Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 13/09/2021 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Mark Schoenmaekers namens Bakkershuys 37 BVBA voor het verbouwen, uitbreiden en exploiteren van een bakkerij met bijhorende woonst, met als adres Leopoldstraat 37, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 153X2, 153A3, 153T2 en 153Z2 met inrichtingsnummer 20210503-0120.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en uitbreiden van een handelspand met bijhorende woonst.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

    - Het advies van brandweerzone Kempen van 30 juli 2021 strikt op te volgen en het gemeentebestuur te verwittigen alvorens de gebouwen in gebruik te nemen.

     

     

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen
    • Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen
    • Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten
    • Hoofdstuk 5.45 – Voedingsnijverheid en -handel

    De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen is principieel akkoord met de voorgestelde werken en geeft voorwaardelijk gunstig advies aan de aanvraag met dossiernummer OMV_2021109241, ingediend door Koen Snyers namens Pidpa OPDRAVER betreffende wegenis- en rioleringswerken in Lepelstraat, Dijkbaan en Goorbergenlaan te Vorselaar en Hofeinde te Grobbendonk voor wat betreft de werken op het grondgebied van de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    - Wat het terrein voor de grondverbeteringswerken, als deze kunnen worden aanvaard binnen een agrarisch gebied met ecologische waarde, dient de site volledig te worden hersteld in de vorige staat. De (tijdelijke) werken op de site mogen niet tot gevolg hebben dat het gebied permanente schade oploopt en mogen de ecologische waarde en schoonheidswaarde van het gebied niet blijvend schaden. Het is aangewezen voorwaarden voor landschapsherstel te koppelen aan de vergunning als milderende maatregel.

    - De bemaling mag niet tot gevolg hebben dat de ecologische kwaliteit van het gebied langdurig in het gedrang wordt gebracht of negatief wordt beïnvloed door droogzuiging van de aanpalende ecologisch waardevolle gebieden. De nodige maatregelen moeten getroffen worden om de impact van de werken op de ecologische waarde van de omgeving te vrijwaren en/of te milderen. De werken mogen geen blijvende significant negatieve effecten hebben op de fauna en flora van het gebied in kwestie.

    - De kwaliteit van het ontvangende oppervlaktewater mag niet negatief beïnvloed worden. Het bemalingswater dat geloosd wordt in het oppervlaktewater moet worden belucht om geen verstoring te veroorzaken.

    - De periode van droogzuiging niet langer uit te voeren dan nodig, voor de aanleg van de riolering.

    - Het debiet en de diepte dient afgestemd te worden op de noodzaak van de aanleg van de riolering, zodat er niet meer grondwaterverlaging wordt bekomen dan noodzakelijk.

    - Op de werfgebonden tussentijdse opslagplaats kan enkel uitgegraven bodem worden gestapeld die afkomstig is van één werf of die zal worden gebruikt binnen één werf.

    - De opslag mag geen verontreiniging veroorzaken naar grond of waterbodem. 

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad ter kennisname:

    Artikel 1: Goedkeuring van het addendum bij de samenwerkingsovereenkomst met het Vlaams Energiebedrijf (VEB) en de gemeenten Berlaar en Nijlen om een selectie van het gemeentelijk patrimonium door VEB te laten onderzoeken naar het energetisch en financieel besparingspotentieel en deze mogelijks onder te brengen in een Onderhouds- en Energieprestatiecontract (OEPC) met een Energy Service Company (ESCO). 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Vlaams Energiebedrijf

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de ambtelijke werkgroep vervoerregio Kempen van 23 augustus 2021.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de zonale mobiliteitsraad van 27 augustus 2021. 

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Principieel besluit tot ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact. 

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van het overleg van de projectstuurgroep F103 cluster 7 van 1 juni 2021.

