Terug
Gepubliceerd op 04/12/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 27/11/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 20 november 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 20 november 2023 worden goedgekeurd, mits toevoeging datum in Artikel 2 punt nr. 6. Team Secretariaat: CBS/VB - planning kerstvakantie - goedkeuring, als volgt:

        - woensdag 27 december om 10u (digitaal) - enkel voor omgevingsvergunningen.  

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 30 augustus 2023 van Fluvius OV.

      • Fluvius Antwerpen - raad van bestuur en regionale bestuurcomités - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raad van bestuur en regionale bestuurcomités van 13 september 2023 van Fluvius Antwerpen.

      • Pidpa - raad van bestuur - verslagen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raad van bestuur van 20 oktober en 6 november van Pidpa.

      • Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS) - dagelijks bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het dagelijks bestuur van 27 oktober 2023 van Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS).

      • Afwezigheid algemeen directeur - aanduiding vervanger - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur op 18 december 2023 en van 27 december 2023 t.e.m. 29 december 2023.

        Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen op 18 december 2023:

        - mevrouw Kristel Van Regemortel, teamleider Mens & Welzijn

        en volgend personeelslid om hem te vervangen van 27 december 2023 t.e.m. 29 december 2023:

        - de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken

        Teamleider Mens & Welzijn

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023031783 - Schoolstraat 8 c - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 november 2023 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Koen Wouters Landmeters BV uit naam van het gemeentebestuur van Grobbendonk. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het creëren van 5 loten voor gekoppelde ééngezinswoningen, met als adres Schoolstraat 8C, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nrs. 246 X 17.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden en lasten:

        -          de algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing;

        -          de voorwaarden uit de adviezen moeten strikt nageleefd worden;

        -          volgende aangepaste en aangevulde voorschriften worden vergund:

        • Artikel 1.1.2 en artikel 2.1.2 dakuitvoering: Tot op een diepte van 9 m: een dakhelling van minimum 35 ° en max. 45 °.
        • Artikel 1.1.5 en 2.1.5 inplanting:  Maximaal 17 m diep, gelegen op minimum 5 m uit de rooilijn, zoals aangeduid op het verkavelingsplan.
        • Artikel 1.2.1 en 2.2.1 verharding: Alleen de strikt noodzakelijke toegangen (tuinpaden en opritten) mogen verhard worden in kleinschalige en waterdoorlatende materialen. De verharding moet zo veel mogelijk beperkt worden.
        • Artikel 1.3.1 en 2.3.1 constructies: Vloerpeil: maximum 0,3 m boven straatniveau.

        Te schrappen:

        Bijkomende voorwaarden:

        De aanvrager dient een door de eigenaar van het aanpalende perceel, op de zijgrens waarvan de garage/carport zal opgericht worden, een ondertekende verklaring voor te leggen waaruit blijkt:

        - dat hij kennisgenomen heeft van het bouwplan van de aanvrager;

        - dat hem bekend is dat aan hem of zijn rechtverkrijgende, de verplichting zal worden opgelegd tot plaatsing van op eenzelfde bouwlijn van een autobergplaats of afsluitingsmuur uitgevoerd in harmoniërend gevelmateriaal.

         

        • Artikel 1.4.3 en 2.4.3: constructies: Een beperkte tuinberging mag opgericht worden onder volgende voorwaarden:

                          - met een bebouwde oppervlakte van maximum 16 m²;

                          Gevelmateriaal: hout of hetzelfde materiaal als het hoofdgebouw.

        • Artikel 1.6 en 2.6: andere voorschriften voor de tuinzones: reliëfwijzigingen worden niet toegestaan, uitgezonderd voor de strikt noodzakelijke toegangen tot de woning.
        • Artikel 2.1.3: type gebouw: Lot 4 dient te beschikken over een garage binnen de zone voor hoofdgebouwen.

