Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 10/03/2025 - 14:30 Collegezaal

A-punt

Team Secretariaat

  • Pidpa - aanstellingen - goedkeuring

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:

    • de algemene vergaderingen:
      • [%vertegenwoordiger AV%] als vertegenwoordiger;
      • [%plaatsvervangend vertegenwoordiger AV%] als plaatsvervangend vertegenwoordiger.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Alle vertegenwoordigers

    Pidpa

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt: 

    Artikel 1: Ingevolge de onverenigbaarheid van de aanstelling van Wendy Overbeeke als plaatsvervangend vertegenwoordiger in de algemene vergaderingen en als kandidaat-lid van het Regionaal Bestuurscomité Regio en de raad van bestuur van Fluvius Antwerpen, zoals vastgelegd in de zitting van de gemeenteraad van 20 februari 2025, duidt de gemeenteraad de volgende persoon aan tot het einde van de legislatuur:

    • voor Regionaal Bestuurscomité Regio:
      • [%kandidaat-lid RBC%] als kandidaat-lid.

    Artikel 2: Dezelfde persoon vermeld in artikel 2 tevens voor te dragen als kandidaat-lid voor de Raad van Bestuur van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen tot het einde van de legislatuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Alle vertegenwoordigers

    Fluvius Antwerpen

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het aantal leden van de GECORO wordt vastgesteld op 13. 

    Artikel 2: Het aandeel deskundigen wordt vastgesteld op 6. De kandidaten moeten een gemotiveerde kandidaatstelling en CV indienen. Enkel de kandidaat die op desbetreffende wijze zijn/haar kandidatuur indient, kan als lid worden voorgedragen. 

    Artikel 3: Volgende maatschappelijke geledingen aan te duiden en de betrokken verenigingen aan te schrijven om een vertegenwoordiger en een plaatsvervanger aan te duiden:

    • milieu- en natuurverenigingen: 1 vertegenwoordiger,
    • werkgevers- of zelfstandigenverenigingen: 1 vertegenwoordiger;
    • verenigingen van handelaars: 1 vertegenwoordiger;
    • verenigingen van landbouwers: 1 vertegenwoordiger;
    • werknemersverenigingen: 1 vertegenwoordiger;
    • socio-culturele verenigingen: 1 vertegenwoordiger;
    • weekendverblijven: 1 vertegenwoordiger;

     Artikel 4: Elke politieke fractie in de gemeenteraad uit te nodigen een vertegenwoordiger en plaatsvervanger aan te duiden. 

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art.27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Intrekking van de beslissing van de gemeenteraad van 17 december 2024 met betrekking tot "Gratis grondafstand Koekoekstraat, thans ten kadaster gekend sectie A nummer 409A P0000/deel - ontwerpakte - goedkeuring".

    Artikel 2: Een perceel grond, gelegen achter de Koekoekstraat, ter plaatse volgens kadaster gekend “Roode Aerde”, thans ten kadaster gekend sectie A nummer 409A P0000/deel, met een oppervlakte volgens navermeld meetplan van driehonderd zestien (316m²), op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 3: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 4: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 5: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Notaris Isabelle Verhaert, Beersebaan 7 te 2275 Lille

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de resultaten van het openbaar onderzoek.

    Artikel 2: Het rooilijnplan, opgemaakt door landmeter-expert Peter Liekens, Lavendelweg 39 te 2200 Herentals, wordt definitief vastgesteld.

    Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van dit besluit.

    Artikel 4: Dit besluit over te maken aan de hogere overheid.

    Artikel 5: Deze beslissing te publiceren op de gemeentelijke website en ter inzage te leggen op de burelen van het gemeentehuis, Boudewijnstraat 4 te 2280 Grobbendonk.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Volgende overheidsopdrachten worden nominatief aangeduid waarvoor het vaststellen van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd:

