Terug
Gepubliceerd op 14/12/2021

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 06/12/2021 - 19:00 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • Lid bijzonder comité voor de sociale dienst (BCSD) - afstandname J.S. - aktename

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: Aktename van de afstandname van de heer Johan Struyfs als lid van het BCSD ter opvolging van de heer Ronald Gorremans.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM & Secretariaat

        Team Informatie & Communicatie

      • Voordrachtsakte lid bijzonder comité voor de sociale dienst (BCSD) R.G. - aktename

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: Aktename van de tijdige en ontvankelijke akte van voordracht van één kandidaat-lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst.

        Artikel 2: Goedkeuring van de geloofsbrieven van Ronald Gorremans.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM & Secretariaat

        Team Informatie & Communicatie

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Opmaak dossier antennepunt LDC Bouwel - stand van zaken - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de opmaak van het dossier antennepunt LDC Bouwel.

    • Team Financieel Management

      • Overheidsopdrachten - nominatieve delegatie - aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: Volgende overheidsopdrachten worden nominatief aangeduid waarvoor het vaststellen van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden aan het vast bureau worden toevertrouwd:

        EXPLOITATIE

        Actie Omschrijving actie MJP-raming Omscrhrijving
        AC000211 We streven naar een optimale werking van het WZC De Wijngaard. MJP001056 Contract maaltijden met optie lokaal dienstencentrum en klim-op scholen
        AC000327 Diverse acties waaronder meerjarenplanramingen voorzien zijn voor gas met algemene rekening 6111000 MJP000XXX Levering van gas
        AC000XXX Diverse acties waaronder meerjarenplanramingen voorzien zijn voor elektricteit met algemene rekening 6110000 MJP000XXX Levering van elektriciteit
        AC000166 We voorzien multifunctionele kopieertoestellen. MJP000XXX Kopieertoestellen diverse locaties

         

        INVESTERINGEN

        Actie Omschrijving actie MJP-raming Omscrhrijving
        AC000341 We realiseren het bindend sociaal objectief. MJP002160 Aankoop woning aan in de Bergstraat (huisnummer 5).
        AC000564 We kopen een woonhuis aan in het kader van de projectoproep investeren in noodwoningen en renoveren deze woning na aankoop. MJP001949 Renovatie noodwoning
        AC000180 We maken een dossier op voor de bouw van een antennepunt van het LDC in Bouwel. MJP001439 Nieuwbouw antennepunt Bouwel bouwwerken
        AC000457 We onderhouden de site Zorgcampus Schransstraat. MJP001435 Vervanging screens woon - zorgcentrum

        Artikel 2: Over deze delegatie zal gerapporteerd worden aan de raadsleden in de opvolgingsrapportering over het eerste semester en n.a.v. de opmaak van de jaarrekening.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden van het managementteam

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda raad voor maatschappelijk welzijn

        Goedgekeurd

        De raad voor maatschappelijk welzijn aansluitend op de gemeenteraad bijeen te roepen op 14 december 2021 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Maatregelen m.b.t. de verspreiding van het coronavirus - organisatie gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - bekrachtiging
        2. Team Secretariaat: Raad voor maatschappelijk welzijn 16 november 2021 - notulen - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: Lid bijzonder comité voor de sociale dienst (BCSD) - afstandname J.S. - aktename
        4. Team Secretariaat: Voordrachtsakte lid bijzonder comité voor de sociale dienst (BCSD) R.G. - aktename
        5. Team Secretariaat: Cipal dv - digitale algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2022 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - vaststelling
        7. Team Financieel Management: Overheidsopdrachten - nominatieve delegatie - aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2022 - goedkeuring
        8. Team Zorg & Gezondheid: Opmaak dossier antennepunt LDC Bouwel - stand van zaken - kennisname
        9. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling
  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • VB 29 november 2021 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het vast bureau van 29 november 2021 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Afwezigheid algemeen directeur - aanduiding vervanger - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 23 t.e.m. 31 december 2021.

        Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgende personeelsleden om hem te vervangen van 23 t.e.m. 31 december 2021:

        - mevrouw Evy Rutten, clusterverantwoordelijke Samenleving van 23 t.e.m. 24 december 2021;

        - de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken van 27 t.e.m. 31 december 2021.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Stafmedewerker Beleid & Juridische Zaken

        Clusterverantwoordelijke Samenleving

      • Besluiten algemeen directeur OCMW - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • Neteland - verslagen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van: 

        - Leidinggevenden Welzijn van 9 november 2021;

        - Stuurgroep Thuiszorg van 23 september 2021.

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Boodschappendienst - heropstart - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het vast bureau beslist tot heropstart van de boodschappendienst en het gebruik van de bankkaart voor zieke personen en personen die een positieve coronatest hebben afgelegd.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Team Financieel Management

        Team Mens & Welzijn

    • Team Financieel Management

      • Opbrengsten van 2021002295 tot en met 2021002299 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021002295 tot en met 2021002299.

      • Bestellijst van 6 december 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 6 december 2021.

      • Kosten van 26 november 2021 tot en met 1 december 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 26 november 2021 tot en met 1 december 2021.