         

        - goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 274,78 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit;

        - het tracé moet worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting;

        - alle werken tot uitrusting van het aan te leggen tracé en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager;

        - vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein;

        - vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de financieel directeur of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt;

         - de vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023104062 - Kempenlaan zn - afd. 1 sectie A nr. 268 b 2 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 november 2023 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert aan de heer Jo Van Lommel de vergunning af voor het bouwen van een bijgebouw, gelegen Kempenlaan zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 268B2.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        - De constructie kan geen woonbestemming verkrijgen.

        - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.

        De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023115103 - Herentalse Steenweg 10 - weigering

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen weigert omgevingsvergunning aan Gorik Vandersanden namens Sparki BV voor het bouwen van een laadstation, met als adres Herentalse steenweg 10, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 58M7.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden geweigerd: het bouwen van een laadstation.

        Het college van burgemeester en schepenen treedt het advies van ANB bij met betrekking tot het ontbreken van een goedgekeurde boscompensatie waardoor de vergunning dient te worden geweigerd. 

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2023146749 - Herentalse steenweg 89 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Yorick Leusch voor Banden Leusch voor het exploiteren van een bandencentrale en garage, met als adres Herentalse steenweg 89 unit H, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 195S2 met inrichtingsnummer 20231103-0044.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        3.4.1°a) - Aktename

        Het lozen van afvalwater, poetsmachine vloer 25 liter - 0,005 m³/uur klasse 3 (Nieuw)

        15.2. - Aktename

        Bandencentrale/garage met maximum 4 hefbruggen vlarebo: A klasse 3 (Nieuw)

        16.3.2°a) - Aktename

        Luchtcompressor 5,5 kW - klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

        • Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s

        • Hoofdstuk 4.9 – energieplanning en energieaudits

        • Hoofdstuk 4.10 – emissies van broeikasgassen

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 15.3 – Het lozen van afvalwater en koelwater
        • Hoofdstuk 15.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen
        • Hoofdstuk 15.16 – Behandelen van gassen

         

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2023070591 - Hoogveldstraat zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat mevrouw M. Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023070591 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 2 oktober 2023 aan Paul Verhaert namens studiebureau Verhaert & Co BV met als adres Rode Haagjes 3 bus 1 te 2288 Grobbendonk (Bouwel). 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Jan Peeters voor Studiebureau Verhaert, Kasteelstraat 9 te 2280 Grobbendonk

      • Mobiliteitscel 13 november 2023 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 13 november 2023.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Vervoerregio Kempen - vervoerregioraad van 26 oktober 2023 - Regionaal Mobiliteitsplan en plan-MER - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Gunstig advies geven over het ontwerp Regionaal Mobiliteitsplan van de vervoerregio Kempen en ontwerp plan-MER.

        Artikel 2: Gunstig advies voor antwoorden op bezwaarschriftentabel.

        Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis dat de eerder gemaakte opmerkingen (dd. CBS 19/09) zijn meegegeven aan VVR Kempen (zowel mondeling als schriftelijk). Deze kunnen echter niet mee opgenomen worden als officieel bezwaar wegens niet gemaakt tijdens de officiële periode van openbaar onderzoek (31/05/2023 - 29/07/2023).

        Artikel 4: Dit besluit wordt overgemaakt aan de vervoerregio Kempen.

      • Samenwerkingsakkoord tussen de politiezone Neteland en de lokale besturen van de zone Neteland inzake de handhaving van milieu en omgeving - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt het samenwerkingsakkoord met de lokale politie Neteland goed.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft de toestemming om deze goedkeuring terug te koppelen aan de handhavingsambtenaar van Herentals, Guy Bertels en de politiezone Neteland.

      • Aanvullend verkeersreglement - Schransstraat - vernieuwing en uitbreiding verkeersplateau - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tijdens de paasvakantie 2024 zullen werken worden uitgevoerd voor de vernieuwing van de verkeersplateau aan het kruispunt Schransstraat x De Vriesstraat.

