Terug
Gepubliceerd op 19/12/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 11/12/2023 - 17:00 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Financieel Management

      • Reglement liftbus - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

        Het reglement aangaande de liftbus, zoals goedgekeurd door de raad van maatschappelijk welzijn op 17 november 2020, wordt opgeheven vanaf 1 januari 2024.

        Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP HET REGLEMENT WORDT TOEGEPAST

        Met ingang van 1 januari 2024 en eindigend op 31 december 2025 geldt dit reglement met betrekking tot het gebruik van de liftbus.

        Voorwaarden tot gebruik van de liftbus:

        1. De liftbus kan gebruikt worden door personen met zorg- en ondersteuningsnood voor wie mobiliteit een probleem is.
        2. Zowel voor activiteiten van het dienstencentrum als van welzijnsvereniging De Wijngaard krijgt het gebruik van de liftbus prioriteit. De chauffeur van de bus bij deze activiteiten is ofwel een personeelslid van het lokaal bestuur Grobbendonk of een vrijwilliger die geregistreerd is bij het lokaal dienstencentrum of de welzijnsvereniging. Voor de activiteiten van het lokaal dienstencentrum kan aan de personen die gebruik maken van de liftbus voor de activiteit een kleine vergoeding worden gevraagd, die voorafgaand wordt bekendgemaakt.
        3. Andere woonzorgcentra gelegen op het grondgebied van de gemeente kunnen wekelijks gebruik maken van de liftbus op een vaste, in onderling overleg tussen de dienstencentrumleider en de directeur van het woonzorgcentrum bepaalde, voor- of namiddag.
        4. De liftbus kan gebruikt worden voor het vervoer van een bewoner van een woonzorgcentrum op het grondgebied van de gemeente Grobbendonk naar een consultatie of een sociale of culturele activiteit. Een vrijwilliger of familielid staat in voor het vervoer.
        5. Externe organisaties die de in punt 1 beschreven doelgroep beogen, kunnen gebruik maken van de liftbus na reservering. Deze organisaties dienen een band te hebben met het lokaal bestuur Grobbendonk.
        6. De organisator van een door de gemeente Grobbendonk gesubsidieerd evenement of partner van het lokaal bestuur, kan gebruikmaken van de liftbus. Deze organisator dient zelf voor een chauffeur te zorgen en levert de bus terug in met een volle brandstoftank.
        Procedure:
        1. Het woonzorgcentrum uit punt 3 en de externe organisatie uit punt 5 zorgen zelf voor een bevoegde chauffeur die een afspraak maakt om een demonstratie en een toelichting van de rolstoellift te komen volgen.
        2. Individuele personen zorgen ofwel zelf voor een chauffeur of kunnen beroep doen op één van de vrijwilligers die aangesloten zijn bij het lokaal bestuur Grobbendonk. Indien er geen chauffeur beschikbaar is, kan het vervoer niet worden uitgevoerd. De individuele gebruikers moeten voldoen aan de inkomensvoorwaarden van Mobitwin. Een begeleider reist gratis mee. De kilometerstand vanaf de woonplaats wordt voor en na de rit genoteerd en doorgegeven aan de medewerker van het lokaal dienstencentrum.
        3. De reservering gebeurt ten minste 3 werkdagen voor de geplande rit. Reserveren kan telefonisch tijdens de kantooruren op tel. 014/50 81 10 of per mail via info.ldc@grobbendonk.be. De dienstencentrumleider of zijn/ haar afgevaardigde beoordeelt de aanvraag en geeft de goedkeuring tot het gebruik.
        4. De sleutel wordt na afspraak opgehaald en teruggebracht naar het lokaal dienstencentrum of welzijnsvereniging De Wijngaard.
        5. Tanken, onderhoud en bezoek aan de autokeuring gebeurt door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk, uitgezonderd op vlak van tanken bij het vervoer zoals beschreven in punt 6.
        6. Huisdieren zijn niet toegelaten, met uitzondering van assistentiehonden.
        7. In de bus is het verboden te roken, eten en drinken.
        8. De liftbus mag enkel gebruikt worden voor het doel waarvoor ze werd uitgeleend.
        9. De liftbus wordt teruggebracht in de staat zoals ze werd meegegeven. De organisatie of persoon die de bus gebruikt, is verantwoordelijk voor beschadigingen aan de bus tijdens de uitleenperiode. Indien er een beschadiging is, wordt dit onmiddellijk telefonisch gemeld aan de dienstencentrumleider.

        Artikel 3: DE VERGOEDING IS VERSCHULDIGD DOOR

        De persoon die reserveerde.

        Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

        Vervoer van een bewoner van een woonzorgcentrum op het grondgebied van Grobbendonk naar een consultatie of een sociale of culturele activiteit € 10,00
        Organisaties uit punt 5 van de procedure € 2,00 per rit
        Individuele gebruikers Een kilometervergoeding gelijk aan de tarieven van Rolmobiel.

        Artikel 5: WIJZE VAN INNING

        Het bedrag dient betaald te worden bij het afhalen van de sleutel van de bus.

        Artikel 6: SANCTIES

        De samenwerking wordt onmiddellijk stopgezet bij het niet naleven van het reglement.

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda raad voor maatschappelijk welzijn

        Goedgekeurd

        De raad voor maatschappelijk welzijn aansluitend op de gemeenteraad bijeen te roepen op 19 december 2023 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Raad voor maatschappelijk welzijn 21 november 2023 - notulen - goedkeuring
        2. Team Welzijn: Participatie voedselhub in de Kempen (Foodsavers) - goedkeuring
        3. Team Financieel Management: Reglement liftbus -goedkeuring
        4. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling
  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • VB 4 december 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het vast bureau van 4 december 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Zelfstandige groepering WZK Dienstverlening ZG - stuurgroep - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de stuurgroep van 28 maart 2022 en 25 september 2023 van de zelfstandige groepering WZK Dienstverlening ZG.

      • Besluiten algemeen directeur OCMW - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur OCMW.

      • Raad van bestuur van de Welzijnsvereniging - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde notulen raad van bestuur van de Welzijnsvereniging.

    • Team HRM

      • Voorstel JAP 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het bijgevoegd jaaractieplan 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Preventieadviseur IOK

        Leden van het managementteam

        Teamleiders

      • RPR - het omzetten van verlofdagen naar ziektekredietdagen voor statutaire medewerkers - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Principiële goedkeuring voor het omzetten van verlofdagen naar ziektekredietdagen onder bepaalde voorwaarden.

        Artikel 2: Mits akkoord van het vast bureau, wordt dit punt geagendeerd op het overleg met de vakorganisaties.

        Artikel 3: Deze wijzigingen worden toegevoegd als par. 4 bij art. 268 van de rechtspositieregeling Gemeente & OCMW.
        Huidige paragrafen 4 tot en met 7 worden aangepast naar par. 5 tot en met 8.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team HRM
    • Team Financieel Management

      • Debiteurenbeheer OCMW: openstaande schuld oninbaar verklaren wegens proces-economische redenen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring verlenen voor het oninbaar stellen van de openstaande schuld wegens proces-economische redenen (bijlage 1) voor een totaal bedrag van 0,80 euro: 2023/0634.

      • Bestellijsten van 11 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 11 december 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 11 december 2023.

      • Kosten van 1 december 2023 tot en met 7 december 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 1 december 2023 tot en met 7 december 2023.

      • Opbrengsten van 2023001058 tot en met 2023001077 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023001058 tot en met 2023001077.