Terug
Gepubliceerd op 15/10/2021

Besluitenlijst  Gemeenteraad

di 12/10/2021 - 19:30 Volle Vaart
    • Gemeenteraad 14 september 2021 - notulen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 18 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA, 3 Vooruit, 2 CD&V en 1 Vlaams Belang) en 1 onthouding (De Lokale Lijst).

       

      De notulen van de gemeenteraad van 14 september 2021 worden goedgekeurd.

    • Opvolgend gemeenteraadslid J.S. - aanstelling

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de geloofsbrieven van Johan Struyfs met het oog op de aanstelling tot titelvoerend lid van de gemeenteraad. Johan Struyfs wordt vervolgens uitgenodigd om de voorgeschreven eed af te leggen in openbare zitting en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad. 

      Artikel 2: Johan Struyfs is derhalve als titelvoerend gemeenteraadslid aangesteld in opvolging van Walter Cambré ontslagnemend gemeenteraadslid.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team HRM & Secretariaat

      Team Informatie & Communicatie

      Johan Struyfs

    • IOK - statutenwijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA en 2 CD&V) en 6 onthoudingen (4 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de voorgestelde statutenwijziging van IOK zoals opgenomen in het desbetreffend ontwerp.

      Artikel 2: Opdracht te geven aan zijn vertegenwoordiger deze wijzigingen op de algemene vergadering die erover zal beslissen, goed te keuren.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      IOK

      Alle vertegenwoordigers

      Financieel directeur

    • IOK Afvalbeheer - statutenwijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA en 2 CD&V), 1 stem tegen (De Lokale Lijst) en 5 onthoudingen (4 Vooruit en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de voorgestelde statutenwijziging van IOK Afvalbeheer zoals opgenomen in het desbetreffend ontwerp.

      Artikel 2: Opdracht te geven aan zijn vertegenwoordiger deze wijzigingen op de algemene vergadering die erover zal beslissen, goed te keuren.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      IOK Afvalbeheer

      Alle vertegenwoordigers

      Financieel directeur

    • Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (8 GIB en 4 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 22 december 2021.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Fluvius Antwerpen (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • Fluvius Opdrachthoudende Vereniging (OV) - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (8 GIB en 4 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius OV van 6 december 2021.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Fluvius OV (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • Iveka - buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (8 GIB en 4 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering van Iveka van 14 december 2021.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Iveka (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • Projectvereniging Neteland - vervanging lid met raadgevende stem voor de raad van bestuur - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Bij geheime stemming waarbij 20 stembiljetten werden aangetroffen in de stembus, met 16 stemmen voor Johan Struyfs, 1 stem voor Martine Taelman, 1 stem voor Johan Verhaegen, 1 stem voor Lut Cateau en 1 ongeldige stem, voor lid met raadgevende stem voor de raad van bestuur van Projectvereniging Neteland.

       

      Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende persoon aan als afgevaardigde voor de raad van bestuur van projectvereniging ‘Neteland’ tot het einde van de legislatuur:

      - de heer Johan Struyfs als lid met raadgevende stem.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Burgemeester Lieven Janssens via burgemeester@vorselaar.be

    • Politieraad - effectief lid - wijziging - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van de aanstelling van mevrouw Carine Geyselings ter vervanging van de heer Walter Cambré als effectief lid in de politieraad en dit tot het einde van de legislatuur.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Carine Geyselings

      Bestendige Deputatie

    • Duurzaam patrimoniumbeheer - Vlaams Energie Bedrijf (VEB) - addendum bij de samenwerkingsovereenkomst OEPC Facilitatie - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA, Carine Geyselings en Ivan Verbeeck) en 6 onthoudingen (2 CD&V, 1 Vlaams Belang, 1 De Lokale Lijst, Natalie Moens en Johan Struyfs).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het addendum bij de samenwerkingsovereenkomst met het Vlaams Energiebedrijf (VEB) en de gemeenten Berlaar en Nijlen om een selectie van het gemeentelijk patrimonium door VEB te laten onderzoeken naar het energetisch en financieel besparingspotentieel en deze mogelijks onder te brengen in een Onderhouds- en Energieprestatiecontract (OEPC) met een Energy Service Company (ESCO). 

