Terug
Gepubliceerd op 03/10/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 25/09/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 18 september 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 18 september 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Kempens Woonkrediet - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Kempens Woonkrediet van 24 oktober 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Kempens Woonkrediet

        Alle vertegenwoordigers

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Projectvereniging Neteland - verlenging duurtijd - statutenwijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De gemeenteraad beslist om de duurtijd van de projectvereniging Neteland te verlengen voor zes jaar tot uiterlijk 1 januari 2030.

        Artikel 2: De gemeenteraad beslist om de statuten van de projectvereniging 'Neteland' aan te passen en keurt hiervoor volgend ontwerp van statuten goed:

        Statuten projectvereniging 'Neteland'.

        Hoofdstuk 1: Naam, zetel, doelstellingen en duur
        Artikel 1 – Naam van de projectvereniging
        De projectvereniging is opgericht onder de naam 'Neteland'.

        Artikel 2 – Zetel van de projectvereniging
        De zetel van de vereniging is gevestigd in het administratieve centrum van de stad Herentals, Augustijnenlaan 30, 2200 Herentals.

        Artikel 3 – Deelnemers aan de projectvereniging
        De leden van de projectvereniging zijn de gemeenten Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Olen en Vorselaar.

        Artikel 4 – Doel van de projectvereniging
        De projectvereniging wil in de deelnemende gemeenten een samenwerking uitbouwen rond vrije tijd (bibliotheek, cultuur, sport …), integrale veiligheid, omgeving, welzijn en zorg en strategie en organisatie.

        Artikel 5 – Duur van de projectvereniging

        § 1. De projectvereniging werd op 8 december 2017 opgericht voor de periode van 1 januari 2018 tot 1 januari 2024. Tijdens die periode is geen uittreding mogelijk.

        § 2. De projectvereniging kan opeenvolgende keren voor het verstrijken van de termijn opnieuw verlengd worden voor een periode van maximum 6 jaar indien de deelnemende gemeenten geen andere beslissing daartoe nemen.

        Hoofdstuk 2: Bestuur van de vereniging

        Artikel 6 – Bestuur van de vereniging

        § 1. De projectvereniging wordt geleid door een raad van bestuur die is samengesteld uit vertegenwoordigers van vijf deelnemende gemeenten, zoals bepaald in artikel 7 van onderhavige statuten. De deelnemende gemeenten duiden elk een bestuurder aan. De deelnemende gemeenten duiden voor elke bestuurder een vaste plaatsvervanger aan.

        § 2. De raad van bestuur kan enkel beslissen over zaken die kaderen binnen het doel van de vereniging. De raad van bestuur kan personeel aannemen en is verantwoordelijk voor het personeelsbeleid.

        § 3. De projectvereniging beschikt over een dagelijks bestuur.

        Artikel 7 – Samenstelling raad van bestuur

        § 1. De raad van bestuur bestaat uit stemgerechtigde leden en uit leden met raadgevende stem.

        § 2. Elke deelnemende gemeente duidt één stemgerechtigde bestuurder en één vaste plaatsvervanger aan. Deze bestuurder is een gemeenteraadslid of een lid van het college van burgemeester en schepenen. Elke stemgerechtigde bestuurder beschikt over één stem

        § 3. Elke deelnemende gemeente duidt één afgevaardigde aan als lid met raadgevende stem. Deze afgevaardigde is verkozen op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen.

        § 4. Er bestaat een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder van de projectvereniging en verschillende ambten, functies en mandaten zoals bepaald in artikel 48 en 51 van het decreet van 6 juli 2001.

        § 5. De bestuurders worden benoemd voor de duur van de projectvereniging, maar zijn van rechtswege ontslagnemend bij het verlies van hun mandaat bij de gemeente of bij de algehele vernieuwing van de gemeenteraden. Het mandaat van bestuurder kan ook worden beëindigd wanneer de gemeente die hij vertegenwoordigt, zijn mandaat intrekt en een vervanger aanduidt.

