Mon 25/08/2025 - 09:00 Raadzaal
De notulen van het college van 14 en 18 augustus 2025 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Artikel 1: Kennisname van de klacht inzake het niet overschrijden van de betalingstermijn van facturen.
Artikel 2: Een gemotiveerd antwoord zal worden opgemaakt en ten laatste op het college van burgemeester en schepenen van 9 september 2025 ter goedkeuring worden geagendeerd alvorens te verzenden naar ABB.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van de brief van de gouverneur van 21 augustus 2025 houdende het antwoord op de anonieme klacht over "het gemeenteraadsbesluit van 26 juni 2025 inzake ‘Verkoop/aankoopbelofte bouwgrond Schoolstraat – goedkeuring’".
Artikel 2: Kennisname van de conclusie van de gouverneur dat de klacht ongegrond is en geen aanleiding geeft tot een toezichtmaatregel (vernietiging).
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Jarne Van Der Elst wonende te Warme Handstraat 9 te 2280 Grobbendonk voor het bouwen van een tuinberging en de aanleg van bijhorende verharding rondom de tuinberging, met als adres Warme Handstraat 7. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 79L.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een tuinberging en de aanleg van bijhorende verharding rondom de tuinberging.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
• Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
• Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
• Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• Voor het aanleggen van verharding op het openbaar domein dient voorafgaandelijk de toestemming te worden bekomen van het college van burgemeester en schepenen door een schriftelijke aanvraag in te dienen.
• Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 DLB.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Studiebureau Verhaert & CO namens de heer Lucas Van der Donck en Maria Michielsen.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bijstellen van een verkaveling.
De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:
Lasten:
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 20 augustus 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Geert Op De Beeck en mevrouw Karin Smans voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Droomland 13A, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 57Z6 en 57S6 met inrichtingsnummer 20250805-0014.
Volgende rubriek worden in akte genomen:
53.2.1° - Aktename
het uitvoeren van een tijdelijke bemaling voor het plaatsen van een kelder met een netto opgepompt volume van maximaal 29.830 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
• Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest
• Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s
• Hoofdstuk 4.9 – Energieplanning en energieaudits
• Hoofdstuk 4.10 – Emissies van broeikasgassen
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Van De Poel & Pinoy. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college merkt wel op dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_ 2024040297 van 8 februari 2021 ten strengste moeten nageleefd worden.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Van De Poel & Pinoy, Hoogstraat 86 te 2580 Putte via pieter@notarisvandepoel.be
Artikel 1: Goedkeuring van de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst tussen de Bosgroep Kempen Noord en het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Invullen en ondertekenen van de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte en Vergunningen
Bosgroep Kempen Noord
Artikel 1: Aan betrokkene toelating te verlenen om het openbaar domein, met name het deel tussen het tuinpad (aangeduid in fluogeel op bijgevoegd plan) en de straat ter hoogte van perceel Pater Voordeckersstraat 14, te verharden op voorwaarde dat aan volgende voorwaarden voldaan wordt:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Betrokkene
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan VVA_20250619_25198084 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met de werken ter hoogte van huisnummer 51 - uitvoerperiode van 25 tot en met 29 augustus 2025.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Herstel van het openbaar domein met in het bijzonder het voetpad wordt nauwlettend opgevolgd door het lokaal bestuur. Pas na goedkeuring kan de werfzone worden vrijgegeven.
Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Wyre
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20250729_25202685 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De effectieve uitvoering van de werken dient vooraf afgestemd te worden met het gemeentebestuur Grobbendonk.
Artikel 3: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Pidpa en Proximus.
Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Wyre
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20250107_25176624 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 397195 - DNW 20319370 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een signalisatievergunning kan aangevraagd worden voor uitvoering in een schoolvakantie. Mocht dit niet mogelijk blijken dan mag er enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 15.00 uur.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius
Artikel 1: Van 5 tot en met 12 september 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Boudewijnstraat ter hoogte van huisnummers 2 - 2A, zijnde:
Artikel 2: Er moet te allen tijde op het fietspad minimum 1,50m vrije doorgang behouden blijven zodat voetgangers en fietsers veilig door kunnen.
Artikel 3: Van 5 tot en met 12 september 2025 zal in de Waterwinningsstraat tegenover Leopoldstraat 133 een koppelput gegraven worden in de berm. Dit veroorzaakt geen hinder voor het verkeer.
Artikel 4: Van 5 tot en met 12 september 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Leopoldstraat ter hoogte van huisnummer 93, zijnde:
Artikel 5: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 6: Bijkomend wordt een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd respectievelijk met de borden C35 en C43.
Artikel 7: Fietsers moeten afstappen om over het voetpad de werfzone te passeren.
Artikel 8: Voetgangers en fietsers moeten te allen tijde veilig door kunnen.
Artikel 9: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).
Artikel 10: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers en D1c-bord verplicht links aanhouden.
Artikel 11: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers.
