Terug
Gepubliceerd op 25/02/2025

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 17/02/2025 - 14:30 Collegezaal
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 10 februari 2025 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 10 februari 2025 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Overzicht evenementen Flowlab - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Verzoekschrift - geluidshinder Hermeslaan - bespreking

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Bespreking van het verzoekschrift van betrokkene.

        Artikel 2: Een gemotiveerd schrijven zal worden overgemaakt door team Ruimte & Vergunningen en later ter goedkeuring geagendeerd worden op het college van burgemeester en schepenen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Informatie & Communicatie

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024135347 - Herenthoutse steenweg 44 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 11 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Charlotte Verhaert namens mevrouw Hilde op de Beeck.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund.

        - het verkavelen van 1 perceel en het vellen van bomen.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden :

        - de voorwaarden en opmerkingen uit  de uitgebrachte adviezen moeten strikt worden gevolgd;

        - de algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing;

        - de hierbij gevoegde verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven;

        - de percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening;

        - het lot is slechts realiseerbaar, bebouwbaar en verkoopbaar na afbraak van de op het lot aanwezige bestaande gebouwen en constructies.

        Volgende lasten worden opgelegd: 

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

        De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024128611 - Droomland 13A - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 21 januari 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Geert Op De Beeck - Karin Smans voor het slopen van een bestaande woning en bijgebouwen, het verwijderen van verhardingen, rooien van bomen, bouwen van een eengezinswoning en bijgebouwen, het aanleggen van verharding en het exploiteren van een warmtepomp, met als adres Droomland 13A, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 57Z6 en 57S6 met inrichtingsnummer 20240924-0039.

         

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een bestaande woning en bijgebouwen, het verwijderen van verhardingen, rooien van bomen, bouwen van een eengezinswoning en bijgebouwen, het aanleggen van verharding.

        Volgende rubrieken worden vergund:

        16.3.2°a) - Aktename

        1 warmtepomp met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 6 kW (woning) - klasse 3

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit het advies van Fluvius van 26 december 2024.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • Alvorens met de slopingswerken te beginnen dient de bouwheer een attest van "wegname nutsleidingen" te bekomen bij de betrokken nutsmaatschappijen.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • Het hoogstammige groen en de groenelementen, zoals weergegeven op het inplantingsplan nieuwe toestand, dienen uiterlijk aangelegd en aangeplant  te worden in het eerstvolgende plantseizoen, te rekenen vanaf de winddichte afwerking van de woning en bijhorende constructies.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.
        • De warmtepomp dient regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.

         

        De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024147828 - Bouwelhof nv, Het Park 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 11 februari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Bouwelhof NV voor het kappen van fijnsparren, met als adres Het Park 1, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 78C, 81B en 87A.

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden vegetatiewijziging:

        • Het advies van Agentschap voor Natuur en Bos van 23 januari 2025 met kenmerk 25-200160 ten strengste na te leven.
        • Het advies van Agentschap Onroerend Erfgoed van 15 januari 2025 met kenmerk 4.002/13010/32.5 ten strengste na te leven.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Vermoeden van vergunning Klein Gentstraat 1 A - afd.1 sectie E nrs. 106 e - 116 f en 117 b - opname in het vergunningenregister - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Het college beslist de constructies, gelegen Klein Gentstraat 1 A, kadastraal gekend afd. 1 sectie E nrs. 106 e - 116 f en 117 b als vergund geacht in het vergunningenregister op te nemen voor wat betreft de toestand vastgesteld op basis van de door de aanvrager aangeleverde plannen.

        Volgende constructies worden vermoed geacht vergund te zijn:

        - een garage bij de woning met aansluitend kippenhok;

        - verharding rondom de woning in kasseistenen en de terrasverharding;

        - een houten tipi;

        - een hondenhok.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Aanvrager

      • Inventaris leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de mail van 17 december 2024 van het Departement Omgeving – leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten.

        Artikel 2: Kennisname van de opgenomen inventaris.

      • Samenwerkingsovereenkomst Energiehuis Kempen in kader van uitvoering energiescans - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het lokaal bestuur duidt IOK-Energiehuis Kempen aan als energiescanbedrijf voor de uitvoering van basis energiescans en opvolgscans op het grondgebied van de gemeente.

        Artikel 2: Het OCMW kan een energiescan aanvragen voor een inwoner die bij hen in begeleiding is indien de inschatting gemaakt wordt dat dit nuttig kan zijn voor de bewoner. De betrokken maatschappelijk werker kan op eigen vraag of op vraag van IOK de energiescan bijwonen.

