Terug
Gepubliceerd op 30/10/2023

Besluitenlijst  Gemeenteraad

di 24/10/2023 - 19:30 Raadzaal
    • Toevoegen agendapunt bij hoogdringendheid - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring om volgend agendapunt toe te voegen aan de agenda van de gemeenteraad van 24 oktober 2023:

      - Team Secretariaat: Gemeentelijke Holding NV in vereffening - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

    • Gemeenteraad 19 september 2023 - notulen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 19 stemmen voor (9 GIB, 4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang, Eric Van Meensel en Greet Van de Peer) en 1 onthouding (Gino Van der Elst)

       

      De notulen van de gemeenteraad van 19 september 2023 worden goedgekeurd.

    • Projectvereniging Neteland - verlenging duurtijd - statutenwijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 18 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst, Carine Geyselings, Ivan Verbeeck en Johan Struyfs) en 2 onthoudingen (1 Vlaams Belang en Natalie Moens).

       

      Artikel 1: De gemeenteraad beslist om de duurtijd van de projectvereniging Neteland te verlengen voor zes jaar tot uiterlijk 1 januari 2030.

      Artikel 2: De gemeenteraad beslist om de statuten van de projectvereniging 'Neteland' aan te passen en keurt hiervoor volgend ontwerp van statuten goed:

      Statuten projectvereniging 'Neteland'.

      Hoofdstuk 1: Naam, zetel, doelstellingen en duur
      Artikel 1 – Naam van de projectvereniging
      De projectvereniging is opgericht onder de naam 'Neteland'.

      Artikel 2 – Zetel van de projectvereniging
      De zetel van de vereniging is gevestigd in het administratieve centrum van de stad Herentals, Augustijnenlaan 30, 2200 Herentals.

      Artikel 3 – Deelnemers aan de projectvereniging
      De leden van de projectvereniging zijn de gemeenten Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Olen en Vorselaar.

      Artikel 4 – Doel van de projectvereniging
      De projectvereniging wil in de deelnemende gemeenten een samenwerking uitbouwen rond vrije tijd (bibliotheek, cultuur, sport …), integrale veiligheid, omgeving, welzijn en zorg en strategie en organisatie.

      Artikel 5 – Duur van de projectvereniging

      § 1. De projectvereniging werd op 8 december 2017 opgericht voor de periode van 1 januari 2018 tot 1 januari 2024. Tijdens die periode is geen uittreding mogelijk.

      § 2. De projectvereniging kan opeenvolgende keren voor het verstrijken van de termijn opnieuw verlengd worden voor een periode van maximum 6 jaar indien de deelnemende gemeenten geen andere beslissing daartoe nemen.

      Hoofdstuk 2: Bestuur van de vereniging

      Artikel 6 – Bestuur van de vereniging

      § 1. De projectvereniging wordt geleid door een raad van bestuur die is samengesteld uit vertegenwoordigers van vijf deelnemende gemeenten, zoals bepaald in artikel 7 van onderhavige statuten. De deelnemende gemeenten duiden elk een bestuurder aan. De deelnemende gemeenten duiden voor elke bestuurder een vaste plaatsvervanger aan.

      § 2. De raad van bestuur kan enkel beslissen over zaken die kaderen binnen het doel van de vereniging. De raad van bestuur kan personeel aannemen en is verantwoordelijk voor het personeelsbeleid.

      § 3. De projectvereniging beschikt over een dagelijks bestuur.

      Artikel 7 – Samenstelling raad van bestuur

      § 1. De raad van bestuur bestaat uit stemgerechtigde leden en uit leden met raadgevende stem.

      § 2. Elke deelnemende gemeente duidt één stemgerechtigde bestuurder en één vaste plaatsvervanger aan. Deze bestuurder is een gemeenteraadslid of een lid van het college van burgemeester en schepenen. Elke stemgerechtigde bestuurder beschikt over één stem

      § 3. Elke deelnemende gemeente duidt één afgevaardigde aan als lid met raadgevende stem. Deze afgevaardigde is verkozen op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen.