        Artikel 2: Aan de fietsoversteek wordt punctuele LED-verlichting voorzien. Dit doen we om de zichtbaarheid te verhogen. De punctuele LED-verlichting zorgt voor een positieve contrastverlichting waardoor fietsers goed zichtbaar zijn bij het oversteken, zeker in de maanden met korte dagen, wanneer het donker is tijdens de ochtend- en avondspits. Ook overdag maakt de aanwezigheid van de opvallende geel-zwarte galgpalen de oversteekplaatsen extra duidelijk voor bestuurders. De fietsoversteek is conform de richtlijnen van het Agentschap Wegen en Verkeer: fietslogoverbindingsmarkering over de volledige rijbaanbreedte en een wit fietslogo aan de fietsoversteek.

        Artikel 3: Aan het zebrapad installeren we eenzijdige LED-verlichting (LED-pointer NLK) aan beide zijden van het zebrapad. 

        Artikel 4: De fietssuggestiestroken worden rechtgetrokken en zijn 1,40 meter breed per rijrichting. De fietsoversteek is conform de richtlijnen van het Agentschap Wegen en Verkeer: geen blokmarkering (geen verbinding van 2 fietspaden), maar wel een wit fietslogo aan de fietsoversteek.

        Artikel 5: Het voetpad aan de zuidzijde (zijde De Vriesstraat) wordt breder en zal tussen 1,50 meter en 1,75 meter zijn. Hierdoor zijn fietsers en voetgangers gescheiden van elkaar.

        Artikel 6: Aan de fietsoversteek op het plateau zal een B1 bord (voorrang verlenen) gezet worden en haaientanden om fietsers uit de voorrang te halen.
        - de fietsoversteekplaats op het plateau zal gesignaleerd worden met de borden F50
        - op 150 m van de oversteek zal een A25-bord geplaatst worden
        - aan zuidelijke zijde wordt het fietspad aangeduid via een D7-bord
        - de nieuwe fietsoversteek in de Schransstraat zal gemarkeerd worden via een fietslogo. 

        Artikel 7: Nadat de aannemer is gekend, zal een signalisatievergunning worden aangevraagd.

        Artikel 8: Gemeente Grobbendonk bezorgt de bewoners van de straten waar ook nutswerken plaatsvinden een brief met de nodige info aangaande de werken en de hinder. De communicatie over de werken aan de verkeersplateau wordt specifiek door de aannemer opgepakt (toegang uit- en inrit ter hoogte van verkeersplateau).

        Artikel 9: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 10: De werken zullen aangekondigd worden per brief, via de website, Hoplr-pagina en facebook.

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

      • Aanvullend verkeersreglement - Molenstraat, Echelpoel en Berg en Dal - installatie rijbaankussens - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: In Molenstraat, Echelpoel en Berg en Dal zullen rijbaankussens worden geïnstalleerd met paaltjes aan beide zijden van de rijbaan.

        Artikel 2: De versmallingen zullen gesignaleerd worden met de borden A7a op 150m van de versmalling.

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: De installaties van de rijbaankussens zal worden uitgevoerd zodra Kasteeldreef en Dorp terug opengesteld zijn voor gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Noodplanningscoördinator 

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Dorp 57 - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 4 en 8 december 2023 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp 57, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Waterwinningsstraat - herstel bestrating - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 4 en 13 december 2023 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat - Waterwinningsstraat (project Boudewijnstraat), zijnde: 
        - op het kruispunt zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten
        - er zal een snelheidsbeperking van 30km/uur ingericht worden op de Pulse steenweg en de Leopoldstraat
        - voor de fietsers zal een dubbele veilige corridor afgebakend worden op de rijbaan
        - er is geen doorgang voor gemotoriseerd verkeer tussen de Leopoldstraat en de Waterwinningsstraat het verkeer wordt omgeleid via de Rubensstraat en de Hendrik Consciencestraat.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene. 

