Terug
Gepubliceerd op 18/11/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

do 04/11/2021 - 16:00 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • GAS - aanstelling sanctionerend ambtenaar - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Rik Wouters, geboren te Geel op 22 januari 1999, wordt aangesteld als sanctionerend ambtenaar van lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Lokaal bestuur Herentals, Herenthout, Olen, Vorselaar

        Politiezone Neteland

        Procureur des Konings

      • GAS - hernieuwing samenwerkingsovereenkomst tussen Stad Turnhout en de 14 gemeenten die zijn toegetreden tot de interlokale vereniging Bureau Gemeentelijke Administratieve Sancties - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De gemeenteraad hecht goedkeuring aan de hernieuwing van de samenwerkingsovereenkomst tussen Stad Turnhout en de bedoelde partnergemeenten betreffende de GAS-bemiddeling en dit met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene, bemiddelaar GAS

      • Samenwerkingsovereenkomst tot oprichting en uitbating van een zelfstandige groepering met de naam “WZK Dienstverlening ZG” - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst tot oprichting en uitbating van de betreffende zelfstandige groepering WZK Dienstverlening ZG, zoals opgenomen in bijlage 1.
        Artikel 2: De gemeenteraad duidt volgende persoon aan als afgevaardigde in de stuurgroep van de zelfstandige groepering WZK Dienstverlening ZG:

        - [%aanspreektitel voordracht GR%] [%naam voordracht GR%]

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        [%naam voordracht GR%]

        Team HRM & Secretariaat

        Team Informatie & Communicatie

      • IOK - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van IOK van 17 december 2021.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK

        Alle vertegenwoordigers

      • IOK Afvalbeheer - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 17 december 2021.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK Afvalbeheer

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Financieel Management

      • Belasting - contantbelasting op de inzameling, het hergebruik, de recyclage, de nuttige toepassing en de verwijdering van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

        Het belastingreglement aangaande de contantbelasting op de inzameling, het hergebruik, de recyclage, de nuttige toepassing en de verwijdering van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen, goedgekeurd door de gemeenteraad op 15 december 2020, wordt opgeheven vanaf 1 december 2021.

        Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT
        Met ingang van 1 december 2021 en eindigend op 31 december 2025 heft de gemeente een contantbelasting op de inzameling, het hergebruik, de recyclage, de nuttige toepassing en de verwijdering van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen.

        Er wordt een contantbelasting gevestigd op volgende fracties van huishoudelijke en vergelijkbare bedrijfsmatige oorsprong:

        Huis-aan-huisinzameling (haalmethode): restafval, papier en karton, grofvuil (op afroep), GFT, PMD, textiel.

        Recyclagepark (brengmethode): papier en karton, holglas, vlak glas, steenpuin, betonpuin, gewapend beton, golfplaten – gebonden asbesthoudend materiaal, gyproc, plaaster, rietcement, cellenbeton, yton, silikaat, geglazuurd materiaal, autoband, tractorband, vrachtwagenband, restplastiek los, restplastiek in gemeentelijke zak, landbouwplastiek, wikkelfolie landbouw, bouwfolie, foliemix, piepschuim, boomwortels, groenafval – snoeihout, textiel en lederwaren, AEEA, KGA, PMD, oude metalen, blik, drankkartons, petflessen, roofing, kringloopgoederen, harde PVC, frituurvet en oliën, gemengde metalen, houtafval, matrassen, sportschoenen, taxussnoeisel, zetels, restafval.

        Artikel 2: BELASTINGPLICHTIGE
        De natuurlijke personen of rechtspersonen die gebruik maken van de huis-aan-huisinzameling van afvalfracties of de inzameling van afvalfracties op het recyclagepark, dienen de geldende contantbelasting te voldoen.

