Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 20 juni 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Cipal dv
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pontes van 20 juni 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pontes
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van OVSG van 4 juni 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
OVSG
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van het antwoord van de gouverneur van 7 mei 2024 over de klacht 'de werking van het lokaal bestuur in functie van verkeersreglementen'.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt niet aanvaard.
- Het tracé heeft niet het algemeen belang voor ogen, en is enkel gericht op de ontwikkeling van het eigen perceel, waarbij de ontsluitingsmogelijkheden van het achterliggende woongebied worden geblokkeerd. Het project hypothekeert derhalve een ruimtelijk kwalitatieve aansnijding van het woongebied.
- Het openbaar domein voorziet geen kwalitatief groenontwerp.
- Het ontwerp van het openbaar domein kan geen veilige noodinterventies en verkeersafwikkeling waarborgen. De aanvraag is niet in overeenstemming met de breedtevereisten voor wegenis van de Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel).
- Het Agentschap Natuur en Bos heeft negatief advies uitgebracht wegens strijdigheid met artikel 14 en 16 decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu van 21 oktober 1997 en artikel 10 en artikel 14 Besluit van de Vlaamse Regering met betrekking tot soortenbescherming en soortenbeheer van 15 mei 2009. De aanvraag is derhalve strijdig met direct werkende normen. Dit heeft een invloed op de ligging, de breedte en de uitrusting van de gemeenteweg, en over de eventuele opname in het openbaar domein, waarover de gemeenteraad overeenkomstig artikel 31 omgevingsdecreet zich dient uit te spreken.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: De ligging, de breedte en de uitrusting van de trage weg door het project zoals aangegeven op het bijgevoegde plan kan worden aanvaard en opgenomen in het gemeentelijk (trage) wegennet.
Artikel 2: De trage weg door het project wordt niet opgenomen in het openbaar domein. De openbaar trage gemeenteweg (2,40m breed) blijft in eigendom van de aanvrager maar krijgt een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang. Deze openbare trage weg komt onder het rechtstreekse en onmiddellijke beheer van de gemeente, ongeacht of de aanvrager eigenaar van de grond blijft.
Artikel 3: De volgende voorwaarden zijn van toepassing:
- de brandweertoegang dient voor gemotoriseerd verkeer afgesloten te worden en kan enkel opengesteld worden voor hulpdiensten, onderhoudsdiensten en verhuisbewegingen. Bij de aard van de afsluiting dient rekening gehouden te worden met het advies van de brandweer;
- de trage wegverbinding uitvoeren in een andere kleur verharding;
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 2, voor een oppervlakte van 316 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.
Artikel 3: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 24 april 2024 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2023 als volgt:
Exploitatie
Ontvangsten | € 20.865,15 |
Uitgaven | € 28.871,23 |
Exploitatie voor overboekingen | - € 8.006,08 |
Overboekingen | € 1.980,00 |
Exploitatie eigen fin. boekjaar | - € 9.986,08 |
Overschot/tekort expl. N-1 | € 22.957,69 |
Exploitatie voor toelage | € 12.971,61 |
Exploitatietoelage | € 17.197,35 |
Overschot exploitatie | € 30.168,96 |
Investeringen
Ontvangsten | € 69.855,54 |
Uitgaven | € 90.737,28 |
Invest. voor overboekingen | - € 20.881,74 |
Overboekingen | € 1.980,00 |
Invest. eigen fin. boekjaar | - € 18.901,74 |
Overschot/tekort invest. N-1 | - € 5.082,00 |
Overschot/tekort investeringen | - € 23.983,74 |
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 30 januari 2024 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2023 als volgt:
Exploitatie
Ontvangsten | € 15.533,36 |
Uitgaven | € 39.600,07 |
Exploitatie eigen financieel boekjaar | - € 24.066,71 |
Overschot/tekort expl. N-1 | € 25.822,63 |
Exploitatie voor toelage | - € 15.508,82 |
Exploitatietoelage | € 45.583,03 |
Overschot exploitatie | € 15.006,84 |
Investeringen
Ontvangsten | € 286.614,14 |
Uitgaven | € 296.614,14 |
Invest. voor overboekingen | - € 10.000,00 |
Overschot/tekort invest. N-1 | € 10.000,00 |
Overschot/tekort investeringen | 0,00 |
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 21 mei 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 6 mei 2024 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Kennisname van de notulen van het MAT van 15 april 2024.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Interne Organisatie van 25 maart 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider FIM
Teamleider I&C
Teamleider HRM
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Samenleving van 15 april 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider M&W
Teamleider VT
Dienstenleider LDC
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Omgeving van 18 maart 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider R&V
Teamleider U&O
Artikel 1: Kennisname van de slidepresentatie "Jaarlijkse informatiesessie voor gemeenteraadsleden van Fluvius Antwerpen" van 25 april 2024.
