Terug
Gepubliceerd op 04/03/2025

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 24/02/2025 - 14:30 Collegezaal
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 17 en 20 februari 2025 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 17 en 20 februari 2025 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Overzicht evenementen Flowlab - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Vragenhalfuur overeenkomstig het participatiereglement - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De vraag tot vragenhalfuur wordt als ontvankelijkheid beschouwd. 

        Artikel 2: Goedkeuring om een vragenhalfuur in te plannen voorafgaand aan de gemeenteraad van 20 maart 2025.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Vervoerregio Kempen - aanstellingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de aanstelling van de burgemeester (bevoegd voor mobiliteit) als de vertegenwoordiger en Johan Verhaegen als plaatsvervanger van de gemeente in de Vervoerregioraad van de Vervoerregio Kempen en in de Vervoerregioraad van de aangrenzende Vervoerregio(‘s) Antwerpen, Mechelen, Leuven en Limburg.

        Artikel 2: Goedkeuring van de aanstelling van de mobiliteitsambtenaar als ambtelijke vertegenwoordiger van de gemeente in de Vervoerregio Kempen. De ambtelijke vertegenwoordiger is gemachtigd de vergaderingen van werkgroepen bij te wonen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Vervoerregio Kempen

      • Fluvius Antwerpen - RBC Regio - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Regio van 27 november 2024 van Fluvius Antwerpen.

      • Fluvius Antwerpen - RBC Antwerpen - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de RBC Antwerpen van 27 november 2024 van Fluvius Antwerpen.

      • Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Onthouding bij de agendapunten van de algemene vergadering van Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete van 25 februari 2025.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024115033 - Netestraat 43 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 18 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens de heer Wannes Van Aert.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        - verkavelen van een perceel in 1 lot voor halfopen bebouwing.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        - de voorwaarden en opmerkingen uit  de uitgebrachte adviezen moeten strikt worden gevolgd;

        - de algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing;

        - de hierbij gevoegde verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven;

        - de percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening;

        - het lot is slechts realiseerbaar, bebouwbaar en verkoopbaar na afbraak van de op het lot eventueel aanwezige bestaande gebouwen en constructies.

        Volgende lasten worden opgelegd: 

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

        De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024147210 - Eikenlei 25 A-D - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 19 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Van Langendonck - Verlinden BV voor het verbouwen van een meergezinswoning, met als adres Eikenlei 25 A-D, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 125/3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: verbouwen van een meergezinswoning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

        - de voorwaarden uit de uitgebrachte adviezen strikt naleven:

        • Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) dd. 20 januari 2025 (kenmerk BDWP/2025-0001/001/ZOLSL).

        - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

        De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024143723 - Rostal nv, Rostal 23, 23A en 25 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 19 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Rostal NV voor het veranderen van een professionele paardenhouderij door het uitbreiden en het wijzigen van een grondwaterwinning, met als adres Rostal 23, 23A en 25, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 246P, 246R, 246G, 246K, 246H, 247F, 248D, 250C, 251A, 252D, 252E, 254B en 394C met inrichtingsnummer 20190916-0005.

        Volgende rubrieken worden vergund:

        53.8.2° - Vergunning

        Grondwaterwinning met een diepte van 40 m en met een maximaal debiet van 350 m³/dag en 7.475 m³/jaar voor de beregening van weilanden - klasse 2  - vergund tot 24/02/2035.

        53.8.2° - Vergunning

        Een grondwaterwinning met een diepte van 60 m en met een maximaal debiet van 2 m³/dag en 420 m³/jaar als drinkwater voor de dieren - klasse 2  - vergund tot 07/08/2042.

        De aanvraag resulteert in volgende geactualiseerde vergunningssituatie op het vlak van de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        53.8.2°

        grondwaterwinning met een diepte van 40 m en met een maximaal debiet van 350 m³/dag en 7.475 m³/jaar voor de beregening van weilanden - klasse 2 (Nieuw)

        53.8.2°

        een grondwaterwinning met een diepte van 60 m en met een maximaal debiet van 2 m³/dag en 420 m³/jaar als drinkwater voor de dieren - klasse 2 (Nieuw)

        3.6.3.1°a)

        lozen van bedrijfsafvalwater met een debiet van maximaal 1 m³/uur - klasse 3 (Ongewijzigd)

        6.5.1°

        2 x 1 brandstofverdeelinstallatie met één verdeelslang - 2 verdeelslangen - klasse 3 (Ongewijzigd)

        9.4.3.c)1°

        het stallen van 29 paarden in agrarisch gebied - klasse 2 (Ongewijzigd)

        15.1.1°

        stallen van 1 x 10 en 1 x 2 voertuigen, in totaal 12 voertuigen - klasse 3 (Ongewijzigd)

        17.1.2.2.2°

        opslag van 2 x 3.000 liter propaangas in een bovengrondse gastank met een gezamenlijk waterinhoudsvermogen van 6000 liter - klasse 2 (Ongewijzigd)

        17.3.2.1.1.1°b)

        de opslag van 2 x 2.082,5 kg mazout in een bovengrondse dubbelwandige tank van 2 x 2.500 liter met een gezamenlijke opslagcapaciteit van 4,165 ton - klasse 3 (Ongewijzigd)

        19.6.2°c)

        Opslag van 1.000 m³ hooi en stro - klasse 2 (Ongewijzigd)