        Inwoners van Grobbendonk krijgen toegang tot het recyclagepark door een automatische controle van de identiteitskaart. De in Grobbendonk gevestigde bedrijven of eigenaars van een tweede verblijf kunnen toegang tot het recyclagepark verkrijgen door middel van een badge. De eerste badge wordt gratis afgeleverd. Bij verlies van de badge of vervanging is de kostprijs 5,00 euro per stuk.

        Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

        De hieronder vermelde contantbelasting is verschuldigd voor de dienstverlening inzake de huis-aan-huisinzameling van de vermelde afvalfracties.

        De personen die gebruik maken van de door de gemeente voorgeschreven vuilzakken voor de huis-aan-huisinzameling of de inzameling op het recyclagepark zijn hiervoor een contantbelasting verschuldigd bij de aankoop ervan.

        De personen die gebruik maken van de door de gemeente voorgeschreven containers voor GFT zijn de contantbelasting verschuldigd bij de aankoop van de door de gemeente voorgeschreven stickers. Voor de ophaling van het GFT-afval dient de sticker op een aangeduide wijze op de container te zijn aangebracht.

        De personen die gebruik maken van de door de gemeente georganiseerde huis-aan-huisinzameling van grofvuil dienen een week voor de ophaaldag een aanvraag te doen bij de gemeentelijke milieudienst. Ze zijn hiervoor een contantbelasting verschuldigd door de aankoop van de door de gemeente voorgeschreven sticker. De sticker dient op een duidelijk zichtbare plaats op het grofvuil te zijn aangebracht.

        Fractie

        Contantbelasting

        a) Restafval

        Grote zak

        1,830 euro per zak / 22,00 euro per rol (12 zakken)

        Middelgrote zak

        0,915 euro per zak / 11,00 euro per rol (12 zakken)

        Kleine zak

        0,457 euro per zak / 7,00 euro per rol (15 zakken)

        b) Grofvuil

        12,50 euro / 0,5 m3

         

        Matras dubbel

         

        4,00 euro

        Matras enkel

        2,00 euro

        Beschadigde zetel 3 zit

        7,00 euro

        Beschadigde zetel 2 zit

        5,00 euro

        Beschadigde zetel 1 zit

        3,00 euro

        c) GFT-afval

        120L container

        3,00 euro / sticker

        40L container

        1,00 euro / sticker

        d) PMD-afvalzakken

        3,60 euro per rol (24 zakken)

        e) Textiel

        Gratis

        f) Papier en karton

        Gratis

         

        De hieronder vermelde contantbelasting is verschuldigd door eenieder die gebruik maakt van de gemeentelijke dienstverlening inzake het inzamelen van volgende fracties op het recyclagepark:

         

        Fractie

        Contantbelasting

        a)   Selectieve inzameling

        Sportschoenen

        Gratis

        Matras dubbel

        4,00 euro

        Matras enkel

        2,00 euro

        Beschadigde zetel 3 zit

        7,00 euro

        Beschadigde zetel 2 zit

        5,00 euro

        Beschadigde zetel 1 zit

        3,00 euro

        b)   Papier en karton

        Gratis

        c)   Glas

        Bol glas

        Gratis

        Vlak glas

        0,25 euro voor ≤ 5kg, plus 0,02 euro per bijkomende kg

        d)   Plastiek

        Wikkelfolie landbouw

        Gratis

        Landbouwplastiek

        Gratis

        Bouwfolie

        Gratis

        Foliemix

        Gratis

        Restplastiek los

        1,00 euro voor ≤ 5kg, plus 0,18 euro per bijkomende kg

        Restplastiek zakken

        3,00 euro per rol (12 zakken)

        e)   Bouw- en sloopafval – inerte materialen

        Steenpuin

        Gratis ≤ 5kg, plus 0,007 euro per bijkomende kg

        Zuiver betonpuin

        Gratis

        Betonpuin zuiver niet gewapend of < 50cm

        Gratis

        Betonpuin gewapend of > 50cm

        Gratis ≤ 5kg, plus 0,004 euro per bijkomende kg

        Hechtgebonden asbest, ingezameld via 80L zak voor maximum 50 kg, 1m3 zak 100 x 100 x 100cm voor maximum 400kg of een platenzak 320 x  125 x 30cm voor maximum 500kg

