Terug
Gepubliceerd op 07/11/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 30/10/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team HRM

      • Eedaflegging - T.V.D.B.

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Thia Van den Brande, Hoevestraat 21a te 2280 Grobbendonk, legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: “Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 23 oktober 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 23 oktober 2023 worden goedgekeurd mits aanpassing besluit en bijlagen punt nr. 24 "Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2024 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling" als volgt:

        Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2024 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht:

        Jaar

        Beschikbaar Budgettair Resultaat

        Autofinancieringsmarge

        2020

        4 831 540

        1 548 537

        2021

        6 121 464

        2 280 496

        2022

        3 576 874

        1 093 551

        2023

        1 786 776

        2 330 535

        2024

        2 528 998

        854 147

        2025

        771 212

        963 944

        en aanpassing besluit en bijlagen punt nr. 25 "Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2024 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring" als volgt:

        Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2024 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht

        Jaar

        Beschikbaar Budgettair Resultaat

        Autofinancieringsmarge

        2020

        4 831 540

        1 548 537

        2021

        6 121 464

        2 280 496

        2022

        3 576 874

        1 093 551

        2023

        1 786 776

        2 330 535

        2024

        2 528 998

        854 147

        2025

        771 212

        963 944

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Pontes - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 14 december 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Pontes

        Alle vertegenwoordigers

      • Pontes - algemene vergadering - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene vergadering van 15 juni 2023 van Pontes.

      • Pidpa - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pidpa van vrijdag 15 december 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Pidpa

        Alle vertegenwoordigers

      • Pidpa - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 22 september 2023 van Pidpa.

      • Fluvius Antwerpen - halfjaarlijks verslag najaar 2023 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het halfjaarlijks verslag najaar 2023 van Fluvius.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023091982 - Spechtdreef 11 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Stef Michielsen voor het verbouwen van een woning, met als adres Spechtdreef 11, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 47D2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit het advies van Fluvius dd. 25 augustus 2023.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023109839 - Troon 16 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Sandra Verrijken voor het slopen van de bestaande woning, het bouwen van een nieuwe ééngezinswoning en het rooien van 5 bomen, met als adres Troon 16, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 297/2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van de bestaande woning, het bouwen van een nieuwe ééngezinswoning en het rooien van 5 bomen.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit de volgende adviezen:

        -            Gemeentelijke groendienst d.d. 18 september 2023

        -            Pidpa d.d. 9 oktober 2023

        -            Vlaamse Waterweg d.d. 16 oktober 2023

        • Achteraan bevindt zich een bestaande werkplaats, 2 kleinere bijgebouwen en een grote oppervlakte aan verharding. Deze maken geen deel uit van de aanvraag. Dit wordt op het inplantingsplan aangeduid met rood.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023080066 - Berg en Dal zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Nathalie Jacobs namens Fluvius System Operator CV voor het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut, met als adres Berg en Dal zn te 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nummer 88R.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Volgende adviezen dienen strikt nageleefd te worden:
          • Fluvius van 21 augustus 2023
          • Wyre van 27 juli 2023
          • Dienst Integraal Waterbeleid Provincie Antwerpen van  24 oktober 2023
            • De elektrische voorzieningen moeten overstromingsvrij geplaatst worden (advieshoogte:9,90 m TAW).
            • De eigenaar dient alle nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om op zijn eigen goed waterschade te voorkomen.
            • Het omliggende terrein mag niet worden opgehoogd.
          • Brandweerzone Kempen van 8 augustus 2023
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De haag die aangeplant wordt voor het ontnemen van het zicht, moet tijdens het eerstvolgend plantseizoen aangeplant worden.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2023122407 - Pallieterdreef zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 24 oktober 2023 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert aan de heer Benjamin Schoofs en mevrouw Sara Ameloot de vergunning af voor het ontbossen en bouwen van een vrijstaande eengezinswoning, gelegen Pallieterdreef zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 66 p 5 en 68 b 6.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het compensatieformulier met kenmerk: 23-216320.
        • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 744 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
        • De resterende bosoppervlakte 1.023 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
        • De bosbehoudsbijdrage van € 4.709,52 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door het Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
        • De kapwerkzaamheden mogen niet uitgevoerd worden tijdens de standaard schoontijd van 1 april tot en met 30 juni.
        • In de voortuinstrook dient minstens 1 hoogstammige boom aangeplant te worden volgens de wettelijk voorziene plantafstanden. De aanplant dient te gebeuren in het eerstvolgende plantseizoen.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Opname in het vergunningenregister - Quinten Matsyslaan 36 en 36A - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de opname van de woningen Quinten Matsylaan 36 en 36A in het vergunningenregister. 