    Volgnummer actie Actie omschrijving Volgnummer Omschrijving
    AC000032 We verzekeren ons tegen brand en beschermen de inboedel van het patrimonium. diverse MJP nrs Diverse verzekeringen gebouwen
    AC000033 We verzekeren het rollend materieel en het gebruik van het eigen voertuig. MJP000100 Verzekering voertuigen loods, gemeentehuis,...
    AC000037 We verzekeren leerkrachten, leerlingen en activiteiten van de school voor burgerlijke aansprakelijkheid en lichamelijke ongevallen. diverse MJP nrs Verzekering schoolongevallen
    AC000038 We verzekeren onze personeelsleden voor burgerlijke aansprakelijkheid en lichamelijke ongevallen. diverse MJP nrs Verzekering BA en AO
    AC000051 We leveren een bijdrage aan IDEWE. MJP000116 IDEWE (gemeente + OCMW)
    AC000059 We voorzien werkingsmiddelen voor het team HRM en Secretariaat. diverse MJP nrs contracten voor kantoorbenodigdheden, boeken…..
    AC000067 We zetten in op een kwalitatief rekrutering- en selectiebeleid. diverse MJP nrs Rekrutering - o.a. publicaties &  en psycotechnbische proeven
    AC000069 We voorzien in de nodige externe ondersteuning voor het team Ruimte & Vergunningen. MJP001031 Externe ondersteuning
    AC000070 We voorzien de nodige vergoedingen en kosten aan derden. MJP000115 Loonverwerking, consultancy en juridische ondersteuning
    AC000081 We voorzien een bijdrage in de hospitalisatieverzekering voor gepensioneerde personeelsleden. MJP001715 hosp. gepensioneerden
    AC000082 We voorzien middelen voor de refterwerking voor beide gemeentescholen. MJP002523 Refterwerking, inclusief warme maaltijden
    AC000083 We zetten in op een digitale werking van de gemeentescholen en voorzien ICT-middelen. diverse MJP nrs laptops, printers….. 
    AC000146 We zetten in op digitale informatiekanalen die sneller, goedkoper en minder vervuilend zijn. MJP000138 Hoplr / website(s) / communicatieschermen
    AC000149 We houden onze serverinfrastructuur up-to-date. MJP000151 Serverbeheer (onderhoud infrastructuur, Unix, Lansweeper, Wildcar certificaten, ...)
    AC000150 We houden onze netwerkinfrastructuur up-to-date. diverse MJP nrs allerhande software
    AC000152 We houden onze werkplekken up-to-date. diverse MJP nrs Groot ICT materiaal en software
    AC000153 We investeren in nieuwe software voor de back-office. diverse MJP nrs allerhande software
    AC000155 We houden de toepassingen voor het team Uitvoering en Onderhoud up-to-date. diverse MJP nrs allerhande software
    AC000156 We houden de toepassingen voor het team Informatie en Communicatie up-to-date. diverse MJP nrs allerhande software
    AC000158 We houden de toepassingen voor het team HRM en Secretariaat up-to-date. diverse MJP nrs allerhande software
    AC000159 We houden de toepassingen voor het team Mens en Welzijn up-to-date. MJP000202 Begraafplaatsen 2.0 / Hestia / HERA / eGOV-flow / M-office/ CSDABS / Vlaamse Handtekenmap / Abonnement Serversigning / WoCoDo
    AC000160 We houden de toepassingen voor het team Ruimte en Vergunningen up-to-date. MJP000153 Omgeving.net / Remapp in SAAS / Registratie OVAM
    AC000162 We houden de toepassingen voor het team Vrije Tijd up-to-date. diverse MJP nrs allerhande software oa evenementenloket
    AC000163 We houden de GIS-toepassingen up-to-date. MJP000197 O.a. GEO-loket / koppeling omgeving.net / koppeling HERA / 360° beelden / GIS-touchviewer
    AC000165 We voorzien werkingsmiddelen voor het team Informatie en Communicatie. MJP002093 Frankeerkosten
    AC000166 We voorzien multifunctionele kopieertoestellen. diverse MJP nrs Kopoieertoestellen op diverse plaatsen
    AC000175 We geven het infoblad Groboscoop uit. diverse MJP nrs drukwerk oa Groboscoop en verzending van het blad
    AC000213 We onderzoeken de mogelijkheden van energetische renovaties van onze publieke gebouwen. diverse MJP nrs Verduurzamen verschillende gebouwen
    AC000218 We investeren in en onderhouden de bestaande en nieuwe sportinfrastructuur. diverse MJP nrs Diverse investering in voetbalinfrastuctuur
    AC000220 We verwerven en ontwikkelen de site Kasteelhoeve d'Ursel op een laagdrempelige manier in samenwerking met externe partners. diverse MJP nrs Diverse investeringen in omgeving van de kasteelhoeve
