Terug
Gepubliceerd op 23/05/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 13/05/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • Cipal dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 20 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Cipal dv

        Alle vertegenwoordigers

      • Pontes - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pontes van 20 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Pontes

        Alle vertegenwoordigers

      • OVSG - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van OVSG van 4 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        OVSG

        Alle vertegenwoordigers

      • Antwoord gouverneur - werking lokaal bestuur in functie van verkeersreglementen - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van het antwoord van de gouverneur van 7 mei 2024 over de klacht 'de werking van het lokaal bestuur in functie van verkeersreglementen'.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023127273 - Waterlaatstraat zn - tracé en lastvoorwaarden - weigering

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt niet aanvaard.

        -       Het tracé heeft niet het algemeen belang voor ogen, en is enkel gericht op de ontwikkeling van het eigen perceel, waarbij de ontsluitingsmogelijkheden van het achterliggende woongebied worden geblokkeerd. Het project hypothekeert derhalve een ruimtelijk kwalitatieve aansnijding van het woongebied.

        -       Het openbaar domein voorziet geen kwalitatief groenontwerp.

        -       Het ontwerp van het openbaar domein kan geen veilige noodinterventies en verkeersafwikkeling waarborgen. De aanvraag is niet in overeenstemming met de breedtevereisten voor wegenis van de Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel).

        -       Het Agentschap Natuur en Bos heeft negatief advies uitgebracht wegens strijdigheid met artikel 14 en 16 decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu van 21 oktober 1997 en artikel 10 en artikel 14 Besluit van de Vlaamse Regering met betrekking tot soortenbescherming en soortenbeheer van 15 mei 2009. De aanvraag is derhalve strijdig met direct werkende normen. Dit heeft een invloed op de ligging, de breedte en de uitrusting van de gemeenteweg, en over de eventuele opname in het openbaar domein, waarover de gemeenteraad overeenkomstig artikel 31 omgevingsdecreet zich dient uit te spreken.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023158151 - Astridplein 13 & 15 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De ligging, de breedte en de uitrusting van de trage weg door het project zoals aangegeven op het bijgevoegde plan kan worden aanvaard en opgenomen in het gemeentelijk (trage) wegennet.

        Artikel 2: De trage weg door het project wordt niet opgenomen in het openbaar domein. De openbaar trage gemeenteweg (2,40m breed) blijft in eigendom van de aanvrager maar krijgt een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang. Deze openbare trage weg komt onder het rechtstreekse en onmiddellijke beheer van de gemeente, ongeacht of de aanvrager eigenaar van de grond blijft.

        Artikel 3: De volgende voorwaarden zijn van toepassing:

        - de brandweertoegang dient voor gemotoriseerd verkeer afgesloten te worden en kan enkel opengesteld worden voor hulpdiensten, onderhoudsdiensten en verhuisbewegingen. Bij de aard van de afsluiting dient rekening gehouden te worden met het advies van de brandweer;

        - de trage wegverbinding uitvoeren in een andere kleur verharding;

      • Omgevingsvergunning OMV_2023172012 - Koekoekstraat zn - tracé- en lastvoorwaarden - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 2, voor een oppervlakte van 316 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

        Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 3: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    • Team Financieel Management

      • Kerkfabriek O.L.Vrouw - rekening dienstjaar 2023 - advies

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 24 april 2024 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2023 als volgt:


        Exploitatie

        Ontvangsten € 20.865,15
        Uitgaven € 28.871,23
           
        Exploitatie voor overboekingen  - € 8.006,08
        Overboekingen € 1.980,00
           
        Exploitatie eigen fin. boekjaar - € 9.986,08
        Overschot/tekort expl. N-1 € 22.957,69
           