    Artikel 2: Volgende opmerkingen over te maken: 

    In de unieke verantwoordingsnota met betrekking tot het Hoppinpunt station Bouwel werd uitwerking gegeven aan de oversteekplaats Stationlei ter hoogte van het kruispunt met Molendreef en Langedreef. Dit tracé maakt deel uit van de fietsostrade F103. In deze nota wordt een beveiligde oversteekplaats voorzien. Met de komst van de fietsostrade gaan we uit van een verhoogd gebruik door fietsers, speed pedelecs, enz. Het is aangewezen om deze oversteekplaats te verbeteren en mee op te nemen in deze cluster.  Daarnaast werd het uitdoofscenario van station Wolfstee tegengesproken door Infrabel, toch worden er geen investeringen meer voorzien. Het is een gemiste kans om voetgangers en treinreizigers niet mee te voorzien als gebruikers van de fietstunnel, zodat zij op deze manier de overzijde van het perron kunnen bereiken met een aanleg tot aan het perron. De gemeente is voorstander van een gezamenlijke voetgangers- en fietstunnel. Dit zou een enorme verbetering zijn voor de treinreizigers ten opzichte van de huidige situatie. We vragen om te blijven inzetten op deze stationsomgeving en de nodige budgetten te voorzien. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Provincie Antwerpen

  • Artikel 1: In de week van 11 tot 15 oktober 2021 zullen gedurende 1 werkdag aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Berg en Dal, zijnde:
    - Berg en Dal zal afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van de spoorweg
    - het gemotoriseerd verkeer zal omgeleid worden enerzijds via Echelpoel, Binnenheide, N13, anderzijds via N13, Stationlei, Herenthoutse steenweg, Molenstraat en Echelpoel
    - het fietsverkeer kan een kortere omleiding volgen via Echelpoel, Binnenheide en Bergen.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieplan "Grobbendonk - Berg en Dal - afsluiten van de openbare weg" versie 3 van 8 juni 2021.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met als extra voorwaarde opgenomen dat de vooraankondigingsborden ten laatste 7 dagen voor de aanvang van de werken moeten geplaatst worden.

    Artikel 4: Minstens 3 weken voor de start van de werken dient een oranje infobord geplaatst te worden aan het kruispunt N13 met de data van de werken + ter hoogte van Echelpoel/ Berg en Dal.

    Artikel 5: De bewoners van Berg en Dal, Echelpoel en Molenstraat moeten via brief verwittigd worden van de werken en de ermee gepaard gaande verkeershinder. De brief moet vooraf ter goedkeuring bezorgd worden aan het lokaal bestuur Grobbendonk, team Ruimte & Vergunningen. 

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Brandweer post Grobbendonk

    Beleidsdeskundige Communicatie

  • Artikel 1: Op donderdag 23 en vrijdag 24 september 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Meirhoevendreef ter hoogte van huisnummer 2A, zijnde: 
    - van 07.30 uur tot 17.00 uur zal de Meirhoevendreef afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen de Eksterdreef en Vogelkersdreef
    - het verkeer zal omgeleid worden via de N13, Meirendreef en Hügerlaan.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.

    Artikel 3: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden door het team Uitvoering & Onderhoud.

    Artikel 4: De bewoners van de Meirhoevendreef en Eksterdreef zullen schriftelijk verwittigd worden  van de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Brandweer post Grobbendonk

    Beleidsdeskundige Communicatie

  • Artikel 1: De toelating te verlenen om op 17 september 2021 de jaarlikse strapdag te organiseren. 

    Artikel 2: Op 17 september 2021 van 8.45 uur tot 15.15 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, Kerkepad, Kastanjelaan en Nieuwbaan, zijnde:

    - de straat Dorp zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen het kruispunt met de Nieuwbaan en het kruispunt met Kerkepad

    - de straat Kerkepad zal volledig afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer

    - de Kastanjelaan zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen het kruispunt met Kerkepad en het kruispunt met de Nieuwbaan

    - de Nieuwbaan zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen het kruispunt met de Kastanjelaan en het kruispunt met Dorp.

    Artikel 3: Dit artikel geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 4: In de verkeersvrije straten zal een parkeerverbod ingericht worden.

    Artikel 5: Het verkeer zal omgeleid worden via De Wip, Stationlei en Nieuwbaan.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 7: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 8: De bewoners van de afgesloten straten dienen door de school schriftelijk verwittigd te worden van de hinder.

    Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Beleidsdeskundige Communicatie

    Betrokkene

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Het gemeentelijk reglement Bike2School als volgt goed te keuren:

    Artikel 1: De beleidsdeskundige mobiliteit en duurzaamheid wordt voor de gemeente aangeduid als SPOC (single person of contact) voor Bike2School. Zowel IOK, Fairville, scholen als lokale handelaars dienen contact op te nemen met deze persoon met vragen over Bike2School. (Ouders van) deelnemende leerlingen kunnen terecht bij de school of de helpdesk van buck-e met vragen.