      § 4. Er bestaat een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder van de projectvereniging en verschillende ambten, functies en mandaten zoals bepaald in artikel 48 en 51 van het decreet van 6 juli 2001.

      § 5. De bestuurders worden benoemd voor de duur van de projectvereniging, maar zijn van rechtswege ontslagnemend bij het verlies van hun mandaat bij de gemeente of bij de algehele vernieuwing van de gemeenteraden. Het mandaat van bestuurder kan ook worden beëindigd wanneer de gemeente die hij vertegenwoordigt, zijn mandaat intrekt en een vervanger aanduidt.

      § 6. De bestuurders duiden een voorzitter in hun midden aan.

      Artikel 8 – Werkingsmodaliteiten

      De raad van bestuur maakt een huishoudelijk reglement op waarin de werkingsmodaliteiten van de raad van bestuur worden vastgelegd. Dat huishoudelijk reglement kan worden gewijzigd via een gewone meerderheid van stemmen.

      Artikel 9 – Vergaderingen raad van bestuur

      De raad van bestuur vergadert ten minste twee keer per jaar. De uitnodigingen worden minstens 8 dagen vooraf verstuurd, vergezeld van een agenda. Om rechtsgeldig te beslissen, moet de helft van de stemgerechtigde leden aanwezig zijn. Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen.

      Artikel 10 – Presentiegeld

      De leden van de raad van bestuur ontvangen geen presentiegeld.

      Artikel 11 – Ondersteuning raad van bestuur

      De raad van bestuur kan via het huishoudelijk reglement een dagelijks bestuur, stuurgroepen, werkgroepen of adviesgroepen oprichten om de vergaderingen van de raad van bestuur voor te bereiden. De raad van bestuur kan opdrachten uitbesteden aan derden.

      Artikel 12 – Verslaggeving aan de gemeenteraden

      § 1. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar. De notulen van de vergaderingen en de bijhorende documenten worden ter inzage gelegd van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van alle aangesloten gemeenten.

      § 2. De raad van bestuur legt de jaarrekeningen, samen met het activiteitenverslag en het verslag van de accountant jaarlijks ter kennisgeving voor aan de gemeenteraden.

      Artikel 13 – Samenstelling en werking dagelijks bestuur

      § 1. Het dagelijks bestuur bestaat uit een voorzitter, ondervoorzitter, coördinator en financieel coördinator.

      § 2. Het dagelijks bestuur is bevoegd voor exploitatie-uitgaven tot 10.000 euro en voor investeringsuitgaven tot 2.500 euro op voorwaarde dat deze uitgaven dermate dringend zijn dat de werking van de projectvereniging ernstig bemoeilijkt zou worden, als op de goedkeuring moet gewacht worden van de raad van bestuur en op voorwaarde dat de uitgaven binnen het goedgekeurde budget vallen. Het dagelijks bestuur is verantwoordelijk voor de aanstelling, de weddevaststelling, het ontslag en de tuchtbevoegdheid voor het eigen personeel.

      § 3. Het dagelijks bestuur is bevoegd om te beslissen over het voorwerp van de opdracht en voor het bepalen en voeren van de plaatsingsprocedure van de overheidsopdracht in het kader van exploitatie-uitgaven waarvan het geraamde bedrag kleiner is dan 30.000 euro op voorwaarde dat deze uitgaven dermate dringend zijn dat de werking van de projectvereniging ernstig bemoeilijkt zou worden, als op de goedkeuring moet gewacht worden van de raad van bestuur en op voorwaarde dat de uitgaven binnen het goedgekeurde budget vallen. De gunning van overheidsopdrachten blijft een bevoegdheid van de raad van bestuur.

      § 4. De bevoegdheden van het dagelijks bestuur omvatten zowel de besluitvorming, als het aangaan van verbintenissen en het vertegenwoordigen van de projectvereniging naar buiten toe voor deze bevoegdheden.

