Mon 02/05/2022 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 25 april 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene jaarvergadering van TMVS van 21 juni 20222.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene jaarvergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
TMVS (20220621AVTMVS@farys.be)
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van FINEG van 10 mei 2022.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering tevens jaarvergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
FINEG
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 16 februari 2022 van Fluvius OV.
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Poolstok van 20 mei 2022.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Poolstok
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het verslag van de raad van bestuur over het jaar 2021, de jaarrekening over het boekjaar 2021 en het verslag van de commissaris worden goedgekeurd.
Artikel 2: Het verlenen van decharge aan de bestuurders en de commissaris over het boekjaar 2021, wordt goedgekeurd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan de toetredingen/uitbreidingen van opdracht.
Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan de benoemingen.
Artikel 5: Goedkeuring wordt verleend aan het aanpassen van het presentiegeld aan de voorzitter van de raad van bestuur.
Artikel 6: Goedkeuring wordt verleend aan de verlenging van het mandaat van de commissaris.
Artikel 7: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pidpa
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 18 maart 2022 van Pidpa.
Artikel 1: Kennisname van het syntheseverslag m.b.t. de activiteiten in 2021 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van het syntheseverslag m.b.t. de activiteiten in 2021 van Iveka.
Artikel 1: Kennisname van de planning van de colleges en vast bureau einde mei, Pinksteren en in de zomermaanden.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden einde mei op volgende data:
- maandag 23 mei 2022 - om 8u30
- woensdag 25 mei 2022 - digitaal om 17u. i.p.v. maandag 30 mei 2022
Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op dinsdag 7 juni 2022 digitaal om 8.30u i.p.v. maandag 6 juni 2022 (Pinkstermaandag).
Artikel 4: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op volgende data in de zomermaanden:
- maandag 4 juli 2022
- dinsdag 12 juli 2022 - digitaal om 17u
- maandag 25 juli 2022
- maandag 8 augustus 2022 - digitaal om 13u30
- maandag 22 augustus 2022 - digitaal om 13u30
- maandag 29 augustus 2022
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Leden managementteam
Teamleiders
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jaron en Sam Vermeiren - Buyse voor het bouwen van een ééngezinswoning met schoonheidssalon en het aanleggen van verhardingen, met als adres Dobbelhoefweg 2M, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 130H/deel.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een ééngezinswoning met schoonheidssalon en het aanleggen van verhardingen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Nicole Pelsmakers voor het wijzigen van de functie wonen naar kantoorruimte, met als adres Dorp 59, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 16P5.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het wijzigen van de functie wonen naar kantoorruimte.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Thomas Mariën namens BlueIT Services BV voor het herbestemmen van een woning naar kantoorgebouw en het inrichten van 12 parkeerplaatsen in de achtertuin na het verwijderen van een bestaand zwembad, met als adres Pallieterdreef 53, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 66R5 en 66A6.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jan Cornelis namens BOUWELHOF NV voor het bouwen en exploiteren van een hoogspanningscabine, met als adres, Stationlei zn, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 70D, met inrichtingsnummer20210115-0068.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een hoogspanningscabine.
Zodat de inrichting voortaan omvat
12.2.1° - Aktename
Hoogspanningscabine -160 kVA klasse 3 (Nieuw).
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Jilles Vansant voor het plaatsen van een ondergrondse propaangastank, met als adres Klein Gentstraat 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nrs. 119E en 120P met inrichtingsnummer 20220418-0012.
Zodat de inrichting voortaan omvat
17.1.2.2.1° - Aktename
ondergrondse propaangastank met een inhoud van 2.950 liter - klasse 3 (Nieuw).
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
* Hoofdstuk 5.17 – opslag van gevaarlijke producten
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Sule Biçer namens IGM BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Lierse steenweg 87, Berg en Dal 2a/2b, 2c, 1, 2288 Grobbendonk met inrichtingsnummer 20220425-0049.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
het uitvoeren van een tijdelijke droogzuiging - 2.500 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Machtiging te verlenen aan groenten- en fruithandel Voet, Parklaan 20 te 2280 Grobbendonk, om met zijn groenten- en fruitkraam te gaan staan op de parking aan de Lindekens en dit voor de periode van zaterdag 23 april tot en met maandag 15 augustus 2022.
Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:
- De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;
- Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;
- De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.
