Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 18 september 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Kempens Woonkrediet van 24 oktober 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Kempens Woonkrediet
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De gemeenteraad beslist om de duurtijd van de projectvereniging Neteland te verlengen voor zes jaar tot uiterlijk 1 januari 2030.
Artikel 2: De gemeenteraad beslist om de statuten van de projectvereniging 'Neteland' aan te passen en keurt hiervoor volgend ontwerp van statuten goed:
Statuten projectvereniging 'Neteland'.
Hoofdstuk 1: Naam, zetel, doelstellingen en duur
Artikel 1 – Naam van de projectvereniging
De projectvereniging is opgericht onder de naam 'Neteland'.
Artikel 2 – Zetel van de projectvereniging
De zetel van de vereniging is gevestigd in het administratieve centrum van de stad Herentals, Augustijnenlaan 30, 2200 Herentals.
Artikel 3 – Deelnemers aan de projectvereniging
De leden van de projectvereniging zijn de gemeenten Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Olen en Vorselaar.
Artikel 4 – Doel van de projectvereniging
De projectvereniging wil in de deelnemende gemeenten een samenwerking uitbouwen rond vrije tijd (bibliotheek, cultuur, sport …), integrale veiligheid, omgeving, welzijn en zorg en strategie en organisatie.
Artikel 5 – Duur van de projectvereniging
§ 1. De projectvereniging werd op 8 december 2017 opgericht voor de periode van 1 januari 2018 tot 1 januari 2024. Tijdens die periode is geen uittreding mogelijk.
§ 2. De projectvereniging kan opeenvolgende keren voor het verstrijken van de termijn opnieuw verlengd worden voor een periode van maximum 6 jaar indien de deelnemende gemeenten geen andere beslissing daartoe nemen.
Hoofdstuk 2: Bestuur van de vereniging
Artikel 6 – Bestuur van de vereniging
§ 1. De projectvereniging wordt geleid door een raad van bestuur die is samengesteld uit vertegenwoordigers van vijf deelnemende gemeenten, zoals bepaald in artikel 7 van onderhavige statuten. De deelnemende gemeenten duiden elk een bestuurder aan. De deelnemende gemeenten duiden voor elke bestuurder een vaste plaatsvervanger aan.
§ 2. De raad van bestuur kan enkel beslissen over zaken die kaderen binnen het doel van de vereniging. De raad van bestuur kan personeel aannemen en is verantwoordelijk voor het personeelsbeleid.
§ 3. De projectvereniging beschikt over een dagelijks bestuur.
Artikel 7 – Samenstelling raad van bestuur
§ 1. De raad van bestuur bestaat uit stemgerechtigde leden en uit leden met raadgevende stem.
§ 2. Elke deelnemende gemeente duidt één stemgerechtigde bestuurder en één vaste plaatsvervanger aan. Deze bestuurder is een gemeenteraadslid of een lid van het college van burgemeester en schepenen. Elke stemgerechtigde bestuurder beschikt over één stem
§ 3. Elke deelnemende gemeente duidt één afgevaardigde aan als lid met raadgevende stem. Deze afgevaardigde is verkozen op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen.
§ 4. Er bestaat een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder van de projectvereniging en verschillende ambten, functies en mandaten zoals bepaald in artikel 48 en 51 van het decreet van 6 juli 2001.
§ 5. De bestuurders worden benoemd voor de duur van de projectvereniging, maar zijn van rechtswege ontslagnemend bij het verlies van hun mandaat bij de gemeente of bij de algehele vernieuwing van de gemeenteraden. Het mandaat van bestuurder kan ook worden beëindigd wanneer de gemeente die hij vertegenwoordigt, zijn mandaat intrekt en een vervanger aanduidt.
§ 6. De bestuurders duiden een voorzitter in hun midden aan.
Artikel 8 – Werkingsmodaliteiten
De raad van bestuur maakt een huishoudelijk reglement op waarin de werkingsmodaliteiten van de raad van bestuur worden vastgelegd. Dat huishoudelijk reglement kan worden gewijzigd via een gewone meerderheid van stemmen.
