Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 17 maart 2025 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de Raad van bestuur van 27 november 2024 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de Buitengewone Algemene Vergadering van 13 februari 2025 van IOK.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de Buitengewone Algemene Vergadering van 13 februari 2025 van IOK Afvalbeheer.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 19 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Benny Van Roy voor het bouwen van een tuinhuis, met als adres Hooidonk 10 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 39M2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een tuinhuis.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
• Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
• Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
° Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
Artikel 1: Kennisname van het ministerieel besluit van 14 maart 2025.
Artikel 2: Het lokaal bestuur Grobbendonk dient de beslissing bekend te maken.
Artikel 1: Om deze redenen zal het college van burgemeester en schepenen in het vergunningenregister, gestaafd door bovenvermelde overwegingen en bewijsstukken met betrekking tot de hierboven vermelde loten van de verkaveling nummer 19785 met kenmerk 037/136(2), aangeven dat deze verkaveling niet vervallen is voor de loten 4 tot en met 23.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist:
- de constructie, gelegen Langenheuvel 22, kadastraal gekend afd. 2 sectie B perceelnummer 285 b 2 in het vergunningenregister op te nemen voor wat betreft de toestand vastgesteld op basis van de door de aanvrager aangeleverde plannen en foto's; zoals in bijlage bij deze beslissing gevoegd.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Aanvrager
Nadat Johan Verhaegen, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting heeft verlaten.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 2 wilgen op het perceel Pater Voordeckersstraat 14, kadastraal gekend als 1/B/83V2.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 inheemse loofbomen op het perceel 1/B/83V2, na de werken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.
Artikel 4: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.
Artikel 5: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 6: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 7: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 8: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 3 sparren op het perceel Vierselse baan 34, kadastraal gekend als 1/A/464T2.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 1/A/464T2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.
Artikel 4: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.
Artikel 5: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 6: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 7: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 8: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 sierkers en 1 kers op het perceel Wilgenbos 6, kadastraal gekend als 1/B/170D.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 inheemse loofbomen op het perceel 1/B/170D, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.
Artikel 4: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.
Artikel 5: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 30 december 2025 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 6: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 7: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 8: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 9 zomereiken en 1 esdoorn op het perceel Vorselaarse baan zn, kadastraal gekend als 1/A/381, 1/A/380 en 1/A/383A.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 15 april 2025 (rekening houden met de sapstroom en het broedseizoen) of in het najaar van 2025 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Van 27 maart tot en met 3 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Langenheuvel, Binnenweg en Molenstraat. Een overzicht:
Werkzone in Langenheuvel tegenover huisnummer 18
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Betrokkene
Artikel 1: Van 27 maart tot en met 10 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de De Dellekens en Dammersberg, zijnde:
Fase 1: Ter hoogte van Bergen 5A en 5B is de werfzone enkel toegankelijk voor bewoners en enkel vanop De Dellekens. Deze maatregel zal gesignaleerd worden:
- in Bergen:
- in De Dellekens een A7c en C31b
Het verkeer wordt omgeleid via de Cogelsdreef en Dammersberg en De Dellekens. Hiervoor worden F41-omleidingspijlen gezet.
Fase 2: De Dellekens ter hoogte van Bergen 5B. Hier veroorzaken de werken enkel een rijbaanversmalling. Alle verkeer blijft mogelijk.
Deze maatregel wordt gesignaleerd met een D1c en A7c.
Fase 3: De Dellekens ter hoogte van Dammersberg 8.
- in De Dellekens blijft dubbelrichtingsverkeer mogelijk
- inrijden Dammersberg - voorrangsregeling met bebording
Deze maatregel wordt gesignaleerd met een B19, B21 en afzethek aan de werfzone met D1c en A7c in Dammersberg.
