Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 05/06/2023 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Varia - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de beleidsgroepen Neteland van:

    - Vrije tijd Neteland van 16 mei 2023
  • Artikel 1: Kennisname van de planning van de colleges en vast bureau in de zomermaanden.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op volgende data in de zomermaanden:

    - maandag 3 juli 2023 

    - maandag 10 juli 2023 (digitaal om 9u 's morgens)

    - maandag 17 juli 2023 (digitaal om 9u 's morgens)

    - maandag 24 juli 2023 (digitaal om 9u 's morgens)

    - maandag 7 augustus 2023 (fysiek om 9u 's morgens)

    - maandag 21 augustus 2023 (fysiek om 9u 's morgens)

    - maandag 28 augustus 2023 (fysiek om 9u 's morgens)

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leden managementteam

    Teamleiders

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Gemeentelijke Holding NV in vereffening van 28 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Gemeentelijke Holding NV in vereffening

    Alle vertegenwoordigers

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 21 april 2023 van Pidpa.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 29 maart 2023 van Fluvius OV.

  • Artikel 1: Goedkeuring om het lidmaatschap bij Mayors for Peace verder te zetten.

    Artikel 2: De gevraagde lidmaatschapsbijdrage van 50 euro ten laste te nemen van de gemeentekas.

    Artikel 3: Medewerking te verlenen aan volgende initiatieven:

    • een gezamenlijk herdenkingsmoment van 6 tot 9 augustus met Mayors for Peace-vlag
    • een nieuwe tentoonstelling over de impact van het gebruik van kernwapens
    • de ICAN Cities Appeal ondertekenen 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

  • MAT 8 mei 2023 - notulen - kennisname

    Kennisname van de notulen van het MAT van 8 mei 2023.

  • Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Laurens Van Cant en mevrouw Michelle Kegelaers voor het verbouwen van een woning, met als adres Vogelzang 7, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 73W8.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45U – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Ongunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2022094868, ingediend door Raf Michiels namens ANTWERP EXPRESS PORT NV betreffende verzoek tot wijziging voorwaarden gelegen Industrieweg 30, 34 en 38. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 657K, 657E2, 657W, 657X en 657Z.

    Artikel 2: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 eik (aangeduid op bijgevoegde foto) en 2 dennen en een snoeivergunning voor een beperkte snoei van 3 eiken op het perceel Pallieterdreef 41, kadastraal gekend als 1/C/66L6. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse hoogstammige loofboom op het perceel 1/C/66L6, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: Er mag niet worden geveld of geruimd tijdens de standaard schoontijd van 1 april tot en met 30 juni. 

    Artikel 5: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 6: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 7: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een snoeiweigering voor 6 dennen, 2 eiken en 1 kastanje op het perceel Pallieterdreef 43, kadastraal gekend als 1/C/66C6. 

    Artikel 2: Deze beslissing brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Diamantair Erfgoed - goedkeuring

    Artikel 1: De gemeente Grobbendonk geeft de opdracht om de restcollectie Diamantair Cultureel erfgoed die zich bevindt op het militaire domein te herbestemmen. 

    Artikel 2: De herbestemming gebeurt zoals de aangegeven in de Beleidsnota Diamantair Erfgoed, met een voorkeur om eerst te herbestemmen naar een collectiebeherende Culturele erfgoedinstelling alvorens over te gaan tot mogelijke afstoting. 

  • Artikel 1: Van 12 juni tot en met 7 juli 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal het voet- en fietspad volledig ingenomen worden.
    - fietsers en voetgangers zullen omgeleid worden voor de werken tussen het kruispunt met de N13 en de Kasteeldreef

    • fase 1 - werken tussen kruispunt N13 en De Wip: via servitudeweg achter cabine Fluvius, Berdenweg en De Wip
    • fase 2 - werken tussen De Wip en Nieuwbaan: via de Wip, Dorp en Nieuwbaan
    • fase 3 - werken tussen Nieuwbaan en Kasteeldreef: via Nieuwbaan, Dorp en Kasteeldreef.
    Artikel 2: Voor de werken tussen de Kasteeldreef en de spoorweg dient een veilige corridor afgebakend te worden voor fietsers en voetgangers op de rijbaan. Het verkeer kan er beurtelings passeren via verkeerslichten.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 358885-20288547, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 12 en 16 juni 2023 gedurende 1 werkdag, behoudens onvoorziene omstandigheden 13 juni, zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Berg en Dal, zijnde: 
    - de straat zal ter hoogte van de spoorweg afgesloten worden voor alle verkeer inclusief fietsers en voetgangers
    - het verkeer zal omgeleid worden via de Lierse steenweg, Binnenheide en Echelpoel.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van Berg en Dal een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de door Fluvius opgestelde communicatie over de uitrol van glasvezelnetwerken.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 18 (01/10/2022 - 31/10/2022) - bis van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 374.679,05 excl. btw of € 453.361,65 incl. 21% btw (€ 78.682,60 btw medecontractant), waardoor de werken een bedrag bereiken van € 4.451.612,41 excl. btw of € 5.386.451,02 incl. 21% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Fluvius