Artikel 9 – Vergaderingen raad van bestuur
De raad van bestuur vergadert ten minste twee keer per jaar. De uitnodigingen worden minstens 8 dagen vooraf verstuurd, vergezeld van een agenda. Om rechtsgeldig te beslissen, moet de helft van de stemgerechtigde leden aanwezig zijn. Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen.
Artikel 10 – Presentiegeld
De leden van de raad van bestuur ontvangen geen presentiegeld.
Artikel 11 – Ondersteuning raad van bestuur
De raad van bestuur kan via het huishoudelijk reglement een dagelijks bestuur, stuurgroepen, werkgroepen of adviesgroepen oprichten om de vergaderingen van de raad van bestuur voor te bereiden. De raad van bestuur kan opdrachten uitbesteden aan derden.
Artikel 12 – Verslaggeving aan de gemeenteraden
§ 1. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar. De notulen van de vergaderingen en de bijhorende documenten worden ter inzage gelegd van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van alle aangesloten gemeenten.
§ 2. De raad van bestuur legt de jaarrekeningen, samen met het activiteitenverslag en het verslag van de accountant jaarlijks ter kennisgeving voor aan de gemeenteraden.
Artikel 13 – Samenstelling en werking dagelijks bestuur
§ 1. Het dagelijks bestuur bestaat uit een voorzitter, ondervoorzitter, coördinator en financieel coördinator.
§ 2. Het dagelijks bestuur is bevoegd voor exploitatie-uitgaven tot 10.000 euro en voor investeringsuitgaven tot 2.500 euro op voorwaarde dat deze uitgaven dermate dringend zijn dat de werking van de projectvereniging ernstig bemoeilijkt zou worden, als op de goedkeuring moet gewacht worden van de raad van bestuur en op voorwaarde dat de uitgaven binnen het goedgekeurde budget vallen. Het dagelijks bestuur is verantwoordelijk voor de aanstelling, de weddevaststelling, het ontslag en de tuchtbevoegdheid voor het eigen personeel.
§ 3. Het dagelijks bestuur is bevoegd om te beslissen over het voorwerp van de opdracht en voor het bepalen en voeren van de plaatsingsprocedure van de overheidsopdracht in het kader van exploitatie-uitgaven waarvan het geraamde bedrag kleiner is dan 30.000 euro op voorwaarde dat deze uitgaven dermate dringend zijn dat de werking van de projectvereniging ernstig bemoeilijkt zou worden, als op de goedkeuring moet gewacht worden van de raad van bestuur en op voorwaarde dat de uitgaven binnen het goedgekeurde budget vallen. De gunning van overheidsopdrachten blijft een bevoegdheid van de raad van bestuur.
§ 4. De bevoegdheden van het dagelijks bestuur omvatten zowel de besluitvorming, als het aangaan van verbintenissen en het vertegenwoordigen van de projectvereniging naar buiten toe voor deze bevoegdheden.
§ 5. Alle beslissingen en verbintenissen van het dagelijks bestuur moeten bekrachtigd worden op de eerstvolgende raad van bestuur.
Hoofdstuk 3: Financieel beheer
Artikel 14 – Begroting en rekeningen
§ 1. De boekhouding wordt gevoerd volgens de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en met naleving van de richtlijnen over de boekhoudkundige verrichtingen.
§ 2. De raad van bestuur stelt de rekening van het afgelopen jaar vast uiterlijk op 31 maart na het verstreken boekjaar. De raad van bestuur legt de jaarrekening samen met het verslag van de accountant en het activiteitenverslag ter kennisgeving voor aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten. De raad van bestuur keurt de begroting goed uiterlijk op 31 december van het jaar dat het werkingsjaar voorafgaat.
Artikel 15 – Financiering
De deelnemende gemeenten financieren de werking van de projectvereniging via een jaarlijkse dotatie die de gemeenteraden jaarlijks vastleggen. Het bedrag van de dotatie wordt bepaald conform de noden en de te verwachten kosten van de projectvereniging. De projectvereniging financiert zijn werking zo veel mogelijk via subsidies toegekend door derde instanties.
Artikel 16 - Financiële controle
De raad van bestuur stelt een accountant aan, die de controle op de financiële toestand uitvoert en hierover jaarlijks rapporteert.
