Terug
Gepubliceerd op 14/05/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 06/05/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 29 april 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 29 april 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Creat Services dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Creat Services dv van 18 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Creat Services dv (20240618AV@farys.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Pidpa - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa van 28 juni 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Pidpa

        Alle vertegenwoordigers

      • De Lijn - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van De Lijn van 28 mei 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De Lijn

        Alle vertegenwoordigers

      • Fluvius Antwerpen - Synthese van het Activiteitenverslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de Synthese van het Activiteitenverslag van 2023 van Fluvius Antwerpen.

      • IVEKA - Synthese van het Activiteitenverslag 2023 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de Synthese van het Activiteitenverslag van 2023 van IVEKA.

      • Klacht via ABB - intimidatie - aanvraag evenement - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de klacht inzake 'intimidatie – aanvraag evenement'.

        Artikel 2: Een gemotiveerd antwoord zal worden opgemaakt en ter goedkeuring worden geagendeerd alvorens te verzenden naar ABB.

      • Klacht via ABB - intimidatie - aanvraag evenement - antwoord - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om het gemotiveerd schrijven over te maken via het digitaal loket aan ABB.

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024058297 - Pallieterdreef 26 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 30 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jozef Donckers voor het vellen van een hoogstammige boom, met als adres Pallieterdreef 26, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 68T7.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het vellen van een hoogstammige boom.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • Een heraanplant uitvoeren op het perceel met één inheemse standplaatsgeschikte loofboom tijdens het eerstvolgende plantseizoen en na de vergunde werken. Een bewijs van heraanplant over te maken aan de vergunningverlenende overheid.
        • De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Mobiliteitscel 22 april 2024 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 22 april 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Tijdelijk verkeersreglement - Herenthoutse steenweg 87 - dakwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 13 tot en met 17 mei 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg ter hoogte van huisnummer 87, zijnde: 
        - het voet- en fietspad zal ingenomen worden voor het parkeren van een kraanwagen 
        - voor voetgangers en fietsers zal op de rijbaan een veilige corridor afgebakend worden met sergeanten met dagslapers 
        - er zal een bord geplaatst worden "fietsers op de rijbaan"
        - er moet een rubber mat gelegd worden daar waar fietsers het fietspad moeten op- en afrijden

        - voor het gemotoriseerd verkeer zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
        - er zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden
        - de snelheid zal beperkt worden tot 30km/u met C43-borden

        - de kraanwagen moet voorzien worden van D1-borden en voldoende verlichting.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - E313 - op- en afrittencomplex Herentals-West - oprit richting Antwerpen - vervangen toplaag asfalt - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 8 mei 2024 - 21.00u tot 9 mei 2024 - 05.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de E313 - op- en afrittencomplex Herentals-West, zijnde:
        - de oprit richting Antwerpen zal afgesloten worden.

        Artikel 2: Het verkeer wordt omgeleid via de calamiteitenroute G.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie VDC22.008, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Lievekenshoek 8 - Wyre - uitvoeren telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 25148669 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Wyre hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Gratis grondafstand - Keulsebaan (Lot A), volgens titels kadastraal bekend sectie A, deel van nummer 496KP0000, en thans kadastraal bekend sectie A, nummer 496E3P0000 + Kruisbaan (Lot B), volgens kadastraal bekend sectie A, deel van nummer 496KP0000, en thans kadastraal bekend sectie A, nummer 496F3P0000 - ontwerpakte - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Keulsebaan (Lot A), volgens titel kadastraal bekend sectie A, deel van nummer 496KP0000, en thans kadastraal bekend sectie A, nummer 496E3P0000, op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 2: Een perceel grond, gelegen aan Kruisbaan (Lot B), volgens titel kadastraal bekend sectie A, deel van nummer 496KP0000, en thans kadastraal bekend sectie A, nummer 496F3P0000, op te nemen in het openbaar domein.

        Artikel 3: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

        Artikel 4: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

        Artikel 5: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Samenwerkingsovereenkomsten voor weg- en rioleringswerken projecten Beemdenstraat 1-3 en Nijverheidsstraat 54-62 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
        Artikel 1: Goedkeuring wordt gehecht aan de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomsten tussen Fluvius en lokaal bestuur Grobbendonk voor de projecten "Beemdenstraat 1-3" en "Nijverheidsstraat 54-62" en hiervoor de nodige kredieten op te nemen in de aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2025.
        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd inzake de verdere uitvoering van deze opdracht.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Fluvius

      • Geluidsschermen E313 - samenwerkingsovereenkomst - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomsten met het Vlaams Gewest aangaande geluidsschermen langs de E313.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Agentschap Wegen en Verkeer

      • Inname openbaar domein - Herenthoutse steenweg 87 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Herenthoutse steenweg 87 van 13 tot en met 17 mei 2024.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 75,00 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

    • Team Financieel Management

      • Vrijgave borgstelling dagelijks werftoezicht op de uitvoeringswerken fietspad N13 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De opdracht “dagelijks werftoezicht op de uitvoeringswerken fietspad N13" wordt definitief opgeleverd.
        Artikel 2: De borgtocht, gesteld bij de Deposito- en Consignatiekas wordt volledig vrijgegeven ten gunste van Evolta, Sassevaartstraat 46 / 301 te 9000 Gent.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Evolta

      • Opbrengsten van 2024003113 tot en met 2024003364 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024003113 tot en met 2024003364.

      • Kosten van 26 april 2024 tot en met 30 april 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 26 april 2024 tot en met 30 april 2024.

      • Bestellijsten van 6 mei 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 6 mei 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 6 mei 2024.