Terug
Gepubliceerd op 29/12/2022

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 19/12/2022 - 17:00 Vlierenberg
  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • VB 12 december 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het vast bureau van 12 december 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Welzijnszorg Kempen - 23 november 2022 - besluitenlijst - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de besluitenlijst van de 23 november 2022 van raad van bestuur van Welzijnszorg Kempen.

      • Klokkenluidersregeling - intern meldpunt - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Binnen het OCMW Grobbendonk wordt een klokkenluidersregeling ingevoerd. De algemeen directeur neemt de rol als eerste aanspreekpunt op binnen het interne meldpunt. Ten laatste na 1 werkingsjaar wordt de huidige werking geëvalueerd.

        Artikel 2: De algemeen directeur geeft jaarlijks een overzicht van de meldingen, binnen de mogelijkheden, voorwaarden en beperkingen die het bestuursdecreet bepaalt (indien er meldingen zijn).

        Artikel 3: Het Bestuursdecreet regelt hoe je als melder een interne melding kan doen. Je kan je melding schriftelijk (via mail of via brief), telefonisch of fysiek richten aan de algemeen directeur.

        • Schriftelijke melding via brief of e-mail: 

        De interne melding kan gestuurd worden naar het e-mailadres van de algemeen directeur, terug te vinden op de gemeentelijke website. Mails in dit postvak worden enkel gelezen door de algemeen directeur. Als je je melding per brief wil versturen, dan richt je je brief aan de algemeen directeur.

        Je stuurt je brief naar volgend postadres en vermeldt ook duidelijk op de omslag dat de brief vertrouwelijk is, door het woord ‘vertrouwelijk’ zichtbaar te noteren:

        OCMW Grobbendonk – tav de algemeen directeur, Boudewijnstraat 4 te 2280 Grobbendonk

        De brief wordt niet door het secretariaat geopend (dus evenmin ingescand), maar wordt op een beveiligde manier rechtstreeks aan de algemeen directeur bezorgd.

        • Telefonische melding:

        Je kan ook een telefonische melding doen door in te bellen op het rechtstreeks nummer van de algemeen directeur, terug te vinden op de gemeentelijke website.

        • Fysieke ontmoeting:

        Je hebt het recht om binnen een redelijke termijn een afspraak te krijgen voor een fysieke ontmoeting om de informatie van je melding te bespreken.

        Artikel 4: Andere personeelsleden die een werkrelatie hebben met het OCMW dan het eigen personeel, zoals bijvoorbeeld consultants, leveranciers, sollicitanten,… kunnen alleen een melding maken bij het bevoegde externe meldkanaal, Audit vlaanderen en/of de Vlaamse Ombudsdienst.

        Artikel 5: De klokkenluidersregeling wordt gecommuniceerd op de website en het intranet van het OCMW Grobbendonk.

    • Team Welzijn

      • Aanvaarden van giften door Den Herberg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: De gift van de wildverkoop georganiseerd door Den Herberg tijdens de Sint-Hubertusfeesten op 6 november 2022 ten bedrage van 1.205 euro te aanvaarden en deze in te schrijven op het meerjarenplan MJP002235; Huis van het Kind. 

      • Intentieverklaring Capacity Buildingproject Lokale Partnerschappen WSE Europa - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het vast bureau beslist om zich te engageren in het kader van de Europa WSE (ESF) oproep “lokale partnerschappen” 2023.
        Artikel 2: Het vast bureau beslist dat het werkingsgebied samenvalt met Neteland, met name Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Olen en Vorselaar.
        Artikel 3: Het vast bureau beslist de intentieverklaring in bijlage te ondertekenen en machtigt hiervoor de voorzitter van het vast bureau en algemeen directeur.

    • Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 19 december 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 december 2022.

      • Opbrengsten van 2022001859 tot en met 2022001875 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022001859 tot en met 2022001875.

      • Kosten van 9 december 2022 tot en met 15 december 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 9 december 2022 tot en met 15 december 2022.