Artikel 1: Kennisname van de slidepresentatie "Jaarlijkse informatiesessie voor gemeenteraadsleden van Iveka" van 16 april 2024.
Artikel 1: Kennisname van de presentatie van de informatievergadering van 16 april 2024 van IKA.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de verkavelingswijziging af aan Danny Gorris. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het wijzigen van de verkavelingsvoorschriften, meerbepaald artikel 1.2 (OMV_2022146818), met als adres Nijlse baan 47, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 73T7. De aanvraag heeft omgevingsloketnummer OMV_2024024404.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden en lasten:
- verkavelingsvoorschrift artikel 1.2 wordt als volgt gewijzigd: bijgebouwen beperkt tot 30 m² op te richten voor, na of gelijktijdig met het hoofdgebouw met de zichtbare gevels vanaf het openbaar domein in hetzelfde materiaal als het hoofdgebouw en op minimum 1 m van de perceelsgrens of op de gemeenschappelijke perceelsgrens;
- de overige verkavelingsvoorschriften en lasten, opgenomen in OMV_2022146818 blijven onverminderd van toepassing.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Koen Segers en mevrouw Maja Faes voor het bouwen van een vrijstaande woning, met als adres Nijlse baan 51, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 64Y3 en 64X3.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Liesbeth Dewaele en de heer Nicolas Rosseel voor het bouwen van een vrijstaande woning, met als adres Heibloemlaan 16, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 53P4.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 29 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Studiebureau Verhaert & CO namens Nira BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van percelen in 3 loten voor open bebouwing, 1 lot voor gemeenschappelijk bos en 1 lot voor kosteloze grondafstand, met als adres Lierse steenweg zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nummers 4C2, 6S en 6H.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- De gemeenteraadsbeslissing van 23 april 2024 luidt:
- Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 4, voor een oppervlakte van 229 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
- Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.
- de voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:
- Fluvius van 2 januari 2024
- Agentschap wegen en verkeer van 5 april 2024
- Wyre van 12 december 2023
- Proximus van 17 januari 2024
- Pidpa Drinkwater van 12 december 2023
- Natuur en Bos van 27 maart 2024
- De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 23-219942.
- De te ontbossen oppervlakte bedraagt 2940 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
- De resterende bosoppervlakte moet als bos behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
- De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
- De bosbehoudsbijdrage van € 12406.80 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
- De maatregelen in de archeologienota met referentienummer ID 28013 (https://id.erfgoed.net/archeologie/archeologienotas/28013) moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013.
- De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
- Lot 5 (het gemeenschappelijk bos) moet in onverdeeldheid blijven bij de 3 loten en moet in mede-eigendom blijven van de 3 loten.
- De hierbij gevoegde verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.
- De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Lasten:
- Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
- De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen geeft vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens Johan Schueremans voor het verkavelen van 2 percelen voor het creëren van 2 loten voor een halfopen bebouwing, met als adres Pulse steenweg 30 en 32, kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 495A2, 495C2 en 495Y2. De aanvraag heeft omgevingsloketnummer OMV_2023161441.
De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:
Lasten:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van de gedeeltelijke omgevingsvergunning verleend op 8 mei 2024 door de Vlaamse Regering aan lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend binnen een termijn van vijfenveertig dagen.
Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022173971 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 8 mei 2023 aan de heer Alain Dierick, wonende Doffen 29 Olen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
- notariskantoor Notadux, Wijngaardstraat 40 Grobbendonk.