Fase 4: Dammersberg
- enkelrichtingsverkeer vanop De Dellekens richting Cogelsdreef
- omleiding via Cogelsdreef en Bergen
Deze maatregel wordt gesignaleerd met:
Fase 5: De Dellekens tussen Dammersberg en Secretarisdreef
- enkelrichtingsverkeer vanuit Dammersberg richting Secretarisdreef
- omleiding via Secretarisdreef, Cogelsdreef en Dammersberg
- inrijden van de Secretarisdreef vanop De Dellekens - voorrangsregeling met bebording
Deze maatregel wordt gesignaleerd met:
Fase 6: De Dellekens tussen Secretarisdreef en Het Putteken
- enkelrichtingsverkeer vanuit Secretarisdreef richting Het Putteken
- omleiding via het Putteken, Cogelsdreef en Secretarisdreef
- inrijden Secretarisdreef en Het Putteken vanop De Dellekens - voorrangsregeling met bebording
Deze maatregel wordt gesignaleerd met:
Fase 7: hoek De Dellekens/Het Putteken
- inrijden Het Putteken - voorrangsregeling met bebording
- afzethek met D1c aan het begin van de werfzone in De Dellekens en A7c ter aankondiging
- afzethek met D1d aan het begin van de werfzone in Het Putteken
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057486 fase 1 tot en met 7, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 4: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de De Dellekens en Dammersberg een brief met de nodige info aangaande de werken, de planning en de ermee gepaard gaande verkeershinder.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 2 tot en met 14 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Wateringen en Berkendreef, zijnde:
Artikel 2: Tijdens fase 1 van de werken zal in Wateringen ter hoogte van de Weikens beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 3: Tijdens fase 2, 3, 4, 5 en 6 van de werken vanaf de Weikens zal in Wateringen en Berkendreef beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten.
Artikel 4: Bijkomend wordt een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden met C43-borden.
Artikel 5: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c-bord en D1d-bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 6: De versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7c-borden (versmalling rechts).
Artikel 7: De werfzone wordt zijdelings afgebakend met sergeanten voorzien van dagslapers.
Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 9: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057665, opgesteld door betrokkene.
Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 12: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek. Ook aan de oprit in asfalt en de fietsverbinding moet een onderboring gebeuren.
Artikel 13: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Wateringen - Berkendreef een brief met de nodige info aangaande de werken, de planning en de ermee gepaard gaande verkeershinder.
Artikel 14: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 15: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.
Artikel 16: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 7 tot en met 21 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Koolaardestraat en Netestraat, zijnde:
Fase 1: Netestraat vanaf Koolaardestraat tot huisnummer 35: Hier mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde tussen 09.00 uur en 15.00 uur.
Fase 2: hoek Koolaardestraat/Netestraat: Hier mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde tussen 09.00 uur en 15.00 uur.
Fase 3: Netestraat ter hoogte van huisnummer 36: Hier mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde tussen 09.00 uur en 15.00 uur.
Fase 4: De Koolaardestraat is enkel toegankelijk voor bewoners. Deze maatregel zal gesignaleerd worden:
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057487 fase 1 tot en met 4, opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek. De doorsteek in de Netestraat moet via onderboring gebeuren.
Artikel 7: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Koolaardestraat een brief met de nodige info aangaande de werken, de planning en de ermee gepaard gaande verkeershinder.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 17 maart 2025 houdende goedkeuring van een tijdelijk verkeersreglement - Astridplein 13 - projectontwikkeling wordt herroepen.
De beslissing van de burgemeester van 18 maart 2025 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 2: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van vrijdag 21 maart 2025 tot en met dinsdag 25 maart 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de parking van het Astridplein.
Artikel 3: Van 21 tot en met 25 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de parking Astridplein (oneven zijde). De paaltjes aan zijde Frituur De Bist zullen tijdelijk verwijderd worden. Tractorverkeer richting de projectontwikkeling Astridplein 13 rijdt in via de ingang aan zijde Frituur De Bist en rijdt uit via de reguliere in- en uitrit (middeningang). De zichtbaarheid om uit te rijden via de middengang is optimaler voor tractorverkeer omdat hier minder geparkeerde wagens staan, geen dwarsgeparkeerde wagens en de rijweg recht is. Aan zijde Frituur De Bist komt verkeer vanuit een flauwe bocht en is hier bijgevolg minder zichtbaarheid op aankomend verkeer.
