Team Mens & Welzijn
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de vergadering van de adviesraad van de bibliotheek van 29 november 2021 (als bijlage).
Artikel 1: Toestemming geven aan team Vrije tijd om de lokale handelaars op zondag 2 oktober 2022 te laten afwijken van de verplichte wekelijkse rustdag
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Unizo
Artikel 1: Het college kiest ervoor de vrijwilligers een brunch aan te bieden in de tent op het Astridplein.
Artikel 2: Het college stelt volgende datum voorop: zaterdag 4 juli 2022, deze datum valt samen met het weekend van de verenigingen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Vrije tijd
Clusterverantwoordelijke Samenleving
Teamleider Financieel Management
Directeur woonzorgcentrum
Dienstencentrumleider
Artikel 1: Kennis te nemen van het schrijven van de FOD Buitenlandse Zaken met referentie C2.3/bc/COA.08.01.06/ van 13 januari 2022 betreffende het gratis ter beschikking stellen van live-enrollmentapparatuur.
Artikel 2: Een aanvraag te doen voor drie packs voor plaatsing in 2023.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Intrekken van het besluit van 27 september 2021; de voorstelling van 24 januari 2022 werd uitgesteld omwille van de coronacrisis.
Artikel 2: Goedkeuring geven aan F.T.I. vzw om op 31 mei 2022 vanaf 10u twee wetenschapsshows te geven in CC De Volle Vaart aan de leerlingen van de vijf basisscholen van Grobbendonk.
Artikel 3: Akkoord met de ondertekening van bijgevoegde overeenkomst (met de technische fiche) tussen F.T.I. vzw en de gemeente Grobbendonk.
Artikel 1: Kennisname van het document 'rapportage 2021 - I&C', terug te vinden als bijlage.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Leden van het managementteam
Teamleiders
Artikel 1: Kennisname van het proces-verbaal van de algemeen directeur van 21 januari 2022.
Artikel 2: Over te gaan tot aanstelling van Reinhilde de Bakker met ingang van dinsdag 25 januari 2022 tot en met 4 april 2022.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Liliane Van Doren, pedagogisch directeur
Inge Rectem, operationeel directeur
Artikel 1: Het bestek met nr. SVG/2021/091 en de raming voor de opdracht “meubilair gemeentehuis publieke ruimtes”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 30.991,73 excl. btw of € 37.499,99 incl. 21% btw.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: Onderstaande firma's worden uitgenodigd om een aangevulde offerte in te dienen:
- DRISAG NV, Diamantstraat 4 te 2200 Herentals
- Robberechts, Slachthuisstraat 2 te 2300 Turnhout
- Delta-V Lucas, Bosstraat 189 te 3930 Hamont-Achel
- Bulo, Blarenberglaan 6 te 2800 Mechelen
Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 8 maart 2022.
Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht wordt vastgelegd op een over te dragen investeringsbudget van 2021 volgens budgetcode 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000214/MJP000348).
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: De inschrijvers nv Vandaele Konstruktie en GEJACO BVBA voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
Artikel 2: De offertes van nv Vandaele Konstruktie en GEJACO BVBA worden als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 19 januari 2022, opgesteld door de ontwerper.
Artikel 4: De opdracht “Maaizuigwagen met opgebouwde klepelmaaiarm en aangepaste zuigeenheid” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijskwaliteitsverhouding), zijnde GEJACO BVBA, Atealaan 24 te 2270 Herenthout, tegen het nagerekende offertebedrag van € 113.150,00 excl. btw of € 136.911,50 incl. 21% btw.
Artikel 5: De contractuele verbintenis vast te leggen (sluiting van de opdracht) 15 dagen na deze gunningsbeslissing.
Artikel 6: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. SVG/2021/089.
Artikel 7: De betaling zal gebeuren aan de hand van het investeringskrediet van 2022, met als budgetcode 2410000/IO/0119/00 (actie/raming AC000558/MJP001843).
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021011982 tot en met 2021012148 (2021) en 2022000024 tot en met 2022000112 (2022).
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 24 januari 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 24 januari 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 14 januari 2022 tot en met 20 januari 2022 (2021 en 2022).