        Het Energiehuis Kempen-IOK bezorgt aan het OCMW een beknopt verslag van elke uitgevoerde energiescan die door het OCMW werd aangevraagd. Minstens elk half jaar zal het Energiehuis rapporteren over het aantal uitgevoerde energiescans in de gemeente.

        Inwoners uit de gemeente kunnen ook rechtstreeks bij het Energiehuis Kempen-IOK of via de distributienetbeheerder een energiescan aanvragen indien zij voldoen aan de door Vlaanderen gestelde voorwaarden.

        Op regelmatige wijze organiseren het lokaal bestuur en Energiehuis Kempen-IOK overleg om de voortgang en uitvoering van de energiescans te bespreken. Dit overleg kan gezamenlijk met opvolging van andere aangeboden dienstverlening vanuit het Energiehuis Kempen in de gemeente plaatsvinden.

        Artikel 3: IOK zal de uitgevoerde energiescans rechtstreeks factureren aan de distributienetbeheerder waardoor deze dienstverlening voor de gemeente en het OCMW geen financiële impact heeft.

        Artikel 4: Alle overige bepalingen van de initiële samenwerkingsovereenkomst dd. 28 april 2020 blijven integraal van toepassing.

        Deze beslissing zal ook aan de distributienetbeheerder worden overgemaakt als bewijs van aanstelling van een energiescanbedrijf door de gemeente.

      • Kapvergunning - 202464 - Nieuwstraat 2 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 kastanje op het perceel Nieuwstraat 2, kadastraal gekend als 1/C/83H4. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse pollenvrije loofboom (eik, beuk, haagbeuk, fruitboom) op het perceel 1/C/83H4, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Project Bike2School - stuurgroep 11 februari 2025 - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de stuurgroep over het project Bike2School van 11 februari 2025.

      • Cofinanciering gebiedswerker Strategisch Project Kleine Nete 'Meer veerkracht in de vallei van de Kleine Nete' - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De gemeente Grobbendonk ondersteunt het voorstel voor een 'gebiedswerker Kleine Nete', en stemt in met de administratieve en financiële voorwaarden die hieraan zijn gekoppeld.

        Artikel 2: De gemeente Grobbendonk engageert zich om, ook na het Strategisch Project 'Meer veerkracht in de vallei van de Kleine Nete', de gebiedsmedewerker Kleine Nete' administratief en inhoudelijk te ondersteunen bij het uitvoeren van zijn taken.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete

        Opvolgingscommissie Kleine Nete

      • Tijdelijk verkeersreglement - Nijverheidsstraat 27-29 - herstellen riooldeksel - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 11 februari 2025

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 11 februari 2025 wordt bekrachtigd als volgt:

        Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 14 februari 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Nijverheidsstraat 27-29, zijnde:
         
        Artikel 1: Ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met bebording.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
        Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.
        Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
        Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 6: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
        Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 8: Er dient een seingever aanwezig te zijn die indien nodig het zwaar verkeer tegenhoudt tot fietsers gepasseerd zijn.
        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
        Artikel 10: Er mag enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 15.00 uur 

        Artikel 11: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Vrije tijd
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanningsambtenaar 
        Kapitein brandweer
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat

      • Fluvius - Koekoekstraat - uitbreiden laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 406786 - DNW 20323808 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.
        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Fluvius
        Pidpa

      • Inname openbaar domein - Kapelletjesweg 20 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein Kapelletjesweg 20 (vroeger voetbalveld) op 9 en 10 augustus 2025.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan betrokkene. Hiervoor zal een plaatsbeschrijving opgesteld worden door het team Ruimte & Vergunningen op basis van foto's aangeleverd door het team Uitvoering & Onderhoud. Deze plaatsbeschrijving zal aan betrokkene worden overgemaakt uiterlijk op 8 augustus 2025.

        Artikel 3: Aan het team Uitvoering & Onderhoud de opdracht te geven tussen 4 en 6 augustus 2025 het terrein te maaien en foto's te nemen voor de plaatsbeschrijving.

        Artikel 4: Bijkomende te treffen voorzieningen door betrokkene:
        - een parkeertoezichter te voorzien om het parkeren vlot te laten verlopen
        - slechts één inrit toe te laten en deze te voorzien van rijplaten

        Artikel 5: Voor de inname van het openbaar domein zal een vergoeding van 321,40 euro worden aangerekend.
        Artikel 6: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 321,40 euro.

        Artikel 7: Een parkeerverbod in te voeren in de Lorkendreef, Heiduinen, 't Ven en de Kapelletjesweg vanaf het voetbalveld tot aan de Lorkendreef.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - overzicht verrekeningen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” voor verrekening 16E wijziging deurlijst buitenschrijnwerk: €15.008,33 excl. BTW. 

        Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” Verrekening 22 wijziging in gebouw D voor elektriciteitswerken en bij gevraagde inbraak sirene binnen en buiten €32.453,63 excl. BTW.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” Verrekening 26 tijdens de uitbraakwerken van vloeren in gebouwD in ruimtes werd er ontdekt dat de onderliggende chape verpulverd en los zit op de gewelvenstructuur. Daarom wordt er beslist om de losliggende chape weg te halen en een nieuwe vezelversterkte chape te plaatsen €1.778,94 excl. BTW.

        Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel”Verrekening 27 goot en dakwerken - €3.799,89 excl. BTW.

        Artikel 5: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” Verrekening 29 stalen trap €1.263 excl. BTW.

        Artikel 6: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” Verrekening 30 houten binnendeuren en meubilair nieuwbouw €152,50 excl. BTW.

        Artikel 7: Goedkeuring wordt verleend aan BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” Verrekening 31 akoestische vloer en pur en chape €1.774,69 excl. BTW.

        Artikel 8: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/SA/0800/02 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

    • Team Vrije tijd

      • Toekenning pop-up zomerbar 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toelating te geven aan 4Events bvba voor de organisatie van pop-up zomerbar Lambert, mits goedkeuring van de evenementenaanvraag pop-up bar, een uitbatingsvergunning en eventuele andere noodzakelijke vergunningen.

        Artikel 2: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de evenementenaanvraag pop-up zomerbar Lambert verder te behandelen en te agenderen op een volgend college van burgemeester en schepenen.

        Artikel 3: Opdracht te geven aan de exploitanten om op voorhand een brandweercontrole te laten uitvoeren.

        Artikel 4: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de aanvragers op de hoogte te brengen van deze beslissing.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanning Neteland

      • Toekenning subsidie voor originele of vernieuwende culturele, gemeenschapsvormende en sportieve evenementen 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het comité, bijgevoegd als bijlage.
        Artikel 2: Volgende subsidie toe te kennen aan het dossier KempenAIR: 5.000 euro (waarvan 80% als geldbedrag en 20% als Grobbendonkse cadeaucheques) mits aan de voorwaarden wordt voldaan die staan vermeld onder artikel 4 van het reglement.
        Artikel 3: Team Vrije tijd de opdracht te geven om de indieners feedback te geven conform de aanbevelingen van het comité.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management

    • Team Welzijn

      • Hartveilige gemeente - samenwerkingsovereenkomst Rode Kruis Grobbendonk-Vorselaar - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst 'Hartveilige gemeente' met Rode Kruis afdeling Grobbendonk-Vorselaar. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Team Mens & Welzijn

    • Team Informatie en Communicatie

      • Rapportage team I&C 2024 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het document 'rapportage 2024 - I&C', zoals terug te vinden als bijlage.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden van het managementteam
        Teamleiders

    • Staf van de AD

      • Goedkeuring projectfiche voorbereiding meerjarenplan 2026-2031 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van het document 'Projectvoorstel meerjarenplan 2026-2031', zoals terug te vinden als bijlage.

    • Team Financieel Management

      • Afwezigheid financieel directeur - aanduiding vervanger - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van vrijdag 28 februari 2025 tot en met maandag 10 maart 2025. 

        Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van vrijdag 28 februari 2025 tot en met maandag 10 maart 2025, de heer Stefan Van Genechten, boekhouder.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Stefan Van Genechten

      • Bezwaar milieubelasting ten laste van gezinnen 2024 - M.B - Y.V.L. - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene, per brief en gedateerd op 10 december 2024, tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen met artikel 327400393485, is ontvankelijk en gegrond verklaard. De belasting wordt met 50% verminderd zoals vermeld in artikel 5 van het reglement, waardoor nog 50,00 euro verschuldigd is.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Bezwaar milieubelasting ten laste van gezinnen 2024 - J.S. - afwijzing

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen met artikel 327400344581, gedaan per mail op 10 december 2024, is ontvankelijk doch ongegrond. In het belastingreglement staat "De belasting is verschuldigd door de referentiepersoon van elk gezin die als zodanig is ingeschreven in de bevolkingsregisters van de gemeente op 1 januari van het aanslagjaar." Uit het rijksregister blijkt dat de betrokkene vanaf 15 januari 2024 alleenstaand werd aan Eikenlei 32 te 2280 Grobbendonk. De aanslag voor een bedrag van 100,00 euro werd dus terecht gevestigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Schenking Hidrodoe voor wensboom - aanvaarding

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De schenking van 2 toegangskaarten door Hidrodoe aan de gemeente Grobbendonk definitief te aanvaarden.