    Artikel 2: De gemeente laat lezer(s) plaatsen op de deelnemende scholen zodat leerlingen die op een duurzame manier naar school komen gescand kunnen worden. De lezer(s) worden aangekocht door de gemeente. Ook al worden ze op de eigendom van de deelnemende school geplaatst, blijven de lezers eigendom van de gemeente.
    De gemeente voegt de lezers toe aan de verzekeringspolis nr. 26808127. Er wordt een afstand van verhaal opgenomen ten voordele van de scholen.
    De deelnemende scholen verlenen de gemeente en (onderaannemers van) Fairville toegang tot de school om werken of onderhoud uit te voeren aan de lezer. Het uitvoeren van het onderhoud zal steeds tijdig aangekondigd worden.

    Artikel 3: De gemeente koopt een tag en betaalkaart aan voor elke deelnemende leerling. (Ouders van) leerlingen kunnen een tag en betaalkaart aanvragen via de school. Elke leerling krijgt één tag en één betaalkaart gratis van de gemeente. Bij verlies van een tag, kan een leerling via de school een nieuwe tag aanvragen; er wordt dan 6 euro aangerekend via de schoolfactuur. Bij verlies van een betaalkaart, kan een leerling via de school een nieuwe betaalkaart aanvragen; er wordt dan 4 euro aangerekend via de schoolfactuur. Scholen storten jaarlijks de inkomsten voor vervanging van tags en/of betaalkaarten door aan de gemeente op rekeningnummer BE42 3200 6474 5954.

    Artikel 4: Leerlingen worden dagelijks (in de ochtend) gescand als ze met hun tag langs de scanzone passeren. De scanzone zal door de gemeente duidelijk gemarkeerd worden op de speelplaats. Leerlingen mogen zich laten scannen als ze die ochtend op een duurzame manier naar school komen. Onder “duurzaam naar school komen” wordt in het kader van dit project uitsluitend verstaan:
    – het hele traject van thuis tot de schoolpoort te voet afleggen;
    – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de fiets afleggen;
    – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de step afleggen;
    – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met het openbaar vervoer afleggen;
    – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de schoolbus afleggen;
    – of een combinatie van bovenstaande vervoersmiddelen.

    Volgende verplaatsingen vallen bijgevolg niet onder “duurzaam naar school komen” in het kader van dit project:
    – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de auto afleggen (al dan niet carpoolend);
    – een deel van het traject van thuis tot de schoolpoort met de auto afleggen.
    In deze gevallen mogen de leerlingen zich in de ochtend niet laten scannen.

    Artikel 5: Elke scan van de tag van de leerling levert één punt op. De punten worden omgezet in de virtuele munt “buck”. 1 buck heeft een waarde van 0,1 euro. Leerlingen kunnen deze bucks aan de hand van de bijhorende betaalkaart besteden bij deelnemende partners. De lijst van deelnemende partners kunnen leerlingen terugvinden via de buck-e app alsook via de website www.grobbendonk.be.
    De gemeente legt de omzetting van punten naar bucks als volgt vast:
    – standaard krijgt een leerling 1 buck per 2 punten. Een leerling moet dus 2 dagen duurzaam naar school komen om 1 buck te verdienen;
    – in afwijking daarvan, krijgt een leerling tijdens de hierna vermelde campagneweken 1 buck per 1 punt. Een leerling moet dus 1 dag duurzaam naar school komen om 1 buck te verdienen in de volgende periodes :
    – van 17 tot en met 24 september 2021: startcampagne en week van de mobiliteit;
    – van 10 tot en met 14 januari 2022: campagne gelinkt met helm op fluo top;
    – van 21 tot en met 25 maart 2022: lentecampagne;
    – van 9 tot en met 13 mei 2022: wedstrijdcampagne.