        Exploitatie voor toelage  € 12.971,61
        Exploitatietoelage  € 17.197,35
           
        Overschot exploitatie  € 30.168,96

        Investeringen

        Ontvangsten € 69.855,54
        Uitgaven  € 90.737,28
           
        Invest. voor overboekingen - € 20.881,74
        Overboekingen € 1.980,00
           
        Invest. eigen fin. boekjaar

        - € 18.901,74

        Overschot/tekort invest. N-1 - € 5.082,00
           
        Overschot/tekort investeringen - € 23.983,74

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen

        Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

        Toezichthoudende overheid

      • Kerkfabriek St. Lambertus - rekening dienstjaar 2023 - advies

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 30 januari 2024 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2023 als volgt:

        Exploitatie

        Ontvangsten € 15.533,36
        Uitgaven € 39.600,07
           
        Exploitatie eigen financieel boekjaar  - € 24.066,71
           
        Overschot/tekort expl. N-1 € 25.822,63
           
        Exploitatie voor toelage - € 15.508,82
           
        Exploitatietoelage  € 45.583,03
           
        Overschot exploitatie € 15.006,84

        Investeringen

        Ontvangsten € 286.614,14
        Uitgaven  € 296.614,14
           
        Invest. voor overboekingen - € 10.000,00
           
        Overschot/tekort invest. N-1 € 10.000,00
           
        Overschot/tekort investeringen 0,00

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Kerkfabriek St. Lambertus

        Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

        Toezichthoudende overheid

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 21 mei 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 23 april 2024 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: Cipal dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: Creat Services dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: De Lijn - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        5. Team Secretariaat: EthiasCo - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Secretariaat: IOK Afvalbeheer - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: IOK - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        8. Team Secretariaat: OVSG - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        9. Team Secretariaat: Pidpa - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        10. Team Secretariaat: Pontes - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        11. Team Secretariaat: Antwoord gouverneur - werking lokaal bestuur in functie van verkeersreglementen - kennisname
        12. Team Ruimte en Vergunningen: Gratis grondafstand - Keulsebaan (Lot A), volgens titels kadastraal bekend sectie A, deel van nummer 496KP0000, en thans kadastraal bekend sectie A, nummer 496E3P0000 + Kruisbaan (Lot B), volgens kadastraal bekend sectie A, deel van nummer 496KP0000, en thans kadastraal bekend sectie A, nummer 496F3P0000 - ontwerpakte - goedkeuring
        13. Team Ruimte en Vergunningen: Samenwerkingsovereenkomsten voor weg- en rioleringswerken projecten Beemdenstraat 1-3 en Nijverheidsstraat 54-62 - goedkeuring
        14. Team Ruimte en Vergunningen: Geluidsschermen E313 - samenwerkingsovereenkomst - goedkeuring
        15. Team Ruimte en Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023127273 - Waterlaatstraat zn - tracé en lastvoorwaarden - weigering
        16. Team Ruimte en Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023158151 - Astridplein 13 & 15 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
        17. Team Ruimte en Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023172012 - Koekoekstraat zn - tracé- en lastvoorwaarden - goedkeuring
        18. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L.Vrouw - rekening dienstjaar 2023 - advies
        19. Team Financieel Management: Kerkfabriek St. Lambertus - rekening dienstjaar 2023 - advies
        20. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vragenstelling
        IN BESLOTEN ZITTING:
             21. Staf van de AD: Evaluatie decretale graden - kennisname
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 6 mei 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 6 mei 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • MAT 15 april 2024 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Kennisname van de notulen van het MAT van 15 april 2024.

      • Beleidscollege Interne Organisatie van 25 maart 2024 - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Interne Organisatie van 25 maart 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Teamleider FIM
        Teamleider I&C
        Teamleider HRM

      • Beleidscollege Samenleving van 15 april 2024 - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Samenleving van 15 april 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Teamleider M&W
        Teamleider VT
        Dienstenleider LDC

      • Beleidscollege Omgeving van 18 maart 2024 - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Beleidscollege Omgeving van 18 maart 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Teamleider R&V
        Teamleider U&O

      • Fluvius - jaarlijkse informatiesessie voor gemeenteraadsleden van Fluvius Antwerpen - slidepresentatie - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de slidepresentatie "Jaarlijkse informatiesessie voor gemeenteraadsleden van Fluvius Antwerpen" van 25 april 2024.

