Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 16/12/2024 - 13:30 Collegezaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Charlotte Verhaert namens de heer Hendrik Van Roey, Charlotte Verhaert namens de heer Maria Van Roey, Charlotte Verhaert namens mevrouw Maria Van Roey Annie en Charlotte Verhaert namens de heer Patrick Van Roey. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

    -          Het verkavelen van een perceel in 2 loten voor open bebouwing.

    De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

    -          De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

    • o Fluvius van 25 september 2024;
    • o Agentschap voor Natuur en Bos van 31 oktober 2024;
      • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 24-213775.
      • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 3.100 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
      • De resterende bosoppervlakte van 1.142 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
      • De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
      • De bosbehoudsbijdrage van € 17.360.00 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
    • Pidpa Drinkwater van 10 september 2024.

    -          Bijgevoegde, aangepaste, stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.

    -          De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

    -          De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

    -          De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    -          Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    -           De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Lasten:

    -          De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

    -          Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Het college beslist:

    - de woning, gelegen Sperwerlaan 23 en kadastraal gekend afd. 1 sectie c perceelnummers 21 m en 21 t in het vergunningenregister op te nemen voor wat betreft de toestand vastgesteld op basis van de door de aanvrager aangeleverde plannen, zoals gevoegd bij deze beslissing. 

    - de constructie, gelegen Sperwerlaan 25 en kadastraal gekend afd. 1 sectie C perceelnummers 21 k en 21 t in het vergunningenregister op te nemen wat betreft de toestand vastgesteld op basis van de door de aanvrager aangeleverde plannen, zoals gevoegd bij deze beslissing. De constructie bezit een recreatieve verblijfsfunctie.  

     - de garage (5,7 m x 3,4 m) en kadastraal gekend afd. 1 sectie C nr. 21 l in het vergunningenregister op te nemen voor wat betreft de toestand vastgesteld op basis van de door de aanvrager aangeleverde plannen, zoals gevoegd bij deze beslissing. 

     - de garage (12 m x 4,5 m) afd. 1 sectie C nr. 21 n niet in het vergunningenregister op te nemen. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Aanvrager

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van agentschap Wonen Vlaanderen, wooninspectie Antwerpen.

    Artikel 2: De gemeente sluit zich aan bij de herstelvordering.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Wooninspectie

    Agentschap Wonen in Vlaanderen

    Parket van de Procureur des Konings - Bolivardplaats 20 bus 2 te 2000 Antwerpen

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 2 dennen, 3 sparren en 1 lijsterbes op het perceel Hermeslaan 33, kadastraal gekend als 1/C/67Y22. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 hoogstammige inheemse bomen op het perceel 1/C/67Y22, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1De vermelde tekortkomingen op de bepalingen van de overeenkomst, hier in bijlage 20241125_PV ingebrekestelling_02947352, te weten het niet nakomen van gemaakte afspraken, worden hierbij vastgesteld; deze vaststelling geldt als proces-verbaal. Een afschrift hiervan zal onmiddellijk bij ter post aangetekende brief aan de concessiehouder worden toegezonden.

    Artikel 2: De beschreven tekortkomingen worden beschouwd als een aanzienlijke tekortkoming bij de uitvoering van de concessie omschreven in artikel 9 van de concessieovereenkomst. 

    Artikel 3: De concessiehouder dient zonder verwijl zijn tekortkomingen te herstellen en zijn contractuele verplichtingen na te komen, zijn diensten naar behoren uit te voeren en zich in regel te stellen met de afspraken gemaakt met het bestuur en de samenwerking te optimaliseren tegen uiterlijk 31 januari 2025.

    Tevens wordt de concessiehouder formeel uitgenodigd op een minnelijke bespreking op het gemeentehuis in Grobbendonk teneinde een duidelijk actieplan af te spreken zodat de uitbating en samenwerking verbeterd kan worden.

    Artikel 4: De gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht voor om de overeenkomst eenzijdig en zonder enige opzeg of schadeloosstelling te verbreken overeenkomstig artikel 9 van de concessieovereenkomst of de niet verlenging van de concessie overeenkomstig artikel 7 van de concessieovereenkomst.

    Artikel 5: De concessiehouder kan bij ter post aangetekende brief, te verzenden binnen de 15 kalenderdagen volgend op de postdatum van het toezenden van dit proces-verbaal, zijn verweermiddelen doen gelden. Een stilzwijgen na die termijn geldt als een erkenning van de vastgestelde feiten. Het niet meedelen van (gerechtvaardigde) verweermiddelen en het niet deelnemen aan de minnelijke bespreking kan aanleiding geven tot het nemen van de maatregelen zoals beschreven in artikel 4 van onderhavige ingebrekestelling. 