         

        Gratis

        >500kg op jaarbasis per adres

        0,10 euro per kg boven 500kg (de berekening wordt gemaakt aan de hand van de afgehaalde zakken waarbij het maximumgewicht in rekening wordt gebracht)

        Cellenbeton, yton, silikaat

        0,50 euro voor ≤ 5 kg, plus 0,125 euro per bijkomende kg

        Gyproc, plaaster, rietcement

        0,50 euro voor ≤ 5 kg, plus 0,13 euro per bijkomende kg

        Roofing

        1,00 euro voor ≤ 5 kg, plus 0,185 euro per bijkomende kg

        Harde PVC

        Gratis

        Geglazuurd materiaal

        0,50 euro voor ≤ 5 kg, plus 0,125 euro per bijkomende kg

        f)   Banden

        Autoband

        Gratis

        Tractorband

        166,00 euro per stuk

        Vrachtwagenband

        12,00 euro per stuk

        g)   Piepschuim

        Piepschuim < ¼ zak

        Gratis

        Piepschuim ≥ ½ zak < 1 zak

        1,375 euro per halve zak

        Piepschuim per volledige zak

        2,75 euro per volle zak

        h)   Groenafval

        Boomwortels

        0,25 euro voor ≤5 kg, plus 0,05 euro per bijkomende kg

        Taxussnoeisel van 16 juni tot 14 september

        Gratis

        Groenafval – bladafval

        0,25 euro voor ≤ 5kg, plus 0,05 euro per bijkomende kg

        Bladafval van 1 oktober tot 16 december

        Gratis

        Snoeihout

        0,25 euro voor ≤ 5kg, plus 0,05 euro per bijkomende kg

        i)    Houtafval

        Houtafval A

        Gratis

         

        Houtafval B

        Gratis ≤ 5kg, plus 0,025 euro per bijkomende kg

         

        Houtafval C

        0,25 euro voor ≤ 5kg, plus 0,17 euro per bijkomende kg

        j)   Metalen gemengd

        Gratis

        k)   AEEA

        Gratis

        l)    KGA

        Gratis

        m) Textiel

        Gratis

        n)   PMD

        PMD gemengd

        3,60 euro per rol zakken (24 zakken)

        Blik selectief

        Gratis

        Drankkartons selectief

        Gratis

        Petflessen selectief

        Gratis

        o)   Kringloopgoederen

        Gratis

        p)   Frituurvetten/oliën

        Plantaardige olie

        Gratis

        Dierlijke olie

        Gratis

        q)   Restafval enkel in gemeentelijke restafvalzakken

        Grote zak

        1,83 euro per zak / 22,00 euro per rol (12 zakken)

        Middelgrote zak

        0,915 euro per zak / 11,00 euro per rol (12 zakken)

        Kleine zak

        0,457 euro per zak / 7,00 euro per rol (15 zakken)

        De in Grobbendonk gevestigde bedrijven of eigenaars van een tweede verblijf kunnen toegang tot het recyclagepark verkrijgen door middel van een badge. De eerste badge wordt gratis afgeleverd. Bij verlies van de badge of vervanging is de kostprijs 5,00 euro per stuk.

        Artikel 4: VERMINDERINGEN EN VERHOGINGEN

        Aan handelaars wordt bij de aankoop van afvalzakken en GFT-stickers 5% korting op de totale factuur gegeven. Deze handelaars zijn verplicht de afvalzakken en stickers te verkopen aan de prijzen vermeld in dit retributiereglement.

        Artikel 5: VRIJSTELLINGEN

        Restafvalzakken: Kinderen tot de leeftijd van 3 jaar en patiënten met incontinentie en/of stoma, op afgifte van een doktersattest, hebben recht op 1 gratis rol grote zakken voor restafval per jaar. Kinderopvanginitiatieven erkend door Kind en Gezin hebben recht op 1 gratis rol grote zakken voor restafval per 8 erkende kindplaatsen door Kind & Gezin per jaar.

