Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 03/06/2024 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Artikel 1: Goedkeuring om het gemotiveerd schrijven over te maken via het digitaal loket aan ABB.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de statutaire algemene ledenvergadering van Vereniging voor Openbaar Groen (VVOG) van 14 juni 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze statutaire algemene ledenvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Vereniging voor Openbaar Groen (VVOG)

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van VVSG van 27 juni 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    VVSG

    Alle vertegenwoordigers

  • Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de RBC Antwerpen, RBC Regio en van 13 maart 2024 van Fluvius Antwerpen.

  • Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raad van bestuur van 29 maart en 19 april 2024 van Pidpa.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 22 maart 2024 van Iveka.

  • Artikel 1: Kennisname van de planning van de colleges en vast bureau in de zomermaanden.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op volgende data in de zomermaanden:

    - maandag 1 juli 2024 (geen college/vast bureau) 

    - maandag 8 juli 2024 (digitaal om 09.00 uur)

    - maandag 15 juli 2024 (fysiek om 13.30 uur)

    - maandag 22 juli 2024 (digitaal om 09.00 uur)

    - maandag 29 juli 2024 (fysiek om 13.30 uur)

    - maandag 5 augustus 2024 (fysiek om 13.30 uur)

    - maandag 12 augustus 2024 (digitaal om 09.00 uur)

    - maandag 19 augustus 2024 (fysiek om 13.30 uur)

    - maandag 26 augustus 2024 (fysiek om 13.30 uur)

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leden managementteam

    Teamleiders

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

     

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Nick Hofmans Bouwprojecten BV voor het slopen van bestaande bebouwing en het nieuwbouwen van 21 appartementen met handelsruimtes en bijgebouwen, het vellen van 2 bomen, met als adres Astridplein 13 en 15 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 404M, 405R, 406M en 406P.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van bestaande bebouwing en het nieuwbouwen van 21 appartementen met handelsruimtes en bijgebouwen, het vellen van 2 bomen.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    - Tijdens de uitvoering van de werken moet de locatie van de infiltratiezone gevrijwaard worden van zware belasting om bodemverdichting te vermijden. Zo kan de infiltratiecapaciteit maximaal behouden blijven.

    - Door het overstromingsrisico moet het vloerpeil van het toekomstig aan te leggen gebouw voldoende hoog gekozen worden. Het overstromingsveilig bouwpeil bedraagt in principe 9.50 mTAW en wordt voor de meeste gebouwen gerespecteerd. Gezien het grote verhang werd na een bijkomende adviesvraag akkoord gegaan met een verlaagd peil van 9.36 mTAW voor 1 gebouw. Het is van belang dat hier wel technische maatregels voorzien worden tot het peil van 9.50 mTAW (monteerbare schotten, ramen voldoende hoog, geen spleten of kieren onder het overstromingspeil,…). De voorwaarden uit de gemeenteraadsbeslissing van 21 mei 2024 dienen te worden gerespecteerd.

    - De voorwaarden uit de voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd:

    -          Omgevingsloket Wyre van 8 april 2024

    -          Team Ruimte van 23 april 2024

    - de brandweertoegang dient voor gemotoriseerd verkeer afgesloten te worden en kan enkel opengesteld worden voor hulpdiensten, onderhoudsdiensten en verhuisbewegingen. Bij de aard van de afsluiting dient rekening gehouden te worden met het advies van de brandweer;

    - de trage wegverbinding uitvoeren in een andere kleur verharding;

    - de toegang naar de ondergrondse parking wordt voorzien van een verkeerslicht

    -          Proximus van 6 mei 2024

    -          Fluvius System Operator van 11 april 2024

    -          Inter van 22 april 22 april 2024

    -          Pidpa Drinkwater van 23 januari 2024

    -          Dienst Integraal Waterbeleid Provincie Antwerpen van 8 mei 2024

    -          Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) van 6 mei 2024

     

    - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    - Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van de gebouwen.

    - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u– 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    - Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

     

    LASTEN

    Overeenkomstig artikel 75 van het omgevingsdecreet kan de bevoegde overheid aan een omgevingsvergunning lasten verbinden waaronder de lasten die de gemeenteraad heeft opgelegd bij de beslissing over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg, vermeld in artikel 31 en de gratis, vrij en onbelaste grondafstand bij eigendomsoverdracht van de in de vergunningsaanvraag vermelde openbare wegen, groene of verharde ruimten, openbare gebouwen, nutsvoorzieningen, of de gronden waarop die worden of zullen worden aangelegd. De gemeenteraad heeft opgelegd dat de trage weg door het project niet wordt opgenomen in het openbaar domein. De openbaar trage gemeenteweg (2,40m breed) blijft in eigendom van de aanvrager maar krijgt een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang. Deze openbare trage weg komt onder het rechtstreekse en onmiddellijke beheer van de gemeente, ongeacht of de aanvrager eigenaar van de grond blijft.