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2020064940 - Wielewaalstraat 9B - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2020064940 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 20 juli 2020 aan betrokkene. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Heibloemlaan e.a. - aanleg nutsleidingen - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 3 tot en met 13 november 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Rozenlaan, Spechtdreef en Sparrenlaan, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Waterlaatstraat - Pulse pad - opheffen verboden toegang uitgezonderd plaatselijk verkeer - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 5 december 2023 tot en met 30 april 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Waterlaatstraat en Pulse pad, zijnde: 
        - in beide straten zal de verboden toegang uitgezonderd plaatselijk verkeer opgeheven worden
        - bijkomend zal in beide straten een snelheidsbeperking van 30km/u ingevoerd worden.

        Artikel 2: De C3-borden met onderborden uitgezonderd plaatselijk verkeer blijven afgedekt.

        Artikel 3: Betrokkene bezorgt de betrokken bewoners een brief met de nodige informatie. 

        Artikel 4: Betrokkene brengt het lokaal bestuur op de hoogte wanneer de toegang via Pulse pad niet langer nodig is.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Telenet - Heibloemlaan - Sperwerlaan 8 - uitvoeren werken aan de nutsleidingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Proximus, Fluvius en Pidpa.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 

      • Cogelsdreef - plaatsen kerststal - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toelating te verlenen tot het plaatsen van een kerststal op het openbaar domein ter hoogte van Cogelsdreef 34 van 15 december 2023 tot en met 16 januari 2024.

        Artikel 2: De kerststal mag niet op de rijbaan staan.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen 't Bouwels Bakhuisken bakt voor de Warmste Week - 16 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 't Bouwels Bakhuisken bakt voor de Warmste Week dat aanvangt 16 december 2023 08.00 uur en eindigt op 16 december 2023 18.00 aan 't Bouwels Bakhuisken.

        Artikel 2: De organisator op te dragen om het advies van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen Kerstconcert OLV-Koor Bouwel - 17 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kerstconcert OLV-koor Bouwel dat aanvangt 17 december 2023 15.00 uur en eindigt op 17 december 2023 23.59 uur in de OLV-kerk te Bouwel. 

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Organisator

        Noodplanning

      • Vergunnen Hoendertentoonstelling - 20, 21 en 22 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Hoendertentoonstelling dat aanvangt 20 september 2024 van 17.00 uur tot 22.00 uur, op 21 september 2024 van 15.00 uur tot 22.00 uur en op 22 september 2024 van 09.00 uur tot 22.00 uur in de Volle Vaart. 

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven voor het organiseren van een occasionele tombola. 

        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Organisator

        Noodplanning

      • Vergunnen straatfeest - winterdrink Capuynestraat - 29 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Greet Van de Peer, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Winterdrink Capuynestraat die aanvangt op 29 december 2023 18.00 uur en eindigt op 30 december 2023 00.00 uur.

        Artikel 2: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

        Artikel 4: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

        Artikel 5: Op 29 december 2023 van 12.00 uur tot 30 december 2023 - 00.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Capuynestraat, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf het kruispunt met de Zellestraat tot het kruispunt met Het Hoog.

        Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 7: Het verkeer zal omgeleid worden via de Verbindingsstraat, Dijkstraat en Het Hoog.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 9: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

        Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Vrije tijd
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Kapitein brandweer
        Noodplanningsambtenaar
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat
        Betrokkene

      • Vergunnen Nacht van Excelsior - 10 november 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nacht van Excelsior dat aanvangt 10 november 2023 20.00 uur en eindigt op 11 november 2023 03.00 uur in de kantine van KFC Excelsior. 

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 10 november 2023 tot 11 november 2023 tot 03.00 uur en tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: De organisator opdragen de richtlijnen van Noodplanning strikt te volgen.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        Organisator 

      • Vergunnen Theater Bank vooruit - 4 april 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Theater Bank vooruit 2024 dat aanvangt 4 april 2024 09.00 uur en eindigt op 4 april 2024 16.00 uur in de Volle Vaart. 

        Artikel 2: Toestemming te geven om de opbrengst van de ticketverkoop en drankverkoop integraal te schenken aan het goede doel Levensloop Neteland.

        Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.

        Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen Nieuwjaarszangertjes onthalen - Gezinsbond Bouwel - 30 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nieuwjaarszangertjes onthalen dat aanvangt 30 december 2023 08.30 uur en eindigt op 30 december 2023 13.00 uur in de parochiezaal van Bouwel. 

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Organisator

        Noodplanning

      • Samenwerkingsovereenkomst Chiro Bouwel - heksentocht - 4 november 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft de toelating aan team Vrije tijd om de betrokkene te laten deelnemen aan de heksentocht op 4 november 2023 17.30 uur tot 5 november 02.00 uur.

        Artikel 2: De betrokken vereniging de richtlijnen van de organisatie, de samenwerkingsovereenkomst en noodplanning te volgen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Bergstraat 8, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team Financieel Management

      • Gunning - aanschaf en implementatie van firewalls en coreswitches voor het lokaal bestuur Grobbendonk - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijver CIPAL SCHAUBROECK NV voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

        Artikel 2: De offerte van CIPAL SCHAUBROECK NV wordt als volledig en regelmatig beschouwd.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes (inclusief een samenvatting van de onderhandelingsfases) van 23 oktober 2023, opgesteld door team Financieel Management.

        Artikel 4: De opdracht “Aanschaf en implementatie van firewalls en coreswitches voor het lokaal bestuur Grobbendonk” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde CIPAL SCHAUBROECK NV, Bell-Telephonelaan 2D te 2440 Geel tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van 81.134,08 euro excl. btw of 98.172,24 euro incl. 21% btw (na onderhandeling) mits het verkrijgen van een visum.

        Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023-177.

        Artikel 6: De betaling zal gebeuren met de kredieten ingeschreven in het exploitatiekrediet en investeringskrediet van 2023 en de volgende jaren, op kredietcodes 2400000/IO/0119/01 (actie/raming AC000150/MJP000219) en 6140200/IO/0119/01 (actie/raming AC000150/MJP000208).

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie

        Team Financieel Management
        Cipal Schaubrouck NV

      • Bestellijsten van 30 oktober 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 30 oktober 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 30 oktober 2023.

      • Opbrengsten van 2023007708 tot en met 2023012759 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023007708 tot en met 2023012759.

      • Kosten van 20 oktober 2023 tot en met 26 oktober 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 20 oktober 2023 tot en met 26 oktober 2023.

    • Onderwijs

      • Generieke functiebeschrijving en algemeen kader selectieprocedure directeur basisonderwijs (ontwerp voor AB(O)C/schoolraad) - vaststelling

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de schoolraad, het AB(O)C en de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De functiebeschrijving voor het ambt van directeur te bepalen, zoals vastgelegd in bijlage.

        Artikel 2: Dit besluit is niet van toepassing op personeelsleden die tijdelijk aangesteld worden ter vervanging ven aan tijdelijk afwezige directeur. 

        Artikel 3: Het ambt van directeur basisonderwijs wordt toegankelijk gesteld bij aanwerving of bij bevordering. Het college van burgemeester en schepenen bepaalt bij de vacantverklaring van het ambt:

        - Of dit ambt wordt opengesteld bij aanwerving of bij bevordering;

        - Of er al dan niet een wervingsreserve wordt aangelegd;

        - De geldigheidsduur van de eventuele wervingsreserve met een maximum van 5 jaar, inclusief verlengingen. 

        Artikel 4: De kandidaten die zijn opgenomen in de wervingsreserve worden hieruit geschrapt:

        - Op eigen verzoek;

        - Indien ze niet binnen de 15 kalenderdagen reageren indien hen een betrekking wordt aangeboden;

        - Indien ze verzaken aan een oproep voor invulling van een vacature en nalaten te verzoeken om in de wervingsreserve opgenomen te blijven. 

        Artikel 5: De kandidaten moeten voldoen aan volgende minimale voorwaarden:

        - Houder zijn van een bekwaamheidsbewijs van ten minste bachelor en een bewijs van pedagogische bekwaamheid zoals vastgesteld in het BVR van 27.06.1990 betreffende de bekwaamheidsbewijzen, de salarisschalen en de bezoldigingsregeling in het gewoon basisonderwijs.

        - Onberispelijk gedrag vertonen, zoals blijkt uit een uittreksel uit het strafregister (model 2) dat niet ouder is dan drie maanden op datum van de sollicitatie.

        - Onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie of van de Europese Vrijhandelsassociatie, behoudens door de Vlaamse Regering te verlenen vrijstelling.

        - Voldoen aan de algemene wervingsvoorwaarden van artikel 19 decreet rechtspositieregeling gesubsidieerd onderwijs.

        - Op de uiterste inschrijvingsdatum een (dienst) anciënniteit van minstens 5 jaar verworven hebben in het door de Vlaamse gemeenschap georganiseerde onderwijs of in een onderwijsdienst van een openbaar bestuur of minstens 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie kunnen voorleggen in een andere sector, met aantoonbare interesse voor, affiniteit met en kennis van de werking van het basisonderwijs;

        - Beantwoorden aan het schoolspecifiek profiel van directeur.

        - Slagen voor de selectieprocedure.

        - Bereid om een cursus voor kandidaat directeurs en/of beginnende directeurs en/of gevorderden te volgen, waarvan een attest dient te worden voorgelegd uiterlijk op de vooravond van de vaste benoeming. 

        Artikel 6: Het college van burgemeester en schepenen stelt het specifieke programma van het aanwervings- en bevorderingsexamen en de quotering vast. Dit programma omvat minimaal:

        - Een schriftelijk gedeelte

        - Een mondeling gedeelte

        - Een psychosociaal-technisch gedeelte

        Artikel 7: Het college van burgemeester en schepenen stelt de examenjury samen. De leden van de gemeenteraad en van het college van burgemeester en schepenen kunnen geen lid zijn van een jury in een selectieprocedure voor het eigen bestuur. De jury belast met het afnemen van het schriftelijk en mondeling gedeelte van een aanwervings- of bevorderingsexamen bestaat uit ten minste 2 leden, waarvan ten minste 1/3 extern is aan het eigen bestuur. Afgevaardigde waarnemers kunnen de selectieproef bijwonen, zonder evenwel te zetelen in de jury en deel te nemen aan de deliberatie. 

        Artikel 8: Het college van burgemeester en schepenen bepaalt de duurtijd van de proefperiode. De maximale duur van deze proefperiode komt overeen met de maximale duur zoals bepaald in artikel 42,§1, c) van het decreet rechtspositie personeelsleden gesubsidieerd onderwijs en kan worden verlengd conform de bepalingen van dit artikel. Voor de begeleiding van deze proefperiode kan het college veen beroep doen op externen. 

        Artikel 9: Tussen de bekendmaking van een vacature en de uiterste indiening van kandidaturen, verlopen minstens veertien kalenderdagen. De dag van de bekendmaking van de vacature is niet in de termijn begrepen, de uiterste datum voor de indiening van de kandidaturen wel. Als de uiterste datum op een zaterdag, zondag of feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

        De datum van verzending, hetzij per post hetzij per mail, van de kandidatuur wordt beschouwd als de datum waarop de kandidatuur is ingediend. 

        Indien de kandidatuur wordt afgegeven, dan geldt de datum van afgifte. 

        De uiterste datum van kandidaatstelling wordt de vacature afgesloten. Een te laat ingediende kandidatuur wordt niet aanvaard.  

        Artikel 10: De vacatures worden als volgt bekendgemaakt:

        - In geval van aanwerving: De externe bekendmaking gebeurt via de meest geschikte communicatiekanalen en dient minimaal gepubliceerd te worden op de website van de gemeente Grobbendonk en VDAB. De vacature wordt tevens intern bekendgemaakt.

        - In geval van bevordering: Het college van burgemeester en schepenen doet een schriftelijke oproep aan alle kandidaten, binnen de door de gemeenteraad vastgelegde voorwaarden. Deze oproep gebeurt per post. De vacature wordt eveneens intern bekendgemaakt via het intranet. 

        Artikel 11: Het vacaturebericht bevat minimaal:

        1° Omschrijving van de vacante betrekking;

        2° De aanwervings-bevorderingsvoorwaarden;

        3° De wijze waarop men zich kandidaat kan stellen;

        4° De uiterste datum om zich kandidaat te stellen; 

        5° Het al dan niet aanleggen van een wervingsreserve en de duur ervan.

      • Vacantverklaring en concrete selectieprocedure directeur basisonderwijs (ontwerp voor AB(O)C/Schoolraad) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het AB(O)C van 20 november 2023 met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het ambt van directeur aan de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voltijds vacant te verklaren.

        Artikel 2: Het ambt is bij wijze van aanwerving te begeven.