        Artikel 6: WIJZE VAN INNING

        De belasting wordt contant betaald. Bij niet-contante betaling is ze betaalbaar na toezending van de factuur.

        Personen die voor het wegbrengen van afvalfracties gebruik maken van het gemeentelijk recyclagepark dienen ter plaatste te betalen met een bankkaart. Wanneer een bezoeker niet kan betalen, zal hij bij het volgende bezoek geen toegang tot het recyclagepark hebben voor hij de openstaande schuld heeft voldaan. De openstaande schuld voldoen kan via de betaalautomaat op het recyclagepark, via een overschrijving of aan de snelbalie van het gemeentehuis.

        Bij gebreke van betaling wordt de belasting ingekohierd.

        Artikel 7: INDIENEN VAN BEZWAREN

        De vestiging en de invordering van de belasting, evenals de regeling van de geschillen terzake, gebeuren volgens de modaliteiten vervat in het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen en latere wijzigingen.

        Artikel 8: BEKENDMAKING

        Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286 en 287 van het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Retributie - retributiereglement op compostvaten, compostbakken, zakken compost en GFT-bakken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

        Het retributiereglement met als titel "Retributie - retributiereglement op compostvaten, compostbakken en zakken compost - goedkeuring", zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 28 april 2020, wordt vanaf 1 januari 2022 opgeheven.

        Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHEVEN

        Met ingang van 1 januari 2022 en eindigend op 31 december 2025 wordt een retributie geheven op de verkoop van compostvaten, compostbakken, zakken compost en GFT-bakken.

        Artikel 3: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

        De natuurlijk persoon of rechtspersoon die zich een compostvat, een compostbak of een zak compost via de gemeente Grobbendonk aanschaft.

        Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
        Compostvat: 17,50 euro
        Compostbak:

        - Mono 120 V: 63,00 euro

        Zak compost: kostprijs

        Per bijkomende GFT-bak:

        - 120 liter: 35,00 euro

        - 40 liter: 12,00 euro

        Artikel 5: WIJZE VAN INNING

        De retributie wordt contant betaald door de natuurlijk persoon of de rechtspersoon die de aanvraag doet. Bij niet-contante betaling is ze betaalbaar na toezending van de factuur.

        Artikel 6: BEKENDMAKING
        Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Jaarrekening 2020 gemeente Grobbendonk - goedkeuring door gouverneur - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de jaarrekening 2021 door de gouverneur van de provincie Antwerpen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Team Financieel Management

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 16 november 2021 om 19.30 uur met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Maatregelen m.b.t. de verspreiding van het coronavirus - organisatie gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - bekrachtiging
        2. Team Secretariaat: Gemeenteraad 4 oktober 2021 - notulen - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: IKA - buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering - agenda - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: IOK - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        5. Team Secretariaat: IOK Afvalbeheer - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Secretariaat: TMVS - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: GAS - hernieuwing samenwerkingsovereenkomst tussen Stad Turnhout en de 14 gemeenten die zijn toegetreden tot de interlokale vereniging Bureau Gemeentelijke Administratieve Sancties - goedkeuring
        8. Team Secretariaat: Samenwerkingsovereenkomst tot oprichting en uitbating van een zelfstandige groepering met de naam "WZK Dienstverlening ZG" - goedkeuring
        9. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Nierijk, volgens titel ten kadaster gekend sectie C, deel van nummer 88/G - ontwerpakte - goedkeuring
        10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Leemputten 14 - ontwerpakte - goedkeuring
        11. Team Vrije tijd: UiTPAS Kempen Neteland - goedkeuring
        12. Team Financieel Management: Jaarrekening 2020 gemeente Grobbendonk - goedkeuring door gouverneur - kennisname
        13. Team Financieel Management: Belasting - contantbelasting op de inzameling, het hergebruik, de recyclage, de nuttige toepassing en de verwijdering van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen - goedkeuring
        14. Team Financieel Management: Retributie - retributiereglement op compostvaten, compostbakken, zakken compost en GFT-bakken - goedkeuring
        15. Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling
         