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Ruimte & Vergunningen

      Team Financieel Management

      Vlaams Energiebedrijf

    • Lokaal Energie- en Klimaatpact - principiële beslissing - ondertekening

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Principieel besluit tot ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact. 

    • Project Bike2School - gemeentelijk reglement - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het gemeentelijk reglement Bike2School als volgt:

      Artikel 1: De beleidsdeskundige mobiliteit en duurzaamheid wordt voor de gemeente aangeduid als SPOC (single person of contact) voor Bike2School. Zowel IOK, Fairville, scholen als lokale handelaars dienen contact op te nemen met deze persoon met vragen over Bike2School. (Ouders van) deelnemende leerlingen kunnen terecht bij de school of de helpdesk van buck-e met vragen.

      Artikel 2: De gemeente laat lezer(s) plaatsen op de deelnemende scholen zodat leerlingen die op een duurzame manier naar school komen gescand kunnen worden. De lezer(s) worden aangekocht door de gemeente. Ook al worden ze op de eigendom van de deelnemende school geplaatst, blijven de lezers eigendom van de gemeente.
      De gemeente voegt de lezers toe aan de verzekeringspolis nr. 26808127. Er wordt een afstand van verhaal opgenomen ten voordele van de scholen.
      De deelnemende scholen verlenen de gemeente en (onderaannemers van) Fairville toegang tot de school om werken of onderhoud uit te voeren aan de lezer. Het uitvoeren van het onderhoud zal steeds tijdig aangekondigd worden.

      Artikel 3: De gemeente koopt een tag en betaalkaart aan voor elke deelnemende leerling. (Ouders van) leerlingen kunnen een tag en betaalkaart aanvragen via de school. Elke leerling krijgt één tag en één betaalkaart gratis van de gemeente. Bij verlies van een tag, kan een leerling via de school een nieuwe tag aanvragen; er wordt dan 6 euro aangerekend via de schoolfactuur. Bij verlies van een betaalkaart, kan een leerling via de school een nieuwe betaalkaart aanvragen; er wordt dan 4 euro aangerekend via de schoolfactuur. Scholen storten jaarlijks de inkomsten voor vervanging van tags en/of betaalkaarten door aan de gemeente op rekeningnummer BE42 3200 6474 5954.

      Artikel 4: Leerlingen worden dagelijks (in de ochtend) gescand als ze met hun tag langs de scanzone passeren. De scanzone zal door de gemeente duidelijk gemarkeerd worden op de speelplaats. Leerlingen mogen zich laten scannen als ze die ochtend op een duurzame manier naar school komen. Onder “duurzaam naar school komen” wordt in het kader van dit project uitsluitend verstaan:
      – het hele traject van thuis tot de schoolpoort te voet afleggen;
      – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de fiets afleggen;
      – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de step afleggen;
      – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met het openbaar vervoer afleggen;
      – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de schoolbus afleggen;
      – of een combinatie van bovenstaande vervoersmiddelen.

      Volgende verplaatsingen vallen bijgevolg niet onder “duurzaam naar school komen” in het kader van dit project:
      – het hele traject van thuis tot de schoolpoort met de auto afleggen (al dan niet carpoolend);
      – een deel van het traject van thuis tot de schoolpoort met de auto afleggen.
      In deze gevallen mogen de leerlingen zich in de ochtend niet laten scannen.

      Artikel 5: Elke scan van de tag van de leerling levert één punt op. De punten worden omgezet in de virtuele munt “buck”. 1 buck heeft een waarde van 0,1 euro. Leerlingen kunnen deze bucks aan de hand van de bijhorende betaalkaart besteden bij deelnemende partners. De lijst van deelnemende partners kunnen leerlingen terugvinden via de buck-e app alsook via de website www.grobbendonk.be.
      De gemeente legt de omzetting van punten naar bucks als volgt vast:
      – standaard krijgt een leerling 1 buck per 2 punten. Een leerling moet dus 2 dagen duurzaam naar school komen om 1 buck te verdienen;
      – in afwijking daarvan, krijgt een leerling tijdens de hierna vermelde campagneweken 1 buck per 1 punt. Een leerling moet dus 1 dag duurzaam naar school komen om 1 buck te verdienen in de volgende periodes :
      – van 17 tot en met 24 september 2021: startcampagne en week van de mobiliteit;
      – van 10 tot en met 14 januari 2022: campagne gelinkt met helm op fluo top;
      – van 21 tot en met 25 maart 2022: lentecampagne;
      – van 9 tot en met 13 mei 2022: wedstrijdcampagne.

