Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 18/03/2024 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de geloofsbrieven van Wendy Overbeeke met het oog op de aanstelling tot titelvoerend lid van de gemeenteraad. Wendy Overbeeke wordt vervolgens uitgenodigd om de voorgeschreven eed af te leggen in openbare zitting en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad. 

    Artikel 2: Wendy Overbeeke is derhalve als titelvoerend gemeenteraadslid aangesteld in opvolging van Fatima De Smedt ontslagnemend gemeenteraadslid.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team HRM & Secretariaat

    Wendy Overbeeke

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De ligging, breedte en uitrusting van de trage weg door het project, zoals aangegeven op het bijgevoegde plan, kunnen worden aanvaard en opgenomen in het gemeentelijk (trage) wegennet.

    Artikel 2: De trage weg door het project wordt niet opgenomen in het openbaar domein. De openbare trage gemeenteweg (1,60m breed) blijft in eigendom van de aanvrager maar krijgt een gebruik als openbare erfdienstbaarheid van doorgang. Deze openbare trage weg komt onder het rechtstreekse en onmiddellijke beheer van de gemeente, ongeacht of de aanvrager eigenaar van de grond blijft.

    Artikel 3: De overdracht van de strook Lot A: 16m² langs de Schransstraat kan aanvaard worden en worden opgenomen in het openbaar domein van de Schransstraat.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De ligging, de breedte en de uitrusting van de wegenis door het project zoals aangegeven op het bijgevoegde rooilijnplan kan worden aanvaard en opgenomen in het gemeentelijk wegennet.

    Artikel 2: De wegenis door het project zoals aangegeven op het bijgevoegde rooilijnplan wordt opgenomen in het openbaar domein.

Staf van de AD

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de erfpachtovereenkomst tussen de gemeente Grobbendonk en het OCMW Grobbendonk, zoals opgemaakt door de notarisvennootschap NOTADUX te Grobbendonk.

    Artikel 2: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om de akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt  bezorgd aan:

    OCMW Grobbendonk

    Notadux Grobbendonk

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Dienstencentrumleider, lokaal dienstencentrum

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de beleidsrapportering met betrekking tot het vierde kwartaal van 2023.

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 26 maart 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 27 februari 2024 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Toelichting gemeenteraad - kennisname
    3. Team Secretariaat: Ontslag gemeenteraadslid - kennisname
    4. Team Secretariaat: Opvolgend gemeenteraadslid - aanstelling
    5. Team Secretariaat: Pidpa - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    6. Team Secretariaat: Zwerfvuilhandhavers OVAM - toekomstige aanduidingen en wijzigingen - goedkeuring
    7. Team Ruimte en Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023089951 Schransstraat 54 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    8. Team Ruimte en Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023048224 Bouwelse steenweg - Kabienstraat zn, Minnekepoeslaan zn en Vrijheidsstraat 1 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    9. Staf van de AD: Ontwerp erfpachtovereenkomst Gemeente/OCMW 'Kerkblok-Kasteeldreef o' - goedkeuring
    10. Staf van de AD: Beleidsopvolging - stavaza na kwartaal 4 2023 - kennisname
    11. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vragenstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Briefwisseling - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

  • Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 13 tot en met 15 maart 2024.

    Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen van 13 tot en met 15 maart 2024:

    - de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker, beleid en juridische zaken

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Philippe Broechoven, stafmedewerker, beleid en juridische zaken

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2023141359, ingediend door de gemeente Grobbendonk betreffende het aanleggen van een touwhangbrug gelegen in de nabije omgeving van de Watermolenweg 1. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 126.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 maart 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Dijk en Duin Construct BV, de heer Kris Schoenmakers en de heer Philip Van Dyck voor de regularisatie van het eerder vergunde project (nr. omv_2021152123), van het renoveren en uitbreiden van een industriegebouw, alsook het veranderen van de rubrieken van een activiteit, zijnde Carrosserie Kris, met als adres Herentalse steenweg 89, 89A en 89B, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nrs. 192Z, 193G en 195S2 met inrichtingsnummer 20180404-0002.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de regularisatie van het eerder vergunde project (nr. omv_2021152123), van het renoveren en uitbreiden van een industriegebouw.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    3.4.1°a) -

    wasplaats1 m³/uur klasse 3 (Ongewijzigd)

