Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 13 december 2021 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de overdracht van de functie fractieleider De Lokale Lijst, mevrouw Elina Liesenborghs, met ingang van 14 december 2021.
Artikel 1: Kennisname van de inhoud van Bijvoegsel Nr 01 aan de domaniale vergunning nr. 14.21049, gevoegd in bijlage, en hiermee vervolgens in te stemmen.
Artikel 2: Opdracht te geven om het bijhorende ontvangstbewijs te vervolledigen en onverwijld over te maken aan het Ministerie van Defensie.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de burgemeester van 23 tot en met 24 december 2021.
Artikel 2: Burgemeester Marianne Verhaert duidt volgende schepen aan om haar te vervangen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jonas en Kim Coene - Goysens voor het verbouwen van een woning, met als adres Hanegoor 54, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 343Z en 343A2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Guido Van Mechelen en mevrouw Monica Geenen voor het verbouwen van een woning, met als adres Dammersberg 7, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 77A2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het verbouwen van een woning.
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
- De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is van toepassing.
Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 6 december 2021 door Vlaamse Regering aan Pidpa met als adres Lepelstraat, Dijkbaan en Goorbergenlaan te Vorselaar en Hofeinde te Grobbendonk.
Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Kris Schoenmakers en de heer Philip Van Dyck met inrichtingsnummer 20180404-0002.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de renovatie en uitbreiding van een industriegebouw en het veranderen van een bestaand carrosseriebedrijf.
Zodat de inrichting voortaan omvat
3.4.1°a) - Aktename
Lozing van 1 m³/uur bedrijfsafvalwater van douches, wasplaatsen en handenwassers - klasse 3 (Nieuw)
4.3.b)1°i) - Aktename
Uitbreiding bestaande spuitcabine tot een totaal vermogen van 15 kW - vlarebo: A klasse 3 (Verandering)
15.1.1° - Aktename
Uitbreiding stalplaatsen voor voertuigen andere dan personenwagens zoals bestelwagens en motorfietsen etc. tot een totaal van 5 plaatsen - klasse 3 (Verandering)
15.2. - Aktename
8 hefbruggen - vlarebo : A klasse 3 (Verandering)
15.4.1° - Aktename
Wasplaats voor motorvoertuigen en hun aanhangwagens - klasse 3 (Verandering)
16.3.2°a) - Aktename
Warmtepomp met een vermogen van 15 kW - klasse 3 (Nieuw)
17.3.2.1.1.1°b) - Aktename
Opslag van 4,17 ton stookolie in twee vaste houders van 2500 liter - klasse 3 (Nieuw)
17.3.2.2.1° - Zonder voorwerp
Opslag van 200 kg verfpotten in het verflabo, in vaste houders - klasse 3 (Verandering)
17.4 - Aktename
Opslag van 200 kg verfpotten in het verflabo, in vaste houders - klasse 3 (Verandering)
29.5.2.1°a) - Aktename
Inrichtingen voor het behandelen van metalen met een drijfkracht van 35 kW - vlarebo: O klasse 3 (Nieuw)
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- Het groenscherm moet effectief worden aangeplant binnen het eerste plantseizoen volgend op de vergunning.
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
- Het advies van de Brandweerzone Kempen van 25 november 2021 strikt op te volgen en het gemeentebestuur te verwittigen alvorens de gebouwen in gebruik te nemen.
- Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer van 19 november 2021 strikt na te leven.
- Het advies van Inter van 9 november 2021 strikt na te leven.
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
• Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest
Sectorale voorwaarden:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan Christoffel Cavents namens Canuca BVBA voor het bouwen van een meergezinswoning, bestaande uit 8 wooneenheden met ondergrondse garage en een fietsenberging, na afbraak van de bestaande woning, met als adres Leopoldstraat 22, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 149X en 149P.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden geweigerd: het bouwen van een meergezinswoning, bestaande uit 8 wooneenheden met ondergrondse garage en een fietsenberging, na afbraak van de bestaande woning.
Deze weigering van een omgevingsaanvraag stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
ADVIES NAAR AANLEIDING VAN HET WIJZIGINGSVERZOEK IN BEROEP DE PROVINCIE
De aanvrager tracht tegemoet te komen aan het weigeringsbesluit van het college van burgemeester en schepenen van 31 mei 2021 en het ongunstige advies van de POA. De plannen werden hiervoor aangepast op een aantal punten. Uit de toelichtingsnota blijken volgende relevante wijzigingen:
− Het totaal aantal woonentiteiten werd verminderd van 8 naar 7 units.