        IN BESLOTEN VERGADERING

             16. Team Secretariaat: GAS - aanstelling sanctionerend ambtenaar - goedkeuring

  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 25 oktober 2021 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 25 oktober 2021 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Beleidscollege Interne Organisatie van 25 oktober 2021 - verslag en actietabel - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Interne Organisatie van 25 oktober 2021. De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eP30MINyW1UbODCQdaYQgEK0eoaDF-ER/edit?usp=sharing&ouid=100787577358032518725&rtpof=true&sd=true.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Informatie & Communicatie

        Teamleider HRM & Secretariaat

        Teamleider Financieel Management

      • Afwezigheid burgemeester - aanduiding vervanger - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de burgemeester van zaterdag 30 oktober 2021 - 6.00u tot en met maandag 8 november 2021 - 22.00u.

        Artikel 2: Burgemeester Marianne Verhaert duidt volgende schepen aan om haar te vervangen: 

        • Johan Verhaegen van zaterdag 30 oktober 2021 - 6.00u tot en met maandag 8 november 2021 - 22.00u.
    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2021125128 - Lierse steenweg 13 - weigering

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan mevrouw Jamie Lagniau voor het regulariseren van de verharding in de voortuin, met als adres Lierse steenweg 13 te 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 2W3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden geweigerd: de aanvraag betreft de wijziging van de voortuin van terras naar parking.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021129558 - Bouwelven 19 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Adelbrecht Kornelis namens Remmers BV voor het verbouwen van kantoren in een bedrijfsgebouw, met als adres Bouwelven 19 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als  sectie D nrs. 60/4 B en afdeling 1 sectie E nrs. 140R.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van kantoren in een bedrijfsgebouw. De kantoren moeten in functie blijven staan van het betrokken bedrijf.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

        - De voorwaarden uit de voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021161272 - Ter Duinen 51 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door mevrouw Griet Vrins voor het bijbouwen van een veranda, met als adres Ter Duinen 51 te 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 73Z7.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het bijbouwen van een veranda.

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

        - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021039446 - Industrieweg 32, 34 en 38 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2021039446, ingediend door Raf Michiels namens ANTWERP EXPRESS PORT NV betreffende het plaatsen van een geluidscherm aan de kanaalzijde en het bijstellen van bijzondere milieuvoorwaarden.

        De aanvraag is gelegen in een gewestelijk RUP ‘specifiek regionaal bedrijventerrein met watergebonden karakter Beverdonk’. De aanvrager betreft het plaatsen van een geluidscherm aan de kanaalzijde en het bijstellen van bijzondere milieuvoorwaarden. Principieel kan gunstig advies verleend worden voor de aanvraag. Het aanvraagdossier blijft evenwel te summier en onvoldoende onderbouwd om zondermeer vergunning te kunnen afleveren. Het college van burgemeester en schepenen is van mening dat een overzichtelijk, transparant en volledig aanvraagdossier noodzakelijk is, met duidelijke en ondubbelzinnige conclusies die een volledig beeld schetsen van de te verwachten milieu- en mobiliteitseffecten.

        Principieel heeft het college van burgemeester en schepenen geen bezwaar dat er 24/7 wordt gewerkt. Uit de akoestische studie zou immers blijken dat er aan de geldende geluidsnormen worden voldaan. Samen met de Vlaamse Gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en -projecten betreurt het college van burgemeester en schepenen evenwel dat de geluidssituatie niet verbetert, en een andere constructie van de wand misschien zou kunnen leiden tot een verbetering van het geluidsniveau (hogere wand, andere materialen…).