        28.2.c)1°

        opslag van 300 m³ vaste mest in de mestopslag en 1 x 10 m³ + 1 x 20 m³ sapopvang met een totaal van 330 m³ - klasse 3 - (Ongewijzigd)

        32.4.

        africhting paarden met binnen- en buitenpiste, longeercirkel 1 en 2 en stapmolen - klasse 2 (Ongewijzigd)

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

        • Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s

        • Hoofdstuk 4.9 – Energieplanning en energieaudits

        • Hoofdstuk 4.10 – Emissies van broeikasgassen

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.3 – Het lozen van afvalwater en koelwater
        • Hoofdstuk 5.6 – Brandstoffen en brandbare vloeistoffen
        • Hoofdstuk 5.9 - Dieren
        • Hoofdstuk 5.15 - Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen
        • Hoofdstuk 5.17 - Opslag van gevaarlijke producten
        • Hoofdstuk 5.19 - Hout
        • Hoofdstuk 5.28 – Minerale meststoffen en dierlijke mest
        • Hoofdstuk 5.32 – Ontspanningsinrichtingen en schietstanden
        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het boorverslag met een boorstaat en een putschema na het afwerken van de productieput dient opgemaakt te worden door de installateur. Dit boorverslag dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid.
        • Het opgevangen regenwater of recupwater dient prioritair gebruikt te worden voor laagwaardige toepassingen.
        • Het advies van de Vlaamse Milieumaatschappij van 31 januari 2025 met kenmerk ANT-04248-A strikt na te leven.

         

        De vergunning voor rubriek 53.8.2 voor de grondwaterwinning met een diepte van 60 m en met een maximaal debiet van 2 m³/dag en 420 m³/jaar als drinkwater voor de dieren wordt verleend voor een termijn eindigend op  07/08/2042.

        De vergunning voor rubriek 53.8.2 voor de grondwaterwinning met een diepte van 40 m en met een maximaal debiet van 350 m³/dag en 7.475 m³/jaar voor de beregening van weilanden wordt verleend voor een termijn eindigend op 24/02/2035.

        De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsaanvraag OMV_2024115861 - NOF Metal Coatings nv, Bouwelven 1 - advies

        Goedgekeurd

        Het advies verleend in zitting van 18 november 2024 wordt integraal behouden:

        Artikel 1: Principieel gunstig advies te geven aan de aanvraag met dossiernummer OMV_2024115861, ingediend door NOF Metal coatings Europe NV met als adres Bouwelven 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 114 y.

        Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.

        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.

        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.

        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.

        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2025015061 - Dorp 81 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 12 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

         

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door De Peuter NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Dorp 81, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 27C en 27B met inrichtingsnummer 20250205-0038.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        53.2.2°a) - Aktename

        een tijdelijke bemaling van max. 60 dagen met een netto opgepompt debiet van 19.800 m³/jaar klasse 3

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in de vestgracht van de Bouwelhoeve. Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De exploitant dient de nodige maatregelen te treffen om een veilige doorgang van voertuigen en voetgangers te garanderen bij de aanleg en het gebruik van de afvoervoorzieningen. Met voetgangers worden ook minder mobiele personen bedoelt. Dit kan door middel van kabeldrempels of kabelbruggen. Deze moeten ook voorzien zijn voor zwaar verkeer en de geluidshinder voor de omgeving beperken.
        • De eigenaar van de vestgracht dient geïnformeerd te worden van de voorziene bemaling.
        • Indien de bemaling opgestart wordt bij zeer droge periode dienen er voorzorgsmaatregelen genomen worden om de aanwezige bomen te voorzien van water.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2023151728 – Lierse steenweg zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DBL de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023151728 verleend door het college van burgemeester en schepenen aan studiebureau Verhaert & CO namens Nira met als adres Fruithoflaan 35 te 2600  Antwerpen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Lauren Hellemans voor studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 bus 1 te 2288 Bouwel (Lauren@sb-v.be)

      • Verdeling 20252 - Kasteelstraat 1 en Kasteelstraat 9/B - kennisname

        Ter kennis genomen

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DBL de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Verdeling 20253 - Antoon Van Dyckstraat zn (De Steenbeemden) - kennisname

        Ter kennis genomen

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DBL de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en schenking. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en schenking. Het college merkt wel op dat er moet voldaan worden aan de voorschriften van het gewestelijk RUP Vallei van de Kleine Nete en AA van Kasterlee tot Grobbendonk.

        Het college verwijst tevens naar de bepalingen van het ministerieel besluit houdende definitieve bescherming als landschap van 19 september 2005. Bijkomend dient er een erfdienstbaarheid gevestigd te worden zoals op het plan aangeduid “te openen gedoogde voetgangersdoorgang”.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Machtiging ambulante handel op rondtrekkende wijze - Joris ijs bvba- verkoop ijs - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Machtiging verlenen aan Joris ijs bvba tot de verkoop van ijs met de ijskar van 1 maart 2025 tot en met 31 oktober 2025.

        Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de zonale Politiecodex Neteland en de Vlarem-geluidsnorm te respecteren:

        • Het is verboden op de openbare weg, al dan niet van op een voertuig, geluid te verwekken (fluiten, bellen, klokken, muziek,....) met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van de volgende voorwaarden:
          • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn;
          • tijdens de uitzendingen niet parkeren, noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers;
          • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m rond markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen en andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren;
          • niet rondrijden tussen 22.00 uur en 7.00 uur.
        • De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.
        • De nodige hygiënevoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.
        • Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.
        • Deze toelating moet ten allen tijde aanwezig zijn in de ijskar en moet getoond worden op vraag van bevoegde personen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Joris ijs bvba

        Team Financieel Management

      • Machtiging ambulante handel op rondtrekkende wijze - Mijn Droomijsje - verkoop ijs - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Machtiging verlenen aan betrokkene tot de verkoop van ijs met de ijskar genaamd 'Mijn Droomijsje' van 1 april 2025 tot en met 30 september 2025. 

        Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de zonale Politiecodex Neteland en de Vlarem-geluidsnorm te respecteren:

        • Het is verboden op de openbare weg, al dan niet van op een voertuig, geluid te verwekken (fluiten, bellen, klokken, muziek,....) met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van de volgende voorwaarden:
          • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn;
          • tijdens de uitzendingen niet parkeren, noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers;
          • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m rond markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen en andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren;
          • niet rondrijden tussen 22.00 uur en 7.00 uur.
        • De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.
        • De nodige hygiënevoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.
        • Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.
        • Deze toelating moet ten allen tijde aanwezig zijn in de ijskar en moet getoond worden op vraag van bevoegde personen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Betrokkene

      • Samenwerkingsovereenkomst VOC Neteland - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De samenwerkingsovereenkomst te ondertekenen (zie bijlage).

        Artikel 2: Opdracht geven aan team Financieel Management om jaarlijks 1.500 euro ter ondersteuning over te schrijven naar VOC.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Tijdelijk verkeersreglement - Steenbergstraat 6 - bouwwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 7 en 8 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Steenbergstraat 6, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
        - het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Hoogveldstraat
        - voor fietsers en voetgangers moet een veilige doorgang vrij blijven.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
        - een afzethek voorzien van dagslapers met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het begin en einde van de werfzone
        - een afzethek voorzien van dagslapers met F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers), A31 (werken) en omleidingspijl aan het kruispunt Steenbergstraat/Bergstraat, kruispunt Steenbergstraat/Hoogveldstraat en kruispunt Vorselaarse baan/Hoogveldstraat
        - de omleiding zal gesignaleerd worden met F41-omleidingspijlen.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema aangeleverd door betrokkene.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Steenbergstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Hierin moet duidelijk vermeld staan dat er een veilige doorgang vrij blijft voor fietsers en voetgangers.

        Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Waterwinningsstraat - Eikenlei - nutswerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 3 maart tot en met 4 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Waterwinningsstraat en de Eikenlei. Een overzicht per werffase: 

        Fase 1: Eikenlei van huisnummer 63 tot en met 77:

        - de werfzone wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer met een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord M12 aan het begin en einde van de zone
        - een afzethek met dagslapers ,C3-bord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45b aan het kruispunt Eikenlei/Del
        - ter hoogte van Eikenlei 98, komende uit de Waterwinningsstraat wordt een C31a gezet
        - het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid enerzijds via Eikenlei en Del, anderzijds via Waterwinningsstraat, Hoveniersstraat en Van Craeyenhemstraat. Hiervoor worden de nodige F41-omleidingspijlen gezet

        Fase 2: Eikenlei van huisnummer 104 tot en met 98 en Waterwinningsstraat van huisnummer 74 tot en met 62:

        - in de Waterwinningsstraat wordt de werfzone afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer

        • er zal een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord M12 gezet worden aan het begin en einde van de zone
        • een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45b aan het kruispunt Waterwinningsstraat/Hoveniersstraat en aan het kruispunt Waterwinningsstraat/Biezenhoek

        - in de Eikenlei blijft ter hoogte van de werfzone beurtelings verkeer mogelijk

        • het beurtelings verkeer wordt aangeduid met de borden B19 en B21
        • de werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met een afzethek met dagslapers en D1c/D1d-bord
        • er wordt een inhaalverbod ingevoerd met C35-borden en de bestaande snelheidsbeperking van 30km/uur wordt extra benadrukt met de borden C43 
        • vanop de Eikenlei is het verboden de Waterwinningsstraat in te slaan - hiervoor worden C31a en C31b borden gezet

        - het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via Eikenlei, Van Craeyenhemstraat en Hoveniersstraat.

         

        Fase 3: Waterwinningsstraat vanaf huisnummer 60 tot aan de Biezenhoek:
        - de werfzone wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer met een afzethek met dagslapers, C3-bord en onderbord M12 aan het begin en einde van de werfzone
        - een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45b wordt gezet aan het kruispunt Waterwinningsstraat/Eikenlei en aan het kruispunt Waterwinningsstraat/Hoveniersstraat
        - het verkeer komende uit de Biezenhoek mag niet links de Waterwinningsstraat indraaien - dit wordt aangeduid met een C31a-bord
        - het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via Eikenlei, Van Craeyenhemstraat en Hoveniersstraat


        Fase 4: Waterwinningsstraat vanaf Biezenhoek tot aan de Hoveniersstraat, kant pare huisnummers:
        - de werfzone wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer met een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord M12 aan het begin en einde van de zone
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Biezenhoek mag niet rechts de Waterwinningsstraat indraaien - dit wordt aangeduid met een C31b met onderbord M12
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Rerum Novarumstraat mag de Waterwinningsstraat niet rechts indraaien - dit wordt aangeduid met een C31b met onderbord M12
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Hoveniersstraat mag de Waterwinningsstraat niet links indraaien - dit wordt aangeduid met een C31a met onderbord M12
        - komende uit de Rerum Novarumstraat zal de werfzone aan het kruispunt Waterwinningsstraat afgeschermd worden met afzethekken met dagslapers en D1c/D1d- borden
        - aan het kruispunt Eikenlei/Waterwinningsstraat en het kruispunt Waterwinningsstraat/Rubensstraat wordt een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45b gezet
        - het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via Hoveniersstraat, Van Craeyenhemstraat en Eikenlei