     

    FINANCIËLE WAARBORG

    Overeenkomstig artikel 77 dient voor de lasten in natura, vermeld in artikel 75, § 3, 1° tot en met 3°, een financiële waarborg vóór er met de werken gestart wordt. In casu evenwel wordt geen gratis, vrij en onbelaste grondafstand voorzien maar dient, eens de wegenis is gerealiseerd, de wegenis een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang te kennen. Een financiële waarborg is hierdoor niet aan de orde. Pas nadat de aanvrager daadwerkelijk de wegenis heeft gerealiseerd, kan die ook een gebruik kennen als openbare erfdienstbaarheid van doorgang.

     

    AANDACHTSPUNTEN

    - de bepalingen van het energiedecreet m.b.t. het voorzien van laadpunten dient nageleefd te worden.

    De aanvrager wordt gewezen op de bepalingen van het Energiedecreet van 8 mei 2009 en het besluit van de Vlaamse Regering houdende de algemene bepalingen over het energiebeleid, in het bijzonder wat de verplichtingen voor laadpunten bij parkings betreft. In bepaalde gevallen is het verplicht om laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen te installeren op parkeerterreinen van gebouwen. Concreet gaat het over verplichte installatie van oplaadpunten of wachtleidingen op parkeerterreinen bij gebouwen waarvoor sinds 11 maart 2021 een omgevingsvergunning voor nieuwbouw of ingrijpende renovatie wordt aangevraagd

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 10 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

     

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Fluvius System Operator CV voor het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut, met als adres Eekhoutstraat zn te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B deel van nummer 77C.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    1. Volgende adviezen dienen strikt nageleefd te worden:

    -          Fluvius van 27 maart 2024

    -          Pidpa dienst waterwinning en milieu van 21 maart 2024

    -          Brandweerzone Kempen van 3 april 2024

    2. De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    3. De haag die aangeplant wordt voor het ontnemen van het zicht, moet tijdens het eerstvolgend plantseizoen aangeplant worden.

    4. De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    5. Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    6. Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

    7. Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    8. Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    9. De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

  • Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2024021636, ingediend door De Vlaamse Waterweg betreffende het actualiseren van de inrichting voor het oppompen van grondwater afkomstig van het Albertkanaal gelegen Nierijk zn te Grobbendonk en Vogelzangstraat, Dijkstraat en Nederviersel te Zandhoven.

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De pompinstallatie moet op regelmatige tijdstippen onderhouden worden zodat trillingen of geluidshinder ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de pompen opgevolgd worden, deze controle dienen opgenomen te worden in een logboek.
    • Het grondwater dient continue gemonitord en bijgestuurd te worden zodat niet onnodig de grondwatertafel in het natte natuurgebied verlaagd wordt.

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om de scopingnota, procesnota en het voorontwerp goed te keuren en ter advies aan de plenaire vergadering en het Mer-team voor te leggen. 

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 linde, 2 amberbomen en 2 sparren op het perceel Pallieterdreef 42, kadastraal gekend als 1/C/69X5. 

    Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen voor eind 2024 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.

    Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Op 13 en 14 juni 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Spoorwegstraat, zijnde: 
    - deze doodlopende straat zal afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van de Meirendreef.

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een afzethek en C3-bord ter hoogte van de Meirendreef volgens het signalisatieschema met referentie P24-02410-01-A, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Spoorwegstraat uiterlijk op 10 juni 2024 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20230504_25118237 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Wyre hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Proximus, Pidpa en Fluvius.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Wyre

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 379453 - DNW 20313219 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius 

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 396481 - DNW 20315356 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet geraakt worden aan het wegdek. De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius en op kosten van Fluvius over de volledige lengte van de straat (toplaag) hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Goedkeuring van de offerte met een bedrag van 29.376,99 euro excl. BTW en 35.191,25 euro incl. BTW. 
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Fluvius
    Studiebureau Quadrant

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Volgende belofte van verkoop voor openbaar nut wordt goedgekeurd:
      - voor inname 16: betrokkene, voor een bedrag van € 100,00.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Vlaamse belastingdienst, Afdeling Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 te 2018 Antwerpen