    4.3.b)1°i) - Aktename

    2 spuitcabines met afzuiging en filterinstallatie; met een totaal van 37 kW - vlarebo: A - klasse 3

    15.1.1° -

    montage/werkplaats voor 5 voertuigen klasse 3 (Ongewijzigd)

    15.2. -

    montage/werkzone/ 2 hefbruggen met 8 werkplaatsen - vlarebo: A - klasse 3 (Ongewijzigd)

    15.4.1° -

    1 wasplaats - klasse 3 (Ongewijzigd)

    16.3.2°a) -

    Een warmtepomp van 15 kW klasse 3 (Ongewijzigd)

    17.3.2.2.1° -

    verflabo200 kg klasse 3 (Ongewijzigd) -

    29.5.2.1°a) - Aktename

    Inrichting voor het behandelen van metalen met een totale drijfkracht van 64 kW - vlarebo: O - klasse 3 (Verandering) -

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    - de totale oppervlakte van de publiciteitsinrichtingen bedraagt maximaal tien vierkante meter per zaak

    - Het groenscherm moet effectief worden aangeplant binnen het eerste plantseizoen volgend op de vergunning.

    - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    - Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.

    - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

    - Het advies van de Brandweerzone Kempen van 28 februari 2024 met kenmerk BWDP/HA/91098/011/01/GRJVA strikt op te volgen en het gemeentebestuur te verwittigen alvorens de gebouwen in gebruik te nemen.

    - Het advies van het Agentschap Wegen en Verkeer van 18 februari 2024 met kenmerk AV/114/2024/00062 strikt na te leven.

    - Het advies van Inter van 9 februari 2024 met kenmerk 20240363 strikt na te leven.

     

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.3 – Het lozen van afvalwater en koelwater

    • Hoofdstuk 5.4 – Bedekkingsmiddelen (verven, vernissen, inkten, emails, metaalpoeders en analoge producten, afbijt- en beitsmiddelen), kleurstoffen en pigmenten

    • Hoofdstuk 5.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen

    • Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen

    • Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten

    • Hoofdstuk 5.29 - Metalen

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De filters van de filter- en afzuiginstallatie van de spuitcabines moeten op regelmatige basis vervangen worden om geurhinder naar de omgeving te vermijden.
    • De bestaande bijzondere milieuvoorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_2021152123 blijven behouden:
      • De exploitant dient binnen 3 maanden na de vergunning verlening een attest, conform art. 5.17.4.3.16 van Vlarem II, voor de stookolietanks bezorgen aan de toezichthoudende overheid.
      • De exploitant dient conform art. 5.17.4.3.21§3. van Vlarem II, binnen de 36 maanden na buitengebruikstelling een attest van de definitieve buitengebruikstelling van de afvalolietanks te bezorgen aan de toezichthoudende overheid.
      • De KWS-afscheider dient periodiek gecontroleerd en onderhouden worden.
      • Indien de opslag van kleine verpakkingen niet boven een inkuiping staat, dient de exploitant zich in regel te stellen met art. 5.17.4.3.1 van Vlarem II, dit kan door het voorzien van een lekbak.

    De vergunning is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af (op basis van PIV4) aan Tom (Roger G) Develter namens WILMARS CARGO CENTER NV voor het verwijderen van verharding, het bouwen en exploiteren van een magazijn en bijhorende burelen voor opslag van goederen en het bouwen van geluidsscherm fase 2, hoogspanningscabines, laadkades en verhardingen, met als adres Industrieweg 36A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 657E2 met inrichtingsnummer 20230924-0008.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verwijderen van verharding, het bouwen van een magazijn en bijhorende burelen voor opslag van goederen en het bouwen van geluidsscherm fase 2, hoogspanningscabines, laadkades en verhardingen.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    3.2.2°a) - Aktename

    Lozen van huishoudelijk afvalwater - 850 m³/jaar - klasse 3 (Nieuw) -

    4.5. - Vergunning

    Bedekkingsmiddelen (opslag van) 20400 ton - vlarebo: A - klasse 2 (Nieuw) -

    5.3.2° - Vergunning

    Pesticiden (opslag van) 20400 ton - vlarebo: A - klasse 2 (Nieuw) -

    13.3. - Vergunning

    Farmaceutische stoffen (opslag van)  20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    15.1.2° - Vergunning

