Mon 16/09/2024 - 13:30 Collegezaal
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 9 september 2024 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de dagelijks bestuur van 3 september 2024 van GiD PBW.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Creat Services dv van 26 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Creat Services dv (20241126BAV@farys.be)
Alle vertegenwoordigers
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 9 september 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert aan mevrouw Eléonore Meeus een vergunning af voor het afbreken van een woning, het bouwen van een woning, het regulariseren van een garage en bijgebouwen en het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Kennedylaan 7, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 73 d 9. met inrichtingsnummer 20240409-0051.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het afbreken van een woning, het bouwen van een woning, het regulariseren van een garage en bijgebouwen en het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende stedenbouwkundige voorwaarden:
- de voorwaarden en opmerkingen, opgenomen in het advies van Fluvius van 2 augustus 2024 met kenmerk 5000075152; en Pipda van 31 juli 2024 met kenmerk 203507 dienen strikt nageleefd en toegepast te worden;
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden;
- de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Volgende rubrieken worden vergund:
53.2.2°a) - Aktename
het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van regenwaterputten en het bouwen van een kruipruimte met een maximaal opgepompt debiet van 2199 m³/jaar - klasse 3 (Nieuw).
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
- de exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket;
- er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid;
- de meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf;
- de bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden;
- de lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager;
- er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling;
- de aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor;
- de bemaling moet worden stopgezet zodra de ondergrondse constructie geplaatst is en er geen opdrijfrisico voor de constructie meer is.
De omgevingsaanvraag is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2020027837 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 29 juni 2020 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene 2
Artikel 1: Goedkeuring van de langdurige bruikleen van de diamantcollectie naar de gemeente Nijlen voor bovenstaande stukken.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft de algemeen directeur de opdracht om een lange bruikleenovereenkomst af te sluiten met de gemeente Nijlen.
Artikel 3: Goedkeuring van de afstoting van inferieure en dubbele stukken.
Artikel 4: Goedkeuring van de openbare oproep tot herbestemming goed de laatste reststukken, na de verhuis van de stukken van het militaire domein.
Artikel 1: Op 7 en 8 oktober 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Eisterlee ter hoogte van huisnummer 2, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 2: Deze maatregel zal aangeduid worden met:
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor ieder bestuurder) voor en achter de werfzone
- een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor ieder bestuurder) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45-bord (doodlopende weg) aan de kruispunten Eisterlee/Papenbergstraat en Eisterlee/Eikenlei.
Artikel 3: Het verkeer wordt omgeleid via de Papenbergstraat, Waterwinningsstraat en Eikenlei. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.
Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 440000583685, opgesteld door betrokkene.
Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.
Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 5 september 2024 wordt bekrachtigd als volgt:
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 9 tot en met 13 september 2024 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Heibloemlaan en Wielewaalstraat.
Artikel 1: Van 9 tot en met 13 september 2024 zullen de Heibloemlaan en Wielewaalstraat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek met F45-bord (doodlopende weg), C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M12 (bovenstaand verkeersbord is niet van toepassing voor fietsers, bromfietsers klasse A en speed pedelecs):
- C31-borden (verboden links en rechts af te slaan) met onderbord M12 (bovenstaand verkeersbord is niet van toepassing voor fietsers, bromfietsers klasse A en speed pedelecs):
Artikel 3: Het verkeer kan omrijden via de Hazelaardreef en/of de Heidelaan.
Artikel 4: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.
Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 23 september en 23 oktober 2024 zullen gedurende 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Bergen en Berg en Dal.
Artikel 2: In Berg en Dal wordt enkelrichtingsverkeer ingevoerd tussen Langenberg en N13. Het verkeer mag enkel in noordelijke richting rijden in Bergen. Deze maatregel wordt gesignaleerd met:
Artikel 3: Het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via de N13, Binnenheide en Echelpoel. Hiervoor zullen F41 omleidingspijlen gezet worden.
Artikel 4: Aan het begin van de werfzone in Bergen zal een afzethek met dagslapers en D1d-bord (verplicht rechts aanhouden) gezet worden.
Artikel 5: Aan het begin van de werfzone in Berg en Dal zal een afzethek met dagslapers en D1c-bord (verplicht links aanhouden) gezet worden.
Artikel 6: Ter aankondiging van de ontstane versmalling zal in Bergen een A7b-bord en in Berg en Dal een A7c-bord gezet worden, respectievelijk rijbaanversmalling links en rijbaanversmalling rechts.
Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 10: Betrokkene bezorgt de bewoners van de werfzone minstens 5 dagen vóór de start van de werken een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: De eerder genomen maatregelen van 19 augustus tot en met 29 augustus 2024 zullen opnieuw ingevoerd worden van 10 tot en met 24 september 2024.