    AC000227 We waarderen de dorpskernen op. diverse MJP nrs Diverse investeringen in omgeving van de dorpskernen
    AC000236 We zetten via sociale tewerkstelling in op duurzaam groenonderhoud. MJP000323 Mina-werkers
    AC000243 We ontwikkelen een visie m.b.t. de ruimtelijke planning en inrichting van het grondgebied. MJP002111 We maken een beleidsplan ruimte op
    AC000258 We baten het recyclagepark op een duurzame manier uit. diverse MJP nrs Diverse contracten voor verwerking van afval
    AC000273 We voorzien openbare verlichting en elektriciteitskasten. diverse MJP nrs Elektriciteitsverbruik
    AC000290 We investeren in de heraanleg van de Waterwinningsstraat. MJP000346 Waterwinningsstraat - van kruispunt Eikenlei tot kruispunt Biezenhoek
    AC000292 We investeren in de aanleg van een fietspad aan de Industrieweg. diverse MJP nrs Onteigeningen , inrichtingswerken….
    AC000305 We werken mee aan de vernieuwing en het onderhoud van het rioleringsnet. diverse MJP nrs Verschillende rioleringswerken
    AC000315 We werken samen met andere partners aan de uitvoering van het actieplan mobiliteitsstudie Middenkempen en zetten druk om een tweede ontsluiting van de industriezone Beverdonk te realiseren. MJP002772 Beverdonk noodontsluiting
    AC000318 We verleiden, motiveren en prikkelen onze inwoners en ondernemers om duurzame vervoersmiddelen te gebruiken. MJP002104 Inrichting Hoppinpunt aan station Bouwel (afspraak vervoersregio)
    AC000327 We installeren trajectcontrole en slimme lichten op strategische plaatsen in Grobbendonk. diverse MJP nrs Investeringen in trajectcontroles op diverse plaatsen 
    AC000374 We garanderen de werking van de bibliotheek. diverse MJP nrs Collectie, metacontent, activiteiten….
    AC000454 We onderhouden de site Volle Vaart. diverse MJP nrs ao gas en elektriciteitsverbruik
    AC000455 We onderhouden de site Kasteelhoeve. MJP000294 Elektriciteitsverbruik Kasteelhoeve
    AC000456 We onderhouden de site Gemeentehuis. diverse MJP nrs ao gas en elektriciteitsverbruik
    AC000458 We onderhouden de site Sporthal. diverse MJP nrs ao gas en elektriciteitsverbruik
    AC000459 We onderhouden de site Klim-op school Bouwel. diverse MJP nrs ao gas en elektriciteitsverbruik
    AC000460 We onderhouden de site Klim-op school Grobbendonk. diverse MJP nrs ao gas en elektriciteitsverbruik
    AC000461 We onderhouden de overige sites van het lokaal bestuur. diverse MJP nrs ao gas en elektriciteitsverbruik
    AC000464 We voorzien middelen voor de begraafplaatsen. MJP002107 Opwaardering begraafplaatsen (ok renderplaatsen)
    AC000467 We voorzien en onderhouden het werkmateriaal voor het openbaar domein. diverse MJP nrs Investering in een pompgroep i.k.v wateroverlast
    AC000471 We zorgen voor algemeen onderhoud van onze wegen en voorzien signalisatie. diverse MJP nrs Diverse onderhoudswerken  aan verschillende wegen
    AC000474 We voorzien werkkledij zodat het werk in veilige omstandigheden kan worden uitgevoerd. MJP000614 Werkkledij
    AC000475 We zorgen voor een goed beheer van ons rollend materieel. diverse MJP nrs Aankoop van voertuigen, onderhoud, brandstof
    AC000525 we investeren in de heraanleg (met onder meer rioleringswerken) van de Heibloemlaan en de omliggende straten. diverse MJP nrs Studiekosten rioleringsdossiers, investeringen….
    AC000547 We voorzien verkeersremmende maatregelen in de dorpskernen. MJP001860 Verkeersremmende maatregelen
    AC000555 We voorzien in de nodige externe ondersteuning voor het team Uitvoering & Onderhoud. diverse MJP nrs Externe aanstelling poetsbureau….
    AC000563 We zorgen voor een structureel onderhoud van de asfaltwegen en de betonwegen in diverse straten. MJP001848 Structureel onderhoud wegen (jaarlijks + fietspad Dennenlaan van grens tot Keulsebaan, Schransstraat en plateau De Vriesstraat)
    AC000590 We optimaliseren, vergroenen en ontharden Langenheuvel. MJP002114 Optimaliseren, vergroenen en ontharden Langenheuvel - ereleonen en werken.
    AC000619 We renoveren en bouwen nieuwe multifunctionele schoolgebouwen op de site Klim-Op Grobbendonk, met subsidies van de hogere overheid'. MJP002672 Erelonen school Grobbendonk tot en met ontwerp