      • Iveka - jaarlijkse informatiesessie voor gemeenteraadsleden - slidepresentatie - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de slidepresentatie "Jaarlijkse informatiesessie voor gemeenteraadsleden van Iveka" van 16 april 2024.

      • IKA - informatiesessie voor gemeenteraadsleden - presentatie - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de presentatie van de informatievergadering van 16 april 2024 van IKA.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024024404 - Nijlse baan 47 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de verkavelingswijziging af aan Danny Gorris. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het wijzigen van de verkavelingsvoorschriften, meerbepaald artikel 1.2 (OMV_2022146818), met als adres Nijlse baan 47, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 73T7. De aanvraag heeft omgevingsloketnummer OMV_2024024404.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden en lasten:

        - verkavelingsvoorschrift artikel 1.2 wordt als volgt gewijzigd: bijgebouwen beperkt tot 30 m² op te richten voor, na of gelijktijdig met het hoofdgebouw met de zichtbare gevels vanaf het openbaar domein in hetzelfde materiaal als het hoofdgebouw en op minimum 1 m van de perceelsgrens of op de gemeenschappelijke perceelsgrens;

        - de overige verkavelingsvoorschriften en lasten, opgenomen in OMV_2022146818 blijven onverminderd van toepassing.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024009151 - Nijlse Baan 51 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Koen Segers en mevrouw Maja Faes voor het bouwen van een vrijstaande woning, met als adres Nijlse baan 51, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 64Y3 en 64X3.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Het hierbij gevoegd advies van de Vlaamse Waterweg nv van 19 april 2024, met ref. Omgeving 4332 strikt na te leven.
        • Het hierbij gevoegd advies van de Deputatie, Dienst Integraal Waterbeleid van 19 april 2024, met ref. WAAD-2024-0984 strikt na te leven.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023066845 - Heibloemlaan 16 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Liesbeth Dewaele en de heer Nicolas Rosseel voor het bouwen van een vrijstaande woning, met als adres Heibloemlaan 16, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 53P4.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen.  Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023151728 - Lierse steenweg zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 29 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Studiebureau Verhaert & CO namens Nira BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van percelen in 3 loten voor open bebouwing, 1 lot voor gemeenschappelijk bos en 1 lot voor kosteloze grondafstand, met als adres Lierse steenweg zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nummers 4C2, 6S en 6H.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        - De gemeenteraadsbeslissing van 23 april 2024 luidt:

        -  Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 4, voor een oppervlakte van 229 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

        -  Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

        - de voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

        - Fluvius van 2 januari 2024

        - Agentschap wegen en verkeer van 5 april 2024

        - Wyre van 12 december 2023

        - Proximus van 17 januari 2024

        - Pidpa Drinkwater van 12 december 2023

        - Natuur en Bos van 27 maart 2024

        - De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk:  23-219942.

        - De te ontbossen oppervlakte bedraagt 2940 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet. 

        - De resterende bosoppervlakte moet als bos behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.

        - De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.

        - De bosbehoudsbijdrage van € 12406.80  dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.

        - De maatregelen in de archeologienota met referentienummer ID 28013 (https://id.erfgoed.net/archeologie/archeologienotas/28013) moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013.

        - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

        - Lot 5 (het gemeenschappelijk bos) moet in onverdeeldheid blijven bij de 3 loten en moet in mede-eigendom blijven van de 3 loten.

        - De hierbij gevoegde verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.

        - De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

         

        Lasten:

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

        - De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023161441 - Pulse Steenweg 30-32 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen  geeft vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens Johan Schueremans voor het verkavelen van 2 percelen voor het creëren van 2 loten voor een halfopen bebouwing, met als adres Pulse steenweg 30 en 32, kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 495A2, 495C2 en 495Y2. De aanvraag heeft omgevingsloketnummer OMV_2023161441.