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 11 (01/04/2024 - 30/04/2024) van aannemer Vandersmissen, Terbermenweg 74, 3540 Herk-De-Stad, voor de opdracht “Bouwen van de kindercampus Bouwel” voor een bedrag van 113.796,79€ excl. BTW en 120.624,60€  incl. 21% BTW en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 11 (01/04/2024 - 30/04/2024) van 21 mei 2024.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2023/2210007/SA/08002 (actie/raming AC000222/MJP000350).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Cuypers en Q architecten

    Aannemer Vandersmissen

    Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 7 (01/03/24 - 31/03/24) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 12.319,70 excl. btw of € 14.906,84 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 239.262,37 excl. btw of € 289.507,47 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Aquafin

    Fluvius

    Jonckeere BVBA

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 26 (01/03/24-31/03/24) (nihilstaat) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde”.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 27 (01/04/24-30/04/24) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde” voor een bedrag van € -41.292,27 excl. btw of € -49.963,65 incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 304.429,41 excl. btw of € 368.359,58 incl. 21% btw.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met het referentienummer WA/INV/A013/12/U1 van het Vlaams Gewest aangaande geluidsschermen langs de E313.
    Artikel 2: De bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure voor aanneming van werken.
    Artikel 3: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op budgetsleutel 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000304/MJP000312)
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Agentschap Wegen en Verkeer

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatfeest Hendrik Conscience dat aanvangt 31 augustus 2024 16.00 uur en eindigt op 1 september 2024 02.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein.

    • Spantouwen voor tenten en hun bevestigingspunten mogen de evacuatie niet hinderen. De organisator zorgt dat tentharingen zijn afgedekt met zachte materialen.

    • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Van 31 augustus 2024 - 16.00u tot 1 september 2024 - 02.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:
    - de Hendrik Consciencestraat zal afgesloten worden voor het verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers
    - het verkeer zal omgeleid worden via Hoevepad, Van Craeyenhemstraat en Rubensstraat.
    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
    Artikel 8: De maatregelen uit artikel 6 en 7 zullen aangeduid worden met:

    - de nodige omleidingspijlen F41

    - een afzethek met C3-bord en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten":

    • aan het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Hoevepad
    • aan het kruispunt Hendrik Consciencestraat/Rubensstraat.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 11: Deze maatregelen zullen in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
    Artikel 12: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatfeest Schoolstraat dat aanvangt 14 september 2024 14.00 uur en eindigt op 14 september 2024 23.59 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid voor houtskoolbarbecues op het openbaar domein.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Organisator

    Noodplanning

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Hoogse Feesten dat aanvangt 29 juni 2024 09.00 uur en eindigt op 30 juni 2024 02.00 uur.

    Artikel 2: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 4: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 5: Van 29 juni 2024 - 09.00 uur tot 30 juni 2024 - 02.00 uur. zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Het Hoog, zijnde:
    - de straat zal vanaf de Dijkstraat tot huisnummer 21 afgesloten worden voor alle verkeer, inclusief fietsers en bromfietsers 
    - het verkeer wordt omgeleid via de Dijkstraat, Verbindingsstraat en Capuynestraat.

    Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 7: De maatregelen uit artikel 5 en 6 zullen gesignaleerd worden met:
    - de nodige F41 omleidingspijlen voor het aanduiden van de omleiding
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • aan het kruispunt Het Hoog/Dijkstraat
    • in Het Hoog ter hoogte van huisnummer 21

    - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) aan het kruispunt Capuynestraat/Het Hoog. 

    Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 9: De betonblokken in de Capuynestraat ter hoogte van de Verbindingsstraat zullen tijdelijk verwijderd worden.

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Donatusfeesten dat aanvangt op 12 juli 2024 17.00 uur en eindigt op 14 juli 2024 22.00 uur op het terrein rond de spinhoeve. 

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op onderstaande momenten: 
    12 juli 2024 van 17.00 uur tot 13 juli 2024 tot 02.00 uur 
    13 juli 2024 van 12.00 uur tot 14 juli 2024 tot 02.00 uur
    14 juli 2024 van 12.00 uur tot 14 juli 2024 tot 22.00 uur
    De afwijking geldt tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 5: De organisator toestemming te geven tot het organiseren van een occasionele tombola tijdens het weekend.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    • De organisator maakt een inplantingsplan op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.