Hoofdstuk 4: Wijziging statuten, toetreding, ontbinding
Artikel 17 - Wijziging van de statuten, toetreding
De wijzigingen van de statuten en de toetreding van nieuwe leden moeten worden goedgekeurd met twee derde (2/3) van de stemmen van de deelnemende gemeenten, op basis van een gemeenteraadsbeslissing.
Artikel 18 - Ontbinding van de vereniging
De vereniging wordt bij het verlopen van de duurtijd en bij gebrek aan tijdige verlenging ontbonden. De raad van bestuur stelt hiervoor een vereffenaar aan.
Artikel 19 - Bestemming van de activa
In geval van ontbinding van de vereniging worden de activa, na aanzuivering van de eventuele passiva, overgedragen aan de deelnemende gemeenten in verhouding tot de betaalde financiële bijdragen.
Bij de ontbinding van de vereniging zullen de eventueel in gebruik gegeven goederen worden teruggegeven aan de rechthebbenden van deze goederen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Mark Vekemans en mevrouw Sofie Verheven voor het verbouwen van een woning, met als adres Sparrenlaan 7, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 44L.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft de gele strook van 4m van 130m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
- Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting. Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.
- Artikel 3: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 4.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.
- Artikel 4: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Margareta De Winter voor het slopen van een onvergund gebouw, met als adres Zandstraat 15 en 17 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 471X en deel van nummer 471B2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een onvergund gebouw.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
- De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
- De niet-vergunde verharding dient te worden geregulariseerd. De verharding moet voldoen aan de voorwaarden van de algemene bouwverordening van 18 februari 2018.
- De voorwaarden volgend uit het advies van Pidpa van 9 augustus 2023 moeten strikt worden nageleefd.
- De voorwaarden volgend uit het advies van dienst Integraal Waterbeleid van 6 september 2023 moeten strikt worden nageleefd.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager de heer Raf Van Goubergen voor het kappen van één Amerikaanse eik, met als adres Hazelaardreef 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het kappen van één Amerikaanse eik.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- Een heraanplant uitvoeren met 5 hoogstammige inheemse loofbomen verspreid op het perceel, tijdens het eerstvolgende plantseizoen na de werken.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2023101300, ingediend door mevrouw Laura Heuninck betreffende het verzoek tot bijstelling van voorwaarden met name het verwijderen van de bijzondere voorwaarde opslag gebouw b gelegen Toekomstlaan 45 en 54. Kadastraal is het perceel gekend als sectie D nrs. 68C, 71C en afdeling 1 sectie E nrs. 167E.
Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
In de overdekte locatie B mogen enkel producten opgeslagen worden die minstens gekenmerkt worden door gevarenpictogram GHS02. De opslag van ontploffingsgevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen (GHS01), van gassen (GHS04) en van oxiderende vloeistoffen en vaste stoffen (GHS03) is hierbij niet toegelaten.
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot afwijzing van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 18 augustus 2023 m.b.t. de woning Schransstraat 30, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie B nr. 342 R.
Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Schransstraat 30, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene
Financieel directeur
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot goedkeuring van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 18 augustus 2023 m.b.t. de woning Oude Steenweg 31, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging afdeling 1 Sectie D Nummer 251 M.
Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Oude Steenweg 31, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 niet zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene
Artikel 1: Kennisname van de brief van Vlaamse overheid – Leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten betreffende de inventarisatie en openbaar onderzoek van leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten van 30 augustus 2023.
Artikel 2: De inventaris van leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten ligt ter inzage vanaf 26 september 2023.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Dorp 30 van 26 september 2023 tot en met 7 oktober 2023.
Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 250 euro.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Bij de werken mag niet aan het vernieuwde asfaltwegdek geraakt worden.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Pidpa
Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Artikel 1: Kennisname van de mail van het Kabinet Gouverneur van 18 september 2023.