    Artikel 2: De toetredingsbeslissingen bij de groepsaankopen, worden gedelegeerd aan het college van burgemeester en schepenen voor het jaar 2025.

    Artikel 3: Over zowel de delegaties naar het college van burgemeester en schepenen als de toetredingsbeslissingen bij de groepsaankopen die door het college van burgemeester en schepenen zullen genomen worden, zal gerapporteerd worden aan de raadsleden in de opvolgingsrapportering over het eerste semester en in de jaarrekening.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leden van het managementteam

    Team Financieel Management

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art.27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

  • Briefwisseling - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 4 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager  de heer Jozef Verhulst voor het verbouwen van een eengezinswoning, met als adres Stationlei 6, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 57V.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: verbouwen van een eengezinswoning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

    -de overige vergunningsplichtige handelingen die op de plannen wijzigingen inhouden ten opzichte van de laatst vergunde toestand zoals veranderingen aan de tuin, verhardingen, reliëfwijzigingen, aanwezige bijgebouwen, … worden uit de aanvraag uitgesloten

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2024161294, ingediend door Van Mol CommV betreffende het verder exploiteren en veranderen van een rundveebedrijf gelegen Middeldonk 2. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 257E, 260D, 261D, 261E, 261C en 262_.

     

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    • Een aanplant voorzien conform de stedenbouwkundige vergunning van 8 mei 2006 (2005/153).

     

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 3 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

     

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Michiel Coopmans voor het vellen van hoogstammige bomen, met als adres Binnenheide 9, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 57D7.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het vellen van hoogstammige bomen (40 grove dennen, 2 wilde kers en 1 Amerikaanse eik).

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen.  Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
    • Een heraanplant uit te voeren van minstens 14 hoogstammige inheemse loofbomen met een plantafstand van +/- 6  meter verspreid over de niet bebouwde oppervlakte.
    • Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven bomen te worden vervangen.
    • De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art.27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist dat in de omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden verleend op 24 juni 2024 aan de heer Fille Grielen namens Studiebureau Verhaert & CO BV gelegen als adres Tulpstraat 8 (achterzijde Schransstraat 30) te 2280 Grobbendonk, kadastraal gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 342R, 342G, 342 02 en 342X volgende passage dient te worden geschrapt en genegeerd:

    De gemeenteraad heeft opgelegd dat de trage weg door het project niet wordt opgenomen in het openbaar domein. De openbaar trage gemeenteweg (2,40m breed) blijft in eigendom van de aanvrager maar krijgt een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang. Deze openbare trage weg komt onder het rechtstreekse en onmiddellijke beheer van de gemeente, ongeacht of de aanvrager eigenaar van de grond blijft.

    De overige voorwaarden gekoppeld aan de omgevingsvergunning verleend op 24 juni 2024 blijven integraal behouden.