- De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19 maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan de aanvrager na ontvangst van de betaling van het standgeld.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Betrokkene
Artikel 1: Op 16 mei 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg 23b, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P22-01007 versie 01, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Jagersdreef en de Industrieweg (deel tussen Jagersdreef en N13) een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring van de offerte van DCA NV voor een bedrag van 5.267,20 euro excl. btw en 6.373,31 euro incl. btw.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Anteagroup
DCA
AWV
Artikel 1: Het voorstel van BCW vof, vertegenwoordigd door Walter Van Velthoven om de Vlaamse Belastingdienst, Afdeling Vastgoedtransacties bij te staan in het realiseren van grondverwervingen voor het project "Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan e.a." wordt goedgekeurd.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Vlaamse Belastingdienst, Afdeling Vastgoedtransacties, Kievitplein 20, 2018 Antwerpen
BCW vof, vertegenwoordigd door Walter Van Velthoven
Artikel 1: Kennisname van de gepresteerde uren t.e.m. 31 maart 2022 door de drie partners in de lopende overheidsopdrachten externe ondersteuning team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om straatfeest Het Hoog te organiseren op 2 juli 2022 van 10.00 uur tot 3 juli 2022 - 01.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100,00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.
Artikel 5: Van 2 juli 2022 - 10.00 uur tot 3 juli 2022 - 01.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Het Hoog, zijnde:
- de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer van huisnummer 2 tot huisnummer 30.
Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: De goedkeuring verlenen om aan Okra Grobbendonk een subsidie toe te kennen van 200 euro voor hun 70-jarig bestaan.
Artikel 2: Okra Grobbendonk de opdracht te geven om bij alle communicatie omtrent hun 70-jarig bestaan te vermelden “met ondersteuning van gemeente Grobbendonk”.
Artikel 3: Team Financieel Management de opdracht te geven om een subsidie van 200 euro over te schrijven aan Okra Grobbendonk.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om op 10 mei 2022 van 20.45 uur tot 22.00 uur en op 11 mei 2022 van 20.45 uur tot 22.00 uur kerkhofconcerten te organiseren.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 10 en 11 mei 2022, tot maximaal 85 dB(A)L tot maximum 22.00 uur.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Mens & Welzijn
Team Vrije tijd
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Herentalse steenweg 67, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Putrand 38, 2288 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Het bestek met nr. FIN/2022/107 en de raming voor de opdracht “Aankoop hakselaar”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 75.000,00 incl. btw.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Van Elsacker, Lossing 15 te 2270 Herenthout;
- WILLEMEN NV, Atealaan 7 te 2270 Herenthout;
- GEJACO BVBA, Atealaan 24 te 2270 Herenthout;
- Van Dyck Marcel Belgium, Provinciebaan 79 te 2235 Houtvenne;
- Eyckerman Motorland, Kapelsesteenweg 127 te 2180 Ekeren.
Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 2 juni 2022 om 10.00 uur.
Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2410000/IO/0119/00 (actie/raming AC000560/MJP001845).
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Weigering van het bezwaar van betrokkene, raadsman van de firma 'Sitmedia SA', tegen de belasting op verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk met kohierartikel nummer 524110003512. De belasting blijft behouden zoals ze oorspronkelijk werd ingekohierd en de verschuldigde bedragen blijven ongewijzigd.
Artikel 2: De weigering wordt als volgt gestaafd, conform de vermelde grieven op de brief:
1) De publicatie van het belastingreglement
Alle reglementen worden gepubliceerd op onze gemeentelijke website en dit werd bekendgemaakt op 17 december 2019 (zie bijlage). Hiervan werd akte genomen in het register der bekendmakingen op 16 januari 2020 (zie bijlage).
Bovendien werd het desbetreffende belastingreglement ook nog per mail bezorgd aan 'Sitmedia SA' op 17 december 2020 (zie bijlage). Naar jaarlijkse gewoonte ontvangt 'Sitmedia SA' steeds een mail met algemene info over het nieuwe dienstjaar.
Deze grief is dus ongegrond.
2) De inschrijving op de begroting
Alle belastingen worden steeds opgenomen in het budget en vanaf 2020 meerjarenplan van de gemeente, dus ook deze belasting (zie bijlage).
Deze grief is dus ongegrond.
3) De eenjarigheid van de belasting
Conform het decreet van 30 mei 2008 is de gemeenteraad bevoegd voor de goedkeuring van de reglementen. De goedkeuring van de kohieren, die pas opgemaakt worden na de goedkeuring van het reglement, valt onder de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen.
Zoals hierboven reeds vermeld, werd het desbetreffende kohier uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen op 27 september 2021. De belasting kan en mag dus geïnd worden.
Deze grief is dus ongegrond.
4) De aard van de verdeelde geschriften
Conform het belastingreglement voldoen de folders van 'Sitmedia SA' niet aan de opgesomde vrijstellingsvoorwaarden.
Deze grief is dus ongegrond.
5) De aanslag werd ambtshalve opgelegd
De verhoging werd vooraf gecommuniceerd per brief/per mail van 22 juli 2021: "De ambtshalve ingekohierde belasting wordt verhoogd met een bedrag gelijk aan de ontdoken belasting" (zie bijlage). De aangifte was niet volledig in orde dus werd er bijgevolg gedeeltelijk ambtshalve ingekohierd.
Deze grief is dus ongegrond.