Artikel 12: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 13: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 14: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 15: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 16: In de Leopoldstraat en Boudewijnstraat mag enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 15.00 uur. Bijkomend mag er op woensdag niet gewerkt worden tussen 12.00 uur en 13.00 uur.
Artikel 17: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 18: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.
Artikel 19: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 20: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing voor de leegstaande woning gelegen Leopoldstraat 45A te 2280 Grobbendonk volgens kadaster gelegen afdeling 1 sectie B nr. 193M, is ontvankelijk en gegrond.
Het college van burgemeester en schepenen beslist dat de aangevraagde vrijstelling van de leegstandsheffing voor niet-vergunningsplichtige renovatiewerken kan verleend worden voor één jaar.
Dit heeft tot gevolg dat er voor bovenvernoemd pand geen leegstandsheffing verschuldigd is voor het aanslagjaar 2025.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest Sparrenlaan van 20 augustus 2025 14.00 uur tot 21.00 uur.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven namelijk:
De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is. De organisator volgt de waarschuwingsfase van Agentschap Natuur en Bos op. Bij fase oranje of rood verhoogt de organisator het aantal brandbestrijdingsmiddelen.
Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te leven zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 6: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 6 jaar Zomerbar Lambert - laatste weekend dat aanvangt 30 augustus 2025 21.00 uur en eindigt op 31 augustus 2025 01.00 uur te Zomerbar Lambert.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op De (luide) muziek is van het begin tot het einde van het evenement tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement:
Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 6 jaar Zomerbar Lambert - laatste dag dat aanvangt 31 augustus 2025 15.00 uur en eindigt op 31 augustus 2025 18.00 uur te Zomerbar lambert.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op De (luide) muziek is van het begin tot het einde van het evenement tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement:
Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Opnames nieuwe realistische fictiereeks dat aanvangt 1 september 2025 13.30 uur en eindigt op 1 september 2025 20.30 te Den Herberg/ kasteelhoeve.
Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen voor erfgoed strikt op te volgen, namelijk:
■ Voorafgaandelijk aan de filmopnames en uiterlijk 48u voor de start van de voorbereidende werkzaamheden dient er een ontegensprekelijke plaatsbeschrijving opgemaakt te worden door de gemeente. Het productiehuis wordt gevraagd om goedkeuring te verlenen op de plaatsbeschrijving.
■ Eventuele schade aan infrastructuur, erfgoed- of natuurelementen zal hersteld worden, en dit met een identiek materiaal, door het Productiehuis.
■ Natuur en rust respecteren, geen geluidsoverlast.
■ De voorbereidende werkzaamheden en filmopnamen gebeuren onder de verantwoordelijkheid van het productiehuis. Noch VMM, Erfgoed, of VLM dragen hierin verantwoordelijkheid.
■ Er mogen geen materialen worden verwijderd.
■ De economische activiteiten van de Molenaar zullen niet stoppen voor de opnames. Dat betekent dat de molen zal draaien (en geluid zal maken), en klanten en leveranciers vlot tot bij hem moeten kunnen geraken.
■ Den Herberg kan geen hinder ondervinden van de opnames. Voor deze opengaat op 2 september 2025 moet de site hersteld zijn.
■ Alle afval moet opgeruimd worden en meegenomen worden door de productie.
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen voor mobiliteit strikt op te volgen, namelijk:
■ De bermstroken ter hoogte van de dreefbomen (Watermolenweg, toegangsdreef, kasteelhoeve) zijn vrij te houden van verkeer.
■ Verkeer: personeel dient zo veel mogelijk samen te rijden of te carpoolen - er is slechts parkeermogelijkheid voor 8 wagens en 2 bestelwagens – zie plan “Grobbendonk – Kasteelhoeve – Parking). Verder moet gewerkt worden met laden en lossen.
■ Andere wagens kunnen zich parkeren op parking Troon of Vaartkom - zie plan “parkeren in Grobbendonk centrum (en afgezet worden). Van daaruit zijn volgende mobiliteitsoplossingen:
■ Het aantal wagens aan de Kasteelhoeve beperkt zich tot het aantal wagens in de aanvraag. De Kasteelhoeve kan niet gebruikt worden als een privéparking. Elke wagen blijft onder de 3,5 ton.
■ De economische activiteiten van de Molenaar zullen niet stoppen voor de opnames. Dat betekent dat de molen zal draaien (en geluid zal maken), en klanten en leveranciers vlot tot bij hem moeten kunnen geraken. Hier kan dus ook niet geparkeerd worden.
Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest BBQ Oude Steenweg van 6 september 2025 16.00 uur tot 22.00 uur in TC De Chalet.
Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te leven zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 4: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Betrokkene, geboren in België te Lier op 22 februari 1958, ambtshalve in te schrijven op het adres Herentalse steenweg 59 001, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Artikel 1: Goedkeuring van de samenstelling van het CPBW.
Artikel 2: Goedkeuring van de beschrijving van taken en rollen voor de leden van het CPBW.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025009449 tot en met 2025010275.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 15 augustus 2025 tot en met 21 augustus 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 25 augustus 2025.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 25 augustus 2025.