    Artikel 2: Deze beslissing dient gehecht te worden aan de omgevingsvergunning OMV_2024022640 van 24 juni 2024.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 te 2280 Grobbendonk

    notaris Isabelle Verhaert, Beerse baan 7 te 2275 Gierle - Lille

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 maart 2025  en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager  An Michiels voor het regulariseren van gevelverbouwingen, terrasaanpassingen en een functiewijziging van de gelijkvloerse verdieping, met als adres Boudewijnstraat 6,  bus 001 en  bus 101, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 434R.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van gevelverbouwingen, terrasaanpassingen en een functiewijziging van de gelijkvloerse verdieping.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

    - de voorwaarden en richtlijnen zoals opgenomen in het brandweeradvies stipt naleven.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en de verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college merkt wel op indien de stedenbouwkundige handelingen, die men wenst uit te voeren, niet vrijgesteld zijn van omgevingsvergunning dat de nodige vergunningen moeten aangevraagd en bekomen worden.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art.27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Het collegepunt van 24 februari 2025 met als onderwerp verdeling 20253 – Antoon Van Dyckstraat zn (De Steenbeemden) – kennisname, in te trekken

    Artikel 2: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en schenking. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en schenking. Het college merkt wel op dat er moet voldaan worden aan de voorschriften van het gewestelijk RUP Vallei van de Kleine Nete en AA van Kasterlee tot Grobbendonk.

    Het college verwijst tevens naar de bepalingen van het ministerieel besluit houdende definitieve bescherming als landschap van 19 september 2005. Op het plan wordt bij lot B een "te openen gedoogde voetgangsdoorgang" aangeduid.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één afgebroken beuk en één Amerikaanse vogelkers op het perceel Binnenheide zn, kadastraal gekend als 2/A/387. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 3 beuken op het perceel 2/A/387 in de lijn van de bestaande beukenrij, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: Het aanwezige groenafval dient reglementair afgevoerd te worden om de nieuwe aanplant alle kansen te geven. 

    Artikel 4: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 31 december 2025 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 5: Er mag niet worden geveld of geruimd tijdens de standaard schoontijd van 1 april tot en met 30 juni. 

    Artikel 6: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 7:  De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.  

    Artikel 8: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

    Artikel 9: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.

    Artikel 10: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Evert Robrechts bv met ondernemingsnummer 0503.815.030 om met een fruitkraam te mogen staan op de parking voor ambulante handel te Troon vanaf vrijdag 04 april 2025, elke vrijdag en zondag van 08.30 uur tot 18.00 uur t.e.m. 15 oktober 2025. 

    Artikel 2: Machtiging te verlenen aan Evert Robrechts bv om met Moederdag met bloemen te mogen staan op de parking voor ambulante handel.

    Artikel 3: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

    - De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;

    - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

    - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Evert Robrechts bv

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Van 4 april - 16.00 uur tot en met 6 april 2025 - 18.00 uur zal in de Zellestraat (na huisnummer 30) enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden. Het verkeer mag de straat inrijden vanuit Langenheuvel en dient weg te rijden via Zelle en Bergense steenweg.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een bord F19 (enkelrichting)n onderbord M18 (fietsers en bromfietsers klasse A en speed pedelecs in dubbele richting) en onderbord GIa aan het kruispunt Zellestraat/Rostal, kruispunt Zellestraat x Zels Bos en kruispunt Zellestraat x Capuynestraat x Langenheuvel x Verbindingsstraat.

    Artikel 3: In de Zellestraat zal een stilstaan- en parkeerverbod ingericht worden met E3-borden vanaf kruising Langenheuvel x Zellestraat x Verbindingsstraat x Capuynestraat tot kruispunt Zelle x Bergense Steenweg te Herenthout.

    Artikel 4: Aan gemeente Herenthout wordt gevraagd om de signalisatie volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen.

    Artikel 5: Duidelijke communicatie via brief betreffende het evenement en de aangepaste verkeerssituatie aan de bewoners van de ruimere omgeving minstens 14 kalenderdagen voor de start van het evenement.

    Artikel 6: De deelnemers moeten er van verwittigd worden dat er via de Herenthoutse steenweg en Langenheuvel wordt aangereden. 

    Artikel 7: De deelnemers moeten er van verwittigd worden dat zij zich moeten parkeren op het terrein van de motorcross. Indien dit te drassig is, dient de organisator rijplaten te voorzien.

    Artikel 8: De bezoekers dienen te parkeren op het terrein van de motorcross. 

    Artikel 9: Gemeente Herenthout vraagt de ondersteuning van de evenementenpolitie. 