      Artikel 6: Deelnemende leerlingen kunnen hun gespaarde bucks besteden bij deelnemende partners aan de hand van de betaalkaart. Partners die interesse hebben om deel te nemen aan het project, dienen zich aan te melden bij de onder artikel 1 vernoemde contactpersoon van de gemeente. De gemeente kan de partner vervolgens toevoegen aan het systeem.
      De deelnemende partner kan na uitnodiging de applicatie om betaalkaarten te scannen, downloaden op een tablet of smartphone. Maandelijks zullen de gespendeerde bucks via het systeem aan de deelnemende partner uitbetaald worden.
      Deelnemende partners zijn in de mogelijkheid om het project extra te ondersteunen door middel van sponsoring die volgende vorm aanneemt:
      De deelnemende partner kan ervoor kiezen om maar een deel van het bedrag dat de deelnemende leerling verschuldigd is, aan te rekenen. Een item kost bv. 1 euro of 10 bucks. De partner kan de leerling een voordeel/korting toekennen door bv. maar 5 bucks aan te rekenen. Op die manier kan de leerling meer besteden met de gespaarde bucks.
      Partners die interesse hebben om het project extra te ondersteunen op bovenstaande wijze van sponsoring, nemen contact op met de onder artikel 1 vernoemde contactpersoon van de gemeente. De gemeente zal deze partners in haar communicatie over het project extra in de kijker zetten.

      Artikel 7: Door deelname aan het project zal de betrokken partner gebonden zijn aan de bepalingen van onderhavig reglement.
      De gemeente brengt alle bij Bike2School betrokken partijen op de hoogte van dit reglement via een communicatiemiddel dat het meest geschikt is voor de betrokken partij.

    • Onteigeningen N13 - fase 3 - beloftes van verkoop voor openbaar nut opgemaakt door Afdeling vastgoedtransacties Antwerpen, pakket 22 - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Volgende belofte van verkoop voor openbaar nut, opgemaakt door de commissaris van Afdeling Vastgoedtransacties, wordt goedgekeurd:

      - Betrokkene voor inname 66 op innemingsplan met nummer 1M3D8E G 02735 1.3 opgemaakt door studiebureau Anteagroup in opdracht van AVW, voor een bedrag van 18.415 euro.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

      Vlaamse belastingdienst, Afdeling Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 te 2018 Antwerpen

    • Samenwerkingsovereenkomst voor weg- en rioleringswerken Hofeinde - aangepaste versie - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst en addendum tussen Aquafin, Pidpa, Fluvius en gemeente Vorselaar voor het project "wegen- en rioleringsproject Lepelstraat-Dijkbaan-Hofeinde en Markt-Nieuwstraat".

      Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd inzake de verdere uitvoering van deze opdracht.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

      Gemeente Vorselaar

      Aquafin

      Pidpa

      Fluvius

      Sweco

    • Buitengebruikstelling huisnummer - Albertkanaalstraat 3 - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang) en 6 onthoudingen (4 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Buitengebruikstelling van het huisnummer voor het pand Albertkanaalstraat 3.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Betrokkenen (aangetekend)

      IOK

    • Buitengebruikstelling huisnummer - Nijlse baan 27 - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA en 1 Vlaams Belang) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 De Lokale Lijst).

       

      Artikel 1: Buitengebruikstelling van het huisnummer voor het pand Nijlse baan 27.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Betrokkene (aangetekend)

      IOK

    • Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur Grobbendonk en Kempens Landschap als stichting van openbaar nut - herbevestiging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 17 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA, 4 Vooruit en 1 De Lokale Lijst) en 3 onthoudingen (2 CD&V en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring tot ondertekening van de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst met Stichting Kempens Landschap.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:

      Team Ruimte & Vergunningen

      Team Financieel Management

    • Afbakening werkingsgebied voor de vorming van woonmaatschappij Neteland-Zuiderkempen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 18 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA, 2 CD&V, 1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Johan Struyfs) en 2 onthoudingen (1 De Lokale Lijst en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Het lokaal bestuur wenst aan te sluiten bij een werkingsgebied van de toekomstige woonmaatschappij samen met volgende 10 gemeenten: Geel, Herentals, Herenthout, Herselt, Hulshout, Laakdal, Meerhout, Olen, Vorselaar en Westerlo.