    Anteagroup

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Een perceel grond, gelegen te Bouwel achteraan de Lierse steenweg +139, ter plaatse gekend "DE Pael Eyck", ten kadaster bekend geweest wijk A deel van nummer 49/F/P0000 voor een oppervlakte van driehonderd en twee (302m²) vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financiëel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Meester Guy Van den Brande, notaris te Lier

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan de Rostal, op voormeld opmetingsplan gekend als lot J, kadastraal bekend volgens recente kadastrale legger wijk B, nummer 0393LP0000, groot vierentwintig are vijf centiare (24a 05ca), op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Meester Mayke Op de Beeck, notaris te Vorselaar 

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Leopoldstraat 18 C, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het subsidiereglement.

    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHOFFEN

    Met ingang van 1 juni 2022 en eindigend op 31 december 2025 geldt een retributie voor eten en/of drinken bij evenementen georganiseerd door het lokaal bestuur Grobbendonk waarvan de inkomsten ten goede komen van de verenigingen. 

    Met ingang van 1 juli 2023 en eindigend op 31 december 2025 geldt eveneens een retributie voor het aanbieden van een systeem voor het gebruik van herbruikbaar cateringmateriaal.

    Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

      • De persoon die van het eten en drinken gebruik maakt.
      • De persoon of vereniging die van het systeem voor het gebruik van herbruikbaar cateringmateriaal gebruik maakt. 
    Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
    Het college van burgemeester en schepenen bepaalt, rekening houdend met de kostprijs van het aangeboden eten, drinken en het systeem voor het gebruik van herbruikbaar cateringmateriaal, de retributie hiervan.
     
    Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Vrije tijd
  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het subsidiereglement.

    Artikel 5: Subsidiebedrag

    9.000,00 euro prestatietoelage.

    Op basis van de inkomsten en de uitgaven wordt het subsidiebedrag jaarlijks aangepast bij de aanpassing van het meerjarenplan.

    Artikel 6: Verdeelsleutel

    Prestatietoelage

    50% wordt evenredig verdeeld per deelnemende organisatie aan het Weekend van de Verenigingen op zaterdag (25%) en op zondag (25%), die met minstens 2 personen ondersteuning biedt.

    50% wordt verdeeld voor het kosteloos uitoefenen van prestaties voor het lokaal bestuur Grobbendonk tijdens het Weekend van de Verenigingen op zaterdag (25%) en op zondag (25%), afhankelijk van de gepresteerde uren.

    Subsidiebedrag presterende organisatie = bedrag prestatietoelage x (totaal aantal punten presterende organisatie/totaal aantal punten prestatietoelage alle deelnemende organisaties)

    De presterende organisatie heeft recht op de prestatietoelage indien deze een vooraf afgesproken prestatie aflevert tijdens het Weekend van de Verenigingen op zaterdag en/of zondag. De subsidie wordt op basis van een puntensysteem onder de verschillende presterende organisaties verdeeld. Elk begonnen uur door elke vertegenwoordiger van de presterende organisatie geeft recht op 10 punten.

    Artikel 7: Berekening en betaling

    De deelname (per organisatie) en prestatie (per helper) worden geregistreerd door team Vrije Tijd. Het team Vrije Tijd berekent de subsidiebedragen per organisatie en legt deze voor aan de vrijetijdsraad. Vervolgens wordt de berekening geagendeerd op het college van burgemeester en schepenen.

    Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije Tijd

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1 Goedkeuring van volgend subsidiereglement:

    Artikel 1: Doel

    De gemeente Grobbendonk wil gezinnen die recht hebben op een kansentarief ondersteunen door een tussenkomst te bieden in de kosten voor warme maaltijden, aangeboden door de school.

    De tussenkomst heeft betrekking op de kosten die worden aangerekend via de schoolfactuur aan de ouders/voogd voor de warme maaltijden. Van deze kosten zal 20% aangerekend worden via de schoolfactuur en 80% wordt gesubsidieerd door de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 2: Voorwaarden

    De tussenkomst is van toepassing indien de leerling in een school gevestigd in Grobbendonk is ingeschreven en de leerling of één van de ouders/voogd recht heeft op een kansentarief.

