Terug
Gepubliceerd op 31/05/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 23/05/2022 - 08:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 16 mei 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 16 mei 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Kleine Landeigendom Zuiderkempen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Kleine Landeigendom Zuiderkempen van 31 mei 2022.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Kleine Landeigendom Zuiderkempen

        Alle vertegenwoordigers

      • Kempens woonkrediet - jaarvergadering 2022 - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de jaarvergadering 2022 van 26 april 2022 van Kempens woonkrediet.

      • Beleidscollege Omgeving van 16 mei 2022 - verslag en actietabel - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Omgeving van 16 mei 2022. De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eP30MINyW1UbODCQdaYQgEK0eoaDF-ER/edit?usp=sharing&ouid=100787577358032518725&rtpof=true&sd=true.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Clusterverantwoordelijke omgeving

        Teamleider Ruimte & Vergunningen

        Teamleider Onderhoud & Uitvoeringen

      • Opdrachtdefinitie auditopdracht - thema-audit interne monitoring met financiële impact - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de opdrachtdefinitie auditopdracht TA Interne monitoring met financiële impact.

      • Afwezigheid algemeen directeur - aanduiding vervanger - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 13 juni t.e.m. 10 juli 2022.

        Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen van 13 juni t.e.m. 10 juli 2022:

        - de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker beleid en juridische zaken. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Stafmedewerker beleid en juridische zaken

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2022067082 - Keulsebaan 109 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Jeroen Claes voor het plaatsen van een veranda, met als adres Keulsebaan 109, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 496M2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het plaatsen van een veranda.

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2022056814 - Hoveniersstraat 22 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Stijn en Jessie Heylen - Faes voor het verbouwen van een woning, met als adres Hoveniersstraat 22, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 107F12.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2021103753 - Vierselse baan - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2021103753, ingediend door Erwin Van San namens Pidpa OPDRAVER betreffende het bouwen en exploiteren van een hogedrukgebouw en dienstgebouw gelegen Eisterlee 25, Vierselse baan 1A, 3 en 5.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 1C, 1D, 2K, 2L2, 2R2, 2S2, 2T2, 2C2, 2B2, 2Y, 2V2, 2X2, 3K, 3L, 3P, 3R, 3C, 6A2, 6B2, 6D2, 6E2, 6F2, 6G2, 6K2, 6L2, 6M, 6R, 6T, 6V, 6W, 6X, 6Y, 6Z, 6H2, 7D4, 7X3, 7E4, 7B4, 7C4, 7F3, 7F4, 7G3, 7L3, 7M2, 7V, 7Y3, 7K2, 7A4, 7E3, 7K3, 7N4, 7Z3, 106D, 106E, 106G en 847D.

        Artikel 2: Ongunstig advies te verlenen voor het gedeeltelijk afschaffen van een buurtweg gelet op de niet-goedkeuring ervan door de gemeenteraad.

        Artikel 3: De volgende voorwaarden op te leggen:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Artikel 4: Dhr. Didier Vanheddegem af te vaardigen naar de hoorzitting van de Gewestelijke omgevingsvergunningscommissie op 31 mei 2022 (afhankelijk van het tijdstip).

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2022067213 - Herenthoutse steenweg 92 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Philippe Van den Bogaert voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Herenthoutse steenweg 92, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 300K met inrichtingsnummer 20220510-0072.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°b)1° - Aktename

        Tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een kelder - 44.427 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De start van de bronbemaling moet vooraf gemeld worden aan de dienst Integraal Waterbeleid van de provincie Antwerpen via diw@provincieantwerpen.be met daarin de locatie, de naam van de waterloop en de geschatte duurtijd van de lozing.
        • De lozing van het bemalingswater mag geen slib, overmatige ijzerafzetting of andere mogelijke hinder aan de waterloop veroorzaken. Een zandvang dient standaard voorzien te worden. Indien nodig, moet ook een systeem voorzien worden voor ontijzering.
        • Bij eventuele schade aan de oever van de waterloop dient deze hersteld te worden in oorspronkelijke toestand.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Verdeling 20228 - Schransstraat 55 - aktename