    Parkeerplaatsen (waarvan 32 overdekt & 8 in open lucht) – het stallen van 40 voertuigen - klasse 2 (Nieuw) -

    16.3.2°a) - Aktename

    Koelinstallaties, airconditioning & warmtepompen - 26,5 kW - klasse 3 (Nieuw) -

    17.4. - Aktename

    Gevaarlijke stoffen in kleine houders (opslag van) - 5000 kg - klasse 3 (Nieuw) -

    19.6.1°c) - Vergunning

    Hout (hout, houtschors, riet, vlas (houtachtig gedeelte), stro of soortgelijke producten) (opslag van) - 20400 m³ - klasse 2 (Nieuw) -

    21.3. - Vergunning

    Kleurstoffen en pigmenten (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    22.2. - Vergunning

    Cosmetische stoffen (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    23.3.1°c) - Vergunning

    Kunststoffen en voorwerpen uit kunststoffen (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    26.2. - Vergunning

    Lijmen en niet voor consumptie bestemde gelatine (opslag van) - 20400 ton - vlarebo: A - klasse 2 (Nieuw) -

    28.1.f)2° - Vergunning

    Kunstmest (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    33.4.1°c) - Vergunning

    Papier (papierdeeg, papier, karton en soortgelijke materialen) (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    36.4.1° - Vergunning

    Rubber en voor rubberen voorwerpen (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    40.2. - Vergunning

    Tabak of tabakswaren (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    41.5. - Aktename

    Textiel (vezels, garen, wol, weefsels, breiwerk, vlechtwerk, textielwaren, kunststoffen en soortgelijke producten) (opslag van) - 20400 ton - klasse 3 (Nieuw) -

    44.3. - Vergunning

    Vetten, wassen, oliën, paraffine, glycerine, stearine, harsen en andere niet voor voeding bestemde soortgelijke producten (opslag van) - 20400 ton - klasse 2 (Nieuw) -

    50. - Vergunning

    Zout (strooizout) (opslag van) - 5000 ton - vlarebo: A - klasse 2 (Nieuw) -

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

    -            Brandweer, dd. 6 februari 2024 met kenmerk BWDP/2023-0303/001/01/GRJVA:

    Gunstig brandpreventieverslag mits naleving van volgende voorwaarden:

    Cfr. Voorwaarden supra.

     

    Er werd geen rubriekenlijst toegevoegd. Er werd geen bluswateropvang studie ter beschikking gesteld. De vloer wordt 10 cm ingekuipt, dus ± 2.000 m3; dit is alvast voldoende om de inhoud van de sprinklertank op te vangen moest deze geheel leegkomen bij inwerkingtreding van de ESFR.

    De brandweer adviseert om zowel op het regenwater als het afvalwater na de olie en vet afscheider een bovengrondse afsluiter te voorzien zodat in geval van calamiteit deze afsluiter gesloten kan worden en er geen vervuild (blus)water geloosd kan worden

    -            Het advies van de Vlaamse Waterweg dd. 13 maart 2024 dient strikt te worden gevolgd.

    -            Het advies van Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken (Astrid) dd. 28 november 2023 dient strikt te worden gevolgd.

     

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.3 - Het lozen van afvalwater en koelwater
    • Hoofdstuk 5.4 – Bedekkingsmiddelen (verven, vernissen, inkten, emails, metaalpoeders en analoge producten, afbijt- en beitsmiddelen), kleurstoffen en pigmenten
    • Hoofdstuk 5.5 – Pesticiden
    • Hoofdstuk 5.13 – Farmaceutische stoffen
    • Hoofdstuk 5.15 – Garages, parkeerplaatsen, en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen
    • Hoofdstuk 5.16 – Behandelen van gassen
    • Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten
    • Hoofdstuk 5.19 – Hout
    • Hoofdstuk 5.21 – Kleurstoffen en pigmenten
    • Hoofdstuk 5.22 – Kosmetische stoffen
    • Hoofdstuk 5.23 – Kunststoffen
    • Hoofdstuk 5.26 – Lijmen en niet voor consumptie bestemde gelatine
    • Hoofdstuk 5.28 – Minerale meststoffen en dierlijke mest
    • Hoofdstuk 5.33 - Papier
    • Hoofdstuk 5.36 – Rubber
    • Hoofdstuk 5.40 – Tabak
    • Hoofdstuk 5.41 – Textiel
    • Hoofdstuk 5.44 – Vetten, wassen, oliën, paraffinne, glycerine, stearine, harsen en andere niet voor voeding bestemde soortgelijke producten
    • Hoofdstuk 5.50 - Zout

