Tue 22/04/2025 - 13:30 Digitaal
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 14 april 2025 worden goedgekeurd.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de statutaire algemene vergadering van VVOG van 16 mei 2025.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze statutaire algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
VVOG
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 8 januari 2025 van Fluvius OV.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 9 april 2025 van Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Artikel 1: Kennisname van de planning van de colleges en vast bureau in de zomermaanden.
Artikel 2: Het college dat gepland staat op Pinkstermaandag, 9 juni 2025, wordt verplaatst naar dinsdag 10 juni 2025 (digitaal om 19u).
Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op volgende data in de zomermaanden:
- maandag 30 juni 2025 (digitaal om 15u30)
- maandag 7 juli 2024 (fysiek om 14u30)
- maandag 14 juli 2024 (digitaal om 9u)
- dinsdag 22 juli 2024 (digitaal om 18u)
- maandag 28 juli 2024 (digitaal om 9u)
- maandag 4 augustus 2024 (digitaal om 9u)
- maandag 11 augustus 2024 (fysiek om 9u)
- maandag 18 augustus 2024 (digitaal om 9u)
- maandag 25 augustus 2024 (fysiek om 9u)
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Managementteam
Teamleiders
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan mevrouw Kitty De Moor wonende te Eugenio Pacellilaan 13 te 2650 Edegem voor het wijzigen van functie van kantoor naar een appartement, met als adres Bouwelse steenweg 8 bus 001 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nummer 247/2 D. Het college van burgemeester en schepenen is van oordeel dat de aanvraag voor de functiewijziging van kantoor naar appartement niet voldoet aan de vereisten van de gemeentelijke bouwverordening inzake open buitenruimte (Artikel 21) en dat dit een fundamentele tekortkoming is die de woonkwaliteit en leefbaarheid van de woongelegenheid ernstig aantast. Een afwijking van deze norm is niet gerechtvaardigd, aangezien er geen maatschappelijke meerwaarde of gelijkwaardige compensatie wordt aangetoond. Bovendien strookt de aanvraag niet met de beginselen van een goede ruimtelijke ordening, zoals vastgelegd in de VCRO, vanwege de negatieve impact op de woonkwaliteit, leefbaarheid en ecologische aspecten.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 15 april 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Ehab Soror wonende te Leopoldstraat 25 te 2280 Grobbendonk voor de regularisatie van onvergunde delen, de afbraak van de achterbouw met overdekt terras en de bouw van een nieuwe achterbouw met terras op het plat dak, met als adres Leopoldstraat 25 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nummer 150W.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de regularisatie van onvergunde delen, de afbraak van de achterbouw met overdekt terras en de bouw van een nieuwe achterbouw met terras op het plat dak.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
• Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
• Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
• Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
• Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 15 april 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Luxwonen BV gevestigd te Duwijckstraat 17 te 2500 Lier voor het bouwen van een vrijstaande gezinswoning met in de rechter zijtuinstrook een open carport, met als adres Tulpstraat zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 288X.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: bouwen van een vrijstaande gezinswoning met in de rechter zijtuinstrook een open carport.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- de voorwaarden uit de uitgebrachte adviezen strikt naleven;
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
- de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
- de vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het compensatieformulier met kenmerk: 25-201941.
De te ontbossen oppervlakte bedraagt 629 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
De bosbehoudsbijdrage van € 7044,80 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door het Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
- Alle van nature in het wild levende vogelsoorten en vleermuizen zijn beschermd in het Vlaamse Gewest op basis van het Soortenbesluit van 15 mei 2009. De bescherming heeft onder meer betrekking op de nesten van de vogels en de rustplaatsen van de vleermuizen (artikel 14 van het Soortenbesluit). Bij het uitvoeren van werken in de periode van 1 maart tot 1 juli moet men er zich – vóór men overgaat tot de uitvoering van de werken – van vergewissen dat geen nesten van beschermde vogelsoorten beschadigd, weggenomen of vernield worden. Bij het werken aan (oude) constructies of het kappen van bomen dient men na te gaan vóór de werken beginnen of er vleermuizen aanwezig zijn. Als nesten of rustplaatsen in het gedrang komen dient de aanvrager contact op te nemen met het Agentschap voor Natuur en Bos via het algemeen e-mailadres van AVES.
De vergunning wordt afgeleverd onder volgende lasten:
- de kosten voor de netuitbreiding volgens Wyre offerte kenmerk 25179179 en Fluvius offerte 5000091021_AM vallen ten laste van de aanvrager.
