Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 26 september 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de dagelijks bestuur van 23 september 2022 van Beheerscomité GAS.
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raad van bestuur van 8 juni en 24 augustus 2022 van Fluvius OV.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 26 augustus 2022 van Pidpa.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de dagelijks bestuur van 8 september 2022 van GiD PBW.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Patrick Joris namens JP ENERGY BV voor het bouwen van een meergezinswoning met 19 woonentiteiten, een handelsruimte en een ondergrondse parkeergarage en het exploiteren van warmtepompen, met als adres hoek Herentalse steenweg en Bouwelse steenweg, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 246H18 met inrichtingsnummer20220429-0048.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een meergezinswoning met 19 woonentiteiten, een handelsruimte en een ondergrondse parkeergarage en het exploiteren van warmtepompen.
Zodat de inrichting voortaan omvat
16.3.2°a) - Aktename
Het exploiteren van 19 warmtepompen van 4 kW (app) en 1 warmtepomp van 10 kW (HR) 86 kW klasse 3 (Nieuw)
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
* Hoofdstuk 5.16 - Behandelen van gassen
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Sam Verellen voor het verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning, met als adres Oude Steenweg 3, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 16T3.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Levin De Rademaeker voor het bouwen van een weekendverblijf (op perceel 8V) en het bouwen van een carport (op perceel 8P), met als adres Heiduinen 10 en 12 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 8V en 8P.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een weekendverblijf (op perceel 8V) en het bouwen van een carport (op perceel 8P).
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notarissen De Roeck & Goossens. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Notarissen De Roeck & Goossens, Sint-Rochusstraat 62 te 2100 Antwerpen (Deurne)
Artikel 1: Goedkeuring van het bijgevoegde plan van aanpak, waarin wordt aangetoond dat de gemeente voldoende inspanningen levert om het BSO te bereiken. Dit plan van aanpak wordt uiterlijk 4 oktober 2022 bezorgd aan het lokalebesturen.woonbeleid@vlaanderen.be
Artikel 2: Binnen het lokaal woonoverleg wordt de realisatie van het bindend sociaal objectief nauwgezet opgevolgd, waarbij er naar gestreefd wordt dit objectief te bereiken. Het plan van aanpak in bijlage werd uitgewerkt om aan te tonen dat de gemeente voldoende inspanningen levert om het bindend sociaal objectief met de momenteel geplande woningen tijdig te bereiken.
Artikel 1: Een bijkomend zebrapad aan te leggen in de Schransstraat, overgang naar Hofeinde, ter hoogte van de Beukenlaan.
Artikel 2: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement wordt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 17 tot en met 28 oktober 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herentalse steenweg 89, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten
- bijkomend zal een snelheidsbeperking van 50km/uur worden ingevoerd
- op de rijbaan zal een veilige corridor afgebakend worden voor fietsers en voetgangers.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: De werken mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 5: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek en het fietspad.
Artikel 6: De stabiliteit van het fietspad dient gegarandeerd te blijven.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 31 oktober tot en met 4 november 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bevrijdingsstraat, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten
- voor voetgangers en fietsers wordt een veilige corridor afgebakend op de rijbaan
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E741 opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 16.00 uur.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Artikel 1: Toestemming te geven aan Café Den Herberg om Optreden Luc & Schorre te organiseren op 21 oktober 2022 van 12.30 uur tot 19 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
Team Ruimte & Vergunningen
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Artikel 1: Toestemming te geven aan Café Den Herberg om de Oktoberfesten te organiseren op 29 oktober 2022 van 19.00 uur tot 3.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning en Team Ruimte & Vergunningen na te leven.
Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator: Café Den Herberg
Artikel 1: Toestemming te geven aan Café Den Herberg om de Sint-Hubertusviering te organiseren op 6 november 2022 van 10.00 uur tot 20.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 5: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 6 november 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 20.00 uur. 5 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 6: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator: Café Den Herberg
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de verwachtingen van het fuifcharter goed en organiseert met Neteland een inspraakavond met organisatoren uit de regio rond drie thema’s:
• Inspraak in de naam, logo en communicatiecampagne van het charter
• Inspraak in de vorm van de ondersteuning voor organisatoren in Neteland die het charter volgen
• Inspraak in een globaal uitdoofscenario voor fuiven waar na 3.00 uur enkel non-alcoholische drank bespreekbaar is, opvolging vechtpartijen, druggebruik en afspraken voor
controle, evaluatie en toekomstige inspraak.
Artikel 1: Toestemming te geven aan Chique Workx BV om Chique Afterwork te organiseren op 9 december 2022 van 18.00 uur tot 1.30 uur in Aldhem Hotel te Grobbendonk.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 9 december 2022, tot maximaal 95dB(A)L tot maximum 01.30 uur.
Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme om een avondwandeling tijdens de Nacht van de Duisternis te organiseren op 8 oktober 2022 van 19 tot 21 uur.