      Artikel 2: Het lokaal bestuur neemt akte van de positief geformuleerde adviezen van de betrokken woonactoren en sluit zich aan bij de geformuleerde aandachtspunten, met name:

      – Een pragmatische uitvoering van het voorgestelde bestuursmodel;

      – Voldoende tijd voor de vorming van de woonmaatschappij (specifieke vraag naar de Vlaamse Regering);

      – Ruime aandacht en middelen voor innovatie, groeimogelijkheden, samenwerking en zelfontwikkeling;

      – Voldoende aandacht voor samenwerking en synergie op niveau van de zones in de vorm van toereikende personeelsequipe en middelen;

      – Voldoende middelen om op niveau van de zones een sterke SVK-werking te garanderen;

      – Opnemen van welzijns- of armoedeorganisaties in het bestuursschema van de woonactor;

      – Een sociale aanpak van de kwetsbare huurders en voor ambitieuze doelstellingen inzake aangroei van de sociale woningen (SVK-werking);

      – Efficiënte werking;

      – De specifieke lokale context moet meegenomen kunnen worden in de besluitvorming;

      – Brede en heldere communicatie;

      – Nabijheid van de woonmaatschappij voor de klanten;

      – Vernieuwing patrimonium (duurzaamheid);

      – Vervlechting lokaal woonbeleid met het sociaal beleid

      Artikel 3: Het lokaal bestuur gaat ermee akkoord dat het aantal sociale huurwoningen en het aantal huishoudens per gemeente zullen worden gehanteerd als objectieve criteria voor de stemrechtenverdeling tussen de betrokken gemeenten in de Algemene Vergadering en dit in een 50%-50% verhouding.

      De stemrechtenverdeling zal worden geactualiseerd bij het begin (en halfweg) de legislatuur. De gemeente zal deze afspraken van stemrechtenverdeling opnemen in het aanvraagformulier.

      Artikel 4: Dit voorstel van werkingsgebied en stemmenverdeling zal overgemaakt worden via woonmaatschappij@vmsw.be, samen met het aanvraagformulier en het verslag van het bovenlokaal woonoverleg (d.d. 20 september 2021).

      Artikel 5: Deze beslissing wordt eveneens ter kennis gebracht van de provinciegouverneur, zoals bepaald in artikel 330 e.v. van het decreet lokaal bestuur.

    • Beleidsevaluatie: opvolgingsrapportering semester 1 van 2021 - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2021:

      - Beleidsevaluatie prioritaire acties;

      - J1 Doelstellingenrekening;

      - ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie);

      - T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;

      - T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;

      - T3 Investeringsproject.

    • Retributie - retributie De Volle Vaart/schoolinfrastructuur/sporthal - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 17 stemmen voor (8 GIB, 4 N-VA, 4 Vooruit en 1 De Lokale Lijst) en 3 onthoudingen (2 CD&V en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

      Het retributiereglement aangaande het gebruik van gemeenschapscentrum De Volle Vaart, de schoolinfrastructuur en het sportcomplex aan de Molendreef, goedgekeurd door de gemeenteraad op 30 juni 2020 wordt opgeheven vanaf 1 juli 2021.

      Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHEVEN
      Met ingang van 1 juli 2021 en eindigend op 31 december 2025 wordt ten behoeve van de gemeente een retributie geheven op het gebruik van gemeenschapscentrum De Volle Vaart, de schoolinfrastructuur en het sportcomplex aan de Molendreef.

      Artikel 3: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR
      De aanvrager.

      Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF & VERMINDERINGEN EN VERHOGINGEN & VRIJSTELLINGEN


      De Volle Vaart

      Kleine zaal + gang

      Gebruiker

      Tarief

      Verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden of verenigingen die deelnemen aan gemeentelijk georganiseerde activiteiten kunnen éénmalig worden vrijgesteld van het betalen voor de kleine zaal van de Volle Vaart

      Gratis

      Volgende hulpverlenende verenigingen en diensten: Rode Kruis, brandweer, leger en politie

      Gratis

      De zaal dient voor een initiatief van organisaties of inwoners  waarvan de opbrengst ten goede komt aan een goed doel

      Gratis

      Het lokaal bestuur Grobbendonk met uitzondering van de gemeentescholen

      Gratis

      Grobbendonkse organisaties met een werking voor jongeren onder de 16 jaar

      1x per jaar krijgt de organisatie de grote zaal gratis ter beschikking voor een socio-culturele activiteit zonder winstoogmerk

      Scholen gevestigd in de gemeente Grobbendonk

      Gratis

      Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

      Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 150,00 00 euro voor de eerste dag en 50,00 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

       

      Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 50,00 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

      Gebruiker

      Tarief

      Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

      Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 112,50 euro voor de eerste dag en 37,50 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

       

      Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 37,50 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.


      Grote zaal + gang

      Gebruiker

      Tarief

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 250,00 euro voor de eerste dag en 25,00 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

       

      Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de vereniging onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 25,00 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

      Volgende hulpverlenende verenigingen en diensten: Rode Kruis, brandweer, leger en politie

      Gratis

      De zaal dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

      Gratis

      Het lokaal bestuur Grobbendonk met uitzondering van de gemeentescholen

      Gratis

      Grobbendonkse organisaties met een werking voor jongeren onder de 16 jaar en kleuter- en basisscholen gevestigd in de gemeente Grobbendonk

      1x per jaar krijgt de organisatie de grote zaal gratis ter beschikking voor een socio-culturele activiteit zonder winstoogmerk

      Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

      Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 500,00 euro voor de eerste dag en 50,00 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

       

      Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 50,00 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

      Gebruiker

      Tarief

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 187,50 euro voor de eerste dag en 18,75 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

       

      Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de vereniging onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 18,75 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

      Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

      Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 375,00 euro voor de eerste dag en 37,50 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

       

      Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 37,50 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

      Er zal voor het gebruik bij éénzelfde activiteit binnen een tijdspanne van 2 weken een waarborg van 350,00 euro gevraagd worden die ten laatste 14 dagen voor het gebruik dient betaald te worden. Deze waarborg kan achteraf ingehouden worden wanneer er niet goed opgekuist is of er schade wordt vastgesteld, tenzij dat de gebruiker kan aantonen dat deze reeds aanwezig was voor het gebruik van de accommodatie.

      Voor een optreden in de grote zaal van de Volle Vaart mag voor het optreden gratis gebruik gemaakt worden van de grote zaal voor repetities (zonder publiek) in voorbereiding van een optreden door verenigingen of individuele burgers van de gemeente Grobbendonk, aangesloten bij één van de erkende gemeentelijke adviesraden, en scholen van Grobbendonk en Bouwel.

      Wanneer door onzorgvuldig omgaan met alarmcodes of toegangsmodaliteiten een interventieploeg ter plaatse komt, zal de kost van de interventie worden doorgerekend aan de aanvrager.

      Aanvragen dienen minstens 8 weken op voorhand per mail geannuleerd te worden op vrijetijd@grobbendonk.be. Wanneer de annuleringstermijn niet gerespecteerd wordt dient de volledige verschuldigde huurprijs betaald te worden. Indien geen huurprijs moet betaald worden, is enkel een bedrag van 100 euro verschuldigd ingeval van laattijdige annulering.

       

      Schoolsites

      Er wordt onderscheid gemaakt tussen het doorlopend en occasioneel gebruiken van de schoolinfrastructuur. Een doorlopende terbeschikkingstelling betekent het gebruik van lokalen, tijdens een vooraf vastgelegd wekelijks of tweewekelijks weerkerend moment, voor de ganse duur van het schooljaar of met een minimumduur van 1 maand. Een occasionele terbeschikkingstelling betekent het gebruik van lokalen voor een éénmalige gebeurtenis of een andere dan een doorlopende terbeschikkingstelling.

      Er zal steeds toegang worden voorzien tot sanitaire voorzieningen.

      De totale kostprijs wordt berekend in gehele uren en elk begonnen uur wordt als een volledig uur aangerekend.

      Een klaslokaal of klein vergaderlokaal

      Gebruiker

      Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

      Tarief occasionele terbeschikkingstelling

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

      5,00 euro/uur

      10,00 euro/uur

      Andere

      n.v.t.

