Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 01/09/2025 - 13:30 Collegezaal

A-punt

Team Secretariaat

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 26 augustus 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

     

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Caroline Daems met als contactadres De Heide 7 te 2288 Bouwel voor het aanleggen van een zwembad, met als adres De Heide 7 te 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nummer 57N4.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het aanleggen van een zwembad.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

     

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    • Het advies van Fluvius van 25 augustus 2025 ten strengste na te leven.

    • Zes maanden na het opladen van de beslissing op het omgevingsloket dient de bouwheer het bewijs te leveren aan het college van burgemeester en schepenen dat het tuinhuis afgebroken werd.

    • Het niet bebouwde gedeelte van het perceel moet aangelegd worden met hoogstammig groen, het bestaande moet bewaard worden. Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceeloppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasparken, speelruimten, tennisvelden, en dergelijke.

    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    • Voor het aanleggen van verharding op het openbaar domein dient voorafgaandelijk de toestemming te worden bekomen van het college van burgemeester en schepenen door een schriftelijke aanvraag in te dienen.

    • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 27 augustus 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Ellen Joris met als contactadres Lierse steenweg 96 te 2280 Grobbendonk en de heer Raf Van Goubergen met als contactadres Liersebaan 293 te 2240 Zandhoven voor het regulariseren van een verbouwing met uitbreiding van een ééngezinswoning, bouwen van een bijgebouw, aanleggen van nieuwe verharding en verwijderen van bestaande verharding, met als adres Hazelaardreef 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 54N5.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: regulariseren van een verbouwing met uitbreiding van een eengezinswoning, bouwen van een bijgebouw, aanleggen van nieuwe verharding en verwijderen van bestaande verharding.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Het niet bebouwde gedeelte van het perceel moet aangelegd worden met hoogstammig groen, het bestaande moet bewaard worden. Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceeloppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasparken, speelruimten, tennisvelden, en dergelijke.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 18 augustus 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

     

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jp Energy BV gevestigd te Lierse steenweg 92 te 2280 Grobbendonk voor:

    1) functiewijziging van horeca naar kantoor

    2) opsplitsing van kelderberging bijhorende bij de oorspronkelijke horecazaak

    3) vergroten van een ventilatie-opening in de kelder conform advies brandweer, met als adres Bouwelse steenweg 55, bus 001, bus 002, bus 003, bus 101, bus 102, bus 103, bus 104, bus 201, bus 202, bus 203, 57, bus 001, bus 002, bus 003, bus 101, bus 102, bus 103, bus 104, bus 201, bus 202 en bus 203, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 246H18.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

    1) functiewijziging van horeca naar kantoor

    2) opsplitsing van kelderberging bijhorende bij de oorspronkelijke horecazaak

    3) vergroten van een ventilatie-opening in de kelder conform advies brandweer.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    • Het advies van Agentschap van Wegen en Verkeer van 10 juli 2025, met ref. AV/114/2025/00546 strikt na te leven.

    • Het advies van Inter - Vlaams Expertisecentrum Toegankelijkheid van 16 juni 2025 strikt na te leven.

    •  Het advies van de Brandweer zoals afgeleverd bij de verleende vergunning met kenmerk advies BWDP/2022-0180/001/01/GRJVA blijft van toepassing.

    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     • De overige voorwaarden zoals opgelegd in de reeds verleende omgevingsvergunning OMV_ 2022061236 (nr. gemeente 202259) dd. 4 oktober 2022 afgeleverd door het college van burgemeester en schepenen blijven integraal behouden.

    Op 4 oktober 2022 werd een omgevingsvergunning (202259) door het college van burgemeester en schepenen voor het bouwen van een meergezinswoning met 19 woonentiteiten, een handelsruimte en een ondergrondse parkeergarage en het exploiteren van warmtepompen vergund.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Nadat Marianne Verhaert, burgemeester ingevolgde art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: De ligging, breedte en uitrusting van de trage weg door het project, zoals aangegeven op het bijgevoegde plan, kunnen worden aanvaard en opgenomen in het gemeentelijk (trage) wegennet.

