Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv van 25 maart 2025.
Artikel 2: De gemeenteraad duidt volgende persoon aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 3: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Creat Services dv
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Creat Services (TMVS)
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Samenwerkingsverband Kleine Nete
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Bosgroep Kempen Noord
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 19 maart 2025.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius Antwerpen
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
LEADER
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Fineg ter attentie van het secretariaat, p/a Uitbreidingstraat 66, 2600 Antwerpen
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Cipal
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de bijzondere algemene vergadering van Cipal van 27 maart 2025.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze bijzondere algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Cipal
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
IKA
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IKA van 17 maart 2025.
Artikel 2: De gemeenteraad duidt volgende personen aan voor een duur van zes jaar, vanaf de algemene vergadering van 17 maart 2025 tot aan de eerste algemene vergadering in het jaar 2031:
Artikel 3: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IKA (lieven.ex@fluvius.be)
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Ethias
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Gemeentelijke Holding NV in vereffening
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Goezo!
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Kikoen vzw
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Logo Kempen
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Poolstok
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Projectvereniging Neteland
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
Streekplatform Kempen vzw
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende personen aan tot het einde van de legislatuur:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Alle vertegenwoordigers
De Lijn
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Aktename van de tijdige en ontvankelijke akten van voordracht van kandidaat-leden van de gemeenteraadscommissie van financiën en regiowerking.
Artikel 2: Aktename van de tijdige en ontvankelijke akten van voordracht van kandidaat-voorzitter en diens plaatsvervanger van de gemeenteraadscommissie van financiën en regiowerking.
Artikel 3: Goedkeuring om een commissie van financiën en regiowerking op te richten met volgende samenstelling:
Artikel 4: De gemeenteraad duidt [%kandidaat-VZ COM FIN%] met plaatsvervanger [%plaatsvervangend kandidaat-VZ COM FIM%] aan als voorzitter van de gemeenteraadscommissie van financiën en regiowerking.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM
Team Financiëel Management
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Aktename van de tijdige en ontvankelijke akten van voordracht van kandidaat-leden en diens plaatsvervangers van de deontologische commissie.
Artikel 2: Goedkeuring om de deontologische commissie op te richten met volgende samenstelling:
- GIB: Peggy Goormans als kandidaat-lid en Martine Taelman als kandidaat-plaatsvervangend lid
- N-VA: Gino Van der Elst als kandidaat-lid en Emma Van Meensel als kandidaat-plaatsvervangend lid
- cd&v: Els Beullens als kandidaat-lid
- Vooruit: Ronny Gorremans als kandidaat-lid en Natalie Moens als kandidaat-plaatsvervangend lid
- Vlaams Belang: Rigo Smidts als kandidaat-lid en Lut Cateau als kandidaat-plaatsvervangend lid
De voorzitter van de gemeenteraad wordt toegevoegd als voorzitter van de deontologische commissie.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM
Team Financieel Management
Team Informatie en Communicatie
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:
Artikel 1: Kennis te nemen van volgende fractieleiders voor de verschillende fracties:
- voor GIB: Peggy Goormans
- voor Vooruit: Natalie Moens
- voor N-VA: Gino Van der Elst
- voor Vlaams Belang: Lut Cateau
- voor cd&v: Els Beullens
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan er plaatse “Melkerijstraat”, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie B, nummer 355/Z/3, thans kadastraal bekend, sectie B, deel van nummer 355_M_4_P0000, met een oppervlakte volgens meting van zeshonderd drieënzestig vierkante meter (663 m²), zoals dit goed staat afgebeeld als Lot A op het opmetingsplan opgemaakt door de heer Paul Verhaert, landmeter-expert, handelend voor Studiebureau Verhaert & Co te 2288 Grobbendonk (Bouwel), Rode Haagjes 3 bus 1, op 14 november 2024. Met gereserveerde perceelsidentificatie: 355_Z_4_P0000, op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Lierse Steenweg (ten kadaster tevens gekend als “De Pael Eyck”), gekadastreerd of het geweest, volgens laatste titel en volgens huidig kadaster sectie A, deel van nummers 0006HP0000 en 0006SP0000, voor een totale oppervlakte volgens nagemelde meting van tweehonderd negenentwintig vierkante meter (229m2) en met gereserveerd perceelidentificatienummer 0414D P0000, op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Notarissen Jan Verreth & Maxime Ruiter
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de beheersovereenkomst overeenkomstig artikel 34, § 3 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen tussen het gemeentebestuur Grobbendonk en Nick Hofmans Bouwprojecten BV.