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 15 april 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Luxwonen BV gevestigd te Duwijckstraat 17 te 2500 Lier voor het bouwen van een vrijstaande woning met carport, met als adres Tulpstraat zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 288X.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een vrijstaande woning met carport.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- de voorwaarden uit de uitgebrachte adviezen strikt naleven;
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
- de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
- de vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het compensatieformulier met kenmerk: 25-201937.
De te ontbossen oppervlakte bedraagt 592 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
De bosbehoudsbijdrage van € 6630,40 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door het Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
- alle van nature in het wild levende vogelsoorten en vleermuizen zijn beschermd in het Vlaamse Gewest op basis van het Soortenbesluit van 15 mei 2009. De bescherming heeft onder meer betrekking op de nesten van de vogels en de rustplaatsen van de vleermuizen (artikel 14 van het Soortenbesluit). Bij het uitvoeren van werken in de periode van 1 maart tot 1 juli moet men er zich – vóór men overgaat tot de uitvoering van de werken – van vergewissen dat geen nesten van beschermde vogelsoorten beschadigd, weggenomen of vernield worden. Bij het werken aan (oude) constructies of het kappen van bomen dient men na te gaan vóór de werken beginnen of er vleermuizen aanwezig zijn. Als nesten of rustplaatsen in het gedrang komen dient de aanvrager contact op te nemen met het Agentschap voor Natuur en Bos via het algemeen e-mailadres van AVES.
De vergunning wordt afgeleverd onder volgende lasten:
- de kosten voor de netuitbreiding volgens Wyre offerte kenmerk 25179179 en Fluvius offerte 5000091021_AM vallen ten laste van de aanvrager.
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van het ingediende beroep bij de dienst omgevingsberoepen.
Artikel 2: Volgend advies wordt aan de dienst omgevingsberoepen bezorgd voor de beroepsbehandeling: “Het college herhaalt de argumenten die haar deden beslissen tot het voorwaardelijk vergunnen van de omgevingsaanvraag.”
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen.
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 6 (01/02/2025 - 28/02/2025) van Deckx A.O. NV, Goormansdijk 15 te 2480 Dessel voor de opdracht “Aanleg fietspaden langs de Industrieweg” voor een bedrag van € 7.724,21 excl. btw of € 9.346,29 incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 96.429,85 excl. btw of € 116.680,12 incl. btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000292/MJP000307).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de financiële dienst.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Arcadis
Deckx A.O. NV
Artikel 1: Van 5 tot 9 mei en van 19 tot 23 mei 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Beemdenstraat, Nijverheidsstraat en Kerkepad, zijnde:
Artikel 2: De Beemdenstraat en de Nijverheidsstraat zullen ter hoogte van de uit te voeren proeven afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.
Artikel 3: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een afzethek voorzien van dagslapers, C3 (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer", F45b (doodlopende weg, uitgezonderd voor fietsers en voetgangers) en A31 (werken) aan:
- kruispunt Beemdenstraat/Netestraat
- kruispunt Nijverheidsstraat/Nijverheidsstraat/Kerkeveldstraat.
Artikel 4: In Kerkepad zal ter hoogte van de uit te voeren proeven beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 5: Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden.
Artikel 6: De werfzone wordt zijdelings afgebakend met verkeerskegels om de 5m.
Artikel 7: Aan het begin en einde van de werfzone zal een D1c en D1d-bord gezet worden, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 9: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 11: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Beemdenstraat, Nijverheidsstraat en Kerkepad een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Voor de Nijverheidsstraat en Beemdenstraat moet hierin duidelijk vermeld staan dat de achterliggende woningen tijdelijk niet bereikbaar zijn met de wagen.
Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
De beslissing van de burgemeester van 15 april 2025 wordt bekrachtigd als volgt:
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 16, 17 en 18 april 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg, zijnde:
Artikel 1: Ter hoogte van huisnummer 67 zal het voet- en fietspad ingenomen worden voor de werken. Er zal een veilige corridor afgebakend worden op de rijbaan.
Artikel 2: Bovenstaande maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek met dagslapers, "fietsers afstappen", pijl voetgangersomleiding en D1c (verplicht links aanhouden) aan het begin van de werfzone op het voet-/fietspad
- een afzethek met dagslapers, pijl voetgangersomleiding en D1d (verplicht rechts aanhouden) aan het einde van de werfzone op het voet-/fietspad
- de corridor op de rijbaan zal zijdelings afgebakend worden met sergeanten voorzien van dagslapers
- de corridor op de rijbaan wordt voor- en achteraan afgezet met een afzethek met dagslapers en respectievelijk D1c (verplicht links aanhouden) en D1d (verplicht rechts aanhouden)
- de corridor krijgt aan het begin en einde een D11-bord (verplichte weg voor voetgangers)
- de overgang van het fietspad naar de rijbaan wordt voorzien van rubber matten.