        Fase 5: Waterwinningsstraat vanaf Biezenhoek tot aan de Hoveniersstraat, kant onpare huisnummers:
        - de werfzone wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer met een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord M12 aan het begin en einde van de zone
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Biezenhoek mag niet rechts de Waterwinningsstraat indraaien - dit wordt aangeduid met een C31b met onderbord M12
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Rerum Novarumstraat mag de Waterwinningsstraat niet rechts indraaien - dit wordt aangeduid met een C31b met onderbord M12
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Hoveniersstraat mag de Waterwinningsstraat niet links indraaien - dit wordt aangeduid met een C31a met onderbord M12
        - komende uit de Biezenhoek zal de werfzone aan het kruispunt Waterwinningsstraat afgeschermd worden met afzethekken met dagslapers en D1c/D1d- borden en zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21 met voorrang voor het verkeer dat de Biezenhoek wil indraaien.
        - aan het kruispunt Eikenlei/Waterwinningsstraat en het kruispunt Waterwinningsstraat/Rubensstraat wordt een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45b gezet
        - het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via Hoveniersstraat, Van Craeyenhemstraat en Eikenlei


        Fase 6: Waterwinningsstraat vanaf Biezenhoek tot net voorbij huisnummer 35:
        - de werfzone wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer met een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord M12 aan het begin en einde van de zone
        - het gemotoriseerd verkeer komende uit de Biezenhoek mag niet links de Waterwinningsstraat indraaien - dit wordt aangeduid met een C31a met onderbord M12
        - komende uit de Biezenhoek zal de werfzone aan het kruispunt Waterwinningsstraat afgeschermd worden met afzethekken met dagslapers en D1c/D1d- borden en zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21 met voorrang voor het verkeer dat uit de Biezenhoek komt
        - aan het kruispunt Eikenlei/Waterwinningsstraat en het kruispunt Waterwinningsstraat/Hoveniersstraat wordt een afzethek met dagslapers, C3-bord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45b gezet
        - het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via Hoveniersstraat, Van Craeyenhemstraat en Eikenlei


        Gebruikte borden:

        C3: verboden toegang in beide richtingen voor ieder bestuurder
        C31a: verboden links af te slaan
        C31b: verboden rechts af te slaan
        C43: snelheidsbeperking
        C35: inhaalverbod

        D1c: verplicht links aanhouden
        D1d: verplicht rechts aanhouden

        F45b: doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers

        M12: uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs

         

        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie Grobbendonk - Waterwinningsstraat, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Waterwinningsstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 7: Betrokkene doet een rondgang bij de bewoners van de werfzones en bij Canalco om de werken en verkeersmaatregelen toe te lichten.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - jaagpad Kleine Nete - vernieuwen wegdek - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 10 tot en met 21 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het jaagpad van de Kleine Nete, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt het jaagpad afgesloten voor alle verkeer.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met:

        • een afzethek over de ganse breedte van het jaagpad voorzien van dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en A31-bord (werken) aan het begin en einde van de werfzone
        • een afzethek voorzien van dagslapers met combinatiebord C19 en C11 (verboden toegang voor voetgangers en fietsers) met onderbord 280m, F45 (doodlopende straat) en A31 (werken) naast de inrit van het containerpark
        • een afzethek voorzien van dagslapers met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en pijl omleiding wijzende naar de Industrieweg op het jaagpad Albertkanaal, net voor de Kleine Nete
        • een afzethek voorzien van dagslapers  met combinatiebord C19 en C11 (verboden toegang voor voetgangers en fietsers) met onderbord 540m, F45 doodlopende straat) en A31 (werken) en omleidingspijl op het jaagpad Kleine Nete ter hoogte van de brug Derde Sas.

        Artikel 3: Naast de Industrieweg ter hoogte van de Kleine Nete komt een groot aankondigingsbord "jaagpad richting Broechem onderbroken" en pijl omleiding wijzende richting Sperwerlaan. Op dit bord dient bijkomend de periode van afsluiting vermeld te worden. Bord te plaatsen uiterlijk op 3 maart 2025.

        Artikel 4: Op het jaagpad van de Kleine Nete komende van Nijlen ter hoogte van de brug naar het Derde Sas komt een groot aankondigingsbord "jaagpad richting Grobbendonk onderbroken". Op dit bord dient bijkomend de periode van afsluiting vermeld te worden. Bord te plaatsen uiterlijk op 3 maart 2025.
        Artikel 5: De te volgen omleiding via de Sperwerlaan en Derde Sas (in beide richtingen) zal aangeduid worden met omleidingspijlen met fiets- en voetgangersicoon.