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners binnen de werfzone van de Leopoldstraat en de Waterwinningsstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Pidpa - Schransstraat - aanpassing drinkwaternet - aangepast plan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Wyre en Fiberklaar.
        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Fluvius

        Fiberklaar

        Wyre

      • Proximus - Schransstraat 2-4 - uitvoeren telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten afgestemd worden op de saneringswerken van de waterleiding vanaf 27 november 2023.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Fiberklaar - Schransstraat - Astridplein - uitvoeren plaatsen leidingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fiberklaar de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fiberklaar hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fiberklaar bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fiberklaar die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa, Fluvius en Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Weg- en rioleringswerken - fietspad N13 F3-F5 - vorderingsstaat 18 (01/10/2022 - 31/10/2022) - ter - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 18 (01/10/2022 - 31/10/2022) - ter van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 270.219,91 excl. btw of € 326.966,09 incl. 21% btw (€ 56.746,18 btw medecontractant), waardoor de werken een bedrag bereiken van € 4.721.832,32 excl. btw of € 5.713.417,11 incl. 21% btw.
        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).
        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Fluvius
        Anteagroup

      • Weg- en rioleringswerken 'Sanering Kleine Beek' en aanleg fietspaden Stationlei - aankoop strook 11m² - ontwerpakte Stationlei 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat mevrouw Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De volgende ontwerpakte, opgemaakt door notarisvennootschap Notadux te Grobbendonk dienende voor de onteigening Stationlei 1 - betrokkene voor de verkoop van een perceel grond, gelegen ter plaatse “Stationlei”, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie B, deel van nummers 72/D, 73/A, 74/D en 70/H, thans kadastraal bekend, sectie B, deel van nummer 74_E_P0000, met een oppervlakte volgens meting van elf komma veertig vierkante meter (11,40 m²), zoals dit goed staat afgebeeld op het plan opgemaakt door landmeter Koen Jonckheere, handelend voor BV Studiebureau Jonckheere te 8200 Brugge, Torhoutse Steenweg 378C op 15 september 2023.
        Met gereserveerde perceelsidentificatie: 74_F_P0000.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen - Kerstmarkt Bouwel - 9 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Kerstmarkt Bouwel dat aanvangt 9 december 2023 17.00 uur en eindigt op 9 december 2023 22.00 uur de toelating om het evenement te organiseren.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: Op zaterdag 9 december 2023 van 12.00 uur tot 24.00 uur wordt de straat Dorp afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer en wordt een parkeerverbod ingericht tussen Ter Duinen en Nieuwbaan.

        Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 6: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

        Artikel 7: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen Chocomelkstandje voor nieuwjaarszangers - Scouts Grobbendonk - 30 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chocomelkstandje voor nieuwjaarszangers dat aanvangt 30 december 2023 08.00 uur en eindigt op 30 december 2023 12.00 uur op de parking van het Astridplein.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: Er wordt een parkeerverbod ingesteld voor 5 parkeerplaatsen t.h.v. de bibliotheek op 30 december 2023 van 08.00 uur tot 13.00 uur.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte en Vergunningen 

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen Kerstfeest Femma Bouwel - 11 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kerstfeest van Femma Bouwel dat aanvangt 11 december 2023 13.30 uur en eindigt op 11 december 2023 23.30 uur in de parochiezaal te Bouwel.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Toestemming te geven voor de organisatie van een occasionele tombola.

        Artikel 4: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen Nieuwjaarsreceptie Brandweer zone Kempen - 9 februari 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nieuwjaarsreceptie Brandweer zone Kempen dat aanvangt 9 februari 2024 19.00 uur en eindigt op 10 februari 2024 01.00 uur in de Volle Vaart. 

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 9 februari 2024 vanaf 19.00 uur tot 10 februari 2024 tot maximum 01.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen buurtfeest wijk Langenheuvel - 2 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest wijk Langenheuvel dat aanvangt 2 december 2023 16.00 uur en eindigt op 3 december 2023 00.00 uur. 

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

        Artikel 6: Van 2 december 2023 - 16.00 uur tot 3 december 2023 - 01.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dijkstraat, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf het kruispunt met de Langenheuvel tot het kruispunt met de Verbindingsstraat
        - het verkeer zal omgeleid worden via de Langenheuvel en de Verbindingsstraat.

        Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Subsidie ondersteunen van het Weekend van de Verenigingen door verenigingen - berekening 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Subsidies uit te keren aan volgende verenigingen volgens volgende berekening:

        VERENIGING     evenredige verdeling deelname verdeling volgens prestatie TOTAAL
               subsidiebedrag = 4.500 €   subsidiebedrag = 4.500 €   
                   
        Harmonie DEELNAME  OK             563,00 €      1.082,00 €
          PRESTATIE     500,00 €              520,00 €
        Stad Ouwen (toneel) DEELNAME  OK             563,00 €         604,00 €
          PRESTATIE       40,00 €               42,00 €
        Gym-Spirit DEELNAME  OK             563,00 €         656,00 €
          PRESTATIE       90,00 €               94,00 €
        Mariaschool oudercomité DEELNAME  OK             563,00 €         666,00 €
          PRESTATIE     100,00 €              104,00 €
        Scouts DEELNAME  OK             563,00 €      1.841,00 €
          PRESTATIE  1.230,00 €           1.278,00 €
        KFC Grobbendonk DEELNAME  OK             563,00 €      2.464,00 €
          PRESTATIE  1.830,00 €           1.902,00 €
        Biljartclub DEELNAME  OK             563,00 €         812,00 €
          PRESTATIE     240,00 €              249,00 €
        Imkers Neteland DEELNAME  OK             563,00 €         874,00 €
          PRESTATIE     300,00 €              312,00 €
             4.330,00 €      
                   
             totaal:         4.500,00 €       4.500,00 €  9.000,00 €

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Verslag van de projectgroep Bibliotheek Neteland van 8 juni 2023 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de vergadering van de projectgroep Bibliotheek Neteland van 8 juni 2023.

    • Team Welzijn

      • Nieuw toewijsmodel sociale huur - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel :

        Artikel 1: Kennisname van het toewijzingsreglement in bijlage.

        Artikel 2: Akkoord om geen criterium van strengere lokale woonbinding in het toewijzingsreglement te voorzien. 

        Artikel 3: Goedkeuring van het voorstel van de toewijzingsraad om met consensus te beslissen dat – na het criterium van de langdurige woonbinding met de gemeente – in het toewijzingsreglement rekening wordt gehouden met de langdurige woonbinding van de kandidaat-huurder met de zone Neteland.

        Artikel 4: Goedkeuring om voor de toewijzing van sociale huurwoningen op haar grondgebied aan specifieke doelgroepen volgende wijzigingen op te nemen in het toewijzingsreglement:

        • personen in Housing First

        • doorstromers

        • gezinnen in kansarmoede

        Artikel 5: Kennisname van de genomen beslissingen door de woonmaatschappij met betrekking tot de versnelde toewijzingen (pijler 2). 

    • Team Financieel Management

      • Toetreding raamcontract Vlaamse overheid (Facilitair Bedrijf) - telecomcontracten Vlaamse overheid 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om in te stappen in de raamovereenkomst van de Vlaamse overheid voor "Telecomcontracten Vlaamse overheid 2023" voor alle percelen. 

        Artikel 2: Goedkeuring toetreding perceel 1 "Vaste telefonie- datacommunicatie en marketingnummers" dat werd gesloten met leverancier Telenet BV. Toetredingsaanvraag online via website https://www2.telenet.be/business/nl/sme-le/contact/vlaamse-overheid.html

        Artikel 3: Goedkeuring toetreding perceel 2 "Mobiele telefonie- datacommunicatie en M2M&IoT" dat werd gesloten met leverancier Orange Belgium NV.  Toetredingsaanvraag online via website https://business.orange.be/nl/content/registratieaanvraag

        Artikel 4: Goedkeuring toetreding perceel 3 "Virtuele telefooncentrale (Cloud PBX)" dat werd gesloten met leverancier Telenet BV. Toetredingsaanvraag online via website https://www2.telenet.be/business/nl/sme-le/contact/vlaamse-overheid.html

        Artikel 5: Goedkeuring toetreding perceel 4 "Klassieke PSTN-lijnen uitdovend" dat werd gesloten met firma Proximus NV. Toetredingsaanvraag online via website https://www.proximus.be/nl/id_cl_vo_2023/bedrijven-en-overheden/orphans/vo.html?v1=shorturl&v6=toetredingsaanvraag2023 

        Artikel 6: Deze raamovereenkomst zal aanvangen na goedkeuring van deze beslissing en neemt een einde op het einde van het raamcontract.