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van geassocieerde notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Geassocieerde notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Weg- en rioleringswerken - fietspad N13 F3-F5 - vorderingsstaat 11 (01/03/2022-31/03/2022) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 11 (01/03/2022-31/03/2022) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 493.161,64 excl. btw of € 596.725,59 incl. 21% btw (€ 103.563,95 Btw medecontractant), waardoor de werken een bedrag bereiken van € 2.662.244,89 excl. btw of € 3.221.316,32 incl. 21% btw.
        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).
        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Fluvius
        Anteagroup
        AWV
        DCA

      • Beweegtuin aan Sporthal De Molen - onvoorziene kosten afvoer bestaande verharding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van afvoer naar en verwerking van de teerhoudende asfalt naar een gespecialiseerde firma. De meerprijs wordt geraamd op 7.000,00 euro.

        Artikel 2: Goedkeuring van een budgetverschuiving van 10.000,00 euro van MJP1582 (fietspadverlichting Pulse Pad) naar MJP2150 (Beweegtuin De Molen).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Vrije tijd
        Team Uitvoering & Onderhoud 

    • Team Vrije tijd

      • Weekend van de verenigingen - 2 en 3 juli 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om weekend van de verenigingen te organiseren op 2 juli 2022 van 11 uur tot 2 uur en op 3 juli 2022 van 14 uur tot 20 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Toestemming te geven om de nodige logistieke steun te ontvangen.

        Artikel 5: Toestemming te geven om de nodige personeelsinzet te voorzien.

        Artikel 6: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 2 en 3 juli 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 03.00 uur. 5 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 7: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 8: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. 
        Artikel 9: Van zaterdag 2 tot maandag 4 juli 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het Astridplein, zijnde:
        - van zaterdag 2 juli 2022 - 10.00u tot zondag 3 juli - 24.00u wordt de toegang tot het Astridplein van huisnummer 38 tot 56 (kant bakkerij Bierinckx) verboden 
        -  van zaterdag 2 juli 2022 - 15.00u tot zondag 3 juli - 24.00u wordt de toegang tot het Astridplein verboden vanaf de kruispunten Schransstraat-Melkerijstraat, Bergstraat-Quinten Matsyslaan en Boudewijnstraat-Vaartkom-Troon
        - v an zaterdag 2 juli 2022 - 15.00u tot zondag 3 juli 24.00u zal een parkeerverbod ingericht worden op alle parkeerplaatsen rond het Astridplein
        - van zaterdag 2 juli 2022 - 07.00u tot maandag 4 juli - 17.00u zal een parkeerverbod ingericht worden over een lengte van 15m aan de plantsoenkant van het Astridplein tegenover huisnummers 52-54
        - van woensdag 28 juni 2022 -07.00u tot maandag 4 juli - 17.00u zal een parkeerverbod ingericht worden over een lengte van 20 meter aan de plantsoenkant van het Astridplein tegenover huisnummers 8-10

        Artikel 10: Artikel 9 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 12: De te volgen omleidingen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 13: De knips in de wijk 't Schrans dienen voor deze gelegenheid verwijderd te worden. 

        Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Mens & Welzijn

        Team Zorg & Gezondheid

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Noodplanning

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Organisator

      • Straatfeest - Hendrik Consciencestraat - 20 augustus 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven om een straatfeest te organiseren in Hendrik Consciencestraat op 20 augustus 2022 van 16.00 uur tot 00.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Van zaterdag 20 augustus - 09.00u tot zondag 21 augustus 2022 - 12.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
        het verkeer zal omgeleid worden via Hoevepad, Van Craeyenhemstraat en Rubensstraat

        Artikel 5: Artikel 4 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 7: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

        Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Mens & Welzijn

        Team Zorg & Gezondheid

        Team Vrije tijd

        Team Financieel management

        Team Informatie & Communicatie

        Team HRM & Secretariaat

        Noodplanning

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Organisator

      • Vaartse Feesten 5.0 - VVW Grobbendonk waterskiclub vzw - 15 oktober 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan VVW Grobbendonk waterskiclub om Vaartse Feesten 5.0 te organiseren op 15 oktober 2022 van 19.00 uur tot 02.00 uur

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 15 oktober 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 03.00 uur.