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P24-05095-01-B, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement Industrieweg, Sperwerlaan, Albertkanaalstraat en Bevrijdingsstraat/Bouwelse steenweg - werken hoogspanningskabels - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nog tot en met 20 juni 2025 zullen de eerder goedgekeurde aangepaste verkeersmaatregelen blijven gelden in de Industrieweg, Sperwerlaan, Albertkanaalstraat en Bevrijdingsstraat/Bouwelse steenweg, zijnde:

        Artikel 1: Voor het afbreken van de portieken, uiterlijk op 20 juni 2025, zal ter hoogte van de Sperwerlaan beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten in de Industrieweg en de Sperwerlaan. Voor het geval de lichten niet mochten werken worden B19 en B21 borden bijgezet.

        Bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30 km/u en een inhaalverbod ingevoerd worden respectievelijk met de borden C43 en C35.
        Op de Sperwerlaan wordt de werfzone afgezet met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c (verplicht links aanhouden) en D1d borden (verplicht rechts aanhouden).
        Zie plan: ter hoogte van Sperwerlaan – opbouwen en afbreken portieken – P24-05418-02

        Artikel 2: Van 17 januari tot en met 20 juni 2025, tijdens de effectieve onderhoudswerken aan de hoogspanningskabels ter hoogte van de Sperwerlaan zal er geen hinder zijn op de rijbaan.

        Zie plan: ter hoogte van Sperwerlaan – onderhoudswerken – P24-05418-03

        Artikel 3: Van 3 februari tot en met 20 juni 2025 zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten op de Industrieweg ter hoogte van huisnummer 22 en in de Sperwerlaan. Voor het geval de lichten niet mochten werken worden B19 en B21 borden bijgezet.

        Bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30 km/u en een inhaalverbod ingevoerd worden respectievelijk met de borden C43 en C35.
        Op de Industrieweg wordt de werfzone afgezet met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c (verplicht links aanhouden) en D1d borden (verplicht rechts aanhouden).
        Extra bebording zal geplaatst worden voor de veiligheid van de fietsers: A51 (gevaar!) met oranje onderbord “opgelet fietsers”.
        Zie plan: Industrieweg 22 - P24-05418-02

        Artikel 4: Bij het afbreken van de portieken op 19 en 20 juni ter hoogte van Industrieweg 1 zal beurtelings verkeer ingericht worden op de Bevrijdingsstraat/Bouwelse steenweg met verkeerslichten. Voor het geval de lichten niet mochten werken worden B19 en B21 borden bijgezet.
        Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C-35 bord en een snelheidsbeperking van 30 km/u (C43-bord)
        Op de Bevrijdingsstraat/Bouwelse steenweg wordt het voet-/fietspad ingenomen als werfzone, afgezet met  werfhekken voorzien van dagslapers. Op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor fietsers en voetgangers met werfhekken met dagslapers en D1c (verplicht links aanhouden) en D1d borden (verplicht rechts aanhouden) aan het begin en einde van de corridor. De corridor wordt zijdelings afgebakend met sergeanten met dagslapers en voorzien van D9a-bord (deel van de weg voorbehouden voor voetgangers en fietsers.
        Opdat fietsers veilig op- en af het fietspad zouden kunnen rijden moeten rubber stalmatten in de goot gelegd worden.

        Artikel 5: Op de Bevrijdingsstraat moeten uiterlijk op 13 juni 2025 oranje vooraankondigingsborden gezet worden met vermelding “Werken Elia - Grote hinder op 19-20/06 van 9 tot 15 uur -  verkeerslichten”.
        Zie plan: Industrieweg 1 – opbouwen en afbreken portiek ter hoogte van Bevrijdingsstraat – P24-05418-04-B

        Artikel 6: Van 20 januari tot en met 20 juni 2025 tijdens de effectieve onderhoudswerken voor Industrieweg 1, zal het voet/fietspad op de Bevrijdingsstraat/Bouwelse steenweg aan de overkant van de vroegere fietshelling deels ingenomen worden. De betonnen sokkel zal zo veel mogelijk in de berm gezet worden. Er moet een vrije doorgang van minimum 1,50 meter behouden blijven.

        Rond de betonnen sokkel wordt valbescherming aangebracht. Op de kop van de sokkel moet extra verlichting of reflectoren gehangen worden.

        De sokkel wordt zijdelings uitgerust met bakens voorzien van dagslapers en reflecterend visgraatmotief.

        Zie plan: Industrieweg 1 – onderhoudswerken ter hoogte van Bevrijdingsstraat – P24-05418-05-C

        Artikel 7:
        Werfzones:
        - Industrieweg ter hoogte van de perceelsgrens 18/20
        - Industrieweg 18

        Voor het afbreken van de portieken, uiterlijk op 20 juni 2025, zal beurtelings verkeer ingericht worden op de Industrieweg met verkeerslichten. Voor het geval de lichten niet mochten werken worden B19 en B21 borden bijgezet.
        Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C-35 bord en een snelheidsbeperking van 30 km/u (C43-bord).
        De werfzone wordt afgebakend met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c (verplicht links aanhouden) en D1d borden (verplicht rechts aanhouden).
        Extra bebording zal geplaatst worden voor de veiligheid van de fietsers : A51 (gevaar!) met oranje onderbord “opgelet fietsers”.
        Zie plannen:
        - Industrieweg 18/20 – opbouwen en afbreken portiek – P24-05418-06
        - Industrieweg 18 - opbouwen en afbreken portiek – P24-05418-08
        - Industrieweg 18 (noordkant) - opbouwen en afbreken portiek – P24-05418-10
        - Industrieweg 18 (noordkant (bis)) - opbouwen en afbreken portiek – P24-05418-12