    Volgende personen hebben recht op een kansentarief:

      • Personen die recht hebben op een Verhoogde Tegemoetkoming;
      • Personen met een schuldoverlast die gekend zijn bij het OCMW;
      • Personen die verblijven in een LOI;
      • Gezinnen met kinderen met een dossier bij het OCMW en die gezinsbegeleiding krijgen of gezinnen met kinderen vanuit het OCMW die zijn toegeleid naar gezinsbegeleiding;
      • Personen die in begeleiding zijn bij het OCMW, maar niet onder de vijf specifieke doelgroepencriteria vallen, doch waarvan de begeleidende maatschappelijk werker de inschatting maakt dat toegang tot de UiTPAS een meerwaarde is omwille van financiële en/of sociale redenen. De maatschappelijk werker heeft daarbij het mandaat om deze inschatting te bepalen op basis van zijn/haar professionele expertise.

    Het recht op het kansentarief moet gestaafd worden met één van de volgende documenten:

      • Attest gecreëerd door het UiTPAS-platform;
      • Attest/kaartje van doorverwijzend OCMW;
      • Attest verhoogde tegemoetkoming.

    Artikel 3: Subsidiebedrag

    Er wordt een solidaire kostendeling van de schoolkost voor warme maaltijden toegepast voor mensen met een kansentarief:

      • De rechthebbende betaalt 20% van de kostprijs zoals opgenomen in het schoolreglement.
      • De gemeente Grobbendonk komt tussen voor het resterende saldo, zijnde 80%, en vergoedt de school hiervoor.

    Artikel 4: Procedure

      • De ouder of voogd toont éénmaal, bij voorkeur in het begin van het schooljaar, aan de hand van de vermelde documenten aan dat hij/zij recht heeft op het kansentarief. Het bewijsstuk wordt overgemaakt aan de verantwoordelijke van de school. De ouder of voogd geeft de school de toestemming de gegevens over te maken aan het OCMW van Grobbendonk. De geldigheid loopt af op 30 juni van het betrokken schooljaar.
      • De school past vanaf de 1e van de maand waarop het document ontvangen werd, het kansentarief op de vermelde kostprijs toe.
      • Op kwartaalbasis zal de school de gederfde inkomsten (80% van de kostprijs van de warme maaltijden afgenomen door kwetsbare kinderen) kunnen terugvorderen van het gemeentebestuur aan de hand van een onkostennota. De overige 20% wordt rechtstreeks gefactureerd via de schoolrekening.  

    De gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de gegeven informatie en bewijsstukken te verifiëren bij de school en/of rechthebbende. Jaarlijks wordt bekeken of het kansentarief nog geldig is voor de pashouder.

    Het college van burgemeester en schepenen zal bij misbruik over de situatie oordelen en het verstrekken van onvolledige of onjuiste gegevens kan mogelijk leiden tot het terugvorderen van de verkregen ondersteuning bij de school of rechthebbende, afhankelijk van de situatie.

    Artikel 5: Inwerkingtreding (en looptijd)

    Dit reglement is van toepassing vanaf 1 september 2023 tot en met 30 juni 2025.

     

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Mens & Welzijn

    Scholen grondgebied Grobbendonk

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht

     

    Jaar

    Beschikbaar Budgettair Resultaat

    Autofinancieringsmarge

    2020

    4.831.539

    1.548.536

    2021

    6.121.463

    2.280.496

    2022

    3.576.874

    1.093.551

    2023

    6.850.180

    248.781

    2024

    1.163.324

    -6.901.976

    2025

    15.990

    1.404.196

     

    Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    ABB

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht:

    Jaar

    Beschikbaar Budgettair Resultaat

    Autofinancieringsmarge

    2020

    4.831.539

    1.548.536

    2021

    6.121.463

    2.280.496

    2022

    3.576.874

    1.093.551

    2023

    6.850.180

    248.781

    2024

    1.163.324

    -6.901.976

    2025

    15.990

    1.404.196

    Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    ABB

  • Artikel 1: De inschrijvers NATUREPLAY BVBA en Heylen natuur en groenbedrijf voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
    Artikel 2: De offertes van NATUREPLAY BVBA en Heylen natuur en groenbedrijf worden als volledig en regelmatig beschouwd.
    Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 31 mei 2023, opgesteld door team Financieel Management.
    Artikel 4: De opdracht “Speelelementen Het Ruige Ridderpad” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde NATUREPLAY BVBA, Wiekevorstseweg 36 te 2200 Herentals tegen het nagerekende offertebedrag van 34.709,60 euro excl. btw of 41.998,62 euro incl. 21% btw.
    Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-SVG-2023-151.
    Artikel 6: De betaling zal gebeuren met investeringskrediet van 2023, op budgetcode 2200007/OM/0680 (actie/raming AC000317/MJP000304).
    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 5 juni 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 5 juni 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023003087 tot en met 2023003198.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 26 mei 2023 tot en met 1 juni 2023.

Onderwijs


Publicaties