        Het college van burgemeester en schepenen vraagt dat het aanvraagdossier duidelijk is met onderbouwde documenten om de impact hiervan concreet te kunnen beoordelen en dat het overzichtelijk, transparant en volledig is met duidelijke en ondubbelzinnige conclusies die een volledig beeld schetsen van de te verwachten milieu- en mobiliteitseffecten. Dit is ook belangrijk naar de omwonenden. Alleen zo kan de onrust die er leeft bij de omwonenden worden weggenomen.

        Tenslotte wordt er nogmaals op gewezen dat het RUP Beverdonk stelt dat ’uit het ruimtelijk veiligheidsrapport blijkt dat er, bij ingebruikname van het terrein door Sevesobedrijven, een noodontsluiting in de westelijke richting voorzien moet worden, in overleg met de interventiediensten.’ Deze noodontsluiting via de ‘Nederviersel’ is uiterst beperkt.  Er wordt nogmaals aandrongen dat de hogere overheden werk maken van een waardige noodontsluiting waarbij interventiediensten de site kunnen bereiken via de E313. De gemeente Grobbendonk dringt hier al lang op aan.

      • Verdeling 202116 - Eisterlee 2 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van betrokkene. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Omgevingsvergunning OMV_2021100979 - Sperwerlaan 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager  mevrouw Femke Geysels en Steve Devis voor het houden van amfibieën, reptielen en honden, met als adres Sperwerlaan 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 148A met inrichtingsnummer 20210609-0062.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        9.2.2.2. - Vergunning

        het houden van 91 amfibieën en reptielen - klasse 2 (Nieuw).

        9.9.1° - Aktename

        het houden van 8 honden - klasse 3 (Nieuw).

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.9 - dieren

         

        Bijzondere voorwaarden:

        • De vergunningsplichtige moet bij iedere controle onmiddellijk kunnen bewijzen dat alle aanwezige reptielen vermeld staan op de meest recente positieve lijst van reptielen zoals vastgesteld door de Vlaamse Regering, laatst vastgesteld op 22 maart 2019. Deze bewijsstukken moeten steeds aangehouden worden op het adres Sperwerlaan 1, 2280 Grobbendonk
         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2021163547 - Schoolstraat 7 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Joris Robberechts voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Schoolstraat 7, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 247E11 met inrichtingsnummer 20211019-0103.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Bronbemaling voor het plaatsen van een zwembad met een max. totaal debiet van 1.515m³ gedurende een periode van max. 40 dagen - klasse 3 (Nieuw).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Deze vergunning is pas uitvoerbaar indien de omgevingsvergunning voor het bouwen van het zwembad afgeleverd wordt.
        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2021136563 - Meirhoevendreef 22 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Bruno Van de Voorde voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Meirhoevendreef 22, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 52C2 met inrichtingsnummer 20210825-0030.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Tijdelijke droogzuiging voor het plaatsen van een kelder 480m³/jaar - klasse 3 (Nieuw).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf. Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Kapvergunning - 202146 - Houtstraat 11 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één krulwilg op het perceel Houtstraat 11, kadastraal gekend als 1/A/422B3. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met één hoogstammige inheemse boom op het perceel 1/A/422B3, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Coachingtraject Mooimakers - netheidsbeleid en camera's - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het coachingtraject zwerfvuil- sluikstortbeleid onder begeleiding van Mooimakers.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Tijdelijk verkeersreglement herstel goten en scheuren Bannerlaan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 15 november tot en met 3 december 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bannerlaan, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden
        - tevens zal een inhaalverbod ingericht worden. 

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene, Napelsstraat 108, 2000 Antwerpen.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene, Napelsstraat 108, 2000 Antwerpen.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement plaatsen buizen onder de rijbaan - Berg en Dal - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 9 tot en met 13 december 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Berg en Dal, zijnde:
        - de overweg zal afgesloten worden voor alle verkeer
        - er zal een omleiding ingericht worden enerzijds via Echelpoel, Binnenheide en N13, anderzijds via N13, Stationlei, Herenthoutse steenweg, Molenstraat en Echelpoel
        - voor voetgangers en fietsers zal een omleiding ingericht worden via Echelpoel, Binnenheide en Bergen.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 6322172M01, opgesteld door Besix Infra NV, Steenwinkelstraat 640, 2627 Schelle.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan Besix Infra NV met als extra voorwaarde opgenomen dat ten laatste 7 dagen voor de aanvang van de werken vooraankondigingsborden moeten geplaatst worden aan de overweg.