     

    Bijzonder milieuvoorwaarden:

    • Indien containers rechtstreeks via de containerterminal worden aangeleverd met stackers dient dit tussen 7 uur en 19 uur te gebeuren.
    • Tussen 19u 's avonds en 7u 's morgens, in het weekend en op feestdagen mag de exploitatie worden verdergezet maar dit enkel en alleen in de nieuwe hal en met gesloten poorten.
    • Wat betreft de aangevraagde afwijking van art.5.15.0.6§1 kunnen rustverstorende activiteiten (o.a. verkeer naar gebuurbedrijven en de containerterminal) enkel toegestaan worden als er een akoestisch onderzoek uitgevoerd wordt nadat de geluidsmuur geplaatst is, de metingen moeten gebeuren door een akoestisch deskundige conform Vlarem en uit de resultaten moet blijken dat er wordt voldaan aan de geluidsnormen van Vlarem.
    • De verlichting dient zo gericht te zijn dat enkel het eigen terrein wordt verlicht waar activiteit plaatsvindt. De veiligheidsverlichting dient beperkt te blijven en mag geen verstrooiing veroorzaken naar de omgeving.
    • Alle opslag dient conform Vlarem te gebeuren (lekdichte vloeren, ophalen door erkende verwerker, afstandsregels, afzonderlijke opslagverplichting). Bij calamiteiten dient men de nodige maatregelen te nemen conform Vlarem.
    • De warmtepompen dienen regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.
    • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.
    • De KWS-afscheider dient op regelmatige basis gecontroleerd te worden. Er dient een logboek bijgehouden te worden dat ter inzage wordt gelegd voor de vergunningverlenende overheid.
    • Voor de zone van de loskade dient er een KWS-afscheider voorzien te worden. Het water dient geloosd te worden in de riolering DWA-stelsel. Hier is het enkel beperkt tot de loskade. De andere verharde oppervlakte kan gekoppeld worden met het RWA stelsel en de buffer- en infiltratievoorziening.

    Algemene voorwaarden:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 14 maart 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Fille Grielen uit naam van STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van een perceel in 2 loten voor halfopen bebouwing, met als adres Van Craeyenhemstraat 31.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 177R, 177F2 en 177G2. De aanvraag heeft omgevingsloketnummer OMV_2023151465.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden en lasten:

    - de algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing;

    - de voorwaarden uit de adviezen moeten strikt nageleefd worden;

    - de voorschriften moeten worden aangepast als volgt;

    • de nok van de daken in geval van schuine daken moet  evenwijdig zijn met de straat;
    • bijgebouwen mogen max. 12 m² qua oppervlakte hebben;
    • achteraan mogen er geen dakterrassen worden voorzien op de platte delen;
    • de voorziene carports worden niet toegestaan, parkeren moeten binnen het hoofdvolume worden voorzien of in de zijtuinstrook zonder overkapping in de vorm van carport.
     

    - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de financieel directeur of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt;

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken;

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 11 maart 20024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen  levert de vergunning af aan Daan Ceulemans uit naam van het gemeentebestuur Grobbendonk voor het bouwen en exploiteren van een lokaal dienstencentrum, met als adres Dorp zn.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 27 C en 27 B.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden en lasten:

    • de algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing;
    • de voorwaarden uit de adviezen moeten strikt nageleefd worden;
    • de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
    • het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden;
    • de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • alle werken tot uitrusting van het aan te leggen tracé en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager. Hierbij dienen de verleende adviezen van de nutsmaatschappijen nageleefd te worden;
    • de aanvrager dient zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare gedeelten, aanhorigheden en nutsvoorzieningen, evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast, gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal geaffecteerd worden naar het openbaar domein.
    • de maatregelen in de archeologienota met projectcode 2023 E 281 moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013;
    • volgende bijzondere milieuvoorwaarden worden opgelegd:
      • het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket;
      • de warmtepomp dienen regelmatig onderhouden en opgevolgd te worden door een erkend koeltechnisch bedrijf zodat trillingen ten gevolge van loszittende onderdelen kan vermeden worden. Ten allen tijde moet het goed functioneren van de warmtepompen opgevolgd worden.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken. Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en schenking. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Artikel 1: Kennisname van de conformverklaring van het bodemsaneringsproject met titel 'Bodemsaneringsproject Pollet Grobbendonk, Leopoldstraat 2 te 2280 Grobbendonk'.