        De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

        • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:
          • Fluvius System Operator, dd. 5 maart 2024.
          • Dienst waterwinning en milieu voor ligging in beschermingszones dd. 23 februari 2024.
          • Pidpa Drinkwater dd. 22 februari 2024.
        • De hierbij gevoegde, aangepaste, verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.
        • De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

        Lasten:

        • Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
        • De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023139824 - Albertkanaalstraat, Herentalse steenweg, Industrieweg, Jagersdreef (fietsostrade) - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de gedeeltelijke omgevingsvergunning verleend op 8 mei 2024 door de Vlaamse Regering aan lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend binnen een termijn van vijfenveertig dagen.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - Omgevingsvergunning OMV_2022173971 - Hermeslaan 1-11 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022173971 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 8 mei 2023 aan de heer Alain Dierick, wonende Doffen 29 Olen. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        - notariskantoor Notadux, Wijngaardstraat 40 Grobbendonk. 

      • Hernummering Kabienstraat - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De woning langs Kabienstraat te hernummeren als volgt:

        • huisnummer 2 van de Kabienstraat te hernummeren naar huisnummer 2B
        • huisnummer 2 toe te kennen aan woning P (de eerste nieuwe nog te bouwen woning in de Kabienstraat)

        Artikel 2: De personen die geconfronteerd worden met een hernummering zullen conform het subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 september 2022, een compensatie ontvangen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens & Welzijn

        De bewoners en/of eigenaars van Kabienstraat 2

      • Aanvraag uitbatingsvergunning - Den Herberg - Hofeinde 20 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor de uitbatingsvergunning voor Den Herberg, gelegen Hofeinde 20 te 2280 Grobbendonk met ondernemingsnummer 0772.832.256.

        Artikel 2: De uitbater moet volgende voorwaarden naleven:

        • De uitbater dient te voldoen aan de bepalingen van het politiereglement brandveiligheid voor publiek toegankelijke gebouwen en evenementen.
        • Er moet voldaan worden aan de politiecodex, meer bepaald titel 2: Algemene bepalingen geluidsoverlast.
        • Er moet voldaan worden aan de wettelijke uitbatingsvoorwaarden op het gebied van veiligheid, verzekering tegen risicoaansprakelijkheid en hygiëne.
        • De verlichting mag geen hinder, verblinding of rustverstoring veroorzaken geven naar de omgeving of passerende voertuigen en hun bestuurders.
        • De exploitant dient de nodige attesten voor de technische installaties op te volgen en tijdig in orde te brengen.
        • De exploitant neemt de nodige maatregelen om geluidshinder naar de omgeving te voorkomen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Betrokkenen

        Noodplanning@regioneteland.be

      • Deelname 'Behaag onze Kempen! 2024' - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de communicatie van IOK omtrent de actie 'Behaag onze Kempen! 2024'.

        Artikel 2: Deelnemen aan de gratis actie 'Behaag onze Kempen! 2024'.

        Artikel 3: Gemeentelijke loods als afhaalplaats te voorzien in Grobbendonk.

        Artikel 4: Opdracht aan team Uitvoering & Onderhoud om het plantmateriaal op vrijdag 22 november 2024 af te halen en een arbeider te voorzien op zaterdag 23 november 2024 om het groenmagazijn te openen, te sluiten en de bestellers te helpen bij het uitzoeken en laden van het plantgoed.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Communicatie

        IMD-IOK, behaag.onze.kempen@iok.be

      • Milieulessen IOK - schooljaar 2024-2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de deelname aan de intercommunale ondersteuning bij de sensibilisering van de scholen voor schooljaar 2024–2025 door het geven van milieulessen aan de leerlingen van de tweede en derde graad van het basisonderwijs over:

        • Thema water i.s.m. Hidrodoe
          – Waterverbruik (tweede graad – 50 minuten)
          – Drinkwaterproductie (tweede en derde graad – 50 minuten)
          – Waterproblematiek in de wereld (tweede en derde graad – 100 minuten)