        Artikel 8:
        Werfzones:
        - Industrieweg ter hoogte van de perceelsgrens 18/20
        - Industrieweg 18 (noord- en zuidkant)
        Van 17 januari tot en met 20 juni 2025, tijdens de effectieve onderhoudswerken aan de hoogspanningskabels zal er geen of beperkte hinder zijn op de rijbaan.
        Zie plannen:
        - Industrieweg 18/20 – onderhoudswerken – P24-05418-07
        - Industrieweg 18 - onderhoudswerken – P24-05418-09
        - Industrieweg 18 (noordkant) - onderhoudswerken – P24-05418-11
        - Industrieweg 18 (noordkant (bis)) - onderhoudswerken – P24-05418-13

        Artikel 9: Op uiterlijk 20 juni 2025 zal voor het afbreken van de portieken ter hoogte van Albertkanaalstraat 20 beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten in de Albertkanaalstraat en de Industrieweg. Voor het geval de lichten niet mochten werken worden B19 en B21 borden bijgezet.
        Bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30 km/u en een inhaalverbod ingevoerd worden respectievelijk met de borden C43 en C35.

        Op de Albertkanaalstraat wordt de werfzone afgebakend met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c (verplicht links aanhouden) en D1d borden (verplicht rechts aanhouden).
        Extra bebording zal geplaatst worden voor de veiligheid van de fietsers : A51 (gevaar!) met oranje onderbord “opgelet fietsers”.
        Zie plannen:
        - Albertkanaalstraat 20 (westkant) – opbouwen en afbreken portiek – P24-05418-16
        - Albertkanaalstraat 20 (oostkant) – opbouwen en afbreken portiek – P24-05418-14

        Artikel 10: Van 17 januari tot en met 20 juni 2025, tijdens de effectieve onderhoudswerken aan de hoogspanningskabels ter hoogte van Albertkanaalstraat 20, zal er geen of beperkte hinder zijn op de rijbaan.
        Zie plannen:
        - Albertkanaalstraat 20 (westkant) – onderhoudswerken – P24-05418-17
        - Albertkanaalstraat 20 (oostkant) – onderhoudswerken – P24-05418-15

        Artikel 11: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.

        Artikel 12: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
        Bij het F47-bord moet een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging) gezet worden.

        Artikel 13: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.  

        Artikel 14: 2 weken voor de afbraak van de portieken op de Bevrijdingsstraat wil het lokaal bestuur een persbericht uitsturen. De tekst hiervoor dient ter goedkeuring aangeleverd te worden door Elia, uiterlijk op 4 juni 2025. Mochten de portieken vroeger weggehaald worden dan vervroegt uiteraard ook de inleverdatum van de tekst.

        Artikel 15 : Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 16: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanningsambtenaar 
        Kapitein brandweer
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat

      • Relighting gemeentehuis - Boudewijnstraat 4 - vorderingsstaat 2 (01/01/25 - 31/01/25) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 2 (01/01/25 - 31/01/25) van Group Jansen energy solutions - Lochtemanweg122 - 3550 Heusden-Zolder via VEB voor de opdracht “Relighting Gemeentehuis” voor een bedrag van € 40.335,91 excl. btw of € 48.806,45 incl. 21% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2024/2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000213/MJP002473).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Group Jansen energy solutions

      • Verduurzaming door relighting bibliotheek via VEB - vorderingsstaat 1 (01/01/2025 - 31/01/2025) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (01/111/24 - 30/11/24) van Group Jansen energy solutions - Lochtemanweg122 - 3550 Heusden-Zolder via VEB voor de opdracht “Relighting Bibliotheek” voor een bedrag van € 62.287,77 excl. btw of € 75.368,20 incl. 21% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2024/2210007/SA/0703/.

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Group Jansen energy solutions

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 20 (01/01/25 - 31/01/25) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 20 01/01/25 - 31/01/25 van BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” voor een bedrag van € 115.573,08 excl. btw of € 122.950,09 incl. 6% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 1.996.084,43 excl. btw of € 2.123.494,07 incl. 6% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/SA/0800/02 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen Buitenspeeldag 2025 - 23 april 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Buitenspeeldag 2025 dat aanvangt 23 april 2025 12.00 uur en eindigt om 18.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 23 april 2025 12.00 uur tot 23 april 2025 18.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A). 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
        • De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • Vanuit de dienst noodplanning worden wel vragen gesteld bij het aanbieden van alcohol op een evenement dat zich focust op (kleine) kinderen.

        Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

        Artikel 6: Op 23 april 2025 van 07.00 uur tot 18.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden op de parking, gelegen achter het gemeentehuis.
        Artikel 7: De toegang tot de parking achter het gemeentehuis zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer op 23 april 2025 van 07.00 uur tot 18.00 uur. 
        Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een afzethek en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) met onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan de inrit van de parking.

        Artikel 8: Op 23 april 2025 van 11.00 uur tot 18.00 uur zal een snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden in de Vaartkom vanaf de rotonde tot voorbij de inrit van de voetbal. Hiervoor zullen C43-borden gezet worden. 

        Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Er dient een parkeerverbod geplaatst te worden en er wordt een verlaagde snelheid gevraagd op de Vaartkom tot 30km/h.