    Een eventuele beslissing om tot voormelde maatregelen over te gaan zal bij ter post aangetekende brief worden bekendgemaakt. 

  • De beslissing van de burgemeester van 9 december 2024 wordt bekrachtigd als volgt:

    De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 5 november 2024 houdende goedkeuring van een tijdelijk verkeersreglement voor de eindejaardsdrink wordt herroepen en aangepast als volgt:

    Artikel 1: Van zaterdag 14 december 2024 - 07.00 uur tot zondag 15 december 2024 - 02.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het Astridplein, zijnde:
    - de toegang tot het Astridplein wordt verboden vanaf de kruispunten Schransstraat - Astridplein, Bergstraat - Quinten Matsyslaan en Boudewijnstraat - Astridplein.
    Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:

    • een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"
      • aan het kruispunt Astridplein/Schransstraat
      • aan het kruispunt Bergstraat/Quinten Matsyslaan
      • aan het kruispunt Astridplein/Boudewijnstraat
    • een afzethek met dagslapers, F45-bord (doodlopende straat), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en onderbord M3 "uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A"
      • aan het kruispunt Melkerijstraat/Schransstraat
      • aan het kruispunt De Vriesstraat/Schransstraat
      • aan het kruispunt Wijngaardstraat/Schransstraat
      • aan de rotonde Vaartkom/Boudewijnstraat
      • aan het kruispunt Leopoldstraat/Bergstraat

    Artikel 4: De te volgen omleidingen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan met F41-omleidingspijlen:

    • Omleiding tussen Vorselaar en Bouwel, in beide richtingen, via wijk 't Schrans
    • Omleiding tussen Pulle en Vorselaar via Nijverheidsstraat - Vorselaarse baan en Wijngaardstraat
    • Omleiding tussen Bouwel en Pulle via Vaartkom - Eikenlei - Van Craeyenhemstraat - Rubensstraat en Hendrik Consciencestraat.
    • Omleiding vanuit Bergstraat via Quinten Matsyslaan en Vaartkom

    Artikel 5: De knips in de wijk 't Schrans zullen voor deze gelegenheid verwijderd worden.

    Artikel 6: De noordkant van het Astridplein, van huisnummer 38 tot 54, wordt afgesloten voor het verkeer vanaf vrijdag 13 december 2024 - 18.00 uur. Hiervoor wordt een afzethek gezet met dagslapers, C3-bord (verboden toegang voor iedere bestuurder in beide richtingen) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van huisnummer 38.

    Artikel 7: Van zaterdag 14 december 2024 - 07.00 uur tot zondag 15 december 2024 - 02.00 is het verboden te parkeren op gans het Astridplein met E3-borden, met uitzondering van de openbare parkings aan de bibliotheek tussen de kerk en de werfzone Astridplein 13-15.

    Artikel 8: De paaltjes aan de inrit van de parking kant kerk moeten verwijderd worden.
    Artikel 9: De huidige in- en uitrit van de parking wordt dichtgezet met nadars/polgards voorzien van dagslapers.

    Artikel 10: Bijkomend is het vanaf donderdag 12 december 2024 verboden te parkeren aan de noordkant van het Astridplein, parkeerplaatsen ter hoogte van huisnummers 52-54 aan beide zijden van de straat voor het leveren van materialen.

    Artikel 11: Er dienen voldoende nadars/polgards geleverd te worden om de straten en gedeelte parking volledig te kunnen afsluiten en te vermijden dat gemotoriseerd verkeerd gemengd kan worden met bezoekers van het evenement.

    Artikel 12: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

    Artikel 13: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Van 6 tot en met 17 januari 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kabienstraat en de Bouwelse steenweg, zijnde: 

    Artikel 2: Het fiets- en voetpad ter hoogte van Bouwelse steenweg 10-12 worden volledig afgesloten met afzethekken met D1c-bord (verplicht links aanhouden) en oranje bord "voetgangers hier oversteken".

    Artikel 3: De werfzone langsheen de Bouwelse steenweg wordt zijdelings afgezet met sergeanten met dagslapers

    Artikel 4: Aan het zebrapad ter hoogte van Bouwelse steenweg huisnummer 14 wordt een oranje bord gezet "voetgangers hier oversteken".