        Artikel 4: Minstens 3 weken voor de start van de werken dient een oranje infobord geplaatst te worden met de data van de werken aan het kruispunt N13/Berg en Dal + ter hoogte van Echelpoel/ Berg en Dal.

        Artikel 5: De bewoners van Berg en Dal, Echelpoel en Molenstraat moeten via brief verwittigd worden van de werken en de ermee gepaard gaande verkeershinder. De brief moet vooraf ter goedkeuring bezorgd worden aan het lokaal bestuur Grobbendonk, team Ruimte & Vergunningen.

        Artikel 6 Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - verledden openbare verlichting en saneren lagedrukgasnet - Berg en Dal - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 15 november tot en met 17 december 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Berg en Dal, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
        - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30km/uur ingericht worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie opgesteld door IGM BV, Waterstraat 2, 9160 Lokeren.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan IGM BV, Waterstraat 2, 9160 Lokeren.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team Secretariaat

      • Fluvius - aanleg nutsleidingen voor elektriciteit - Industrieweg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius 

      • Telenet - vervangen defecte ondergrondse kabel Steenbergstraat 14A - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet Netaanleg, Dienst Vergunningen, Antoon Catriestraat 18, 9031 Drongen

      • Inname openbaar domein - sloopwerken Schransstraat 2-4 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van de parkeerhaven én voetpad ter hoogte van Schransstraat 2-4 van 8 tot en met 26 november 2021.

        Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor het plaatsen van een voetgangerstunnel ter hoogte van Schransstraat 2-4 van 8 tot en met 26 november 2021.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zal dit hersteld worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan Adams Aannemingen NV ten bedrage van 17 x 25 = 425,00 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie

    • Team Vrije tijd

      • Kersthappening - Mariaschool Grobbendonk - zaterdag 11 december 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Mariaschool Grobbendonk om de kersthappening te organiseren op zaterdag 11 december 2021 van 14.00 uur tot 20.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Toestemming te geven om de logistieke ondersteuning te voorzien.

        Artikel 5: Er wordt geen geluidsafwijking aangevraagd.

        Artikel 6: Toestemming geven om alcoholische dranken te schenken. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator

      • Amnesty International schrijfmarathon – december 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van een schrijfhoek in de bibliotheek tijdens de maand december om de inwoners van Grobbendonk aan te sporen deel te nemen aan de schrijfmarathon van Amnesty International.

      • Bibactiviteiten – november 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van voorleessessies in kader van de voorleesweek op woensdag 24 november 2021 om 13 uur, 14 uur, 15 uur en 16 uur en voor de vertelling ‘Er zit een beer in de trein’ op zaterdag 27 november 2021 om 11 uur.

      • Kunstendag voor Kinderen – 20 en 21 november 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van een vrij podium in de bibliotheek op zaterdag 20 november 2021 en het organiseren van 2 schilderworkshops door kunstatelier ’t Palet op zondag 21 november 2021 in kader van de Kunstendag voor kinderen.

      • UiTPAS Kempen Neteland - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:

        Artikel 1: Het besluit van "UiTPAS Kempen Neteland - goedkeuring" van de zitting van het college van burgemeester en schepenen van 27 september 2021 in te trekken en te vervangen als volgt:

        Artikel 1: Kennisname van de bijlagen en goedkeuring om als regio Neteland toe te treden tot de UiTPAS Kempen om zodoende een regionale kansenpas, genaamd UiTPAS Kempen Neteland, te realiseren.