        Artikel 11: Artikel 5 geldt niet voor motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Informatie & Communicatie
        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen evenement: Halfvasten Kermis - 29-31 maart 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Halfvasten Kermis dat aanvangt 29 maart 2025 14.00 uur en eindigt op 31 maart 2025 23.45 uur.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        • De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

        Artikel 3: Van donderdag 27 maart 2025 - 13.00 uur (aansluitend na de wekelijkse markt) tot en met dinsdag 1 april 2025 - 06.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden op de openbare parkings aan de bibliotheek met E3-borden.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen Jaarmarkt - zondag 30 maart 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Jaarmarkt dat aanvangt 30 maart 2025 10.00 uur en eindigt op 30 maart 2025 17.00 uur te Astridplein.

        Artikel 2: Toestemming te geven voor inname openbaar domein over de gehele verharde oppervlakte van het Astridplein met uitzondering van de grote parking en de ruimte voor commerciële panden.

        Artikel 3: De organisator op te dragen lokale handelaars kosteloos te laten deelnemen aan het evenement indien ze hun verkoopstand opstellen voor hun eigen handelszaak. De ruimte voor de handelszaken kan niet ingenomen worden door andere deelnemers aan de jaarmarkt.

        Artikel 4: De organisator de opdracht te geven om geen concurrerende muziek en activiteiten te organiseren met de kermisuitbaters met uitzondering van dranken.

        Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
        Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.

        De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

        De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

        De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.

        Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 8: Op zondag 30 maart 2025 van 07.00 uur tot 19.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren op de openbare parkeerplaatsen op het Astridplein inbegrepen de daarin gelegen openbare wegen op het ganse Astridplein (uitgezonderd openbare parking zijde bibliotheek). Dit parkeerverbod wordt ingericht met de borden E3.

        Artikel 9: Op zondag 30 maart 2025 van 07.00 uur tot 19.00 uur wordt de toegang tot het Astridplein in beide richtingen voor iedere bestuurder verboden uitgezonderd prioritaire voertuigen.
        Deze maatregel wordt gesignaleerd met:

        • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" in de Boudewijnstraat ter hoogte van frituur Sport
        • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" in de Bergstraat ter hoogte van kruising Nijverheidsstraat
        • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" in de Schransstraat ter hoogte van Melkerijstraat
        • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" in de Schransstraat ter hoogte van Wijngaardstraat
        • een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" in de Schransstraat ter hoogte van De Vriesstraat
        • en afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" in de Boudewijnstraat thv kruising Astridplein
        • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" in de Bergstraat thv kruising Astridplein
        • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" in de Schransstraat thv kruising Astridplein

        Artikel 10: Het verkeer wordt omgeleid:

        • van Bouwel richting Pulle: Vaartkom, Eikenlei, Van Craeyenhemstraat, Rubensstraat, Hendrik Consciencestraat, Leopoldstraat
        • van Bouwel richting Vorselaar: Troon, Vaartstraat, Antoon Van Dyckstraat, Gaspar Schetzstraat, Kasteelstraat, De Vriesstraat, Schransstraat
        • van Pulle richting Bouwel: Quinten Matsyslaan en Vaartkom
        • van Pulle richting Vorselaar: Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan, Wijngaardstraat, Schransstraat
        • van Vorselaar richting Pulle: Wijngaardstraat, Vorselaarse baan, Nijverheidsstraat

        Deze omleidingen worden gesignaleerd met de nodige F41-omleidingspijlen.

        Artikel 11: De versmalling in de Gaspar Schetzstraat dient verwijderd te worden om de omleiding vlot te laten verlopen.
        Artikel 12: De tonnagebeperking in de Vaartkom, Eikenlei, Van Craeyenhemstraat, Rubensstraat en Hendrik Consciencestraat zal tijdelijk opgeheven worden.
        Artikel 13: Aan het kruispunt De Lindekens zal een bord geplaatst worden "+3,5 ton - centrum afgesloten"

        Artikel 14: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 
        Artikel 15: Dit politiereglement zal aangekondigd worden via website, digitale infoborden en facebook.

        Artikel 16: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 17: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 18: Team Financieel Management de opdracht te geven de retributie van 'gebruik van foorkasten op openbaar domein' volgens het retributiereglement in rekening te brengen.

        Artikel 19: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Noodplanningsambtenaar 

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen Straffe Strassen - 29 november 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straffe Strassen dat aanvangt 29 november 2025 18.00 uur en eindigt op 29 november 2025 23.30 uur te Parochiezaal Grobbendonk.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar.  De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 29 november 2025 18.00 uur tot 29 november 2025 23.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

        Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
        De organisator respecteert de opgelegde maximale capaciteit van het terrein en/of de binnenlocatie. Hij neemt acties om op elk moment inzicht te hebben op het aantal aanwezigen. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

        Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

    • Team HRM

      • Eedaflegging L.D.H.

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Eedaflegging E.V.d.B.

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Eedaflegging N.V.L.

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Functie- en competentieprofiel en aanwervingsvoorwaarden coördinator participatie en beleid - vaststelling

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het eerstvolgende onderhandelingscomité met volgend voorstel:

        Artikel 1: Vaststelling van het functie- en competentieprofiel van coördinator beleid en participatie, zoals opgenomen in bijlage.

    • Staf van de AD

      • Regeling vervanging algemeen directeur - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de rangregeling voor waarneming, zoals voorgesteld door de algemeen directeur.