    • De organisator zorgt dat de tent is opgesteld volgens de instructies in het bouwboek van de leverancier. Voor grote tenten (+200m²) stuurt de organisator het bouwboek, waarin de maximale windbelasting, de afmetingen van de tent en de brandklasse van de tentzeilen staan, tijdig door naar noodplanning@regioneteland.be.

    • Tenten met een oppervlakte van meer dan 500m² worden gekeurd door de brandweer. De preventiedienst van Brandweer zone Kempen zal contact opnemen om een afspraak te maken.

    • De organisator respecteert de maximale capaciteit (veiligheidscapaciteit) van de tent. Hij berekent de veiligheidscapaciteit volgens de instructies in het politiereglement over maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    • Spantouwen en hun bevestigingspunten mogen de evacuatie niet hinderen. De organisator zorgt dat tentharingen zijn afgedekt met zachte materialen.

    • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen. 

    De politie legt in haar advies van 7 mei 2024 inzake "Donatusfeesten" dd.  12-14 juli 2024 volgende voorwaarden op:

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

    - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

    - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

    - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

    Artikel 7: Toestemming te geven voor het plaatsen van een gedeeltelijk parkeerverbod op het stationsplein mits toestemming van de NMBS. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Politiezone Neteland

    Team Ruimte & Vergunningen

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden D and the MP's dat aanvangt 4 augustus 2024 15.00 uur en eindigt op 4 augustus 2024 17.00 uur  op het kasteelplein van Den Herberg. 

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 4 augustus van 15.00 uur tot en met 17.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk

    • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    • De organisator maakt een inplantingsplan op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan de betrokkene voor de organisatie van de mountainbike toertocht 2024 die aanvangt 23 juni 2024 om 07.00 uur en eindigt op 23 juni 2024 om 14.00 uur aan het Harmonie lokaal.
    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
    De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
    • De deelnemers aan de toertocht moeten zich steeds aan de wegcode houden. De organisator moet hen hierop wijzen.
    • De organisator voorziet veiligheidsmaatregelen zoals signalisatie, begeleiders of waarschuwingsborden bij gevaarlijke (kruis-)punten. Begeleiders mogen het verkeer niet stilleggen, enkel deelnemers wijzen op de gevaarlijke situatie.
    • De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten en de alarmparking van de brandweerkazerne moeten op elk moment bereikbaar blijven.
    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Team Vrije tijd om 6 Youca studenten voor 1 dag een plaats te geven in onze organisatie in het kader van de Youca Action Day op 17 oktober 2024.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    GROS

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de projectgroep Bibliotheek Neteland van 17 oktober 2023 en van 25 april 2024.

Team Financieel Management

  • Artikel 1: De gemeente treedt toe tot de aankoopcentrale van IOK aangaande de overheidsopdracht “raamovereenkomst voor de aankoop van betaalterminals” voor een bedrag van 10.011,54 euro incl. BTW.

    Artikel 2: De toetreding zal aanvangen vanaf goedkeuring van dit besluit.

    Artikel 3: De overeenkomst zal eindigen op 30 november 2027.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie
    Team Financieel Management
    IOK
    Betrokken firma Keyware Smart Card Division

  • Artikel 1: Goedkeuring van het proces-verbaal van voorlopige oplevering (zie bijlage).
    Artikel 2: 90% van de factuur betaalbaar te stellen. De overige 10% te betalen van zodra het beschadigede stemhokje vervangen is.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2025 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht:

    Jaar

    Beschikbaar Budgettair Resultaat

    Autofinancieringsmarge

    2020

    4 831 540

    1 548 537

    2021

    6 121 464

    2 280 496

    2022

    3 576 874

    1 093 551

    2023

    6 273 001 3 853 879

    2024

       217 328

       946 176

    2025

       180 636

       547 890

    Artikel 2: De financiële nota wordt verlengd tot het jaar 2027 en het financieel evenwicht is bereikt.

    Artikel 3: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2025 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2025 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht

    Jaar

    Beschikbaar Budgettair Resultaat

    Autofinancieringsmarge

    2020

    4 831 540

    1 548 537

    2021

    6 121 464

    2 280 496

    2022

    3 576 874

    1 093 551 

    2023

    6 273 001

    3 835 879 

    2024

       217 328 

       946 176

    2025

       180 636 

       547 890

     Artikel 2: De financiële nota wordt verlengd tot het jaar 2027 en het financieel evenwicht is bereikt.

    Artikel 3: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2025 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 3 juni 2024.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 3 juni 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 24 mei 2024 tot en met 30 mei 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024004468 tot en met 2024004621.


Publicaties