  • Artikel 1: Kennisname van de geslaagde KBS audit.

  • Artikel 1: Goedkeuring om IOK Afvalbeheer de verschillende containers te laten voorzien.

    Artikel 2: Goedkeuring om IOK Afvalbeheer de verschillende containers te laten ledigen.

    Artikel 3: Goedkeuring om IOK Afvalbeheer alle cijfers optimaal te rapporteren in IZAS.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Van 25 tot en met 29 maart 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenheide, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
    - ter aanduiding van de ontstane versmalling worden A7b en A7c-borden gezet.

    Artikel 2: Aan beide kanten van de werfzone wordt een afzethek gezet met D1c of D1d bord, respectievelijk verplichting links/rechts aanhouden.

    Artikel 3: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf. Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie EUB 220135 fase 2a, 2b en 2c, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 5: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek.
    Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 7: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Binnenheide een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 18 maart tot en met 2 april 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg tussen Langenheuvel en huisnummer 101, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21 op 25 m voor de werf
    - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd met het bord C43(30) op 150m voor de werf
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden
    - in de ganse werfzone wordt een parkeerverbod ingevoerd met E3-borden.

    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 25 en 29 maart 2024 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Jos De Schutterstraat 1, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
    - de ontstane versmalling zal gesignaleerd worden met borden A7b en A7c
    - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden
    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek. Indien dit wel gebeurt, dient de volledige toplaag op kosten van Pidpa vernieuwd te worden.

    Artikel 3: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre en Proximus.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Wyre
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Er mag niet geraakt worden aan het asfaltwegdek. Indien dit wel gebeurt, dient de volledige toplaag op kosten van Pidpa vernieuwd te worden.

    Artikel 3: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Wyre
    Pidpa

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 12 t.e.m. 24 (01/01/23-31/01/24) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde”.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 25 (01/02/24-29/02/24) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde” voor een bedrag van € 958,67 excl. btw of € 1.159,99 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 345.721,68 excl. btw of € 418.323,23 incl. 21% btw.
    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000571/MJP001888).
    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van BBQ Bloktstraat 2024, die aanvangt op 13 juli 2024 om 10.00 uur en eindigt op 14 juli 2024 om 01.00 uur.

    Artikel 2: De organisator wordt opgedragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen, namelijk:

    - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen ter voorkoming en bestrijding van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor brandveiligheid bij houtskoolbarbecues op het openbaar domein.

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor brandveiligheid bij vuurkorven.

    Artikel 3: De uitreiking van de subsidie voor buurt- en straatfeesten wordt toegestaan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.

    Artikel 4: De organisator wordt opgedragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor de kosten van het straatfeest.

    Artikel 5: Van 13 juli om 09.00 uur tot 14 juli 2024 om 01.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bloktstraat, namelijk:
    - De straat zal afgesloten worden voor gemotoriseerd verkeer ter hoogte van huisnummer 19.

    Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:

    - Een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten":
    - Ter hoogte van Bloktstraat 19 komende uit beide rijrichtingen.
    - Een afzethek met F45-bord (doodlopende straat) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer":
    - Aan het Kruispunt Netestraat/Bloktstraat.
    - Aan het kruispunt Nijlse baan/Nieuwstraat.
    - Aan het kruispunt Korte Nieuwstraat/Bloktstraat.

    Artikel 8: Er zal een omleiding in beide richtingen gesignaleerd worden via Netestraat, Oude steenweg en Nijlse baan.