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Het event en de ermee gepaard gaande hinder zullen aangekondigd worden via Hoplr.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Gemeente Herenthout

    Betrokkene

  • Artikel 1: Op 19 maart 2025 vanaf +/- 6.30 uur tot uiterlijk 11.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Lindelaan 48, zijnde: 
    - de straat zal volledig afgesloten worden vanaf huisnummer 19 tot en met 31

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) voor en achter de hijskraan en komende uit het verbindingspad tussen de Berkendreef en de Lindelaan.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P25-01010-01-A, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 7: Betrokkene bezorgt de bewoners van de achterliggende woningen in de Lindelaan een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    team Ruimte & Vergunningen

    team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    kapitein brandweer

    team Informatie & Communicatie

    team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 19 en 21 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kasteeldreef ter hoogte van huisnummer 0-2 zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.

    Artikel 2:  Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.
    Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
    Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.
    Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

    Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 10 tot en met 21 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Langenheuvel, zijnde: 
    - alle puntopeningen zullen zijdelings afgebakend worden met sergeanten voorzien van daglapers
    - aan het begin van de puntopening zal een afzethek gezet worden voorzien van dagslapers en D1c bord (verplicht links aanhouden)
    - bij puntopeningen in het voet- en fietspad zal waar mogelijk een vrije doorgang voor de voetgangers/fietsers behouden blijven
    - bij puntopeningen in het voetpad waar geen vrije doorgang kan bouden blijven zullen borden gezet worden "voetgangers hier oversteken"
    - bij puntopeningen in het fietspad waar geen vrije doorgang kan behouden blijven moet een veilige corridor afgebakend worden op de rijbaan en moet op de overgang van fietspad naar rijbaan een stalmat gelegd worden.

    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie JMS+464262_6 en JMS+464262_7+Grobbendonk+Langenheuvel, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Langenheuvel een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Waar de opritten belemmerd worden moeten de bewoners tijdig persoonlijk verwittigd worden. 

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    team Ruimte & Vergunningen

    team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    kapitein brandweer

    team Informatie & Communicatie

    team Secretariaat

  • Artikel 1: Op vrijdag 14, maandag 17, dinsdag 18 en woensdag 19 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Steenbergstraat 6, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
    - het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Hoogveldstraat
    - voor fietsers en voetgangers moet een veilige doorgang vrij blijven.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek voorzien van dagslapers met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het begin en einde van de werfzone
    - een afzethek voorzien van dagslapers met F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers), A31 (werken) en omleidingspijl aan het kruispunt Steenbergstraat/Bergstraat, kruispunt Steenbergstraat/Hoogveldstraat en kruispunt Vorselaarse baan/Hoogveldstraat
    - de omleiding zal gesignaleerd worden met F41-omleidingspijlen.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema aangeleverd door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Steenbergstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Hierin moet duidelijk vermeld staan dat er een veilige doorgang vrij blijft voor fietsers en voetgangers.

    Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
    Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 406039 - DNW 20323094 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius
    Wyre

     
     

     

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 401256 - DNW 20323094 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius

     

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 410271 - DNW 20327325 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 410980 - DNW 20327826 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius

     

     

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 6000042959-V01 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius
    Wyre

     
     

     

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20241106_25169853 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Wyre
    Fluvius

     
     

     

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 5 (01/01/2025 - 31/01/2025) van Deckx A.O. NV, Goormansdijk 15 te 2480 Dessel voor de opdracht “Aanleg fietspaden langs de Industrieweg” voor een bedrag van € 5.128,46 excl. btw of € 6.205,44 incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 88.705,64 excl. btw of € 107.333,83 incl. btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000292/MJP000307).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de financiële dienst.

    Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Arcadis

    Deckx A.O. NV

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan meerwerken voor aanleg van de bushalte ter hoogte van Liersesteenweg 114, ten voordele van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 42.006,91 excl. BTW, zijnde € 50.828,36 incl. btw.

    Artikel 2: Het bedrag van 33.580,72(incl. BTW) wordt opgenomen in het totaal van de door AWV te betalen subsidie. 

    Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP000340).

    Artikel 4: De factuur wordt voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    DCA

    Antea Group

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Lentedrink - Opening toeristisch seizoen dat aanvangt 13 april 2025 14.00 uur en eindigt op 13 april 2025 20.00 uur. Dit  in de Spinhoeve en het grasveld en zone ervoor.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    • De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. 
    • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenlok

    Artikel 4: De organisator toestemming te geven om de inkomsten van de drankverkoop op het lenteterras te storten aan Levensloop Neteland.