− De inpandige terrassen op de eerste verdieping achteraan werden opengewerkt teneinde een meer teruggetrokken achtergevel te bekomen.
− Op de tweede verdieping wordt één van de twee appartementen onder het dakvolume gesupprimeerd en er wordt enkel nog voorzien in één kleiner appartement.
− Het looppad naar de inkom werd voorzien in een vlak, aangesloten materiaal, met een breedte van 1,5m.
− De drempel aan de inkomdeur werd expliciet op de plannen opgenomen (max. 2cm), alsook werd een vlakke zone voorzien aan de inkomdeur waarbinnen een draaicirkel van 1,5m beschreven kan worden.
− De hellingsgraad van de toegangsweg werd in percentage (4%) aangeduid.
− De inplanting/omvang van het gebouw werd aangepast zodat er aan de rechter zijgevel 3m afstand tot de perceelsgrens wordt gelaten.
− Langs de linker kant van het perceel wordt 4m tot de perceelsgrens aangehouden.
− Er wordt voorzien in een gronddekking van 100cm boven op de kelder/parkeergarage.
Met voorziene aanpassingen komt aanvrager evenwel slecht gedeeltelijk tegemoet aan de weigeringsmotieven van het college van burgemeester en schepenen. De aanvraag blijft nog steeds strijdig met de gemeentelijk bouwverordening goedgekeurd op 8 februari 2018:
Artikel 5 Harmonie en draagkracht
1. Dit artikel is van toepassing op alle delen van de constructie. Zowel het hoofdgebouw als de
uitsprongen (erkers, zonneweringen,...) en aanbouwen dienen qua vorm, grootte,
materiaalkeuze, plaatsing en kleur afgestemd te zijn op de architectuur van de totale
constructie als op de omgeving.
2. In een omgeving waar de bestaande bebouwing homogene kenmerken vertoont, moeten de
op te richten of de te verbouwen gebouwen zodanig worden ontworpen dat ze in harmonie zijn met de kenmerken van de omgeving. De kenmerken van de omgeving worden bepaald door het referentiebeeld. Het referentiebeeld wordt gevormd door de gebouwde omgeving die de begrenzing vormt met de buitenruimte en bestaat uit de gebouwen welke inzake harmonische samenhang het talrijkste zijn en dus kenmerkend voor de betreffende omgeving kunnen genoemd worden.
Hieraan is niet voldaan. Er blijkt geen harmonie met de omgeving. Uit het referentiebeeld blijken er geen gebouwen te zijn, waarbij er over de volledige bouwdiepte een vals schilddak is (dat in wezen een plat dak is over de volledige dakverdieping waarvan de buitenmuren zijn afgeschuind om de indruk te creëren van een schilddak). Dat er in de omgeving ook al andere bebouwing afwijkt van het referentiebeeld is geen argument om nu nog meer af te wijken van het referentiebeeld.
De bouwverordening verduidelijkt:
Harmonie met de omgeving begint met voldoende kennis van de ruimtelijke kenmerken van de omgeving. Deze kennis dient ingezet te worden opdat het op te richten of te verbouwen gebouw op doelbewuste en gemotiveerde wijze een relatie aangaat met de omgeving.
Ongeacht of de gebouwen op zich al dan niet een bijzondere beeldwaarde hebben, vormen ze samen een eenheid, een straatbeeld, een bouwblok of een typische wijk. Het is daarom essentieel om bij toevoegingen of wijzigingen aan bestaande gebouwen of bij nieuwbouw steeds de ruimere context van de werken te bekijken en de voorgestelde werken uit te voeren “in harmonie met de omgeving”.
Rechts van de aanvraag is er een halfopen woning met een laag hellend zadeldak en een wachtgevel. Daarnaast is een laag gebouw gekoppeld, dat momenteel als frituur wordt gebruikt, maar gezien de wachtgevel kan er op termijn een nieuw gebouw komen dat aansluit op het profiel van de gekoppelde woning. Rechts verderop van de bouwplaats bevinden zich voornamelijk rijwoningen met een zadeldak van 9m.
Links is er een woning met 2 bouwlagen plat dak. Daarnaast is een meergezinswoning ingeplant met een schuin dak over een dakbasis van ongeveer 9m met een (illegaal) uit de kluiten gewassen dakkapel.