      100,00 euro/dag

      Het lokaal bestuur Grobbendonk

      Gratis

      Gratis

      Activiteiten van het deeltijds kunstonderwijs

      Gratis

      Gratis

      Activiteiten georganiseerd door organisaties met hoofdactiviteit naschoolse kinderopvang

      Gratis

      Gratis

      Volgende hulpverlenende verenigingen: Rode Kruis, hulpverleningszone, leger, politiezone

      Gratis

      Gratis

      Het lokaal dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

      Gratis

      Gratis

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

      Gebruiker

      Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

      Tarief occasionele terbeschikkingstelling

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

      4,00 euro/uur

      7,50 euro/uur

      Andere

      n.v.t.

      75,00 euro/dag


      Turnzaal met bijhorende kleedkamers

      Gebruiker

      Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

      Tarief occasionele terbeschikkingstelling

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

      1,50 euro/uur

      4,00 euro/uur

      Andere

      10,00 euro/uur

      150,00 euro/dag

      Het lokaal bestuur Grobbendonk

      Gratis

      Gratis

      Activiteiten van het deeltijds kunstonderwijs

      Gratis

      Gratis

      Activiteiten georganiseerd door organisaties met hoofdactiviteit naschoolse kinderopvang

      Gratis

      Gratis

      Volgende hulpverlenende verenigingen: Rode Kruis, hulpverleningszone, leger, politiezone

      Gratis

      Gratis

      De turnzaal dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

      Gratis

      Gratis

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

      Gebruiker

      Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

      Tarief occasionele terbeschikkingstelling

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

      1,00 euro/uur

      3,00 euro/uur

      Andere

      7,50 euro/uur

      112,50 euro/dag


      Refter met bijhorende keuken

      Gebruiker

      Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

      Tarief occasionele terbeschikkingstelling

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      1,50 euro/uur

      4,00 euro/uur

      Andere

      n.v.t.

      150,00 euro/dag

      Het lokaal bestuur Grobbendonk

      Gratis

      Gratis

      Activiteiten van het deeltijds kunstonderwijs

      Gratis

      Gratis

      Activiteiten georganiseerd door organisaties met hoofdactiviteit naschoolse kinderopvang

      Gratis

      Gratis

      Volgende hulpverlenende verenigingen: Rode Kruis, hulpverleningszone, leger, politiezone

      Gratis

      Gratis

      De refter dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

      Gratis

      Gratis

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

      Gebruiker

      Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

      Tarief occasionele terbeschikkingstelling

      Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      1,00 euro/uur

      3,00 euro/uur

      Andere

      n.v.t.

      112,50 euro/dag

      Wanneer door onzorgvuldig omgaan met alarmcodes of toegangsmodaliteiten een interventieploeg ter plaatse komt, zal de kost van de interventie worden doorgerekend aan de aanvrager.

      Er zal voor de doorlopende of occasionele huur van de schoolinfrastructuur een waarborg van 350,00 euro gevraagd worden die ten laatste 14 dagen voor het gebruik dient betaald te worden. Deze waarborg kan achteraf ingehouden worden wanneer er niet goed opgekuist is of er schade wordt vastgesteld, tenzij dat de gebruiker kan aantonen dat deze reeds aanwezig was voor het gebruik van de accommodatie.

      Aanvragen dienen minstens 2 weken op voorhand per mail geannuleerd te worden op vrijetijd@grobbendonk.be. Wanneer de annuleringstermijn niet gerespecteerd wordt dient de volledige verschuldigde huurprijs betaald te worden. Indien geen huurprijs moet betaald worden, is enkel een bedrag van 25 euro verschuldigd ingeval van laattijdige annulering.

       

      Sporthal (sportcomplex aan de Molendreef)

      De totale kostprijs wordt berekend in gehele uren en elk begonnen uur wordt als een volledig uur aangerekend.