        • Thema energie
          – Een dag vol energie (tweede graad – 75 minuten)
          – Duurzaam gebruik van energie (derde graad – 100 minuten)
          – Introductieles tot het gratis lessenpakket ‘Energy Challenges’ (derde graad - 75 minuten)

        • Thema klimaat
          – Opwarming van de aarde: wat en hoe dit tegengaan (tweede graad – 75 minuten)
          – Klimaat en klimaatverandering (derde graad – 100 minuten)

        Artikel 2: Bij deelname maakt de gemeente de actie vóór 17 juni 2024 via een schrijven bekend aan de lagere scholen op haar grondgebied.

        Artikel 3: De gemeente is bij deelname bereid een kostprijs te betalen aan IOK op voorwaarde dat klimaatteam-IOK een overzicht overmaakt van alle geïnteresseerde scholen en de aangevraagde lessen. Aan de hand van dit overzicht beslist de gemeente of de aangevraagde lessen mogen gegeven worden. Er wordt gemotiveerd waarom niet-weerhouden lessen niet mogen gegeven worden. Aan de hand van deze beslissing maakt IOK een lessenschema op voor de periode november 2024 – juni 2025. Dit lessenschema wordt aan de geïnteresseerde scholen overgemaakt. Niet-weerhouden lessen worden gemotiveerd. De kostprijs bedraagt € 164 voor een les van 50 minuten, € 197 voor een les van 75 minuten en € 230 voor een les van 100 minuten. Op deze kostprijs dient geen BTW te worden toegepast aangezien de kostprijs van de externe lesgever (GoodPlanet vzw) apart wordt doorgefactureerd aan de gemeente en de personeelskosten van IOK via een bijdrage in de werkingskosten worden verrekend (via ‘inhouse’-principe).

        Artikel 4: De aangevraagde lessen worden in principe per klas gegeven. Enkel na overleg met IOK kunnen klassen samen gezet worden tot een groep van maximaal 30 leerlingen.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Beleidsdeskundige Welzijn & Gezondheid

        IOK/Klimaatteam

      • Speelpleintje Kroonspaadje - indeling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor de plaatsing van 2 speeltoestellen, een bank en een afrasteringgoed.

        Artikel 2: Goedkeuring om de kosten hierbij te dragen van 3500,00 euro excl. BTW. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

      • Aanvraag plaatsen signalisatie op grondgebied Grobbendonk - Herentalsesteenweg (N13) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene voor het plaatsen van signalisatie van maandag 13 mei tot 21 juni volgens bijgevoegd plan (op de N13 ter hoogte van het op- en afrittencomplex Herentals-West en ter hoogte van de kruispunten met de Industrieweg en op de E313 aan de afrit Herentals-West). Zwaar vervoer komende van Herentals wordt reeds afgewikkeld aan de Toekomstlaan en Atealaan richting omleidingsroute via Herenthout (gezien de tonnagebeperking in Bouwel-dorp).

        Artikel 2: Tevens zal 1 week voor de effectieve uitvoerdata vooraankondiging geplaatst worden.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Boudewijnstraat - herstellen verzakking - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 20 tot en met 24 mei 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Boudewijnstraat, zijnde: 
        - het voet- en fietspad aan de kant van de pare huisnummers worden ter hoogte van de werfzone volledig afgesloten
        - het fietspad aan de kant van de onpare huisnummers wordt tijdelijk ingericht als dubbelrichtingsfietspad met D7-bord en onderbord M4
        - fietsers en voetgangers moeten oversteken enerzijds op het zebrapad tussen huisnummer 4 en 6, anderzijds op de zebrapaden op de tip van het Astridplein
        - ter hoogte van de werfzone zal een snelheidsbeperking van 30 km/uur ingevoerd worden met C43-borden
        - bijkomend zal een inhaalverbod ingericht worden met C35-borden.