      § 5. Alle beslissingen en verbintenissen van het dagelijks bestuur moeten bekrachtigd worden op de eerstvolgende raad van bestuur.

      Hoofdstuk 3: Financieel beheer

      Artikel 14 – Begroting en rekeningen

      § 1. De boekhouding wordt gevoerd volgens de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en met naleving van de richtlijnen over de boekhoudkundige verrichtingen.

      § 2. De raad van bestuur stelt de rekening van het afgelopen jaar vast uiterlijk op 31 maart na het verstreken boekjaar. De raad van bestuur legt de jaarrekening samen met het verslag van de accountant en het activiteitenverslag ter kennisgeving voor aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten. De raad van bestuur keurt de begroting goed uiterlijk op 31 december van het jaar dat het werkingsjaar voorafgaat.

      Artikel 15 – Financiering

      De deelnemende gemeenten financieren de werking van de projectvereniging via een jaarlijkse dotatie die de gemeenteraden jaarlijks vastleggen. Het bedrag van de dotatie wordt bepaald conform de noden en de te verwachten kosten van de projectvereniging. De projectvereniging financiert zijn werking zo veel mogelijk via subsidies toegekend door derde instanties.

      Artikel 16 - Financiële controle

      De raad van bestuur stelt een accountant aan, die de controle op de financiële toestand uitvoert en hierover jaarlijks rapporteert.

      Hoofdstuk 4: Wijziging statuten, toetreding, ontbinding

      Artikel 17 - Wijziging van de statuten, toetreding

      De wijzigingen van de statuten en de toetreding van nieuwe leden moeten worden goedgekeurd met twee derde (2/3) van de stemmen van de deelnemende gemeenten, op basis van een gemeenteraadsbeslissing.

      Artikel 18 - Ontbinding van de vereniging

      De vereniging wordt bij het verlopen van de duurtijd en bij gebrek aan tijdige verlenging ontbonden. De raad van bestuur stelt hiervoor een vereffenaar aan.

      Artikel 19 - Bestemming van de activa

      In geval van ontbinding van de vereniging worden de activa, na aanzuivering van de eventuele passiva, overgedragen aan de deelnemende gemeenten in verhouding tot de betaalde financiële bijdragen.

      Bij de ontbinding van de vereniging zullen de eventueel in gebruik gegeven goederen worden teruggegeven aan de rechthebbenden van deze goederen.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Informatie & Communicatie

    • Leefgoed - statuten - ontslagen en benoemingen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en Johan Struyfs) en 4 onthoudingen (1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de statuten van BV LeefGoed inzake o.a. de ontslagen en benoemingen.

    • Kempens Woonkrediet - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Kempens Woonkrediet van 24 oktober 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Kempens Woonkrediet

      Alle vertegenwoordigers

    • Poolstok - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en Johan Struyfs) en 7 onthoudingen (2 CD&V, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Poolstok van 25 oktober 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Poolstok

      Alle vertegenwoordigers

    • vzw Kikoen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedkeuring met 16 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 4 Vooruit) en 4 onthoudingen (2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van vzw Kikoen van 12 oktober 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      vzw Kikoen

      Alle vertegenwoordigers

    • Iveka - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en Johan Struyfs) en 7 onthoudingen (2 CD&V, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 12 december 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Iveka (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • Fluvius OV - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius OV van 6 december 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Fluvius OV

      Alle vertegenwoordigers

    • Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 13 december 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Fluvius Antwerpen (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • TMVS - buitengewone algemene vergadering - agenda en statutenwijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 8 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVS van 12 december 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      TMVS (20231_21_2BAVTMVS@farvs.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • Omgevingsvergunning OMV_2023031783 - Schoolstraat 8 c - tracé en lastvoorwaarden verkaveling - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 17 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Ivan Verbeeck) en 3 onthoudingen (2 CD&V en Johan Struyfs).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 274,78 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

      Artikel 2: Het tracé moet worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

      Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van het aan te leggen tracé en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

      Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    • Omgevingsvergunning OMV_2023105642 - Steenbergstraat 6 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft lot A van 27 m².

      Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

      Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

      Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

      Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

      Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

      Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

    • Hemelwater- en droogteplan Grobbendonk - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 4 Vooruit) en 4 onthoudingen (2 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het hemelwater- en droogteplan, zoals opgenomen in bijlage.

    • Concessie kasteelhoeve - kader en leidraad - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Kennisname van de toelichting m.b.t. de Kasteelhoeve op de gemeenteraad.

      Artikel 2: Goedkeuring van de openstelling van de concessie van de Kasteelhoeve.

      Artikel 3: De gemeenteraad keurt de concessie leidraad en verbetersleutel goed en belast het college van burgemeester en schepenen met de verdere uitwerking en uitvoering van de procedure.

      Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

    • Op- en afrittencomplex E313 + fietspad Industrieweg - beloftes van verkoop voor openbaar nut - innames 3, 4, 13 en 14 - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Volgende beloftes van verkoop voor openbaar nut worden goedgekeurd:

      • voor innames 13 en 14: betrokkene 1, voor een bedrag van € 28.700,00;
      • voor innames 3 en 4: betrokkenen 2, voor een bedrag van € 175.000,00.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

      Vlaamse belastingsdienst, Afdeling Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 te 2018 Antwerpen

    • Vaststellen lastvoorwaarden verzekering arbeidsongevallen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: De lastvoorwaarden zoals opgenomen in fase II van het bestek “Verzekering arbeidsongevallen”, opgesteld door team Financieel Management, hierna als bijlage worden goedgekeurd. De raming bedraagt € 450.000,00 incl. BTW (0% BTW).

    • Princiepsbesluit met OCMW tot oprichting antennepunt Bouwel - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: De gemeenteraad gaat principieel akkoord om de percelen ten kadaster gekend als 'Het Kerkblok afdeling 2 sectie B nummer 27 B' enerzijds en 'Kasteeldreef afdeling 2 sectie B nummer 27 C' anderzijds, in erfpacht te geven voor minimaal 25 jaar aan het OCMW, Boudewijnstraat 4 te 2280 Grobbendonk teneinde oprichting van het antennepunt Bouwel.

      Artikel 2: Opdracht te geven tot het uitwerken van een voorstel van erfpachtovereenkomst in samenspraak met het OCMW en het ontwerp ter goedkeuring aan de gemeenteraad voor te leggen.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Ruimte & Vergunningen

      Team Financieel Management 

      Dienstencentrumleider, Lokaal dienstencentrum

    • Gemeentelijke Holding NV in vereffening - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en Johan Struyfs) en 7 onthoudingen (2 CD&V, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang, Carine Geyselings, Natalie Moens en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Gemeentelijke Holding NV in vereffening van 13 november 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Gemeentelijke Holding NV in vereffening

      Alle vertegenwoordigers

    • Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

      Ter kennis genomen

      GIB: Geen vragen

      N-VA: Geen vragen

      Vooruit:

      • Papiercontainers - gebruik en toekomstvisie
      • Floris Primsstraat - snelheid en geluidshinder kasseistrook 
      • Wijk Rerum Novarumstraat - sluikstort en onderhoud plein
      • Leefgoed - communicatie bewoners
      • Bladermanden - keuze plaatsing o.b.v. plan

      CD&V: 

      • GR/ RMW - data raden 2024

      Vlaams Belang:

      • Aziatische hoornaar - stand van zaken acties
      • Restafvalzakken - kwaliteit PMD-zakken 
      • Speelplein UFO - gesloten omwille van vandalisme
      • Hondenlosloopweide - gebruik en afval
      • Trajectcontroles - eigen beheer of externe firma

      De Lokale Lijst: 

      • Langenheuvel - terugkoppeling infoavond en vervolg