Artikel 3: Het verkeer op het kruispunt Herenthoutse steenweg - Langenheuvel - Hanegoor wordt geregeld via verkeerslichten.
Artikel 4: In Hanegoor en Langenheuvel wordt een extra B5 gezet (stoppen en voorrang verlenen) toegevoegd voor het geval de lichten niet mochten werken.
Artikel 5: Op de Herenthoutse steenweg worden de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) toegevoegd voor het geval de lichten niet mochten werken.
Artikel 6: De verkeerslichten worden aangekondigd met A33-borden.
Artikel 7: Ter hoogte van de werken wordt een inhaalverbod ingevoerd met C35-borden.
Artikel 8: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.
Artikel 9: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m. Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd signalisatieplan opgesteld door betrokkene.
Artikel 11: De vereiste vergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 12: Er mag enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 16.00 uur.
Artikel 13: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek.
Artikel 14: De handelaars in de buurt moeten persoonlijk of telefonisch verwittigd worden van de werken op 15 april 2025.
Artikel 15 : Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 16: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 17 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest Hoevestraat dat aanvangt 28 juni 2025 10.00 uur en eindigt op 28 juni 2025 23.45 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
Artikel 7: Van 28 juni 2025 - 10.00 uur tot 29 juni 2025 - 15.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hoevestraat, zijnde:
- de Hoevestraat zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen huisnummer 2 en 20
Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 9: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- een afzethek en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van:
- het kruispunt Hoevepad/Hoevestraat
- de perceelgrens van Hoevestraat 20-22
- een afzethek met F45-bord (doodlopende weg) aan het kruispunt Kretbosstraat/Hoevestraat.
Artikel 10: Aan beide zijden van de straat zal een parkeerverbod ingevoerd worden met E3-borden.
Artikel 11: Er zal een omleiding ingericht worden via Kretbosstraat, Van Craeyenhemstraat en Hoevepad met F41-omleidingspijlen.
Artikel 12: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 13: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 15: De maatregelen zullen aangekondigd worden via Facebook en Hoplr.
Artikel 16: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de wijziging, op grond van artikel 38/4 AUR, van de aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV gegunde opdracht goed.
Artikel 2: De uitvoering van de opdracht blijft integraal onderworpen aan de bepalingen van het bestek voor de overheidsopdracht met als voorwerp ‘Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel’ en met referentie nr. FIM - BV - 2022 - 7 alsook de betalingsmodaliteiten.
Artikel 3: De verrekeningen 34 en 35 hebben betrekking op gebouw D en niet op de nieuwbouw van de school. Deze bijkomende werken kunnen bijgevolg geen termijnsverlening van de werken van de nieuwbouw met zich meebrengen.
Artikel 4: Goedkeuring wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
Team Ruimte & Vergunningen
Team Klim-Op scholen
Betrokken firma Bouwbedrijf Vandersmissen
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de wijziging, op grond van artikel 38/1 AUR, van de aan Engenius, Diestersteenweg 36 te Halen gegunde opdracht goed.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen keurt het ontwerp van bijakte goed.
Artikel 3: De uitvoering van de opdracht blijft, behoudens uitdrukkelijke afwijking, integraal onderworpen aan de bepalingen van het bestek voor de overheidsopdracht met als voorwerp "Externe ondersteuning deskundige openbare werken voor Team Ruimte & Vergunningen" met referentienummer FIM-KIA-2024-257.
Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
Team Ruimte & Vergunningen
Betrokken firma Engenius
Artikel 1: De gemeente neemt verbindend deel aan de groepsaankoop van IOK aangaande “Leveren van bomen en struiken in het kader van de regionale 1.001-bomencampagne”.
Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan het bijgevoegde bestek alsook aan het gunningsbesluit van aankoopcentrale IOK.
Artikel 3: De gemeente zal overgaan tot sluiting van de opdracht.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel management
Team Ruimte & Vergunningen
IOK
Betrokken ondernemingen
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 22 april 2025.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 22 april 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 11 april 2025 tot en met 17 april 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017686 tot en met 2024017745 (2024) en van 2025004945 tot en met 2025005186 (2025).