In de Herenthoutse steenweg ter hoogte van huisnummer 51 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde:
- het voet- en fietspad zal ingenomen worden voor het uitvoeren van bouwwerken met een mobiele kraan en betonpomp
- voetgangers en fietsers moeten oversteken enerzijds op het zebrapad t.h.v. huisnummer 41 en anderzijds 25 meter na de werf
- het fietspad aan de kant van de pare huisnummers wordt tijdelijk ingericht als dubbelrichtingsfietspad met D7-bord en onderbord M4
- voor het gemotoriseerd verkeer zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
- er zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden
- de snelheid zal beperkt worden tot 30km/u met C43-borden
- de mobiele kraan moet voorzien worden van D1-borden en voldoende verlichting
- de betonwanden moet afgeschermd worden met herashekken en voorzien zijn van voldoende verlichting.
Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning wordt afgeleverd aan betrokkene.
Artikel 5: Deze maatregelen worden bekend gemaakt in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen kanalen.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement worden overgemaakt aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Op 26 september 2024 van 09.00 uur tot 15.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei, zijnde:
- ter hoogte van huisnummer 5 zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek met C3-bord, onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" en onderbord M3 of M12 op de perceelsgrens met huisnummer 3 en 7
- een afzethek met F45-bord, onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M3 of M12 aan het kruispunt Eikenlei/Dobbelhoefweg/Vaartkom en het kruispunt Eikenlei/Rooiaarde/Van Craeyenhemstraat.
gebruikte borden:
C3: verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder
M3: uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A
M12: uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A en speedpedelecs
F45: doodlopende straat
Artikel 3: Er zal een omleiding ingericht worden via Dobbelhoefweg en Rooiaarde. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.
Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25m. Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd signalisatieschema opgesteld door team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr en facebook.
Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van de Rimboe Rocktoren op volgende locatie:
- in de Bevrijdingsstraat op de helling van de brug richting Bouwel, aan de rechterkant van de weg, ter hoogte van de inrit naar het militair domein.
Artikel 2: De toren mag geplaatst worden vanaf 17 september 2024 en dient uiterlijk op 16 oktober 2024 verwijderd te worden.
Artikel 3: De toren mag geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.
Artikel 4: Als de toren een gevaar veroorzaakt dient deze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.
Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 3 september 2024 maar gaat niet akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan.
De impact op het bomenareaal is te intens om 30 grote Amerikaanse eiken te vellen. Deze werken worden niet gefaseerd uitgevoerd. Door deze intense velling zal er wel degelijk een impact zijn op de natuurwaarde, wat door de aanplant van nieuwe bomen niet direct gecompenseerd kan worden.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan Vlaamse Landmaatschappij NV PR voor het vellen van 30 hoogstammige Amerikaanse eiken, met als adres Watermolenweg zn, 2280 Grobbendonk.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden geweigerd: het vellen van 30 hoogstammige Amerikaanse eiken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Eisterlee Kermis die aanvangt 28 september 2024 14.00 uur uur en eindigt op 30 september 2024 23.59 uur.
Artikel 2: Van woensdag 25 september 2024 - 09.00 uur tot en met maandag 30 september 2024 - 23.59 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat en Hoevepad zijnde:
- in de Hendrik Consciencestraat zal een parkeerverbod ingericht worden tussen de Leopoldstraat en Hoevepad van 26 tot en met 30 september 2024 met E3-borden en onderborden GXa en GXb, respectievelijk begin en einde van de reglementering
- in Hoevepad zal vanaf 28 tot en met 30 september 2024 een parkeerverbod ingericht worden met E3-borden en onderborden GXa en GXb, respectievelijk begin en einde van de reglementering
Artikel 3: De Hendrik Consciencestraat, deel tussen Leopoldstraat en Hoevepad, wordt afgesloten voor het verkeer van 28 september 2024 - 14.00 uur tot en met 30 september 2024 - 23.59 uur.
Hiervoor zal een afzethek met C3-bord en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" gezet worden aan het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Hoevepad en het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Leopoldstraat.
Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 5: Het verkeer wordt omgeleid via de Leopoldstraat en Hoevepad. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 7: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Wijkpost politie
Noodplanningsambtenaar
Team Vrije tijd
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Strapdag Klim-Op Bouwel die aanvangt op 20 september 2024 08.00 uur en eindigt om 16.00 uur in de Berdenweg en Rode Haagjes te Bouwel.
Artikel 3: Op vrijdag 20 september 2024 van 08.00 uur tot 16.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Rode Haagjes, zijnde:
- Rode Haagjes zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek met C3-bord en onderbord met vermelding van de uitzonderingen aan het begin van de Rode Haagjes, kruispunt met de Stationlei.
Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Strapdag Basisschool De Wijngaard die aanvangt op 20 september 2024 12.00 uur en eindigt om 15.15 uur in de Wijngaardstraat te Grobbendonk.
De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
De organisator neemt alle nodige voorzorgen om het veilig verloop van het evenement te verzekeren.
Artikel 3: Op vrijdag 20 september 2024 van 12.00 uur tot 15.15 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Wijngaardstraat, zijnde:
- Wijngaardstraat vanaf kruising met Steenbergstraat tot Wijngaardstraat 11 zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek met C3-bord en onderbord met vermelding van de uitzonderingen in de Wijngaardstraat ter hoogte van huisnummer 11 en aan de kruising met de Steenbergstraat.
Artikel 6: Daarnaast wordt de aankondiging van de afsluiting vermeld met een afzethek met F45 en onderbord M12 en onderbord met vermelding van de uitzonderingen in de Wijngaardstraat (kruising met Schransstraat en kruising met Vorselaarse baan).
Artikel 7: Het verkeer zal omgeleid worden via de Schransstraat, Beukenlaan en Vorselaarse baan.
Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 9: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Netestraat 27, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Netestraat 34, 2280 Grobbedonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring van het plan van aanpak in bijlage, waarin gemeente Grobbendonk aantoont voldoende inspanningen te leveren om het BSO te bereiken, zij het niet binnen de vooropgestelde termijnen.
Artikel 2: Geeft opdracht dit plan van aanpak over te maken aan Wonen Vlaanderen (lokalebesturen.woonbeleid@vlaanderen.be) uiterlijk op 26 september 2024.
Artikel 1: De inschrijver TORMANS BVBA wordt niet geselecteerd.
Artikel 2: De inschrijvers Witteveen + Bos Belgium n.v., Servantes BV, PROFLOW BVBA, Herd en Engenius BV voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
Artikel 3: De offertes van Witteveen + Bos Belgium n.v., Servantes BV, PROFLOW BVBA, Herd en Engenius BV worden als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 5 september 2024, opgesteld door de ontwerper.
Artikel 5: De basisopdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Engenius BV, Diestersteenweg 36 te 3545 Halen tegen het nagerekende offertebedrag van 133.056,00 euro excl. btw of 160.997,76 euro incl. 21% btw mits het verkrijgen van een visum.
De verlengingen worden gegund tegen dezelfde voorwaarden als de basisopdracht.
Artikel 6: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2024-257.
Artikel 7: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het exploitatiekrediett van 2024, op boekhoudsleutel 6140000/IO/0119/00 en in het krediet van de volgende jaren.
Artikel 8: Kredieten vanaf 2026 dienen voorzien te worden met de aanpassingen meerjarenplan.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Engenius
Artikel 1: Goedkeuring van de door BOMA opgemaakte offerte kaderend in de raamovereenkomst Poetsmachines – maart 2022 van CREAT.
Artikel 2: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het betreffende bestek en de algemene voorwaarden.
Artikel 3: Goedkeuring voor het uitvoeren van een kredietverschuiving van 3.606,34 euro van MJP002580(Aankoop wiellader) naar MJP002868 (We kopen een poetsmachine aan voor het gemeentehuis).
Artikel 4: De betaling zal gebeuren met het investeringskrediet van 2024 op boekhoudsleutel 2024/2300000/IO/0119/04
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
CREAT
Betrokken firma BOMA
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om voor de opdracht, "het audioverhaal" één prijsherziening toe te staan.
Artikel 2: De herziening mag niet meer bedragen dan 10% van de waarde van de aanvankelijke opdracht, zijnde 3.298 euro exclusief btw.
Artikel 3: Een kredietverschuiving goed te keuren van Het Ruige Ridderpad MJP000304 naar het audioverhaal voor de Kasteelhoeve MJP002759 om dit project te realiseren.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 12 juni 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 3 juli 2024 van kerkfabriek St. Lambertus.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 16 september 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 16 september 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024008578 tot en met 2024008815.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 6 september 2024 tot en met 12 september 2024.
Artikel 1: Betrokkene, Floris Primsstraat 41 bus 201 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster vacante uren voor 1/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Mikhoeve 6 te 2270 Herenthout wordt voor 12/24 TBS/OB gesteld in de gemeentelijke basisschool Nijlen (Kerkeblokken) als onderwijzer.
Artikel 2: Betrokkene, Mikhoeve 6 te 2270 Herenthout wordt voor 12/24 gereaffecteerd in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als onderwijzer.
Artikel 3: Betrokkene, Mikhoeve 6 te 2270 Herenthout neemt TAO voor 12/24 in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als onderwijzer voor het schooljaar 2024 - 2025.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Centraleweg 45 te 2560 Nijlen wordt voor 1/36 TBS/OB gesteld in de gemeentelijke basisschool Nijlen (Kerkeblokken) als administratief medewerker.
