Terug
Gepubliceerd op 15/01/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 08/01/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 3 januari 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 3 januari 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023162940 - Heibloemlaan 28 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Chris Danckers voor het kappen van hoogstammige bomen, met als adres Heibloemlaan 28, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 57E4.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het kappen van hoogstammige bomen.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • Het niet bebouwde gedeelte van het perceel moet aangelegd worden met hoogstammig groen, het bestaande moet bewaard worden. Het groen aanbrengen langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, speelruimten e.d.   
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023106164 - NOF Metal Coatings Europe nv, Bouwelven 1 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2023106164, ingediend door Carl Toremans namens NOF METAL COATINGS EUROPE NV betreffende het veranderen van een inrichting voor de productie en opslag van watergedragen coatings door wijziging gelegen Bouwelven 1. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 114Y.

        Artikel 2: Voorwaarde:

        -            Er dient gegarandeerd te worden dat vloeistoffen bij een lekkage niet buiten de opslagzone kunnen komen.

        Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023143310 - Berdenweg 5 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan het gemeentebestuur Grobbendonk vertegenwoordigd door de heer Daan Ceulemans en mevrouw Marianne Verhaert voor de actualisatie van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Berdenweg 5, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 51Y en 52Z met inrichtingsnummer 20230629-0014.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°b)2° - Vergunning

        het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling - 234000 m³/jaar - klasse 2 (Verandering)

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

        • Hoofdstuk 4.8 – verwijdering van PCB’s en PCT’s

        • Hoofdstuk 4.9 – Energieplanning en energieaudits

        • Hoofdstuk 4.10 – Emissies van broeikasgassen

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De aannemer is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject en dient de nodige stappen te nemen om wateroverlast te voorkomen.
        • De aannemer is verantwoordelijk voor de goede afloop van de droogzuiging.
        • Bij eventuele schade aan de oever van de vestgracht dient deze hersteld te worden in oorspronkelijke toestand.
        • Er mogen in geen geval bodemverontreinigingen vrijkomen als gevolg van de bemaling.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater. Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De exploitant dient de nodige maatregelen te treffen om de veiligheid van weggebruikers te garanderen bij de aanleg en het gebruik van de afvoervoorzieningen.
        • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.

         

        De vergunning is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023130675 - Bovenpad 64 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 4 januari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert aan mevrouw Christel Lys en de heer Ludwig Van Loock de vergunning af voor het bouwen van een woning met carport/tuinberging en bijhorende verharding, met als adres Bovenpad 64. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 136G3.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        • Het advies van Pidpa van 5 december 2023 strikt na te leven.
        • Het voorziene tuinpad in de achtertuin van 10m² dient voorzien te worden in waterdoorlatende materialen of materialen toegepast met brede voeg.
        • Het oorspronkelijke maaiveld van het niet-bebouwde en niet verharde tuingedeelte dient behouden te blijven.
        • De infiltratievoorziening moet uitgevoerd worden met een overloop naar de riolering. De overloop mag enkel in werking treden bij het overschrijden van de maximale opvangcapaciteit van de voorziening.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023123657 - Industrieweg 36A - advies - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven aan de aanvraag met dossiernummer OMV_2023123657, ingediend door Tom (Roger G) Develter namens WILMARS CARGO CENTER NV betreffende het verwijderen van verharding, het bouwen en exploiteren van een magazijn en bijhorende burelen voor opslag van goederen en het bouwen van geluidsscherm fase 2, hoogspanningscabines, laadkades en verhardingen gelegen Industrieweg 36A.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 657E2.

        Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De aanvraag kan (eventueel mits afwijking) in overeenstemming worden gebracht met de voorschriften van het van kracht zijnde GRUP Specifiek regionaal bedrijventerrein met watergebonden karakter Beverdonk. Het is echter de vraag of afwijkingen van de minimale inrichtingsvoorwaarden van het GRUP Beverdonk mogelijk zijn.

        Bijzonder milieuvoorwaarden:

        • Indien containers rechtstreeks via de containerterminal worden aangeleverd met stackers dient dit tussen 7 uur en 19 uur te gebeuren.
        • Tussen 19u 's avonds en 7u 's morgens, in het weekend en op feestdagen mag de exploitatie worden verdergezet maar dit enkel en alleen in de nieuwe hal en met gesloten poorten.
        • Wat betreft de aangevraagde afwijking van art.5.15.0.6§1 kunnen rustverstorende activiteiten (o.a. verkeer naar gebuurbedrijven en de containerterminal) enkel toegestaan worden als er een akoestisch onderzoek uitgevoerd wordt nadat de geluidsmuur geplaatst is, de metingen moeten gebeuren door een akoestisch deskundige conform Vlarem en uit de resultaten moet blijken dat er wordt voldaan aan de geluidsnormen van Vlarem.
        • De verlichting dient zo gericht te zijn dat enkel het eigen terrein wordt verlicht waar activiteit plaatsvindt. De veiligheidsverlichting dient beperkt te blijven en mag geen verstrooiing veroorzaken naar de omgeving.
        • Alle opslag dient conform Vlarem te gebeuren (lekdichte vloeren, ophalen door erkende verwerker, afstandsregels, afzonderlijke opslagverplichting). Bij calamiteiten dient men de nodige maatregelen te nemen conform Vlarem.
        • De warmtepompen dienen regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.
        • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.
        • KWS-afscheider dient op regelmatige basis gecontroleerd te worden.
        • Voor de zone van de loskade valt het regenwater onder bedrijfsafvalwater zonder gevaarlijke stoffen, hiervoor dient rubriek 3.4.1.a opgenomen te worden en het water dient geloosd te worden in de riolering DWA-stelsel. Hier is het enkel beperkt tot de loskade. De andere verharde oppervlakte kan gekoppeld worden met het RWA stelsel en de buffer- en infiltratievoorziening.

        Algemene voorwaarden:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale Omgevingsvergunningscommissie. 

      • Zwerfvuilhandhavers OVAM - aanstelling extra handhavers - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De gemeenteraad stelt de personen, zoals opgenomen in bijlagen, aan als vaststeller in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties zoals voorzien in artikel 21§1 van de wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.

        Artikel 2: Soumia Affrane en Katrien Wuyts worden door de gemeenteraad aangesteld als gewestelijk vaststeller voor de gemeentelijke administratieve sancties voor de gemeente Grobbendonk voor de vaststelling van overtredingen op onderstaande artikelen uit de lokale politiecodex Neteland: 

        Titel 3 – Uitwerpselen
        Art. 139
        De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren moeten ervoor zorgen dat deze dieren het openbaar domein niet bevuilen met hun uitwerpselen.
        De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren zijn verplicht op al deze plaatsen de uitwerpselen van hun dier onmiddellijk te verwijderen.
        Art. 140
        De eigenaars/houders/begeleiders van honden moeten in het bezit zijn van voldoende recipiënten om de uitwerpselen te verwijderen.
        Ze kunnen zakjes met uitwerpselen eventueel deponeren in speciale hondenpoepbakjes of in gewone straatvuilbakjes. Bij ontstentenis hiervan dient men de zakjes mee naar huis te nemen.
        Art. 141
        Indien de eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren weigeren of nalaten de uitwerpselen onmiddellijk te verwijderen, zal door de gemeente tot reiniging overgegaan worden en kunnen de kosten verhaald worden op de eigenaars/houders/begeleiders.
        Hoofdstuk 1 – Zwerfvuil en sluikstorten
        Art. 230
        Het is verboden zwerfvuil zoals (niet-limitatieve opsomming) sigarettenpeuken, kauwgum, blikjes, wikkels en andere verpakkingen enz. achter te laten op het openbaar domein en aanpalende terreinen.
        Art. 234
        Degene die zich schuldig maakt aan inbreuken op de artikelen 230 t.e.m. 233 is bovendien gehouden om dadelijk over te gaan tot reiniging. Bij gebreke hiervan kan de gemeente overgaan tot ambtshalve verwijdering of reiniging op kosten en risico van de in gebreke blijvende persoon.
        Hoofdstuk 3 – Verkooppunten drank en voeding
        Art. 239
        §1. Uitbaters van gelegenheden die waren verkopen bestemd om ter plaatse of in de onmiddellijke omgeving verbruikt te worden (o.a. frituren, fastfood, drankautomaten), zijn verplicht degelijke en goed bereikbare vuilnisbakken bij hun inrichting te plaatsen.
        §2. De uitbater moet instaan voor het rein houden van deze vuilnisbakken, het ledigen en bergen ervan, alsook voor het reinigen van het terrein rond zijn inrichting.
        Art. 240
        De personen, die vanwege de bevoegde overheid een vergunning voor het verkopen van goederen op het openbaar domein hebben verkregen, moeten instaan voor de reinheid van en rond hun standplaats.
        Art. 241
        Degene die zich schuldig maakt aan inbreuken op de artikelen 239 en 240 is bovendien gehouden om dadelijk over te gaan tot reiniging. Bij gebreke hiervan kan de gemeente overgaan tot ambtshalve verwijdering of reiniging op kosten en risico van de in gebreke blijvende persoon.

      • Nota 'ontwikkeling- en financiering mogelijkheden herbestemming en renovatie Kasteelhoeve-Site' - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het algemene kader rond de herbestemming en financieringsmogelijkheden van de Kasteelhoeve site. 

        Artikel 2: Goedkeuring van de stappen, zoals uitgezet in de nota.