De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 20 februari 2025 om 19u30 met volgende punten op de agenda:
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 3 februari 2025 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 20 december 2024 van Pidpa.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van dinsdag 4 maart 2025 tot en met woensdag 12 maart 2025.
Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van Kristel Van Regemortel, teamleider Mens & Welzijn, om hem te vervangen van dinsdag 4 maart 2025 tot en met woensdag 12 maart 2025.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Teamleider Mens & Welzijn
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 31 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Vincent Van Loo voor het verbouwen van een zonevreemde woning, het aanleggen van verhardingen, het slopen van een aanbouw en het verwijderen van verhardingen, met als adres Heirbaan 31, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 130R en 132G.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een zonevreemde woning, het aanleggen van verhardingen, het slopen van een aanbouw en het verwijderen van verhardingen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
- de grond die vrijkomt bij het uitgraven van de funderingen en voorzieningen dient te worden afgevoerd;
- de eigenaar dient zelf alle nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om waterschade aan de woning te voorkomen tot het overstromingsveilig bouwpeil van 13,92 mTAW.
- Alle van nature in het wild levende vogelsoorten en vleermuizen zijn beschermd in het Vlaamse Gewest op basis van het Soortenbesluit van 15 mei 2009. De bescherming heeft onder meer betrekking op de nesten van de vogels en de rustplaatsen van de vleermuizen (artikel 14 van het Soortenbesluit). Bij het uitvoeren van werken in de periode 1 maart tot 1 juli moet men er zich - vóór men overgaat tot de uitvoering van de werken - van vergewissen dat geen nesten van beschermde vogelsoorten beschadigd, weggenomen of vernield worden. Bij het werken aan (oude) constructies of het kappen van bomen dient men na te gaan vóór de werken beginnen of vleermuizen aanwezig zijn. Als nesten of rustplaatsen in het gedrang komen, dient u contact op te nemen met het Agentschap voor Natuur en Bos via het algemeen e-mail adres van AVES.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende lasten:
-op het perceel dienen zes inheemse hoogstammige bomen aangeplant te worden. Deze dienen aangeplant te worden in het eerstvolgende plantseizoen te rekenen vanaf het verlenen van de vergunning. De levensvatbaarheid van deze bomen dient te allen tijde gevrijwaard te worden. De wettelijke plantafstanden dienen nageleefd te worden.
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Studiebureau Verhaert & Co BV voor het bouwen van een garage, met als adres Populierendreef 17, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 177C2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een garage.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Eva Grielen en de heer Stefan Aerts voor het verbouwen van een woning, met als adres Eekhoornweg 3, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 50H2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 5 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Het Landgoed Development NV voor het regulariseren van een meergezinswoning, meer bepaald de wijziging van de opvangvoorzieningen voor hemelwater, met als adres Schransstraat 2 en 4, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 339X2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een meergezinswoning, meer bepaald de wijziging van de opvangvoorzieningen voor hemelwater.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- De voorwaarden, opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_2019154019 blijven onverminderd van toepassing.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022153571 verleend door het college van burgemeester en schepenen aan Mathieu Descamps met als adres A. Stocletlaan 195 te 2570 Duffel.
Artikel 3 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Ashley Verstrepen voor Danneels, A.Stocletlaan 195 te 2570 Duffel (ashley.verstrepen@danneels.be)
Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk (mieke@notadux.be)
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van 30 januari 2025 van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. De gemeente komt tussen in de procedure tussen de verzoekende partij en de deputatie en neemt een standpunt in over de vordering tot vernietiging.
Artikel 2: Meester Cies GYSEN, advocaat aan de balie provincie Antwerpen, handelend voor GYSEN – DE KEYSER – SWERTS genaamd ‘GD&A Advocaten’, burgerlijke vennootschap onder de vorm van een BVBA, KBO nr. 0884.605.752, met maatschappelijke zetel te 2800 Mechelen, Antwerpsesteenweg 16-18, alwaar keuze van woonplaats wordt gedaan, aan te stellen om namens het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Grobbendonk en namens de gemeente Grobbendonk een verzoekschrift tot tussenkomst in te dienen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
GD&A
Team Financieel Management
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Isabelle Verhaert. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en de verkoop. Het college merkt op:
- indien de stedenbouwkundige handelingen, die men wenst uit te voeren, niet vrijgesteld zijn van omgevingsvergunning dat de nodige vergunningen moeten aangevraagd en bekomen worden.