Artikel 2: Bijgevoegde steunbrief te ondertekenen.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toelating voor de organisatie van om Bosbeats 2023 op 13 oktober 2023 van 21.00 uur tot 14 oktober 2023 03.00 uur en Rimboe Rock op 14 oktober 2023 van 20.00 uur tot 15 oktober 2023 03.00 uur aan de scoutslokalen Kremersgat 2 te Grobbendonk.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 13 oktober 2023 van 21.00 uur tot 14 oktober 2023 tot 03.00uur en op 14 oktober 2023 van 20.00 uur tot 15 oktober 2023 tot 03.00 uur van maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 6: De organisator op te dragen een evenementverzekering af te sluiten.
Artikel 7: Van 13 oktober 2023 - 19.00 uur tot 15 oktober 2023 - 03.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Zuiderbaan, zijnde:
- in het deel van de Zuiderbaan tussen Kremersgat en Heirbaan zal de inrichting als fietsweg opgeheven worden
- in de Zuiderbaan zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanuit Kremersgat richting Heirbaan
- in Kremersgat zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanop de Heirbaan richting Zuiderbaan
- Kremersgat - deel tussen Vorselaarse baan en Zuiderbaan zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer met uitzondering van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren
Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.
Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden Luc & Schorre dat aanvangt 20 oktober 2023 20.30 uur en eindigt op 20 oktober 2023 23.30 uur op het binnenplein van de Kasteelhoeve, Den Herberg.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 20 oktober 2023 vanaf 20.30u tot maximum 23.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Oktoberfest met DJ Boer Jan dat aanvangt 28 oktober 2023 20.00 uur en eindigt op 29 oktober 2023 02.00 uur op het plein van de Kasteelhoeve, Den Herberg.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 28 oktober 2023 vanaf 20.00 uur tot maximum 29 oktober 2023 tot maximaal 02.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
De organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork dat aanvangt 22 december 2023 18.00 uur en eindigt op 23 december 2023 01.30 uur in Best Western Plus hotel Aldhem te Grobbendonk.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 22 december 2023 van 18.00 uur tot 23 december 2023 tot maximum 01.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
De organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Spel Zonder Grenzen 2023 dat aanvangt 6 oktober 2023 19.00 uur en eindigt op 8 oktober 2023 20.00 uur de volgende toelatingen:
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De bepalingen uit het tijdelijk verkeersreglement, dat op 2 oktober 2023 wordt geagendeerd, strikt na te leven.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Ruimt en vergunningen
Noodplanning
Organisator: Chiro Bouwel
Artikel 1: Een klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen bij de onderzoeksrechter tegen betrokkenen en dit met betrekking tot de herhaalde lasterlijke, beledigende en belagende berichten op sociale media aan het adres van de gemeente en haar individuele personeelsleden.
Artikel 2: Hiertoe Cies Gysen, GD&A Advocaten, met kantoor te Antwerpsesteenweg 16-18, 2800 MECHELEN, aan te stellen als raadsman.
Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies met kohierartikel 123200001205, per mail ontvangen op 26 mei 2023, is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener
Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op masten, pylonen en andere draagconstructies met kohierartikel 123200001104, per brief ontvangen op 26 mei 2023, is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener
Artikel 1: De wegeniswerken ten lasten van Grobbendonk in uitvoering van samenwerkingsovereenkomst R/001969 GR - Heibloemlaan e.a. te financieren via het gemeentelijk investeringsfonds bij Fluvius voor een geraamd bedrag van 533.330,84 euro exclusief BTW.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Fluvius
Artikel 1: De mededingingsprocedure met onderhandeling voor de opdracht “VERZEKERING ARBEIDSONGEVALLEN” wordt opgestart.
Artikel 2: De aankondiging van de opdracht wordt bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.
Artikel 3: De kandidaturen dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 30 oktober 2023 om 10.00 uur.
Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024 en 2025, op budgetcode 6120300/IO/0112 (actie/raming AC000038/MJP000993).
Artikel 5: Het krediet zal verhoogd worden bij de volgende aanpassing meerjarenplan.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM & Secretariaat
Artikel 1: De openbare procedure voor de opdracht "aanleg fietspaden langs de Industrieweg" wordt opgestart.
Artikel 2: De aankondiging van de opdracht wordt bekendgemaakt op nationaal niveau.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023006567 tot en met 2023006650.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 15 september 2023 tot en met 21 september 2023.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 25 september 2023.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 25 september 2023.