        Artikel 2: Goedkeuring om de door Publiq gestelde voorwaarden te hanteren om te starten met een UiTPAS, zijnde:

        - een solidaire kostendeling 20-40-40;

        - de doelgroepcriteria gebaseerd op het statuut verhoogde tegemoetkoming en collectieve schuldenregeling, uitgebreid in overleg met UiTPAS Kempen waarbij maximaal rekening gehouden wordt met de laagdrempelige toepassing van de huidige vrijetijdspas.

        - de aanwezigheid van een lokaal netwerk vrijetijdsparticipatie (afsprakennota vrijetijdsparticipatie van mensen in armoede);

        - een voldoende aanbod;

        - een regionale intentie en visie.

        Artikel 3: Voorzien van voldoende mensen en middelen tijdens de implementatiefase van de UiTPAS en van zodra de UiTPAS gelanceerd is. Het gaat om personeelsleden van de teams: Vrije tijd, Welzijn en ICT & Communicatie.

        Artikel 4: Voorleggen van het participatief traject dat is gepland om de verenigingen te informeren en te betrekken bij de verdere uitwerking van de UiTPAS Kempen Neteland aan de betrokken adviesraden via een algemene vergadering van de vrijetijdsraad op 25 oktober 2021.

        Artikel 5: Voorleggen van het UiTPAS-dossier aan de gemeenteraad na het adviestraject.

        Artikel 6: Voorzien van een lokaal aanmoedigingsmechanisme in een apart reglement houdende de subsidiëring van UiTPAS-kortingen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Clusterverantwoordelijke Samenleving

        Team Mens & Welzijn

        Team Informatie & Communicatie

        Coördinator Vrije tijd Neteland, Tine van den Heuvel

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 68040803121 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Wijnrankplein 24, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Bergstraat 41, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Bergstraat 3/C000, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Staf van de AD

      • Klim-Op Grobbendonk - aanstelling vervangend directeur - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Na kennisname van de voorgenomen afwezigheid van de huidig directeur, mevrouw Reinhilde de Bakker aan te stellen als vervangend directeur met ingang van 8 november 2021 tot einde afwezigheid van huidig directeur Klim-Op Grobbendonk.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Mevrouw Reinhilde de Bakker

        Directeur Klim-Op Bouwel

        Scholengemeenschap GOEZO

    • Team Financieel Management

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's “Maaizuigwagen met opgebouwde klepelmaaiarm en aangepaste zuigeenheid” - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. SVG/2021/089 en de raming voor de opdracht “Maaizuigwagen met opgebouwde klepelmaaiarm en aangepaste zuigeenheid”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 123.966,94 excl. btw of € 150.000,00 incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
        - nv Vandaele Konstruktie, Stationsstraat 119 te 8780 Oostrozebeke;
        - PIVABO BVBA, Kampstraat 20 te 8500 Kortrijk;
        - Steeno / Vanometaal, Oudenaardsestraat 45 te 8570 Anzegem;
        - Group Verschueren, Heribaan 26 te 9220 Hamme;
        - GEJACO BVBA, Atealaan 24 te 2270 Herenthout.

        Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 6 december 2021.

        Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2410000/IO/0119/00 (actie/raming AC000558/MJP001843).

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Belasting op tweede verblijven 2021 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren bijkomend kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op tweede verblijven 2021 met 1 belastingplichtige voor een bedrag van 750,00 euro.

      • Belasting op bedrijfsruimten 2021 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op bedrijfsruimten 2021 met 1.343 belastingplichtigen voor een bedrag van 234.935,00 euro.

      • Belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2021 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2021 met 4.777 belastingplichtigen voor een bedrag van 379.275,00 euro.

      • Opbrengsten van 2021004306 tot en met 2021004478 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021004306 tot en met 2021004478.

      • Bestellijst van 4 november 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 4 november 2021.

      • Kosten van 22 oktober 2021 tot en met 4 november 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 22 oktober 2021 tot en met 4 november 2021.