- de hierbij gevoegde aangepaste verkavelingsvoorschriften van de verkaveling OMV_202422640 (Tulpstraat 8) na te leven.
- dat er moet voldaan worden aan de voorwaarden van de verkaveling OMV_2024024877 Schransstraat 30
- dat de koper de mogelijkheid heeft woning Schransstraat 30 te behouden of de verkaveling 2024024877 Schransstraat 30 uit te voeren binnen de 5 jaar na de afgifte van de definitieve omgevingsvergunning zodat de woning afgebroken wordt.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Isabelle Verhaert, Beersebaan 7 te 2275 Gierle
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 22 grove dennen op het perceel Pallieterdreef 19, kadastraal gekend als 1/C/66A4.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 8 inheemse loofbomen op het perceel 1/C/66A4, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 acacia en 1 dode boom op het perceel Vorselaarse baan zn, kadastraal gekend als 1/B/213F.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kap- en snoeivergunning voor het kappen van 3 Amerikaanse eiken en snoeien van 2 inlandse eiken op het perceel Vogelkersdreef 2, kadastraal gekend als 1/E/181C2.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 inheemse loofbomen op het perceel 1/E/181C2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 31 december 2025 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Op 3, 4 en 5 maart 2025 zullen de bomen langsheen de Stationlei geplant worden. Het fietspad moet tussen 8 uur en 9 uur vrij blijven. De werken worden uitgevoerd tussen 9 uur en 15 uur.
Artikel 2: Om de veiligheid te garanderen zal een seingever aanwezig zijn om de fietsers te begeleiden tijdens de hinder op het fietspad.
Artikel 3: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 4: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
LP Neteland
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Artikel 1: Tussen 3 en 7 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei ter hoogte van huisnummer 5A zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.
Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.
Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).
Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 24 februari tot en met 4 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg en Albertkanaalstraat, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten (ook voor fietsers), aangekondigd met A33-borden. De borden B19 (voorrang verlenen aan bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) worden geplaatst om de voorrang te regelen mochten de verkeerslichten uitvallen.
Artikel 2: Bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35 en wordt de snelheid beperkt tot 30 km/uur met C43-borden.
Artikel 3: Aan het begin en einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers en D1c en D1d borden, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 4: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).
Artikel 5: Tijdens fase 1 van de werken in de Albertkanaalstraat zal voor de fietsers een veilige corridor afgebakend worden op de rijbaan vanaf het bord "fietsers hier oversteken" tot aan het begin van het dubbelrichtingsfietspad op de helling van de brug.
Artikel 6: Tijdens fase 2 van de werken langsheen Industrieweg 1 is er geen hinder voor het verkeer.
Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 9: De verkeerslichten worden dagelijks gemonitord door de aannemer zodat er geen onnodige filevorming ontstaat. Indien de seconderegeling niet optimaal is, dient de aannemer dit meteen aan te passen.
Artikel 10: Aan woningen worden voetgangersbruggen voorzien en aan in- en uitritten ijzeren platen zodat de bereikbaarheid steeds maximaal wordt gegarandeerd.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie "Resterende aanleg Grobbendonk - Industrieweg" opgesteld door betrokkene.
Artikel 12: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 13: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 14: De werken zullen aangekondigd worden via de website, Hoplr en facebook.
Artikel 15: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 20 februari en 7 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Molenstraat, Herenthoutse steenweg en Binnnenweg. Een overzicht per werffase:
Fase 1 (1 dag werken)
Fase 2 (1 dag werken)
Fase 3 (1 dag werken)
Fase 4 (2 dagen werken)
Artikel 2: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 3: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.
Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 6: De aannemer zorgt ervoor dat de signalisatie gedurende de weekenden niet op het terrein staat en geldig is.
Artikel 7: De werken op de Herenthoutse steenweg mogen slechts uitgevoerd worden na 9 uur en voor 16 uur om de hinder voor fietsers en autoverkeer te beperken.
Artikel 8: De aannemer informeert inwoners per brief met een planning en de verkeershinder. De brief dient op woensdag 12 februari 2025 bedeeld te worden. Dit in de bedelingszone als bijlage.