        Artikel 2: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Proximus - Langenheuvel, Dijkstraat en Binnenweg - uitvoeren telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volegns voorgelegd plan 464262 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Pidpa.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Proximus

    • Team Vrije tijd

      • Aanvraag werkingssubsidies deelverenigingen 2023 - GROS - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming tot de verdeling van de werkingssubsidies volgens het Subsidiereglement GROS.

        Artikel 2: Toestemming te geven om per vereniging een bedrag van 2.625 euro kunnen uitkeren volgens het reglement. Het gaat over Broederlijk delen en 11.11.11.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan 

        Team Financieel management

        GROS

      • Vergunnen Optreden The Harmed Brothers - 28 juni 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden The Harmed Brothers dat aanvangt 28 juni 2024 20.00 uur en eindigt op 28 juni 2024 23.45 uur op het kasteelplein van Den Herberg. 

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 28 juni 2024 van 20.00 uur tot 23.45 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 5: De richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

        De politie legt in haar advies van 26 april 2024 inzake "optreden The Harmed Brothers" dd. 28/06/2024 volgende voorwaarden op:

        - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

        - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

        - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

        - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        Artikel 6: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan

        Noodplanning

        PZ Neteland

        Organisator 

      • Vergunnen Nationale Feestdag Den Herberg - 21 juli 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Nationale Feestdag dat aanvangt 21 juli 2024 12.30 uur en eindigt op 21 juli 2024 19.00 uur op het kasteelplein van Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 juli 2024 om 12.00 uur tot 21 juli 2024 om 19.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 5: De organisator op te dragen de maatregelen van noodplanning te volgen namelijk:

        - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

        - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

        - De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

        - De politie legt in haar advies van 07 mei 2024 inzake "Nationale feestdag" dd. 21 juli 2024 volgende voorwaarden op:

        - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

        - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

        - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

        - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan 

        Noodplanning 

        Betrokkene

    • Team Welzijn

      • Zomerwerking Arktos VZW - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met het extra werkingsaanbod van Arktos, aanvullend op de bestaande bovenlokale werking ten bedrage van 5.390,00 euro voor 2024 en vanaf 2025 voor een bedrag van 5.000,00 euro.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met het inschrijven van een nieuw MJP (team Vrije Tijd): 'Arktos - lokale uitbreiding aanbod zomervakantie'.

    • Team Informatie en Communicatie

      • Aanvraag adressenlijst instappers - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een adressenlijst van alle kinderen geboren tussen 1 oktober 2021 en 1 oktober 2022 te verstrekken aan team Mens & Welzijn.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens & Welzijn

    • Staf van de AD

      • Evaluatie decretale graden - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit punt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Evaluatiecomité met betrekking tot evaluatie van de algemeen directeur en de financieel directeur. 

    • Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 13 mei 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 13 mei 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 13 mei 2024.

      • Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - notulen - 24 april 2024 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 24 april 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Toetreding via de aankoopcentrale DOKO - Raamovereenkomst voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om in te stappen in de raamovereenkomst van DOKO met als naam "Raamovereenkomst voor de aankoop van nieuwe personal computers A-merken en randapparatuur" en referentie DOKO-2022-AW-005.

        Artikel 2: Goedkeuring toetreding perceel 1 "desktops, laptops, Chromebooks, tablets en gsm's Windows/Android/Linux en de bijhorende dienstverlening en randapparatuur.

        Artikel 6: Deze raamovereenkomst zal aanvangen na goedkeuring van deze beslissing en neemt een einde op het einde van het raamcontract ten laatste 16/05/2027, afhankelijk of DOKO overgaat tot verleningen zoals opgenomen in het bestek.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team KOS
        DOKO

      • Opbrengsten van 2024003365 tot en met 2024003878 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024003365 tot en met 2024003878.

      • Kosten van 1 mei 2024 tot en met 8 mei 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 1 mei 2024 tot en met 8 mei 2024.

    • Onderwijs

      • Lijst afwezigheden en vervangingen - kennisname en bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.