    Artikel 6: Deelnemende leerlingen kunnen hun gespaarde bucks besteden bij deelnemende partners aan de hand van de betaalkaart. Partners die interesse hebben om deel te nemen aan het project, dienen zich aan te melden bij de onder artikel 1 vernoemde contactpersoon van de gemeente. De gemeente kan de partner vervolgens toevoegen aan het systeem.
    De deelnemende partner kan na uitnodiging de applicatie om betaalkaarten te scannen, downloaden op een tablet of smartphone. Maandelijks zullen de gespendeerde bucks via het systeem aan de deelnemende partner uitbetaald worden.
    Deelnemende partners zijn in de mogelijkheid om het project extra te ondersteunen door middel van sponsoring die volgende vorm aanneemt:
    De deelnemende partner kan ervoor kiezen om maar een deel van het bedrag dat de deelnemende leerling verschuldigd is, aan te rekenen. Een item kost bv. 1 euro of 10 bucks. De partner kan de leerling een voordeel/korting toekennen door bv. maar 5 bucks aan te rekenen. Op die manier kan de leerling meer besteden met de gespaarde bucks.
    Partners die interesse hebben om het project extra te ondersteunen op bovenstaande wijze van sponsoring, nemen contact op met de onder artikel 1 vernoemde contactpersoon van de gemeente. De gemeente zal deze partners in haar communicatie over het project extra in de kijker zetten.

    Artikel 7: Door deelname aan het project zal de betrokken partner gebonden zijn aan de bepalingen van onderhavig reglement.
    De gemeente brengt alle bij Bike2School betrokken partijen op de hoogte van dit reglement via een communicatiemiddel dat het meest geschikt is voor de betrokken partij.

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan JH Lido om Totally Radical te organiseren op 2 oktober 2021 van 21.00 uur tot 03.00 uur. 

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de adviezen en richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: De organisatie dient rekening te houden met de maximumcapaciteit van 500 personen (wegens coronamaatregelen) van het gemeenschapscentrum op voorwaarde dat zij zich houden aan de opgelegde voorwaarden inzake brandveiligheid. De organisatie dient hier actief op te controleren.

    Artikel 5: Een afwijking van de geluidsnormen luider dan 85dB(A)L, maar stiller dan 95dB(A)L toe te staan voor het evenement Totally Radical op 2 oktober 2021 van 21.00 uur tot 03.00 uur in GC De Volle Vaart, tot maximum 03.00 uur. Deze afwijking toe te staan op voorwaarde dat:

    - het geluidsvolume gedurende de activiteit wordt gemeten;

    - het gemeten geluidsvolume zichtbaar is voor de persoon die het volume bedient.

    Artikel 6: De organisatie toestemming te verlenen voor het schenken van alcohol op voorwaarde dat zij zich houden aan de wetgeving inzake geen alcoholische dranken te serveren aan -16-jarigen en geen sterke dranken aan -18 jarigen. De organisatie dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team HRM & Secretariaat

    Noodplanning

    Brandweerpost Grobbendonk

    Politie Zone Neteland

    Organisator: JH Lido

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Chiro Bouwel om Mosselfeesten Chiro te organiseren op 2 oktober 2021 van 16.00 uur tot 21.00 uur en 3 oktober 2021 van 11.00 uur tot 19.00 uur. 
    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 4: De goedkeuring te geven voor het logistiek ondersteunen van 2 voorzettogen, 4 nadars, 160 stoelen en 20 tafels.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Noodplanning
    Organisator
    Brandweer post Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring voor de vorming “Maak van leren lezen een succesverhaal” op zaterdag 2 oktober 2021 om 10 uur in de bibliotheek. De vorming wordt gegeven door een spreker van vzw LetterErf. Het bibteam voorziet een voorlees- en knutselsessie voor de kinderen van de deelnemende ouders.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Huis van het kind

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van een gratis filmvoorstelling op donderdag 21 oktober 2021 (The mule), 18 november 2021 (Like Father, like son) en 16 december 2021 (The man who knew infinity) om 14u in de bib van Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

Team Zorg en Gezondheid

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord om voor de opgelijste vrijwilligers onder de 65 jaar die dit wensen van woonzorgcentrum De Wijngaard en het lokaal dienstencentrum een griepvaccin te voorzien dit najaar, gezien zij voor hun opdracht in nauw contact dienen te treden met kwetsbare ouderen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team HRM

    Directeur woonzorgcentrum

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkenen van het adres Timmermanslei 14, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkenen

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Betrokkene, geboren te Nowy Dwor Mazowiecki/Polen op 28 maart 1999 ambtshalve af te voeren van het adres Tulpstraat 13, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

Team Welzijn

Team HRM

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leden managementteam

    Team HRM & Secretariaat

  • Artikel 1: Vastlegging van volgende data voor de feestdagenregeling en sluitingsdagen 2022:

    Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2022

    zaterdag 1 januari 2022

    Nieuwjaar

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    zondag 2 januari 2022

     

    2de Nieuwjaarsdag

    sporthal gesloten

     

    bijkomende FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 16 april 2022

    zaterdag voor Pasen

    sporthal open

    bib gesloten

    recyclagepark open

    collectieve sluiting

    art. 21 AR

    zondag 17 april 2022 

    Pasen

     

    sporthal gesloten

    wettelijke FD

    maandag 18 april 2022

    Paasmaandag

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    zondag 1 mei 2022

    Feest van de Arbeid

    sporthal gesloten

     

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    donderdag 26 mei 2022

    OH Hemelvaart

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 4 juni 2022

    zaterdag voor Pinksteren

    sporthal open

    bib gesloten

    recyclagepark open

    collectieve sluiting

    art. 21 AR

    zondag 5 juni 2022

    Pinksteren

     

    sporthal gesloten

    wettelijke FD

    maandag 6 juni 2022 

    Pinkstermaandag

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    vrijdag 10 juni 2022

    Personeelsuitstap 2022

    alle diensten gesloten

    dienstvrijstelling art.362 RPR

    maandag 11 juli 2022

    Feest Vlaamse Gemeenschap

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    donderdag 21 juli 2022

    Nationale Feestdag

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    maandag 15 augustus 2022

    OLV Hemelvaart

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD art.261 RPR

    dinsdag 1 november 2022

    Allerheiligen

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    woensdag 2 november 2022

    Allerzielen

    dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn

    alle diensten gesloten vanaf 12u

    dienstvrijstelling

    art. 361 RPR

    vrijdag 11 november 2022

    Wapenstilstand

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    dinsdag 15 november 2022

    Dag van de Dynastie

    alle diensten gesloten

    bijkomende FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 24 december 2022

    dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn 

    sporthal, bib en recyclagepark gesloten vanaf 12u

    dienstvrijstelling

    art. 361 RPR

    zondag 25 december 2022

    Kerstmis

    sporthal gesloten

     

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    maandag 26 december 2022

    2de Kerstdag

    Alle diensten gesloten

    bijkomende FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 31 december 2022

    dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn  

    sporthal, bib en recylagepark gesloten vanaf 12u

    dienstvrijstelling

    art. 361 RPR

    • sluiting bibliotheek zaterdag voor Pasen en zaterdag voor Pinksteren
    • sluiting sporthal van 27 juni 2022 t.e.m. 3 juli 2022 wegens jaarlijks onderhoud
    • sluiting sporthal tijdens de zomerperiode van 4 juli 2022 t.e.m. 31 juli 2022 wegens jaarlijks verlof toezichters (collectieve sluiting art. 21 AR).
    • jaarlijkse zomervakantie gemeentelijke basisscholen met de hieraan gekoppelde jaarlijkse verlofperiode van 15 juli 2022 t.e.m. 14 augustus 2022 van de op deze locaties tewerkgestelde poetsmedewerkers (collectieve sluiting art. 21 AR).

    Artikel 2: Deze data te publiceren in het gemeentelijk infoblad en tevens op de website te plaatsen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken

    Clusterverantwoordelijke Omgeving

    Clusterverantwoordelijke Vrije tijd

    Teamleider team Ruimte & Vergunningen

    Teamleider team Uitvoering & Onderhoud

    Teamleider team Mens & Welzijn

    Teamleider team Vrije tijd

    Dienstleider Bibliotheek

    Teamleider team Informatie & Communicatie

    Teamleider team HRM & Secretariaat

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIN/2021/087 en de raming voor de opdracht “Interieuropdracht - architectuuropdracht gelijkvloers gemeentehuis: inrichting onthaal en gespreksboxen.”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 28.500,00 incl. btw.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:

    - ARCHITECTENBUREAU SELS BV BVBA, Weidestraat 3 te 2440 Geel;

    - ARCHITECTENBUREAU ARDESC BV BVBA, Molenstraat 31, Bus 1 te 2490 Balen;

    - West Architectuur, Tramstraat 8 te 2260 Westerlo.

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 4 oktober 2021 om 12.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000214/MJP000348).

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021003602 tot en met 2021003644.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 13 september 2021.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 3 september 2021 tot en met 9 september 2021.


Publicaties