Artikel 1: De woning langs Kabienstraat te hernummeren als volgt:
Artikel 2: De personen die geconfronteerd worden met een hernummering zullen conform het subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 september 2022, een compensatie ontvangen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Mens & Welzijn
De bewoners en/of eigenaars van Kabienstraat 2
Artikel 1: Goedkeuring voor de uitbatingsvergunning voor Den Herberg, gelegen Hofeinde 20 te 2280 Grobbendonk met ondernemingsnummer 0772.832.256.
Artikel 2: De uitbater moet volgende voorwaarden naleven:
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Betrokkenen
Noodplanning@regioneteland.be
Artikel 1: Kennisname van de communicatie van IOK omtrent de actie 'Behaag onze Kempen! 2024'.
Artikel 2: Deelnemen aan de gratis actie 'Behaag onze Kempen! 2024'.
Artikel 3: Gemeentelijke loods als afhaalplaats te voorzien in Grobbendonk.
Artikel 4: Opdracht aan team Uitvoering & Onderhoud om het plantmateriaal op vrijdag 22 november 2024 af te halen en een arbeider te voorzien op zaterdag 23 november 2024 om het groenmagazijn te openen, te sluiten en de bestellers te helpen bij het uitzoeken en laden van het plantgoed.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Communicatie
IMD-IOK, behaag.onze.kempen@iok.be
Artikel 1: Goedkeuring van de deelname aan de intercommunale ondersteuning bij de sensibilisering van de scholen voor schooljaar 2024–2025 door het geven van milieulessen aan de leerlingen van de tweede en derde graad van het basisonderwijs over:
Thema water i.s.m. Hidrodoe
– Waterverbruik (tweede graad – 50 minuten)
– Drinkwaterproductie (tweede en derde graad – 50 minuten)
– Waterproblematiek in de wereld (tweede en derde graad – 100 minuten)
Thema energie
– Een dag vol energie (tweede graad – 75 minuten)
– Duurzaam gebruik van energie (derde graad – 100 minuten)
– Introductieles tot het gratis lessenpakket ‘Energy Challenges’ (derde graad - 75 minuten)
Thema klimaat
– Opwarming van de aarde: wat en hoe dit tegengaan (tweede graad – 75 minuten)
– Klimaat en klimaatverandering (derde graad – 100 minuten)
Artikel 2: Bij deelname maakt de gemeente de actie vóór 17 juni 2024 via een schrijven bekend aan de lagere scholen op haar grondgebied.
Artikel 3: De gemeente is bij deelname bereid een kostprijs te betalen aan IOK op voorwaarde dat klimaatteam-IOK een overzicht overmaakt van alle geïnteresseerde scholen en de aangevraagde lessen. Aan de hand van dit overzicht beslist de gemeente of de aangevraagde lessen mogen gegeven worden. Er wordt gemotiveerd waarom niet-weerhouden lessen niet mogen gegeven worden. Aan de hand van deze beslissing maakt IOK een lessenschema op voor de periode november 2024 – juni 2025. Dit lessenschema wordt aan de geïnteresseerde scholen overgemaakt. Niet-weerhouden lessen worden gemotiveerd. De kostprijs bedraagt € 164 voor een les van 50 minuten, € 197 voor een les van 75 minuten en € 230 voor een les van 100 minuten. Op deze kostprijs dient geen BTW te worden toegepast aangezien de kostprijs van de externe lesgever (GoodPlanet vzw) apart wordt doorgefactureerd aan de gemeente en de personeelskosten van IOK via een bijdrage in de werkingskosten worden verrekend (via ‘inhouse’-principe).
Artikel 4: De aangevraagde lessen worden in principe per klas gegeven. Enkel na overleg met IOK kunnen klassen samen gezet worden tot een groep van maximaal 30 leerlingen.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Beleidsdeskundige Welzijn & Gezondheid
IOK/Klimaatteam
Artikel 1: Goedkeuring voor de plaatsing van 2 speeltoestellen, een bank en een afrasteringgoed.