Artikel 4: De werkzaamheden met tractorverkeer mogen enkel uitgevoerd worden tussen 9 uur en 15 uur conform het charter werftransport dat van toepassing is in gemeente Grobbendonk.
Artikel 5: Aan de inrit zijde Frituur De Bist en de middeningang moet een oranje bord geplaatst worden met "opgepast in- en uitrit werfverkeer” leesbaar voor beide fietsrichtingen.
Artikel 6: Afwisselend aan de reguliere in- en uitrit en inrit Frituur De Bist zal de wijkagent tijdens de ochtend- en avondpiek postvatten (start en einde schooltijden).
Artikel 7: De paaltjes worden op woensdag 26 maart 2025 meteen teruggeplaatst.
Artikel 8: Onze uitvoeringsdiensten verwijderen en plaatsen opnieuw de paaltjes aan de parking Astridplein.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan opgesteld door de gemeente Grobbendonk.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 11: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Op 7 april 2025 tussen 09.00 uur en 15.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Hofeinde, zijnde:
- ter hoogte van huisnummer 21 zal beurtelings verkeer ingevoerd worden via verkeerslichten
- voor het geval de lichten defect zijn worden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21-borden (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) gezet
- er wordt een snelheidsbeperking van 30km/uur ingevoerd met C43-bord
- de verkeerslichten worden aangekondigd met A33-borden
- de werf wordt afgebakend met afzethekken voorzien van dagslapers en borden D1c en D1d, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door het lokaal bestuur.
Artikel 5: Tussen 7 en 11 april tussen 09.00 uur en 15.00 uur zal in de Schransstraat ter hoogte van de Melkerijstraat een mobiele werf ingericht worden voor het herstel van de gootstenen.
Artikel 6: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur.
Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.
Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Aan dienstverlenende vereniging IOK wordt de opdracht gegeven tot de opmaak van de gebiedsgerichte projectfiche(s) als doorvertaling van het Regionaal Mobiliteitsplan en de Provinciale mobiliteitsstudie(s) Middenkempen en Zuiderkempen, waarbij voldaan is aan de voorwaarden van een ‘in-house’ opdracht cfr. artikel 30, §3 Wet Overheidsopdrachten van 17 juni 2016. Dit is onder voorbehoud dat alle andere gemeenten binnen de betrokken mobiliteitskamer(s) mee instappen.
Artikel 2: De door IOK opgemaakte budgetraming van het aandeel in de kosten wordt goedgekeurd.
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 386893 - DNW 20322606 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van houten reclamepanelen op volgende locaties:
1) in de Bevrijdingsstraat op de helling van de brug richting Bouwel, aan de rechterkant van de weg, ter hoogte van de inrit voor het militair domein
2) in Hofeinde ter hoogte van de watermolen.
Artikel 2: De borden mogen geplaatst worden vanaf 4 april en dienen uiterlijk op 11 mei 2025 verwijderd te worden.
Artikel 3: De borden mogen geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.
Artikel 4: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.
Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Scouts Bosvogels
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest Dobbelhoefweg dat aanvangt 21 juni 2025 11.00 uur en eindigt op 21 juni 2025 23.45 uur in de zaal van FC Sportief.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Strip en signeerbeurs dat aanvangt 10 januari 2026 16.00 uur en eindigt op 11 januari 20.00 uur te Gemeenschapscentrum De Volle Vaart.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Er zijn geen bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement.
Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van KTT Triatlon Viersel op 3 en 4 mei 2025 dat aanvangt om 09.00 uur en eindigt om 19.00 uur te Netekanaal Viersel.
