Terug
Gepubliceerd op 11/10/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

di 04/10/2022 - 18:00 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 26 september 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 26 september 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Beheerscomité Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS) - dagelijks bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de dagelijks bestuur van 23 september 2022 van Beheerscomité GAS.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslagen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de raad van bestuur van 8 juni en 24 augustus 2022 van Fluvius OV.

      • Pidpa - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 26 augustus 2022 van Pidpa.

      • GiD PBW - dagelijks bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de dagelijks bestuur van 8 september 2022 van GiD PBW.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2022061236 - Bouwelse steenweg & Lierse steenweg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Patrick Joris namens JP ENERGY BV voor het bouwen van een meergezinswoning met 19 woonentiteiten, een handelsruimte en een ondergrondse parkeergarage en het exploiteren van warmtepompen, met als adres hoek Herentalse steenweg en Bouwelse steenweg, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 246H18 met inrichtingsnummer20220429-0048.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een meergezinswoning met 19 woonentiteiten, een handelsruimte en een ondergrondse parkeergarage en het exploiteren van warmtepompen.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        16.3.2°a) - Aktename

        Het exploiteren van 19 warmtepompen van 4 kW (app) en 1 warmtepomp van 10 kW (HR) 86 kW klasse 3 (Nieuw)

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De volgende adviezen dienen strikt nageleefd te worden:
          • Fluvius dd. 19 juli 2022
          • Agentschap Wegen en Verkeer dd. 9 augustus 2022 met betrekking tot volgende voorwaarden:
        • Het perceel moet langs de kant van de gewestweg worden afgesloten door een structurele niet overrijdbare scheiding.
        • De toegang voor de zwakke weggebruiker, dichtbij het kruispunt, dient zodanig ingericht te worden dat deze niet gebruikt kan worden voor auto's.
        • De toegang moet voorzien worden in de gemeenteweg 'Bouwelse steenweg' zo ver mogelijk van het kruispunt. Bij de toegang naar de ondergrondse parkeergarage moet een zone voorzien worden voor wachtende/kruisende auto's.
        • De afsluitingen aan de wegkruisingen en wegaansluitingen mogen het uitzicht niet benemen boven 0,75 meter hoogte.
        • In de eerste 2 meter van de zone van achteruitbouw vanaf de grens van het gewestdomein of van de eventuele rooilijn zijn beplantingen toegelaten tot maximum 1,50 meter hoogte of 0,75 meter hoogte van de wegaansluitingen.
          • Brandweerzone Kempen dd. 10 augustus 2022
          • Inter - Vlaams Expertisecentrum Toegankelijkheid dd. 19 september 2022
        • Er dient een signalisatie vooraan ter plaatse van de toegang te worden geplaatst waarbij (elektronisch) kan worden aangegeven dat de parking volzet is.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterputten dienen operationele pompinstallaties aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        * Hoofdstuk 5.16 - Behandelen van gassen

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het attest van goedgekeurde installatie van de warmtepomp dient overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid via het omgevingsloket.
        • De exploitant moet als normaal zorgvuldig persoon steeds de beste beschikbare technieken (BBT) toepassen ter bescherming van mens en milieu, en dit zowel bij de keuze van behandelingsmethodes op het niveau van de emissies, als bij de keuze van bronbeperkende maatregelen (aangepaste produktietechnieken en -methoden, grondstoffenbeheersing, energie en dergelijke meer). Bij de bepaling van de BBT moeten de criteria van bijlage 18 van titel I van het VLAREM in aanmerking worden genomen. Deze verplichting geldt eveneens voor wijzigingen aan ingedeelde inrichtingen, alsook voor activiteiten die op zichzelf niet vergunnings- of meldingsplichtig zijn (artikel 4.1.2.1. uit Vlarem-II).

         

        De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022116185 - Oude steenweg 3 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Sam Verellen voor het verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning, met als adres Oude Steenweg 3, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 16T3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2022077052 - Heiduinen 10 & 12 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Levin De Rademaeker voor het bouwen van een weekendverblijf (op perceel 8V) en het bouwen van een carport (op perceel 8P), met als adres Heiduinen 10 en 12 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 8V en 8P. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een weekendverblijf (op perceel 8V) en het bouwen van een carport (op perceel 8P).