        Artikel 7: Goedkeuring voor de vertrouwelijkheidsverklaring die in bijlage wordt toegevoegd voor de percelen 1 - 3 - Telenet.

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's - vernieuwing brandalarm gemeentehuis - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-SVG-2023-203 en de raming voor de opdracht “Vernieuwing brandalarm gemeentehuis", opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 30.000,00 excl. btw of € 36.300 incl. 21% btw.
        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
        Artikel 3: Betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
        Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 15 januari 2024 om 10.00 uur.
        Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan 2020 - 2025, op budgetsleutel MJP002650 - vernieuwing brandalarm gemeentehuis - 2023/2210007/IO/0119/05.
        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen

      • Bezwaar belasting op bedrijfsruimten I.S.T. BVBA - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene in naam van I.S.T. BVBA tegen de belasting op bedrijfsruimten met artikel 458300004716 en voor € 55,00 ontvankelijk en gegrond te verklaren. De aanslagbiljet dient niet betaald te worden wegens materiële vergissing.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Leningen - contract voor het aangaan van leningen 2023 - gunning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Gunning van de opdracht 'contract voor het aangaan van leningen 2023' aan ING België NV, Marnixlaan 24 te 1000 Brussel tegen een marge van 55 basispunten.

        Artikel 2: De financieel directeur de opdracht te geven de leningen aan te gaan in functie van het thesauriebeheer. De herzieningsperiodiciteit van de leningen wordt bij de bestelling van de lening bepaald.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Belfius bank NV

        BNP Paribas Fortis NV

        ING België NV

      • Betaling boete lage emissiezone Brussel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De administratieve boete van 350,00 euro met als referentie 0212214620 betaalbaar te stellen door de gemeente (boetenummer: 1300176490).

        Artikel 2: De preventieve maatregelen ter voorkoming boete LEZ, genomen in zitting van 9 september 2019, opnieuw onder de aandacht te brengen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Opbrengsten van 2023014629 tot en met 2023015132 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023014629 tot en met 2023015132.

      • Kosten van 17 november 2023 tot en met 23 november 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 17 november 2023 tot en met 23 november 2023.

      • Bestellijsten van 27 november 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 27 november 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 27 november 2023.

    • Onderwijs

      • R.N. - ziekteverlof - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Capuynestraat 23 te 2288 Bouwel, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 13 november 2023 tot en met 15 januari 2024.
        Artikel 2: Betrokkene, Capuynestraat 23 te 2288 Bouwel, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 13 november 2023 tot en met 15 januari 2024.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • R.V. - ziekteverlof - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 10 november 2023 tot en met 24 november 2023.
        Artikel 2: Betrokkene, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 10 november 2023 tot en met 24 november 2023.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • I.V. - ziekteverlof - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Heidelaan 23 te 2280 Grobbendonk, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 22 november 2023 tot en met 8 december 2023.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel

      • Algemeen en schoolspecifiek profiel directeur KLIM OP Grobbendonk - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voor de functie van directeur basisschool het algemeen profiel te bepalen, zoals opgenomen in bijlage.

        Artikel 2: Voor de functie van directeur basisschool het schoolspecifiek profiel te bepalen, zoals opgenomen in bijlage.

      • Vacantverklaring en concrete selectieprocedure directeur basisonderwijs - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het ambt van directeur aan de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voltijds vacant te verklaren.

        Artikel 2: Het ambt is bij wijze van aanwerving te begeven.

        Artikel 3: Er wordt een wervingsreserve aangelegd voor de duur van 3 jaar. 

        Artikel 4: Het programma van een vergelijkende selectieproef als volgt vast te leggen:

        a) Schriftelijk onderdeel (50/100 punten)

        Proef 1: Juridisch-administratieve proef: (10/50)

        Toetsing van het inzicht in, de vertrouwdheid met de reglementering inzake het onderwijs. Er kan ook gepeild worden naar de kennis en het inzicht in het decreet lokaal bestuur.

        Proef 2: Pedagogische proef: (20/50)

        Een peiling naar de kennis en het inzicht van de kandidaat in verband met de situering van het basisonderwijs in het brede kader van het onderwijslandschap of omtrent een of andere onderwijskundige problematiek, door:

        Het samenvatten van een (pedagogisch-didactisch) artikel over de onderwijsaangelegenheden en het toevoegen hieraan van persoonlijke commentaar bij de uitspraken en standpunten die in het artikel kenbaar worden gemaakt. 

        Proef 3: Case-studie: (20/50)

        Peilen naar de bekwaamheid om aan de hand van fictieve gegevens een schoolorganisatorisch probleem op te lossen. 

        b) Mondeling onderdeel  (50/100 punten)

        Proef 1: Algemene proef: (25/50)

        * Toelichting curriculum vitae;

        * Motivatie van de kandidatuur; 

        * Beantwoorden aan het goedgekeurd profiel voor dit ambt; 

        * Kennis van de school en de lokale context;

        * Kennis van de werking van het lokaal bestuur; 

        * Visie op het pedagogisch project van de school. 

        Proef 2: Pedagogische proef: (25/50)

        * Uitdiepen en verder bespreken van een schriftelijk gedeelte;

        * Mondelinge bevragingen van andere pedagogische-didactische aspecten. 

        c) Psychosociaal-technisch onderdeel 

        Toetsing van de vaardigheden aan het profiel. Dit gebeurt aan de hand van een psychosociaal-technisch onderzoek, uitgevoerd door een externe partij, die de kandidaten bevraagt inzake het vooropgestelde profiel van de betrekking. 

        Artikel 5: Om te slagen voor de selectieproef moet 60% van het totaal der punten behaald worden en voor het mondeling en schriftelijke onderdeel telkens minstens 50% van het puntentotaal.  

        Enkel kandidaten die geslaagd zijn voor zowel het schriftelijk en/of praktisch gedeelte als het mondeling gedeelte, worden toegelaten tot de psychosociaal-technische proef. Indien meer dan twee kandidaten geslaagd zijn voor zowel het schriftelijk en/of praktisch gedeelte als het mondeling gedeelte, worden de twee eerst gerangschikte kandidaten uitgenodigd om deel te nemen aan de psychosociaal-technische proef. Ingeval geen van deze twee kandidaten geschikt wordt bevonden, kunnen de twee volgende geslaagde kandidaten worden uitgenodigd. Indien van deze twee kandidaten niemand geschikt wordt bevonden, kunnen de volgende twee gerangschikte kandidaten worden opgeroepen, enzoverder. De psychosociaal-technische proef resulteert in een beoordeling van de kandidaten als ‘geschikt’ of ‘ongeschikt’ voor de functie. Enkel kandidaten van wie de psychosociaal-technische proef resulteert in een resultaat dat voor de functie als ‘geschikt’ wordt beschouwd, komen in aanmerking voor indiensttreding.

        Artikel 6: De samenstelling van de examenjury als volgt vast te leggen:

        - Vertegenwoordiger van OVSG;

        - Directeur van de scholengemeenschap GOEZO; 

        - Directeur van een gelijkwaardige gemeentelijke school die niet behoort tot de scholengemeenschap. 

        Voor de technisch/administratieve ondersteuning zal de algemeen directeur/stafmedewerker beleid en juridische zaken worden aangesteld.  

        Artikel 7: §1 De geselecteerde kandidaat op het einde van de proefperiode vast te benoemen na een gunstige evaluatie of desgevallend te laten terugkeren naar het vorige ambt. 

        §2 De procedure voor de beoordeling van de directeur tijdens de proeftijd als volgt vast te leggen:

        1. Samenstelling van de beoordelingscommissie:

        Externe beoordeling: pedagogisch deskundige OVSG (eventueel aangevuld met directeur(s) van een gelijkaardige gemeentelijke school/scholen die niet behoren tot dezelfde scholengemeenschap).

        Interne beoordeling: algemeen directeur of zijn gedelegeerde.

        2. De geselecteerde kandidaat wordt tijdens de proefperiode en binnen de afspraken van een specifiek begeleidingsplan gecoacht door de pedagogische begeleiding OVSG.

        3. De geselecteerde kandidaat legt uiterlijk 6 maanden na de indiensttreding een beleidsplan ter goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen. 

        Dit beleidsplan omvat de beleidsintenties van de directeur tijdens zijn proefperiode. De directeur kiest minimaal zes resultaatsgebieden uit volgende lijst, waarvan minimaal diegene aansluitend bij het schoolspecifiek profiel. In overleg met de pedagogisch adviseur kan van dit aantal afgeweken worden bij het opstallen van het beleidsplan:

        - concretisering van het pedagogisch project

        - planning en organisatie

        - personeelsbeleid -leiding geven aan het personeelsteam

        - leerlingenbegeleiding

        - beleidsvoorbereiding en -advisering

        - communicatie en samenwerking met externe partners

        - overleg en samenwerking met interne partners

        - financieel en administratief beheer

        - Public Relations

        - nascholingsbeleid van de school en van de directeur zelf

        - kwaliteitsbewaking - interne kwaliteitszorg

        De directeur tekent de grote lijnen van dit beleidsplan uit in overleg met verschillende participanten (bv. begeleidingsdienst, schoolteam,...). De directeur specifieert dit verder en vult dit in met duidelijke en concreet te realiseren doelstellingen. Hij bepaalt welke doelstellingen gerealiseerd worden tijdens het eerste schooljaar van de proefperiode en welke tijdens het tweede schooljaar.

        4. Ten laatste op 15 april van het eerste volledige schooljaar legt de directeur de tussentijdse resultaten van de uitvoering van zijn beleidsplan voor aan de externe beoordelaar(s) onder vorm van een (zelf) evaluatie. Hierin wordt met diverse elementen rekening gehouden: opmerkingen uit schoolteam en met contextfactoren die het starten en het inwerken van een nieuwe directeur kunnen bemoeilijken (doorlichting). De directeur bespreekt het eerste tussentijds rapport met de externe beoordelaar(s).  Deze externe beoordelaar(s) stuurt/sturen een eerste tussentijds beoordelingsrapport door naar het college van burgemeester en schepenen. Ook de intern beoordelaar maakt een eerste tussentijds beoordelingsrapport op en bezorgt dit aan het college van burgemeester en schepenen.  

        Beide tussentijdse beoordelingsrapporten worden voorgelegd als advies aan het college van burgemeester en schepenen. Een bespreking van de beoordelingsrapporten waaraan de beoordelaar(s) het college van burgemeester en schepenen en de directeur op proef deelnemen, behoort tot de mogelijkheden. 

        5. Het college van burgemeester en schepenen gaat over tot de verdere aanstelling of tot het beëindigen van de tijdelijke aanstelling. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen wordt genomen en meegedeeld aan de betrokkene voor het einde van het eerste volledige schooljaar.

        6. Ten laatste op 15 april van het tweede volledige schooljaar legt de directeur een eindrapport neer bij de externe beoordelaar(s). Deze maakt/maken een definitief beoordelingsrapport op na betrokkene te hebben gehoord. Ook de interne beoordelaar maakt een definitief beoordelingsrapport.

        Beide definitieve beoordelingsrapporten worden voorgelegd als advies aan het college van burgemeester en schepenen. Een bespreking van de beoordelingsrapporten waaraan de beoordelaar(s), het college van burgemeester en schepenen en de directeur op proef aan deelnemen behoort tot de mogelijkheden. 

        7. Het college van burgemeester en schepenen gaat over tot de vaste benoeming of tot het beëindigen van de tijdelijke aanstelling. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen wordt genomen en meegedeeld aan betrokkenen voor het einde van het tweede volledige schooljaar.