        § 6. De bestuurders duiden een voorzitter in hun midden aan.

        Artikel 8 – Werkingsmodaliteiten

        De raad van bestuur maakt een huishoudelijk reglement op waarin de werkingsmodaliteiten van de raad van bestuur worden vastgelegd. Dat huishoudelijk reglement kan worden gewijzigd via een gewone meerderheid van stemmen.

        Artikel 9 – Vergaderingen raad van bestuur

        De raad van bestuur vergadert ten minste twee keer per jaar. De uitnodigingen worden minstens 8 dagen vooraf verstuurd, vergezeld van een agenda. Om rechtsgeldig te beslissen, moet de helft van de stemgerechtigde leden aanwezig zijn. Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen.

        Artikel 10 – Presentiegeld

        De leden van de raad van bestuur ontvangen geen presentiegeld.

        Artikel 11 – Ondersteuning raad van bestuur

        De raad van bestuur kan via het huishoudelijk reglement een dagelijks bestuur, stuurgroepen, werkgroepen of adviesgroepen oprichten om de vergaderingen van de raad van bestuur voor te bereiden. De raad van bestuur kan opdrachten uitbesteden aan derden.

        Artikel 12 – Verslaggeving aan de gemeenteraden

        § 1. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar. De notulen van de vergaderingen en de bijhorende documenten worden ter inzage gelegd van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van alle aangesloten gemeenten.

        § 2. De raad van bestuur legt de jaarrekeningen, samen met het activiteitenverslag en het verslag van de accountant jaarlijks ter kennisgeving voor aan de gemeenteraden.

        Artikel 13 – Samenstelling en werking dagelijks bestuur

        § 1. Het dagelijks bestuur bestaat uit een voorzitter, ondervoorzitter, coördinator en financieel coördinator.

        § 2. Het dagelijks bestuur is bevoegd voor exploitatie-uitgaven tot 10.000 euro en voor investeringsuitgaven tot 2.500 euro op voorwaarde dat deze uitgaven dermate dringend zijn dat de werking van de projectvereniging ernstig bemoeilijkt zou worden, als op de goedkeuring moet gewacht worden van de raad van bestuur en op voorwaarde dat de uitgaven binnen het goedgekeurde budget vallen. Het dagelijks bestuur is verantwoordelijk voor de aanstelling, de weddevaststelling, het ontslag en de tuchtbevoegdheid voor het eigen personeel.

        § 3. Het dagelijks bestuur is bevoegd om te beslissen over het voorwerp van de opdracht en voor het bepalen en voeren van de plaatsingsprocedure van de overheidsopdracht in het kader van exploitatie-uitgaven waarvan het geraamde bedrag kleiner is dan 30.000 euro op voorwaarde dat deze uitgaven dermate dringend zijn dat de werking van de projectvereniging ernstig bemoeilijkt zou worden, als op de goedkeuring moet gewacht worden van de raad van bestuur en op voorwaarde dat de uitgaven binnen het goedgekeurde budget vallen. De gunning van overheidsopdrachten blijft een bevoegdheid van de raad van bestuur.

        § 4. De bevoegdheden van het dagelijks bestuur omvatten zowel de besluitvorming, als het aangaan van verbintenissen en het vertegenwoordigen van de projectvereniging naar buiten toe voor deze bevoegdheden.

        § 5. Alle beslissingen en verbintenissen van het dagelijks bestuur moeten bekrachtigd worden op de eerstvolgende raad van bestuur.

        Hoofdstuk 3: Financieel beheer

        Artikel 14 – Begroting en rekeningen

        § 1. De boekhouding wordt gevoerd volgens de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en met naleving van de richtlijnen over de boekhoudkundige verrichtingen.