Artikel 2: Goedkeuring om de kosten hierbij te dragen van 3500,00 euro excl. BTW.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Vrije tijd
Team Financieel Management
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene voor het plaatsen van signalisatie van maandag 13 mei tot 21 juni volgens bijgevoegd plan (op de N13 ter hoogte van het op- en afrittencomplex Herentals-West en ter hoogte van de kruispunten met de Industrieweg en op de E313 aan de afrit Herentals-West). Zwaar vervoer komende van Herentals wordt reeds afgewikkeld aan de Toekomstlaan en Atealaan richting omleidingsroute via Herenthout (gezien de tonnagebeperking in Bouwel-dorp).
Artikel 2: Tevens zal 1 week voor de effectieve uitvoerdata vooraankondiging geplaatst worden.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Van 20 tot en met 24 mei 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Boudewijnstraat, zijnde:
- het voet- en fietspad aan de kant van de pare huisnummers worden ter hoogte van de werfzone volledig afgesloten
- het fietspad aan de kant van de onpare huisnummers wordt tijdelijk ingericht als dubbelrichtingsfietspad met D7-bord en onderbord M4
- fietsers en voetgangers moeten oversteken enerzijds op het zebrapad tussen huisnummer 4 en 6, anderzijds op de zebrapaden op de tip van het Astridplein
- ter hoogte van de werfzone zal een snelheidsbeperking van 30 km/uur ingevoerd worden met C43-borden
- bijkomend zal een inhaalverbod ingericht worden met C35-borden.
Artikel 2: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf
Artikel 3: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volegns voorgelegd plan 464262 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Pidpa.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Proximus
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming tot de verdeling van de werkingssubsidies volgens het Subsidiereglement GROS.
Artikel 2: Toestemming te geven om per vereniging een bedrag van 2.625 euro kunnen uitkeren volgens het reglement. Het gaat over Broederlijk delen en 11.11.11.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan
Team Financieel management
GROS
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden The Harmed Brothers dat aanvangt 28 juni 2024 20.00 uur en eindigt op 28 juni 2024 23.45 uur op het kasteelplein van Den Herberg.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 28 juni 2024 van 20.00 uur tot 23.45 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:
• De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
• De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
De politie legt in haar advies van 26 april 2024 inzake "optreden The Harmed Brothers" dd. 28/06/2024 volgende voorwaarden op:
- De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
- De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
- De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
- De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
Artikel 6: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan
Noodplanning
PZ Neteland
Organisator
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nationale Feestdag dat aanvangt 21 juli 2024 12.30 uur en eindigt op 21 juli 2024 19.00 uur op het kasteelplein van Den Herberg.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 juli 2024 om 12.00 uur tot 21 juli 2024 om 19.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen de maatregelen van noodplanning te volgen namelijk:
- De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
- De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
- De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.
- De politie legt in haar advies van 07 mei 2024 inzake "Nationale feestdag" dd. 21 juli 2024 volgende voorwaarden op:
- De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
- De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
- De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
- De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan
Noodplanning
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met het extra werkingsaanbod van Arktos, aanvullend op de bestaande bovenlokale werking ten bedrage van 5.390,00 euro voor 2024 en vanaf 2025 voor een bedrag van 5.000,00 euro.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met het inschrijven van een nieuw MJP (team Vrije Tijd): 'Arktos - lokale uitbreiding aanbod zomervakantie'.
Artikel 1: Goedkeuring om een adressenlijst van alle kinderen geboren tussen 1 oktober 2021 en 1 oktober 2022 te verstrekken aan team Mens & Welzijn.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Mens & Welzijn
Dit punt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Evaluatiecomité met betrekking tot evaluatie van de algemeen directeur en de financieel directeur.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 13 mei 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 13 mei 2024.
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 24 april 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om in te stappen in de raamovereenkomst van DOKO met als naam "Raamovereenkomst voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken en randapparatuur" en referentie DOKO-2022-AW-005.
Artikel 2: Goedkeuring toetreding perceel 1 "desktops, laptops, Chromebooks, tablets en gsm's Windows/Android/Linux en de bijhorende dienstverlening en randapparatuur.
Artikel 6: Deze raamovereenkomst zal aanvangen na goedkeuring van deze beslissing en neemt een einde op het einde van het raamcontract ten laatste 16/05/2027, afhankelijk of DOKO overgaat tot verleningen zoals opgenomen in het bestek.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team KOS
DOKO
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024003365 tot en met 2024003878.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 1 mei 2024 tot en met 8 mei 2024.
Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.