      • Delegatie bevoegdheden inzake aanstelling, ontslag en tucht - bevestiging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de verlenging van de delegatiebeslissing met betrekking tot ontslag, aanstelling en tucht, als volgt:

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid van het gemeentepersoneel te delegeren aan de algemeen directeur.

        Artikel 2: Binnen het toepassingsgebied van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid vallen alle personeelsleden van de gemeente, behalve de personeelsleden bedoeld in artikel 7 van voorliggende beslissing.

        Op personeelsleden waarvoor een bijzonder statuut of een bijzondere regeling van toepassing is, gelden de bepalingen van deze beslissing slechts voor zover ze hiermee niet strijdig zijn.

        Artikel 3: Onder aanstellingsbevoegdheid wordt begrepen:

        • Alle voorbereidende handelingen die leiden tot aanstelling, benoeming of bevordering, onder meer:

        -       Vacant verklaren van een openstaande betrekking in de personeelsformatie 

        -       Bekendmaken van een (toekomstige) vacante betrekking, met inbegrip van bepalen van de inschrijvingstermijn voor het indienen van de kandidaturen

        -       Vacant verklaren van andere betrekkingen: alle aanvragen voor vervanging, invulling van vacatures en extra tijdelijk personeel

        -       Aanleggen van een wervings- en bevorderingsreserve

        -       Bepalen volgens welke procedure een vacature wordt bezet

        -       Vaststellen aanvullende aanwervingsvoorwaarden 

        -       Schrappen van een diplomavereiste na overleg met de representatieve vakorganisaties 

        -       Vaststellen van een betrekking als een knelpuntberoep

        -       Vaststellen selectiecommissie

        -       Keuze van selectietechniek

        -       Keuze van bekendmakingskanalen oproep vacature

        -       Beoordelen van de ingediende kandidaturen

        -       Kennisnemen van (tussen) uitslagen examens/selectieproeven

        -       Vaststellen wervings- en bevorderingsreserves en verlenging, vaststellen datum indiensttreding

        -       Uitbreiden van de wekelijkse prestaties of omzetten naar voltijdse prestaties van een deeltijdse betrekking

        • Beslissingen tot benoeming, benoeming op proef en verlenging na benoeming op proef voor statutair personeel
        • Beslissing tot aanstelling voor contractueel personeel
        • Beslissingen tot bevordering en (verder) belasten met de taak van een andere functie in het kader van interne mobiliteit, waarneming hogere functie of ambtshalve herplaatsing
        • In disponibiliteit stellen van een statutair personeelslid wegens ambtsopheffing
        • Het in dienst houden van personeelsleden na het bereiken van de wettelijke pensioenleeftijdsgrens

        Artikel 4: Onder ontslagbevoegdheid wordt begrepen:

        • Een einde stellen aan het dienstverband wanneer:

        -       Een aangeboden ontslag wordt aanvaard

        -       Het personeelslid ambtshalve op pensioen wordt gesteld

        -       Het personeelslid tuchtrechtelijk wordt gestraft met het ontslag van ambtswege of de afzetting

        -       Het personeelslid wordt ontslagen na verloop van de proeftijd of wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties

        -       Wanneer de verbintenis tenietgaat volgens de algemene wijzen

        -       Door afloop van de termijn of voltooiing van het werk waarvoor de overeenkomst werd gesloten

        -       Door de wil van één van de partijen, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde tijd werd gesloten of ingeval een dringende reden tot beëindiging voorhanden is

        -       Wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties

        -       Door overmacht

        -       Door het overlijden van de werknemer

        • Beslissingen omtrent de opzegtermijn of verbrekingsvergoeding na ontslag voor statutair en contractueel personeel

        Artikel 5: Overeenkomstig artikel 201 van het decreet lokaal bestuur treedt de overheid die op het ogenblik van de vaststelling der feiten bevoegd is voor het aanstellen en het ontslaan van het personeelslid, op als tuchtoverheid. In geval van delegatie aan de algemeen directeur, treedt de algemeen directeur op als tuchtoverheid voor de personeelsleden die aangesteld zijn door het college van burgemeester en schepenen, ten aanzien van feiten die hij vaststelt of waarvan kennis heeft gekregen na de datum van voorliggende delegatiebeslissing. De algemeen directeur licht het college tijdig in over onregelmatigheden en functioneringsproblemen.

        Artikel 6: De beslissingen die de algemeen directeur neemt ten gevolge van de delegatie van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid worden maandelijks ter kennis en ter bespreking gebracht van het college.

        Artikel 7: Het college van burgemeester en schepenen behoudt de bevoegdheid voor het nemen van beslissingen met betrekking tot:

        • Aanstelling, ontslag en tucht van het onderwijzend personeel
        • Vaststelling en wijziging van collectieve uurroosters
        • Vaststelling van verlof- en sluitingsdagen 
        • Vaststelling van afwijkende regelingen voor vergoedingen en toelagen
    • Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 24 februari 2025 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 24 februari 2025.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 24 februari 2025.

      • Kosten van 14 februari 2025 tot en met 20 februari 2025 (2024 en 2025) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 14 februari 2025 tot en met 20 februari 2025 (2024 en 2025).

      • Opbrengsten van 2024017516 tot en met 2024017544 (2024) en 2025002604 tot en met 2025002792 (2025) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017516 tot en met 2024017544 (2024) en 2025002604 tot en met 2025002792 (2025).

    • Onderwijs

      • H.A. - verlofstelsel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 maart 2025 t.e.m. 31 mei 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        KLIM-OP Bouwel