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Noodplanning

        Organisator: VVW Grobbendonk waterskiclub vzw

      • Vaste marktplaatsen toewijzen - wekelijkse markt op donderdag Astridplein - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven om Kristaan Theys met activiteit messenslijpen en verkoop klein keukenmateriaal een wekelijkse vaste standplaats toe te wijzen van 6 meter met elektriciteit.

        Artikel 2: Toestemming geven om Freddy Van West met activiteit handtassen en kleine lederwaren, riemen een tweewekelijkse vaste standplaats toe te wijzen van 6 meter zonder elektriciteit.

        Artikel 3: Toestemming geven om Ingrid Van Herck met activiteit nachtkledij en onderkleding een tweewekelijkse vaste standplaats toe te wijzen van 9 meter zonder elektriciteit.

        Artikel 4: Toestemming geven om Herman Vissers met activiteit korte keten producten vanop de eigen boerderij een wekelijkse vaste standplaats toe te wijzen van 6 meter met elektriciteit

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Betrokkenen

    • Team Welzijn

      • Zomerscholen 2022: 'Leer- en speelkamp Neteland' - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het subsidiedossier en de deelname aan ‘Leer- en speelkamp Neteland’.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht om de zomerschool te organiseren over de periode 25 juli 2022 tot en met 5 augustus 2022 te Grobbendonk, Mariaschool.

        Artikel 3: Er wordt aan de basisscholen de medewerking gevraagd inzake de toeleiding naar de zomerschool en het in kaart brengen van de beginsituatie van de deelnemers aan de zomerschool.

        Artikel 4: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met de verlenging van de overeenkomst met provincie Antwerpen inzake de samenwerking en gegevensuitwisseling in het kader van de zomerschool 2022.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Coördinator ‘Leer- en speelkamp Neteland’

    • Team Financieel Management

      • Lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's "Aanstellen ontwerper begraafplaatsen Grobbendonk" volgens bestek Fin/2022/109 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIN/2022/109 en de raming voor de opdracht “Aanstellen ontwerper begraafplaatsen Grobbendonk”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 80.000,00 excl. btw of € 96.800,00 incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:

        - Andy Malengier, Frezenbergstraat 29 te 8980 Zonnebeke;

        - Witteveen + Bos Belgium n.v., Posthoflei 5 bus 1 te 2600  Antwerpen;

        - Joost Valgaeren, Amerikalaan 17 te 2440 Geel;

        - HABITUS BVBA, Pastoor Wuytsstraat 37 te 2400 Mol;

        - GROEP INFRABO NV, Langstraat 65 te 2260 Westerlo;

        - PRO NATURA, Houtemsesteenweg 23 te 1800 Vilvoorde;

        - Mathieu Willaert, Hoogkamerstraat 106 te 9140 Temse;

        - ONTWERPBUREAU PAUWELS BVBA, Gebroeders Tassetstraat 93 te 3018 Wijgmaal;

        - STUDIEBURO FRANCIS BROOS BVBA, Tramstraat 40 te 2260 Oevel;

        - Artistiek buro vije ruimte, Groenewandeling 40A te 9031 Drongen;

        - Studiebureau De Witte Kamer, Hogebrugstraat 1 te 8647 Lo;

        - STUDIEBUREAU DEMEY BVBA, Beversesteenweg 314 te 8800 Roeselare.

        Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 27 juni 2022 om 14.00 uur.

        Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, BD000001 We investeren in onze publieke ruimte, AP000002 We investeren in het openbaar domein, AC000464 We voorzien middelen voor de begraafplaatsen, MJP002107 met budgetcode 2022/2200007/OM/0990. 