Artikel 2: Betrokkene, Centraleweg 45 te 2560 Nijlen wordt voor 1/36 gereaffecteerd in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als administratief medewerker.
Artikel 3: Betrokkene, Centraleweg 45 te 2560 Nijlen neemt TAO voor 1/36 in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als administratief medewerker voor het schooljaar 2024 - 2025.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Grote Heibergstraat 21 te 2235 Hulshout, neemt voor 11/24 lestijden TAO als kleuteronderwijzer in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor het schooljaar 2024 – 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene 1, Grote Heibergstraat 21 te 2235 Hulshout, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 11/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kretbosstraat 56A te 2280 Grobbendonk, van 1 september 2024 t.e.m. 30 november 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Kijnigestraat 5 te 2250 Olen, wordt tijdelijk aangesteld als leermeester NCZ voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2, Haverstraat 1 te 2200 Noorderwijk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 11/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van de deeltijdse loopbaanonderbreking van betrokkene 2, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.
Artikel 2: Betrokkene 1, Merellaan 10A te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 11/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 3, Grote Heibergstraat 21 te 2235 Hulshout die 11/24 TAO neemt voor het schooljaar 2024 – 2025.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 1/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kretbosstraat 56A te 2280 Grobbendonk, van 1 september 2024 t.e.m. 30 november 2024.
Artikel 2: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 20/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene 1, Oudstrijdersstraat 12 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer in het lerarenplatform voor 24/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Heidelaan 23 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens ziekte van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Quinten Matsyslaan 80 te 2280 Grobbendonk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.
Artikel 2: Betrokkene, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die TAO neemt vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Zandheide 22 te 2243 Pulle, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 13 september 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Kleine Hooiweg 12 E te 2222 Itegem wordt voor 4/24 TBS/OB gesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als leermeester Protestantse godsdienst.
Artikel 2: Betrokkene, Kleine Hooiweg 12 E te 2222 Itegem wordt voor 2/24 TBS/OB gesteld in de gemeentelijke basisschool Bouwel als leermeester Protestantse godsdienst.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Nieuwstraat 7 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld voor 12/24 lestijden als leermeester lichamelijke opvoeding in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2, Schransstraat 26 te 2280 Grobbendonk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 oktober 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Arbeidsstraat 17 te 2500 Lier, wordt tijdelijk aangesteld voor 6/24 lestijden leermeester Islamitische godsdienst in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Astridlaan 24 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld voor 8/24 lestijden als leermeester Rooms- Katholieke godsdienst in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Meirstraat 15 te 2300 Turnhout, wordt tijdelijk aangesteld voor 6/24 lestijden als leermeester Rooms-Katholieke godsdienst in de gemeentelijke basisschool Bouwel, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Maanstraat 72 te 2500 Lier, wordt tijdelijk aangesteld voor 6/24 lestijden leermeester Islamitische godsdienst in de gemeentelijke basisschool Bouwel, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Schransstraat 26 te 2280 Grobbendonk, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 oktober 2024.
Artikel 2: Betrokkene, Schransstraat 26 te 2280 Grobbendonk, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 oktober 2024.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Heidelaan 23 te 2280 Grobbendonk, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 december 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator vacante uren voor 6/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 2: Betrokkene, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer in de aanvangsbegeleiding voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk die TAO neemt vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 3: Betrokkene, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator vacante uren voor 5/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 10/24 lestijden TAO als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 december 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 18/24 lestijden TAO als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 december 2024.
Artikel 2: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 3/24 lestijden TAO als onderwijzer aanvangsbegeleiding in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 december 2024.
Artikel 3: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 3/24 lestijden TAO als onderwijzer kerntaak ter ondersteuning van de leerkracht in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 tot en met 31 december 2024.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als directie (ad interim) voor 24/24 in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Sint-Jobstraat 107B 101 te 2200 Herentals, wordt tijdelijk aangesteld voor 4/36 klokuren administratief medewerker in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die 18/24 TAO neemt voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 2: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen , wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer ondersteuning kerntaak voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die 3/24 TAO neemt voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.
Artikel 3: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als leermeester lichamelijke opvoeding voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Schransstraat 26 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is van 1 september 2024 t.e.m. 31 oktober 2024.
Artikel 4: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator vanuit de stimulus van de scholengemeenschap voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 5: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 2/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 6: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 7: Betrokkene 1, Molenstraat 200 te 2490 Balen, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Haverstraat 1 te 2200 Noorderwijk, neemt voor 6/24 lestijden TAO als leermeester NCZ voor 8/24 lestijden vanaf 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
KLIM-OP Bouwel