      • Aanvullend verkeersreglement - Molenstraat, Echelpoel en Berg en Dal - installatie rijbaankussens - bijkomend advies - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het agendapunt CBS/2023/1933 van het college van burgemeester en schepenen van 27 november 2023 met als titel "Aanvullend verkeersreglement - Molenstraat, Echelpoel en Berg en Dal - installatie rijbaankussens - goedkeuring" wordt herroepen wegens bijkomend advies en aangepast als volgt:

        Artikel 1: In Molenstraat (ter hoogte van de molen), Echelpoel (recht gedeelte langs spoorlijn en ter hoogte van Bouwelgoorbeek) en Berg en Dal (ter hoogte van huisnummer 3a) zullen rijbaankussens worden geïnstalleerd met paaltjes aan beide zijden van de rijbaan.

        Artikel 2: De versmallingen zullen gesignaleerd worden met de borden A7a op 150m van de versmalling.

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: De installatie van de rijbaankussens mag worden uitgevoerd zodra Kasteeldreef en Dorp terug opengesteld zijn voor gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Noodplanningscoördinator

        Beleidsdeskundige communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Nijlse baan 47 - aanleg nutsleidingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 22 tot en met 26 januari 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Nijlse baan ter hoogte van nummer 47, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording;
        - bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek. Indien dit alsnog zou gebeuren dient de volledige toplaag op kosten van de aannemer vernieuwd te worden.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Dorp - verhuis Klavertje 3 - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 19 december 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 19 december 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 20 december 2023 van 09.00 uur tot 14.00 uur aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp ter hoogte van huisnummer 57, zijnde:
        - de straat wordt verkeersvrij gemaakt ter hoogte van de schoolpoort door middel van afzethekken met C3 borden
        - hierbij moet ervoor gezorgd worden dat de parking naast de kerk bereikbaar blijft 
        - aan het kruispunt met Ter Duinen, Kerkepad en Nieuwbaan moet een F45 bord gezet worden
        - ter hoogte van het afgesloten gedeelte van de straat zal een parkeerverbod ingericht worden op de parkings langsheen de straat
        - het verkeer wordt omgeleid via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegd signalisatieschema.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan het lokaal bestuur, team Uitvoering & Onderhoud.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Fluvius - Rode Haagjes - verplaatsen laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Telenet 

        Fluvius

        Proximus

        Pidpa

    • Team Vrije tijd

      • Leesbevorderende bibactiviteiten – voorjaar 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van de opgesomde leesbevorderende activiteiten in de bibliotheek.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Scholen van Bouwel en Grobbendonk

      • Bestek voor "Het leveren en implementeren van een softwaremodule voor de digitalisering en automatisering van alle aanvragen van evenementen en inname openbaar domein volgens het gipod decreet” en samenwerkingsovereenkomst - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 200.000,00 euro exclusief btw of 242.000,00 euro inclusief 21 % btw.

        Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

        De stad Herentals wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van Gemeente Grobbendonk, Gemeente Olen, Gemeente Herenthout en Gemeente Vorselaar bij de gunning van de opdracht op te treden. In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht. Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.

        De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.

         

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt het bestek "Het leveren en implementeren van een softwaremodule voor de digitalisering en automatisering van alle aanvragen van evenementen en inname van het openbaar domein volgens het gipod decreet" goed.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de samenwerkingsovereenkomst "Overeenkomst occasioneel gezamenlijke opdracht voor groepsaankoop van een applicatie aanvragen inname openbaar domein, signalisatievergunning, vraag voor grondwerken, evenementenaanvragen en afstemming evenementenbeleid en beleid IOD in functie van politiezone" en vraagt aan de voorzitter van de gemeenteraad om deze ter goedkeuring te agenderen op de eerstvolgende gemeenteraad.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        Werkgroep Neteland Evenementen - S.V.

    • Team HRM

      • Aanpassing arbeidsvoorwaarden in de rechtspositieregeling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het eerstvolgend onderhandelingscomité met volgend voorstel:

        Artikel 1: Positief advies van het college van burgemeester en schepenen voor de aanpassing van de RPR, zoals voorgesteld.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM

        Team Financieel Management

      • Personeelsbehoefteplan 2020-2025 - stand van zaken - kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Goedkeuring van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden managementteam

        Team HRM & Secretariaat

        Team Financieel Management

    • Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 8 januari 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 8 januari 2024.

      • Opbrengsten van 2023016004 tot en met 2023016336 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023016004 tot en met 2023016336.

      • Kosten van 29 december 2023 tot en met 04 januari 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 29 december 2023 tot en met 04 januari 2024.

    • Onderwijs

      • Klim-Op Grobbendonk - aanstelling vervangend directeur - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Na kennisname van de voorgenomen afwezigheid van de huidig directeur, betrokkene aan te stellen als vervangend directeur met ingang van 8 januari 2023 tot en met 31 maart 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

        Directeur Klim-Op Bouwel

        Scholengemeenschap GOEZO