    Artikel 2: De overdracht van de strook Lot 5: 222 m² langs Bovenpad, inclusief de trage wegverbinding, kan aanvaard worden en worden opgenomen in het openbaar domein.

  • Artikel 1: Kennisname van de brief van Vlaamse overheid – Leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten betreffende de inventarisatie en openbaar onderzoek van leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten van 20 augustus 2025.

    Artikel 2: De inventaris van leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten ligt ter inzage vanaf 5 september 2025.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de voorgestelde vermoedenslijst.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

  • Artikel 1: Kennis te nemen van het schrijven van de Vlaamse Landmaatschappij van 27 augustus 2025 en van het tweede advies van de dienst MER van het departement omgeving. 

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om de takelkosten van 242,00 euro terug te betalen aan betrokkene.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Betrokkene

  • Artikel 1: Van 16 tot en met 19 september 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenheide tussen de Lierse steenweg en De Heide, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingevoerd.

    Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.

    Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 5: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

    Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie EUB222533, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 10: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek.

    Artikel 11: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Binnenheide een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 13: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.

    Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20250715_25201300 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Pidpa.
    Artikel 3: Bij de aanvraag van de signalisatievergunning moet er rekening mee gehouden worden dat er enkel mag gewerkt worden tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Wyre

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 416985 - DNW 20333371 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa en Wyre.

    Artikel 3: Bij de aanvraag van de signalisatievergunning moet er rekening mee gehouden worden dat er enkel mag gewerkt worden tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Fluvius

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan D-28-417 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Wyre.

    Artikel 3: Bij de aanvraag van de signalisatievergunning moet er rekening mee gehouden worden dat er enkel mag gewerkt worden tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Pidpa

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van zomertreffen griezel dat aanvangt 13 september 2025 08.00 uur en eindigt op 14 september 2025 19.30 uur te Gemeenschapscentrum de Volle Vaart.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en geen sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 13 september 2025 19.00 uur tot 03.00 uur en op 14 september 2025 10.00 uur tot 19.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket. 
    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
    Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement:
    • De deelnemers aan de toertocht moeten zich steeds aan de wegcode houden. 
    • De organisator moet hen hierop wijzen. De organisator voorziet veiligheidsmaatregelen zoals signalisatie, begeleiders of waarschuwingsborden bij gevaarlijke (kruis-)punten. Begeleiders mogen het verkeer niet stilleggen, enkel deelnemers wijzen op de gevaarlijke situatie. 
    • De verschillende veiligheidsvoorschriften zijn te vinden op de website van Neteland via volgende link. https://regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket/

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

    Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Strapdag Klim-op Bouwel op 19 september 2025 van 08.00 uur tot 16.00 uur in de Berdenweg en Rode Haagjes.

    Artikel 2: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 4: Op 19 september 2025 van 08.00 uur tot 16.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg en Rode Haagjes, zijnde:

     - de Berdenweg (vanaf het kruispunt met de straat Dorp tot net voorbij café 't Toreke) en Rode Haagjes worden afgesloten voor alle gemotoriseerd verkeer.

    Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 6: Het verkeer zal omgeleid worden via Dorp en De Wip.

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 8: Aan de betrokkene wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 9: De bewoners van het afgesloten deel van de Berdenweg moeten door de school schriftelijk verwittigd worden van de hinder.

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: De Strapdag wordt aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Strapdag Klavertje 3 op 19 september 2025 van 8.00 uur tot 15.30 uur te Dorp Bouwel.

    Artikel 2: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket. 
    Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 4: Op 19 september 2025 van 8.00 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, Kerkepad, Nieuwbaan en Kastanjelaan, zijnde:
    - Dorp zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Kerkepad en Nieuwbaan met:

      • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord 'uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van de kruispunten Dorp/Nieuwbaan en Dorp/Kerkepad;
      • een afzethek met F45-bord (doodlopende weg) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen en Dorp/Lindelaan.

    - Nieuwbaan zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Dorp en Kastanjelaan met:

      • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord 'uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van de kruispunten Nieuwbaan/Dorp en Nieuwbaan/Kastanjelaan;
      • een afzethek met F45-bord (doodlopende weg) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan de kruispunten Nieuwbaan/Stationlei en Nieuwbaan/Kennedylaan.

    - Kastanjelaan zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Nieuwbaan en Kerkepad met:

      • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord 'uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van de kruispunten Kastanjelaan/Kerkepad en Kastanjelaan/Guido Gezellelaan;
      • een afzethek met F45-bord (doodlopende weg) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan de kruispunten Kennedylaan/Guido Gezellelaan en Kastanjelaan/ Ter Duinen.

    - Kerkepad zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Kastanjelaan en Dorp. 

    Artikel 5: Het verkeer zal omgeleid worden via De Wip, Stationlei en Kasteeldreef. Hiervoor zullen F-41 omleidingspijlen gezet worden.

    Artikel 6: Op de afgesloten straatdelen is het verboden stil te staan en parkeren. Dit verbod zal ingericht worden met E3-borden en onderborden GXa en GXb, respectievelijk begin en einde van de reglementering.

    Artikel 7: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 8: De bewoners van het afgesloten deel van Dorp, Kerkepad, Nieuwbaan en Kastanjelaan moeten door de school schriftelijk verwittigd worden van de hinder.

    Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: De Strapdag wordt aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Noodplanningsambtenaar 

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Strapdag De Wijngaard op 19 september 2025 van 12.00 uur tot 15.30 uur in de Wijngaardstraat.

    Artikel 2: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 4: Op 19 september 2025 van 12.00 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Wijngaardstraat, zijnde:
    - de Wijngaardstraat wordt afgesloten voor alle verkeer tussen de Steenbergstraat en huisnummer 11.

    Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek met C3-bord en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" in de Wijngaardstraat ter hoogte van huisnummer 11 en aan de kruising met de Steenbergstraat.

    Artikel 7: Daarnaast wordt de afsluiting aangekondigd met een afzethek met F45-bord en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het kruispunt Wijngaardstraat/Vorselaarse baan en het kruispunt Wijngaardstraat/Schransstraat.

    Artikel 8: Het verkeer wordt omgeleid via de Schransstraat, Beukenlaan en Vorselaarse baan. Ter aanduiding worden de nodige F41-omleidingspijlen gezet.

    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: De Strapdag wordt aangekondigd via de meest aangewezen gemeentelijke communicatiekanalen.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene 

Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: De opdracht te geven aan team I&C om de installatie van de bewakingscamera’s in de bibliotheek en alle bijhorende wettelijk verplichtingen in orde te brengen.

    Artikel 2: De opdracht te geven aan team I&C om de aanwezigheid op te nemen op de website van het lokaal bestuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Team Vrije tijd

Staf van de AD

  • Artikel 1: De concessie toe te wijzen aan Krikkedol BV, Wiekevorstse Steenweg 48, 2270 Herenthout met vermoedelijke ingang, op basis van de besluiten van het Agentschap Opgroeien, van 1 januari 2026. 

    Artikel 2: Opdracht te geven aan de juridische dienst om de overeenkomst verder te formaliseren en desgevallend een samenwerkingsovereenkomst met Krikkedol BV uit te werken.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan:

    Algemeen directeur

    Financieel directeur

    Teamleider VRT

    Teamleider M&W

    Team Informatie en Communicatie (t.a.v. beleidsdeskundige communicatie)

    Team HRS

    Krikkedol BV, Wiekevorstse Steenweg 48, 2270 Herenthout

Team Financieel Management

Onderwijs

  • H.A. - verlofstelsel - goedkeuring

    Artikel 1: Betrokkene, neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 01 september 2025 t.e.m. 30 november 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene, Berkendreef 33, 2288 Bouwel neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool KLIM-OP Bouwel voor de periode van 01 september 2025 tot en met 30 november 2025

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel


Publicaties