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
        • Paden palend aan de bebouwing (chalet) mogen een maximumbreedte van 1,50 m hebben.
        • Permanente bewoning kan onder geen enkele voorwaarde worden toegestaan.
        • Het hierbij gevoegd advies van Fluvius van 2 augustus 2022 ten strengste na te leven.
        • Het hierbij gevoegd advies van Pidpa van 1 augustus 2022 ten strengste na te leven.
        • De voorwaarden opgesomd in het besluit van de ontheffing op het verbod tot ontbossing van agentschap voor Natuur en Bos van 7 april 2022 ten strengste na te leven.
        • Het hierbij gevoegd advies van de afdeling Natuur & Bos van 30 augustus 2022 ten strengste na te leven. Volgende voorwaarden moeten worden nageleefd:
        • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 22-212415.
        • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 300 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
        • De resterende bosoppervlakte van 719 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
        • De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
        • De bosbehoudsbijdrage van € 1.110 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
      • Verdeling 202210 - Kwikstaartendreef 2 en 2A - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notarissen De Roeck & Goossens. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notarissen De Roeck & Goossens, Sint-Rochusstraat 62 te 2100 Antwerpen (Deurne)

      • Bindend sociaal objectief - plan van aanpak 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het bijgevoegde plan van aanpak, waarin wordt aangetoond dat de gemeente voldoende inspanningen levert om het BSO te bereiken. Dit plan van aanpak wordt uiterlijk 4 oktober 2022 bezorgd aan het lokalebesturen.woonbeleid@vlaanderen.be

        Artikel 2: Binnen het lokaal woonoverleg wordt de realisatie van het bindend sociaal objectief nauwgezet opgevolgd, waarbij er naar gestreefd wordt dit objectief te bereiken. Het plan van aanpak in bijlage werd uitgewerkt om aan te tonen dat de gemeente voldoende inspanningen levert om het bindend sociaal objectief met de momenteel geplande woningen tijdig te bereiken.

      • Aanvullend verkeersreglement - Schransstraat - bijkomend zebrapad - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Een bijkomend zebrapad aan te leggen in de Schransstraat, overgang naar Hofeinde, ter hoogte van de Beukenlaan.

        Artikel 2: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement wordt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Noodplanningsambtenaar  

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Herentalse steenweg 89 - aanleg nutsleiding elektriciteit - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 17 tot en met 28 oktober 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herentalse steenweg 89, zijnde:
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten
        - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 50km/uur worden ingevoerd
        - op de rijbaan zal een veilige corridor afgebakend worden voor fietsers en voetgangers.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: De werken mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

        Artikel 5: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek en het fietspad.

        Artikel 6: De stabiliteit van het fietspad dient gegarandeerd te blijven.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bevrijdingsstraat - uitbreiding gas- en elektriciteitsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 31 oktober tot en met 4 november 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bevrijdingsstraat, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten
        - voor voetgangers en fietsers wordt een veilige corridor afgebakend op de rijbaan

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E741 opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 16.00 uur.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Proximus - Stationlei - Herentalse steenweg - vernieuwen koperkabel en fiberleiding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

    • Team Vrije tijd

      • Optreden Luc & Schorre - Café Den Herberg - 21 oktober 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Café Den Herberg om Optreden Luc & Schorre te organiseren op 21 oktober 2022 van 12.30 uur tot 19 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 21 oktober 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 20.00 uur. 5 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 7: De organisator de opdracht te geven om proactief haar bezoekers te motiveren om met de fiets of te voet naar het evenement te komen. Teneinde de overmatige belasting van de parkeerzone rond de kasteelhoeve te vermijden.
        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

      • Oktoberfesten - Café Den Herberg - 29 oktober 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Café Den Herberg om de Oktoberfesten te organiseren op 29 oktober 2022 van 19.00 uur tot 3.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning en Team Ruimte & Vergunningen na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 29 oktober 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 03.00 uur. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 7: De organisator de opdracht te geven om proactief haar bezoekers te motiveren om met de fiets of te voet naar het evenement te komen. Teneinde de overmatige belasting van de parkeerzone rond de kasteelhoeve te vermijden. 
        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator: Café Den Herberg

      • Sint-Hubertusviering - Café Den Herberg - 6 november 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Café Den Herberg om de Sint-Hubertusviering te organiseren op 6 november 2022 van 10.00 uur tot 20.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 06 november 2022, tot maximaal dB(A)L tot maximum 20.00 uur.