    Artikel 9: De organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van het Titlawit weeekend toestemming om:

    • Oldies night te organiseren op vrijdag 26 juli 2024 van 19.00u tot 27 juli 2024 03.00u in de Volle Vaart.
    • Het terras uit te baten aan de Volle Vaart op zaterdag 27 juli 2024 van 12.00u tot 23.00u en op zondag 28 juli 2024 van 06.00u tot 19.00u.
    • Om de rommelmarkt te organiseren op zondag 28 juli 2024 van 06.00u tot 19.00u op de Vaartkom en in de Volle Vaart.
    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op vrijdag 27 en zaterdag 28 juli 2024 tot maximum 03.00 uur.
    • Een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A)LAeq, 15 min. op Van 26 juli 2024 om 19.00 uur tot 27 juli 2024 om 03.00 uur.

    Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). De toestemming geldt op 28, 29 en 30 juli 2023.

    Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op vrijdag 28 juli 2023 tot maximum 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

    Artikel 5: Op 28 juli 2024 van 05.30 uur tot 19.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Vaartkom, zijnde:

    - de Vaartkom zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf de parking van de brandweer tot aan de Quinten Matsyslaan.

    Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 7: De maatregelen uit artikel 5 en 6 zullen gesignaleerd worden met:

    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • in de Vaarkom, net achter de parking van de brandweer
    • in de Vaartkom, ter hoogte van de Quinten Matsyslaan

    - een afzethek met F45-bord (doodlopende straat), onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"

    • aan het kruispunt Eikenlei/Dobbelhoefweg
    • in de Vaartkom, net achter de rotonde
    • in de Vaartkom, net achter de Gilliam

    Artikel 8: Op zondag 28 juli 2024 van 05.30 uur tot 19.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:
    - op de parking van de Vaartkom, met uitzondering van de vrachtwagenparking
    - in de Gilliam
    Deze maatregel zal gesignaleerd worden met E3-borden en onderborden GXa, Gxb en GXd volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 9: Aan de toezichters mobilhomeparking zal gevraagd worden om de eigenaars van de mobilhomes die reeds geparkeerd staan ervan te verwittigen dat ze de parking op zondag 28 juli 2024 van 05.30 uur tot 19.00 uur niet zullen kunnen verlaten.

    Artikel 10: De nodige omleiding zal gesignaleerd worden met omleidingspijlen:
    - voor het verkeer in westelijke richting via Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan
    - voor het verkeer in oostelijke richting via Dobbelhoefweg en Gilliam

    Artikel 11: In de straat Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanaf Dobbelhoefweg, richting Vaartkom.
    Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
    - C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M3 (uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse A)
    - F19-bord (éénrichtingsverkeer) met onderbord M5 (fietsers en bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen)

    Artikel 12: Bovenstaande maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 13: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Team Informatie & Communicatie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van afscheidsbal prins Koen dat aanvangt 5 april 2024 18.30 uur en eindigt op 6 april 2024 03.00 uur in de parochiezaal Grobbendonk. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 5 april 2024 vanaf 18.30 uur tot 6 april 2024 tot maximaal 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator op te dragen de maatregelen van noodplanning te volgen namelijk:

    - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig. 

    - De politie legt in haar advies van 11 maart 2024 volgende voorwaarden op:

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

    - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

    - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

    - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Opening terras dat aanvangt 13 april 2024 12.30 uur en eindigt op 13 april 2024 21.00 uur in Den Herberg.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om het advies van noodplanning te volgen namelijk:

    - De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen. 

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig. 

    - De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. 

    - De politie legt in haar advies van 11 maart 2024 volgende voorwaarden op:

    - De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.

    - De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.

    - De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.

    - De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

    Noodplanning

    Politiezone Neteland

    Organisator

  • Artikel 1: Toestemming geven aan de GROS om de subsidie van 750 euro uit te betalen aan de betrokkene voor het project Teranga Baye Tagar Dieye VZW volgens het subsidiereglement. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming geven aan de GROS om 1.875 euro te storten aan UNWRA en 250 euro aan de Damiaanactie.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    GROS

Team Mens

Team Informatie en Communicatie

  • Rapportage team I&C 2023 - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van het document 'rapportage 2023 - I&C', zoals terug te vinden als bijlage.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leden van het managementteam
    Teamleiders

Staf van de AD

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het proces-verbaal van de jury van 24 februari 2024, alsook de rapportage van Motmans en Partners, waarna de aanwervingsprocedure zonder gunstig resultaat dient te worden beëindigd/stopgezet.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Directeur basisschool Klim-Op Bouwel

    Teamleider HRM & Secretariaat

Team Financieel Management


Publicaties