6) Openbaarheid van bestuur
In bijlage wordt een kopie van de betreffende inkohiering bezorgd.
Artikel 1: Weigering van het bezwaar van betrokkene, raadsman van de firma 'Sitmedia SA', tegen de belasting op verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk met kohierartikel nummers 524110003613, 524110003714, 524110003815 en 524110003916. De belasting blijft behouden zoals ze oorspronkelijk werd ingekohierd en de verschuldigde bedragen blijven ongewijzigd.
Artikel 2: De weigering wordt als volgt gestaafd, conform de vermelde grieven op de brief:
1) De publicatie van het belastingreglement
Alle reglementen worden gepubliceerd op onze gemeentelijke website en dit werd bekendgemaakt op 17 december 2019 (zie bijlage). Hiervan werd akte genomen in het register der bekendmakingen op 16 januari 2020 (zie bijlage).
Bovendien werd het desbetreffende belastingreglement ook nog per mail bezorgd aan 'Sitmedia SA' op 17 december 2020 (zie bijlage). Naar jaarlijkse gewoonte ontvangt 'Sitmedia SA' steeds een mail met algemene info over het nieuwe dienstjaar.
Deze grief is dus ongegrond.
2) De inschrijving op de begroting
Alle belastingen worden steeds opgenomen in het budget en vanaf 2020 meerjarenplan van de gemeente, dus ook deze belasting (zie bijlage).
Deze grief is dus ongegrond.
3) De eenjarigheid van de belasting
Conform het decreet van 30 mei 2008 is de gemeenteraad bevoegd voor de goedkeuring van de reglementen. De goedkeuring van de kohieren, die pas opgemaakt worden na de goedkeuring van het reglement, valt onder de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen.
Zoals hierboven reeds vermeld, werd het desbetreffende kohier uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen op 27 september 2021. De belasting kan en mag dus geïnd worden.
Deze grief is dus ongegrond.
4) De aard van de verdeelde geschriften
Conform het belastingreglement voldoen de folders van 'Sitmedia SA' niet aan de opgesomde vrijstellingsvoorwaarden.
Deze grief is dus ongegrond.
5) De aanslag werd ambtshalve opgelegd
Er wordt op geen enkel aanslagbiljet een boete aangerekend, want alle aangiften waren in orde.
Deze grief is dus ongegrond.
6) Openbaarheid van bestuur
In bijlage wordt een kopie van de betreffende inkohiering bezorgd.
Artikel 1: Het bezwaarschrift van de bezwaarindiener van 20 januari 2022 tegen de aanslag inzake de gemeentebelasting op masten, pylonen en andere draagconstructies, gekend onder het kohierartikel 123100000164, voor het aanslagjaar 2021, waarbij Telenet Group NV werd aangeslagen voor een totaalbedrag van 3.000,00 EUR is ontvankelijk doch ongegrond.
De aanslag werd derhalve terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener en haar raadslieden
Artikel 1: Het bezwaarschrift van de bezwaarindiener van 28 januari 2022 tegen de aanslagen inzake de gemeentebelasting op masten, pylonen en andere draagconstructies, gekend onder het kohierartikelen 12310000265, voor het aanslagjaar 2021, waarbij Proximus NV werd aangeslagen voor een totaalbedrag van 3.000,00 EUR is ontvankelijk doch ongegrond.
De aanslagen werden derhalve terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener en haar raadslieden
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het oninbaar stellen van volgende vorderingen, 2020009826, 2021005563, 2020009370, 2021005138, 2020009918, 2021005647, 2020008913, 2021004727, 2020009990, 2021005712, 2020009335, 2020009106 en 2020009262 voor een totaal bedrag van 715,00 euro wegens materiële vergissingen en proces-economische redenen.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 18 januari 2022 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2021 als volgt:
Exploitatie
Ontvangsten | € 14.328,84 |
Uitgaven | € 22.149,19 |
Exploitatie voor overboekingen | - € 7.820,35 |
Overboekingen | - € 3.540,00 |
Exploitatie eigen fin. boekjaar | - € 11.360,35 |
Overschot/tekort expl. N-1 | € 18.926,57 |
Exploitatie voor toelage | € 7.566,22 |
Exploitatietoelage | € 8.507,19 |
Overschot exploitatie | € 16.073,41 |
Investeringen
Ontvangsten | € 25.904,38 |
Uitgaven | € 14.080,00 |
Invest. voor overboekingen | € 11.824,38 |
Overboekingen | € 3.540,00 |
Invest. eigen fin. boekjaar | € 15.364,38 |
Overschot/tekort invest. N-1 | - € 15.364,38 |
Overschot/tekort investeringen | 0 |
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 13 april 2022 van kerkfabriek St. Lambertus.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022001615 tot en met 2022001714.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 22 april 2022 tot en met 28 april 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 2 mei 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 2 mei 2022.