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Clusterverantwoordelijke Omgeving

        Clusterverantwoordelijke Samenleving

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Lastvoorwaarden en gunningswijze "Aankoop middelgrote veegwagen" volgens bestek FIN/2022/111 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIN/2022/111 en de raming voor de opdracht “We kopen een middelgrote nieuwe veegwagen aan”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 175.000,00 excl. btw of € 211.750,00 incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.

        Artikel 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.

        Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de meerjarenplanning als volgt:

        BD000005 We realiseren een slank en efficiënt bestuur. 2020 – 2025.

        AP000041 We garanderen een correcte, snelle en efficiënte dienstverlening en werking van de administratie

        AC000567 We kopen een nieuwe veegwagen aan.

        MJP001875 Investering.

        BD000005 We realiseren een slank en efficiënt bestuur. 2020 2025.

        AP000041 We garanderen een correcte, snelle en efficiënte dienstverlening en werking van de administratie.

        AC000475 We zorgen voor een goed beheer van ons rollend materieel.

        MJP001610 Exploitatie voertuigen contracten.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Jaarrekening 2021 - deel gemeente - vaststelling

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 1.472.682,31 euro.

        Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2021 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel gemeente, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

        Beschikbaar budgettair resultaat:

         

        Geconsolideerd

         

         

        Exploitatiesaldo

        3.606.650,00 euro

        Investeringssaldo

        -1.287.624,00 euro

        Financieringssaldo

        -1.084.998,00 euro

         

         

        Budgettair resultaat van het boekjaar

        1.234.028,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

        4.887.435,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat

        6.121.464,00 euro

         

         

        Onbeschikbare gelden

        0,00 euro

         

         

        Beschikbaar budgettair resultaat

        6.121.464,00 euro

        Staat van opbrengsten en kosten:

        Kosten 

         22.119.433,00 euro

        Opbrengsten

         24.198.711,00 euro

         

         

        Overschot van het boekjaar

         2.079.278,00 euro

        Eindbalans:

        Activa

        77.706.969,00 euro

        Vlottende activa

         11.733.083,00 euro

        Vaste activa

         65.973.886,00 euro

         

         

        Passiva

        77.706.969,00 euro

        Schulden

         15.858.718,00 euro

        Nettoactief

         61.848.251,00 euro

         

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Financieel directeur

      • Jaarrekening 2021 - deel OCMW - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport T5 voor een bedrag van 1.472.682,31 euro.

        Artikel 2: Goedkeuring van de jaarrekening 2021 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

         

        Beschikbaar budgettair resultaat:

         

        Geconsolideerd

         

         

        Exploitatiesaldo

        3.606.650,00 euro

        Investeringssaldo

        -1.287.624,00 euro

        Financieringssaldo

        -1.084.998,00 euro

         

         

        Budgettair resultaat van het boekjaar

        -1.234.028,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

        4.887.435,00 euro

         

         

        Gecumuleerd budgettair resultaat

        6.121.464,00 euro

         

         

        Onbeschikbare gelden

        0,00 euro

         

         

        Beschikbaar budgettair resultaat

        6.121.464,00 euro

        Staat van opbrengsten en kosten:

        Kosten 

         22.119.433,00 euro

        Opbrengsten

         24.198.711,00 euro

         

         

        Overschot van het boekjaar

         2.079.278,00 euro

        Eindbalans:

        Activa

        77.706.969,00 euro

        Vlottende activa

         11.733.083,00 euro

        Vaste activa

         65.973.886,00 euro

         

         

        Passiva

        77.706.969,00 euro

        Schulden

         15.858.718,00 euro

        Nettoactief

         61.848.251,00 euro

         

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Financieel directeur

      • Bestellijsten van 23 mei 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 23 mei 2022.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 23 mei 2022.

      • Kosten van 13 mei 2022 tot en met 19 mei 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 13 mei 2022 tot en met 19 mei 2022.

      • Opbrengsten van 2022002260 tot en met 2022002272 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022002260 tot en met 2022002272.