Aan de overzijde bevindt zich een appartementsgebouw met een moderne vormgeving met een dakverdieping die beperkt is in bouwdiepte. Daarnaast zijn er voornamelijk lage oudere woningen met 1 of 2 bouwlagen en een schuin dak aanwezig. Hiertussen bevindt zich, als anomalie, een oud appartementsgebouw, dat weliswaar 3 bouwlagen plat dak kent, maar met een bovenste verdieping die niet verder dan 17m diep wordt uitgebouwd.
Gelet op bovenvermelde kan men niet besluiten dat de nu voorliggende aanvraag in harmonie is met het referentiebeeld.
De aard en grootte van de functie, de typologie en schaal van een project worden afgetoetst aan de draagkracht van de omgeving en dit voor alle delen van de constructie.
De bouwverordening verduidelijkt:
Verwevenheid van functies is een essentieel kenmerk van een verdicht gebied. Maar een te grote mix van verschillende functies of een te grote concentratie van één bepaalde functie kan tevens voor conflicten en overlast zorgen. Voorbeelden van overlast hierbij zijn geluidsproductie, parkeerdruk, mobiliteitsgeneratie, laden en lossen, dag- of nachtactiviteiten.
Ook is er een verschil tussen typologieën die niet via de functiebeperkingen kunnen opgevangen worden. De impact van een groot appartementsgebouw is bijvoorbeeld heel anders dan dat van een rijhuis voor één gezin. De typologie en schaal kunnen overlast genereren door middel van concentraties. Daarom wordt de draagkracht van de omgeving getoetst bij elk voorstel van functie, typologie en schaal.
In de mate dat er in de bestaande bebouwing al anomalieën aanwezig zijn die afwijken van het referentiebeeld, hoeven deze geenszins te worden uitgebreid. Dit komt een goede ruimtelijke ordening niet te goede. De impact van een groot appartementsgebouw is van een andere orde dan de impact van voornamelijk eengezinswoningen in de omgeving. Door nog groter te bouwen wordt de draagkracht van het perceel en de omgeving overschreden.
Het kan niet volstaan daar op basis van een wijzigingsverzoek hier en daar wat wijzigingen worden aangebracht. Hiermee wordt geenszins tegemoetgekomen aan het feit dat het appartementsgebouw zich qua typologie en schaal niet inpast in het dorpse weefsel van een gemeente in het buitengebied. Visueel-vormelijk blijft het appartementsgebouw de ruimtelijke context negeren.
Er dient besloten te worden dat de aanvraag strijdig is met de gemeentelijke bouwverordening en de toets aan de bouwverordening en de zogenaamde goede ruimtelijke ordening niet doorstaat.
Hoewel het wijzigingsverzoek, voornamelijk achteraan, tracht het buitenmaatse gebouw bij te schaven om het volume te reduceren, blijft het college van oordeel dat het gebouw zich door zijn typologie onvoldoende harmonisch integreert in het bestaande bouwweefsel. Bouwtypologisch presenteert het gebouw zich als een buitenschaals appartementsgebouw dat zich onvoldoende inpast in het straatbeeld, de ruimtelijke korrel van de omgeving en het dorpse weefsel van Grobbendonk.
Het college wenst op te merken dat een wijzigingsverzoek, nadat de POA al een ongunstig advies heeft uitgebracht, de normale beoordelingsprocedure verstoort. Een wijzigingsverzoek is een nuttig instrument om onvolmaaktheden te corrigeren. Als evenwel, zoals in casu het geval, wijzigingen die appartementen reduceren of fundamentele wijzigingen worden aangebracht, is een weigering van de vergunning in beroep aangewezen. Overeenkomstig de regelgeving dient de aanvraag te worden beoordeeld door de gemeente. De aanvraag is immers van gemeentelijke niveau. De beroepsprocedure bij de deputatie is bedoeld om ‘hetzelfde project’ in beroep te beoordelen, niet om ‘andere projecten’ te beoordelen dan degene die in eerste aanleg zijn aangevraagd. Een aanvraag, en de beoordeling ervan, vormt een geheel. De gemeente wenst de haar toegewezen decretaal toegewezen beoordelingsbevoegdheid ten volle te kunnen uitoefenen en zich niet gereduceerd te zien tot een louter adviserende instantie over ‘andere’ projecten dan degene die initieel werden aangevraagd.
Het college van burgemeester en schepenen is van oordeel dat de aangepaste wijzigingen niet voldoende zijn om de aanvraag gunstig te kunnen adviseren. Het college verzoekt de deputatie de voorliggende aanvraag te weigeren.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester en Ulrik Anthonis, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten hebben.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Goossens, Verwerft, Scheurweghs. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Goossens, Verwerft, Scheurweghs, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de Gecoro in bijlage.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één esdoorn en één Amerikaanse vogelkers op het perceel Cardijnlaan 4, kadastraal gekend als 2/B/9H2.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met een inheemse loofboom op het perceel 2/B/9H2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Toestaan van de verlenging van de kapvergunning afgeleverd in zitting van 28 juni 2021 voor kappen van zestien fijnsparren, twee wilgen en één berk op het perceel Zellestraat zn, kadastraal gekend 2/B/229X.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 20 maart 2022 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van de werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste acht dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Goedkeuring voor het plaatsen van schuilhokken voor zwerfkatten op openbaar domein onder toezicht van vrijwilligers.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Goedkeuring van de gemeentelijke inbraakpremie.
Artikel 2: Kennisname van het preventieadvies.
Artikel 3: Opdracht aan team Financieel Management om tot uitbetaling over te gaan.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 5 ( 01/09/2021-30/09/2021) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 231.602,00 excl. btw of € 280.238,42 incl. 21% btw (€ 48.636,42 Btw medecontractant), waardoor de werken een bedrag bereiken van € 839.344,76 excl. btw of € 1.015.607,16 incl. 21% btw en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 5 (01/09/2021 - 30/09/2021)) van 28 oktober 2021.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Fluvius
Anteagroup
AWV
DCA
Artikel 1: Toestemming te geven om in samenwerking met Kempens Karakter het project 'Nieuwjaarke zoete' te organiseren.
Artikel 2: Team HRM de opdracht te geven om 2 personeelsleden uit de receptielijst te voorzien om de beloning uit te delen op 31 december 2021 van 9.00 tot 12.00 uur voor het gemeentehuis en aan de Klimopschool in Bouwel.
Artikel 3: Team Financieel Management de opdracht te geven om 200,00 euro cash te voorzien in de vorm van 0.50 cent om uit te delen aan de nieuwjaarszangertjes.
Artikel 4: De adviezen vanuit de adviesgroep Vrije tijd Neteland en noodplanning te volgen.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Team HRM & Secretariaat
Noodplanning
Artikel 1: Toestemming te geven aan KWB Grobbendonk om de zaklampenzoektocht te mogen organiseren op 22 januari 2022 van 18.00 uur tot 22.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: Deze goedkeuring is onder voorbehoud van de op het moment van het evenement geldende maatregelen.
Artikel 5: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar . De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen onderschrijft de teamcharters van het subteam Secretariaat, het subteam HRM, het team Informatie & Communicatie, het team Financieel Management, het team Vrije tijd, het team Mens & Welzijn en het team Zorg & Gezondheid.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen stapt samen met het managementteam en de teamleiders in het teamoverschrijdend vervolgtraject rond hulp- en dienstverlening (met als scope o.a. optimaal digitaal, op maat van de burger, werken op afspraak en differentiatie van producten) binnen het lokaal bestuur Grobbendonk en duidt de volgende leden van het college van burgemeester en schepenen aan voor deelname aan de werkgroepen:
- Martine Taelman
- Marianne Verhaert
Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de opstart van het teamoverschrijdend vervolgtraject rond interne organisatie (met als scope o.a. vereenvoudiging en digitalisering, communicatie en onderlinge bereikbaarheid, efficiënt en procesgericht werken) binnen het lokaal bestuur Grobbendonk door het managementteam en de teamleiders.
Artikel 4: Beide vervolgtrajecten verzekeren een klantgerichte, kwaliteitsvolle én toekomstgerichte hulp- en dienstverlening en zodoende ook het slagen van deze nieuwe vormen van flexibel werken in het lokaal bestuur Grobbendonk. Het college van burgemeester en schepenen geeft de algemeen directeur de opdracht om over de voortgang van beide teamoverschrijdende vervolgtrajecten op vraag en op regelmatige basis te rapporteren.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Managementteam
Teamleiders
Team H&S
Team I&C
Team FIM
Team VT
Team M&W
Team Z&G
Team R&V
Team U&O
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de door Lyreco voorgestelde prijsherziening van 5,23%.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Lyreco
Andere deelnemende gemeenten: Olen, Vorselaar, Herentals, Putte, Nijlen
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021011350 tot en met 2021011507.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 20 december 2021
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 10 december 2021 tot en met 16 december 2021.