        § 2. De raad van bestuur stelt de rekening van het afgelopen jaar vast uiterlijk op 31 maart na het verstreken boekjaar. De raad van bestuur legt de jaarrekening samen met het verslag van de accountant en het activiteitenverslag ter kennisgeving voor aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten. De raad van bestuur keurt de begroting goed uiterlijk op 31 december van het jaar dat het werkingsjaar voorafgaat.

        Artikel 15 – Financiering

        De deelnemende gemeenten financieren de werking van de projectvereniging via een jaarlijkse dotatie die de gemeenteraden jaarlijks vastleggen. Het bedrag van de dotatie wordt bepaald conform de noden en de te verwachten kosten van de projectvereniging. De projectvereniging financiert zijn werking zo veel mogelijk via subsidies toegekend door derde instanties.

        Artikel 16 - Financiële controle

        De raad van bestuur stelt een accountant aan, die de controle op de financiële toestand uitvoert en hierover jaarlijks rapporteert.

        Hoofdstuk 4: Wijziging statuten, toetreding, ontbinding

        Artikel 17 - Wijziging van de statuten, toetreding

        De wijzigingen van de statuten en de toetreding van nieuwe leden moeten worden goedgekeurd met twee derde (2/3) van de stemmen van de deelnemende gemeenten, op basis van een gemeenteraadsbeslissing.

        Artikel 18 - Ontbinding van de vereniging

        De vereniging wordt bij het verlopen van de duurtijd en bij gebrek aan tijdige verlenging ontbonden. De raad van bestuur stelt hiervoor een vereffenaar aan.

        Artikel 19 - Bestemming van de activa

        In geval van ontbinding van de vereniging worden de activa, na aanzuivering van de eventuele passiva, overgedragen aan de deelnemende gemeenten in verhouding tot de betaalde financiële bijdragen.

        Bij de ontbinding van de vereniging zullen de eventueel in gebruik gegeven goederen worden teruggegeven aan de rechthebbenden van deze goederen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023052121 - Sparrenlaan 7 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Mark Vekemans en mevrouw Sofie Verheven voor het verbouwen van een woning, met als adres Sparrenlaan 7, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 44L.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden opgenomen in de gemeenteraadsbeslissing van 19 september 2023:

        -            Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft de gele strook van 4m van 130m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

        -            Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting. Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

        -            Artikel 3: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 4.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

        -            Artikel 4: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023086148 - Zandstraat 15 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Margareta De Winter voor het slopen van een onvergund gebouw, met als adres Zandstraat 15 en 17 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 471X en deel van nummer 471B2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een onvergund gebouw.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

        - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        - De niet-vergunde verharding dient te worden geregulariseerd. De verharding moet voldoen aan de voorwaarden van de algemene bouwverordening van 18 februari 2018.

        - De voorwaarden volgend uit het advies van Pidpa van 9 augustus 2023 moeten strikt worden nageleefd.

        - De voorwaarden volgend uit het advies van dienst Integraal Waterbeleid van 6 september 2023 moeten strikt worden nageleefd.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023120440 - Hazelaardreef 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager de heer Raf Van Goubergen voor het kappen van één Amerikaanse eik, met als adres Hazelaardreef 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het kappen van één Amerikaanse eik.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        -          De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        -          Een heraanplant uitvoeren met 5 hoogstammige inheemse loofbomen verspreid op het perceel, tijdens het eerstvolgende plantseizoen na de werken.

        -          De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        -          Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsaanvraag OMV_2023101300 - bv Suez Water Technologies & Solutions Belgium, Toekomstlaan 54 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2023101300, ingediend door mevrouw Laura Heuninck betreffende het verzoek tot bijstelling van voorwaarden met name het verwijderen van de bijzondere voorwaarde opslag gebouw b gelegen Toekomstlaan 45 en 54.  Kadastraal is het perceel gekend als  sectie D nrs. 68C, 71C en afdeling 1 sectie E nrs. 167E.

        Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        In de overdekte locatie B mogen enkel producten opgeslagen worden die minstens gekenmerkt worden door gevarenpictogram GHS02. De opslag van ontploffingsgevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen (GHS01), van gassen (GHS04) en van oxiderende vloeistoffen en vaste stoffen (GHS03) is hierbij niet toegelaten.

        Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing - aanslagjaar 2023 - VOL00082 - Schransstraat 30 - weigering

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot afwijzing van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 18 augustus 2023 m.b.t. de woning Schransstraat 30, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie B nr. 342 R.
        Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Schransstraat 30, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene
        Financieel directeur

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing aanslagjaar 2023 - VOL00133 - Oude Steenweg 31 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot goedkeuring van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 18 augustus 2023 m.b.t. de woning Oude Steenweg 31, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging afdeling 1 Sectie D Nummer 251 M.

        Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Oude Steenweg 31, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 niet zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Inventaris leegstand en verwaarlozing van bedrijfsruimten - kennisname en terinzagelegging

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de brief van Vlaamse overheid – Leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten betreffende de inventarisatie en openbaar onderzoek van leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten van 30 augustus 2023.

        Artikel 2: De inventaris van leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten ligt ter inzage vanaf 26 september 2023.

      • Inname openbaar domein - Dorp 30 - dakrenovatie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Dorp 30 van 26 september 2023 tot en met 7 oktober 2023.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 250 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Proximus - Hanegoor 54 en 54A - uitvoeren telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Pidpa - Nijlse baan - uitbreiding drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Bij de werken mag niet aan het vernieuwde asfaltwegdek geraakt worden.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Pidpa - Dorp - plaatsen bovengrondse brandkraan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

      • Telenet - Kerkepad - realiseren klantaansluiting - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet  

      • Telenet - Groenstraat 10 - werken nutsleiding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 

      • Telenet - Waterwinningsstraat 2A - uitvoeren werken nutsleidingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 

      • Schrijven Kabinet Gouverneur - steunbrief ondertekenen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de mail van het Kabinet Gouverneur van 18 september 2023.

        Artikel 2: Bijgevoegde steunbrief te ondertekenen. 

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen evenement Bosbeats & Rimboe Rock - 13 en 14 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toelating voor de organisatie van om Bosbeats 2023 op 13 oktober 2023 van 21.00 uur tot 14 oktober 2023 03.00 uur en Rimboe Rock op 14 oktober 2023 van 20.00 uur tot 15 oktober 2023 03.00 uur aan de scoutslokalen Kremersgat 2 te Grobbendonk. 

        Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 13 oktober 2023 van 21.00 uur tot 14 oktober 2023 tot 03.00uur en op 14 oktober 2023 van 20.00 uur tot 15 oktober 2023 tot 03.00 uur van maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen. 

        Artikel 6: De organisator op te dragen een evenementverzekering af te sluiten.

        Artikel 7: Van 13 oktober 2023 - 19.00 uur tot 15 oktober 2023 - 03.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Zuiderbaan, zijnde:
        - in het deel van de Zuiderbaan tussen Kremersgat en Heirbaan zal de inrichting als fietsweg opgeheven worden
        - in de Zuiderbaan zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanuit Kremersgat richting Heirbaan
        - in Kremersgat zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanop de Heirbaan richting Zuiderbaan
        - Kremersgat - deel tussen Vorselaarse baan en Zuiderbaan zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer met uitzondering van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen Optreden Luc & Schorre - 20 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden Luc & Schorre dat aanvangt 20 oktober 2023 20.30 uur en eindigt op 20 oktober 2023 23.30 uur op het binnenplein van de Kasteelhoeve, Den Herberg.

        Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 20 oktober 2023 vanaf 20.30u tot maximum 23.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
        • Een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A)LAeq, 15 min. van 20 oktober 2023 om 20.30 uur tot 20 oktober 2023 om 23.30 uur.

        Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning 

        Organisator

      • Vergunnen Oktoberfest met DJ Boer Jan - 28 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Oktoberfest met DJ Boer Jan dat aanvangt 28 oktober 2023 20.00 uur en eindigt op 29 oktober 2023 02.00 uur op het plein van de Kasteelhoeve, Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 28 oktober 2023 vanaf 20.00 uur tot maximum 29 oktober 2023 tot maximaal 02.00 uur  tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        De organisator

      • Vergunnen Chique Afterwork - 22 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork dat aanvangt 22 december 2023 18.00 uur en eindigt op 23 december 2023 01.30 uur in Best Western Plus hotel Aldhem te Grobbendonk.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 22 december 2023 van 18.00 uur tot 23 december 2023 tot maximum 01.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        De organisator

      • Vergunnen Spel Zonder Grenzen 2023 - 6 tot 8 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Spel Zonder Grenzen 2023 dat aanvangt 6 oktober 2023 19.00 uur en eindigt op 8 oktober 2023 20.00 uur de volgende toelatingen:

        • Organisatie van het evenement en deelevenementen.
        • Een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A)LAeq, 15 min. op Van 07 oktober 2023 om 21.00 uur tot 08 oktober 2023 om 03.00 uur.
        • De verkoop van sterke drank.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

        Artikel 5: De bepalingen uit het tijdelijk verkeersreglement, dat op 2 oktober 2023 wordt geagendeerd, strikt na te leven.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Vrije tijd
        Team Ruimt en vergunningen
        Noodplanning
        Organisator: Chiro Bouwel

    • Staf van de AD

      • Burgerlijke partijstelling naar aanleiding van lasterlijke berichten - aanstelling raadsman - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Een klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen bij de onderzoeksrechter tegen betrokkenen en dit met betrekking tot de herhaalde lasterlijke, beledigende en belagende berichten op sociale media aan het adres van de gemeente en haar individuele personeelsleden.

        Artikel 2: Hiertoe Cies Gysen, GD&A Advocaten, met kantoor te Antwerpsesteenweg 16-18, 2800 MECHELEN, aan te stellen als raadsman.

    • Team Financieel Management

      • Bezwaar belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies - Proximus - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies met kohierartikel 123200001205, per mail ontvangen op 26 mei 2023, is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd. 

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Bezwaar belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies - Telenet - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies met kohierartikel 123200001104, per brief ontvangen op 26 mei 2023, is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd. 

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Weg- en rioleringswerken Heibloemlaan - gebruik investeringsfonds Fluvius voor de wegeniswerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De wegeniswerken ten lasten van Grobbendonk in uitvoering van samenwerkingsovereenkomst R/001969 GR - Heibloemlaan e.a. te financieren via het gemeentelijk investeringsfonds bij Fluvius voor een geraamd bedrag van 533.330,84 euro exclusief BTW.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        Fluvius

      • Verzekering arbeidsongevallen - starten procedure en publicatie selectieleidraad - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De mededingingsprocedure met onderhandeling voor de opdracht “VERZEKERING ARBEIDSONGEVALLEN” wordt opgestart.
        Artikel 2: De aankondiging van de opdracht wordt bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.
        Artikel 3: De kandidaturen dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 30 oktober 2023 om 10.00 uur.
        Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024 en 2025, op budgetcode 6120300/IO/0112 (actie/raming AC000038/MJP000993).
        Artikel 5: Het krediet zal verhoogd worden bij de volgende aanpassing meerjarenplan.
        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM & Secretariaat

      • Aanleg fietspaden langs de Industrieweg - starten procedure en publicatie - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: De openbare procedure voor de opdracht "aanleg fietspaden langs de Industrieweg" wordt opgestart.

        Artikel 2: De aankondiging van de opdracht wordt bekendgemaakt op nationaal niveau.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Opbrengsten van 2023006567 tot en met 2023006650 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023006567 tot en met 2023006650.

      • Kosten van 15 september 2023 tot en met 21 september 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 15 september 2023 tot en met 21 september 2023.

      • Bestellijsten van 25 september 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 25 september 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 25 september 2023.