        Artikel 3: Er wordt een wervingsreserve aangelegd voor de duur van 3 jaar. 

        Artikel 4: Het programma van een vergelijkende selectieproef als volgt vast te leggen:

        a) Schriftelijk onderdeel (50/100 punten)

        Proef 1: Juridisch-administratieve proef: (10/50)

        Toetsing van het inzicht in, de vertrouwdheid met de reglementering inzake het onderwijs. Er kan ook gepeild worden naar de kennis en het inzicht in het decreet lokaal bestuur.

        Proef 2: Pedagogische proef: (20/50)

        Een peiling naar de kennis en het inzicht van de kandidaat in verband met de situering van het basisonderwijs in het brede kader van het onderwijslandschap of omtrent een of andere onderwijskundige problematiek, door:

        Het samenvatten van een (pedagogisch-didactisch) artikel over de onderwijsaangelegenheden en het toevoegen hieraan van persoonlijke commentaar bij de uitspraken en standpunten die in het artikel kenbaar worden gemaakt. 

        Proef 3: Case-studie: (20/50)

        Peilen naar de bekwaamheid om aan de hand van fictieve gegevens een schoolorganisatorisch probleem op te lossen. 

        b) Mondeling onderdeel  (50/100 punten)

        Proef 1: Algemene proef: (25/50)

        * Toelichting curriculum vitae;

        * Motivatie van de kandidatuur; 

        * Beantwoorden aan het goedgekeurd profiel voor dit ambt; 

        * Kennis van de school en de lokale context;

        * Kennis van de werking van het lokaal bestuur; 

        * Visie op het pedagogisch project van de school; 

        Proef 2: Pedagogische proef: (25/50)

        * Uitdiepen en verder bespreken van een schriftelijk gedeelte;

        * Mondelinge bevragingen van andere pedagogische-didactische aspecten; 

        c) Psychosociaal-technisch onderdeel 

        Toetsing van de vaardigheden aan het profiel. Dit gebeurt aan de hand van een psychosociaal-technisch onderzoek, uitgevoerd door een externe partij, die de kandidaten bevraagt inzake het vooropgestelde profiel van de betrekking. 

        Artikel 5: Om te slagen voor de selectieproef moet 60% van het totaal der punten behaald worden en voor het mondeling en schriftelijke onderdeel telkens minstens 50% van het puntentotaal.  

        Enkel kandidaten die geslaagd zijn voor zowel het schriftelijk en/of praktisch gedeelte als het mondeling gedeelte, worden toegelaten tot de psychosociaal-technische proef. Indien meer dan twee kandidaten geslaagd zijn voor zowel het schriftelijk en/of praktisch gedeelte als het mondeling gedeelte, worden de twee eerst gerangschikte kandidaten uitgenodigd om deel te nemen aan de psychosociaal-technische proef. Ingeval geen van deze twee kandidaten geschikt wordt bevonden, kunnen de twee volgende geslaagde kandidaten worden uitgenodigd.  Indien van deze twee kandidaten niemand geschikt wordt bevonden, kunnen de volgende twee gerangschikte kandidaten worden opgeroepen, enzoverder.  De psychosociaal-technische proef resulteert in een beoordeling van de kandidaten als ‘geschikt’ of ‘ongeschikt’ voor de functie. Enkel kandidaten van wie de psychosociaal-technische proef resulteert in een resultaat dat voor de functie als ‘geschikt’ wordt beschouwd, komen in aanmerking voor indiensttreding.

        Artikel 6: De samenstelling van de examenjury als volgt vast te leggen:

        - Vertegenwoordiger van OVSG;

        - Directeur van de scholengemeenschap GOEZO; 

        - Directeur van een gelijkwaardige gemeentelijke school die niet behoort tot de scholengemeenschap. 

        Voor de technisch/administratieve ondersteuning zal de algemeen directeur/stafmedewerker beleid en juridische zaken worden aangesteld.  

        Artikel 7: §1 De geselecteerde kandidaat op het einde van de proefperiode vast te benoemen na een gunstige evaluatie of desgevallend te laten terugkeren naar het vorige ambt. 

        §2 De procedure voor de beoordeling  van de directeur tijdens de proeftijd als volgt vast te leggen:

        1. Samenstelling van de beoordelingscommissie:

        Externe beoordeling: pedagogisch deskundige OVSG (eventueel aangevuld met directeur(s) van een gelijkaardige gemeentelijke school/scholen die niet behoren tot dezelfde scholengemeenschap).

        Interne beoordeling: algemeen directeur of zijn gedelegeerde.

        2. De geselecteerde kandidaat wordt tijdens de proefperiode en binnen de afspraken van een specifiek begeleidingsplan gecoacht door de pedagogische begeleiding OVSG.

        3. De geselecteerde kandidaat legt uiterlijk 6 maanden na de indiensttreding een beleidsplan ter goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen. 

        Dit beleidsplan omvat de beleidsintenties van de directeur tijdens zijn proefperiode. De directeur kiest minimaal zes resultaatsgebieden uit volgende lijst, waarvan minimaal diegene aansluitend bij het schoolspecifiek profiel. In overleg met de pedagogisch adviseur kan van dit aantal afgeweken worden bij het opstallen van het beleidsplan:

        - concretisering van het pedagogisch project

        - planning en organisatie

        - personeelsbeleid -leiding geven aan het personeelsteam

        - leerlingenbegeleidng

        - beleidsvoorbereiding en -advisering

        - communicatie en samenwerking met externe partners

        - overleg en samenwerking met interne partners

        - financieel en administratief beheer

        - Public Relations

        - nascholingsbeleid van de school en van de directeur zelf.

        - kwaliteitsbewaking - interne kwaliteitszorg

        De directeur tekent de grote lijnen van dit beleidsplan uit in overleg met verschillende participanten (bv. begeleidingsdienst, schoolteam,...).  De directeur specifieert dit verder en vult dit in met duidelijke en concreet te realiseren doelstellingen.  Hij bepaalt welke doelstellingen gerealiseerd worden tijdens het eerste schooljaar van de proefperiode en welke tijdens het tweede schooljaar.

        4. Ten laatste op 15 april van het eerste volledige schooljaar legt de directeur de tussentijdse resultaten van de uitvoering van zijn beleidsplan voor aan de externe beoordelaar(s) onder vorm van een (zelf) evaluatie.  Hierin wordt met diverse elementen rekening gehouden: opmerkingen uit schoolteam en met contextfactoren die het starten en het inwerken van een nieuwe directeur kunnen bemoeilijken (doorlichting).  De directeur bespreekt het eerste tussentijds rapport met de externe beoordelaar(s).  Deze externe beoordelaar(s) stuurt/sturen een eerste tussentijds beoordelingsrapport door naar het college.  Ook de intern beoordelaar maakt een eerste tussentijds beoordelingsrapport op en bezorgt dit aan het college.  

        Beide tussentijdse beoordelingsrapporten worden voorgelegd als advies aan het college.  Een bespreking van de beoordelingsrapporten waaraan de beoordelaar(s) het college en de directeur op proef deelnemen, behoort tot de mogelijkheden. 

        5. Het college gaat over tot de verdere aanstelling of tot het beëindigen van de tijdelijke aanstelling.  De beslissing van het college van burgemeester en schepenen wordt genomen en meegedeeld aan de betrokkene voor het einde van het eerste volledige schooljaar.

        6. Ten laatste op 15 april van het tweede volledige schooljaar legt de directeur een eindrapport neer bij de externe beoordelaar(s).  Deze maakt/maken een definitief beoordelingsrapport op na betrokkene te hebben gehoord.  Ook de interne beoordelaar maakt een definitief beoordelingsrapport.

        Beide definitieve beoordelingsrapporten worden voorgelegd als advies aan het college.  Een bespreking van de beoordelingsrapporten waaraan de beoordelaar(s), het college en de directeur op proef aan deelnemen behoort tot de mogelijkheden. 

        7. Het college gaat over tot de vaste benoeming of tot het beëindigen van de tijdelijk aanstelling.  De beslissing van het college wordt genomen en meegedeeld aan betrokkenen voor het einde van het tweede volledige schooljaar. 

      • Algemeen en schoolspecifiek profiel directeur basisonderwijs (ontwerp voor AB(O)C/Schoolraad) - vaststelling

        Goedgekeurd

        Dit punt te verwijzen naar de agenda van de schoolraad en het AB(O)C met volgend voorstel:

        Artikel 1: Voor de functie van directeur basisschool het algemeen profiel te bepalen zoals opgenomen in bijlage.

        Artikel 2: Voor de functie van directeur basisschool het schoolspecifiek profiel te bepalen zoals opgenomen in bijlage.