Artikel 9: Voor deze werken is een synergie-aanvraag geweest. Fluvius, Pidpa, Proximus en Wyre gaan mee in synergie.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 332704 - DNW 20318827 en project nummer 6000006034 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moet uitgevoerd worden in synergie met Pidpa, Proximus en Wyre.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius
Proximus
Pidpa
Wyre
Artikel 1: Voor het jaar 2025 aan Wyre een permanente vergunning te verlenen voor het uitvoeren van kleine, dringende werken op de openbare weg - (3e categorie Code Nuts VVSG artikel 18.1) op voorwaarde dat Wyre het lokaal bestuur voorafgaand op de hoogte brengt van de uit te voeren werken. Dit dient te gebeuren via mail aan:
- ruimte.vergunningen@grobbendonk.be én
- communicatie@grobbendonk.be
Artikel 2: De algemene toelating is enkel geldig indien de werken geen verkeershinder veroorzaken.
Artikel 3: De opdracht te geven aan Wyre om bij calamiteiten zo snel mogelijk het lokaal bestuur, team Ruimte & Vergunningen, op de hoogte te brengen.
Artikel 4: De opdracht te geven aan Wyre om een totaaloverzicht en gedetailleerde planning van de werken in 2025 over te maken aan het lokaal bestuur.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
Wyre
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 4 (01/12/2024 - 31/12/2024) van Deckx A.O. NV, Goormansdijk 15 te 2480 Dessel voor de opdracht “Aanleg fietspaden langs de Industrieweg” voor een bedrag van € 12.778,25 excl. btw of € 15.461,68 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 83.568,18 excl. btw of € 101.128,39 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000292/MJP000307).
Artikel 3: De facturen en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Arcadis
Deckx A.O. NV
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” voor de bijkomende werken voor een bedrag van 10.045 excl. btw of € 10.647,70 incl. 6% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/SA/0800/02 (actie/raming AC000222/MJP000350).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Cuypers en Q architecten
Aannemer Vandersmissen
Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk
Artikel 1: Aan Fluvius de toelating te verlenen tot het overwelven van de gracht voor het perceel gelegen Lierse steenweg 60 over een lengte van 5 meter onder de voorwaarden vermeld in het besluit van de gemeenteraad van 13 november 2007 houdende goedkeuring van de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten op het gemeentelijk openbaar domein.
Artikel 2: De betrokkene op te leggen de door Fluvius uitgevoerde inbuizing aan de stroomop- en stroomafwaartse zijde af te werken met een kopmuur in baksteen metselwerk of beton volgens de technische bepalingen van de stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Secretariaat
Team Uitvoering & Onderhoud
Fluvius
Betrokkene
Artikel 1: Aan Fluvius de toelating te verlenen tot het overwelven van de gracht voor het perceel gelegen Herentalse steenweg 53D over een lengte van 7 meter gekoppelde toegang van 2 x 3,5 meter onder de voorwaarden vermeld in het besluit van de gemeenteraad van 13 november 2007 houdende goedkeuring van de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten op het gemeentelijk openbaar domein.
Artikel 2: De betrokkene op te leggen de door Fluvius uitgevoerde inbuizing aan de stroomop- en stroomafwaartse zijde af te werken met een kopmuur in baksteen metselwerk of beton volgens de technische bepalingen van de stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Secretariaat
Team Uitvoering & Onderhoud
Fluvius
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan verrekening 2 van de opdracht “Aanleg touwhangbrug over Kleine Nete” voor het totaal bedrag in meer van € 1.141,30 excl. btw of € 1.380,97 incl. 21% btw (€ 239,67).
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2200007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002593).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Heylen natuur en groenbedrijf
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 3 van Heylen natuur en groenbedrijf, Schrans 23 te 2440 Geel voor de opdracht “Aanleg touwhangbrug over Kleine Nete” voor een bedrag van € 106.800,00 excl. btw of € 129.228,00 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 267.000,00 excl. btw of € 323.070,00 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2200007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002593).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Heylen natuur en groenbedrijf
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van het LED-scherm ter hoogte van Astridplein 3.
Artikel 2: Het scherm mag geplaatst worden van 17 tot en met 24 februari 2025 en dient uiterlijk op 25 februari 2025 verwijderd te worden.
Artikel 3: Het scherm moet geplaatst worden tussen de bib en de parkeerplaatsen. Er mogen geen parkeerplaatsen ingenomen worden.
Artikel 4: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.
Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Play & Sport
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Bibliotheek
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Hoogse feesten dat aanvangt 28 juni 2025 10.00 uur uur en eindigt op 29 juni 2025 02.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 7: Als er geen werken uitgevoerd worden op het kruispunt Verbindingsstraat/Capuynestraat kan heel Het Hoog afgesloten worden voor het straatfeest. In dat geval zullen van 28 juni 2025 - 10.00 uur tot 29 juni 2025 - 02.00 uur onderstaande verkeersmaatregelen gelden in Het Hoog, zijnde:
- de straat zal vanaf de Dijkstraat tot huisnummer 21 afgesloten worden voor alle verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers
- het verkeer wordt omgeleid via de Dijkstraat, Verbindingsstraat en Capuynestraat.
Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 9: De maatregelen uit artikel 7 en 8 zullen gesignaleerd worden met:
- de nodige F41 omleidingspijlen voor het aanduiden van de omleiding
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
- een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) aan het kruispunt Capuynestraat/Het Hoog.
Artikel 10 : De betonblokken in de Capuynestraat ter hoogte van de Verbindingsstraat zullen tijdelijk verwijderd worden.
Artikel 11: Als het kruispunt Verbindingsstraat/Capuynestraat ingenomen is voor de werken voor de heraanleg van Langenheuvel moet de inname voor het straatfeest beperkt worden. In dat geval zullen van 28 juni 2025 - 10.00 uur tot 29 juni 2025 - 02.00 uur onderstaande verkeersmaatregelen gelden in Het Hoog, zijnde:
- enkel het doodlopend stuk van Het Hoog, ter hoogte van huisnummers 12 en 14 zal verkeersvrij gemaakt worden.
Artikel 12: De maatregel uit artikel 11 zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het begin van het doodlopend stuk van Het Hoog, net voor huisnummer 12.
Artikel 13: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 16: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.
Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Titlawit weekend dat aanvangt 25 juli 2025 20.00 uur en eindigt op 27 juli 2025 19.00 uur in de Volle Vaart, omgeving en Vaartkom.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 25 juli 2025 van 20.00 uur tot 02.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van de politie strikt te volgen, namelijk:
De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 9: Op 27 juli 2025 van 06.00 uur tot 19.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Vaartkom, zijnde:
- de Vaartkom zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf de parking van de brandweer tot aan de Quinten Matsyslaan.
Artikel 10: Artikel 9 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 11: De maatregelen uit artikel 9 en 10 zullen gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
- een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"
Artikel 12: Op zondag 27 juli 2025 van 06.00 uur tot 19.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:
- op de parking van de Vaartkom, met uitzondering van de vrachtwagenparking
- in de Gilliam
Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden en onderborden GXa, Gxb en GXd volgens bijgevoegd plan.
Artikel 13: Aan de toezichters mobilhomeparking zal gevraagd worden om de eigenaars van de mobilhomes die reeds geparkeerd staan ervan te verwittigen dat ze de parking op zondag 27 juli 2025 van 06.00 uur tot 19.00 uur niet zullen kunnen verlaten.
Artikel 14: De nodige omleiding zal gesignaleerd worden met omleidingspijlen:
- voor het verkeer in westelijke richting via Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan
- voor het verkeer in oostelijke richting via Dobbelhoefweg en Gilliam
Artikel 15: In de straat Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanaf Dobbelhoefweg, richting Vaartkom.
Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A)
- F19-bord (éénrichtingsverkeer) met onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen)
Artikel 16: Bovenstaande maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 17: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 18: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 19: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 20: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Carnavalstoet dat aanvangt 28 februari 2025 08.30 uur en eindigt op 28 februari 2025 12.00 uur te Melkerijstraat - Astridplein - Schransstraat.
De organisator zorgt voor voldoende begeleiders van de stoet. Deze zijn duidelijk herkenbaar (fluorescerend hesje) en komen voor de start van de stoet samen om instructies te krijgen van de politie.
De organisator moet politiebegeleiding van een carnavalsstoet rechtstreeks bij de politie aanvragen via pz.neteland.evenementen@police.belgium.eu
Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Vrije tijd
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Benefietconcert jeugdverbroedering academie dat aanvangt 15 november 2025 09.00 uur en eindigt op 15 november 2025 23.00 uur te Volle Vaart.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 15 november 2025 van 15.00 uur tot 15 november 2025 20.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om 'Hart voor Ondernemen' te ondersteunen met cadeaucheques t.w.v. 250,00 euro op 12 februari 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd Team
Financieel Management
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Wijngaardstraat 33 0101, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Lierse steenweg 87 2288 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Kennisname van de nieuwe gebruiksovereenkomsten voor de drie gebruikers Gemeente Grobbendonk, Gemeentelijke basisscholen Klim-op Bouwel en Klim-op Grobbendonk.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 10 februari 2025.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 10 februari 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017484 tot en met 2024017497 (2024) en 2025000704 tot en met 2025002306 (2025).
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 31 januari 2025 tot en met 6 februari 2025 (2024 en 2025).