    Artikel 5: Er zal een parkeerverbod ingericht worden op de parkings ter hoogte van de Spinhoeve van dinsdag 8 april 2025 - 08.00 uur tot en met maandag 14 april 2025 -17.00 uur zodat vrachtwagens makkelijk op en af kunnen rijden en de podiumwagen kan worden geplaatst .

    Artikel 6: Er zal een parkeerverbod ingericht worden op de ganse NMBS-parking met uitzondering van de mindervalidenparkings en de zone kort parkeren van zaterdag 12 april - 18.00 uur tot en met zondag 13 april 2025 - 22.00 uur. 

    Artikel 7: Om bezoekers en reizigers te verwijzen naar de parking aan de sporthal: wegwijzers "parking" zetten bij het in- en uitrijden van de stationsparking en aan het kruispunt Stationlei/Molendreef.

    Artikel 8: Voor de dag van het evenement te leveren:

    - 4 afzethekken met C3-bord ter hoogte van de Spinhoeve om de evenementenzone voor- en achteraan volledig af te sluiten
    - 1 afzethek met C3-bord aan de oprit van de stationsparking om de inrit te versperren

    Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Wijkpost politie

    Brandweer

    Noodplanningsambtenaar

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen weigert de aanvraag Rommelmarkt Eisterlee.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Tuinfeest dat aanvangt 5 juni 2025 18.30 uur en eindigt op 5 juni 2025 21.00 uur.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar.  De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgend namelijk:

    De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

    Artikel 4: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan

    Noodplanningsambtenaar

    WZC De Wijngaard

    LDC

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Ronde Van Vlaanderen @Den Herberg dat aanvangt 6 april 2025 12.30 uur en eindigt op 6 april 2025 19.00 uur te Kasteelplein van Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator volgt de weersomstandigheden op, in het bijzonder voorspellingen over onweer en wind.

    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van erfgoed strikt te volgen, nameljk:

    Deze activiteit word goedgekeurd onder volgende voorwaarden:

    • de uitbater houdt zich aan het plan in bijlage.

    • De uitbater roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

    • de site wordt schoon gehouden.

    Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanningsambtenaar 

    Erfgoedambtenaar

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Parijs Roubaix @Den Herberg dat aanvangt 13 april 2025 12.30 uur en eindigt op 13 april 2025 19.00 uur te Kasteelplein van Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator volgt de weersomstandigheden op, in het bijzonder voorspellingen over onweer en wind.

    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van erfgoed strikt te volgen, namelijk:

    • de uitbater houdt zich aan het plan in bijlage.

    • De uitbater roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

    • de site wordt schoon gehouden.

    Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanningsambtenaar 

    Erfgoedambtenaar

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Moederkes@DenHerberg dat aanvangt 11 mei 2025 12.30 uur en eindigt op 11 mei 2025 20.00 te Kasteelplein Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar . De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 11 mei 2025 tussen 12.30 uur en 20.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

    Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van erfgoed strikt te volgen, namelijk:

    • de uitbater dient nog een inrichtingsplan in bij de erfgoed beleidskundige.

    • De uitbater roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

    • De site wordt schoon gehouden.

    • De muziek speelt strikt binnen de openingsuren van het café. De site is stil na de openingsuren.

    • Boxen, of versterkte muziek worden gericht naar Hofeinde toe, en niet naar het natuurgebied erachter.

    • Een geluidsmeter tijdens het event is verplicht.

    Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanningsambtenaar 

    Erfgoedambtenaar

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Live @DenHerberg dat aanvangt 21 juni 2025 13.00 uur en eindigt op 21 juni 2025 22.00 uur te Kasteelplein Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 juni 2025 van 13.00 uur tot 21 juni 2025 22.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

    Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van erfgoed strikt te volgen, namelijk:

    • de uitbater dient nog een inrichtingsplan in bij de erfgoed beleidskundige.

    • De uitbater roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

    • De site wordt schoon gehouden.

    • De muziek speelt strikt binnen de openingsuren van het café. De site is stil na de openingsuren.

    • Boxen, of versterkte muziek worden gericht naar Hofeinde toe, en niet naar het natuurgebied erachter.