      • Aanvullende werken – totaalrenovatie dak Leopoldstraat 45A - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beveelt de wijziging (uitbreiding) ex artikel 38/1 van de uitvoering van de opdracht, conform volgende uitgangspunten:

        • De oorspronkelijke deelopdracht wordt uitgebreid om ook de verwijdering van de schouw te omvatten;
        • De raming voor de uitbereiding van deze werken is 1.929,20 euro incl. 6% btw.

        Artikel 2: Onderhavig wijzigingsbevel laat alle overige contractuele voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de deelopdracht onverlet. De opdrachtdocumenten blijven mutatis mutandis van toepassing op de deelopdracht.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        Betrokken firma Empowergroup NV

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's – raamovereenkomst voor leveren van soep en warme maaltijden aan alle scholen in Grobbendonk - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2025-304 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst voor het leveren van soep en warme maaltijden aan alle scholen in Grobbendonk”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: Gemeente Grobbendonk wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van BS De Wijngaard, VZW OZCS Zuid-Kempen Mariaschool en Basisschool Klavertje 3 bij de gunning van de opdracht op te treden.

        Artikel 4: In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.

        Artikel 5: Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.

        Artikel 6: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 7: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 7 april 2025.

        Artikel 8: De uitgave voor deze opdracht voor het gedeelte van gemeente Grobbendonk is voorzien in de exploitatiekredieten van 2025 en volgende op boekhoudsleutel 2025/6140000/SA/0800/00

        Artikel 9: Afschrift wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Zorg & Gezondheid
        Team KLIM-OP Scholen
        Betrokken scholen in Grobbendonk

      • Bestellijsten van 17 februari 2025 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 17 februari 2025.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 17 februari 2025.

      • Kosten van 7 februari 2025 tot en met 13 februari 2025 (2024 en 2025) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 7 februari 2025 tot en met 13 februari 2025 (2024 en 2025).

      • Opbrengsten van 2024017498 tot en met 2024017515 (2024) en 2025002307 tot en met 2025002603 (2025) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017498 tot en met 2024017515 (2024) en 2025002307 tot en met 2025002603 (2025).

    • Onderwijs

      • M.H. - verlofstelsel - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Berkendreef 33, 2288 Bouwel neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool KLIM-OP Bouwel voor de periode van 1 maart 2025 tot en met 31 mei 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • Lijst afwezigheden en vervangingen - kennisname en bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.

      • A.D. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Quinten Matsyslaan 80 te 2280 Grobbendonk, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Ter Voort 43 te 2260 Westerlo, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die TAO neemt vanaf 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • C.P. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 18/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Zandheide 22 te 2243 Pulle, die afwezig is wegens ziekte voor de periode vanaf 1 februari 2025 tot en met 28 februari 2025.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 3, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens zwangerschapsrust van 16 januari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • C.D.B. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 15/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 2, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens zwangerschapsrust van 16 januari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer 1/24 lestijd in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 3, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 3: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 4, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, die loopbaanonderbreking medische bijstand neemt van 1 december 2024 tot en met 31 mei 2025.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • C.C. - tijdelijke aanstelling - kinderverzorgster - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Ter Duinen 9 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster personeelswerkingsbudget voor 10/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 21 januari 2025 tot en met 7 februari 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • L.P. - tijdelijke aanstelling - onderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Dorp 62 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die 18/24 TAO neemt voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Dorp 62 te 2288 Bouwel , wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer ondersteuning kerntaak voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, die 3/24 TAO neemt voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 3: Betrokkene 1, Dorp 62 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 januari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 4: Betrokkene 1, Dorp 62 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 3, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens zwangerschapsrust van 16 januari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • L.D.M. - tijdelijke aanstelling - kleuteronderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Waterwinningstraat 48 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer AN voor 1/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel van 30 januari 2025 tot en met 31 maart 2025.

        Artikel 2: Betrokkene, Waterwinningstraat 48 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer AN voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel van 30 januari 2025 tot en met 31 maart 2025.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • R.d.B. - tijdelijke aanstelling - beleidsondersteuner / ICT-coördinator - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 13/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 2: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 2/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 3: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator vanuit de stimulus scholengemeenschap voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 4: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator vacante uren voor 6/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanaf 1 februari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 5: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als ICT-coördinator vacante uren voor 5/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 februari 2025 tot en met 30 april 2025.

        Artikel 6: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 5/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • D.L. - ziekteverlof - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Zandheide 22 te 2243 Pulle, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 28 februari 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • R.d.B. - TAO - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 18/24 lestijden TAO als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 2: Betrokkene, Kerkeveldstraat 10 te 2280 Grobbendonk, neemt voor 3/24 lestijden TAO als onderwijzer kerntaak ter ondersteuning van de leerkracht in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 februari 2025 tot en met 30 juni 2025.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel