Thu 14/11/2024 - 16:00 Bureau burgemeester
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 25 november 2024 tot eind februari 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Langenheuvel, Binnenweg (gedeelte tussen kruispunt Binnenweg x Putrand en Binnenweg x Langenheuvel), Verbindingsstraat en Dijkstraat (gedeelte tussen kruispunt met de Verbindingsstraat en Langenheuvel).
Tijdens fase 1, 2, 6 en 7
Artikel 1: Tijdens fase 1, 2, 6 en 7 wordt een omleiding voor fietsers afgepijld via Verbindingsstraat, Dijkstraat en Langedreef. Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ook voetgangers kunnen altijd voorbij de werfzone.
Artikel 2: Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ter aankondiging hiervan wordt een bord gezet "fietsers op de rijbaan".
Artikel 3: Voor het gemotoriseerd verkeer wordt beurtelings verkeer ingericht langs de werfzone via verkeerslichten. Deze worden aangekondigd met A33-borden.
Artikel 4: Voor het geval de lichten niet zouden werken dienen extra borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 geplaatst te worden (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 5: Bijkomend wordt een inhaalverbod en een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd, respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 6: Tijdens fase 1 (25-29/11/2024) rijden inwoners uit Binnenweg uit via Binnenweg x Herenthoutse steenweg. Aan kruising Binnenweg x Binnenweg wordt een afzethek met F45 + C3 en onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer geplaatst. Aan kruising Binnenweg x Langenheuvel wordt een afzethek met C3 geplaatst.
Artikel 7: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 8: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m. Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Tijdens fase 3 en 5
Artikel 9: Tijdens fase 3 en 5 wordt een omleiding voor fietsers afgepijld via Verbindingsstraat, Dijkstraat en Langedreef. Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ook voetgangers kunnen altijd voorbij de werfzone.
Artikel 10: Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ter aankondiging hiervan wordt een bord gezet "fietsers op de rijbaan".
Artikel 11: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 12: Voor het gemotoriseerd verkeer wordt een omleiding afgepijld via Verbindingsstraat en Dijkstraat. Deze worden aangekondigd met oranje omleidingsborden.
Artikel 13: Langenheuvel vanaf kruispunt Dijkstraat tot kruispunt met de Capuynestraat wordt doodlopend. Dit wordt aangeduid met een afzethek met dagslapers en C3 aan het kruispunt Langenheuvel x Zellestraat. Een afzethek met dagslapers en C3 en A31 aan kruising Rostal x Langenheuvel en in Rostal. Ter hoogte van het kruispunt Dijkstraat x Langenheuvel wordt dit aangekondigd met een afzethek met dagslapers met F45, C3, A31 en onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer. Inwoners in deze werfzone rijden uit en in via de zijde kruispunt Dijkstraat.
Artikel: 14: Het is verboden links en rechts af te slaan vanaf kruispunt Langenheuvel x Capuynestraat x Verbindingsstraat x Zellestraat richting Langenheuvel. Dit wordt aangeduid met een C31a en C31b, respectievelijk verbod om links af te slaan en verbod om rechts af te slaan.
Artikel 15: Bijkomend wordt een inhaalverbod en een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd, respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 16: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m. Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Tijdens fase 4
Artikel 17: Tijdens fase 4 wordt een omleiding voor fietsers afgepijld via Verbindingsstraat, Dijkstraat en Langedreef. Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ook voetgangers kunnen altijd voorbij de werfzone.
Artikel 18: Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ter aankondiging hiervan wordt een bord gezet "fietsers op de rijbaan".
Artikel 19: Voor het gemotoriseerd verkeer wordt beurtelings verkeer ingericht langs de werfzone via verkeerslichten. Deze worden aangekondigd met A33-borden.
Artikel 20: Voor het geval de lichten niet zouden werken dienen extra borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 geplaatst te worden (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 21: Bijkomend wordt een inhaalverbod en een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd, respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 22: Voor het gemotoriseerd verkeer wordt ook een omleiding afgepijld via Verbindingsstraat en Dijkstraat. Deze worden aangekondigd met oranje omleidingsborden.
Artikel 23: Langenheuvel vanaf kruispunt Dijkstraat tot kruispunt met de Capuynestraat wordt doodlopend. Dit wordt aangeduid met een afzethek met dagslapers en C3 aan het kruispunt Langenheuvel x Zellestraat. Een afzethek met dagslapers en C3 en A31 aan kruising Rostal x Langenheuvel en in Rostal. Ter hoogte van het kruispunt Dijkstraat x Langenheuvel wordt dit aangekondigd met een afzethek met dagslapers met F45, C3, A31 en onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer. Inwoners in deze werfzone rijden uit en in via de zijde kruispunt Dijkstraat.
Artikel 24: Het is verboden links en rechts af te slaan vanaf kruispunt Langenheuvel x Capuynestraat x Verbindingsstraat x Zellestraat richting Langenheuvel. Dit wordt aangeduid met een C31a en C31b, respectievelijk verbod om links af te slaan en verbod om rechts af te slaan.
Artikel 25: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 26: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m. Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Tijdens fase 8, 9 en 10
Artikel 27: Tijdens fase 8, 9 en 10 wordt een omleiding voor fietsers afgepijld via Verbindingsstraat, Dijkstraat en Langedreef. Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ook voetgangers kunnen altijd voorbij de werfzone.
Artikel 28: Fietsers die in Langenheuvel moeten zijn kunnen steeds door. Ter aankondiging hiervan wordt een bord gezet "fietsers op de rijbaan".
Artikel 29: Voor het gemotoriseerd verkeer is een gewijzigde verkeerssituatie. Verkeer van Langenheuvel richting Herenthoutse steenweg rijdt via Binnenweg. Verkeer van Herenthoutse steenweg richting Langenheuvel rijdt via Langenheuvel. Dit wordt afgepijld met oranje omleidingsborden. Aan de werfzone in Langenheuvel (richting Herenthoutse steenweg) wordt dit aangeduid met een afzethek met dagslapers en C1. Aan kruispunt Herenthoutse steenweg x Langenheuvel (richting Langenheuvel) wordt dit aangeduid met een afzethek met dagslapers en F19.
Artikel 30: Bijkomend wordt een inhaalverbod en een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd, respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 31: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 32: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m. Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Artikel 33: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan.
Artikel 34: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan de betrokkene.
Artikel 35: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 36: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 37: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 18 november 2024.
Artikel 38: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Gemeente Herentals, Herenthout en Nijlen
Artikel 1: Omdat er geen onregelmatigheden zijn vastgesteld, laat ik de ontgraving van de asurne van betrokkene toe. Betrokkene is begraven op de begraafplaats van Grobbendonk, meer bepaald columbarium GR_P_2_10. De asurne wordt overgebracht naar Funerarium Van den Broeck bvba, Riemenstraat 1-3, 2290 Vorselaar voor tijdelijke bewaring tot het moment van uitstrooiing op donderdag 21/11 rond 13.15u.