        Artikel 5: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 6 november 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 20.00 uur. 5 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 6: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 7: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 8: De organisator opdracht te geven om proactief haar bezoekers te motiveren om met de fiets of te voet naar het evenement te komen. Teneinde de overmatige belasting van de parkeerzone rond de kasteelhoeve te vermijden.
        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator: Café Den Herberg

      • Fuifcharter Neteland - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de verwachtingen van het fuifcharter goed en organiseert met Neteland een inspraakavond met organisatoren uit de regio rond drie thema’s:

        • Inspraak in de naam, logo en communicatiecampagne van het charter
        • Inspraak in de vorm van de ondersteuning voor organisatoren in Neteland die het charter volgen
        • Inspraak in een globaal uitdoofscenario voor fuiven waar na 3.00 uur enkel non-alcoholische drank bespreekbaar is, opvolging vechtpartijen, druggebruik en afspraken voor
        controle, evaluatie en toekomstige inspraak.

      • Chique Afterwork - Chique Workx BV - 9 december 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Chique Workx BV om Chique Afterwork te organiseren op 9 december 2022 van 18.00 uur tot 1.30 uur in Aldhem Hotel te Grobbendonk. 
        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf. 
        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 9 december 2022, tot maximaal 95dB(A)L tot maximum 01.30 uur.
        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Noodplanning
        Organisator

      • Nacht van de Duisternis - avondwandeling team Vrije tijd - 8 oktober 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme om een avondwandeling tijdens de Nacht van de Duisternis te organiseren op 8 oktober 2022 van 19 tot 21 uur.

        Artikel 2: Een evenementenverzekering af te sluiten.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

    • Team HRM

      • Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2023 gemeentelijke diensten – vastlegging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vastlegging van volgende data voor de feestdagenregeling en sluitingsdagen 2023:

        Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2023

        zondag 1 januari 2023

        Nieuwjaar

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        maandag 2 januari 2023

         

        2de Nieuwjaarsdag

        alle diensten gesloten

        bijkomende FD

        art. 261 RPR

        zaterdag 8 april 2023

        zaterdag voor Pasen

        sporthal open

        bib gesloten

        recyclagepark open

        collectieve sluiting

        art. 21 AR

        zondag 9 april 2023

        Pasen

         

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        maandag 10 april 2023

        Paasmaandag

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        maandag 1 mei 2023

        Feest van de Arbeid

        alle diensten gesloten

         

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        donderdag 18 mei 2023

        OH Hemelvaart

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        zaterdag 27 mei 2023

        zaterdag voor Pinksteren

        sporthal open

        bib gesloten

        recyclagepark open

        collectieve sluiting

        art. 21 AR

        zondag 28 mei 2023

        Pinksteren

         

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        maandag 29 mei 2023

        Pinkstermaandag

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        vrijdag 9 juni 2023

        Personeelsuitstap

        alle diensten gesloten

        dienstvrijstelling

        art.362 RPR

        dinsdag 11 juli 2023

        Feest Vlaamse Gemeenschap

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        vrijdag 21 juli 2023

        Nationale Feestdag

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        dinsdag 15 augustus 2023

        OLV Hemelvaart

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        woensdag 1 november 2023

        Allerheiligen

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        vrijdag 2 november 2023

        Allerzielen

        dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn

        alle diensten gesloten vanaf 12u

        dienstvrijstelling

        art. 361 RPR

        zaterdag 11 november 2023

        Wapenstilstand

        alle diensten gesloten

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        woensdag 15 november 2023

        Dag van de Dynastie

        alle diensten gesloten

        bijkomende FD

        art. 261 RPR

        zondag 24 december 2023

        dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn 

        alle diensten gesloten

        dienstvrijstelling

        art. 361 RPR

        maandag 25 december 2023

        Kerstmis

        alle diensten gesloten

         

        wettelijke FD

        art. 261 RPR

        dinsdag 26 december 2023

        2de Kerstdag

        alle diensten gesloten

        bijkomende FD

        art. 261 RPR

        zondag 31 december 2023

        dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn  

        alle diensten gesloten

        dienstvrijstelling

        art. 361 RPR

        • sluiting bibliotheek zaterdag voor Pasen en zaterdag voor Pinksteren
        • sluiting sporthal van 1 juli tem 31 juli 2023 wegens jaarlijks onderhoud en jaarlijks verlof toezichters (collectieve sluiting art. 21 AR).
        • jaarlijkse zomervakantie gemeentelijke basisscholen met de hieraan gekoppelde jaarlijkse verlofperiode van 15 juli 2023 t.e.m. 14 augustus 2023 van de op deze locaties tewerkgestelde poetsmedewerkers (collectieve sluiting art. 21 AR).