      Grote zaal

       

      1/3 hal

      2/3 hal

      3/3 hal

      Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      4,00 euro/uur

      8,00 euro/uur

      12,00 euro/uur

      Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      8,00 euro/uur

      14,00 euro/uur

      20,00 euro/uur

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

       

      1/3 hal

      2/3 hal

      3/3 hal

      Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      3,00 euro/uur

      6,00 euro/uur

      9,00 euro/uur

      Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      6,00 euro/uur

      10,50 euro/uur

      15,00 euro/uur

      Polyvalente zaal

       

      1/2 zaal

      2/2 zaal

      Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      3,00 euro/uur

      6,00 euro/uur

      Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      5,00 euro/uur

      10,00 euro/uur

      Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

       

      1/2 zaal

      2/2 zaal

      Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      2,25 euro/uur

      4,50 euro/uur

      Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

      3,75 euro/uur

      7,50 euro/uur


      Militairen gekazerneerd te Grobbendonk en seniorenverenigingen uit Grobbendonk kunnen van maandag t.e.m. vrijdag tijdens de werkuren, met uitzondering van woensdagnamiddag vanaf 13.00 uur en de feestdagen, gebruik maken van het sportcomplex tegen een speciaal tarief à rato van 2,00 euro/uur per 1/3 grote zaal en 1,50 euro/uur per ½ polyvalente zaal.

      Sportverenigingen die hun competitiewedstrijden spelen en trainen in de gemeentelijke sporthal en/of minimaal 25 uur per sportjaar gebruik maken van de gemeentelijke sporthal, genieten van een tariefvermindering van 20%.

      Jeugdploegen van sportverenigingen, aangesloten bij de sportraad van de gemeente Grobbendonk, waarvan de gemiddelde leeftijd van hun leden onder de 18 jaar ligt, mogen gratis gebruik maken van het sportcomplex, meer bepaald de grote en de polyvalente zaal, en de turnzalen van de gemeentelijke basisscholen voor trainingen en competitiewedstrijden. Het sportcomplex wordt ook gratis ter beschikking gesteld van de scholen gevestigd op het grondgebied van de gemeente Grobbendonk.

      Jeugdverenigingen, aangesloten bij de jeugdraad van de gemeente Grobbendonk, die occasioneel gebruik wensen te maken van het sportcomplex kunnen dit tevens gratis als de gemiddelde leeftijd van hun leden onder de 18 jaar ligt. De aanvraag moet schriftelijk gebeuren bij het team Vrije tijd.

      Aanvragen dienen minstens 24u op voorhand per mail geannuleerd te worden op sporthal.demolen@grobbendonk.be. Bij niet of laattijdige afmelding wordt 12,00 euro voor de grote zaal en 6,00 euro voor de polyvalente zaal gefactureerd, zonder een tariefvermindering.

      De tijd voor het opstellen en opruimen van het benodigde materieel wordt beschouwd als deel uitmakend van de gehuurde periode.

      Tijdens de jaarlijkse sluiting in de maand juli kan de sporthal gereserveerd worden op voorwaarde dat er minstens 5 opeenvolgende dagen gereserveerd worden voor minstens 5 uur per dag. Voor deze periode wordt een waarborg van 350 euro gevraagd die ten laatste 14 dagen voor het gebruik dient betaald te worden. Deze waarborg kan achteraf ingehouden worden wanneer er niet goed opgekuist is of er schade wordt vastgesteld, tenzij dat de gebruiker kan aantonen dat deze reeds aanwezig was voor het gebruik van de accommodatie.

      Wanneer door onzorgvuldig omgaan met alarmcodes of toegangsmodaliteiten een interventieploeg ter plaatse komt, zal de kost van de interventie worden doorgerekend aan de aanvrager.

      Artikel 5: WIJZE VAN INNING

      De retributie wordt contant betaald. Bij niet-contante betaling is ze betaalbaar na toezending van de factuur.

      Artikel 6: BEKENDMAKING

      Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

      Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Vrije tijd

    • Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

      Ter kennis genomen

      Vlaams Belang:

      • Huisdiersticker voor noodgevallen - invoering in Grobbendonk
      • Quinten Matsyslaan/ Klim-Op - gevaarlijke situatie
      • Zebrapad Leopoldstraat - gevaarlijke situatie

      Lokale Lijst:

      • Rioleringswerken Heilbloemlaan - stand van zaken
      • Mercurius site - stand van zaken
      • Reactie op folder CD&V

      CD&V:

      Geen vragen

      Vooruit:

      • Fietspad Philipsbos - verlichting
      • Vraag naar ereburgerschap Suske Verhaegen
      • Papierbesparing sticker "geen reclame" - omdraaien principe naar goede voorbeeld in Nederland

      N-VA:

      Geen vragen

      GIB:

      • Masterplan - doel en participatie