Artikel 2: Een evenementenverzekering af te sluiten.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Vastlegging van volgende data voor de feestdagenregeling en sluitingsdagen 2023:
Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2023
zondag 1 januari 2023 |
Nieuwjaar |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 2 januari 2023
|
2de Nieuwjaarsdag |
alle diensten gesloten |
bijkomende FD art. 261 RPR |
zaterdag 8 april 2023 |
zaterdag voor Pasen |
sporthal open bib gesloten recyclagepark open |
collectieve sluiting art. 21 AR |
zondag 9 april 2023 |
Pasen
|
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 10 april 2023 |
Paasmaandag |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 1 mei 2023 |
Feest van de Arbeid |
alle diensten gesloten
|
wettelijke FD art. 261 RPR |
donderdag 18 mei 2023 |
OH Hemelvaart |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
zaterdag 27 mei 2023 |
zaterdag voor Pinksteren |
sporthal open bib gesloten recyclagepark open |
collectieve sluiting art. 21 AR |
zondag 28 mei 2023 |
Pinksteren
|
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 29 mei 2023 |
Pinkstermaandag |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
vrijdag 9 juni 2023 |
Personeelsuitstap |
alle diensten gesloten |
dienstvrijstelling art.362 RPR |
dinsdag 11 juli 2023 |
Feest Vlaamse Gemeenschap |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
vrijdag 21 juli 2023 |
Nationale Feestdag |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
dinsdag 15 augustus 2023 |
OLV Hemelvaart |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
woensdag 1 november 2023 |
Allerheiligen |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
vrijdag 2 november 2023 |
Allerzielen dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn |
alle diensten gesloten vanaf 12u |
dienstvrijstelling art. 361 RPR |
zaterdag 11 november 2023 |
Wapenstilstand |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
woensdag 15 november 2023 |
Dag van de Dynastie |
alle diensten gesloten |
bijkomende FD art. 261 RPR |
zondag 24 december 2023 |
dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn |
alle diensten gesloten |
dienstvrijstelling art. 361 RPR |
maandag 25 december 2023 |
Kerstmis |
alle diensten gesloten
|
wettelijke FD art. 261 RPR |
dinsdag 26 december 2023 |
2de Kerstdag |
alle diensten gesloten |
bijkomende FD art. 261 RPR |
zondag 31 december 2023 |
dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn |
alle diensten gesloten |
dienstvrijstelling art. 361 RPR |
Artikel 2: Deze data te publiceren in het gemeentelijk infoblad en tevens op de website te plaatsen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken
Clusterverantwoordelijke Omgeving
Clusterverantwoordelijke Vrije tijd
Teamleider team Ruimte & Vergunningen
Teamleider team Uitvoering & Onderhoud
Teamleider team Mens & Welzijn
Teamleider team Vrije tijd
Dienstleider Bibliotheek
Teamleider team Informatie & Communicatie
Teamleider team HRM & Secretariaat
Artikel 1: Aan betrokkene, kleuteronderwijzeres, het verlof voor verminderde prestaties voor een halftijdse loopbanonderbreking te verlenen voor de periode van 1 december 2022 t.e.m. 30 juni 2023.
Artikel 1: Weigering van het bezwaar van betrokkene, raadsman van de firma 'Sitmedia SA', tegen de belasting op verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk met kohierartikel nummers 524120003303, 524120003404, 524120003505, 524120003606 en 524120003707. De belasting blijft behouden zoals ze oorspronkelijk werd ingekohierd en de verschuldigde bedragen blijven ongewijzigd.
Artikel 2: De weigering wordt als volgt gestaafd, conform de vermelde grieven op de brief:
1) De publicatie van het belastingreglement
Alle reglementen worden steeds goedgekeurd door de gemeenteraad, dus ook dit reglement. Dit belastingreglement werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019 (zie bijlage 3).
Alle reglementen worden gepubliceerd op onze gemeentelijke website en dit werd bekendgemaakt op 17 december 2019 (zie bijlagen 4). Hiervan werd akte genomen in het register der bekendmakingen op 16 januari 2020 (zie bijlage 5).
Bovendien werd het desbetreffende belastingreglement ook nog per mail bezorgd aan 'Sitmedia SA' op 17 december 2020 (zie bijlage 6). Naar jaarlijkse gewoonte ontvangt 'Sitmedia SA' steeds een mail met algemene info over het nieuwe dienstjaar.
Deze grief is dus ongegrond.
2) De inschrijving op de begroting
Alle belastingen worden steeds opgenomen in het budget en vanaf 2020 meerjarenplan van de gemeente, dus ook deze belasting (zie bijlage 7).
Deze grief is dus ongegrond.
3) Toezichthoudende overheid
Alle belastingen worden ter controle overgemaakt aan de toezichthoudende overheid, dus ook deze belasting. Dit belastingreglement werd digitaal aangeleverd op 17 december 2019 (zie bijlage 8).
4) Openbaarheid van bestuur
In bijlage wordt een kopie van de betreffende inkohiering bezorgd (bijlage 9).
Dit kohier werd uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen op 25 april 2022 (zie bijlage 10).
Artikel 1: De inschrijver HAMMERTIME BVBA voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.
Artikel 2: De offerte van HAMMERTIME BVBA wordt als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 28 september 2022, opgesteld door de ontwerper.
Artikel 4: De opdracht “Aanstelling veilinghuis” wordt gegund aan de firma met de enige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde HAMMERTIME BVBA, Pauwelsdreef 23 te 2940 Stabroek tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver.
Artikel 5: De opbrengsten zullen geboekt worden op:
BD000001 We investeren in onze publieke ruimte.
AP000004 We leveren een actieve bijdrage om de lokale leefbaarheid te verbeteren.
AC000254 We stimuleren de overgang naar een circulaire economie.
MJP000757.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 3 oktober 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 3 oktober 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022004324 tot en met 2022004501.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 23 september 2022 tot en met 29 september 2022.
Artikel 1: Kennisname van de resultaten met betrekking tot de ouderbevraging van KLIM OP-scholen Grobbendonk en Bouwel in bijlage(n).
Artikel 2: Terugkoppeling van de voornaamste resultaten te voorzien ten aanzien van de ouders en leerkrachten van de leerlingen van beide KLIM OP - scholen, alsook ten aanzien van de ouderraad.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pedagogisch directeur KLIM OP
Operationeel directeur KLIM OP