    • Een geluidsmeter tijdens het event is verplicht.

    Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanningsambtenaar 

    Erfgoedambtenaar

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Country Feedback Club Live@Den Herberg dat aanvangt 27 juli 2025 12.30 uur en eindigt op 27 juli 2025 19.30 te Kasteelplein van Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 27 juli 2025 van 12.30 uur to 27 juli 2025 19.30 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

    Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van erfgoed strikt te volgen, namelijk:
    • de uitbater dient nog een inrichtingsplan in bij de erfgoed beleidskundige.

    • De uitbater roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

    • De site wordt schoon gehouden.

    • De muziek speelt strikt binnen de openingsuren van het café. De site is stil na de openingsuren.

    • Boxen, of versterkte muziek worden gericht naar Hofeinde toe, en niet naar het natuurgebied erachter.

    • Een geluidsmeter tijdens het event is verplicht.

    Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanningsambtenaar 

    Erfgoedambtenaar

    Betrokkene

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Netestraat 27, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

Team Welzijn

  • Artikel 1: Het College van Burgemeester en Schepenen beslist om de samenwerkingsovereenkomst met Gezondheidsmakers Kempen voor 2025 te hernieuwen en te ondertekenen.

    Artikel 2: Het College van Burgemeester en Schepenen beslist om het charter “Gezonde Gemeente” te ondertekenen en om het thema gezondheid op te nemen in de komende meerjarenplanning 2026-2031.

    Artikel 3: Het College van Burgemeester en Schepenen beslist dat het charter “Gezonde Gemeente”  tijdens de “inspiratiedag lokale besturen” van Gezondheidsmakers Kempen op 28 maart 2025 zal ondertekend worden door Hilde Witvrouwen tijdens het persmoment.  

Team Informatie en Communicatie

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het proces verbaal van de voorlopige oplevering van de opdracht "Aankoop bestelwagen chassis-cabine met open laadbak en afneembare materiaal kast voor signalisatieploeg" met bestek nr. FIM-SVG-2024-230.

    Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend om het aankoopbedrag ten bedrage van 70.431,68 euro te betalen aan firma Iveco Gregoor Truckx, Toekomstlaan 17 te Herentals.

    Artikel 3: Goedkeuring voor voorlopige oplevering van deze opdracht op datum van 25 februari 2025.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Uitvoering & Onderhoud

  • Artikel 1: De inschrijver INTERGROW NV wordt niet geselecteerd.

    Artikel 2: De inschrijver Disaghor group (Doclx & Company) voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

    Artikel 3: De offerte van Disaghor group wordt als volledig en regelmatig beschouwd.

    Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 4 maart 2025 voor de opdracht voor werken met als voorwerp “Het aankopen en gefaseerd leveren op afroep van de correcte substraten voor de onderbouw om waterpasserende elementen te plaatsen”. Het college van burgemeester en schepenen onderschrijft dit verslag integraal en maakt zich de motieven daarvan eigen.

    Artikel 5: De inschrijvers worden conform de bepalingen van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies in kennis gesteld van onderhavige beslissing. Dit gebeurt per aangetekende zending en tegelijkertijd via het electronisch platform eProcurement. De beroepsmogelijkheden worden vermeld in betreffend schrijven.

    Artikel 6: De opdracht “Het aankopen en gefaseerd leveren op afroep van de correcte substraten voor de onderbouw om waterpasserende elementen te plaatsen” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Disaghor group (Dockx & Company), Industriestraat 8a te 8755 Ruislede tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot 30.000,00 euro excl. btw of 36.300,00 euro incl. 21% btw.

    Artikel 7: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2024-290.

    Artikel 8: De betaling zal gebeuren met de investeringskredieten van 2025 op boekhoudsleutel 2025/2220007/SA/0711
    Artikel 9: Afschrift wordt bezorgd aan:
    Team Financieel management
    Team Ruimte & vergunningen
    Betrokken firma’s Disaghor (Dockx & Company) en Intergrow

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 10 maart 2025.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 10 maart 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017556 tot en met 2024017556 (2024) en 2025003035 tot en met 2025003312 (2025).

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 28 februari 2025 tot en met 6 maart 2025 (2024 en 2025).


Publicaties