    Artikel 5: Het zebrapad op de Bouwelse steenweg ter hoogte van huisnummer 23 wordt afgezet met een afzethek met dagslapers en omleidingspijlen voor de voetgangers zodat voetgangers dit zebrapad niet kunnen gebruiken.

    Artikel 6: Op de Bouwelse steenweg zal een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd worden met C43-borden.

    Artikel 7: Fietsers worden omgeleid via de Dennenlaan, Timmermanslei en Pallieterdreef naar de Kabienstraat. Hiervoor wordt aan het kruispunt Bouwelse steenweg/Dennenlaan een C11-bord gezet ( verboden toegang voor bestuurders van rijwielen) met dagslaper en onderbord “150m” en pijl voor de fietsomleiding. Voor de verdere fietsomleiding worden de nodige pijlen gezet.

    Artikel 8: In de Kabienstraat wordt een parkeerverbod ingericht aan beide zijden van de straat met E3-borden.

    Artikel 9: In de Kabienstraat wordt enkelrichtingsverkeer ingevoerd tussen de Bouwelse steenweg en de Hermeslaan vanop de Bouwelse steenweg richting Pallieterdreef.
    Deze maatregel wordt aangeduid met:

    • een afzethek met dagslapers, D1c (verplicht links aanhouden), F19 (éénrichtingsverkeer) en onderbord M18 ( fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs mogen in beide richtingen) aan het kruispunt Kabienstraat/Bouwelse steenweg
    • een afzethek met dagslapers, C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) en M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) 
      aan het kruispunt Kabienstraat/Hermeslaan
    • een afzethek met dagslapers, F45b (doorlopende straat), C3 (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer) en omleidingspijl aan het kruispunt Pallieterdreef/Kabienstraat
    • de werfzone wordt zijdelings afhezet met sergeanten met dagslapers 

    Artikel 10: De omleiding via de N13 zal gesignaleerd worden met de nodige F41-omleidingspijlen.

    Artikel 11: Op de parkeerplaatsen ter hoogte van Bouwelse steenweg 21-23 wordt een parkeerverbod ingericht voor het parkeren van werfvoertuigen. 

    Artikel 12: Op de Bouwelse steenweg mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

    Artikel 13: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 14: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 15: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 615172 - fietsomleiding, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 16: Uiterlijk op 30 december 2024 moeten oranje vooraankodigingsborden gezet worden: 
    -  ter hoogte van het kruispunt Bouwelse steenweg/Dennenlaan: "geen doorgang voor fietsers van 6 tot en met 17 januari - omleiding met pijl naar rechts"
    - net voor de werfzone: "geen doorgang voor fietsers van 6 tot en met 17 januari"

    Artikel 17: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 18: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Kabienstraat, Schoolstraat en Bouwelse steenweg (tussen Dennenlaan en kruispunt De Lindekens) uiterlijk op 3 januari 2024 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 19: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 20: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 21: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 22: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Eurofiber de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 326670.001 - EUF191599_1TOB-C onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Eurofiber bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Eurofiber die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Pidpa, Proximus en Telenet.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Eurofiber
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240308_25143892 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Pidpa en Proximus.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Wyre
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (01/111/24 - 30/11/24) van Group Jansen energy solutions - Lochtemanweg 122 - 3550 Heusden-Zolder via VEB voor de opdracht “Relighting Gemeentehuis” voor een bedrag van € 27.751,04 excl. btw of € 35.127,90 incl. 21% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2024/2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000213/MJP002473).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Group Jansen energy solutions

  • Artikel 1: Beslissing van 16 november 2024 houdende 'Weg- en rioleringswerken 'Sanering Kleine Beek' en aanleg fietspaden - vorderingsstaat 12 (01/08/2024 - 08/08/2024) - eindstaat – goedkeuring' wordt ingetrokken.

    Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 12 (01/08/2024 - 08/08/2024) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 44.134,03 excl. btw of € 53.402,18 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 1.066.887,66 excl. btw of € 1.290.934,07 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.

    Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).

    Artikel 4: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Aquafin

    Fluvius

    Jonckeere BVBA

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Levensloop Neteland dat aanvangt 24 mei 2025 15.00 uur en eindigt op 25 mei 2025 16.00 uur te Militair domein "29 Bataljon Logistiek".

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 24 mei 2025 15.00 uur tot en met 25 mei 2025 16.00 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is. De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.

    Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Noodplanningsambtenaar 

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst van JH Lido en Opnieuw Fit.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Netestraat 35 0102 te Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

  • Artikel 1: Niet over te gaan tot verstrekking van een adressenlijst van de jongeren tussen 16 en 25 jaar aan de Jeugdraad.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije Tijd

Team Informatie en Communicatie

Team Financieel Management

  • Artikel 1: De dwangbevelen voor de fiscale vorderingen goed te keuren.

    Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vorderingen te innen.

  • Artikel 1: Deurwaarder Verhulst inschakelen voor de openstaande vorderingen waarvan het detail als bijlage kan teruggevonden worden: omgevingsvergunningen: 2 openstaande vorderingen, begraafplaatsen: 2 openstaande vorderingen, parkeerboetes: 7 openstaande vorderingen, Gas boetes 123: 3 openstaande vorderingen en Gas boetes 4: 16 openstaande vorderingen.

    Artikel 2: Uitvoerbaar verklaren van de dwangbevelen.

  • Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen met artikel 327400417737, gedaan per mail op 29 november 2024, is ontvankelijk doch ongegrond. In het belastingreglement staat "De belasting is verschuldigd door de referentiepersoon van elk gezin die als zodanig is ingeschreven in de bevolkingsregisters van de gemeente op 1 januari van het aanslagjaar." en "Deze kohierbelasting is ondeelbaar en voor het ganse jaar verschuldigd, welke ook de datum is waarop de belastingplichtige de gemeente verlaat." De aanslag werd dus terecht gevestigd.

    Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Bezwaarindiener

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen wenst de betrokkene veel sterkte bij het overlijden van haar man. Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen met artikel 327400109256, gedaan per mail op 27 november 2024, is ontvankelijk doch ongegrond.

    In het belastingreglement staat "De belasting is verschuldigd door de referentiepersoon van elk gezin die als zodanig is ingeschreven in de bevolkingsregisters van de gemeente op 1 januari van het aanslagjaar", "100,00 euro per gezin bestaande uit meer dan één persoon die 18 jaar of ouder is op 1 januari van het aanslagjaar" en "Deze kohierbelasting is ondeelbaar en voor het ganse jaar verschuldigd." De aanslag werd terecht gevestigd.

    Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Bezwaarindiener

  • Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen met artikel 327400311340, gedaan per mail op 2 december 2024, is ontvankelijk. Rekening houdend met de omstandigheden beschreven in het bezwaar en het bewijsstuk van verblijf in Pniël vzw dat werd aangeleverd, wordt het bezwaar aanvaard en is de belasting niet verschuldigd.

    Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Bezwaarindiener

  • Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen met artikel 327400439157, gedaan per mail op 25 november 2024, is ontvankelijk doch ongegrond. In het belastingreglement staat "De belasting is verschuldigd door de referentiepersoon van elk gezin die als zodanig is ingeschreven in de bevolkingsregisters van de gemeente op 1 januari van het aanslagjaar." Uit het rijksregister blijkt dat de betrokkene op 3 januari 2024 werd ingeschreven in Herenthout en op 1 januari 2024 nog inwoner van de gemeente Grobbendonk was. De aanslag werd dus terecht gevestigd.

    Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Bezwaarindiener

  • Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot de groepsaankoop gevoerd via de aankoopcentrale van IOK met als titel "Groepsaankoop raamovereenkomst voor het uitvoeren van HR consulting, assesments en opleiding (incl. outplacement) voor een bedrag van 81.250,00 euro incl. btw voor perceel 1 en 65.000,00 euro incl. btw voor perceel 2 gedurende de volledige looptijd.
    Artikel 2: De toetreding zal aanvangen vanaf goedkeuring toetreding.
    Artikel 3: De overeenkomst zal eindigen 31 maart 2028.
    Artikel 4: De uitvoering van de opdracht zal gebeuren zoals beschreven in het bestek (Ref.: 2023/12) opgemaakt door IOK.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team HRM
    IOK
    Betrokken firma's: Invensa en D-NA

  • Artikel 1: Goedkeuring aan het bestek met nr. FIM-KIA-2024-290 en de raming voor de opdracht “Het aankopen en gefaseerd leveren op afroep van de correcte substraten voor de onderbouw om waterpasserende elementen te plaatsen”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 31 januari 2025 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel2024/2220007/SA/0711/.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 16 december 2024.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 16 december 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024016362 tot en met 2024016502.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 6 december 2024 tot en met 12 december 2024.

Onderwijs

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het gunstig advies, geformuleerd door de onderwijsinspectie, waarbij het bestuur zich moet engageren om aan de vermelde tekorten te werken.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de directie van KLIM-OP.


Publicaties