Artikel 2: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 4: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 5: Op 3 en 4 mei 2025 van 09.00 uur tot 19.00 uur zal Nederviersel niet bereikbaar zijn vanop de Industrieweg. De vereiste signalisatie voor het afsluiten van Nederviersel en het aanduiden van de fietsomleiding vanaf het recyclagepark zal volgens bijgevoegd plan geplaatst worden door het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Buurtfeeest Bloktstraat dat aanvangt 5 juli 2025 16.00 uur en eindigt op 6 juli 2025 01.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 7: Van 5 juli - 08.45 uur tot 6 juli 2025 - 10.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bloktstraat, namelijk:
- De straat zal afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van huisnummer 19.
Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
Artikel 10: Er zal een omleiding in beide richtingen gesignaleerd worden via Netestraat, Oude steenweg en Nijlse baan.
Artikel 11: De organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Herentalse steenweg 55 A, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: De niet-geconcedeerde graven van het jaar 2010 en de niet-geconcedeerde columbariumnissen van het jaar 2010 op de begraafplaatsen Grobbendonk, Bouwel kerk en Bouwel Het Hoog te ontruimen. De procedure start op 14 april 2025.
Artikel 2: De procedure aan de ingang van de begraafplaatsen en individueel aan de graven en nissen bekend te maken.
Artikel 3: De nabestaanden hebben de mogelijkheid om voor de niet-geconcedeerde begravingen een concessie aan te vragen. De concessie wordt verleend voor een termijn van 10 of 20 jaar per persoon. Voor de concessie wordt, overeenkomstig het belastingreglement, een tarief van €100 per persoon voor een termijn van 10 jaar of €200 per persoon voor een termijn van 20 jaar betaald. De concessieaanvraag moet schriftelijk ingediend worden bij het college van burgemeester en schepenen ten laatste op 14 april 2026.
Artikel 4: De nabestaanden of belanghebbenden beschikken over een periode van 6 maanden (vanaf 14 oktober 2025) om de grafmonumenten en/of grafgiften (foto's, decoratie, enz...) op de betrokken grafmonumenten van de overledenen, opgenomen in bijgevoegde lijsten, weg te nemen. De grafmonumenten en -giften die op het einde van de procedure nog op de begraafplaatsen aanwezig zijn, worden eigendom van de gemeentelijke overheid en worden ambtshalve verwijderd.
Artikel 5: De assen van de te ontruimen urnen worden uitgestrooid op de strooiweide van de betreffende begraafplaats.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om Toekan Zoek aan te kopen voor een jaarlijkse licentie van 2.500,00 euro en dit samen met de 4 andere gemeenten van Neteland te lanceren in mei 2025.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het bijzonder onderhandelingscomité met volgend voorstel:
Artikel 1: Positief advies van het CBS voor de aanpassing van bijlage 4 van het arbeidsreglement, zoals voorgesteld.
Artikel 2: Positief advies voor het nieuwe aanwezigheidsbeleid en collectief reïntegratiekader.
Artikel 3: De implementatie van het nieuwe aanwezigheidsbeleid vindt plaats op 1 juli 2025 nadat communicatie en informatie naar de medewerkers is voorzien en leidinggevende de opleiding m.b.t. het voeren van aanwezigheidsgesprekken, hebben gevolgd.
Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot de raamovereenkomst van CREAT met als naam "Les-, spel- en knutselmateriaal - februari 2025" met de gegunde firma Marceval - Duboccage, Bissegemstraat 214 te Gullegem.
Artikel 2: Goedkeuring om te starten zo snel als mogelijk nadat de nodige formaliteiten vervuld zijn via CREAT.
Artikel 3: Goedkeuring einde van de overeenkomst vast te stellen op 31 januari 2029.
Artikel 4: Uitvoering van het contract volgens de modaliteiten voorzien in het bestek.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
KLIM-OP scholen
Aankoopcentrale CREAT
Firma Marceval - Duboccage
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 24 maart 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025003622 tot en met 2025004084.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 14 maart 2025 tot en met 20 maart 2025.