        Artikel 2: Deze data te publiceren in het gemeentelijk infoblad en tevens op de website te plaatsen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken

        Clusterverantwoordelijke Omgeving

        Clusterverantwoordelijke Vrije tijd

        Teamleider team Ruimte & Vergunningen

        Teamleider team Uitvoering & Onderhoud

        Teamleider team Mens & Welzijn

        Teamleider team Vrije tijd

        Dienstleider Bibliotheek

        Teamleider team Informatie & Communicatie

        Teamleider team HRM & Secretariaat

      • Aanvraag deeltijds verlof verminderde prestaties I.V. - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan betrokkene, kleuteronderwijzeres, het verlof voor verminderde prestaties voor een halftijdse loopbanonderbreking te verlenen voor de periode van 1 december 2022 t.e.m. 30 juni 2023.

    • Team Financieel Management

      • Belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk 2021 periode 2 - bezwaar 'Sitmedia SA' - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Weigering van het bezwaar van betrokkene, raadsman van de firma 'Sitmedia SA', tegen de belasting op verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk met kohierartikel nummers 524120003303, 524120003404, 524120003505, 524120003606 en 524120003707. De belasting blijft behouden zoals ze oorspronkelijk werd ingekohierd en de verschuldigde bedragen blijven ongewijzigd.

        Artikel 2: De weigering wordt als volgt gestaafd, conform de vermelde grieven op de brief:

        1) De publicatie van het belastingreglement

        Alle reglementen worden steeds goedgekeurd door de gemeenteraad, dus ook dit reglement. Dit belastingreglement werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019 (zie bijlage 3).

        Alle reglementen worden gepubliceerd op onze gemeentelijke website en dit werd bekendgemaakt op 17 december 2019 (zie bijlagen 4). Hiervan werd akte genomen in het register der bekendmakingen op 16 januari 2020 (zie bijlage 5).

        Bovendien werd het desbetreffende belastingreglement ook nog per mail bezorgd aan 'Sitmedia SA' op 17 december 2020 (zie bijlage 6). Naar jaarlijkse gewoonte ontvangt 'Sitmedia SA' steeds een mail met algemene info over het nieuwe dienstjaar.

        Deze grief is dus ongegrond.

        2) De inschrijving op de begroting

        Alle belastingen worden steeds opgenomen in het budget en vanaf 2020 meerjarenplan van de gemeente, dus ook deze belasting (zie bijlage 7).

        Deze grief is dus ongegrond.

        3) Toezichthoudende overheid

        Alle belastingen worden ter controle overgemaakt aan de toezichthoudende overheid, dus ook deze belasting. Dit belastingreglement werd digitaal aangeleverd op 17 december 2019 (zie bijlage 8).

        4) Openbaarheid van bestuur

        In bijlage wordt een kopie van de betreffende inkohiering bezorgd (bijlage 9).

        Dit kohier werd uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen op 25 april 2022 (zie bijlage 10).

      • Aanstelling veilinghuis - gunning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijver HAMMERTIME BVBA voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

        Artikel 2: De offerte van HAMMERTIME BVBA wordt als volledig en regelmatig beschouwd.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 28 september 2022, opgesteld door de ontwerper.

        Artikel 4: De opdracht “Aanstelling veilinghuis” wordt gegund aan de firma met de enige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde HAMMERTIME BVBA, Pauwelsdreef 23 te 2940 Stabroek tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver.

        Artikel 5: De opbrengsten zullen geboekt worden op:

        BD000001 We investeren in onze publieke ruimte. 

        AP000004 We leveren een actieve bijdrage om de lokale leefbaarheid te verbeteren.

        AC000254 We stimuleren de overgang naar een circulaire economie.

        MJP000757.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Bestellijsten van 3 oktober 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 3 oktober  2022.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 3 oktober 2022.

      • Opbrengsten van 2022004324 tot en met 2022004501 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022004324 tot en met 2022004501.

      • Kosten van 23 september 2022 tot en met 29 september 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 23 september 2022 tot en met 29 september 2022.

    • Onderwijs

      • Resultaten ouderbevraging KLIM OP - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de resultaten met betrekking tot de ouderbevraging van KLIM OP-scholen Grobbendonk en Bouwel in bijlage(n).

        Artikel 2: Terugkoppeling van de voornaamste resultaten te voorzien ten aanzien van de ouders en leerkrachten van de leerlingen van beide KLIM OP - scholen, alsook ten aanzien van de ouderraad.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Pedagogisch directeur KLIM OP

        Operationeel directeur KLIM OP